!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
Την ιδέα την είχα εκφράσει κάποιο καιρό πριν με αφορμή το θέμα που έσκασε με την ακύρωση της κατασκευής εργοστασίου της VW στην Τουρκία. Στο Twitter O Γεωργιάδης είχε αφήσει να εννοηθεί ότι θα έκανε ότι περνούσε από το χέρι του προκειμένου να πείσει τους Γερμανούς να κάνουν την επένδυση εδώ. Φυσικά δεν έκανε τίποτα, επρόκειτο μια συνηθισμένη μεγαλοστομία ενός φαφλατά, ο οποίος όπως και στη περίπτωση του Ελληνικού αποδεικνύει ότι άλλο τα λόγια κι άλλο τα έργα. Δέχομαι βέβαια ότι η επένδυση της VW είναι αντικειμενικά ένα πολύ δύσκολο task, μπορει όμως να γίνει κάτι εναλλακτικό.
Μπορούμε να προσεγγίσουμε κάποια πολύ μικρότερου μεγέθους εταιρεία προκειμένου να πειστεί να κατασκευάσει εργοστάσιο εδώ.
Δύο αυτοκινητοβιομηχανίες που μου έρχονται στο μυαλό είναι η Daihatsu και η Isuzu. Αμφότερες είναι σχετικά μικρού μεγέθους και επίσης έχουν παράδοση κατασκευής οχημάτων (ιδιωτικής ή και επαγγελματικής χρήσης) μικρότερου κυβισμού σε σχέση με τα αντίστοιχα άλλων εταιρειών. Αυτα τα χαρακτηριστικά είναι χρήσιμα διότι η αγορά μας που δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, μπορεί να αποτελέσει ένα δελεαρ για εταιρείες τέτοιου μεγέθους και μπορούν να μπουν κάποια κίνητρα που τυπικά δε θα είναι φωτογραφικά αλλά θα τους δίνουν τη δυνατότητα να κατακτήσουν κυρίαρχη θέση. Τέτοια κίνητρα θα ήταν πχ η ευνοϊκότερη αντιμετώπιση από πλευράς εφορίας τελών κτλ των οχημάτων χαμηλότερου κυβισμού. Ένα παραδειγμα: πολύ ευνοϊκότερη αντιμετωπιση των επαγγελματικών οχημάτων που θα έχουν κυβισμό μικρότερο από 2000 κυβ εκατοστά. Η Isuzu για παράδειγμα βγάζει το D-max στα 1900, όλοι οι υπόλοιποι παίκτες πάνε στα 2 λίτρα και πάνω. Αν ταυτόχρονα υπήρχε και κάποιος χειρισμός ώστε να μπουν και κάποιες κρατικές παραγγελίες για κάλυψη αναγκών δήμων, περιφερειών, νοσοκομείων, στρατού κτλ. το να τους πείσεις να επενδύσουν στην κατασκευή ενός εργοστασίου στη χώρα δεν είναι απαγορευτικά δύσκολο.
Η χώρα πάρα τα όσα λένε διάφοροι, έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει μια τέτοια βιομηχανία. Έχει εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό, εξαιρετικες βιομηχανίες παραγωγής και διελασης αλουμινίου, το ενεργειακό κόστος είναι υπό έλεγχο, γειτνιαζει με χώρες της βαλκανικής που οι αγορές τους χρειάζονται τέτοια προϊόντα αλλά έχει και λιμάνια για να γίνουν εξαγωγές σε Αίγυπτο και Μ. Ανατολή.
Μπορούμε να προσεγγίσουμε κάποια πολύ μικρότερου μεγέθους εταιρεία προκειμένου να πειστεί να κατασκευάσει εργοστάσιο εδώ.
Δύο αυτοκινητοβιομηχανίες που μου έρχονται στο μυαλό είναι η Daihatsu και η Isuzu. Αμφότερες είναι σχετικά μικρού μεγέθους και επίσης έχουν παράδοση κατασκευής οχημάτων (ιδιωτικής ή και επαγγελματικής χρήσης) μικρότερου κυβισμού σε σχέση με τα αντίστοιχα άλλων εταιρειών. Αυτα τα χαρακτηριστικά είναι χρήσιμα διότι η αγορά μας που δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, μπορεί να αποτελέσει ένα δελεαρ για εταιρείες τέτοιου μεγέθους και μπορούν να μπουν κάποια κίνητρα που τυπικά δε θα είναι φωτογραφικά αλλά θα τους δίνουν τη δυνατότητα να κατακτήσουν κυρίαρχη θέση. Τέτοια κίνητρα θα ήταν πχ η ευνοϊκότερη αντιμετώπιση από πλευράς εφορίας τελών κτλ των οχημάτων χαμηλότερου κυβισμού. Ένα παραδειγμα: πολύ ευνοϊκότερη αντιμετωπιση των επαγγελματικών οχημάτων που θα έχουν κυβισμό μικρότερο από 2000 κυβ εκατοστά. Η Isuzu για παράδειγμα βγάζει το D-max στα 1900, όλοι οι υπόλοιποι παίκτες πάνε στα 2 λίτρα και πάνω. Αν ταυτόχρονα υπήρχε και κάποιος χειρισμός ώστε να μπουν και κάποιες κρατικές παραγγελίες για κάλυψη αναγκών δήμων, περιφερειών, νοσοκομείων, στρατού κτλ. το να τους πείσεις να επενδύσουν στην κατασκευή ενός εργοστασίου στη χώρα δεν είναι απαγορευτικά δύσκολο.
Η χώρα πάρα τα όσα λένε διάφοροι, έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει μια τέτοια βιομηχανία. Έχει εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό, εξαιρετικες βιομηχανίες παραγωγής και διελασης αλουμινίου, το ενεργειακό κόστος είναι υπό έλεγχο, γειτνιαζει με χώρες της βαλκανικής που οι αγορές τους χρειάζονται τέτοια προϊόντα αλλά έχει και λιμάνια για να γίνουν εξαγωγές σε Αίγυπτο και Μ. Ανατολή.
Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
Πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση. Μακάρι να γινόταν κάτι τέτοιο.
Ωστόσο θα ήθελα την γνώμη σου για την αντιμετώπιση των παρακάτω:
1. Αντίδραση αντιπολίτευσης. Το καταλαβαίνεις ότι η παροχή ευνοϊκών μέτρων σε πολυεθνικές επιχειρήσεις θα ξυπνήσεις αντανακλαστικά από όλο το κεντροαριστερό φάσμα. Βλέπεις δυνατότητα συμφωνίας των πολιτικών για να διευκολυνθεί μια τέτοια επένδυση;
2. Γραφειοκρατίας. Γιατί να έρθει να επενδύσει κάποιος στην Ελλάδα την στιγμή που ακόμα δεν έχουν γίνει εκείνες οι αλλαγές που θα καθιστούσαν το έδαφος ευνοϊκό για τέτοιου είδους επενδύσεις. Πως δηλαδή δεν θα πουν στον Γεωργιάδη ή τον όποιο υπουργό συναντήσουν, κάντε πρώτα τα απαραίτητα και σε μια διετία βλέπουμε.
3. Αντίδραση συνδικαλιστών. Αν παρασχεθούν οποιουδήποτε είδους ευνοϊκά μέτρα για την λειτουργία τέτοιων μονάδων, θα θεωρηθούν πιλότος για την εφαρμογή τους στο σύνολο της βιομηχανίας και θα πολεμηθούν δυναμικά από τα συνδικάτα.
4. Αντιδράσεις εγχωρίων και ξένων συμφερόντων. Αν δώσεις φτηνό ρεύμα πχ σε αυτοκινητοβιομηχανίες θα το απαιτήσουν Αγγελόπουλοι, Μυτιληναίοι κοκ. Επίσης έχεις σαν χώρα την πολιτική ισχύ να προστατέψεις μια τέτοια επένδυση ή κάθε φορά που θα συναντιέται ο εκάστοτε Μητσοτάκης θα του θέτουν θέματα Γάλλοι, Γερμανοί, Ιταλοί, Ισπανοί και όποιος άλλος θίγεται εμπορικά;
ΥΓ. Δεν ξέρω αν μια τέτοια επένδυση θα είχε πολύ μεγαλύτερο νόημα με κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων πλέον.
Ωστόσο θα ήθελα την γνώμη σου για την αντιμετώπιση των παρακάτω:
1. Αντίδραση αντιπολίτευσης. Το καταλαβαίνεις ότι η παροχή ευνοϊκών μέτρων σε πολυεθνικές επιχειρήσεις θα ξυπνήσεις αντανακλαστικά από όλο το κεντροαριστερό φάσμα. Βλέπεις δυνατότητα συμφωνίας των πολιτικών για να διευκολυνθεί μια τέτοια επένδυση;
2. Γραφειοκρατίας. Γιατί να έρθει να επενδύσει κάποιος στην Ελλάδα την στιγμή που ακόμα δεν έχουν γίνει εκείνες οι αλλαγές που θα καθιστούσαν το έδαφος ευνοϊκό για τέτοιου είδους επενδύσεις. Πως δηλαδή δεν θα πουν στον Γεωργιάδη ή τον όποιο υπουργό συναντήσουν, κάντε πρώτα τα απαραίτητα και σε μια διετία βλέπουμε.
3. Αντίδραση συνδικαλιστών. Αν παρασχεθούν οποιουδήποτε είδους ευνοϊκά μέτρα για την λειτουργία τέτοιων μονάδων, θα θεωρηθούν πιλότος για την εφαρμογή τους στο σύνολο της βιομηχανίας και θα πολεμηθούν δυναμικά από τα συνδικάτα.
4. Αντιδράσεις εγχωρίων και ξένων συμφερόντων. Αν δώσεις φτηνό ρεύμα πχ σε αυτοκινητοβιομηχανίες θα το απαιτήσουν Αγγελόπουλοι, Μυτιληναίοι κοκ. Επίσης έχεις σαν χώρα την πολιτική ισχύ να προστατέψεις μια τέτοια επένδυση ή κάθε φορά που θα συναντιέται ο εκάστοτε Μητσοτάκης θα του θέτουν θέματα Γάλλοι, Γερμανοί, Ιταλοί, Ισπανοί και όποιος άλλος θίγεται εμπορικά;
ΥΓ. Δεν ξέρω αν μια τέτοια επένδυση θα είχε πολύ μεγαλύτερο νόημα με κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων πλέον.
Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
υπαρχουν εμπειροι επιχειρηματιες που αν μπορουσαν θα το ειχαν κανει εδω και πολλα χρονια. οτι δεν το κανουν θα πρεπει να σε βαζει σε υποψιες.....
η ελλαδα δεν χρειαζεται αμεσα νεες επενδυσεις, αρκει για αρχη να προστατεψει τις ηδη υπαρχουσες.
ουτε αυτο κανει.
γενικα αυτο το κρατος δεν ειναι καταλληλο για επενδυσεις πανω στην παραγωγη. νομιζω μονο στον τουρισμο και αυτο υπο προυποθεσεις, για αυτο και σε αυτον τον τομεα εχουν γινει λιγες επενδυσεις απο το εξωτερικο. ουσιαστικα οσοι επενδυουν στον τουρισμο εδω ειναι μικρομεσαιοι αυτοαπασχολουμενοι που δεν μπορουν να το κανουν στο εξωτερικο γιατι δεν εχουν τα κεφαλαια.
γενικα μην περιμενουμε τιποτα εαν δεν υπαρξει σταθερο ευνοικο φορολογικο συστημα και ανταγωνιστικο εν σεση με των γειτονων μας. εγω πιστευω οτι δεν θα συμβει ποτε κατι τετοιο
η ελλαδα δεν χρειαζεται αμεσα νεες επενδυσεις, αρκει για αρχη να προστατεψει τις ηδη υπαρχουσες.
ουτε αυτο κανει.
γενικα αυτο το κρατος δεν ειναι καταλληλο για επενδυσεις πανω στην παραγωγη. νομιζω μονο στον τουρισμο και αυτο υπο προυποθεσεις, για αυτο και σε αυτον τον τομεα εχουν γινει λιγες επενδυσεις απο το εξωτερικο. ουσιαστικα οσοι επενδυουν στον τουρισμο εδω ειναι μικρομεσαιοι αυτοαπασχολουμενοι που δεν μπορουν να το κανουν στο εξωτερικο γιατι δεν εχουν τα κεφαλαια.
γενικα μην περιμενουμε τιποτα εαν δεν υπαρξει σταθερο ευνοικο φορολογικο συστημα και ανταγωνιστικο εν σεση με των γειτονων μας. εγω πιστευω οτι δεν θα συμβει ποτε κατι τετοιο
-
Georg Von Balkanen
- Δημοσιεύσεις: 1646
- Εγγραφή: 04 Σεπ 2019, 11:33
Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
Εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό, αν εννοείς επιστήμονες κλπ, είναι ελάχιστοι. Τουλάχιστον στον συγκεκριμένο κλάδο. Και αυτοί που υπάρχουν δεν νομίζω ότι βρίσκονται Ελλάδα. Τώρα αν εννοείς εκπαιδευμενους εργάτες, χειριστές μηχανηματων και τα λοιπά μάλλον ζεις σε άλλο πλανήτη. Μου δώσε ο θείος μου να οδηγήσω το Κλαρκ και έχω οδηγήσει το τρακτέρ του παππού μου στο χωριό δεν πιάνονται ως εξειδίκευση. Τουλάχιστον στο εξωτερικό.Maspoli έγραψε: 29 Δεκ 2019, 10:44 Την ιδέα την είχα εκφράσει κάποιο καιρό πριν με αφορμή το θέμα που έσκασε με την ακύρωση της κατασκευής εργοστασίου της VW στην Τουρκία. Στο Twitter O Γεωργιάδης είχε αφήσει να εννοηθεί ότι θα έκανε ότι περνούσε από το χέρι του προκειμένου να πείσει τους Γερμανούς να κάνουν την επένδυση εδώ. Φυσικά δεν έκανε τίποτα, επρόκειτο μια συνηθισμένη μεγαλοστομία ενός φαφλατά, ο οποίος όπως και στη περίπτωση του Ελληνικού αποδεικνύει ότι άλλο τα λόγια κι άλλο τα έργα. Δέχομαι βέβαια ότι η επένδυση της VW είναι αντικειμενικά ένα πολύ δύσκολο task, μπορει όμως να γίνει κάτι εναλλακτικό.
Μπορούμε να προσεγγίσουμε κάποια πολύ μικρότερου μεγέθους εταιρεία προκειμένου να πειστεί να κατασκευάσει εργοστάσιο εδώ.
Δύο αυτοκινητοβιομηχανίες που μου έρχονται στο μυαλό είναι η Daihatsu και η Isuzu. Αμφότερες είναι σχετικά μικρού μεγέθους και επίσης έχουν παράδοση κατασκευής οχημάτων (ιδιωτικής ή και επαγγελματικής χρήσης) μικρότερου κυβισμού σε σχέση με τα αντίστοιχα άλλων εταιρειών. Αυτα τα χαρακτηριστικά είναι χρήσιμα διότι η αγορά μας που δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, μπορεί να αποτελέσει ένα δελεαρ για εταιρείες τέτοιου μεγέθους και μπορούν να μπουν κάποια κίνητρα που τυπικά δε θα είναι φωτογραφικά αλλά θα τους δίνουν τη δυνατότητα να κατακτήσουν κυρίαρχη θέση. Τέτοια κίνητρα θα ήταν πχ η ευνοϊκότερη αντιμετώπιση από πλευράς εφορίας τελών κτλ των οχημάτων χαμηλότερου κυβισμού. Ένα παραδειγμα: πολύ ευνοϊκότερη αντιμετωπιση των επαγγελματικών οχημάτων που θα έχουν κυβισμό μικρότερο από 2000 κυβ εκατοστά. Η Isuzu για παράδειγμα βγάζει το D-max στα 1900, όλοι οι υπόλοιποι παίκτες πάνε στα 2 λίτρα και πάνω. Αν ταυτόχρονα υπήρχε και κάποιος χειρισμός ώστε να μπουν και κάποιες κρατικές παραγγελίες για κάλυψη αναγκών δήμων, περιφερειών, νοσοκομείων, στρατού κτλ. το να τους πείσεις να επενδύσουν στην κατασκευή ενός εργοστασίου στη χώρα δεν είναι απαγορευτικά δύσκολο.
Η χώρα πάρα τα όσα λένε διάφοροι, έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει μια τέτοια βιομηχανία. Έχει εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό, εξαιρετικες βιομηχανίες παραγωγής και διελασης αλουμινίου, το ενεργειακό κόστος είναι υπό έλεγχο, γειτνιαζει με χώρες της βαλκανικής που οι αγορές τους χρειάζονται τέτοια προϊόντα αλλά έχει και λιμάνια για να γίνουν εξαγωγές σε Αίγυπτο και Μ. Ανατολή.
Καλό νηματακι για να μπουρου μπουρου και χαβαλέ αλλά να ξερουμε την πραγματικότητα τύποι.

Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
Η Ελλάδα δεν προσφέρει κάποιο αντικειμενικό συγκριτικό πλεονέκτημα για να επενδύσει μια αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν μπορεί να ασκήσει προστατευτισμό στα πλαίσια της κοινής αγοράς, και στην κοινή αγορά υπάρχουν πολύ προσφορότερες χώρες για να επενδύσει κανείς στη βαριά βιομηχανία -βασικά όλο το πρώην ανατολικό μπλοκ.
Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
Σε επίπεδο επιστημόνων έχουμε κάποιο πλεονέκτημα; Τόσοι μεταπτυχιακοί που αμείβονται με ψίχουλα δεν αποτελούν κίνητρο ή όλα τα υπόλοιπα είναι τόσο καθοριστικά που αυτό δεν αρκεί;zoltan έγραψε: 29 Δεκ 2019, 11:26 Η Ελλάδα δεν προσφέρει κάποιο αντικειμενικό συγκριτικό πλεονέκτημα για να επενδύσει μια αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν μπορεί να ασκήσει προστατευτισμό στα πλαίσια της κοινής αγοράς, και στην κοινή αγορά υπάρχουν πολύ προσφορότερες χώρες για να επενδύσει κανείς στη βαριά βιομηχανία -βασικά όλο το πρώην ανατολικό μπλοκ.
Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
Υπηρεσίες.bolek έγραψε: 29 Δεκ 2019, 11:18 υπαρχουν εμπειροι επιχειρηματιες που αν μπορουσαν θα το ειχαν κανει εδω και πολλα χρονια. οτι δεν το κανουν θα πρεπει να σε βαζει σε υποψιες.....
η ελλαδα δεν χρειαζεται αμεσα νεες επενδυσεις, αρκει για αρχη να προστατεψει τις ηδη υπαρχουσες.
ουτε αυτο κανει.
γενικα αυτο το κρατος δεν ειναι καταλληλο για επενδυσεις πανω στην παραγωγη. νομιζω μονο στον τουρισμο και αυτο υπο προυποθεσεις, για αυτο και σε αυτον τον τομεα εχουν γινει λιγες επενδυσεις απο το εξωτερικο. ουσιαστικα οσοι επενδυουν στον τουρισμο εδω ειναι μικρομεσαιοι αυτοαπασχολουμενοι που δεν μπορουν να το κανουν στο εξωτερικο γιατι δεν εχουν τα κεφαλαια.
γενικα μην περιμενουμε τιποτα εαν δεν υπαρξει σταθερο ευνοικο φορολογικο συστημα και ανταγωνιστικο εν σεση με των γειτονων μας. εγω πιστευω οτι δεν θα συμβει ποτε κατι τετοιο
Θα πω μια σκέψη που έχω κάνει: δουλεύω σε βελγική εταιρεία που έχει αναλάβει μέρος ενός πρότζεκτ σχεδιασμού και κατασκευής δικτύου οπτικών ινών για λογαριασμό αγγλικής εταιρείας. Το συγκριτικό πλεονέκτημα που διαθέτει η βελγική εταιρεία είναι η τεχνογνωσία στη χρήση του συγκεκριμένου λογισμικού που χρησιμοποιούμε (που επέλεξε η αγγλική εταιρεία), που είναι επίσης βελγικής εταιρείας. Η εταιρεία στην οποία δουλεύω μπορεί να εκτελέσει όλα τα στάδια του πρότζεκτ αλλά έχει αναλάβει μόνο το high level design, στο οποίο νομίζω έχει τη μερίδα του λέοντος, ούσα πολύ ανταγωνιστικότερη των υπόλοιπων design partners με έδρες σε Αγγλία και Ιρλανδία. Για να ανταποκριθεί η εταιρεία έχει μετακινήσει εσωτερικά προσωπικό ενώ έχει προσλάβει και consultants με η χωρίς εμπειρία (όπως εγώ) τους οποίους εκπαιδεύει, με αποδοχές πολλαπλάσιες από της Ελλάδας.
Εκεί λοιπόν σκέφτομαι: αφού εργαζόμαστε εξ αποστάσεως σε κοινό σέρβερ και αφού επί της ουσίας πέραν από τον μάνατζερ ο οποίος έχει κάποια χρόνια εμπειρίας με το συγκεκριμένο λογισμικό οι υπόλοιποι εκπαιδεύτηκαν σε αυτό από το μηδέν*, τότε γιατί να μην στήσει κανείς μια ομάδα στην Ελλάδα που να κάνει το ίδιο high level design με πολύ μικρότερο κόστος; Ή, φυσικά, στην Ινδία; Όταν σε ένα τραπέζι ρώτησα τους Άγγλους γιατί δεν στέλνουν δουλειά στην Ινδία μου απάντησαν ότι έχουν κακές εμπειρίες από την ποιότητά τους. Στο ερώτημα αν θα συνεργάζονταν με ελληνική εταιρεία μου απάντησαν ότι εφόσον υπάρχει το skillbase δεν υπάρχει εμπόδιο.
Οπότε να οι δύο πήχεις: να είσαι αρκετά εξειδικευμένος και να έχεις ικανοποιητικά στάνταρ ποιότητας. Δεν ξέρω αν υπάρχουν κρυφά εμπόδια, αλλά έτσι όπως το βλέπω εγώ είναι πεδίο που προσφέρεται για ανάπτυξη. Υπάρχει σχετικά άφθονο προσωπικό που να έχει σπουδές μηχανικού, γνώσεις CAD και GIS, και που είναι διατεθειμένο να δουλέψει για το βασικό μισθό. Αν όχι στην Αθήνα σίγουρα στη Θεσσαλονίκη.
Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
Θεωρώ πως κάνεις λάθος. Στην παραγωγή αλουμινίου και στην επεξεργασία του, η Ελλάδα διαθέτει βιομηχανίες οι οποίες είναι από τις κορυφαίες στον κόσμο. Το αλουμίνιο της Ελλάδας και η ΕΛΒΑΛ είναι πραγματικα βιομηχανικά διαμάντια. Η ΕΛΒΑΛ ήδη έχει αποκτήσει συμβολαια με ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μιας και το αλουμίνιο χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στην κατασκευή των οχημάτων.zoltan έγραψε: 29 Δεκ 2019, 11:26 Η Ελλάδα δεν προσφέρει κάποιο αντικειμενικό συγκριτικό πλεονέκτημα για να επενδύσει μια αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν μπορεί να ασκήσει προστατευτισμό στα πλαίσια της κοινής αγοράς, και στην κοινή αγορά υπάρχουν πολύ προσφορότερες χώρες για να επενδύσει κανείς στη βαριά βιομηχανία -βασικά όλο το πρώην ανατολικό μπλοκ.
Τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης μπορούν να προσφέρουν να αποτελέσουν εύκολη οδό προς αγορές όπως η Αίγυπτος.
Υπάρχουν τρόποι να προστατεύσεις κάτι χωρίς να σπας τυπικά τις εμπορικές συμφωνίες. Ανέφερα κάποιους.
Ακόμα και για ηλεκτρικά οχήματα που ανέφερε ο ST48410, στη Θράκη η Sunlight έχει ένα εξαιρετικό εργοστάσιο συσσωρευτών που μια χαρά μπορεί να υπηρετήσει μια τέτοια αποστολή αν υπάρξει ο κατάλληλος προγραμματισμός και συντονισμός.
Χωρίς πλάκα, ουδέποτε υπήρχαν στην Ελλάδα καταλληλοτερες συνθήκες για μια τέτοια αυτοκινητοβιομηχανία.
Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
1) Σε ίδρυση τέτοια βιομηχανικής μονάδας, οι αντιδρασεις θα ήταν ελάχιστες. Αν υπήρχαν κάποιες, αυτές θα ήταν από πολιτικούς χώρους που δεν τους περιμένεις. Ανέφερα και παραδείγματα κινήτρων που δε θα σηκωναν καμία αντίδραση πέραν των εισαγωγέων οχημάτων.ST48410 έγραψε: 29 Δεκ 2019, 11:02 Πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση. Μακάρι να γινόταν κάτι τέτοιο.
Ωστόσο θα ήθελα την γνώμη σου για την αντιμετώπιση των παρακάτω:
1. Αντίδραση αντιπολίτευσης. Το καταλαβαίνεις ότι η παροχή ευνοϊκών μέτρων σε πολυεθνικές επιχειρήσεις θα ξυπνήσεις αντανακλαστικά από όλο το κεντροαριστερό φάσμα. Βλέπεις δυνατότητα συμφωνίας των πολιτικών για να διευκολυνθεί μια τέτοια επένδυση;
2. Γραφειοκρατίας. Γιατί να έρθει να επενδύσει κάποιος στην Ελλάδα την στιγμή που ακόμα δεν έχουν γίνει εκείνες οι αλλαγές που θα καθιστούσαν το έδαφος ευνοϊκό για τέτοιου είδους επενδύσεις. Πως δηλαδή δεν θα πουν στον Γεωργιάδη ή τον όποιο υπουργό συναντήσουν, κάντε πρώτα τα απαραίτητα και σε μια διετία βλέπουμε.
3. Αντίδραση συνδικαλιστών. Αν παρασχεθούν οποιουδήποτε είδους ευνοϊκά μέτρα για την λειτουργία τέτοιων μονάδων, θα θεωρηθούν πιλότος για την εφαρμογή τους στο σύνολο της βιομηχανίας και θα πολεμηθούν δυναμικά από τα συνδικάτα.
4. Αντιδράσεις εγχωρίων και ξένων συμφερόντων. Αν δώσεις φτηνό ρεύμα πχ σε αυτοκινητοβιομηχανίες θα το απαιτήσουν Αγγελόπουλοι, Μυτιληναίοι κοκ. Επίσης έχεις σαν χώρα την πολιτική ισχύ να προστατέψεις μια τέτοια επένδυση ή κάθε φορά που θα συναντιέται ο εκάστοτε Μητσοτάκης θα του θέτουν θέματα Γάλλοι, Γερμανοί, Ιταλοί, Ισπανοί και όποιος άλλος θίγεται εμπορικά;
ΥΓ. Δεν ξέρω αν μια τέτοια επένδυση θα είχε πολύ μεγαλύτερο νόημα με κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων πλέον.
2) Η γραφειοκρατία είναι ένας παράγοντας που τις περισσότερες φορές χρησιμοποιείται ως άλλοθι.
3) Το εργατικό κόστος, μιας και υποθέτω πως εκεί αναφέρεσαι, είναι αρκετά χαμηλό πια. Δε χρειάζονται ιδιαίτερες παρεμβάσεις εκεί.
4) Ο Μυτιληναίος είναι παραγωγός ενέργειας και αν εξαιρέσεις τα υδροηλεκτρικα (μιας και λιγνιτες γιοκπια) , έχει τις πιο αποδοτικές μονάδες παραγωγής ενέργειας. Ταυτόχρονα θα ήταν προμηθευτής της βιομηχανίας μια και παράγει αλουμίνιο. Ούτως ή άλλως το κόστος ρεύματος για τη βιομηχανία θα αντιμετωπίζονταν συνολικά, οι βιομήχανοι δε θα αντιδρούσα. Αυτοί που θα αντιδρούσαν θα ήταν οι εισαγωγείς οχημάτων. Αυτούς θα έπρεπε να τους γράψεις στα λιοκια σου.
Για τα ηλεκτρικά οχήματα, στην Ελλάδα υπάρχει ήδη εξαιρετικό εργοστάσιο συσσωρευτών.
Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
α) δεν υπαρχουν οι βιοτεχνιες/βιομηχανιες γυρω απο την κατασκευη αυτοκινητου.Maspoli έγραψε: 29 Δεκ 2019, 10:44 Την ιδέα την είχα εκφράσει κάποιο καιρό πριν με αφορμή το θέμα που έσκασε με την ακύρωση της κατασκευής εργοστασίου της VW στην Τουρκία. Στο Twitter O Γεωργιάδης είχε αφήσει να εννοηθεί ότι θα έκανε ότι περνούσε από το χέρι του προκειμένου να πείσει τους Γερμανούς να κάνουν την επένδυση εδώ. Φυσικά δεν έκανε τίποτα, επρόκειτο μια συνηθισμένη μεγαλοστομία ενός φαφλατά, ο οποίος όπως και στη περίπτωση του Ελληνικού αποδεικνύει ότι άλλο τα λόγια κι άλλο τα έργα. Δέχομαι βέβαια ότι η επένδυση της VW είναι αντικειμενικά ένα πολύ δύσκολο task, μπορει όμως να γίνει κάτι εναλλακτικό.
Μπορούμε να προσεγγίσουμε κάποια πολύ μικρότερου μεγέθους εταιρεία προκειμένου να πειστεί να κατασκευάσει εργοστάσιο εδώ.
Δύο αυτοκινητοβιομηχανίες που μου έρχονται στο μυαλό είναι η Daihatsu και η Isuzu. Αμφότερες είναι σχετικά μικρού μεγέθους και επίσης έχουν παράδοση κατασκευής οχημάτων (ιδιωτικής ή και επαγγελματικής χρήσης) μικρότερου κυβισμού σε σχέση με τα αντίστοιχα άλλων εταιρειών. Αυτα τα χαρακτηριστικά είναι χρήσιμα διότι η αγορά μας που δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, μπορεί να αποτελέσει ένα δελεαρ για εταιρείες τέτοιου μεγέθους και μπορούν να μπουν κάποια κίνητρα που τυπικά δε θα είναι φωτογραφικά αλλά θα τους δίνουν τη δυνατότητα να κατακτήσουν κυρίαρχη θέση. Τέτοια κίνητρα θα ήταν πχ η ευνοϊκότερη αντιμετώπιση από πλευράς εφορίας τελών κτλ των οχημάτων χαμηλότερου κυβισμού. Ένα παραδειγμα: πολύ ευνοϊκότερη αντιμετωπιση των επαγγελματικών οχημάτων που θα έχουν κυβισμό μικρότερο από 2000 κυβ εκατοστά. Η Isuzu για παράδειγμα βγάζει το D-max στα 1900, όλοι οι υπόλοιποι παίκτες πάνε στα 2 λίτρα και πάνω. Αν ταυτόχρονα υπήρχε και κάποιος χειρισμός ώστε να μπουν και κάποιες κρατικές παραγγελίες για κάλυψη αναγκών δήμων, περιφερειών, νοσοκομείων, στρατού κτλ. το να τους πείσεις να επενδύσουν στην κατασκευή ενός εργοστασίου στη χώρα δεν είναι απαγορευτικά δύσκολο.
Η χώρα πάρα τα όσα λένε διάφοροι, έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει μια τέτοια βιομηχανία. Έχει εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό, εξαιρετικες βιομηχανίες παραγωγής και διελασης αλουμινίου, το ενεργειακό κόστος είναι υπό έλεγχο, γειτνιαζει με χώρες της βαλκανικής που οι αγορές τους χρειάζονται τέτοια προϊόντα αλλά έχει και λιμάνια για να γίνουν εξαγωγές σε Αίγυπτο και Μ. Ανατολή.
β) δεν συμφερει λογω οικονομιων κλιμακος. Γιατι να βγαλει μια εταιρεια πχ το ταδε μοντελο στην Ελλαδα που θα πουλησει μονο εδω μερικες χιλιαδες κομματια ενω μπορει πολυ πιο φτηνα να βγαλει ενα μοντελο που θα το παρουν εκατομμυρια ανα την υφηλιο.
γ) εκπαιδευμενο ανθρωπινο δυναμικο δεν εχει. Εχει ανθρωπινο δυναμικο με μεγαλες δυνατοτητες, αλλα οχι ηδη εκπαιδευμενο.
Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
α) Η Ελβαλ όπως ανέφερα είναι βιομηχανία-διαμάντι που ήδη έχει συμβολαια εξυπηρέτησης μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών. Υπάρχουν και μικρότερες μεταλλουργικες εταιρείες που επίσης θα μπορούσαν να έχουν ρόλο. Υπάρχουν επίσης υψηλού επιπέδου (σε πανευρωπαϊκό επίπεδο) βιομηχανίες πλαστικών.
β) Για εταιρείες του μεγέθους που ανέφερα (Isuzu, Daihatsu, πιθανώς η Subaru ή και άλλες) ή ελληνική αγορά είναι πολύ καλή. Παρουσιάζει επίσης το πλεονέκτημα τις γειτνιασης με αγορές όπως η Αίγυπτος και τα Βαλκάνια.
γ) Δεν ξερω τι νομίζεις ότι λείπει στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού.
β) Για εταιρείες του μεγέθους που ανέφερα (Isuzu, Daihatsu, πιθανώς η Subaru ή και άλλες) ή ελληνική αγορά είναι πολύ καλή. Παρουσιάζει επίσης το πλεονέκτημα τις γειτνιασης με αγορές όπως η Αίγυπτος και τα Βαλκάνια.
γ) Δεν ξερω τι νομίζεις ότι λείπει στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού.
Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
Γιατί να αποτελεί θέμα πόσες μονάδες θα πουλήσει στην Ελλάδα;
Η επιλογή της θέσης ενός εργοστασίου αυτοκινήτων, αν δεν κάνω λάθος, σχετίζεται μόνο με:
- Φορολογία της επιχείρησης στη χώρα παραγωγής και ανάλογη γραφειοκρατία/εμπόδια ---> Αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί
- Κόστος εργατικού δυναμικού ---> Τόσο που έχουν πέσει οι μισθοί στην Ελλάδα δεν αποτελεί πρόβλημα
- Ύπαρξη κατάλληλα εκπαιδευμένου εργατικού δυναμικού ---> Το έχουμε
- Πρόσβαση σε μεγάλη αγορά μέσω της χώρας παραγωγής ---> Πρόσβαση στην αγορά της ΕΕ.
Η επιλογή της θέσης ενός εργοστασίου αυτοκινήτων, αν δεν κάνω λάθος, σχετίζεται μόνο με:
- Φορολογία της επιχείρησης στη χώρα παραγωγής και ανάλογη γραφειοκρατία/εμπόδια ---> Αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί
- Κόστος εργατικού δυναμικού ---> Τόσο που έχουν πέσει οι μισθοί στην Ελλάδα δεν αποτελεί πρόβλημα
- Ύπαρξη κατάλληλα εκπαιδευμένου εργατικού δυναμικού ---> Το έχουμε
- Πρόσβαση σε μεγάλη αγορά μέσω της χώρας παραγωγής ---> Πρόσβαση στην αγορά της ΕΕ.
Yippie Kay Yay
- Belisarius
- Δημοσιεύσεις: 4945
- Εγγραφή: 20 Μάιος 2018, 02:50
- Phorum.gr user: Belisarius
- Τοποθεσία: Στην ουρά του λύκου
Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
Δεν είναι αληθές αυτό.Maspoli έγραψε: 29 Δεκ 2019, 10:44 Την ιδέα την είχα εκφράσει κάποιο καιρό πριν με αφορμή το θέμα που έσκασε με την ακύρωση της κατασκευής εργοστασίου της VW στην Τουρκία. Στο Twitter O Γεωργιάδης είχε αφήσει να εννοηθεί ότι θα έκανε ότι περνούσε από το χέρι του προκειμένου να πείσει τους Γερμανούς να κάνουν την επένδυση εδώ. Φυσικά δεν έκανε τίποτα, επρόκειτο μια συνηθισμένη μεγαλοστομία ενός φαφλατά, ο οποίος όπως και στη περίπτωση του Ελληνικού αποδεικνύει ότι άλλο τα λόγια κι άλλο τα έργα. Δέχομαι βέβαια ότι η επένδυση της VW είναι αντικειμενικά ένα πολύ δύσκολο task, μπορει όμως να γίνει κάτι εναλλακτικό.
Δεν ξέρω τι έγινε παρασκηνιακά αλλά ο Γεωργιάδης ρωτήθηκε από δημοσιογράφο αν η Ελλάδα ενδιαφέρεται για την επένδυση της VW και απλά απάντησε "ναι" χωρίς να δημιουργεί προσδοκίες. Θα ήταν αφελές να απαντήσει το αντίθετο. Φαντάζομαι έγιναν κάποιες διερευνητικές επαφές που απέβησαν άκαρπες.
Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
Εδώ είχαμε εργοστάσιο αμιγώς ελληνικό που έβγαζε τα PONY.
Η ιστορία τους καταγράφεται εδώ.
https://www.news.gr/oikonomia/business- ... -pony.html
Η "αλλαγή" και ο "σοσιαλισμός" γονάτισαν την επιχείρηση και έκλεισε.
Τότε πολλοί λέγανε "καλά να πάθουν οι κακοί καπιταλιστές που ρουφάνε το αίμα της εργατικής τάξης".
Τώρα παρακαλάμε για εργοστάσια αυτοκινήτων.
Ε, πώς τα φέρνει η ζωή.
Η ιστορία τους καταγράφεται εδώ.
https://www.news.gr/oikonomia/business- ... -pony.html
Η "αλλαγή" και ο "σοσιαλισμός" γονάτισαν την επιχείρηση και έκλεισε.
Τότε πολλοί λέγανε "καλά να πάθουν οι κακοί καπιταλιστές που ρουφάνε το αίμα της εργατικής τάξης".
Τώρα παρακαλάμε για εργοστάσια αυτοκινήτων.
Ε, πώς τα φέρνει η ζωή.
Ζούμε σε ένα σύστημα.
Re: Πρότασις για εργοστάσιο αυτοκινητων στην Ελλάδα.
α) το οτι η Ελβαλ υπαρχει και οτι υπαρχουν και αλλες εταιρειες αναλογες δεν σημαινει οτι συμφερει να φτιαχτουν εδω οι αυτοκινητοβιομηχανιες. Οπως ειπες και εσυ, ηδη εχουνε συμβολαια με μεγαλες ευρωπαικες αυτοκινητοβιομηχανιες. Δεν υπαρχει κανενας λογος λοιπον να μπλεξουνε με ψιλολογια, και δευτερον δεν ειναι μονο το αλουμινιο και τα πλαστικα που θελει ενα αυτοκινητο.Maspoli έγραψε: 30 Δεκ 2019, 12:46 α) Η Ελβαλ όπως ανέφερα είναι βιομηχανία-διαμάντι που ήδη έχει συμβολαια εξυπηρέτησης μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών. Υπάρχουν και μικρότερες μεταλλουργικες εταιρείες που επίσης θα μπορούσαν να έχουν ρόλο. Υπάρχουν επίσης υψηλού επιπέδου (σε πανευρωπαϊκό επίπεδο) βιομηχανίες πλαστικών.
β) Για εταιρείες του μεγέθους που ανέφερα (Isuzu, Daihatsu, πιθανώς η Subaru ή και άλλες) ή ελληνική αγορά είναι πολύ καλή. Παρουσιάζει επίσης το πλεονέκτημα τις γειτνιασης με αγορές όπως η Αίγυπτος και τα Βαλκάνια.
γ) Δεν ξερω τι νομίζεις ότι λείπει στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού.
β) καθολου καλη δεν ειναι ουτε για τις εταιρειες που αναφερεις. Ειναι ηδη στην ελληνικη αγορα και δεν μπορουν να παρουν μεγαλυτερο μεριδιο της.
γ) πολλα. Τεχνογνωσια, εμπειρια στον τομεα, κλπ.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 38 Απαντήσεις
- 780 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από axilmar
-
- 143 Απαντήσεις
- 5060 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Εμπεδοκλής
-
- 1 Απαντήσεις
- 136 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Green Dragon
-
- 0 Απαντήσεις
- 133 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ίακχος