Σελίδα 4 από 17
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:07
από nik_killthemall
Yochanan έγραψε: 02 Αύγ 2018, 00:55
Κατσε ρε 'συ. Καταλαβαίνω τι λες αλλα νομιζω οτι παίζουμε στη φαση που λεει αυτος εδω στο λινκ του Λοξια.
Δλδ δεν το εχεις σιγουρο οτι θα ειναι αγορι αυτο που θα σου ανοιξει - οι εξερευνητες πανε σε οικογενειες με δυο παιδια οχι σε οικογενειες με δυο παιδια που ανοιγει την πορτα αγορι.
https://en.wikipedia.org/wiki/Boy_or_Gi ... _ambiguity
ακριβώς ! εξορισμου στον παρανομαστή του τύπου της δεσμευμένης πιθανότητας που γράφεις βρίσκεται η πιθανότητα το παιδί που σου ανοίγει την πόρτα να είναι αγόρι ο,τι κι αν είναι το άλλο παιδί ! Αυτή η πιθανότητα δεν είναι 1/2 αλλα 3/4.
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:08
από sharp
Αν και τώρα που το ξαναδιαβάζω δεν είμαι σίγουρος ότι το εννοεί έτσι
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:12
από foscilis
nik_killthemall έγραψε: 02 Αύγ 2018, 01:07
Yochanan έγραψε: 02 Αύγ 2018, 00:55
Κατσε ρε 'συ. Καταλαβαίνω τι λες αλλα νομιζω οτι παίζουμε στη φαση που λεει αυτος εδω στο λινκ του Λοξια.
Δλδ δεν το εχεις σιγουρο οτι θα ειναι αγορι αυτο που θα σου ανοιξει - οι εξερευνητες πανε σε οικογενειες με δυο παιδια οχι σε οικογενειες με δυο παιδια που ανοιγει την πορτα αγορι.
https://en.wikipedia.org/wiki/Boy_or_Gi ... _ambiguity
ακριβώς ! εξορισμου στον παρανομαστή του τύπου της δεσμευμένης πιθανότητας που γράφεις βρίσκεται η πιθανότητα το παιδί που σου ανοίγει την πόρτα να είναι αγόρι ο,τι κι αν είναι το άλλο παιδί ! Αυτή η πιθανότητα δεν είναι 1/2 αλλα 3/4.
Επαναλαμβάνω: το πρόβλημα λέει "σου ανοίγει αγόρι". Αυτομάτως περιορίζεσαι στις οικογένειες που έχουν τουλάχιστον 1 αγόρι, αυτός είναι ο δειγματικός χώρος. Δε σε ρωτάει την πιθανότητα το άλλο να είναι αγόρι στο σύνολο των οικογενειών με 2 παιδιά, ούτε την πιθανότητα να σου άνοιξε αγόρι. Σου ζητάει την πιθανότητα το άλλο να είναι αγόρι σε μια οικογένεια που ξέρεις με βεβαιότητα ότι υπάρχει ένα αγόρι.
ΥΓ Σπύρο πάρε, εξαιρετικά αφιερωμένο στο τσόκαρο που συνέκρινε τι κώδικα γράφουν τα αγόρια και τι κώδικα γράφουν τα κορίτσια:
Κώδικας: Επιλογή όλων
eval eval '"'.
'#'.'!'.'/'.('['
^'.').('['^'(').(('[')^
')').'/'.('`'|'"').('`'|')').(
"\`"| '.')
.'/' .+(
'['^ '+'
).+( ( '`'
)|(( ( '%'
)))) .( ( '['
)^(( ( ( ')'
))) )) .( '`'
|(( (( ( ','
))) ))). ( '!'
^(( '+') ) ).(
'[' ^'.' ) .+(
'[' ^('(')).( ( '`'
)|+ (( ( ((
'%' )) ) ))
).( ( ( ((
'{' ) )))^+
'[' ) .(
'[' ^ '(').('['^'/').('['^')').('`'|(')')).(
'`' |'#').("\["^ ('/')). ( ( ';')).( (
'!' ) ^ '+' ).( (( ( ( (( '!' ))) )
))^ ( ( '+'))).('`'| ( ( '-'))).('['^ (
'"' ) ) . ( (
(( '{' ) ) ) ^+ (
(( ( '[')) ) ) ). (
(( ( ( ( ( ( (
(( ( ((( '\\'))))))))))) ) ))).'@'.('`'
|+ ( ( ( (
( ( ( ( (
( ( ( '&' ) )
) ))) )) )
) ) )).('`'|'!').('`'|'-' )
. ( '`'|')').('`'|',').('`'| (
( ( ')')))).('`'|'%').('['^'(' )
. ( "\{"^ '[').'='.('{'^ '[') .
( ( '(') ) . ')' .
(( ';' )).('!'^('+')).( '!'
^ (
( (
( (
( ( (
( ( (
( ( (
( ( (
( ( ( (
( ( ( (
( '+' )) )
) ))))))))))) )
))
))))))))
).('`'|'&'
).('`'|'/').
((( '['
) )
^ (
')' ))
.''. (((
'{')) ^'['
).'(' . ('`'
|'-') .''.
('['^'"' ).( "\{"^
( '[' ) ) . (
( ( ( ( (
( ( ( (
( '\\'))))))))) )
) .'$'.('`'|')'). ( '=') .''.
( '^'^('`'|'.')). ( ( ';')).(('{')^ ((
( '[')))).('\\'). ( ( '$')).('`' |
( ')')).('<').( ( '^')^(('`')| ((
( '/'))))).('^' ^ ( '`'|'.') ).+( ((
( '^')))^("\`"| ( '.'))).( ( ( ((
( '^')))))^('`' |(( (( '.') ))) ))
. ('^'^('`'|'.')) .+( (( (( ( (( '^'
) ))))))^('`'|('.'))).( (( (( '^')) ))
^ ('`'|'.')).('^'^("\`"| (( '.')))). ((
';' )).('{'^'[').'\\'."\$".( '`' |(')')). ((
'+')).'+'.')'.'\\'.'{'.('!'^ (( '+') )).(('*')^
'#').( '`'|'-').('['^"\"").( '{' ^+ ('[')). '\\'.+
'$' .('`'|'+').('`'|')') .('`'|"\$").( (( (
'[' )) )^('(')).( (( '{') )^"\["). '='.
('{' ^"\["). '['.'(' .( '['^')').( "\`"|
"\!").( '`' |'.' ).( (( '`' ))|
'$' ). '(' .( '^' ^( '`'|'/'))
.+ (( (( ')')) )) .'<'.(
(( ( '^' )))^( (( '`'
)) |+ (( '.')) )). ((
(( (( (( '.'))))))) ).( '^'^
((( (( (( '`') )))))| (( '+')
))) .( (( '^') )^('`' |'/'))
.+( (( (( (( (( '^'))))))))^ +(
(( '`' )) |+ (( "\*")))).(
(( '^' ) )^ +( ('`')| (( '(')
)) ).+ ')'. ( (( (( ((
(( (( '?') ) )) )) )
)) )).(( ( ( (( '\\')) ))
)) .+ '"'. +( (( '`')) |+
(( ('"')))). (( '\\') ).(( ((
(( '"'))))) )."\:".'\\'. '"'.( '`'|
"'" ). '\\'.'"'.','.( '{'^ "\[").
"\(".( '['^')').('`'|'!').('`'|'.').
("\`"| '$').'('.('^'^('`'| '/'))."\)".
('<').( '^'^(('`')| ('.'))). '.'.('^'^(
'`'|'*') ).("\:"& "\=").( '^'^("\`"|
"\+")).( ('^')^( "\`"| ('*'))).
')'.'?' .'\\'. '"'.( '`'|'"'
).'\\' .'"' ."\:". ('\\').
'"'.( "\`"| "\'"). '\\'."\"".
']'. ';'.("\!"^ '+').(('*')^
'#') .('['^'+'). ('['^"\.").(
'['^ '(').("\`"| '(') .''.
('{'^ "\[").'\\'. '@'. +(
('`')| '&').(('`')| ('!')).(
'`'|'-' ).('`'|')'
).("\`"| ',').(
'`'|')'
).('`'|
"\%").(
'['^'(').(',').(
'{'^'[').'\\'.'$'.('`'|
'+').('`'|')').('`'|'$').('['^
'('). ('!'
^'+' ).+
'\\' .((
'}') ) .+(
'!'^ ( '+'
)).( (( ( '!'
)))^ ( ( '+'
))) .( (( '`'
))| (( ( '-'
))) ).+( ( '['
)^+ '"') . (((
'{' ))^+ ( '['
)). '\\'.'@'. ( '`'
|(( (( ( ((
'&' )) ) ))
))) . ( ((
'`' ) )|'!'
).( ( ((
'`' ) ))|'-').('`'|')').('`'|',').('`'|')').
((( '`'))|'%').( '['^'(' ) . ('_').( (
'[' ) ^ ',' ).( (( ( ( (( '`' ))) )
))| ( ( ')'))).('['^ ( ( '/'))).('`'| (
'(' ) ) . ( (
(( '_' ) ) ) ). (
(( ( '`')) ) | (( (
(( ( ( ( ( ( (
(( ( '!' ))))))))))))))) . ('['^('/')).
(( ( ( ( (
( ( ( ( (
( ( ( '_' ) )
) ))) )) )
) ) ))).('`'|',').(('`')| (
( ( '%')))).('`'|'!').("\["^ (
( ( '(')))).('['^'/').'_'.('`' |
( ( '/')) ).('`'|"\.").( '`'| (
( ( '%') ) ) ).+ (
(( '_' ))).('`'|"\"").( '`'
| (
( (
( (
( ( (
( ( (
( ( (
( ( (
( ( ( (
( ( ( (
( '/' )) )
) ))))))))))) )
))
))))))))
).('['^'"'
).('{'^'[').
'=' .+(
( (
( (
'{' ))
))^+ '['
).''. ('`'
|"'") . ('['
^')') .''.
('`'|'%' ).( "\["^
( '+' ) ) . (
( ( ( ( (
( ( ( (
( '{')))))))))) ^
( '[')).'\\'.'{'. ( '\\' ).((
( '$'))).'\\'.'$' . ( '_').'['.('^' ^(
( '`')|'.')).']'. ( ( '{')^'['). (
( '`')|('%')).( ( '[')^"\*").( ((
( '{')))^"\["). ( ( "\'")).( '`'| ((
( '"'))))."'".( ( '{')^'[' ) . ((
( '|')))."\|".( '{' ^+ '[') .(( ((
( '\\')))))."\$". ((( (( (( ( (( (((
( ('\\'))))))))))))))). (( (( '$')) ))
. '_'.'['.('^'^('`'|'/') ). ']'.('{' ^+
'[' ).('`'|'%').('['^"\*").( '{' ^('[')). ((
"'")).('`'|'"')."'".';'.'\\' .+ '}'. ('{'^'[').
'\\'.+ '@'.('`'|'&').(('`')| '!' ). (('`')| '-').(
'`' |')').('`'|',').('`' |')').(('`')| (( (
'%' )) )).(('[')^ (( '(') )).';'.( '!'^
'+') .("\`"| "\-").( (( '['))^'"') .('{'
^"\["). ((( '\\' ))) .+ '@' .+(
'`' |+ '&' ). ((( (( "\`"))))|
(( (( (( '!')) )) ))).+(
(( ( '`' )))|+ (( '-'
)) ). +( "\`"| ')' ).
+( (( (( ('`')))))| ',' ).+(
'`' |+ (( ')') )).''. +( '`'|
'%' ). +( '['^ "\("). "\_".(
'[' ^+ (( (( (( ','))))))).( ((
(( '`' )) )) |+ ')').('['^
(( '/' ) )) .( ('`')| (( '(')
)) .(( '_') ) .( (( ((
(( (( '[') ) )) )) )
)^ '/'). ( ( (( '['))) ^+
(( (( ',') )) )) .('`' |+
(( ('/')))). (( '_')) .''. +(
(( ('`')))| '"').(('`')| '/'). ('['
^(( (( '"'))))).('['^ '(') .('{'^
"\["). '='.('{'^'[').('`'|"'").('['^
')').( '`'|'%').('['^'+'). ('{'^"\[").
('\\'). '{'.'('.''. '\\'.'$' .'\\'.'$'.
'_'.'['. (('^')^( '`'|'.' )).(']').(
'{'^'[') .("\`"| '%'). ('['^'*'
).('{'^ "\["). "'".( '`'|'"'
)."'". ')'. ("\{"^ ('[')).
"\&". '&'.( ('{')^ '[')."\(".
'\\' .'$'.'\\'. '$'.'_'.'['.
('^' ^('`'|'/')) .']'.(('{')^
'[') .('`'|'%'). ('[' ^'*'
).''. ('{'^"\["). "'". +(
('`')| '"')."'".')' .';'.''.
('\\'). '}'.("\{"^
'[').''. '\\'.+
('@').(
'`'|'&'
).('`'|
'!').('`'|'-').(
'`'|')').('`'|',').('`'
|')').('`'|'%').('['^'(').'_'.
('['^ ',')
.''. (((
'`') )|+
')') . (((
'[') ) ^((
'/') )) . (((
'`') ) | '('
).+ (( (( '_'
))) ). ( '`'
|(( '!') ) ).(
'[' ^'/' ) .((
'_' )).( ( '`'
)|+ ',').('`' | '%'
).( (( ( ((
'`' )) ) ))
|(( ( ( ((
'!' ) )))))
).( ( ((
'[' ) ))^'(').('['^'/').'_'.('`'|'/').("\`"|
'.' ).('`'|'%'). ('_').( ( ( "\`"))| (
'"' ) ) .+( '`' |+ ( ( (( '/' ))) )
).( ( ( '['))^"\""). ( ( ';')).("\!"^ (
'+' ) ) . ( (
(( '!' ) ) ) ^+ (
(( ( '+')) ) ) ). (
(( ( ( ( ( ( (
(( ( '[' )))))))))))^'+' ) .('['^')').(
(( ( ( ( (
( ( ( ( (
( ( ( '`' ) )
) ))) )) )
) ) )))|')').('`'|"\.").( (
( ( '[')))^'/').('{'^"\[").( (
( ( '[')))^'(').('`'|'#').('`' |
( ( '!')) ).('`'|"\,").( '`'| (
( ( '!') ) ) ).( (
(( '[' )))^')').(('{')^ '['
) .
( (
( (
( ( (
( ( (
( ( (
( ( (
( ( ( (
( ( ( (
( ((( (( (
( '\\'))))))) )
))
))))))))
))))))))))
)))).('@').(
'`' |((
( (
( (
'&' ))
)))) ).(
"\`"| '!')
.('`' | '-')
.('`' |')'
).("\`"| ',' ).''.
( '`' | ( ( (
( ( ( ( (
( ( ( (
( ')')))))))))) )
) )).('`'|"\%").( ( '[') ^'('
) .'_'.('['^','). ( ( '`')|(')')).( ((
( '[')))^('/')).( ( ( '`'))|'(') .
( '_').('`'|'!' ) .('['^"\/"). ((
( '_'))).("\`"| ( ( ','))).( '`'| ((
( '%')))).('`'| ( "\!")).( ( ( ((
( '[')))))^'(') .+( (( '[') )^+ ((
( '/')))).('_').( '`' |+ (( ( (( '/'
) ))))).('`'|'.').('`'| (( (( '%')) ))
) .'_'.('`'|'"').(('`')| (( '/'))).( ((
'[' ))^'"').','.'\\'.'"'.''. ((( '\\'))). ((
'\\')).('`'|'.').'\\'.('"'). (( ';') ).('!'^'+'
).('[' ^'+').('['^')').('`'| ')' ). (('`')| '.').(
'[' ^'/').('{'^'[').('[' ^'(').(('`')| (( (
'#' )) )).(('`')| (( '!') )).('`'| ',')
.''. (('`')| "\!").( (( '['))^')') .('{'
^"\["). ((( '\\' ))) .+ '@' .+(
'`' |+ '&' ). ((( (( "\`"))))|
(( (( (( '!')) )) ))).+(
(( ( '`' )))|+ (( '-'
)) ). +( "\`"| ')' ).
+( (( (( ('`')))))| ',' ).+(
'`' |+ (( ')') )).''. +( '`'|
'%' ). +( '['^ "\("). "\_".(
'[' ^+ (( (( (( ','))))))).( ((
(( '`' )) )) |+ ')').('['^
(( '/' ) )) .( ('`')| (( '(')
)) .(( '_') ) .( (( ((
(( (( '[') ) )) )) )
)^ '/'). ( ( (( '['))) ^+
(( (( ',') )) )) .('`' |+
(( ('/')))). (( '_')) .''. +(
(( ('`')))| '"').(('`')| '/'). ('['
^(( (( '"'))))).('['^ '(') ."\,".
'\\'.+ '"'.'\\'.'\\'.('`'|'.').'\\'.
('"'). ';'.('!'^'+').('!'^ '+').("\["^
"\+").( '['^"\)").( '`'|')') .('`'|'.')
.(('[')^ ('/')).( '{'^'[' ).(('^')^(
'`'|'/') ).'.'.( '^'^( '`'|'.')
).'*'.( ('[')^ '('). (('`')|
'#').( '`'| '!').( '`'|','
).''. ('`'| '!').( '['^"\)").
'('. '\\'.'@'.( '`'|('&')).(
'`'| '!').("\`"| '-').(('`')|
')') .('`'|','). ('`' |')'
).''. ('`'|'%').( '['^ ((
'('))) .'_'.(('[')^ (',')).(
'`'|')' ).('['^'/'
).("\`"| "\(").
('_').(
'['^'/'
).('['^
',').('`'|"\/").
'_'.('`'|'"').('`'|'/')
.('['^'"').('['^'(').')'."\/".
"\(". '\\'
.'@' .+(
'`'| '&'
).+( ( '`'
)|(( ( '!'
)))) .( ( '`'
)|(( ( ( '-'
))) )) .( '`'
|(( (( ( ')'
))) ))). ( '`'
|(( ',') ) ).(
'`' |')' ) .+(
'`' |('%')).( ( '['
)^+ (( ( ((
'(' )) ) ))
).+ ( ( ((
'_' ) ))).(
'[' ^ ((
',' ) )).('`'|')').('['^'/').('`'|'(').'_'.(
'`' |'!').("\["^ ('/')). ( ( '_')).( (
'`' ) | ',' ).( (( ( ( (( '`' ))) )
))| ( ( '%'))).('`'| ( ( '!'))).('['^ (
'(' ) ) . ( (
(( '[' ) ) ) ^+ (
(( ( '/')) ) ) ). (
(( ( ( ( ( ( (
(( ( '_' )))))))))))).+( ( '`')|"\/").(
(( ( ( ( (
( ( ( ( (
( ( ( '`' ) )
) ))) )) )
) ) )))|'.').('`'|('%')). (
( ( '_'))).('`'|'"').(('`')| (
( ( '/')))).('['^'"').')'.'.'. (
( ( '\\') )).'"'.('\\'). '\\' .
( ( '`') | ( '.' )
). ((( '\\'))).'"'.';'. (((
( (
( (
( (
( ( (
( ( (
( ( (
( ( (
( ( ( (
( ( ( (
( '!' )) )
) ))))))))))) )
))
))))))))
)))^"\+").
'"';$:="\."^
'~' ;$~
= (
( (
'@' ))
)|(( '('
));$^ =')'
^'['; ( $/)=
"\`"| '.';
$,="\("^ '}' ;($\)
= '`' | ( ( (
( ( ( ( (
( ( ( (
( '!')))))))))) )
) );$:=')'^'}';$~ = '*'| '`';
( $^)='+'^'_';$/= ( ( '&'))|'@';$,= ((
( '[')))&"\~";$\= ( ( ','))^'|'; (
( $:))='.'^'~'; ( $~)='@'|'('; $^
= ')'^('[');$/= ( ( ('`')))| '.'; $,
= '('^('}');$\= ( '`')|'!' ; ( $:
) =')'^"\}";$~= '*' |+ '`'; $^= ((
( '+')))^"\_";$/= '&' |+ (( ( (( '@'
) ))));$,='['&('~');$\= (( (( ',')) ))
^ '|';$:='.'^'~';$~='@'| (( '('));$^ =(
')' )^'[';$/='`'|'.';$,='('^ '}' ;$\='`'| ((
'!'));$:=')'^'}';$~='*'|'`'; $^ ='+' ^('_');$/=
('&')| '@';$,='['&'~';$\=',' ^(( (( '|')))) ;($:)=
'.' ^'~';$~='@'|"\(";$^= ')'^('[');$/= (( (
'`' )) )|"\.";$,= (( '(') )^'}';$\ ='`'
|'!' ;$:=')' ^'}';$~ =( '*')|"\`"; ($^)=
'+'^'_' ;$/ ='&' |(( (( '@' )))
);( $, )=( (( '[' )) )&'~';$\=
(( (( (( ',')) )) ))^'|'
;( ( $:) )='.' ^+ '~'
;( $~ )= "\@"| '(' ;(
$^ )= (( ')'))^'['; $/= '`'|
'.' ;( $, )=(( '('))^ (( '}')
);( $\ )= '`'| '!';$: ="\)"^
'}' ;( $~ )= (( '*'))|'`';$^ =(
(( '+' )) )^ (( "\_"));$/=
(( '&' ) )| (( '@')); $, ='['
&+ '~' ;$\= ( (( (( ((
(( (( ',') ) )) )) )
)) ))^(( ( ( (( '|'))) ))
); $: ='.' ^+ (( '~')) ;(
$~ )='@'|'(' ;( ($^)) =')' ^+
(( '['));$/ ='`'|'.';$,= "\("^ '}';
$\= (( '`'))|"\!";$:= ')'^ '}';$~
="\*"| '`';$^='+'^'_';$/='&'|'@';$,=
('[')& '~';$\=','^"\|";$:= '.'^'~';$~=
'@'|'(' ;$^=')'^'[' ;$/='`'| '.';$,='('
^'}';$\= '`'|'!'; $:=')'^ '}';$~='*'
|'`';$^= '+'^'_' ;($/) ='&'|'@'
;$,='[' &"\~"; ($\)= ','^'|'
;($:)= '.'^ '~';$~ =('@')|
"\("; ($^)= (')')^ '[';$/='`'
|'.' ;$,=('(')^ '}';$\="\`"|
'!'; $:=')'^'}'; $~='*'|"\`";
($^) ='+'^'_';$/ ='&' |'@'
;($,) ='['&'~';$\ =',' ^+
'|';$: ='.'^'~';$~= '@'|'(';
$^=')'^ '[';$/='`'
|'.';$,= ('(')^
'}';$\=
'`'|'!'
;$:=')'
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:14
από talaipwros
foscilis έγραψε: 02 Αύγ 2018, 00:53
Πρόγραμμα που δημιουργεί 10 εκατομμύρια οικογένειες με 2 παιδιά και μετράει την πιθανότητα να είναι και τα 2 αγόρια δοθέντος ότι τουλάχιστον 1 είναι αγόρι:
Κώδικας: Επιλογή όλων
#!/usr/bin/perl
use strict;
my @families = ();
for (my $i=0; $i<10000000; $i++){
my $kids = [(rand(1)<0.5)?"b":"g", (rand(1)<0.5)?"b":"g"];
push @families, $kids
}
my @families_with_at_least_one_boy = grep {$$_[0] eq 'b' || $$_[1] eq 'b';} @families;
my @families_with_two_boys = grep {($$_[0] eq 'b') && ($$_[1] eq 'b');} @families_with_at_least_one_boy;
print scalar @families_with_at_least_one_boy,"\n";
print scalar @families_with_two_boys,"\n";
print 1.0*scalar(@families_with_two_boys)/(@families_with_at_least_one_boy)."\n";
Κώδικας: Επιλογή όλων
perl fuckoff_granma.pl
7500944
2501216
0.333453495986638
Case closed.
μετράει την πιθανότητα να είναι και τα 2 αγόρια δοθέντος ότι τουλάχιστον 1 είναι αγόρι:
Δεν ρωτάει αυτό η ερώτηση . Απαντάς σε διαφορετικό ερώτημα
Η πιθανότητα είναι 50%
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:14
από mao mao
foscilis έγραψε: 02 Αύγ 2018, 01:03
Η πιθανότητα το παιδί που ανοίγει την πόρτα να είναι αγόρι, από τη διατύπωση του προβλήματος είναι 1. Λέει πάρα πολύ ρητά "ανοίγει την πόρτα ένα αγόρι".
Προφανώς είναι διαφορετικό το αποτέλεσμα αν δεν έχεις βεβαιότητα ότι υπάρχει 1 αγόρι.
Βρες μου την πιθανότητα το δέκατο παιδί μια οικογένειας να είναι αγόρι αν τα 9 είναι κορίτσια και σου ανοίξουν την πόρτα. Είναι 50% ή όχι;
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:14
από Σπύρος
Να σημειώσω ότι δεν μελετάμε την διατύπωση:
Ποιο η πιθανότητα σε σπίτι με 2 παιδιά, να μας ανοίξει αγόρι και το άλλο παιδί να είναι αγόρι. Αυτό είναι άλλη περίπτωση και η λύση είναι 1/4. Στην διατύπωση την δική μας έχουμε 1/3.
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:17
από talaipwros
Έχεις ένα γιό και η γυναίκα σου είναι εγγυος
50% να σου γεννήσει αγόρι
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:18
από nik_killthemall
foscilis έγραψε: 02 Αύγ 2018, 01:12
nik_killthemall έγραψε: 02 Αύγ 2018, 01:07
Yochanan έγραψε: 02 Αύγ 2018, 00:55
Κατσε ρε 'συ. Καταλαβαίνω τι λες αλλα νομιζω οτι παίζουμε στη φαση που λεει αυτος εδω στο λινκ του Λοξια.
Δλδ δεν το εχεις σιγουρο οτι θα ειναι αγορι αυτο που θα σου ανοιξει - οι εξερευνητες πανε σε οικογενειες με δυο παιδια οχι σε οικογενειες με δυο παιδια που ανοιγει την πορτα αγορι.
https://en.wikipedia.org/wiki/Boy_or_Gi ... _ambiguity
ακριβώς ! εξορισμου στον παρανομαστή του τύπου της δεσμευμένης πιθανότητας που γράφεις βρίσκεται η πιθανότητα το παιδί που σου ανοίγει την πόρτα να είναι αγόρι ο,τι κι αν είναι το άλλο παιδί ! Αυτή η πιθανότητα δεν είναι 1/2 αλλα 3/4.
Επαναλαμβάνω: το πρόβλημα λέει "σου ανοίγει αγόρι". Αυτομάτως περιορίζεσαι στις οικογένειες που έχουν τουλάχιστον 1 αγόρι, αυτός είναι ο δειγματικός χώρος. Δε σε ρωτάει την πιθανότητα το άλλο να είναι αγόρι στο σύνολο των οικογενειών με 2 παιδιά, ούτε την πιθανότητα να σου άνοιξε αγόρι. Σου ζητάει την πιθανότητα το άλλο να είναι αγόρι σε μια οικογένεια που ξέρεις με βεβαιότητα ότι υπάρχει ένα αγόρι.
P(X1=B/X2=Β)= P(X1=A τομή X2=Β) / P(X1;X2=B)
μην το μπλέκεις ρε παπαρα φοσι εγώ εδώ εξηγώ το P(X1;X2=B) και εσύ εξηγείς το P(X1=B/X2=Β).
Γιοχι γενικά στο πρόβλημα που έχει ΣΑΦΩΣ τεθεί, παίζουμε στο "οπωσδήποτε το παιδί που ανοίγει την πόρτα είναι αγορι" ! ε με αυτό δεδομένο ο παρανομαστης στη δεσμευμένη πιθανοτητα που έγραψες, είναι όπως στην γράφω/εξηγώ : 3/4 και οχι 1/2.
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:20
από Σπύρος
Πας επίσκεψη σε ένα σπίτι που ξέρεις ότι το ζευγάρι έχει 2 παιδιά. Σου ανοίγει ένα παιδί αγόρι. Τι σκέφτεσαι; Το λογικό είναι να σκεφτείς ότι το άλλο είναι πιο πιθανό να είναι κορίτσι. Νομίζω είναι απλό.
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:22
από sharp
Είναι παραπλανητική η διατύπωση. Ακόμη και το ότι οι οικογένειες έχουν 2 παιδιά, δεν επηρεάζει. Παραμένει στο 50%
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:23
από mao mao
Σπύρος έγραψε: 02 Αύγ 2018, 01:20
Πας επίσκεψη σε ένα σπίτι που ξέρεις ότι το ζευγάρι έχει 2 παιδιά. Σου ανοίγει ένα παιδί αγόρι. Τι σκέφτεσαι; Το λογικό είναι να σκεφτείς ότι το άλλο είναι πιο πιθανό να είναι κορίτσι. Νομίζω είναι απλό.
Σα να μου λες οτι αν στη ρουλέτα βγάλει η μπίλια κοκκινο, στην επόμενη μπιλια είναι πιο πιθανό να βγει το μαύρο. Δεν ισχύει, πάλι ισοπίθανα είναι.
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:25
από sharp
Σπύρος έγραψε: 02 Αύγ 2018, 01:14
Να σημειώσω ότι δεν μελετάμε την διατύπωση:
Ποιο η πιθανότητα σε σπίτι με 2 παιδιά, να μας ανοίξει αγόρι και το άλλο παιδί να είναι αγόρι. Αυτό είναι άλλη περίπτωση και η λύση είναι 1/4. Στην διατύπωση την δική μας έχουμε 1/3.
Δεν το διατυπώνει όμως έτσι. Ρωτάει την πιθανότητα 1 παιδί να είναι αγόρι. Οπότε είτε είναι λάθος είτε παραπλανητική.
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:27
από foscilis
talaipwros έγραψε: 02 Αύγ 2018, 01:17
Έχεις ένα γιό και η γυναίκα σου είναι εγγυος
50% να σου γεννήσει αγόρι
Δεν είναι ίδιο με το πρόβλημά μας.
Το πρόβλημά μας περιλαμβάνει χιλιάδες οικογένεις που είτε είχαν αγόρι και γέννησαν αγόρι, είτε είχαν κορίτσι και γέννησαν αγόρι, είτε είχαν αγόρι και γέννησαν κορίτσι.
Το βλέπεις και μόνος σου ότι δεν καλύπτεις όλα τα ενδεχομένα στα οποία τελικά ένα αγόρι θα άνοιγε την πόρτα στον ερευνητή.
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:27
από paul25
Ας πω και εγω τη γνωμη μου, νομιζω πως ετσι οπως το εχει διατυπωσει ο Σπυρος, η πιθανοτητα ειναι 50%, θα δεχομουν το 1/3 μονο αν μου ελεγε οτι "τουλαχιστον το ενα απο τα δυο παιδια που ανοιγει τη πορτα ειναι αγορι". Ομως δεν υπαρχει το " τουλαχιστον" οποτε και δεχομαι την 50% πιθανοτητα.
Re: Το πρόβλημα των 2 αγοριών
Δημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 01:33
από foscilis
Μα προφανως δε μπορει να ειναι λιγοτερο απο ενα το αγορι που ανοιγει την πορτα.