Re: Εξισλαμισμοί κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας
Δημοσιεύτηκε: 29 Δεκ 2020, 18:05
και οι βαρδαριώτες ελληνόφωνοι ήταν
μάλιστα μπορεί να είναι και αυτοί υπεύθυνοι που η βουλγαρική γλώσσα σταμάτησε εκεί
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
και οι βαρδαριώτες ελληνόφωνοι ήταν

Εαν λοιπόν όπως λες κι εσύ στην αρχή του μηνύματος ο κόσμος έγινε για διαφορετικούς λόγους μουσουλμανικός και ταυτόχρονα δεν υπάρχει κάποιο διάταγμα που να επιβάλλει το Ισλάμ μαζικά στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και να απαγορεύει τον χριστιανισμό τότε τι το ζορίζουμε; Ούτε ιστορικές μαρτυρίες σχετικά με αυτό υπάρχουν. Εκτιμώ ότι ξοδεύεις χρόνο για να μας ενημερώσεις πότε περίπου έγινε το Ισλαμ κυρίαρχο σε κάθε περιοχή αλλά από όλα αυτά που γράφεις δεν προκύπτουν βίαιοι εξισλαμισμοί πέραν από το γνωστό μας παιδομάζωμα. Αλλά ακόμα κι αυτό είχε περιορισμούς. Δεν γινόταν κάθε χρόνο σε κάθε περιοχή, οι μεγάλες πόλεις και συγκεκριμένες περιοχές εξαιρούνταν, ένα ποσοστό αντρικού πληθυσμού ανα χωριό εξαιρούνταν, τα παντρεμένα αγόρια εξαιρούνταν όπως και οι μοναχογιοί χήρας. Και ας μην ξεχνάμε ότι ο θεσμός υποχώρησε τον 17ο αιώνα. Της πλάκας βίαιοι εξισλαμισμοι δηλαδή αν τους συγκρίνουμε με τους μαζικούς υποχρεωτικούς και βίαιους εκχριστιανισμούς που διέπραξαν οι χριστιανοί στην Ευρώπη και στην Αμερική.Mitharadir έγραψε:Σε κάθε μια απο αυτές τις περιοχές οι μουσουλμάνοι έγιναν πλειοψηφία για διαφορετικούς λόγους και σε διαφορετική χρονική περίοδο.Στην νότια Ήπειρο ας πούμε(δηλαδή στο τμήμα της Ηπείρου που ανήκει σήμερα στην Ελλάδα) οι μουσουλμάνοι το πιο πιθανό ιστορικά σενάριο είναι να έγιναν πλειοψηφία μετά τις αποτυχημένες εξεγέρσεις του Διονύσιου Σκυλόσοφου όταν υπήρξαν μαζικοί εξισλαμισμοί στην Ήπειρο(δηλαδή στο πρώτο μισό του 17ου αιώνα την περίοδο 1600-1650).Την ίδια περίπου περίοδο έγιναν πλειοψηφία και στον Πόντο(και στην Αντζάρα/ανατολική Γεωργία) κυρίως λόγω της σκληρής φορολογικής πολιτικής των οθωμανών στην συνοριακή αυτή περιοχή της αυτοκρατορίας που στόχο είχε να μεταστρέψει τους περισσότερους ντόπιους στον ισλαμισμό για να αποτραπούν τυχόν μελλοντικές εξεγέρσεις στα σύνορα κοντά της αυτοκρατορίας.Η Καπαδοκια και η Ανατολία είχαν κατα πλειοψηφία ισλαμικό πληθυσμό απο την εποχή των Σελτζουκικών εμιράτων ακόμα(1200-1300) ενώ το μεγαλύτερο μέρος της δυτικής Μικράς Ασίας εξισλαμίστηκε στα πρώτα εκατονπενήντα χρόνια της κυριαρχίας των οθωμανών(1300-1450) όταν οι οθωμανοί ήταν αναδυόμενη αυτοκρατορία και επιδίωκαν περισσότερο τον εξισλαμισμό στα εδάφη τους.Στην δυτική Θράκη,την Ανατολική Μακεδονία και το μισό περίπου τμήμα της Ανατολικής Θράκης ο ισλαμισμός επικράτησε πλειοψηφικά στον 17ο αιώνα μ.Χ(1600-1700) την ίδια περίπου περιόδο που επικράτησε και στην νότια Βουλγαρία(τότε ήταν και ο εξισλαμισμός των Πομάκων).Στην Κεντρική Μακεδονία το Ισλάμ έγινε η θρησκεία της πλειοψηφίας μετά απο πλήθος αποτυχημένων μικρών εξεγέρσεων στην περιοχή την περίοδο 1700-1750.Όσον αφορά την Κρήτη εκεί μέσα στα πρώτα μόλις 100 χρόνια της τουρκοκρατίας(1650-1750) το ισλάμ κατέστη η θρησκεία του μισού περίπου πληθυσμού του νησιού κυρίως μέσω εθελοντικών εξισλαμισμών και όχι μετά απο αποτυχημένες εξεγέρσεις ή λόγω συνοριακής θέσης της περιοχής μέσα στην αυτοκρατορία).Αργότερα με την Ίδρυση της Κρητικής Πολιτείας στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα μ.Χ(στην οποία Κρητική Πολιτεία κουμάντο έκαναν πρώτα και κύρια οι ελληνορθόδοξοι κρήτες με απόφαση των Μεγάλων Δυνάμεων της εποχής) οι Τουρκοκρητικοί έχασαν το προνομιακό καθεστώς διακυβέρνησης που είχαν και μερικοί επανήλθαν στην ορθοδοξία και άλλοι πολλοί μετανάστευσαν σε Συρία,Λιβύη,Αίγυπτο και Τουρκία(όλες τους τότε μέρη της Οθωμανικής αυτοκρατορίας) ιδρύωντας δικές τους αποικίες σε μερικές περιπτώσεις.Οι τελευταίοι τουρκοκρητικοί εγκατέλειψαν το νησί την περίοδο 1912-1923(δηλαδή απο όταν η Κρήτη ενώθηκε επίσημα με την Ελλάδα μέχρι την ανταλλαγή πληθυσμών).
Δεν προκύπτουν βίαιοι εξισλαμισμοί στις περισσότερες περιπτώσεις.Όχι όμως οτι δεν προκύπτουν πουθενά.Όπως είπα σε τμήμα της Μακεδονίας,στην Ήπειρο και σε μερικά ακόμα μέρη μετά απο αποτυχημένες τοπικές εξεγέρσεις υπήρξαν αναγκαστικοί εξισλαμισμοί.Στον Πόντο και άλλες συνοριακές μη ισλαμικές περιοχές της αυτοκρατορίας(π.χ σε Βοσνία,Αντζάρα/Δυτική Γεωργία κτλ) υπήρχε το φαινόμενο του έμμεσου εξαναγκασμού προσχώρησης στο ισλαμ μεγάλου μέρους του τοπικού τους πληθυσμού με την τακτική επιβολής εξοντωτικά υψηλών φόρων στις περιοχές αυτές.Δηλαδή ναι μεν δεν τους έλεγαν ''ασπαστείτε το ισλάμ αμέσως'' αλλα έβαζαν σκόπιμα πολύ υψηλούς φόρους στις περιοχές αυτές(όπως είπα ο κεφαλικός φόρος/Jizya που με βάση το ισλάμ πρέπει να πληρώνουν οι ''άπιστοι λαοί της Βίβλου'' συχνά διέφερε απο επαρχία σε επαρχία.Το Κοράνι δεν καθορίζει πόσο μεγάλος ή μικρός πρέπει να είναι ο φόρος αυτός(ή αν πρέπει να είναι ενιαίος παντού σε ένα βασίλειο ή αυτοκρατορία) συνεπώς αυτά τα αποφάσιζαν οι μουσουλμάνοι ηγεμόνες.Οι μεγάλοι αυτοί φόροι ουσιαστικά ανάγκαζαν τους ορθόδοξους(και καθολικούς) να αναγκάζονται να εξισλαμιστούν επειδή δεν μπορούσαν να πληρώσουν τους φόρους.Βέβαια σε κάποιες άλλες περιοχές της αυτοκρατορίας η κατάσταση με τον φόρο ήταν στο άλλο άκρο(ας πούμε στη Θεσσαλονίκη που πλειοψηφούσαν οι εβραίοι,ο φόρος ήταν βασικά τόσο μικρός που ήταν συμβολικός διότι οι οθωμανοί εκτιμούσαν πολύ την εμπορική δραστηριότητα της πόλης που ενίσχυε την οικονομία της αυτοκρατορίας).Jimmy81 έγραψε: 30 Δεκ 2020, 04:49Εαν λοιπόν όπως λες κι εσύ στην αρχή του μηνύματος ο κόσμος έγινε για διαφορετικούς λόγους μουσουλμανικός και ταυτόχρονα δεν υπάρχει κάποιο διάταγμα που να επιβάλλει το Ισλάμ μαζικά στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και να απαγορεύει τον χριστιανισμό τότε τι το ζορίζουμε; Ούτε ιστορικές μαρτυρίες σχετικά με αυτό υπάρχουν. Εκτιμώ ότι ξοδεύεις χρόνο για να μας ενημερώσεις πότε περίπου έγινε το Ισλαμ κυρίαρχο σε κάθε περιοχή αλλά από όλα αυτά που γράφεις δεν προκύπτουν βίαιοι εξισλαμισμοί πέραν από το γνωστό μας παιδομάζωμα. Αλλά ακόμα κι αυτό είχε περιορισμούς. Δεν γινόταν κάθε χρόνο σε κάθε περιοχή, οι μεγάλες πόλεις και συγκεκριμένες περιοχές εξαιρούνταν, ένα ποσοστό αντρικού πληθυσμού ανα χωριό εξαιρούνταν, τα παντρεμένα αγόρια εξαιρούνταν όπως και οι μοναχογιοί χήρας. Και ας μην ξεχνάμε ότι ο θεσμός υποχώρησε τον 17ο αιώνα. Της πλάκας βίαιοι εξισλαμισμοι δηλαδή αν τους συγκρίνουμε με τους μαζικούς υποχρεωτικούς και βίαιους εκχριστιανισμούς που διέπραξαν οι χριστιανοί στην Ευρώπη και στην Αμερική.Mitharadir έγραψε:Σε κάθε μια απο αυτές τις περιοχές οι μουσουλμάνοι έγιναν πλειοψηφία για διαφορετικούς λόγους και σε διαφορετική χρονική περίοδο.Στην νότια Ήπειρο ας πούμε(δηλαδή στο τμήμα της Ηπείρου που ανήκει σήμερα στην Ελλάδα) οι μουσουλμάνοι το πιο πιθανό ιστορικά σενάριο είναι να έγιναν πλειοψηφία μετά τις αποτυχημένες εξεγέρσεις του Διονύσιου Σκυλόσοφου όταν υπήρξαν μαζικοί εξισλαμισμοί στην Ήπειρο(δηλαδή στο πρώτο μισό του 17ου αιώνα την περίοδο 1600-1650).Την ίδια περίπου περίοδο έγιναν πλειοψηφία και στον Πόντο(και στην Αντζάρα/ανατολική Γεωργία) κυρίως λόγω της σκληρής φορολογικής πολιτικής των οθωμανών στην συνοριακή αυτή περιοχή της αυτοκρατορίας που στόχο είχε να μεταστρέψει τους περισσότερους ντόπιους στον ισλαμισμό για να αποτραπούν τυχόν μελλοντικές εξεγέρσεις στα σύνορα κοντά της αυτοκρατορίας.Η Καπαδοκια και η Ανατολία είχαν κατα πλειοψηφία ισλαμικό πληθυσμό απο την εποχή των Σελτζουκικών εμιράτων ακόμα(1200-1300) ενώ το μεγαλύτερο μέρος της δυτικής Μικράς Ασίας εξισλαμίστηκε στα πρώτα εκατονπενήντα χρόνια της κυριαρχίας των οθωμανών(1300-1450) όταν οι οθωμανοί ήταν αναδυόμενη αυτοκρατορία και επιδίωκαν περισσότερο τον εξισλαμισμό στα εδάφη τους.Στην δυτική Θράκη,την Ανατολική Μακεδονία και το μισό περίπου τμήμα της Ανατολικής Θράκης ο ισλαμισμός επικράτησε πλειοψηφικά στον 17ο αιώνα μ.Χ(1600-1700) την ίδια περίπου περιόδο που επικράτησε και στην νότια Βουλγαρία(τότε ήταν και ο εξισλαμισμός των Πομάκων).Στην Κεντρική Μακεδονία το Ισλάμ έγινε η θρησκεία της πλειοψηφίας μετά απο πλήθος αποτυχημένων μικρών εξεγέρσεων στην περιοχή την περίοδο 1700-1750.Όσον αφορά την Κρήτη εκεί μέσα στα πρώτα μόλις 100 χρόνια της τουρκοκρατίας(1650-1750) το ισλάμ κατέστη η θρησκεία του μισού περίπου πληθυσμού του νησιού κυρίως μέσω εθελοντικών εξισλαμισμών και όχι μετά απο αποτυχημένες εξεγέρσεις ή λόγω συνοριακής θέσης της περιοχής μέσα στην αυτοκρατορία).Αργότερα με την Ίδρυση της Κρητικής Πολιτείας στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα μ.Χ(στην οποία Κρητική Πολιτεία κουμάντο έκαναν πρώτα και κύρια οι ελληνορθόδοξοι κρήτες με απόφαση των Μεγάλων Δυνάμεων της εποχής) οι Τουρκοκρητικοί έχασαν το προνομιακό καθεστώς διακυβέρνησης που είχαν και μερικοί επανήλθαν στην ορθοδοξία και άλλοι πολλοί μετανάστευσαν σε Συρία,Λιβύη,Αίγυπτο και Τουρκία(όλες τους τότε μέρη της Οθωμανικής αυτοκρατορίας) ιδρύωντας δικές τους αποικίες σε μερικές περιπτώσεις.Οι τελευταίοι τουρκοκρητικοί εγκατέλειψαν το νησί την περίοδο 1912-1923(δηλαδή απο όταν η Κρήτη ενώθηκε επίσημα με την Ελλάδα μέχρι την ανταλλαγή πληθυσμών).
Πιθανόν θα υπηρχαν σποραδικές περιπτώσεις που οι μουσουλμάνοι κατακτητές δεν θα σεβάστηκαν τη θρησκεία των υπηκόων τους και θα προέβησαν σε μπούλινγκ κατά μεμονωμένων ομάδων χριστιανών αλλά δεν υπάρχουν διαδικασίες βίαιου εξισλαμισμού σε μαζική κλίμακα.
Δηλαδή πρέπει να έλθει ένας Τούρκος για να καταλάβετε τι γινόταν;IΕΡΟ ΝΟΜΟ λέει ο άνθρωπος αλλά όλοι σχεδόν οι Έλληνες ιστορικοί κάνουν το κορόιδο.Δεν ξέρω εάν αυτό συμβαίνει λόγω στενοκεφαλιάς ή αυτισμού ή επίτηδες επειδή κάποιοι θέλουν να τα χρεώσουν όλα στους "Τούρκους" και να βγάλουν αθώο το ισλάμ ή άλλοι για να κάνουν άσχετες συγκρίσεις με τι κάνουν άλλοι βασιλιάδες με άλλες θρησκείες.Ζαποτέκος έγραψε: 29 Δεκ 2020, 19:46 Στην πραγματικότητα», γράφει ο Σελίμ Ντερινγκίλ , «η Πύλη διευκρίνιζε για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης πως απλώς ‘ματαίωνε’ την εκτέλεση των αποστατών, καθώς τα οριζόμενα από τον ιερό νόμο μπορούσαν μόνο να αναβληθούν, αλλά όχι να αλλάξουν».
Ε, ναι. Είπαμε ίσχυε η αρχή της ανισότητας. Νομικά οι μουσουλμάνοι δεν εξισώνονται ποτέ με τους αλλόθρησκους υπηκόους. Οι μη μουσουλμάνοι ήταν β΄κατηγορίας πολίτες και αυτό σήμαινε από μόνο του βίαιη προτροπή προς εξισλαμισμό.πατησιωτης έγραψε: 30 Δεκ 2020, 12:14Δηλαδή πρέπει να έλθει ένας Τούρκος για να καταλάβετε τι γινόταν;IΕΡΟ ΝΟΜΟ λέει ο άνθρωπος αλλά όλοι σχεδόν οι Έλληνες ιστορικοί κάνουν το κορόιδο.Δεν ξέρω εάν αυτό συμβαίνει λόγω στενοκεφαλιάς ή αυτισμού ή επίτηδες επειδή κάποιοι θέλουν να τα χρεώσουν όλα στους "Τούρκους" και να βγάλουν αθώο το ισλάμ ή άλλοι για να κάνουν άσχετες συγκρίσεις με τι κάνουν άλλοι βασιλιάδες με άλλες θρησκείες.Ζαποτέκος έγραψε: 29 Δεκ 2020, 19:46 Στην πραγματικότητα», γράφει ο Σελίμ Ντερινγκίλ , «η Πύλη διευκρίνιζε για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης πως απλώς ‘ματαίωνε’ την εκτέλεση των αποστατών, καθώς τα οριζόμενα από τον ιερό νόμο μπορούσαν μόνο να αναβληθούν, αλλά όχι να αλλάξουν».
Εδώ όμως υπάρχει η σαρία,ο ιερός ισλαμικός νόμος που δεν είναι εφεύρεση κανενός σουλτάνου ή Τούρκου αλλά του προφήτη Μωάμεθ.Ο κάθε σουλτάνος προφανώς μπορεί να ελίσσεται ανάλογα με τα πολιτικά συμφραζόμενα της εποχής αλλά το βάρος του ιερού νόμου του περιορίζει τα περιθώρια.
Ο Νόμος λοιπόν που υπάρχει από τον 7ο αιώνα όταν δεν υπήρχε κανείς Τούρκος μωαμεθανός αλλά όλοι ήσαν Άραβες λέει τα εξης : το ισλαμικό κράτος ΟΦΕΙΛΕΙ να προστατεύει τους χριστιανούς και τους εβραίους που αποδέχονται την κυριαρχία του και την υποδεέστερη θέση τους μέσα σε αυτό.Ολο το σύστημα των ραγιάδων είναι προσαρμογή του ισλαμικού νόμου του 7ου αιώνα από τους σουλτάνους.Συνεπώς τα λεγόμενα για την ανεκτικότητα των μωαμεθανών αλά δυτικά ανθρώπινα δικαιώματα δεν έχουν καμμιά σχέση με αυτά.Δεν υπάρχει καμμιά ανεκτικότητα σε άλλες θρησκείες από τη χριστιανική και την εβραική και αυτή που υπάρχει προς αυτές διατάσσεται από τον προφήτη και όχι από κάποιον άλλο και έχει βέβαια τα όριά της.
Ο ίδιος νόμος ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ με την ποινή του θανάτου την αποστασία μωαμεθανού,δηλαδή τη μεταστροφή του σε οποιαδήποτε άλλη θρησκεία.Δεν έχει σημασία εάν αυτός ήταν πριν αλλόπιστος.Άπαξ και έγινε μωαμεθανός δεν μπορεί να επιστρέψει.Αυτός είναι ο λόγος που το ζήτημα αυτό πήρε μεγάλη έκταση και ακόμη είναι πρόβλημα και σήμερα.
Κοινωνιολογικές και πολιτικές αναλύσεις που αγνοούν σκόπιμα ή μη τον ισλαμικό νόμο δεν διαφωτίζουν αλλά συσκοτίζουν.
Όποιος διαβάζει το παραπάνω και δεν το κατανοεί , αλλά ψάχνει σουλτανικό διάταγμα που επέβαλε σε όλους τους υπηκόους της αυτοκρατορίας τον εξισλαμισμό, είναι απλά ηλίθιος.Αρμένιοι
Στη διάρκεια των σφαγών, μεγάλος αριθμός Αρμενίων κατάφυγε στην προσχώρηση στο ισλάμ για να προστατευτεί από τις επιθέσεις. Όπως έγραφε ο διερμηνέας της αγγλικής πρεσβείας, ο οποίος συμμετείχε σε μια έκτακτη επιτροπή που είχε αποσταλεί από την πρωτεύουσα για να εξετάσει τις συνθήκες μαζικού εξισλαμισμού των Αρμενίων στην περιοχή του Μπιρετζίκ (Birecik) στη νοτιοανατολική Μικρά Ασία το 1895 :
Θα ήθελα εδώ να επισημάνω –και πρόκειται για μια διάκριση στην οποία οι τουρκικές αρχές δίνουν μεγάλη έμφαση– ότι οι μουσουλμάνοι δεν κάλεσαν με τσεκούρια στα χέρια τους τους χριστιανούς να διαλέξουν ανάμεσα στο ισλάμ και τον θάνατο, αλλά απλά έδειξαν και απέδειξαν την αποφασιστικότητά τους να σφαγιάσουν όλους τους χριστιανούς […]. Οι μουσουλμάνοι δεν πρόσφεραν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ του ισλάμ και του θανάτου· όμως η μόνη δυνατότητα επιλογής που είχε απομείνει στους χριστιανούς ήταν αυτή μεταξύ του θανάτου ή του ισλάμ. Έτσι οι Αρμένιοι έγιναν μουσουλμάνοι από τη δική τους ελεύθερη επιλογή,αν βέβαια οι άνθρωποι σε τέτοιες τρομακτικές συνθήκες μπορεί να θεωρηθούν με κάποιον τρόπο πως πράττουν ελεύθερα και διαθέτουν ελεύθερη βούληση .
Οι ίδιοι αυτοαποκαλουνταν «Φούτσηδες» που σημαίνει φυγάδες, προφανώς λόγω της μεταστροφής τους από το χριστιανισμό στο ισλαμ.
Δεν υπάρχει λόγος να κάνει κάποιος τον συνήγορο των Τούρκων και της αυτοκρατορίας τους.Οι περισσότεροι νεομάρτυρες δεν ήταν άτομα που επιδίωξαν να γίνουν μάρτυρες προκαλώντας τους οθωμανούς.Συνήθως στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν άτομα που εξισλαμίστηκαν και επέστρεψαν στην Ορθοδοξία(ή άτομα που είχαν αντιδικία με μουσουλμάνο και αυτός τους εξανάγκασε να επιλέξουν μεταξύ ισλάμ και θανάτου).Επίσης ο πλήρης εκχριστιανισμός ως παράγοντας σταθερότητας δεν συναντάται σε όλες τις αυτοκρατορίες τις χριστιανικέ.Π.χ στην Αιθιοπική αυτοκρατορία,το Βασίλειο της Σικελίας,την Ρωσική Αυτοκρατορία κτλ ζούσαν μεγάλοι πληθυσμοί αλλόθρησκων και γινόταν αποδεκτοί χωρίς να πληρώνουν βαρύτερη φορολογία απο τους χριστιανούς(αν και δεν μπορούσαν να καταλάβουν υψηλά αξιώματα στην διοίκηση του κράτους).Στη Ρωσική αυτοκρατορία το 1917(λίγο πριν την Ρωσική επανάσταση) το 20% περίπου του πληθυσμού της ήταν μη ορθόδοξοι(15% μουσουλμάνοι+5% διάφορα άλλα χριστιανικά δόγματα καθώς και εβραίοι και τενγκριστές/βουδιστές).Στην Αιθιοπία απο την καθιέρωση του χριστιανισμού ως επίσημη θρησκεία(αρχές 4ου αιώνα μ.Χ) μέχρι περίπου τα μέσα του 6ου αιώνα μ.Χ(2,5 αιώνες) οι μη χριστιανοί ήταν πλειοψηφία.Στο Μεσαιωνικό βασίλειο της Σικελίας οι μουσουλμάνοι απόγονοι των Αράβων που κάποτε κατείχαν την Σικελία είχαν ειδικά δικαιώματα θρησκευτικής μειονότητας πράγμα επαναστατικό για την εποχή εκείνη.Τέλος για την Μικρά Ασία που λες...Είναι γεγονός ότι αν δεν γινόταν η Γενοκτονία των χριστιανών της Ανατολής απο τους Νεότουρκους θα υπήρχαν σημαντικές χριστιανικές μειονότητες στην σημερινή Τουρκία.Όμως ΜΟΝΟ μειονότητες(εαν σκεφτείς ότι πριν την έλευση των Οθωμανών η Τουρκία με τα σημερινά της εδάφη ήταν χριστιανική χώρα τότε βλέπεις πως οι περισσότεροι κάτοικοι της εξισλαμίστηκαν).Και για να γίνουμε πιο ακριβείς η φιλοσοφία της ''εκμαιτάλευσης των θρησκευτικών μειονοτήτων'' ΔΕΝ ήταν η φιλοσοφία των οθωμανών στην αρχή.Στην αρχή η φιλοσοφία τους ήταν ισλαμοποίηση όλων των υπηκόων τους.Αργότερα(προς τα τέλη του 14ου αιώνα μ.Χ) άλλαξαν τακτική όσο επεκτεινόταν εδαφικά.Jimmy81 έγραψε: 30 Δεκ 2020, 05:44
Λοιπόν, περιπτώσεις όπως οι παραπάνω δεν υπάρχουν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Οι Οθωμανοί ήταν καταπιεστές αλλά όχι όσον αφορά τη θρησκεία των υπηκόων τους. Τουλάχιστον όχι σε γενική κλίμακα γι' αυτό και ο χριστιανισμός στα Βαλκάνια διατηρήθηκε ακμαίος μέχρι σήμερα. Και θα υπήρχε αξιοσημείωτη χριστιανική παρουσία και στη Μικρά Ασία αν δεν εκτυλίσσονταν οι νεότερες γενοκτονίες των χριστιανικών πληθυσμών (Αρμενίων, Ελλήνων, Ασσύριων). Τους Οθωμανούς του ενδιέφερε να υπάρχουν και να ξεχωρίζουν οι χριστιανοί υπήκοοι και οι ιεράρχες τους ώστε να τους εκμεταλλεύονται ως ξεχωριστό σύνολο. Πρόκειται για διαφορετική πολιτική και φιλοσοφία από τις χριστινικές αυτοκρατορίες της ανατολικής και δυτικής Ευρώπης που θεωρούσαν τον εκχριστιανισμό όλων των υπηκόων παράγοντα σταθερότητας.
Οι όποιες περιπτώσεις κρυπτοχριστιανών ή μουσουλμάνων που αλλαξοπίστησαν και κυνηγήθηκαν για αυτό ή οι ένθερμοι χριστιανοί που προκαλούσαν το Ισλάμ για να γίνουν μάρτυρες όπως διαβάσαμε σε κάποια μακροσκελή κείμενα παραπάνω, δεν συνιστούν βίαιους εξισλαμισμούς σε μαζική κλίμακα.
Στον Πόντο κάποιοι κρυπτοχριστιανοί λέγονταν κλωστοί και γυριστοί.Κατσαρίδης έγραψε: 30 Δεκ 2020, 18:54Οι ίδιοι αυτοαποκαλουνταν «Φούτσηδες» που σημαίνει φυγάδες, προφανώς λόγω της μεταστροφής τους από το χριστιανισμό στο ισλαμ.
Φούτσης: Παρωνύμιο, από το λατινικό ρήμα fugio = φεύγω (και fuga = φυγή).
Κατσαρίδης έγραψε: 30 Δεκ 2020, 19:25Φούτσης: Παρωνύμιο, από το λατινικό ρήμα fugio = φεύγω (και fuga = φυγή).
https://diavolitsi.gr/wp-content/upload ... ΠΛΗΡΕΣ.pdf (σελ.76)
Προφανώς το δεύτερο. Το χωριο στο οποίο αναφέρεται το βιβλίο του λινκ είναι στη Μεσσηνία. Δίνει ετυμολόγηση της λεξης γιατί υπάρχει και εκεί ως επώνυμο.Ζαποτέκος έγραψε: 30 Δεκ 2020, 19:32 Δηλαδή οι Βαλαάδες μπορεί κάποια στιγμή να ήταν ή να είχαν και βλαχόφωνους μεταξύ τους ;Ή ήταν μια λέξη που είχε υιοθετηθεί και από ελληνόφωνους ;
Ωραίος !Κατσαρίδης έγραψε: 30 Δεκ 2020, 19:41Προφανώς το δεύτερο. Το χωριο στο οποίο αναφέρεται το βιβλίο του λινκ είναι στη Μεσσηνία. Δίνει ετυμολόγηση της λεξης γιατί υπάρχει και εκεί ως επώνυμο.Ζαποτέκος έγραψε: 30 Δεκ 2020, 19:32 Δηλαδή οι Βαλαάδες μπορεί κάποια στιγμή να ήταν ή να είχαν και βλαχόφωνους μεταξύ τους ;Ή ήταν μια λέξη που είχε υιοθετηθεί και από ελληνόφωνους ;