Σελίδα 43 από 149

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:39
από ksk
Αρχέλαος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:26
mao mao έγραψε: 09 Δεκ 2022, 14:43
Ασέβαστος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 14:37

εσυ ποσα κομματια βλεπεις στην εικονα, και ποσα απο αυτα ειναι καφε;
Εγώ βλέπω 24 κομμάτια και 3 καφέ. 3/24. Οι άλλοι δεν ξέρω τι καπνίζουν και βλέπουν 3/8.
Εν μέσω φόρτου εργασίας, συνοπτικά.

Απαντήθηκε και εδώ
viewtopic.php?f=33&t=44693&start=585#p2790857


Με βάση τα ορθογώνια είναι 1/8+1/8+1/8=3/8.
Αυτο βλέπουν και λενε αυθορμήτως τα παιδιά, και τα δικά μου.
Ο Μανώκης πήρε το 1/8 της πρώτης σοκολάτας, πήρε το 1/8 της δευτερης σοκολάτας, πήρε το 1/8 της τρίτης σοκολάτας.
Άρα ο Μανωλάκης πήρε τα 3/8 από τις τρεις σοκολάτες.
Πόσα πήραν οι 8 Μανωλάκηδες; Τα 24/8 που μας κάνουν τρεις σοκολάτες(=επαλήθευση). Άρα δεν υπάρχει σφάλμα.
Δεν έχουμε μία σοκολάτα που την κόψαμε σε 24 ίσα κομμάτια και την μοιράσαμε στους 8 Μανωλάκηδες, αλλά τρεις διαφορετικές σοκολάτες.
Aπό διαφορετικό αντικείμενο, παίρνουμε ένα κομμάτι.


Έπειτα, το θέμα εξαρχής είναι λυμένο και αυτονόητο. Εξάλλου, στο σχολικό βιβλίο διορθώθηκαν λάθη που όντως υπήρξαν και λιγότερο εμφανή, θα τους ξέφευγε αυτό;
Αλλά δεν στάθηκα καν σε τέτοιο επιχείρημα.
Ίσως..η διατύπωση αυτή που λέμε ίσως είναι μια ασήμαντη λεπτομέρεια για τον τρόπο σκέψης τον κεντρικό εννοώ που θελουν να διδάξουν...

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:40
από mao mao
Αρχέλαος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:26
Ο Μανώκης πήρε το 1/8 της πρώτης σοκολάτας, πήρε το 1/8 της δευτερης σοκολάτας, πήρε το 1/8 της τρίτης σοκολάτας.
Άρα ο Μανωλάκης πήρε τα 3/8 από τις τρεις σοκολάτες.
.
H γιαγιά μου πέθανε και μου έγραψε το 50% από τα τρία σπίτια της.


Τι καταλαβαίνεις από την παραπάνω πρόταση; Ότι μου έγραψε το 50% του ενός σπιτιού , η ότι μου έγραψε το 50% από κάθε σπίτι;

Το δεύτερο καταλαβαίνεις. Αλλά για κάποιο λόγο με τις σοκολάτες καταλαβαίνεις το ανάποδο.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:41
από ksk
Αρχέλαος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:36
ksk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:28
Αρχέλαος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:26

Εν μέσω φόρτου εργασίας, συνοπτικά.

Απαντήθηκε και εδώ
viewtopic.php?f=33&t=44693&start=585#p2790857


Με βάση τα ορθογώνια είναι 1/8+1/8+1/8=3/8.
Αυτο βλέπουν και λενε αυθορμήτως τα παιδιά, και τα δικά μου.
Ο Μανώκης πήρε το 1/8 της πρώτης σοκολάτας, πήρε το 1/8 της δευτερης σοκολάτας, πήρε το 1/8 της τρίτης σοκολάτας.
Άρα ο Μανωλάκης πήρε τα 3/8 από τις τρεις σοκολάτες.
Πόσα πήραν οι 8 Μανωλάκηδες; Τα 24/8 που μας κάνουν τρεις σοκολάτες(=επαλήθευση). Άρα δεν υπάρχει σφάλμα.
Δεν έχουμε μία σοκολάτα που την κόψαμε σε 24 ίσα κομμάτια και την μοιράσαμε στους 8 Μανωλάκηδες, αλλά τρεις διαφορετικές σοκολάτες.
Aπό διαφορετικό αντικείμενο, παίρνουμε ένα κομμάτι.


Έπειτα, το θέμα εξαρχής είναι λυμένο και αυτονόητο. Εξάλλου, στο σχολικό βιβλίο διορθώθηκαν λάθη που όντως υπήρξαν και λιγότερο εμφανή, θα τους ξέφευγε αυτό;
Αλλά δεν στάθηκα καν σε τέτοιο επιχείρημα.
Στο βιβλίο η φωτο δείχνει μια σοκολάτα και μιλάει για 3 τετοιες :102:
Στην δραστηριότητα αυτή, το καλό θα ήταν το βιβλίο να είχε και τα τρία ορθογώνια(σοκολάτες) όπως τα έκανα πιο πάνω ή σε προηγούμενη σελίδα.
Η εποπτεία βοηθάει και συμπληρώνει την αλγεβρική λύση.
Ένα βηματάκι... Σε παραδέχομαι ως συνομιλητή... :P

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:43
από enaon
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:37 Συνέχισε.

Να δούμε πού το πας.
δεντο παω καπου βρε, προσπαθώ να θεωρω οτι δεν τρολάρεις και το γυρνάω γυρώ γυρω να το δεις, αν βλέπεις οτι το 3*1/8 ειναι ποσότητα και το 3/24 ειναι ποσοστό μιά χαρά, και εσύ και ο Ασεβαστος εχετε σωστή λυση.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:44
από Ερμής
Ασέβαστος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 14:33
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 14:05
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 14:02

Με πτυχίο.
Μαθηματικός που λέει πως οταν μοιράζεις 3 μέρη σε 4 προσωπα, τότε το ένα θα πάρει 12,50%;
Καλό αυτό. Αλλά για τον άλλο που θα πάρει διπλάσιο ποσοστό.
Χρειάζονται και αυτοί, για να πλουτίζουν άλλοι.
δεν ειπε κατι τετοιο.
Αν μου ερχόταν στη δουλειά για συνέντευξη, της ζητούσα να μου μοιράσει τα 3 σε 4 και μου έβγαζε κάτι σε 12,5%, θα την κέρναγα το καφέ της και θα της έλεγα "θα σας ειδοποιήσουμε". Μου είναι άσχετο το τι μπορεί να κατάλαβε, θέλω το αποτελεσμα και όχι το σκεπτικό, το αποτέλεσμα είναι λάθος πότε όλο λάθος.
Ξαναλέω μάθετε στα παιδιά να σκέπτονται με κανόνες αγοράς όχι με κανόνες τάξης.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:45
από Puma
ksk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:39 Ίσως..η διατύπωση αυτή που λέμε ίσως είναι μια ασήμαντη λεπτομέρεια για τον τρόπο σκέψης τον κεντρικό εννοώ που θελουν να διδάξουν...
Αυτό σκέφτομαι κι εγώ.
Επίσης, σκέφτομαι ότι εμείς ενδεχομένως μπερδευόμαστε με τη διατύπωση γιατί έχουμε συσχετίσει έντονα στο μυαλό μας τα κλάσματα με τα ποσοστά. Ενώ τα παιδιά δε τα γνωρίζουν ακόμα. Οπότε είναι πιο απλό.

Σε κάθε περίπτωση, εδώ φαίνεται η μοναδικότητα του καθένα. Καθένας μας αντλεί την ίδια πληροφορία αλλά την επεξεργάζεται με διαφορετικό τρόπο. Αυτό οφείλουμε να το σεβαστούμε και όχι να αλληλοχαρακτηριζόμαστε άσχημα.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:47
από ksk
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:38
Αρχέλαος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:36
ksk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:28

Στο βιβλίο η φωτο δείχνει μια σοκολάτα και μιλάει για 3 τετοιες :102:
Στην δραστηριότητα αυτή, το καλό θα ήταν το βιβλό να είχε και τα τρία ορθογώνια(σοκολάτες) όπως τα έκανα πιο πάνω ή σε προηγούμενη σελίδα.
Η εποπτεία βοηθάει και συμπληρώνει την αλγεβρική λύση.
Όχι γμτ με ξεμπρόστιασες.
Ακόμη ένα λάθος...δω δεν είναι θέμα ξεμπρόστιασματος αλλά σωστού και λάθους...
Τόσες θεωρίες αιώνων καταρρίφθηκαν...Δεν υπάρχει ντροπή σε λάθη επάνω σε τέτοια θέματα...πολλές φορές το μυαλό είναι κουρασμένο,κολλάει κλπ Εν ολίγοις αναζητούμε την αλήθεια σε αυτό το συγκεκριμένο πρόβλημα συνδιαλεγομενοι με τους άλλους πάνω σε μαθηματικούς κανονες...
Αποδείξτε το λάθος...αλλά όχι επειδή υπάρχει άλλος τρόπος...

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:48
από ksk
Puma έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:45
ksk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:39 Ίσως..η διατύπωση αυτή που λέμε ίσως είναι μια ασήμαντη λεπτομέρεια για τον τρόπο σκέψης τον κεντρικό εννοώ που θελουν να διδάξουν...
Αυτό σκέφτομαι κι εγώ.
Επίσης, σκέφτομαι ότι εμείς ενδεχομένως μπερδευόμαστε με τη διατύπωση γιατί έχουμε συσχετίσει έντονα στο μυαλό μας τα κλάσματα με τα ποσοστά. Ενώ τα παιδιά δε τα γνωρίζουν ακόμα. Οπότε είναι πιο απλό.

Σε κάθε περίπτωση, εδώ φαίνεται η μοναδικότητα του καθένα. Καθένας μας αντλεί την ίδια πληροφορία αλλά την επεξεργάζεται με διαφορετικό τρόπο. Αυτό οφείλουμε να το σεβαστούμε και όχι να αλληλοχαρακτηριζόμαστε άσχημα.
Εσυ είσαι δικός μου...ακόμη μια φράση που δεν την ήξερα και μου άρεσε... :P
Εκτος της διατύπωσης ...συμφωνώ στα υπόλοιπα.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:50
από enaon
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:44
πως σου ήρθε οτι το ειπε αυτό η κασπερ Ερμή;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:50
από Puma
ksk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:48
Puma έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:45
ksk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:39 Ίσως..η διατύπωση αυτή που λέμε ίσως είναι μια ασήμαντη λεπτομέρεια για τον τρόπο σκέψης τον κεντρικό εννοώ που θελουν να διδάξουν...
Αυτό σκέφτομαι κι εγώ.
Επίσης, σκέφτομαι ότι εμείς ενδεχομένως μπερδευόμαστε με τη διατύπωση γιατί έχουμε συσχετίσει έντονα στο μυαλό μας τα κλάσματα με τα ποσοστά. Ενώ τα παιδιά δε τα γνωρίζουν ακόμα. Οπότε είναι πιο απλό.

Σε κάθε περίπτωση, εδώ φαίνεται η μοναδικότητα του καθένα. Καθένας μας αντλεί την ίδια πληροφορία αλλά την επεξεργάζεται με διαφορετικό τρόπο. Αυτό οφείλουμε να το σεβαστούμε και όχι να αλληλοχαρακτηριζόμαστε άσχημα.
Εσυ είσαι δικός μου...ακόμη μια φράση που δεν την ήξερα και μου άρεσε... :P
Εκτος της διατύπωσης ...συμφωνώ στα υπόλοιπα.
Σε ποια φράση αναφέρεσαι;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:51
από ksk
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:44
Ασέβαστος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 14:33
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 14:05

Μαθηματικός που λέει πως οταν μοιράζεις 3 μέρη σε 4 προσωπα, τότε το ένα θα πάρει 12,50%;
Καλό αυτό. Αλλά για τον άλλο που θα πάρει διπλάσιο ποσοστό.
Χρειάζονται και αυτοί, για να πλουτίζουν άλλοι.
δεν ειπε κατι τετοιο.
Αν μου ερχόταν στη δουλειά για συνέντευξη, της ζητούσα να μου μοιράσει τα 3 σε 4 και μου έβγαζε κάτι σε 12,5%, θα την κέρναγα το καφέ της και θα της έλεγα "θα σας ειδοποιήσουμε". Μου είναι άσχετο το τι μπορεί να κατάλαβε, θέλω το αποτελεσμα και όχι το σκεπτικό, το αποτέλεσμα είναι λάθος πότε όλο λάθος.
Ξαναλέω μάθετε στα παιδιά να σκέπτονται με κανόνες αγοράς όχι με κανόνες τάξης.
Που το έγραψε αυτό και δεν το πρόσεξα;
Είναι άδικο να κατηγορείται για κάτι που ίσως μεταφράστηκε από άλλον αντ αυτής.
Δείξε μας που το λέει να το εξετάσουμε...

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:53
από ksk
Puma έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:50
ksk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:48
Puma έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:45

Αυτό σκέφτομαι κι εγώ.
Επίσης, σκέφτομαι ότι εμείς ενδεχομένως μπερδευόμαστε με τη διατύπωση γιατί έχουμε συσχετίσει έντονα στο μυαλό μας τα κλάσματα με τα ποσοστά. Ενώ τα παιδιά δε τα γνωρίζουν ακόμα. Οπότε είναι πιο απλό.

Σε κάθε περίπτωση, εδώ φαίνεται η μοναδικότητα του καθένα. Καθένας μας αντλεί την ίδια πληροφορία αλλά την επεξεργάζεται με διαφορετικό τρόπο. Αυτό οφείλουμε να το σεβαστούμε και όχι να αλληλοχαρακτηριζόμαστε άσχημα.
Εσυ είσαι δικός μου...ακόμη μια φράση που δεν την ήξερα και μου άρεσε... :P
Εκτος της διατύπωσης ...συμφωνώ στα υπόλοιπα.
Σε ποια φράση αναφέρεσαι;
Το είσαι "δικός μου" :P
Κάτι σαν είσαι με την δικη μου πλευρά αλλά όχι ακριβώς...έχει μέσα και την επιβράβευση... :P

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:55
από Puma
ksk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:53
Puma έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:50
ksk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:48
Εσυ είσαι δικός μου...ακόμη μια φράση που δεν την ήξερα και μου άρεσε... :P
Εκτος της διατύπωσης ...συμφωνώ στα υπόλοιπα.
Σε ποια φράση αναφέρεσαι;
Το είσαι "δικός μου" :P
Κάτι σαν είσαι με την δικη μου πλευρά αλλά όχι ακριβώς...έχει μέσα και την επιβράβευση... :P
Χαχα... νόμιζα αναφερόσουν σε φράση που έγραψα εγώ.
Ναι, καταλαβαίνω το "είσαι δικός μου"... έχει όντως κ gamified element μέσα (η επιβράβευση όπως είπες).

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:57
από Ερμής
ksk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:51
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 15:44
Ασέβαστος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 14:33

δεν ειπε κατι τετοιο.
Αν μου ερχόταν στη δουλειά για συνέντευξη, της ζητούσα να μου μοιράσει τα 3 σε 4 και μου έβγαζε κάτι σε 12,5%, θα την κέρναγα το καφέ της και θα της έλεγα "θα σας ειδοποιήσουμε". Μου είναι άσχετο το τι μπορεί να κατάλαβε, θέλω το αποτελεσμα και όχι το σκεπτικό, το αποτέλεσμα είναι λάθος πότε όλο λάθος.
Ξαναλέω μάθετε στα παιδιά να σκέπτονται με κανόνες αγοράς όχι με κανόνες τάξης.
Που το έγραψε αυτό και δεν το πρόσεξα;
Είναι άδικο να κατηγορείται για κάτι που ίσως μεταφράστηκε από άλλον αντ αυτής.
Δείξε μας που το λέει να το εξετάσουμε...
Κάπου ειδα πως ειπε οτι το κάθε παιδί θα πάρει 3/24. δλδ
Το κουοταρε η γκερ.
Δε θα κάτσω να διαβάσω όλη τη συλλογιστική του καθενός, μου ειναι αδιάφορο. Αν το αποτέλεσμα ειναι λάθος, είσαι λάθος.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2022, 15:58
από Αρχέλαος
To βασικό εδώ είναι ότι ένας με οργίλο ύφος καταδίκασε δασκάλα και βιβλία ενώ είχε κάνει ο ίδιος και λάθος λύση αλλά και δεν καταλάβαινε τι έλεγε το βιβλίο ή η δραστηριότητα. Και το κυριότερο επέμενε πεισματικά μετακινώντας και τα γκολποστ.

Και κάποιοι, ένας θαρρώ και θετικών επιστημών(αν είναι δυναμόν), δεν αντιλήφθηκαν τι συμβαίνει με τα μήλα.
Και όταν εξηγήθηκαν αυτά υπήρξε είτε σιωπή είτε προσπάθησαν χυδαία να πουν ότι και καλά έγραψα σάλτσες, ενώ αναλύθηκα και με σχήματα και αλγεβρικά όλα αυτά.
Δεν είχαν τι να πουν, το έριξαν στην τρελή.

Ένας τρίτος και συμπαθέστατος χρήστης, δεν πήρε χαμπάρι και μου ανέφερε ένα κιόλας μη καλώς τεθειμένο ερώτημα κληρονομιάς που η μοιρασιά πάει σε έναν.
Τελοσπάντων, τα γραπτά όλων κρίνονται.
Και η ουσία είναι πως οι δραστηριότητες αυτές δεν δημιουργούν σύγχυση, ειδάλλως θα είχαν αλλάξει.
Γιατί πρέπει να γνωρίζουν οι παραπάνω κύριοι πως το βιβλίο της Ε Δημοτικού εκδόθηκε το 2018 και το 2020 έγιναν διορθώσεις τυπογραφικής ή άλλης φύσεως περισσότερο όμως σε θέματα γεωμετρίας.
Αν είχε θέμα και αυτή η δραστηριότητα, θα την είχαν αλλάξει, δεν θα τους ξέφευγε. Εννοώ την άσκηση με τα μήλα.

Πάντως οι μαθητές δεν έχουν μπερδευτεί με τέτοιες ασκήσεις, άλλοι μπερδεύονται.

Αυτά...εν ολίγοις.