Τη δική μου άποψη έγραψα. Και θα την επαναλάβω. Ναι, ο εθνικισμός ήταν το σπέρμα και η μήτρα των πολιτισμών.
Και είναι κάτι πέρα από τα οικονομικά και γεωπολιτικά συμφέροντα, που παίζουν σήμερα πλασάροντας (ψιττακίζοντας) αντίστοιχα το πότε είναι αποδεκτές και πότε όχι οι "εθνικιστικές" απόψεις.
Για το δεύτερο δεν διαφωνώ. Άλλο πράγμα ο εθνικισμός και άλλο πράγμα η διαφοροποίηση. Πάντοτε οι άνθρωποι σχηματίζουν πάσης φύσεως συλλογικότητες για να διαφοροποιηθούν από τους «άλλους» στην ιστορία. Για δες αυτό που έγραψα στον taxalata xalasa και απάντησε ο nemo.
Δεν προτίθεμαι να κάνω τον διαμεσολαβητή στο διάλογο που έχεις με τον nemo, τον τραχανοσαλάτα ή τον οποιονδήποτε άλλο χρήστη.
Κατά τα άλλα, διαφωνώ στο μπολντ. Ο εθνικισμός συνεπάγεται τη διαφοροποίηση σε συγκεκριμένα σημεία αναφοράς. Και φυσικά, μπορεί να είναι ανεκτικός σε όσα "ενωτικά" στοιχεία των άλλων πολιτισμών, δεν έρχονται σε άμεση κόντρα με τα δικά του.
Από πολιτισμικές ενώσεις που προϋποθέτουν αμοιβαίο σεβασμό στα βασικά, σαφώς και μπορεί να προκύψει κάτι εποικοδομητικό.
Από φάσεις "τα εμά εμά και τα εσά εμά", σαφώς όχι.
Αναφερόμουν σε αυτό (για τα περί διαφοροποίησης), δεν είπα να κάνεις τον διαμεσολαβητή:
Βλέπω taxalata xalasa, κάτι έμαθες τουλάχιστον εσύ. Να προσθέσω ότι κάθε επίκληση ταυτότητας είναι ινστρουμενταλιστική. Οι αρχαίοι Έλληνες μπορουσαν εκτός από την ελληνική εθνοτική ταυτότητα και την πολεοκεντρική τους ταυτότητα να επικαλεστουν και μια ευρύτερη εθνοτική π.χ. Μακεδόνες, Ηπειρώτες, Ίωνες, Αιτωλοί ανάλογα με την περιοχή και την εποχή. Σε μια εποχή που οι επιμέρους κάτοικοι της Ελλάδας τσακώνονταν συνέχεια τι πιστεύεις ότι επικαλούνταν περισσότερο και είχε περισσότερη αξία: μια ταυτότητα που μπορούσε να τους διαχωρίσει από τους εχθρούς του απέναντι «χωριού» ή μια ταυτότητα που θα τους ένωνε με αυτούς;
Σαφέστατα όχι. Ο κάθε πολιτισμός έχει δημιουργηθεί βάσει συγκεκριμένων σημείων αναφοράς διαφοροποίησης από τους υπόλοιπους.
Παγκόσμιος πολιτισμός (όχι με τη ζαμπουνική έννοια) σαφώς και είναι χλωμό να υπάρξει.
Τα αναφορικά με τις στενές προσεγγίσεις του εθνικισμού, είναι άλλο θέμα.
Αν κατάλαβα τι εννοείς συμφωνούμε απολύτως. Αλλά ο nemo με αυτά που έγραψε δεν νομίζω να συμφωνεί (εκτός και αν εκφράστηκε λανθασμένα).
η γαλη εκφραζεται σχεδον τελεια ..εγω γκαριζω ή γαυγιζω αναλογα με την διαθεση μου
και αμα επεξεργαστεις τα λογια της θα δεις οτι υπαρχουν συγκεκριμενα σημεια
πως και γιατι παραγει κανεις πολιτισμο
Ο πολιτισμός παράγεται για διαφοροποίηση. Ο εθνικισμός είναι μια μορφή διαφοροποίησης. Άρα δεν ισχύει ότι ο εθνικισμός είναι η κινητήριος δύναμη του πολιτισμού. Και ο εθνοτισμός και ο πόλεμος και η ταξική διαφοροποίηση μπορούν με την ίδια λογική να παράγουν πολιτισμό.
Σαββάτιος έγραψε: 30 Ιούλ 2024, 11:09
Για το δεύτερο δεν διαφωνώ. Άλλο πράγμα ο εθνικισμός και άλλο πράγμα η διαφοροποίηση. Πάντοτε οι άνθρωποι σχηματίζουν πάσης φύσεως συλλογικότητες για να διαφοροποιηθούν από τους «άλλους» στην ιστορία. Για δες αυτό που έγραψα στον taxalata xalasa και απάντησε ο nemo.
Δεν προτίθεμαι να κάνω τον διαμεσολαβητή στο διάλογο που έχεις με τον nemo, τον τραχανοσαλάτα ή τον οποιονδήποτε άλλο χρήστη.
Κατά τα άλλα, διαφωνώ στο μπολντ. Ο εθνικισμός συνεπάγεται τη διαφοροποίηση σε συγκεκριμένα σημεία αναφοράς. Και φυσικά, μπορεί να είναι ανεκτικός σε όσα "ενωτικά" στοιχεία των άλλων πολιτισμών, δεν έρχονται σε άμεση κόντρα με τα δικά του.
Από πολιτισμικές ενώσεις που προϋποθέτουν αμοιβαίο σεβασμό στα βασικά, σαφώς και μπορεί να προκύψει κάτι εποικοδομητικό.
Από φάσεις "τα εμά εμά και τα εσά εμά", σαφώς όχι.
Αναφερόμουν σε αυτό (για τα περί διαφοροποίησης), δεν είπα να κάνεις τον διαμεσολαβητή:
Βλέπω taxalata xalasa, κάτι έμαθες τουλάχιστον εσύ. Να προσθέσω ότι κάθε επίκληση ταυτότητας είναι ινστρουμενταλιστική. Οι αρχαίοι Έλληνες μπορουσαν εκτός από την ελληνική εθνοτική ταυτότητα και την πολεοκεντρική τους ταυτότητα να επικαλεστουν και μια ευρύτερη εθνοτική π.χ. Μακεδόνες, Ηπειρώτες, Ίωνες, Αιτωλοί ανάλογα με την περιοχή και την εποχή. Σε μια εποχή που οι επιμέρους κάτοικοι της Ελλάδας τσακώνονταν συνέχεια τι πιστεύεις ότι επικαλούνταν περισσότερο και είχε περισσότερη αξία: μια ταυτότητα που μπορούσε να τους διαχωρίσει από τους εχθρούς του απέναντι «χωριού» ή μια ταυτότητα που θα τους ένωνε με αυτούς;
Την απάντηση σε αυτό την έχει δώσει ο Ισοκράτης. Σε όλη του τη ζωή επεδίωκε την ένωση των Ελλήνων εναντίον των "βαρβάρων".
Αυτό δεν σημαίνει ότι οι Πέρσες ήταν εκ των πραγμάτων "βάρβαροι". Και από τη δική τους πλευρά θεωρούσαν "βάρβαρους" τους Έλληνες.
Εννοώ ότι τα πάντα είναι θέμα οπτικής. Βάρβαρος ήταν ο Ξέρξης για τους Έλληνες, βάρβαρος και ο Μέγας Αλέξανδρος για τους Πέρσες.
Σαββάτιος έγραψε: 30 Ιούλ 2024, 11:00
Αν κατάλαβα τι εννοείς συμφωνούμε απολύτως. Αλλά ο nemo με αυτά που έγραψε δεν νομίζω να συμφωνεί (εκτός και αν εκφράστηκε λανθασμένα).
η γαλη εκφραζεται σχεδον τελεια ..εγω γκαριζω ή γαυγιζω αναλογα με την διαθεση μου
και αμα επεξεργαστεις τα λογια της θα δεις οτι υπαρχουν συγκεκριμενα σημεια
πως και γιατι παραγει κανεις πολιτισμο
Ο πολιτισμός παράγεται για διαφοροποίηση. Ο εθνικισμός είναι μια μορφή διαφοροποίησης. Άρα δεν ισχύει ότι ο εθνικισμός είναι η κινητήριος δύναμη του πολιτισμού. Και ο εθνοτισμός και ο πόλεμος και η ταξική διαφοροποίηση μπορούν με την ίδια λογική να παράγουν πολιτισμό.
μπερδευεις πολλα και χανεις την ουσια - η ουσια σε αυτα που γραφεις ειναι ο πολεμος
χωρις την θεληση για πολεμο δεν υπαρχει πολιτισμος για την υπερασπιση του χωρου
-και δεν υπαρχει ισχυρος στρατος χωρις εθνικα πιστευω=πιστη
Δεν προτίθεμαι να κάνω τον διαμεσολαβητή στο διάλογο που έχεις με τον nemo, τον τραχανοσαλάτα ή τον οποιονδήποτε άλλο χρήστη.
Κατά τα άλλα, διαφωνώ στο μπολντ. Ο εθνικισμός συνεπάγεται τη διαφοροποίηση σε συγκεκριμένα σημεία αναφοράς. Και φυσικά, μπορεί να είναι ανεκτικός σε όσα "ενωτικά" στοιχεία των άλλων πολιτισμών, δεν έρχονται σε άμεση κόντρα με τα δικά του.
Από πολιτισμικές ενώσεις που προϋποθέτουν αμοιβαίο σεβασμό στα βασικά, σαφώς και μπορεί να προκύψει κάτι εποικοδομητικό.
Από φάσεις "τα εμά εμά και τα εσά εμά", σαφώς όχι.
Αναφερόμουν σε αυτό (για τα περί διαφοροποίησης), δεν είπα να κάνεις τον διαμεσολαβητή:
Βλέπω taxalata xalasa, κάτι έμαθες τουλάχιστον εσύ. Να προσθέσω ότι κάθε επίκληση ταυτότητας είναι ινστρουμενταλιστική. Οι αρχαίοι Έλληνες μπορουσαν εκτός από την ελληνική εθνοτική ταυτότητα και την πολεοκεντρική τους ταυτότητα να επικαλεστουν και μια ευρύτερη εθνοτική π.χ. Μακεδόνες, Ηπειρώτες, Ίωνες, Αιτωλοί ανάλογα με την περιοχή και την εποχή. Σε μια εποχή που οι επιμέρους κάτοικοι της Ελλάδας τσακώνονταν συνέχεια τι πιστεύεις ότι επικαλούνταν περισσότερο και είχε περισσότερη αξία: μια ταυτότητα που μπορούσε να τους διαχωρίσει από τους εχθρούς του απέναντι «χωριού» ή μια ταυτότητα που θα τους ένωνε με αυτούς;
Την απάντηση σε αυτό την έχει δώσει ο Ισοκράτης. Σε όλη του τη ζωή επεδίωκε την ένωση των Ελλήνων εναντίον των "βαρβάρων".
Αυτό δεν σημαίνει ότι οι Πέρσες ήταν εκ των πραγμάτων "βάρβαροι". Και από τη δική τους πλευρά θεωρούσαν "βάρβαρους" τους Έλληνες.
Εννοώ ότι τα πάντα είναι θέμα οπτικής. Βάρβαρος ήταν ο Ξέρξης για τους Έλληνες, βάρβαρος και ο Μέγας Αλέξανδρος για τους Πέρσες.
Δεν αναφέρομαι στον Ισοκράτη και στον κάθε Ισοκράτη αλλά στο μέσο [αρχαίο] Έλληνα.
Η Αθήνα της κλασικής εποχής ήταν ένα από τα μεγαλύτερα,αν όχι το μεγαλύτερο κέντρο παραγωγής πολιτισμού στην ιστορία της ανθρωπότητας
Υπάρχει μια ηλίθια νέο μυθολογία ότι επίκληση στο ένδοξο παρελθόν=αδύναμο παρόν
Αυτά τα γράφουν ανιστορητα σκουπίδια, καθυστερημένοι μαλακες που δεν έχουν ιδέα
Ούτε πέρασε ούτε θα περάσει πιο προγονοπληκτος, αυτοχθονοπληκτος λαός από τους αρχαίους Αθηναίους
Όσον αφορά την καθαρότητα της φυλής οι ναζί ήταν γατάκια μπροστά στους Αθηναίους
Αν έλεγε κάποιος ότι οι Αθηναίοι δεν φύτρωσαν στην γη της Αττικής,ο Αριστοφάνης θα είχε αντικαταστήσει την έννοια ηλίθιος με το όνομα του
Δεν υπήρξε στην ιστορία της ανθρωπότητας μεγαλύτερος πολιτισμός και μεγαλύτερος εθνικισμός από αυτόν της αρχαίας Αθήνας
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Νετο Γκουερινο την 30 Ιούλ 2024, 11:36, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.
nemo έγραψε: 30 Ιούλ 2024, 11:12
η γαλη εκφραζεται σχεδον τελεια ..εγω γκαριζω ή γαυγιζω αναλογα με την διαθεση μου
και αμα επεξεργαστεις τα λογια της θα δεις οτι υπαρχουν συγκεκριμενα σημεια
πως και γιατι παραγει κανεις πολιτισμο
Ο πολιτισμός παράγεται για διαφοροποίηση. Ο εθνικισμός είναι μια μορφή διαφοροποίησης. Άρα δεν ισχύει ότι ο εθνικισμός είναι η κινητήριος δύναμη του πολιτισμού. Και ο εθνοτισμός και ο πόλεμος και η ταξική διαφοροποίηση μπορούν με την ίδια λογική να παράγουν πολιτισμό.
μπερδευεις πολλα και χανεις την ουσια - η ουσια σε αυτα που γραφεις ειναι ο πολεμος
χωρις την θεληση για πολεμο δεν υπαρχει πολιτισμος για την υπερασπιση του χωρου
-και δεν υπαρχει ισχυρος στρατος χωρις εθνικα πιστευω=πιστη
Σαββάτιος έγραψε: 30 Ιούλ 2024, 11:24
\ Ο εθνικισμός είναι μια μορφή διαφοροποίησης.
σε τι;
Εννοείς από τι;
Πολιτική διαφοροποίηση. Είναι η θέληση για δημιουργία και διατήρηση ενός ισχυρού κράτους που θα υπερασπίζεται τα κάθε λογής συμφέροντα του εθνικού συνόλου και θα αναπαράγει την διακριτή πολιτισμική του ταυτότητα. Εθνικισμός είναι η επιθυμία πολιτικής ανεξαρτησίας και ενωποίησης του φαντασιακού (=αντιλαμβανόμενου) εθνικού συνόλου. Κατάλαβες;
Σαββάτιος έγραψε: 30 Ιούλ 2024, 11:24
Ο πολιτισμός παράγεται για διαφοροποίηση. Ο εθνικισμός είναι μια μορφή διαφοροποίησης. Άρα δεν ισχύει ότι ο εθνικισμός είναι η κινητήριος δύναμη του πολιτισμού. Και ο εθνοτισμός και ο πόλεμος και η ταξική διαφοροποίηση μπορούν με την ίδια λογική να παράγουν πολιτισμό.
μπερδευεις πολλα και χανεις την ουσια - η ουσια σε αυτα που γραφεις ειναι ο πολεμος
χωρις την θεληση για πολεμο δεν υπαρχει πολιτισμος για την υπερασπιση του χωρου
-και δεν υπαρχει ισχυρος στρατος χωρις εθνικα πιστευω=πιστη
Θεωρείς ότι η Σοβιετική Ένωση ήταν εθνικό κράτος;
για την ρωσια ναι εθνικιστικο αλλα οχι και φυλετικο επειδη ειχε πολλες εθνοτικες ομαδες
και για αυτο κοροιδευω τους κκεκεδες οτι αν εξαιρεσουμε το φυλετικο στοιχειο απομενει ατοφιος εθνικισμος αλλα αυτο σηκωνει συζητηση -μια αλλη φορα
Σαββάτιος έγραψε: 30 Ιούλ 2024, 11:24
\ Ο εθνικισμός είναι μια μορφή διαφοροποίησης.
σε τι;
Εννοείς από τι;
Πολιτική διαφοροποίηση. Είναι η θέληση για δημιουργία και διατήρηση ενός ισχυρού κράτους που θα υπερασπίζεται τα κάθε λογής συμφέροντα του εθνικού συνόλου και θα αναπαράγει την διακριτή πολιτισμική του ταυτότητα. Εθνικισμός είναι η επιθυμία πολιτικής ανεξαρτησίας και ενωποίησης του φαντασιακού (=αντιλαμβανόμενου) εθνικού συνόλου. Κατάλαβες;
Εθνικισμός είναι το σύστημα αυτό που έχει το έθνος ως πρώτη προτεραιότητα
Όπως ο μαρξισμός έχει ως πρώτη προτεραιότητα τις κοινωνικές τάξεις
Τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο