!!! DEVELOPMENT MODE !!!

το στεκι του wannabe μαθηματικού

Εδώ συζητάμε οτιδήποτε δεν περιλαμβάνεται στις υπόλοιπες κατηγορίες.
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

Ασεβαστε εισαι ίδιο κολλημένος με την γκερ. Προπαθησε να καταλαβεις οτι υπαρχουν δυο σωστοί τοροποι να το δεις, 3/8 ειναι μια χαρα για το συνολο, το σύνολο ειναι 24/8.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος enaon την 09 Δεκ 2022, 09:57, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
panos291
Δημοσιεύσεις: 15854
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 19:36

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από panos291 »

Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 09:53
panos291 έγραψε: 09 Δεκ 2022, 09:50
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 09:41

Τα παιδιά σε αυτή την ενότητα διδάσκονται τα ΚΛΑΣΜΑΤΑ.

Όταν έχουν να υπολογίσουν τι θα πάρει το καθένα στην μοιρασιά, χρησιμοποιούν το 6/5 που είναι ο αριθμός όλων των φρούτων δια του αριθμού όλων των παιδιών.

Στην περίπτωση που θα υπολόγιζαν το ποσοστό του ενός φρούτου θα έπρεπε να πάρουν το κλάσμα θα ήταν 100/5 . Μόνο που εδώ το κλάσμα είναι τα γραμμάρια με τον αριθμό των παιδιών.
Και στην περίπτωση που τα παιδιά διδάσκονται ΚΛΑΣΜΑΤΑ αυτός ο τύπος δεν τα ΒΟΗΘΆΕΙ.
Ωραια. Πες μου το εξης: Ποσα γραμμαρια ειναι τα 6/5 μιας σοκολατας 100 γραμμαριων?
Ειναι απλη η ερώτηση.
120.
Οκ. Ποσα γραμμαρια ειναι τα 6/5 απο 2 σοκολατες?
stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr »

Να απαγορευτούν άμεσα τα σοκολατάκια. Προκαλούν διχόνοια στο φόρουμ.
Άβαταρ μέλους
Ερμής
Δημοσιεύσεις: 27798
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 11:00
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ερμής »

τα πράγματα ειναι απλά. Αν το αποτέλεσμα είναι 3/4 επι του συνόλου, είσαι σωστός, αν δεν ειναι 3/4 ή 0,75 ή 75%, είσαι λάθος, πως να το κανουμε.
"Chiedi a un bambino di disegnare una macchina e sicuramente la farà rossa"
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

panos291 έγραψε: 09 Δεκ 2022, 09:57
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 09:53
panos291 έγραψε: 09 Δεκ 2022, 09:50
Ωραια. Πες μου το εξης: Ποσα γραμμαρια ειναι τα 6/5 μιας σοκολατας 100 γραμμαριων?
Ειναι απλη η ερώτηση.
120.
Οκ. Ποσα γραμμαρια ειναι τα 6/5 απο 2 σοκολατες?
Το 120 είναι το μερτικό του ενός παιδιού και η λύση στο πρόβλημά σου.

Τα 240 είναι το μερτικό 2 παιδιών.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

γκερ εσυ διαβαζεις τον μικρό μαθηματικά;
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 09:58 τα πράγματα ειναι απλά. Αν το αποτέλεσμα είναι 3/4 επι του συνόλου, είσαι σωστός, αν δεν ειναι 3/4 ή 0,75 ή 75%, είσαι λάθος, πως να το κανουμε.
Επί του συνόλου ο Ασέβαστος έλεγε πως το κλάσμα του ήταν 3/12.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 37413
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος »

ksk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 01:19
ethereal έγραψε: 09 Δεκ 2022, 01:08
ksk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 00:55
Οκ...Για ρίχτε το σε ενήλικες...πρόβλημα και λύση...όχι την περίπου, την ακριβή.
Καπου δλδ πρέπει να το τελειώσουμε...
Τα παιδιά πρέπει να "μαγειρέψουν" και τα υλικά στα χέρια τους είναι το ΤΡΙΑ (3) και το ΟΚΤΩ (8).
Γνωρίζουν πως όταν μιλάμε για ΜΟΙΡΑΣΜΑ το μυαλό θα πηγαίνει στην πράξη της ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ.
Έχοντας 3 σοκολάτες και αυτά είναι 8, μαθαίνουν ότι το 3:8 μπορεί να γραφτεί και ως 3/8 και αυτό ονομάζεται ΚΛΑΣΜΑ.
ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ, τους δίνεται και σχηματικά ΜΙΑ πλακα σοκολάτας με ΟΚΤΩ κομμάτια...ώστε τους εντυπώνεται ευκολότερα η αναλογία τους ΕΝΟΣ κομματιού για το καθένα τους. Με έναν "διάλογο" σαν τον παραπάνω, αρχίζουν να προσθέτουν πάνω σε αυτό το 1/8 κι άλλο ένα κι άλλο ένα.
Τα 3/8 ΤΩΝ ΣΟΚΟΛΑΤΩΝ έρχεται αβίαστο συμπέρασμα.

Ο τρόπος αυτός τα βοηθάει και όταν έχουν να ΜΟΙΡΑΣΟΥΝ τα ανόμοια.
Η μπανάνα, το μήλο, το πορτοκάλι...ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΔΗΛΑΔΗ...πρέπει να μοιραστούν σε 4 παιδιά.
Ομοίως, 1/4 της μπανάνας για το καθένα, 1/4 του μήλου κ.ο.κ
Στο τέλος έχουν πάρει καθένα τα 3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.

Η δασκάλα, στο ίδιο μάθημα, θα μπορούσε ως παιχνίδι να τους κάνει τις σοκολάτες ένα ρόφημα και τα φρούτα ένα φρουτοχυμό.
Τότε θα είχαν να μοιράσουν ΜΙΑ ΟΝΤΟΤΗΤΑ στα 8 και στα 4 αντίστοιχα.
1/8 σοκολατοροφήματος, 1/4 φρουτοχυμού.

Οποιοσδήποτε κάνει αναφορά σε άλλον αριθμό πλην του 3 και του 8 ή του 3 και του 4, για το σχολείο θα ήταν αντιπαιδαγωγικό και για το φόρουμ ΗΛΙΘΙΟ.
Ωραία ...εξακολουθείς να απευθύνεσαι σε παιδιά όμως...
Αυτή η τοποθέτηση σου θα ήταν ακριβώς έτσι σε τάξη ενηλίκων;
Το πρόβλημα θα το διατυπώνες έτσι και θα το έλυνες έτσι;
Να τελειώνουμε ...
συγνωμη αλλα που το βρισκεις το "ωραια;"

δω μας λεει οτι ειναι αντιπαιδαγωγικο να χρησιμοποιησουν αλλον αριθμο απο αυτους που δινονται. δηλαδη σε μια πραξη που πρεπει να βγαλεις αποτελεσμα, το αποτελεσμα πρεπει να αποτελειται απο τους δωσμενους αριθμους. δηλαδη θα σου πουν 3+2 και δεν θα μπορεις να χρησιμοποιησεις το 5 σαν απαντηση, μονο το 3 η το 2.

ε, οχι και ωραια, μην το ξεφτιλιζουμε.
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

enaon έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:04 γκερ εσυ διαβαζεις τον μικρό μαθηματικά;
Και οι δύο.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Άβαταρ μέλους
Ερμής
Δημοσιεύσεις: 27798
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 11:00
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ερμής »

Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:04
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 09:58 τα πράγματα ειναι απλά. Αν το αποτέλεσμα είναι 3/4 επι του συνόλου, είσαι σωστός, αν δεν ειναι 3/4 ή 0,75 ή 75%, είσαι λάθος, πως να το κανουμε.
Επί του συνόλου ο Ασέβαστος έλεγε πως το κλάσμα του ήταν 3/12.
Δε ξέρω τι έλεγε και τι δεν έλεγε, σιγά μη κάτσω να διαβάσω 50 σελίδες καψίματος. Σας είπα ποια είναι η λύση, όποιος συμφωνεί, είναι σωστός, όποιος όχι, είναι λάθος.
"Chiedi a un bambino di disegnare una macchina e sicuramente la farà rossa"
Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 37413
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος »

Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 01:25

Όχι είναι και τα διεγραμμένα, εσύ βλέπεις λιγότερες σελίδες από εμένα οπότε όταν εσύ είσαι στη σελίδα 25 εγώ είμαι στην 30+.

Η που θα βάλεις το ακριβές λινκ ή που θα βάλεις την παράθεση.
διεγραμμενα;

ρε, δε σας ειπα χτες που εφυγα να μην τσακωθειτε;

ου να μου χαθείτε, ουλοι.
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:06
Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 10:04
Ερμής έγραψε: 09 Δεκ 2022, 09:58 τα πράγματα ειναι απλά. Αν το αποτέλεσμα είναι 3/4 επι του συνόλου, είσαι σωστός, αν δεν ειναι 3/4 ή 0,75 ή 75%, είσαι λάθος, πως να το κανουμε.
Επί του συνόλου ο Ασέβαστος έλεγε πως το κλάσμα του ήταν 3/12.
Δε ξέρω τι έλεγε και τι δεν έλεγε, σιγά μη κάτσω να διαβάσω 50 σελίδες καψίματος. Σας είπα ποια είναι η λύση, όποιος συμφωνεί, είναι σωστός, όποιος όχι, είναι λάθος.
Αυτό που σου λέω. Πώς για να χωρίσουμε 3 φρούτα να τα φάνε 4 παιδιά, το μερτικό του κάθε παιδιού είναι το 1/4 του ενός φρούτου ή τα 3/12 όλων των φρούτων.

Και μετά του φταίει η διατύπωση γιατί τόσο του κόβει.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Άβαταρ μέλους
kongrosian
Δημοσιεύσεις: 5539
Εγγραφή: 30 Μάιος 2020, 13:26

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kongrosian »

enaon έγραψε: 09 Δεκ 2022, 09:41
kongrosian έγραψε: 09 Δεκ 2022, 08:42 δεν είναι σωστό και σαφές και ακριβές. τα 3/8 από τις 3 σοκολάτες, μπορεί να είναι και 9/24 κομμάτια.
τα μπερδευεις

3 μπάρες σοκολάτας, δηλαδή 1 + 1 + 1 μπάρες

χωρίζουμε τις μπάρες σοκολάτας σε ογδοα (1/8) και τα λεμε κομματακια σοκολάτας.
προσθέτουμε τα κοματακια σοκολάτας απο τις τρείς μπάρες σοκολάτας
8/8 + 8/8 + 8/8 = 24 * 1/8 =24/8
δηλαδή 24 κοματακια σοκολατας συνολικά, 1/8 της μπάρας σοκολάτας έκαστο.

καθε παιδί θα παρει 3 κομματακια( 3* 1/8 = 3/8 ) απο τα 24 κομματακια( 24* 1/8 = 24/8)
δεν μπερδεύω τίποτα. είναι στοιχειώδεις γνώσεις αυτές. σωστό και αυτό που γράφεις εσύ.

αυτός που τα μπερδεύει είναι ο συντάκτης του βιβλίου, που δεν είναι σαφής, λέγοντας: "το κάθε παιδί θα πάρει τα 3/8 από τις 3 σοκολάτες"
Άβαταρ μέλους
Puma
Δημοσιεύσεις: 925
Εγγραφή: 30 Σεπ 2020, 12:16
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Puma »

Ασέβαστος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 09:37 τσακονωμαστε για το αν η διατυπωση του βιβλιου ειναι σωστη η λαθος.
Αν η άσκηση ζητούσε κάτι άλλο, π.χ. πόσα γραμμάρια θα πάρει το κάθε παιδί, τότε και των δύο οι υπολογισμοί που προηγούνται (3/4 ή 1/4 που γράφαμε) θα αποτελούσαν δύο διαφορετικές (και σωστές) προσεγγίσεις για να φτάσει κανείς στο τελικό αποτέλεσμα (75 γραμμάρια).

Μάλιστα, αν έχω καταλάβει καλά, στις Μαθηματικές Ολυμπιάδες θέτουν ερωτήματα τα οποία για να απαντήσει κανείς, πρέπει να επιλύσει προηγουμένως επιμέρους προβλήματα. Ο Ασέβαστος μπορεί να γνωρίζει γιατί κατάλαβα ότι είτε συμμετείχε ο ίδιος είτε ο γιος του. Θυμάμαι, όμως, στο φροντιστήριο (Α' Δέσμη) ο μαθηματικός μας έβαζε ασκήσεις από ολυμπιάδες, τις οποίες τις έλυνα. Όμως γιατί τις έλυνα; Γιατί τα επιμέρους βήματα τα είχε βάλει ο ίδιος ως κομμάτι της εκφώνησης. Σε έπαιρνε από το χεράκι και σου έλεγε τη βηματική διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσεις. Όταν μου είπε ότι κανονικά μόνο το τελευταίο βήμα ζητούν και ο μαθητής πρέπει να σκεφτεί πρώτα να λύσει τα επιμέρους βήματα, μου φάνηκε πολύ πιο δύσκολο.

Σκεφτείτε δηλαδή αντί να ζητάει κατευθείαν (ολυμπιάδα) τον αριθμό των γραμμαρίων, να ζητάει (μαθηματικός μας παίρνει από το χέρι) α. Αυτό που υπολόγισε η Γκερ ή αυτό που υπολόγισε ο Ασέβαστος, β. Τι γραμμάρια θα πάρει το κάθε παιδί;
Απλό παράδειγμα αλλά πιστεύω είναι κατανοητό αυτό που ήθελα να πω.

Τέλος πάντων, αλλή μία μεγάλη κ άσχετη παρένθεση.
Σε κάθε περίπτωση, για αυτό που λέει ο Ασέβαστος (το παραπάνω quote) γίνεται η συζήτηση.
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

Καλά εννοείται πως οι φορουμητες ξέρουν καλύτερα από τους μαθηματικούς.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Περί ανέμων και υδάτων”