Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 03 Οκτ 2021, 17:25
1991, Δοξ-Ορχ (Dox-Orkh). Έργο για βιολί και ορχήστρα 89 μουσικών
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Μετά το 12ο λεπτό μου άρεσε.ST48410 έγραψε: 03 Οκτ 2021, 17:25 1991, Δοξ-Ορχ (Dox-Orkh). Έργο για βιολί και ορχήστρα 89 μουσικών
Καλό.ST48410 έγραψε: 02 Οκτ 2021, 09:10 Ένα ακόμη έργο του 1991 Gendy3. Φτιάχτηκε στο CEMAMu, με πρόγραμμα του ίδιου του Ξενάκη
Αυτό που θα προσέξεις σε πρώτη ακρόαση είναι ότι το ρυθμικό στοιχεία δεν περιέχει επαναλαμβανόμενα (χορευτικά) σχήματα.
όχι. Εννοώ ότι αυτή είναι μια απουσία τυποποιημένων καταστάσεων που θα σε βοηθήσει να διακρίνεις, κατά κάποιο τρόπο μαζί με άλλα πράγματα, τι ανήκει που. Αυτό ως συνέχεια της συζήτησης του άλλου νήματος
Αυτά έχουν εφαρμογή στη δημιουργία μιας συγκεκριμένης ατμόσφαιρας. Οι ρυθμοί και οι επαναλήψεις κάνουν άλλη δουλειά και δεν θα πρέπει να καταργηθούν ποτέ.ST48410 έγραψε: 03 Οκτ 2021, 18:42όχι. Εννοώ ότι αυτή είναι μια απουσία τυποποιημένων καταστάσεων που θα σε βοηθήσει να διακρίνεις, κατά κάποιο τρόπο μαζί με άλλα πράγματα, τι ανήκει που. Αυτό ως συνέχεια της συζήτησης του άλλου νήματος
Πάνε κάπου 100 χρόνια που έχει αλλάξει αυτό στη σοβαρή μουσική. Όχι παντού και πάντα, αλλά αρκετές φορές. Και αν πας και παλιότερα (αρκετά) δεν ήταν όλη η μουσική βασισμένη σε χορευτικά σχήματα.AlienWay έγραψε: 03 Οκτ 2021, 19:30 Οι ρυθμοί και οι επαναλήψεις κάνουν άλλη δουλειά και δεν θα πρέπει να καταργηθούν ποτέ.
ST48410 έγραψε: 22 Σεπ 2021, 22:43 Μπα. Τίποτε από τα παραπάνω δεν ισχύει. Μπορεί να σου φαίνεται έτσι γιατί ζεις μέσα στην εποχή σου και δεν μπορείς να πάρεις την απαραίτητη απόσταση για να δεις τα πράγματα πιο ξεκάθαρα. Κοίτα ας πούμε που ο Στραβίνσκι που βρίσκεται πιο πίσω μερικές δεκαετίες πως μοιάζει πιο βατός;
Όχι. Πάντα γίνονταν πειράματα. Για άλλους λόγους σας φαίνονται πολύ απόμακρα αυτά που γίνονται τώρα. Δεν φταίνε αυτοί που τα κάνουν. Αυτοί λειτουργούν μέσα στην πορεία των πραγμάτων. Το κοινό έχει μείνει πίσω λόγω κάποιων πραγμάτων που άλλαξανkongrosian έγραψε: 22 Σεπ 2021, 20:49 εντάξει. μιλάμε για μια εποχή πειραματισμού και ΤΕΧΝΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ.
Μόνο που η ίδια στάση τηρήθηκε πολλές φορές μέσα στην ιστορία της μουσικής αλλιώς δεν θα είχες ούτε τα μινόρε ούτε τα ματζόρε. Θα είχες μείνει στην μουσική της αρχαιότητας ή και ακόμη πιο πίσω. Και το μινόρε και το ματζόρε, προϊόν εξέλιξης ήταν.kongrosian έγραψε: 22 Σεπ 2021, 20:49 πολλοι από τους οποίους, είπαν: ξέρεις κάτι. χέσε τα χιλιάδες χρόνια παράδοσης, που έφεραν την τέχνη ως εδώ, ας κάνουμε κάτι εντελώς διαφορετικό και ας μην είναι ωραίο.
χέσε τα ματζόρε, τα μινόρε, τις ωραίες μελωδίες και ρυθμούς - έχουν φτάσει στα όριά τους. ας κάνουμε κάτι άλλο.
Μόνο που σε κάποιους αρέσουν τα ενδιαφέροντα πράγματα. Έχουμε γεμίσει σελίδες με ορισμούς του ωραίου. Έτσι ξεκάρφωτα και χωρίς να διευκρινήσεις τι εννοείς με την κάθε λέξη, κουβέντα δεν μπορεί να γίνει.
Σήμερα είναι αδιάφορο. Κάθε μαθητής σε υψηλό επίπεδο σύνθεσης τα διδάσκεται. Το ίδιο όπως μπορεί να γράψει σε ύφος Μπάχ, Μότσαρτ, κοκ. Τότε που τα έκανε, κανείς άλλος δεν μπορούσε ή δεν τολμούσε.kongrosian έγραψε: 22 Σεπ 2021, 20:49 σήμερα, που κυρίως λόγω ιντερνετ έχουμε πρόσβαση σε τόνους τέχνης, που υπάρχει άπειρο οπτικοακουστικό υλικο, το έργο του κάθε Ξενάκη, σαν τελικό αποτέλεσμα και όχι σαν διαδικασία (η οποία σαφώς είχε ένα ενδιαφέρον και δυσκολία για την εποχή της), δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο. το έχουν κάνει άπειροι.
Αυθαίρετο τελείως. Από που κι ως που; Δεν μπορεί να γίνει συζήτηση επί προσωπικών προτιμήσεων. Ό,τι αρέσει στον καθένα, ας του αρέσει. Αλλά να θεωρηθεί γενικά όμορφο, δεν στέκει.
Έχουν γίνει εδώ και 70 χρόνια διάφορα πράγματα που σήμερα θα τα θεωρούσατε extreme. Δεν εντυπωσιάζεται κανείς του χώρου με τέτοια σήμερα. Μόνο οι δημοσιογράφοι.ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: 07 Οκτ 2021, 05:51 Αυτό γίνεται και μέ μια καλή συλλογή απο κλανιές.....ειδικά αν κάνεις λάιβ συναυλίες μέ συμμετοχή ακροατών στην ορχήστρα.....![]()
Δεν πιστεύω να το θεωρήσει ο Στάθης βρώμικη Τέχνη.....![]()
Όταν μιλάμε για σοβαρή τέχνη δεν πάει ακριβώς έτσι. Μπορεί κάλλιστα ένας πίνακας μιας κατά γενική παραδοχή άσχημης γυναίκας να είναι αριστουργηματικός και ένας πίνακας ενός πανέμορφου μοντέλου μέτριος. Δεν θαυμάζεις το αντικείμενο. Το τι έχει κάνει ο καλλιτέχνης θαυμάζεις.ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: 07 Οκτ 2021, 06:49 Οσον αφορά την τελευταία σου πρόταση.....τα περισσότερα ΦΥΣΙΚΑ πράγματα οι άνθρωποι τα θεωρούν όμορφα.....![]()