Αρχικά παραδέχτηκες ότι αμέσως πριν τον Κωνσταντίνο και οι Ιταλοί και οι Γραικοί ήταν Ρωμαίοι υπήκοοι.Σαββάτιος έγραψε: 25 Αύγ 2024, 21:45Παρακαλώ; Εξετάζουμε την άποψη του Ακροπολίτη όχι την αντικειμενική ιστορία. Σύμφωνα με τον Ακροπολίτη υπήρχαν δύο «έθνη» στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και με τον εκχριστιανισμό και την ίδρυση της Νέας Ρώμης έγιναν όλοι Ρωμαίοι... Δεν ήταν οι «Ιταλοί» σύμφωνα με τον Ακροπολίτη προηγουμένως Ρωμαίοι. Και οι «Ιταλοί» υπήκοοι των Ρωμαίων ήταν όπως και οι «Γραικοί». Τα άλλα είναι δικές σου προσθήκες.Μάλιστα. Παραδέχεσαι λοιπόν ότι δεν αναφέρεται μόνο στην περίοδο μετά το 212 όταν Ρωμαίοι υπήκοοι ήταν και οι Ιταλοί και οι Γραικοί, αλλά και πριν, όταν Ρωμαίοι υπήκοοι ήταν μόνο οι Ιταλοί.
Στη συνέχεια παραδέχτηκες ότι ο Ακροπολίτης δεν αναφέρεται μονάχα στην τελευταία περίοδο πριν τον Κωνσταντίνο, αλλά και παλιότερα (όταν οι Γραικοί είχαν δώσει τις επιστήμες στους Ιταλούς). Παλιότερα, όμως, Ρωμαίοι υπήκοοι/πολίτες ήταν μονάχα οι Ιταλοί. Οι Γραικοί θεωρούνταν ακόμα κατακτημένοι. Οι Ιταλοί είχαν πολιτικό κέντρο τη Ρώμη, άρα οι της Ρώμης ήταν οι πολιτικοί ηγέτες των Ιταλών. Όλοι μαζί ήταν πολιτικά Ρωμαίοι και εθνικά Ιταλοί.
Ας πρόσεχες.
Επανάληψη το σχήμα του Ακροπολίτη για τους Ιταλούς:Μόνο που είναι επίσης ξακάθαρος ότι η παλαιά Ρώμη πριν την ίδρυση της νέας Ρώμης δεν αρκούσε για να καταστήσει όλους τους «Ιταλούς» Ρωμαίους και για αυτό οι σύνολοι «Ιταλοί» γίνονται Ρωμαίοι μόνο μετά την ίδρυση της Νέας Ρώμης. Πόσες φορές πρέπει να γράψω αυτή τη μικρή λεπτομέρεια που καταρρίπτει τη δική σου θεώρηση;
Πριν το 212: εθνικά Ιταλοί, πολιτικά Ρωμαίοι (υπήκοοι)
Μετά το 212: εθνικά Ιταλοί, πολιτικά Ρωμαίοι (υπήκοοι) μαζί με τους Γραικούς
Μετά το 330: εθνικά Ρωμαίοι μαζί με τους Γραικούς
Μόνο που δεν μιλάει για κοινά πολιτισμικά στοιχεία, αλλά για κοινά πολιτειακά + την κοινή πίστη (ευσέβεια):Τι δεν καταλαβαίνεις; Δεν χρησιμοποιεί τον όρο «έθνος» με τη σημασία που θέλεις να του δώσεις (εθνοτική), αφού και μετά την ένωση οι πρώην διακριτοί γλωσσοπολιτισμικοί «Γραικοί» και οι «Ιταλοί» (και οι δύο υπηκοϊκοί Ρωμαίοι) (προφανώς) διακρίνονταν μεταξύ τους γλωσσικά εντός του ίδιο πολιτικού έθνους αλλά κατά Ακροπολίτη τότε ειχαν όλα τα υπόλοιπα πολιτισμικά στοιχεία κοινά (το εξηγεί μάλιστα ξεκάθαρα)!
"και πάντα δε τα άλλα υπήρχε τούτοις κοινά, αρχαί νόμοι λόγοι βουλαί δικαστήρια, αυτή η ευσέβεια..."
Άρα μάταια γυρεύεις να διαχωρίσεις το γλωσσικό από το πολιτισμικό στοιχείο (όταν η γλώσσα και η γραμματεία είναι τα κατεξοχήν πολιτισμικά στοιχεία), ώστε να δείξεις ότι η - κατά Ακροπολίτη - απώλεια των εθνωνύμων δηλώνει την απώλεια της πολιτισμικής ιδιαιτερότητας και όχι την απώλεια της εθνικής/εθνοτικής ταυτότητας.
Η πλειοψηφία των Καλαβρών είχε εκλατινιστεί ήδη από την εποχή του Στράβωνα.Οι Καλαβροί όμως ήταν ελληνόφωνοι. Άρα η ιταλικότητα αυτών των τεσσάρων αρχαίων Ρωμαίων, Καμπανών, Καλαβρών και Αλβανών είναι γεωγραφική, όχι εθνοτική.
Όπως νομίζεις.Αυτό δεν καταρρίπτει την ερμηνεία μου...Τίποτα. Απλώς ότι το ελληνικό γένος ήταν εθνότητα και όχι μόνον οι λόγιοι.
Χαίρω πολύ. Το θέμα είναι ότι δεν γίνεται στο ένα χωρίο να αποδέχεται το Αύσονες για τους Γραικούς και τους Έλληνες και στα άλλα δύο να το απορρίπτει για τους Έλληνες.Πάλι δεν διάβασες. Πραγματικά δεν γνωρίζω που είναι το πρόβλημα με αυτά που γράφω... Διάβασε ξανά. Ίσως το δεις αυτή τη φορά!Τι να ξαναδιαβάσω ρε συ; Από τη μία γράφεις ότι ο Τζέτζης απορρίπτει τον όρο Αύσονες για τους Έλληνες (τάχα λογίους) και από την άλλη υποστηρίζεις ότι στην πρώτη φράση (με τους Τραγικούς και την "αυθεντική αδεία") αποδέχεται τον όρο Αύσονες και για τους Έλληνες (τάχα λογίους).Το βλέπεις τώρα; Σε αυτό το χωρίο υπάρχουν Γραικοί και Έλληνες. Στα άλλα υπάρχουν μόνο Έλληνες.Κάποιοι από τους αυλικούς ρήτορες ονομάζουν εμάς τους {Γραικούς (απλοί ελληνόφωνοι) [και] Έλληνες (σοφολογιώτατους)} (= δηλαδή όλους τους «Βυζαντινούς») Αύσονες για τους γνωστούς λόγους εκδηλώνοντας τον τυπικό ελληνικό ελιτισμό της Κομνηνειας περιόδου...
Ούτε ο Ατταλειάτης κατονομάζει ρητά ως προγόνους τους αρχαίους Ρωμαίους, αλλά ο αυσονισμός του βγάζει μάτι. Εδώ τι θα πεις; Ότι χωρίς ξεκάθαρη επίκληση της αυσονικής καταγωγής έχουμε πολιτική ουσιοκρατία;Λοιπόν Περτίνακα δεν συζητάμε ποιός θα κέρδιζε σε μια «μάχη διεκδίκησης» αυτής της γραμματείας αλλά αν η γραμματεία ήταν επαρκής για να δημιουργήσει μια πεποίθηση απώτερης συλλογικής ελληνικής καταγωγής στους λογίους. Χωρίς ξεκάθαρη επίκληση μιας τέτοιας καταγωγής απλά πνίγεσαι στην πολιτισμική ουσιοκρατία!
Σου λέω λοιπόν ότι καμία από τις δύο δεν είναι σωστή.Εγώ θέλω να γράψεις κατά λέξη εσύ ο ίδιος ως Περτίνακας μια από τις δύο προτάσεις που έδωσα ως επιλογές:
α) Αυτοί που είναι Ρωμαίοι αλλά μοιάζουν με (φαίνονται ως) Έλληνες (για τον α, β, γ λόγο και όλοι τους πάιρνουν για τέτοιους αφού φαίνονται Έλληνες όπως υποστηρίζω εγώ και ο taxalata xalasa)
β) Οι Ρωμαίοι είναι «φανερά Έλληνες» (όπως υποστηρίζει Ζαποτέκος και Καβαλάρης);
(α) οι Ρωμαίοι δεν φαίνονται (επιφανειακά) απλώς Έλληνες, αλλά επάξια δείχνουν/αποδεικνύουν ότι είναι και Έλληνες=συνεχιστές των Ελλήνων προγόνων τους
(β) οι Ρωμαίοι δεν είναι πλήρως Έλληνες. Είναι Ρωμαίοι που επάξια δείχνουν/αποδεικνύουν ότι είναι και Έλληνες=συνεχιστές των Ελλήνων προγόνων τους.
Απολύτως τίποτα.Τι δεν κατάλαβες;???Σημαίνει μόνο ότι καταρρίπτεται το ουσιοκρατικό επιχείρημα της γλωσσικής και γεωγραφικής σχέσης (το οποίο επικαλείσαι πολλάκις).
Γιατί στο τέλος της αρχαιότητας και στους μέσους χρόνους η ρωμαική ιδέα είχε μεγαλύτερη αίγλη απο την ελληνική.Εσύ πιστεύεις ότι το αρχαιορωμαϊκό παρελθόν έχει/είχε λιγότερο κύρος από το ελληνικό; Αν ναι, γιατί σύμφωνα με εσένα επεσκίασε το ελληνικό;Οι αρχαίοι Ρωμαίοι θα υπήρχαν σε δεύτερο πλάνο, όπως οι Φράγκοι στη σημερινή France. Όπως σου εξήγησα μπορεί το ρωμαικό κράτος να είχε μεγαλύτερο χρονικό βάθος από το φραγκικό, όμως και το ελληνικό παρελθόν είχε πολύ πιο μεγάλο κύρος από το γαλατικό.![]()
Δεν είπα "εξ ίσου". Είπα κατ' αναλογία με τη "Γαλλία", στην οποία τονίζονται πιο πολύ οι Γαλάτες από τους Φράγκους.Κατ' εσένα... Και έτσι να ήταν δεν θα με πείραζε. Είδες τελικά; Αναγκάστηκες να αποδεκτείς ότι η ελίτ θα μπορούσε να περάσει τους αρχαίους Ρωμαίους ως προγόνους των Ρωμιών τουλάχιστον εξ ίσου με τους Έλληνες σε μια σύγχρονη Ρωμανία και δεν θα κυριαρχούσε η καταγωγή κατ' εσένα του λαού επί του αυσονισμού της ελίτ. Εγώ πιστεύω όμως ότι δεν θα ήταν ίση η θεωρούμενη συνεισφορά... Οι Αύσονες θα διατηρούσαν την πρωτοκαθεδρία.Άρα αρχαίοι πρόγονοι μιας σύγχρονης Ρωμανίας: Έλληνες και Αρχαιορωμαίοι

