Σελίδα 67 από 149

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 03:45
από ST48410
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:41 Περιμένω πόσο καιρό ν' ακούσω και το παράδειγμα με τον Γαλιλαίο, αλλά είναι ύβρις να διατυπωθεί ακόμα και ως αστεϊσμός.
Δεν ταιριάζει εδώ. Έχουμε συμφωνήσει εδώ και 40 σελίδες ότι κανείς μας δεν έχει πρόβλημα να μοιράσει στην πράξη τις ποσότητες. Κανείς δεν θα έκανε λάθος.
Για ασάφειες στις διατυπώσεις συζητάμε. Εδώ αν κάτι το καταλαβαίνουν διαφορετικά οι περισσότεροι, υπάρχει εκ των πραγμάτων ζήτημα.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 03:45
από Gherschaagk
mao mao έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:40
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:38

Σου εξηγεί πως ούτε εσένα λέει ηλίθιο ούτε κανέναν άλλο.

Στην περίπτωση απλοποίησης της ύλης όμως, όλο και λιγότεροι θα πιάνουν κάποια απαιτούμενα στάνταρ. Ηλίθιοι δεν θα είναι. Θα είναι όμως "αγράμματοι".
Nαι ΟΚ, η απλοποίηση της ύλης που κολλάει; είπα εγώ οτι είναι σύνθετη και πρέπει να απλοποιηθεί;
Σου λέει πως δεν φταίνε τα μαθηματικά αν δεν τα καταλαβαίνουν οι πχορουμίτες.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 03:46
από ST48410
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:42 Αδιάφορο.

Δεν πλάθονται τα μαθηματικά κατ' απαίτηση. Μιλάμε για μια από τις θεμελιώδεις επιστήμες του πολιτισμού μας. Δεν απαξιώνεται γιατί κάποιοι θα πούνε πως δεν καταλαβαίνουν.
Είσαι μεγάλο τρολ τελικά :lol:

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 03:47
από ethereal
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:42
mao mao έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:35
Αρχέλαος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:25 Για να επανέλθω, σε μία δραστηριότητα του σχολικού βιβλίου της Α' Γυμνασίου, δίνονται κάποια ποσοστά και τίθενται τα παρακάτω ερωτήματα.

Εικόνα

Τι είναι λάθος;
Ότι τα εκλογικά τμήματα είναι μεικτά, άρα δεν γίνεται να ξεχωρίσει ο μαθητής ή ο οιοσδήποτε τελοσπάντων, το τι κόμμα ψήφισαν τα δύο φύλα.
Τίθεται ένα ερώτημα που δεν έχει απάντηση αλλά και ούτε σχετική μεθοδολογία.

Όμως, ποια είναι η ουσία:

Εικόνα

Ναι, καλά παρατηρείτε, η ίδια δραστηριότητα αλλά απαλείφθηκε το δ) ερώτημα.

Συμπέρασμα:
Στο βιβλίο έγινε έλεγχος και διορθώθηκαν λάθη.
Και διορθώθηκαν λάθη πιο "κρυφά" και ως προς τη διατύπωση.
Θα τους ξέφευγαν οι...σοκολάτες;
Αν γίνει ένα γκόλοπ. Και δείξουν την άσκηση με τις σοκολάτες σε δείγμα 1000 ατόμων, αποφοίτων θετικών επιστημών. Πόσοι πιστεύους οτι θα πουν οτι υπάρχει πρόβλημα στη διατύπωση;
Αδιάφορο.

Δεν πλάθονται τα μαθηματικά κατ' απαίτηση. Μιλάμε για μια από τις θεμελιώδεις επιστήμες του πολιτισμού μας. Δεν απαξιώνεται γιατί κάποιοι θα πούνε πως δεν καταλαβαίνουν.
Η αριθμητική του Δημοτικού δεν έχει απολύτως καμία σχέση με εκείνη που διδασκόταν πριν κάποια χρόνια.
Τα παιδιά 10 έπαιρναν καποια και τότε, 10 παίρνουν κάποια και τώρα.
Αυτό δεν λέει τίποτα για την αριθμητική.
Λέει, όμως, για το παιδί.
Αν δεν εννοεί κι αυτό ο mao mao κι οι άλλοι 19, τι μπορούμε να κάνουμε;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 03:49
από Gherschaagk
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:46
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:42 Αδιάφορο.

Δεν πλάθονται τα μαθηματικά κατ' απαίτηση. Μιλάμε για μια από τις θεμελιώδεις επιστήμες του πολιτισμού μας. Δεν απαξιώνεται γιατί κάποιοι θα πούνε πως δεν καταλαβαίνουν.
Είσαι μεγάλο τρολ τελικά :lol:
Το μεγαλύτερο στο νήμα είναι ο Ασέβαστος που ενώ ξέρει πως έχει κάνει λάθος, το παραδέχτηκε, συνεχίζει να κάνει πως δεν καταλαβαίνει για να σπάει πλάκα.

Συνεχίζουμε;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 03:51
από Αρχέλαος
mao mao έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:35
Αρχέλαος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:25 Για να επανέλθω, σε μία δραστηριότητα του σχολικού βιβλίου της Α' Γυμνασίου, δίνονται κάποια ποσοστά και τίθενται τα παρακάτω ερωτήματα.

Εικόνα

Τι είναι λάθος;
Ότι τα εκλογικά τμήματα είναι μεικτά, άρα δεν γίνεται να ξεχωρίσει ο μαθητής ή ο οιοσδήποτε τελοσπάντων, το τι κόμμα ψήφισαν τα δύο φύλα.
Τίθεται ένα ερώτημα που δεν έχει απάντηση αλλά και ούτε σχετική μεθοδολογία.

Όμως, ποια είναι η ουσία:

Εικόνα

Ναι, καλά παρατηρείτε, η ίδια δραστηριότητα αλλά απαλείφθηκε το δ) ερώτημα.

Συμπέρασμα:
Στο βιβλίο έγινε έλεγχος και διορθώθηκαν λάθη.
Και διορθώθηκαν λάθη πιο "κρυφά" και ως προς τη διατύπωση.
Θα τους ξέφευγαν οι...σοκολάτες;
Αν γίνει ένα γκόλοπ. Και δείξουν την άσκηση με τις σοκολάτες σε δείγμα 1000 ατόμων, αποφοίτων θετικών επιστημών. Πόσοι πιστεύους οτι θα πουν οτι υπάρχει πρόβλημα στη διατύπωση;
Σπατάλησα αρκετό χρόνο, από την άλλη σε εκτιμώ ως σχολιαστή.
Θα πω μόνο ανεκδοτολογικά πως μαθητές που έχουν διδαχθεί σωστά τα κλάσματα και έχουν ασχοληθεί έστω μετρίως, δεν τα συγχέουν.
Το ξέρω και από τον μεγάλο μου γιο και φυσικά από μία δεύτερη εργασιακή μου απασχόληση.
Φυσικά μιλάμε ανεκδοτολογικά.
Αλλά τι να σου πω, για να αστειευτούμε και λίγο, ο Τσίπρας που σπούδασε και στο ΕΜΠ είχε μιλήσει για στροφή 360 μοιρών σε αλλαγή πολιτικής.

Ούτε τα βιβλία έχουν το αλάθητο. Εξήγησα πιο πάνω όμως πως γίνονται διορθώσεις, στο συγκεκριμένο έγιναν πάνω από 4-5. Το ότι δεν άλλαξε η δραστηριότητα με τις σοκολάτες κάτι σημαίνει.

Δηλαδή, να ξέφυγε από τους συγγραφείς και τους κριτές, να ξέφυγε και από την μαθηματική κοινότητα ή να βρήκαν μόνο τα άλλα λάθη;
Εν ολίγοις, συγγραφείς, κριτές και λοιποί, μιλάμε για πάμπολλα άτομα αθροιστικά, ξέχασαν ή δεν πήραν χαμπάρι ότι έχει λάθος;
Και εμείς είμαστε πιο καπάτσοι, μάγκες, έξυπνοι από αυτούς;
Ε, όχι δεν πάει έτσι.
Δεν γνωρίζω περισσότερα από αυτούς, ούτε καν τα ίδια.
Και σίγουρα κάνεις μας δεν ξέρει καλύτερα.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 03:52
από ethereal
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:45
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:41 Περιμένω πόσο καιρό ν' ακούσω και το παράδειγμα με τον Γαλιλαίο, αλλά είναι ύβρις να διατυπωθεί ακόμα και ως αστεϊσμός.
Δεν ταιριάζει εδώ. Έχουμε συμφωνήσει εδώ και 40 σελίδες ότι κανείς μας δεν έχει πρόβλημα να μοιράσει στην πράξη τις ποσότητες. Κανείς δεν θα έκανε λάθος.
Για ασάφειες στις διατυπώσεις συζητάμε. Εδώ αν κάτι το καταλαβαίνουν διαφορετικά οι περισσότεροι, υπάρχει εκ των πραγμάτων ζήτημα.
Ακόμα και για το πρώτο επίτρεψέ μου να έχω σοβαρές επιφυλάξεις μετά από όσα διάβασα τόσες μέρες.

Τη διατύπωση δες την μέσα στο πλαίσιο του σημερινού σχολείου. Και μ' αυτό εννοώ τα πάντα, τρόπο, εποπτικά μέσα, στόχευση, επίπεδο μαθητών, επίπεδο διδασκόντων...τα πάντα.
Και σε κάθε περίπτωση ποτέ δεν επεκτάθηκα πέραν των φωτογραφημένων παραδειγμάτων που μπήκαν εδώ.
5 προτασούλες είναι. Τόσο δύσκολο να επισημάνει κάποιος ΕΠ' ΑΥΤΩΝ πού βρίσκει λάθος και πώς θα το διόρθωνε;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 03:54
από mao mao
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:52
πρέπει να το έχεις διασκεδάσει πολύ αυτό το τριήμερο. Καλά κάνεις, χρειάζεται ίσως και αυτό που και που.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 03:58
από Gherschaagk
mao mao έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:54 πρέπει να το έχεις διασκεδάσει πολύ αυτό το τριήμερο. Καλά κάνεις, χρειάζεται ίσως και αυτό που και που.
Εννοείται.

Πάντα διασκεδάζω όταν προσθέτουν παρονομαστές στα ομώνυμα κλάσματα σαν να είναι το πιο φυσικό πράγμα στο κόσμο.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 04:00
από ethereal
Κι αν το δείξεις σε 20 άτομα εδώ και σου πουν ότι είναι εντάξει; Ποιος θά 'χει δίκιο;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 04:01
από Gherschaagk
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 04:00 Κι αν το δείξεις σε 20 άτομα εδώ και σου πουν ότι είναι εντάξει; Ποιος θά 'χει δίκιο;
Θέλει και ρώτημα;

Σε παρακαλώ.

Ειδικά αν μου το ζωγραφίσουν, εκεί δεν αμφισβητείται.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 04:02
από ethereal
Στον ST πες τα που λέει ότι δεν κολλάει ο Γαλιλαίος εδώ.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 08:10
από Ασέβαστος
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 20:55

Στις ορχιδέες μου. Δεν θα σου κόστιζε τίποτα να παραδεχτείς πως είσαι λάθος. Ολοι κάνουμε λάθη. Απλά απέδειξες πως είσαι σκατόψυχος. Να σε χαίρεται το παιδάκι σου λοιπόν.
περιοδο;

χρησιμοποιεις συνεχεια προσβλητικους χαρακτηρισμους, χωρις εμφανη λογο, σε ενα νημα για μια ανοητη ασκηση του δημοτικου. μηπως χρειαζονται λιγες μερες για να ερθεις στα συγκαλα σου;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 08:17
από Ασέβαστος
Αρχέλαος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 21:21 Διάβασα τις τοποθετήσεις αρκετών που ξεκαθάρισαν εκ νέου το ζήτημα.
Όπως των Gherschaagk, Puma, Εnaon(έκανε στροφή 90 ή...180 μοιρών), ethereal ίσως και άλλων

Λοιπόν και για τα μήλα πάλι:

Ο Νίκος και οι 4 φίλοι του μοιράστηκαν εξίσου 6 μήλα.
Τι μέρος από τα μήλα πήρε το κάθε παιδί;
Θέλουμε να μοιράσουμε τα 6 μήλα στα 5 παιδιά.
α΄ τρόπος:Χωρίζουμε κάθε μήλο σε 5 ίσα μέρη, όσα είναι τα παιδιά. Κάθε κομμάτι είναι το .
Κάθε παιδί θα πάρει 6 τέτοια κομμάτια, όσα είναι τα μήλα, δηλαδή 6 ☓ = .
β΄ τρόπος:Θα κάνουμε διαίρεση 6 : 5 = . Κάθε παιδί πήρε τα ή 1 των μήλων.


Πολλοί θεωρούν ότι έπρεπε να λέει τα 6/5 του μήλου.
Λάθος!
Το εξηγήσαμε, το ξαναγράφουμε χωρίς σχήμα.

Όταν λέμε τα 5/5 των μήλων, εννοούμε την ακέραια μονάδα, δηλαδή είναι ένα μήλο.
Όταν λέμε τα 10/5 των μήλων, έχουμε δύο μήλα
Όταν λέμε τα 30/5 των μήλων, έχουμε έξι μήλα
Άρα το καθένα από τα πέντε παιδιά, θα πάρει τα 6/5 των μήλων.

Η σύγχυση έγκειται στο ότι ερμηνεύεται το 5/5 σαν να είναι όλα τα μήλα και άρα τα 6/5 νομίζουν ότι είναι παραπάνω από όσα έχουμε.
Αλλά το 5/5 αφορά το ένα μήλο.
Για αυτό ορθώς η λύση χρησιμοποιεί πληθυντικό, αφού όλα τα μήλα είναι 30/5, τότε ο καθένας θα πάρει τα 6/5 των μήλων.


Εικόνα
για το κοκκινο.

οχι.

οταν λεμε 5/5 ΤΟΥ ΜΗΛΟΥ εννοουμε την ακεραια μοναδα. το ενα μηλο. οταν λεμε "των μηλων" αναφερομαστε σε αλλη ποσοστητα, εκτος απο "1"

νομιζω αυτο ειναι το νοημα του να υπαρχει στην ελληνικη γλωσσα ενικος και πληθυντικος.

σκεψου αν ειναι συντακτικα σωστο το "λολα να ενα μηλα".

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 08:27
από Ασέβαστος
Casp έγραψε: 09 Δεκ 2022, 22:57 Λοιπόν! Θα γράψω για μία τελευταία φορά κι’ αυτό επειδή διάβασα το νικ μου στο νήμα πάνω από 20 φορές.

Εικόνα

μπραβο το κοριτσι μας.

δω λοιπον εχουμε την ιδια ασκηση, απο το βιβλιο της κυπρου.

μολις πεθανε και το επιχειρημα οτι ο συγγραφεας της ελληνικης ασκησης ειναι μαθηματικος, ξερει καλυτερα κλπ. εξισου μαθηματικος ειναι και ο κυπριος. αν και για τον ελληνα ειπαμε, μαλλον φιλολογος/θεολογος.

το μονο συζητησιμο πλεον, ειναι ποιος απο τους 2 ειναι ο ηλιθιος.