Σελίδα 7 από 15

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 14:33
από ΓΑΛΗ
Καραμελίτσα έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:25
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 31 Αύγ 2022, 12:44 Εδώ αποσπάσματα από ένα παλιό (2008) αλλά πάντα επίκαιρο κείμενο του Βασίλη Λαμπρόπουλου, καθηγητή Νεοελληνικής Φιλολογίας στις ΗΠΑ:


Η κριτική ως τσαμπουκάς

Α, ρε Λαυρέντη, εγώ που μόνο τόξερα τι κάθαρμα ήσουν
Μ. Αναγνωστάκης

[…]

1. Η κριτική ως τσαμπουκάς δεν καταδέχεται να επιχειρηματολογήσει: τα επιχειρήματα είναι για τους αδύνατους. Ούτε βεβαίως καταδέχεται να φιλοσοφήσει – η φιλοσοφία είναι για τους ανέραστους. Ο τόνος που δίνει στη συζήτηση είναι ένας, με έμφαση στην τελευταία λέξη: “Εμένα θα μου πεις ρε;” Η οπτική που υπερασπίζεται εξίσου αποκλειστική – το προσωπικό βίωμα. Ο τσαμπουκάς κριτικός θα σου πει από πού κατάγεται, πώς σπούδασε, ποιούς γνώρισε και προπάντων τι πέρασε. Η επιδειξιομανία της αυτοβιογραφίας του είναι αποπνικτική και τελικά καταφέρνει να εκμηδενίσει πλήρως τον συνομιλητή διότι τον εξαναγκάζει ή να καυχηθεί με τη σειρά του για τις στερήσεις που υπέστη ή να το βουλώσει και να καθίσει στη γωνιά σαν ντροπιασμένο παιδί της προνομιούχου τάξεως. Ο τσαμπουκάς δεν χαρίζεται σε κανένα – ηγιέται.

2. Η κριτική ως τσαμπουκάς δεν έχει καιρό για τις πολυτέλειες ενός διαλόγου. Σπεύδει να μετατρέψει κάθε άτυχο συνομιλητή του σε αντίπαλο υποψήφιο για κατατρόπωση. Δεν πιστεύει σε αστικές συνήθειες, όπως η ανταλλαγή ιδεών, ούτε σε υποκριτικές αξίες, όπως η ευπρέπεια. Ο τσαμπουκάς καρπαζώνει όποιον βρει μπροστά του για να επιβραβευθεί με το χάχανο των τζαμπατζήδων. Είναι άκρατα επιθετικός και τον ενδιαφέρει να βγαίνει πάντα κερδισμένος. Έχει ξεκαθαρίσει εξ αρχής πως δεν έχει να μάθει τίποτε από κανένα επειδή είναι αυτοδίδακτος στο νταηλίκι.

3. Η κριτική ως τσαμπουκάς αποπειράται να πνίξει τον αντίπαλό της σε ένα γλωσσικό οχετό. Δεν αρκείται να βρίσει απλώς με τρόπο χυδαίο και ανάρμοστο προς τις αρχές του δημοσίου διαλόγου. Πάει πολύ πιο πέρα. Προσβάλλει, ταπεινώνει, εξευτελίζει, λέγοντας ανά πάσα στιγμή: “Αν νομίζετε πως έχω κυλιστεί στο χειρότερο βόρβορο, περιμένετε να δείτε πόσο εσμό είμαι ακόμη έτοιμος να επιστρατεύσω. Κι αν με θεωρείτε αήθη, θα σας δείξω πως είμαι ουτιδανός”. Ο τσαμπουκάς υπερθεματίζει σε ποταπότητα, αποστομώνοντας κάθε αντίπαλο με το βόθρο της αυτάρεσκης [χυδαιότητάς] του. Εκεί που νομίζουμε πως έχει εξαντλήσει κάθε προστυχιά, θα βρει μια καινούργια, ακόμη χειρότερη, για να μας διαψεύσει.

4. Η κριτική ως τσαμπουκάς ζέχνει επιδεικτικά βαρβατίλα. Ανεξαρτήτως του φύλου της, περιφέρει τη μαγκιά της ως βαρύ και ασήκωτο ανδρισμό που δε σηκώνει δεύτερη κουβέντα. Ο μαινόμενος αυτός ανδρισμός αντλεί την επιβεβαίωσή του όχι από τις δικές του επιδόσεις αλλά από τη διακωμώδηση του φύλου των άλλων. Έτσι όσοι επισύρουν την μήνι του, εκτός από αμόρφωτοι κα πράκτορες, είναι διαφορετικοί, αλλιώτικοι, ιδιόρρυθμοι, περίεργοι και γενικά άξιοι καχυποψίας. Ο τσαμπουκάς έχει ανάγκη την ετερότητα για να θωρακίσει την ταυτότητά του, κι έτσι στο χώρο του φύλου επιζητεί διακαώς κάθε “ανωμαλία” για να ικανοποιήσει τις ονειρώξεις της βαρβατίλας του.
Βασικά αυτό το κείμενο (εννοώ όλο, όχι το απόσπασμα) είναι ενδοσυντεχνιακό μαλλιοτράβηγμα, την πέφτει σε μία συγκεκριμένη κατηγορία συμπεριφοράς που αφορά τον δικό του μικρόκοσμο.

Και είναι καταγγελτικός λόγος, όχι ακριβώς επιχειρηματολογία. Τσαμπουκά πουλάει κι αυτός, (ενδεχομένως) με πιο κομψές φιοριτούρες.
Μπορείς να προσδιορίσεις το ΠΟΥ ακριβώς διακρίνεις τον τσαμπουκά;


Γιατί κάπου έχω την αόριστη -λέμε τώρα- τώρα εντύπωση, ότι ενίοτε εκλαμβάνεται ως τσαμπουκάς ακόμη και η μετριοπαθής προσέγγιση ως επιθετικό όπλο απέναντι στην αυθεντική και δίκαια έκρηξη του "λαού", ως μια μέθοδα της μπουρζουαζίας κλπ κλπ

Κάποια στιγμή πρέπει να ξεκολλήσετε από τα εθιμικά πλέον τσιτάτα ή τρόπο αντίληψης των κοινωνικοπολιτικών πραγμάτων.

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 14:36
από sys3x
Κάποια στιγμή ναι, καλό θα ήτανε.

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 14:38
από AlienWay
Χαοτικός έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:21

Όταν κάνω αυτά τα αίσχη που λες,
Σορυ, ρε φίλε αλλά έχει πέσει δουλειά εδώ και δεν το διάβασα όλο, αλλά σου υπόσχομαι ότι θα το πράξω. Ωστόσο σε αυτό εδώ το σημείο, κρίνω σκόπιμα να απαντήσω άμεσα.

ΔΕΝ ΛΕΩ ότι εσύ κάνεις αυτά τα αίσχη. Ακόμη και αν μοιάζει ότι τα κάνεις, έχεις εξηγήσει κατά καιρούς το γιατί, αλλά όποιος έχει προσεκτική ματιά, μπορεί να καταλάβει έτσι κι αλλιώς.

Αυτό που λεω είναι ότι η τεκμηρίωση που δίνεις για τον τρόπο που διαλέγεσαι, είναι ίδια με αυτούς που κάνουν αυτό που περιέγραψα παραπάνω.

Δηλαδή αν τους ρωτήσεις "ειλικρινά, με το χέρι στην καρδιά γιατί το κάνεις;", κάτι τέτοιο θα απαντήσουν (άσε που εσύ το εξηγείς πολυ πιο αναλυτικά και κόσμια).

Επομένως σε ένα ποσοστό 20% μπορεί να κάνεις το ίδιο με αυτούς, σε ένα επιπρόσθετο 20% μπορεί ΝΑ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ότι κάνεις το ίδιο, αλλά υπάρχει και ένα 60% όπου δεν κάνεις το ίδιο.

Η τεκμηρίωση όμως είναι ίδια.

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 14:40
από Καραμελίτσα
ΓΑΛΗ έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:33
Καραμελίτσα έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:25
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 31 Αύγ 2022, 12:44 Εδώ αποσπάσματα από ένα παλιό (2008) αλλά πάντα επίκαιρο κείμενο του Βασίλη Λαμπρόπουλου, καθηγητή Νεοελληνικής Φιλολογίας στις ΗΠΑ:


Η κριτική ως τσαμπουκάς

Α, ρε Λαυρέντη, εγώ που μόνο τόξερα τι κάθαρμα ήσουν
Μ. Αναγνωστάκης

[…]

1. Η κριτική ως τσαμπουκάς δεν καταδέχεται να επιχειρηματολογήσει: τα επιχειρήματα είναι για τους αδύνατους. Ούτε βεβαίως καταδέχεται να φιλοσοφήσει – η φιλοσοφία είναι για τους ανέραστους. Ο τόνος που δίνει στη συζήτηση είναι ένας, με έμφαση στην τελευταία λέξη: “Εμένα θα μου πεις ρε;” Η οπτική που υπερασπίζεται εξίσου αποκλειστική – το προσωπικό βίωμα. Ο τσαμπουκάς κριτικός θα σου πει από πού κατάγεται, πώς σπούδασε, ποιούς γνώρισε και προπάντων τι πέρασε. Η επιδειξιομανία της αυτοβιογραφίας του είναι αποπνικτική και τελικά καταφέρνει να εκμηδενίσει πλήρως τον συνομιλητή διότι τον εξαναγκάζει ή να καυχηθεί με τη σειρά του για τις στερήσεις που υπέστη ή να το βουλώσει και να καθίσει στη γωνιά σαν ντροπιασμένο παιδί της προνομιούχου τάξεως. Ο τσαμπουκάς δεν χαρίζεται σε κανένα – ηγιέται.

2. Η κριτική ως τσαμπουκάς δεν έχει καιρό για τις πολυτέλειες ενός διαλόγου. Σπεύδει να μετατρέψει κάθε άτυχο συνομιλητή του σε αντίπαλο υποψήφιο για κατατρόπωση. Δεν πιστεύει σε αστικές συνήθειες, όπως η ανταλλαγή ιδεών, ούτε σε υποκριτικές αξίες, όπως η ευπρέπεια. Ο τσαμπουκάς καρπαζώνει όποιον βρει μπροστά του για να επιβραβευθεί με το χάχανο των τζαμπατζήδων. Είναι άκρατα επιθετικός και τον ενδιαφέρει να βγαίνει πάντα κερδισμένος. Έχει ξεκαθαρίσει εξ αρχής πως δεν έχει να μάθει τίποτε από κανένα επειδή είναι αυτοδίδακτος στο νταηλίκι.

3. Η κριτική ως τσαμπουκάς αποπειράται να πνίξει τον αντίπαλό της σε ένα γλωσσικό οχετό. Δεν αρκείται να βρίσει απλώς με τρόπο χυδαίο και ανάρμοστο προς τις αρχές του δημοσίου διαλόγου. Πάει πολύ πιο πέρα. Προσβάλλει, ταπεινώνει, εξευτελίζει, λέγοντας ανά πάσα στιγμή: “Αν νομίζετε πως έχω κυλιστεί στο χειρότερο βόρβορο, περιμένετε να δείτε πόσο εσμό είμαι ακόμη έτοιμος να επιστρατεύσω. Κι αν με θεωρείτε αήθη, θα σας δείξω πως είμαι ουτιδανός”. Ο τσαμπουκάς υπερθεματίζει σε ποταπότητα, αποστομώνοντας κάθε αντίπαλο με το βόθρο της αυτάρεσκης [χυδαιότητάς] του. Εκεί που νομίζουμε πως έχει εξαντλήσει κάθε προστυχιά, θα βρει μια καινούργια, ακόμη χειρότερη, για να μας διαψεύσει.

4. Η κριτική ως τσαμπουκάς ζέχνει επιδεικτικά βαρβατίλα. Ανεξαρτήτως του φύλου της, περιφέρει τη μαγκιά της ως βαρύ και ασήκωτο ανδρισμό που δε σηκώνει δεύτερη κουβέντα. Ο μαινόμενος αυτός ανδρισμός αντλεί την επιβεβαίωσή του όχι από τις δικές του επιδόσεις αλλά από τη διακωμώδηση του φύλου των άλλων. Έτσι όσοι επισύρουν την μήνι του, εκτός από αμόρφωτοι κα πράκτορες, είναι διαφορετικοί, αλλιώτικοι, ιδιόρρυθμοι, περίεργοι και γενικά άξιοι καχυποψίας. Ο τσαμπουκάς έχει ανάγκη την ετερότητα για να θωρακίσει την ταυτότητά του, κι έτσι στο χώρο του φύλου επιζητεί διακαώς κάθε “ανωμαλία” για να ικανοποιήσει τις ονειρώξεις της βαρβατίλας του.
Βασικά αυτό το κείμενο (εννοώ όλο, όχι το απόσπασμα) είναι ενδοσυντεχνιακό μαλλιοτράβηγμα, την πέφτει σε μία συγκεκριμένη κατηγορία συμπεριφοράς που αφορά τον δικό του μικρόκοσμο.

Και είναι καταγγελτικός λόγος, όχι ακριβώς επιχειρηματολογία. Τσαμπουκά πουλάει κι αυτός, (ενδεχομένως) με πιο κομψές φιοριτούρες.
Μπορείς να προσδιορίσεις το ΠΟΥ ακριβώς διακρίνεις τον τσαμπουκά;


Γιατί κάπου έχω την αόριστη -λέμε τώρα- τώρα εντύπωση, ότι ενίοτε εκλαμβάνεται ως τσαμπουκάς ακόμη και η μετριοπαθής προσέγγιση ως επιθετικό όπλο απέναντι στην αυθεντική και δίκαια έκρηξη του "λαού", ως μια μέθοδα της μπουρζουαζίας κλπ κλπ

Κάποια στιγμή πρέπει να ξεκολλήσετε από τα εθιμικά πλέον τσιτάτα ή τρόπο αντίληψης των κοινωνικοπολιτικών πραγμάτων.
Το συνολικό κείμενο είναι εδώ.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... V3EDhMa997

Βασικά αν κάποιος πρέπει να ξεκολλήσει είσαι εσύ που φαντάζεσαι συνέχεια άλλα 'ντ' άλλων.

Δεν είναι μετριοπαθής προσέγγιση, είναι προφανής και άμεση επίθεση εναντίον συγκεκριμένων ανθρώπων, πιθανότατα συναδέλφων του. Δεν ξέρω ποιοι ακριβώς είναι, πρέπει κανείς να ξέρω τον χώρο στον οποίον κινείται, αλλά προφανώς έχει συγκεκριμένα άτομα ως στόχους.

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 14:57
από ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
Καραμελίτσα έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:40 Δεν είναι μετριοπαθής προσέγγιση, είναι προφανής και άμεση επίθεση εναντίον συγκεκριμένων ανθρώπων, πιθανότατα συναδέλφων του. Δεν ξέρω ποιοι ακριβώς είναι, πρέπει κανείς να ξέρω τον χώρο στον οποίον κινείται, αλλά προφανώς έχει συγκεκριμένα άτομα ως στόχους.
Δηλ. είναι τόσο δυσχερές να αντιληφθείς ότι απέσπασα τα συγκεκριμένα σπαράγματα εκτός συγκειμένου, γιατί θεωρώ ότι έχουν μία αυταξία ακριβώς ανεξαρτήτως ποιους μπορεί να "στόχευε" ο Λαμπρόπουλος; :102:

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 15:04
από Χαοτικός
Καραμελίτσα έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:25

Βασικά αυτό το κείμενο (εννοώ όλο, όχι το απόσπασμα) είναι ενδοσυντεχνιακό μαλλιοτράβηγμα, την πέφτει σε μία συγκεκριμένη κατηγορία συμπεριφοράς που αφορά τον δικό του μικρόκοσμο.

Και είναι καταγγελτικός λόγος, όχι ακριβώς επιχειρηματολογία. Τσαμπουκά πουλάει κι αυτός, (ενδεχομένως) με πιο κομψές φιοριτούρες.
Πράγματι, συναισθηματικό είναι το κείμενο του και παραπονιάρικο. Κάπου θέλει να πει να πάνε να γαμηθούνε αυτοί που τον στεναχώρησαν αλλά το κάνει με "Νόμιμο" και "αποδεκτό" τρόπο όντας συγκεντρωμένος όλην την ώρα. Όπως και να χει, τους έκοψε κοστούμι χωρίς να μας δίνει την δυνατότητα να εξετάσουμε ότι είναι πράγματι κακοί.
Άνευ σημασίας λοιπόν και ωφελιμότητας ένα καλό ειλικρινές κείμενο.

Για τον ΠΑΓΧΡΗΣΤΟ τώρα παίζει να είναι κάνα θεόπνευστο κείμενο αλλά ΟΚ. Το παλεύει με την κουλτούρα.

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 15:09
από ΓΑΛΗ
Καραμελίτσα έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:40
ΓΑΛΗ έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:33
Καραμελίτσα έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:25

Βασικά αυτό το κείμενο (εννοώ όλο, όχι το απόσπασμα) είναι ενδοσυντεχνιακό μαλλιοτράβηγμα, την πέφτει σε μία συγκεκριμένη κατηγορία συμπεριφοράς που αφορά τον δικό του μικρόκοσμο.

Και είναι καταγγελτικός λόγος, όχι ακριβώς επιχειρηματολογία. Τσαμπουκά πουλάει κι αυτός, (ενδεχομένως) με πιο κομψές φιοριτούρες.
Μπορείς να προσδιορίσεις το ΠΟΥ ακριβώς διακρίνεις τον τσαμπουκά;


Γιατί κάπου έχω την αόριστη -λέμε τώρα- τώρα εντύπωση, ότι ενίοτε εκλαμβάνεται ως τσαμπουκάς ακόμη και η μετριοπαθής προσέγγιση ως επιθετικό όπλο απέναντι στην αυθεντική και δίκαια έκρηξη του "λαού", ως μια μέθοδα της μπουρζουαζίας κλπ κλπ

Κάποια στιγμή πρέπει να ξεκολλήσετε από τα εθιμικά πλέον τσιτάτα ή τρόπο αντίληψης των κοινωνικοπολιτικών πραγμάτων.
Το συνολικό κείμενο είναι εδώ.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... V3EDhMa997

Βασικά αν κάποιος πρέπει να ξεκολλήσει είσαι εσύ που φαντάζεσαι συνέχεια άλλα 'ντ' άλλων.

Δεν είναι μετριοπαθής προσέγγιση, είναι προφανής και άμεση επίθεση εναντίον συγκεκριμένων ανθρώπων, πιθανότατα συναδέλφων του. Δεν ξέρω ποιοι ακριβώς είναι, πρέπει κανείς να ξέρω τον χώρο στον οποίον κινείται, αλλά προφανώς έχει συγκεκριμένα άτομα ως στόχους.
Οκ, μια από τα ίδια.

Αδυνατείς να δεις μια τοποθέτηση, που μπορεί να σταθεί πέραν του χρόνου και του λόγου που χρησιμοποιήθηκε και εστιάζεις στην πιθανότητα του συγκεκριμένου χρόνου και λόγου... για να αποδείξεις τί;

Ότι κολλημένοι είναι αυτοί που βλέπουν αυτήν την τοποθέτηση σε ευρύτερα πλαίσια και ψαγμένοι οι υπόλοιποι που ψάχνουν για τις πιθανότητες ανειλικρινούς φιοριτούρας;

Σε αντιπαράθεση με τί ακριβώς, γλυκειά μου;



Υπάρχει έστω και μία πιθανότητα να διαβάσετε ποτέ ένα κείμενο, εστιάζοντας στο κείμενο και όχι στην υπογραφή;

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 15:10
από ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
Χαοτικός έγραψε: 31 Αύγ 2022, 15:04
Για τον ΠΑΓΧΡΗΣΤΟ τώρα παίζει να είναι κάνα θεόπνευστο κείμενο αλλά ΟΚ. Το παλεύει με την κουλτούρα.
Θέλω να πιστεύω ότι δεν έδωσα καμμία αφορμή για τα περί "θεόπνευστου κειμένου" που γράφεις.

Όσο για το αν "το παλεύω με την κουλτούρα", για ανάπτυξη στίλβοντος ποδηλάτου καλός είσαι :g030:

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 15:11
από Καραμελίτσα
ΓΑΛΗ έγραψε: 31 Αύγ 2022, 15:09
Καραμελίτσα έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:40
ΓΑΛΗ έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:33

Μπορείς να προσδιορίσεις το ΠΟΥ ακριβώς διακρίνεις τον τσαμπουκά;


Γιατί κάπου έχω την αόριστη -λέμε τώρα- τώρα εντύπωση, ότι ενίοτε εκλαμβάνεται ως τσαμπουκάς ακόμη και η μετριοπαθής προσέγγιση ως επιθετικό όπλο απέναντι στην αυθεντική και δίκαια έκρηξη του "λαού", ως μια μέθοδα της μπουρζουαζίας κλπ κλπ

Κάποια στιγμή πρέπει να ξεκολλήσετε από τα εθιμικά πλέον τσιτάτα ή τρόπο αντίληψης των κοινωνικοπολιτικών πραγμάτων.
Το συνολικό κείμενο είναι εδώ.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... V3EDhMa997

Βασικά αν κάποιος πρέπει να ξεκολλήσει είσαι εσύ που φαντάζεσαι συνέχεια άλλα 'ντ' άλλων.

Δεν είναι μετριοπαθής προσέγγιση, είναι προφανής και άμεση επίθεση εναντίον συγκεκριμένων ανθρώπων, πιθανότατα συναδέλφων του. Δεν ξέρω ποιοι ακριβώς είναι, πρέπει κανείς να ξέρω τον χώρο στον οποίον κινείται, αλλά προφανώς έχει συγκεκριμένα άτομα ως στόχους.
Οκ, μια από τα ίδια.

Αδυνατείς να δεις μια τοποθέτηση, που μπορεί να σταθεί πέραν του χρόνου και του λόγου που χρησιμοποιήθηκε και εστιάζεις στην πιθανότητα του συγκεκριμένου χρόνου και λόγου... για να αποδείξεις τί;

Ότι κολλημένοι είναι αυτοί που βλέπουν αυτήν την τοποθέτηση σε ευρύτερα πλαίσια και ψαγμένοι οι υπόλοιποι που ψάχνουν για τις πιθανότητες ανειλικρινούς φιοριτούρας;

Σε αντιπαράθεση με τί ακριβώς, γλυκειά μου;



Υπάρχει έστω και μία πιθανότητα να διαβάσετε ποτέ ένα κείμενο, εστιάζοντας στο κείμενο και όχι στην υπογραφή;
Υπάρχει πιθανότητα ποτέ να μιλάς με ανθρώπους και όχι με ανδρείκελα στο κεφάλι σου;

Σιγά μην ξέρω ποιος είναι ο τύπος. Τον κατινισμό του κειμένου σχολιάζω.

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 15:13
από ΓΑΛΗ
Χαοτικός έγραψε: 31 Αύγ 2022, 15:04
Για τον ΠΑΓΧΡΗΣΤΟ τώρα παίζει να είναι κάνα θεόπνευστο κείμενο αλλά ΟΚ. Το παλεύει με την κουλτούρα.
Ο ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ, ξέρει να διαβάζει. Εντός κι εκτός φόρουμ. Ό,τι κι αν σημαίνει αυτό.

Και όποιος θεωρεί ότι αυτό το γράφω επειδή συμφώνησε με ένα δικό μου ποστ σ' αυτό το νήμα, είναι μαλάκας.

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 15:15
από Καραμελίτσα
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:57
Καραμελίτσα έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:40 Δεν είναι μετριοπαθής προσέγγιση, είναι προφανής και άμεση επίθεση εναντίον συγκεκριμένων ανθρώπων, πιθανότατα συναδέλφων του. Δεν ξέρω ποιοι ακριβώς είναι, πρέπει κανείς να ξέρω τον χώρο στον οποίον κινείται, αλλά προφανώς έχει συγκεκριμένα άτομα ως στόχους.
Δηλ. είναι τόσο δυσχερές να αντιληφθείς ότι απέσπασα τα συγκεκριμένα σπαράγματα εκτός συγκειμένου, γιατί θεωρώ ότι έχουν μία αυταξία ακριβώς ανεξαρτήτως ποιους μπορεί να "στόχευε" ο Λαμπρόπουλος; :102:
Προφανώς και αυτό έκανες. Αλλά από μόνα τους μου δημιούργησαν απορίες και γι' αυτό έψαξα ολόκληρο το κείμενο.

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 15:22
από sys3x
ΓΑΛΗ έγραψε: 31 Αύγ 2022, 15:13
Χαοτικός έγραψε: 31 Αύγ 2022, 15:04
Για τον ΠΑΓΧΡΗΣΤΟ τώρα παίζει να είναι κάνα θεόπνευστο κείμενο αλλά ΟΚ. Το παλεύει με την κουλτούρα.
Ο ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ, ξέρει να διαβάζει. Εντός κι εκτός φόρουμ. Ό,τι κι αν σημαίνει αυτό.*

Και όποιος θεωρεί ότι αυτό το γράφω επειδή συμφώνησε με ένα δικό μου ποστ σ' αυτό το νήμα, είναι μαλάκας.**
*νομίζω ότι κανένας δεν είπε κάτι διαφορετικό και πιο συγκεκριμένα η λουλού είπε ακριβώς αυτό, τουλάχιστον σε ότι αφορά το μορφωτικό επίπεδο του μαν (παγχ).

**περισσότερο για λιγότερο μαλάκας από εσένα πχ όταν κάνεις ακριβώς το ίδιο όχι μόνον σε προσωπικό επίπεδό για κάποιον χρήστη ξέχωρα αλλά με ομαδοποιημένο ταμπέλιασμα, συστηματικά και πάνω από όλα χωρίς να σε ενδιαφέρει καν;
:D

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 15:25
από sys3x
Δεν χρειάζεται να δικαιολογηθείς γαλή, δεν είναι αυτός ο σκοπός, ρητορικά μιλάω για να μιλάω ε.
(:

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 15:28
από AlienWay
Χαοτικός έγραψε: 31 Αύγ 2022, 14:21
AlienWay έγραψε: 31 Αύγ 2022, 13:14
Διαβάζοντας τα παραπάνω, αποκόμισα ένα γενικό νόημα, ένα σκεπτικό που υποβόσκει ως ανταπάντηση σε αθέμιτες πρακτικές διαλόγου.

Εχω όμως έναν προβληματισμό και θέλω να στον θέσω:

Υπέθεσε για λίγο ότι μπαίνεις ως καινούργιο μέλος σε ένα φόρουμ Χ. Δεν γνωρίζεις τίποτα σχετικά με αυτό (και δεν οφείλεις να γνωρίζεις κιόλα).

Βλέπεις λοιπόν κάποια μέλη, να επιχειρηματολογούν τόσο ανόητα και τόσο ακραία, που μοιάζουν να παρωδούν τις θέσεις τις οποίες εκφράζουν. Λες "ρε, πστη μου, δεν είναι δυνατόν να τα πιστεύει αυτά που λέει (με τον συγκεκριμένο τρόπο έκφρασης). Δεν έχει συναίσθηση ότι αυτογελειοποιείται;"

Λίγο αργότερα συνειδητοποιείς (ή σου σφυρίζει κάποιος) πως αυτές οι τεχνικές αυτο-εξεφτελισμού έχουν προκύψει ως ανταπάντηση σε αντίστοιχες τεχνικές, ισόποσης γελοιότητας, που είχαν υιοθετήσει "οι αντίπαλοι" πριν 8-10 χρόνια.

Και έρχομαι εγώ και σε ρωτάω: Αν πριν 8-10 χρόνια κάποιος γελοίος αποφάσισε να επιδείξει το πόσο γελοίος είναι, η σωστή αντιμετώπιση του αντιπάλου, δεν είναι να τον αφήσει να εκτίθεται; Αφού κακό στον εαυτό του κάνει και δυσφημίζει τις ιδέες που υποτίθεται υπερασπίζεται. Άρα όλοι βγαίνουν κερδισμένοι: Αυτός γιατί ικανοποιείται που εκτίθεται και εμείς, που τον αφήνουμε να γελοιοποιείται.

Αντίθετα επιλέγουμε τώρα, 10 ολόκληρα χρόνια μετά, να παρουσιάσουμε μια πανομοιότυπη περσόνα, μόνο και μόνο γιατί "του κρατάμε μανιάτικο" και για να δείξουμε "πόσο λάθος είναι αυτή η τεχνική διαλόγου".

Ερχόμαστε τώρα στον τρόπο που τεκμηριώνεις όσα λες. Το σκεπτικό είναι ορθό διότι έχεις αποδείξει ότι έχεις πολλά δράμια μυαλού και αυτό φαίνεται στα ποστς σου (άλλο αν μερικές φορές υιοθετείς εναλλακτικές τεχνικές στα πλαισια ακτιβισμού). Η τεκμηρίωση που προτείνεις, είναι ίδια με αυτή που θα επικαλεστεί αυτός που αναφέρω στο παραπάνω παράδειγμα. Μπορεί μεν να διαφέρει ριζικά από αυτό που κάνεις εσύ στο διάλογο, αλλά και αυτός, περίπου αυτά θα υποστηρίξει.

Αυτός όμως είναι λάθος. Και το ξέρεις ότι είναι λάθος.
Συμφωνώ με όλο το ποστ. Το έντονο που σημείωσα νομίζω εκφράζει και τον προσανατολισμο σου. Ναι έτσι είναι.

ΑΝΤΙΦΑΣΚΩ, μάλιστα αντιφάσκω.
Είναι ένα άρθρο του Εκο. Να το διαβάσεις. Θα το φέρω κιόλας για να μην ψάχνεις αν βαριέσαι.

Δεν είμαι πάντα ο´διος. δες το νικ μου ρε. :D
Λοιπον δεν θα σου τεκμηριώσω το γιατί κάνω ό,τι κάνω και έχω δίκιο που το κάνω. Αυτό που θα σου πω είναι περιγραφή του τι κάνω όχι δικαιολογία.

Όταν κάνω αυτά τα αίσχη που λες, που παρασύρθηκα σε κάτι φαύλο κλπ κλπ το κάνω από ένα σύστημα δράσεων όχι από μία εντολή για δράση σε ένα ερέθισμα. Να σου γράψω δηλαδή ότι το κάνω γιατί το συναίσθημά μου εκείνη τη στιγμή έτσι είναι. Κι ότι είναι θέμα ξεσπάσματος και ότι πράγματι κι ο άλλος αυτό ακριβώς θα κάνει και δν υπάρχει διαφορά. Ναι έτσι είναι.
Μόνο που για μένα δεν είναι μόνο αυτό.

Εδώ είναι που θέλω να εξηγήσω ότι τα συμπεράσματα βγαίνουν συχνά αβιάστα και βολικά και μη ενεργοβόρα. όταν ακούς "Τον σκότωσε για 500 ευρώ, για μια θέση πάρκινγκ" κλπ, (Τίτλος είδησης μοιάζει) πρέπει να ξέρεις ότι η φράση είναι ψευδής. και πάντα θα είναι ψευδής.
Τώρα σκέφτομαι ότι η ψηφιακή κουλτούρα μπορεί να βοηθήσει σε αυτό που λέω :ne5:
Το σωστό θα ήταν #Τον σκότωσε,#για #τα λεφτά. #Πάρκινγ#τσακώθηκαν.
Νομίζω με πιάνεις. Δεν μπορεί τρεις λέξεις να περικλείουν ολόκληρα συστήματα και καταστάσεις. Τον σκότωσε γιατί φοβήθηκε αλλά δεν ήτν και κάνας ευαίσθητος με ενσυναίσθηση, με τη μια τον σκότωσε. όχι δίστασε. Έριξε στα πόδια για να μην σκοτώσει.Είχαν μίσος από πιο παλιά. ήταν τύπος που ´λο δημιουργούσε προβλήματα, ήταν πρεζάκι, ήταν διευθυντής.
Τον έβρισε ο άλλος, τον είπε μαλάκα εκεί που τσακόνονταν για το πάρκινγ


Δηλαδή είναι καμιά δεκαπενταριά λόγοι και μάλιστα όχι ανεξάρτητοι. Η μίξη τους είναι που θα σου βγάλει τελικά το πως θα κινηθείς.

Βλέπω δηλαδή ότι εκτός από το ότι λέει κάποιο ψέμα ο άλλος "Ο Μητστάκης προστατεύει τους Παιδεραστές", "Ο Τσίπρας οπλιζει τα χέρια των εγκληματιών), εκτός από το γεγονός ότι είναι λάθος τ επιχείρημα του άλλου, βλέπω και το κίνητρο. κι άλλος θα θέλει απλά να χειριστεί την παθολογία του. να την εκφράσει και να μετρήσει τον παλμό. να δει τις συνέπειες κλπ. Το έχει ενδιαφέρον στη ζωή του ίσως και αναγκαίο. Ο άλλος θέλει να πάει την κουβέντα αλλού γιατί δεν τον βολεύει, άλλος σε θυμάται από πριν χρόνια ότι δεν σε χωνεύει για κάποια διένεξη μεταξύ σας ή και όχι μεταξύ σας και καιροφυλακτεί για να σου επιτεθεί.

Έναν από όλους, δεν τον ανέχεσαι με τίποτα. Όχι τον ίδιον. Το στιγμιότυπο του. Το τι σου προκαλεί εκείνη τη στιγμή. Τον κάνεις και εικόνα στο μυαλό σου. Είναι γλοιώδης σαν κι αυτόν που δεν χώνευες τότε, κάποτε. Θέλεις να τον κοπανήσεις θέλεις πολλά να του κάνεις. Αλλά η εμπειρία σου σου έχει πει ότι τελικά δεν ικανοποιηθείς. Σου βγάζει τότε ο εαυτός ου κι άλλη απαίτηση. να τον κάνεις να μην το ξανακάνει. μία μέθοδος είναι να τον σοκάρεις τόσο πολύ που να μη θέλει να σου ξαναμιλήσει αλλά να μην μπορεί και να μιλήσει γενικά. Να μείνει μουδιασμένος να ξεροκαταπίνει.

Είναι πρόταση αυτό για να το κάνουν και οι άλλοι; Σε καμία περίπτωση βέβαια. Το καταδικάζω. Αν δω κάποιον να το κάνει ξέρω πως νιώθει.Με τίποτα δεν θα του την πέσω με την πεπατημένη και την κοινή αισθητική. Είτε να τον βρίσω (πάνω στα νεύρα του και που ήδη τον βρίζουν κι άλλοι, αλλά ούτε και να τον λογικέψω. Ακόμα πιο σκατένιο αυτό ρε κι εσύ ειδικά είσαι επιρρεπής να το κάνεις. "Μπλα μπλα και, κοίτα φίλε.... Φάουλ, μην αυτώνεις τον εαυτό σου και μην το κάνεις αυτό στον εαυτό σου ...." Τι μαλακία! Σοβαρά τώρα, εσένα περίμενε; Δεν ξέρει τι ακριβώς συμβαίνει. Αν βρίζω κάποιον και περιμένω μπαν και καάοιος τρίτος αρχίσει τα δικά του και καλά για την αντίδραση μου, τον παίρνει διπλά ο διάλος. Γιατί είναι μουνοπανιά ρε. Πάει και στριμώχνεται σαν θρασύδειλος στο πλήθος να πετάξει κι αυτός πέτρα. όχι ρε μαλάκα.πάτημα κάτω.

Ένα άλλο πάλι που είχε θίξει και η ΓΑΛΗ με μαλακισμένο υφάκι "Οι προχοκάγκουρες που θα ''έσφαζαν για το παιδί τους αλλά απαιτούν πολιτισμό από την κενωνία" (έτσι με τέτοιο στυλ. Επιτηδευμένα οι λέξεις κάπως κλπ. Αλλά τελος παντων...) μμαζί με τη λίμπιντ που ικανοποιούσε πάλι με τις γνωστές μαλακίες ήθελε να θέσει το πόιντ, ότι αφού κι εσύ μπορεί να σκοτωνες τον κακοποιό που θα βλάψει γιατί κράζεις αυτούς δημόσια το εκφραζουν τρόπους τιμωρίας;
μα αυτό θέλω να περάσω. ότι τα σκατά που είμαστε, τα κρατάμε μέσα μας. Δεν τα δείχνουμε ως επιθυμητή πραγματικότητα.
πάει ο άλλοςκαι σκοτώνει τα παιδιά του άλλου γιατί του ανέβηκε τόσο το αίμα στο κεφάλι, είναι τόσο ανεύθυνος και αμάθητος στο να αντέχει το φυσικό π´νο, τα συναισθήματά του, τις φυσικές μεταβολές, ασθενής, και τέλος πάντων ότι αρνητικό και κακό είναι..
Εγώ έχω φαντασιώσει μακαβριότητες έτσι για ξέσπασμα. Επειδή μου καλύψανε 10 λεπτά συναισθηματικής αστάθειας, να βγω να ποστάρω "Μπράβο"; "Καλά του έκανε"; και να σου βάλω και μια παράμετρο "γιατί" το έκανε γιατί ο άλλος του είχε βιάσει το παιδί και το σκότωσε μετά.

Τι θα δεις εδώ; ό,τι γουστάρει ο καθένας να ξεκαυλώσει το απωθημένο του και το κόμπλεξ. Άλλος θα πει τι μαλάκας είναι, τα παιδάκια τι έφταιγαν κι ο άλλος θα πει τα θελε ο κώλος του άλλου. Το καθίκι που βίασε και σκότωσε, να τώρα!
Τι προτείνω εγώ σε τέτοια; ΜΟΥΓΚΑ ρε μαλάκα. κανείς δεν χρειάζεται το βρωμοθυμικό σου. ποιος είσαι; Έχουν το δικό τους βρωμοθυμικό όλοι.

Κάτσε, σοκαρίσου, ξεροκατάπιε το στεγνό στόμα σου και διαχειρίσου μόνος σου το σοκ σου. Τι διαφορά έχεις από το μαλακισμένο το παιδί που έχει μάθει να ψευτοκλαίει γκαρίζοντας;

(Μέρος της δουλειάς μου είναι να μάθω τους γονείς να μη λένε τη λέξη "Κλαίει" όταν κάνει έτσι το παιδί. Δεν είναι κλάμα. Είναι κακή και αυταρχική συμπεριφορά. Επειδή δεν το έχει με το να βρίσει και να τα σπάσει κάνει αυτό το πράγμα για επιβληθεί τσαμπουκαλίστικα.)

Δεν έχει καμία διαφορά. Τώρα εγώ σοκαρίστηκα, τώρα θα σας πετάξω τα σκατά μυ στα μούτρα.

Αυτά
Το διάβασα όλο τώρα και ένα πράγμα έχω να επισημάνω: Στην εποχή του κλικμπέητ τίτλου, δεν νομίζω ότι αυτός που εκφράζει μια ακραιότητα του όχλου στον τίτλο του το κάνει γιατί το πιστεύει. Είτε το κάνει γιατί συνειδητοποιεί το πόσο μ@λακία είναι αλλά υπερτετεί το κλικμπέητ, είτε για να προκαλέσει αντίθετα αντανακλαστικά σε αυτόν που το διαβάζει.

Re: Ορθός λόγος

Δημοσιεύτηκε: 31 Αύγ 2022, 15:32
από AlienWay
Επίσης λέτε για τη Γαλή, αλλά παρατηρήστε επίσης ότι η Γαλή σπάνια θα ανοίξει νέο θέμα. Στις σπάνιες φορές που θα το κάνει, θα τοποθετηθεί πιο γενικά.

Το ίδιο ισχύει για πολλούς άλλους (όχι τη Γαλή) με τους οποίους μπορεί να συμφωνώ πολιτικά, αλλά σιχτιρίζω τον τρόπο που υπερασπίζονται τα όσα συμφωνώ μαζί τους. Πολλοί από αυτούς σπάνια ανοίγουν νέο θέμα.

Αυτοί που σπαμάρουν θέματα με προ-στοχευμένη μικροκομματική κατεύθυνση, είναι άλλη κατηγορία. Γιατί υπάρχει η κατηγορία "διαλέγομαι" και υπάρχει η κατηγορία "ξεκινάω συζήτηση".