nik_killthemall έγραψε: 08 Νοέμ 2022, 23:29
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 08 Νοέμ 2022, 22:54
Πάντοτε, αυτό έλεγαν οι Χριστιανοί. Δεν είναι καινούργιο.
Άγιος Ειρηναίος: «Γνώσις αληθής, των Αποστόλων διδαχή και το αρχαίον της Εκκλησίας σύστημα κατά παντός του κόσμου» (PG 7,1077B)
Ποιοι ήταν οι Απόστολοι; Μα οι μαθητές του Ιησού και οι μαθητές των μαθητών.
Όχι, δεν συνιστά απόδειξη, αλλά είναι μια ισχυρή ένδειξη. Εξάλλου, μην ξεχνάς ότι το δικαστήριο, αν δεν υπάρχουν άλλα αποδεικτικά στοιχεία, θα βασιστεί στις μαρτυρίες.
Τώρα, θα πρέπει να ασχοληθούμε με το πως και το γιατί κάποιος είπε όσα είπε(Ιησούς)και γιατί και πως κάποιοι τον πίστεψαν (Απόστολοι).
Άλλο μαρτυρία, κι άλλο η Γνώσις αληθής εν ετη 2022 ! Γνωσις αληθης εν ετη 2022 ειναι η γνωση που αποδεικνύεται όχι η γνώση που μαρτυρείται. Ποτέ π.χ. η γνωση του νομου της βαρυτητας δεν έγινε αληθης επειδη καποιος την μαρτυρησε και οι υπόλοιποι απλά τον πίστεψαν, αλλά επειδή κάποιος την απέδειξε κι οι υπόλοιποι έλεγξαν την απόδειξή του ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλο.
Σε ποιο νόμο της βαρύτητας αναφέρεσαι;
Έχουμε αλλάξει κάποιους ως τώρα.
Μάλιστα και τελευταία δεν είμαστε ικανοποιημένοι και ψάχνουμε να βρούμε κάτι που να μας ικανοποιεί.
Αυτό που πρέπει να σε απασχολήσει είναι γιατί αλλάζουμε διαρκώς τις θεωρίες αφού έχουν ήδη
αποδειχθεί σωστές πριν την αλλαγή...
Σου ξαναγράφω ότι δεν έχεις καμία σχέση με επιστημολογία. Ουδέποτε προβληματίστηκες γύρω από τις επιστήμες. Απλά έμαθες να παπαγαλίζεις τις λέξεις "επιστήμη, θεωρία, απόδειξη κλπ" χωρίς να μπεις στη διαδικασία να τις κατανοήσεις.
Έχουμε κι άλλον στο φόρουμ που σκίζει τα ρούχα του για την επιστήμη χωρίς να έχει ιδέα για ποιο πράγμα γράφει. Συνήθως γράφει τη λέξη "επιστήμη" και γεμίζει το υπόλοιπο σχόλιο με μπινελίκια νταλικέρη σε μποτιλιάρισμα της εθνικής οδού.
Το αν η μαρτυρία για κάποιον είναι απόδειξη, για κάποιον αλλο ισχυρη ενδειξη, για καποιον αλλο απολυτως τπτ, αυτό ειναι υποκειμενικο για τον καθένα, αλλα δεν αλλάζει το αρχικό λεχθέν, πως για 2 χιλιετίες αυτό που διαιωνίζει τον θεο της θρησκείας ειναι αλυσιδωτη πιστη επομενων και προηγούμενων σε μια μαρτυρία.
Το πρόβλημά σου είναι ότι δεν κατανοείς τον όρο "μαρτυρία". Το φαντάζεσαι σαν το μάρτυρα στο δικαστήριο που λέει "ναι κε πρόεδρε, αυτός ήταν!".
Όταν μιλάμε για μαρτυρία στο χριστιανισμό αναφερόμαστε σε μαρτυρία κυρίως εσωτερική. Μιλάμε για ανθρώπους που ανακάλυψαν ότι ο εαυτός τους περιείχε πράγματα πολύ ανώτερα από εκείνα που φέρονταν να περιέχουν. Ότι ο εαυτός τους ήταν μία ...παράγραφος από το Λόγο του Θεού και πως χρειάζονταν μία αυτοσυνείδηση της πραγματικής του φύσης. Ότι οι ίδιοι δεν αποτελούσαν ένα απλά βιολογικό ον που ζει στην αιώνια ματαιότητα ενός μηχανιστικού κόσμου. Ότι αποτελούσαν ζώσα φωνή του Λόγου που διέπει τα πάντα.
Κι επάνω στη σύγχυση κάποιων ανθρώπων που δεν ήταν έτοιμοι να αντιμετωπίσουν μία τέτοια βαριά συνείδηση, έγιναν τα φριχτότερα εγκλήματα. Όπως γίνονται τώρα στο όνομα οποιουδήποτε ιδανικού για το οποίο δεν είναι έτοιμος ο άνθρωπος. Είτε αυτό είναι ελευθερία, είτε δημοκρατία, είτε δικαιοσύνη κλπ. Διότι, όταν το εσωτερικό ιδανικό εξωτερικεύεται, και ξοδεύεται μέσα στα εγκόσμια, από ανθρώπους που δεν μπορούν να το διαχειριστούν, προκύπτουν εγκλήματα.
Ο χριστιανός δεν πιστεύει σε Θεό επειδή τον είδε εξωτερικά ή του αποδείχθηκε με κάποιο εξωτερικό τρόπο. Γνωρίζει ότι ο ίδιος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της φύσης, μέρος του Λόγου και δεν χρειάζεται εξωτερικό ερέθισμα για να κατανοήσει αυτό που ήδη συμβαίνει μέσα του, αυτό που ο ίδιος ο άνθρωπος είναι.
Ξέρω ότι δεν καταλαβαίνεις γρι από αυτά που σου γράφω, αλλά δεν μπορείς να πεις ότι δεν προσπάθησα.