sharp έγραψε: 28 Δεκ 2020, 01:49
Και μια που είμαστε στη γλώσσα, γιατί δεν γράφεις αυθαίρετος και επιλέγεις την αγγλική λέξη; Σίγουρα πρακτικό δεν είναι γιατί πρέπει να αλλάζεις πληκτρολόγιο.
Πάρα πολλοί εδώ μέσα γράφουν με διγλωσσία. Αντί να λέμε ειρωνικά την καθαρεύουσα ξένη γλώσσα, καλύτερα να ανησυχήσουμε για την πραγματική ξένη γλώσσα που παραγκωνίζει την ντόπια, χωρίς μάλιστα να υπάρχει ιδιαίτερος λόγος.
Γιατί κάποιοι εδώ μέσα μιλάμε και γράφουμε αγγλικά τον περισσότερο χρόνο της ημέρας.
Ενπηρειά και σθένος σου πήρε 6 σελίδες να κάνεις άρνηση απαιτούμενος. Είμαι νεαρή γυναίκα, είμαι νεαρή γυναίκα, είμαι νεαρή γυναίκα, είμαι νεαρή γυναίκα. Ακόμα και οι Ζαίοι δεν χρειάζονται τα δύο χρώματα σαν κυρίες.
Feindflug έγραψε: 28 Δεκ 2020, 11:45
Τύπε, αυτήν την αναγωγή που κάνεις συνέχεια σε τσιμπούκια και πούτσες, πρέπει να την κοιτάξεις.
Κάθονται οι μάνες έξω από το σχολείο: Ρουφάνε πούτσες και κάνουν τσιμπούκια
Γράφει της Γωγούς: Έχει πάρει χιλιάδες τσιμπούκια
Δεν κάνει εμβόλιο: Τσιμπούκια όμως κάνει
Έσπασε ο τηλεφακός μου: Καμμία τσιμπουκοπνίχτρα στην Κορέα θα φταίει που δεν τον συναρμολόγησε καλά.
Μισογυνισμός λέγεται.
Υπερέκθεση σε πορνογραφία πρωταρχικά. Δεν είδες πόσοι άλλοι άντρες το βρήκαν χιουμοριστικό;
Σωστά, γιατί πριν την υπερέκθεση σε πορνογραφία το τσιμπούκι και η Ελληνίδα ήταν ασυμβίβαστες έννοιες, η πατριαρχία φταίει.
Ενπηρειά και σθένος σου πήρε 6 σελίδες να κάνεις άρνηση απαιτούμενος. Είμαι νεαρή γυναίκα, είμαι νεαρή γυναίκα, είμαι νεαρή γυναίκα, είμαι νεαρή γυναίκα. Ακόμα και οι Ζαίοι δεν χρειάζονται τα δύο χρώματα σαν κυρίες.
sharp έγραψε: 28 Δεκ 2020, 16:37
Γιατί γράφεις καθαρεύουσα;
Εάν του πείς ότι αυτά είναι δάνεια από την καθαρεύουσα θα σου πει όχι είναι γνήσια δημοτική και τελικά αφού πρόκειται για παραλλαγή της ίδιας γλώσσας οτιδήποτε θα μπορεί να θεωρηθεί ως δημοτική.
Ισως πρέπει να πας αντίθετα : πες μου μια παρόμοια μετοχή ρήματος που ΔΕΝ υπάρχει στην καθαρεύουσα.
Νοσών και ασθενών υπάρχει,αρρωσταίνων έχει ακούσει ποτέ κανείς;
Από την στιγμή που χρησιμοποιούνται στην δημοτική, είναι μέρος της δημοτικής.
Αυτά να τα πεις σε αυτούς που διαμαρτύρονται για το νοσούντας. Αφού το λένε κάποιοι είναι σωστό. Έτσι έφτιαξε κι ο Μέγας Μπαμπινιώτης το λεξικό του, "ό,τι λέγεται είναι σωστό".
Επίσης να τους πεις ότι υπάρχει και μια πόλη της Ελλάδας με δύο ονομασίες, Λάρισα και Λάρσα. Και τα δύο σωστά είναι.
Καραμελίτσα έγραψε: 29 Δεκ 2020, 15:16
Το είδος αυτού του χιούμορ είναι 50% πατριαρχία-50% μικροφαλλία.
Οπότε οι φεμινιστές πουτσαράδες τι είδους χιούμορ κάνουν;
Ενπηρειά και σθένος σου πήρε 6 σελίδες να κάνεις άρνηση απαιτούμενος. Είμαι νεαρή γυναίκα, είμαι νεαρή γυναίκα, είμαι νεαρή γυναίκα, είμαι νεαρή γυναίκα. Ακόμα και οι Ζαίοι δεν χρειάζονται τα δύο χρώματα σαν κυρίες.
Εάν του πείς ότι αυτά είναι δάνεια από την καθαρεύουσα θα σου πει όχι είναι γνήσια δημοτική και τελικά αφού πρόκειται για παραλλαγή της ίδιας γλώσσας οτιδήποτε θα μπορεί να θεωρηθεί ως δημοτική.
Ισως πρέπει να πας αντίθετα : πες μου μια παρόμοια μετοχή ρήματος που ΔΕΝ υπάρχει στην καθαρεύουσα.
Νοσών και ασθενών υπάρχει,αρρωσταίνων έχει ακούσει ποτέ κανείς;
Από την στιγμή που χρησιμοποιούνται στην δημοτική, είναι μέρος της δημοτικής.
Αυτά να τα πεις σε αυτούς που διαμαρτύρονται για το νοσούντας. Αφού το λένε κάποιοι είναι σωστό. Έτσι έφτιαξε κι ο Μέγας Μπαμπινιώτης το λεξικό του, "ό,τι λέγεται είναι σωστό".
Επίσης να τους πεις ότι υπάρχει και μια πόλη της Ελλάδας με δύο ονομασίες, Λάρισα και Λάρσα. Και τα δύο σωστά είναι.
Δεν είναι «σωστό» οτιδήποτε λένε κάποιοι, πρέπει να είναι κυρίαρχος τύπος για να θεωρηθεί σωστό. Πόσο κυρίαρχος και για πόσο διάστημα; Εδώ εισχωρεί η υποκειμενικότητα της λεξικογραφίας, μιας και δεν είναι ακριβής επιστήμη. Πάντως δεν μπαίνει στα λεξικά οτιδήποτε λέγεται από μερίδα ανθρώπων. Η ελάχιστη απαίτηση είναι να αποτελεί τύπο που χρησιμοποιεί η γραμματιζούμενη πλειοψηφία. Ούτε αληθεύει ότι ο Μπαμπινιώτης είχε κάποια αρχή όπου συμπεριελάμβανε «ό,τι λέγεται». Τουναντίον, το λεξικό του βρίθει λεξικογραφικών διδαγμάτων περί σωστού και λάθους και είναι ιδιαίτερα συντηρητικό. Άλλωστε ο Μπαμπινιώτης είναι καθαρευουσιάνος.
Όσο για αυτό με την Λάρισα, δεν καταλαβαίνω πού κολλάνε στην συζήτηση οι διάλεκτοι. Για την ΚΝΕ μιλάμε.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
sharp έγραψε: 27 Δεκ 2020, 22:36
Αυτό δεν έγραψα; Ότι το νοσούντες είναι λάθος στη επίσημη γλώσσα του Ελληνικού Κράτους, που είναι η δημοτική. Το κακό είναι ότι ο περισσότερος κόσμος το θεωρεί δημοτική και επειδή το νοσών δεν του πάει το λέει στον ενικό νοσούντας. Πολλοί θα σού πουν ότι έτσι είναι το σωστό στην δημοτική.
Αν θέλεις να είσαι συνεπής σ' αυτά που λες, δεν πρέπει να ξαναχρησιμοποιήσεις τη λέξη που μεγέθυνα. Το "θεωρώ" είναι καθαρά καθαρευουσιάνικος όρος που (όπως και τόσοι άλλοι) κάποια στιγμή εισήχθη στο λεξιλόγιο της δημοτικής για να το εμπλουτίσει. Δεν υπήρχε μέχρι τότε στη δημοτική. Ή μάλλον για την ακρίβεια, η δημοτική είχε διασώσει το "θωρώ" ως κατευθείαν απόγονο του αρχαίου "θεωρώ", αλλά με σημασία διαφορετική από εκείνη που είχε το ρήμα αυτό στην καθαρεύουσα.
Συνεπέστατος είμαι. Επιβεβαιώνεται ότι η δημοτική δεν αρκεί.
Εσύ από την άλλη με ποιο κριτήριο κατατάσεις το "θεωρώ" στις λέξεις που δεν ανήκουν στη δημοτική και θεωρείς μια χαρά δημοτικίστικα τα επιβλέπων και υφέρπων. Σαν τύπος το θεωρώ μπορεί να απορροφηθεί, είναι ένα ρήμα σαν όλα τα άλλα. Το υφέρπων δεν νομίζω να το έλεγε κανείς ποτέ στην καθομιλουμένη, ούτε και σήμερα.
Τόσο το "νοσούντες" όσο και το "θεωρώ" προέρχονται απ' το λεξιλόγιο της καθαρεύουσας. Εγώ το αναγνωρίζω και δεν έχω κανένα πρόβλημα να χρησιμοποιούνται και τα δύο στη δημοτική. Εσένα πάλι σου ξινίζουν το "νοσούντες" και το "υφέρπων", επειδή είναι πολύ πιο πρόσφατη η εισαγωγή τους σε σχέση με το "θεωρώ", το "ενδιαφέρων-ενδιαφέρουσα-ενδιαφέρον" και το "συμφέρον" (τα οποία χρησιμοποιούνται στη δημοτική εδώ και πάνω από έναν αιώνα τουλάχιστον). Συγνώμη, αλλά αυτό σίγουρα δεν είναι ο ορισμός της συνέπειας.
Μοιρίδιοι κλωστῆρες, πανάφυκτον ἀνάγκῃ ζεῦγμ’ ἐπὶ δυστήνοις παισὶ βροτῶν θέμενοι, ἠγάγετο με ποτέ ἱμερτοῦ πρὸς φάος ἠελίου.