Jimmy81 έγραψε: 20 Νοέμ 2021, 07:35
Αρίστος έγραψε:Aν το θέτεις έτσι τότε να αναφέρω τον περιηγητή Robert Pashley που μας μίλησε για το «κυκλώπειο» τείχος στην Ψηλή Κορφή του Γιούχτα, που στην εποχή του σωζόταν σε ύψος 5 μέτρων και που προφανώς ήταν πολύ αρχαιότερο από το Παλάτι της Κνωσσού. Η κυκλωπεια φαση της Κρητης, της Ελλαδας και της Μεσογειου ειναι παλιοτερη απο το ΜΟχεντζο Νταρο. Και μην ξεχναμε οτι στην Κερο προσφατα ανακαλυφθηκε οτι οι αρχαιοι Κυκλαδιτες ειχαν μετασκευασει ενα ολοκληρο βουναλακι σε κλιμακωτη πυραμιδα με δωματια και εργαστηρια σε καθε της βαθμιδα αφου χρησιμοποιησαν 1000 τονους πετρας που μετεφεραν απο τη Ναξο. Το κολοσσιαιο αυτο εργο ξεκινησε συμφωνα με την ομαδα του Κολιν Ρενφριου το 2750 π.Χ., δηλαδη 150 χρονια πριν την ιδρυση του Μοχεντζο Νταρο. Το Αιγαιο λοιπον συνολικα βρισκοταν σε πολιτιστικο οργασμο πολυ πριν το Μοχεντζο Νταρο.
Και τι απέγινε αυτό το τεράστιο τείχος που είδε αυτός ο περιηγητής γύρω στο 1830 αν δεν απατώμαι;
Υπαρχουν κατι λιγα απομειναρια του ακομη.
Λίγο ακόμα ανηφορικό μονοπάτι σε πετρώδες έδαφος και φθάνουμε στο δεύτερο και μεγαλύτερο ιερό κορυφής που είναι και το ψηλότερο σημείο του 'Γιούχτα' η Ψηλή Κορυφή (υψόμετρο 811 μέτρα). Εδώ βρέθηκε ιερός οίκος με κυκλώπεια τείχη γύρω του. Ανακαλύφθηκαν λατρευτικά είδωλα, αναθήματα, χαλκός, χρυσάφι και άλλα.
https://www.runbeat.gr/el/article/ekser ... os-giuxtas
Απομειναρια μεγαλιθικων τειχων υπαρχουν σε πολλα ακομη μερη της Κρητης, πιχι στα Μαλια.
ΓΕνικοτερα ισχυει το εξης, στο διαστημα απο το 4000 π.Χ. μεχρι το 2.500 π.Χ. στην Κρητη οι οικισμοι βρισκονται σε ακροπολεις με μεγαλιθικα τειχη και πυργους.
Γυρω στο 2500 π.Χ. οι οικισμοι μετατρεπονται σε πολεις. Στο ιδιο δηλαδη διαστημα που ξεκινησαν και οι πολεις στην κοιλαδα του Ινδου.
Και στο 2000 π.Χ. ξεκιναει το κτισιμο μεγαλοπρεπων παλατιων στην Κνωσο και σε αλλα μερη.
Τι ομως προηγηθηκε θα ρωτησω εγω που εκανε τους Κρητες ικανους να οικοδομησουν τα εντυπωσιακοτερα παλατια της εποχης του Χαλκου;
Και απαντω οτι πολυ απλα τους προηγουμενους αιωνες συγκεντρωσαν αμυθητο πλουτο χαρις στα εκτεταμενα εμπορικα ταξιδια τους.
Ισχυει επισης οτι ο Κυκλαδικος πολιτισμος ηκμασε νωριτερα του Μινωικου, απο την αλλη ισχυει οτι οι δυο πολιτισμοι οσμωθηκαν αρχικα και αργοτερα παντρευτηκαν.
Δεν ειναι δυνατον λοιπον να θεωρουμε ενα ενιαιο πολιτισμο αυτον του Ινδου που εκτεινοταν απο το Αφγανισταν και το Πακισταν μεχρι τη Βορεια Ινδια και να θεωρουμε ανεξαρτητους πολιτισμους τον Κυκλαδικο και το Μινωικο. Ειναι προφανες οτι αλληλοεπηρεαστηκαν ιδιαιτερα σε πρωτη φαση και μετα ενοποιηθηκαν. Και το πιθανοτερο ειναι οτι κατι αντιστοιχο ισχυσε και μεταξυ των διαφορων περιφερειων του πολιτισμου του Ινδου.
Που θελω να καταληξω;
α) Οτι ΣΥΝΟΛΙΚΑ ο Αιγαιακος πολιτισμος, Κυκλαδικος και Μινωικος ξεκινησε νωριτερα απο το ΜΟχεντζο ΝΤαρο τοσο στην Κρητη οσο και στις Κυκλαδες.
β) Οτι δημιουργησε ανωτερα επιτευγματα απο τον πολιτισμο του Ινδου και αυτο φαινεται οχι μονο απο το παλατι της Κνωσου αλλα και απο οποιαδηποτε συγκριση της ζωγραφικης, χαρακτικης, γλυπτικης, τα τεχνουργηματα της Κρητης και της Θηρας ειναι κλασεις ανωτερα.
γ) Οτι η εμπορικη αναπτυξη μεσω θαλασσης για το Μινωικο πολιτισμο ηταν πολλες φορες μεγαλυτερη του Ινδου.
δ) Οτι ο Μινωικος πολιτισμος διατηρηθηκε για περισσοτερους αιωνες.
ε) Και χρονολογικα λοιπον και στα ποιοτικα χαρακτηριστικα, η Κρητη και το Αιγαιο προηγουνται και το Μοχεντζο Νταρο με τον Ινδο επονται. Συνεπως θα προτεινω πως οι επιρροες κατευθυνθηκαν απο την Κρητη στο Μοχεντζο Νταρο και οχι το αντιστροφο. Και πως σε καποια φαση μια ομαδα Μινωιτων πηγε και εζησε στο Μοχεντζο Νταρο και απο τοτε η Κνωσος με το Μοχεντζο ΝΤαρο αρχισαν να αδελφοποιουνται.
.