Hector Buas έγραψε: 26 Απρ 2020, 12:28
nik_killthemall έγραψε: 26 Απρ 2020, 11:42
...
Α οκ, εννοείς πως το στρατηγικό αφήγημα της εκκλησίας προς τους κατσαπλιάδες : "Η τουρκιά είναι ευλογία γιατί προστατεύει την ιερή μας πίστη έναντι άσπρων (νταβατζιλικι)" άρρεται επειδή τον Κοσμά τον έστειλε στην Ήπειρο ο Σεραφειμ ?
μεηκσενς ...
...
Το τι πρεσβεύει και τι όχι ο ορθόδοξος κλήρος και η ορθόδοξη διδασκαλία γενικά, δεν είναι φυσικά αυτό το οποίο περιέχεται στην παραπάνω φράση. Αυτό που περιέχει η παραπάνω φράση είναι σίγουρα πολύ μακριά από την πραγματική διδασκαλία και λειτουργία του Ορθόδοξου κλήρου. Η παραπάνω φράση αποτελεί απλώς μια ιδεοληπτική εξηγηση της πραγματικότητας.
nik_killthemall έγραψε: 26 Απρ 2020, 11:42
...
ΥΓ Το επιχείρημα που διατυπώνεις δεν ισχύει ούτε καν ιστορικά ! Οι εν λόγω διδαχές του Πατροκοσμά έγιναν μετά το 1770, μετά δηλ. την τραγική αποτυχία των Ορλοφικών ! Ο Σεραφείμ όμως είχε καθαιρεθεί ήδη από το 1761 και μέχρι το 1773 είχαν αλλάξει 3-4 Οικουμενικοί Πατριάρχες στη θέση του.
Ο πατρο-Κοσμάς έφτασε στην Ήπειρο το 1759, 11 χρόνια πριν τα Ορλωφικά, με εντολή του Σεραφείμ Β' που ήταν την εποχή εκείνη νεο-εκλεγμένος Οικουμενικός Πατριάρχης. Ο Σεραφείμ Β' ήταν ένας δυναμικός ιεράρχης με εξαιρετικά αντι-Οθωμανικη διδασκαλία και δράση, η οποία είναι γενικά άγνωστη. Η αποστολή του πατρο-Κοσμά συνεχίστηκε και μετά την επανάσταση των Ορλωφικών και φυσικά και μετά τον θάνατο του Σεραφείμ το 1779.
______________
Στον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό αποδίδεται μια σειρά κειμένων, σημαντικότερες των οποίων είναι οι «Διδαχές» και οι «Προφητείες», [...] Σύμφωνα με τα διασωθέντα πρωτότυπα, τα οποία μας παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το χρόνο[21][22], αυτές εκφωνήθηκαν από το 1772 ως το 1779,
https://el.wikipedia.org/wiki/Κοσμάς_ο_Αιτωλός
Το 1760 προέκυψε ένταση στην Σύνοδο με αφορμή την διαδοχή στην Μητρόπολη Ηρακλείας, κατά την οποία δεν υπερίσχυσε η άποψή του και παρεκτράπη[4]. Τελικά καθαιρέθηκε από τον σουλτάνο Μουσταφά Γ΄ και εξορίστηκε στο Άγιο Όρος.
https://el.wikipedia.org/wiki/Σεραφείμ_Β΄
Αυτά που έλεγε ο Κοσμάς τα έλεγε μετά την επανάσταση των Ορλοφικών και ΟΧΙ πριν ! Ενώ στο μεταξύ είχαν αλλάξει 3-4 Πατριαρχες μετά τον Σεραφείμ ! Μετά τα Ορλοφικά ουσιαστικά το Πατριαρχείο πολιτευόταν ανοιχτά την διαιώνιση της Τουρκιάς !
- Έτσι, λίγο μετά το 1772 ο Κοσμάς έλεγε στις "Διδαχές" :
"Και διατί έφερεν ο Θεός τον Τούρκον και δεν έφερεν άλλο γένος; Δια ιδικόν μας συμφέρον· διότι τα άλλα έθνη θα μας έβλαπτον εις την πίστιν, ο δε Τούρκος άσπρα (χρήματα) άμα του δώσης κάμνεις ο,τι θέλεις. Και δια να μη κολασθώμεν, το έδωσε του Τούρκου, και τον έχει ο Θεός τον Τούρκον ωσάν σκύλον να μας φυλάει"
- Ενώ, το 1798 ο Γρηγόριος ο Ε' στην Πατρική Διδασκαλία που τυπώθηκε από το τυπογραφείο της Κωνσταντινούπολης, έγραφε :
"ήγειρεν (ο άπειρος εν ελέει και πάνσοφος ημών Κύριος) εκ του μηδενός την ισχυράν αυτήν βασιλείαν των Όθωμανών αντί της των Ρωμαίων ημών βασιλείας, η οποία είχεν αρχίσει τρόπον τινά να χωλαίνει εις τα της ορθοδόξου πίστεως φρονήματα [...] Κατέστησε λοιπόν εφ’ ημάς ο παντοδύναμος Κύριος αυτήν την υψηλήν βασιλείαν διά να είναι εις μεν τους Δυτικούς ωσάν ένας χαλινός, εις δε τους Ανατολικούς ημάς, πρόξενος σωτηρίας [...] Ο πρώτος αποστάτης, ο Διάβολος (…) εμεθοδεύη εις τον τρέχοντα αιώνα μία άλλη πονηρίαν και απάτην ξεχωριστήν, δηλαδή το νυν θρυλούμενον σύστημα της ελευθερίας"
Υπάρχει μια στρατευμένη ομοιότητα αμφότερων των "ιερών" λόγων, δεν βρίσκεις ... ? Η ελευθερία από τους Τούρκους ήταν μεθόδευση του διαβόλου ... ! Ω ναι !
Μην εθελοτυφλούμε, καμιά ιδεοληψία και καμιά πραγματικότητα δεν προσπαθουσε να εξηγήσει ο κληρος.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ έκανε υπέρ του σουλτάνου του οποίου ήταν και πολιτικό όργανο ! Αυτό ακριβώς εννοούσε κι ο ίδιος ο Κολοκοτρώνης όταν στον λόγο της Πνύκας έλεγε :
"Σαν είδε τούτο ο σουλτάνος, διόρισε ένα βιτσερέ [αντιβασιλέα], έναν πατριάρχη, καί του έδωσε την εξουσία της εκκλησίας. Αυτός και ο λοιπός κλήρος έκαμαν ό,τι τους έλεγε ο σουλτάνος."