Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Δημοσιεύτηκε: 02 Απρ 2019, 14:50
Σε πειράζει ε;;;;
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Σε πειράζει ε;;;;
Ζαποτέκος έγραψε: 01 Απρ 2019, 19:24Ωραίος, ευχαριστώ ! Ήθελα να 'ξερα ο δικός μας pap52 δεν τους είπε κάτι για την μετάφρασή τους ;Pertinax έγραψε: 01 Απρ 2019, 18:57Ζαποτέκος έγραψε: 30 Μαρ 2019, 14:21 Διάβαζα σε ένα θρησκευτικό σάιτ κείμενο του Μεγάλου Φωτίου ( Ερωτησις ΣΕ΄. Περί διαμορφώσεως και χαρακτήρος των Αγίων εικόνων, https://www.oodegr.com/oode/pateres1/fw ... stou_1.htm ) . Έχει το πρωτότυπο κείμενο και νεοελληνική απόδοση. Την λέξη "Έλληνες" την αποδίδουν ως "ειδωλολάτρες". Παρατηρώ όμως πως στο κείμενο έχει δυο σημασίες, μία εθνοτική και μία θρησκευτική.![]()
Δες τον Χολέβα με πόση ηδονή αναφέρεται στο κείμενο του Φωτίου.
Είχαμε βρει με τον Σμερδ το βιβλίο με τις επιστολές του Φωτίου και η συγκεκριμένη μου είχε κάνει εντύπωση (έχει και άλλες δύο ενδιαφέρουσες, η μία ανάλογη με αυτή του Μάξιμου για την τριπλή ταυτότητα του Παύλου). Το εκπληκτικό δεν είναι μόνο ότι κάνει την εθνοτική διάκριση Ρωμαίοι (=Λατίνοι)-Έλληνες, αλλά ότι αναφέρει τον όρο Έλληνες αντί του Γραικοί και δεν κωλώνει να τον χρησιμοποιήσει με δύο διαφορετικές σημασίες μέσα στο ίδιο κείμενο. Επίσης ότι τον όρο τον χρησιμοποιούν τόσο οι εικονόφιλοι όσο και οι εικονομάχοι.
Πέρα από την πρώτη εντύπωση, πρέπει πάντα να προσέχουμε την παγίδα του βυζαντινού αρχαϊσμού, το πόσο εύκολα οι βυζαντινοί λόγιοι χρησιμοποιούν αρχαίες ορολογίες και μεταφέρουν στην εποχή τους καταστάσεις της κλασικής και της ύστερης αρχαιότητας. Θυμίσου το κομφούζιο του Περι Θεμάτων του Πορφυρογέννητου, ο οποίος βλέπει Ίωνες, Δωριείς, Φρύγες και Λυκάονες! Παρόλ' αυτά σίγουρα δηλώνεται μια αίσθηση ελληνικής καταγωγής, οπότε αυτή η μαρτυρία μπορεί να αντιπαρατεθεί σε άλλες που κάνουν λόγο για αυσονική καταγωγή (από τη σκοπιά της αυτοκρατορικής ελίτ). Σημαντικό επίσης ότι ο Φώτιος χρησιμοποιεί τον εθνοτικό όρο Έλληνες εντελώς συμβατικά και άχρωμα και μόνο σε μία από τις τόσες επιστολές του (όπως και ο Στουδίτης το Γραικοί), ενώ δείχνει πως θεωρεί τη θρησκευτική του σημασία απείρως σημαντικότερη.
Υ.Γ. Μεγάλη φάση ο τύπος της ΟΟΔΕ που μεταφράζει: «Ποια από τις εικόνες του Χριστού είναι αληθινή; Εκείνη που έχουν οι Ρωμαίοι, ή αυτή που ζωγραφίζουν οι Ινδοί, ή αυτή που ζωγραφίζεται από τους Ειδωλολάτρες ή τους Αιγυπτίους;»![]()
Κάποια στιγμή στο antibaro του είχα πεί να τον βάλουν σε ξεχωριστή ενότητα να μπορούμε να τον διαβάζουμε πιο εύκολα και αυτοί τον έχουν στον … νεοπαγανισμό !
![]()
Ο Φώτιος γίνεται έτσι ο πρώτος λόγιος που αρχαϊζει με το Έλληνες για τους Βυζαντινούς ή δεν πιάνεται γιατί αναφέρεται στην περίοδο 1 - 600 μ.Χ. , όταν δηλαδή πραγματικά υπήρχαν Έλληνες ;
-------------------------------------------------------------------------
Ο Ακροπολίτης ήταν διχασμέμη προσωπικότητα ;Θεωρεί τους Βυζαντινούς Γραικούς, αλλά του αρέσει και η αυσονικότητα.
2.27 Οὕτω μὲν οὖν καὶ αὐτὸς καὶ νενόηκα καὶ πεφρόνηκα καὶ λελάληκα , τῷ Χριστῷ πειθόμενος καὶ τοῖς ἐκείνου διδάγ μασι καὶ ἀποστολικοῖς ἀκολουθῶν καὶ πατρικοῖς τοῖς συγ γράμμασι . περίελε γοῦν τὸ μικρὸν τοῦ το πρόσκομμα , πολλὴν ἐμποιοῦν τῇ οἰκουμένῃ διάστασιν· ἀπότεμε τοῦ κοινοῦ συμβόλου τὸ ὀλιγοσύλλαβον ῥῆμα μακρὰς καὶ ἀπεράντους τὰς μάχας ἀπεργαζόμενον . τί τὸν κοινὸν διαλύομεν σύν δεσμον; τί τὸ πνευματικὸν σχοινίον τὸ ἡμᾶς συνάγο ν ἐκ τέμνομεν; τί τὴν τρίπλοκον σειρὰν οὐ διαφυλάττομεν καθὼς ἡμῖν παραδέδοται; τοῦτο γὰρ οὐ ψυχῶν μόνον ὑπῆρχε συναπτικόν , ἀλλὰ καὶ σωμάτων συνεκτικόν . ἐξ ὅτου δὲ δια τέτμηται φθόνῳ σατὰν τοῦ ἀρχῆ θεν τοῖς ἡμετέροις βασκαί νοντος, ὅσα καὶ οἷα ἐποίει κακά ! ὡς ἔοικε γοῦν τῆς ἀρχαίας ἡμετέρας ἀγάπης οὐκέτι ἔχετε μνήμην, ὦ Ἰταλοί. εἰ γοῦν ἐν λήθῃ ταύτης γεγένησθε , ἐγὼ ταύτης ὑμᾶς ἀναμνήσαιμι . οὐκ ἄλλα ἄττα τῶν ἐθνῶν εἰς τοσαύτην προέβη τὴν ὁμόνοιαν καὶ τὴν σύμπνοιαν ὡς Γραικοί τε καὶ Ἰταλοί . καὶ εἰκότως· ἐκ Γραικῶν γὰρ τοῖς Ἰταλοῖς καὶ αἱ λογικαὶ ἐπι στῆμαι καὶ τὰ μαθήματα . κἀντεῦθεν ἵνα μὴ τοῖς ἐθνικοῖς τούτοις ὀνόμασι περιγράφωνται , τῇ πρεσβυτέρᾳ Ῥώμη ἑτέρα νέα ἀντῳκοδόμηται , ἵνα ἐξ οὕτω μεγίστων πόλεων κοινὸν ἐχουσῶν τοὔνομα Ῥωμαῖοι πάντες κατονομάζοιντο καὶ ὡς τὸ τῆς πίστεως κοινὸν οὕτως ἔχοιεν καὶ τὸ τῆς κλήσεως . καὶ ὡς ἐκ Χριστο ῦ ταὐτὸ τὸ τιμιώτατον ἔλαχον ὄνομα, οὕτω καὶ τὸ ἐθνικὸ ν αὐτοῖς ἐπηγάγοντο . καὶ πάντα δὲ τὰ ἄλλα ὑπῆ ρχε τούτοις κοινά , ἀρχαὶ νόμοι λόγοι βουλαὶ δικαστήρια , αὐτὴ ἡ εὐσέβεια , οὐδὲν ὅτι μὴ κοινὸν Ῥωμαίοις τοῖς παλαιοτέροις καὶ νεωτέροις . ἀλλ ‘ ὢ τῆς μεταβολῆς ! εἰς ἔχθιστον ἄγαν τὰ τῆς προτέρας συμπνοίας κατήντηκε , καὶ καθὼς ἐπερισσεύομεν τῇ φιλίᾳ , οὕτω δὴ ὑπερπερι σσεύομεν καὶ τῷ μίσει . καὶ νῦν προσφέρεσθε ἡμῖν οὐχ ἧττον ἢ τοῖς ἀσεβέσι καὶ περιτετμημένοις , εἰ μὴ ὅτι καὶ μάλιστα καὶ μάχαιρα διακρίνει τὰ καθ ‘ ἡμᾶς καὶ ξίφος ἐμφιλοχωρεῖ τῇ μιᾷ ποί μ νῃ Χριστοῦ , καὶ ἐπιχαίρει τὰ τῶν ἐθνῶν , οἷς ἡ κλῆσις τοῦ Χρι στοῦ καθυβρίζεται , καὶ ἄσπονδα ἡμῖν πάντη καὶ ἀνειρήνευτ α. 2.28
ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΣΑ ΕΙΡΗΝΗ
Ὁ μη τροπάτωρ βασιλεὺς γῆς Αὐσόνων , Ἀλέξιος Αὔγουστος Κομνηνῶν γένους· Πατὴρ δὲ λαμπρὸς καὶ γένος καὶ τὴν τύχην , Θεόδωρος Λάσκαρις , οὗ θρύλλος μέγας. (…)Ὑπὲρ τὸν Ἑλλήσποντο ν ἤρθη τὸ κράτος , Εἰς Εὐρώπην ἔφθασεν ἐκ τῆς Ἀσίας Καὶ τὴν Θρᾳκῶν ἐπέσχε καὶ Μακεδόνων Καὶ τῶν πυλῶν ἔψαυσε τῆς Κωνσταντίνου. Ἀνδραποδισμὸς Ἰταλῶν καὶ ζωγρία Καὶ συνεχῆ λάφυρα τούτων καὶ σκῦλα Καὶ παντελὴς δίωξις ἐκ γῆς Αὐσόνων).
http://www.hellinon.net/NeesSelides/NEO ... olitis.htm
Διώξανε τους Ιταλούς από την γή των Αυσόνων ; !![]()
Σωστά...Ζαποτέκος έγραψε: 30 Μαρ 2019, 14:21 Διάβαζα σε ένα θρησκευτικό σάιτ κείμενο του Μεγάλου Φωτίου ( Ερωτησις ΣΕ΄. Περί διαμορφώσεως και χαρακτήρος των Αγίων εικόνων, https://www.oodegr.com/oode/pateres1/fw ... stou_1.htm ) . Έχει το πρωτότυπο κείμενο και νεοελληνική απόδοση. Την λέξη "Έλληνες" την αποδίδουν ως "ειδωλολάτρες". Παρατηρώ όμως πως στο κείμενο έχει δυο σημασίες, μία εθνοτική και μία θρησκευτική.
Ερώτηση 205η.
Για τη διαμόρφωση και το χαρακτήρα των Αγίων εικόνων.
Θέτουν, είπες, το ερώτημα οι θρασύτεροι και κακόπιστοι από τους Εικονομάχους και που θεωρούν σοφία το περίεργο: "Ποια από τις εικόνες του Χριστού είναι αληθινή; Εκείνη που έχουν οι Ρωμαίοι, ή αυτή που ζωγραφίζουν οι Ινδοί, ή αυτή που ζωγραφίζεται από τους Έλληνες ή τους Αιγυπτίους; γιατί αυτές δεν μοιάζουν η μία στην άλλη, και όποια από αυτές χαρακτηρίσει κάποιος αληθινή, είναι φανερό ότι διαγράφει τις υπόλοιπες".
Αλλ’ αυτή τους την απορία, ή καλύτερα την κακοτροπιά τους, συ το ωραίο αγαλλίαμα της Ορθοδοξίας, μπορείς από πολλές απόψεις να την αποκρούσεις και ν’ αποδείξεις, ότι είναι γεμάτη από πολύ παραλογισμό και δυσσέβεια.
Και πρώτον μπορούμε να πούμε σ' αυτούς, ότι: "κατ' αρχήν με την απόφασή σας να πολεμάτε τις εικόνες και χωρίς να το θέλετε επιβεβαιώσατε την ύπαρξη και την προσκύνησή τους σε όλα τα μέρη της οικουμένης, όπου υπάρχουν Χριστιανοί". Ώστε, αυτό που επιχειρούν να καθαιρέσουν, συλλαμβάνονται με τα ίδια τα λόγια τους να το στερεώνουν περισσότερο.
Δεύτερον, λησμόνησαν, με αυτά που λένε, ότι εντάσσονται στην τάξη των Ελλήνων. Καθόσον μπορούμε να πούμε ότι είναι ίδια όσα έχουν λεχθεί για τις σεπτές εικόνες και για τα άλλα μυστήρια.
Γιατί θα μπορούσε να πει κανείς: "Ποιούς λόγους του ευαγγελίου ονομάζετε θεόπνευστους;" ή αλλιώς: "Ποιο ονομάζετε ευαγγέλιο; Επειδή με άλλα σχήματα και τύπους γραμμάτων απαρτίζεται το Ρωμαϊκό, με άλλους το Ινδικό, με άλλους το Εβραϊκό, και με άλλους το Αιθιοπικό. Και δεν γράφονται μόνο με τύπους και σχήματα γραμμάτων ανόμοια, άλλα και προφέρονται με άλλο ήχο και σημασία φωνής διαφορετικού είδους και τελείως άσχετη". Δεν μπορούν λοιπόν να το πουν.
"Γιατί μάλλον να μη λέτε, ότι: "σε κανένα δεν αρμόζει να πιστεύει ή να προσέρχεται στο ευαγγέλιο, επειδή το προφέρουν με ανόμοιους, και σχημάτων τύπους, και ήχους φωνής, και σημασίες;"
Και αυτό βέβαια το τόλμημα είναι των δικών σας λογισμών· γιατί κανένας Έλληνας , κανένας, δεν θα μας το κάνει εύκολα αυτό το ερώτημα· γιατί υπάρχουν και σ’ αυτούς πολλά παραπλήσια σεβάσματα, και όπως η φύση τους είναι κοινή με τη δική μας και ο νους και ο λόγος και η σύγκραση της ψυχής με το σώμα που γίνεται με όμοιο τρόπο και άπειρα άλλα, το ίδιο και η ιδέα τους για το Θείο, έστω και αν διαφέρουν στα περισσότερα και κυριότατα. Υπάρχουν λοιπόν εκείνα που εξαιτίας της σαφήνειας των κοινών εννοιών ούτε αυτοί τολμούν να αντιταχθούν.
Άρα ούτε ο Έλληνας θα αμφισβητήσει αυτή την πρακτική μας, αλλά κάποιος άλλος μονάχα τελείως άθεος και άθρησκος, που δεν παραδέχεται καμιά απολύτως έννοια του θείου, ούτε λατρεία.
Τρίτο και παρόμοιο με το δεύτερο: "Ποιον σταυρό θα πείτε ότι θα θεωρήσουμε οπωσδήποτε όμοιο με τον πρωτότυπο; αυτόν που σχηματίζεται μαζί με τον τίτλο, ή εκείνον που ιχνογραφείται και αναμορφώνεται χωρίς τον τίτλο;" Γιατί, όποιων η ομοιότητα θα ομολογηθεί από εμάς, απ' αυτό (σύμφωνα με το δικό σας σοφό συλλογισμό) θα απορριφθεί η κατασκευή και η προσκύνηση των λοιπών (αλλά κατά δική σας γνώμη, που τολμάτε τέτοια, για τόσο σοβαρά ζητήματα, μπορεί και να έχει ήδη απορριφθεί).
Τέταρτον, τη διαφορά που έχουμε και την ανομοιότητα στις μυστικές θυσίες και τις άλλες Ιερουργίες θα την προσκομίσετε για να διαβάλετε και να ανατρέψετε όλη την άχραντη τελετή και λατρεία μας; γιατί, με τα πονηρά σχέδια που μελετήσατε με τη διάνοιά σας εναντίον της εικόνας του Χριστού, ελεγχθήκατε ότι κλονίζετε εκ βάθρων όλη την Ιερή τελετή και τα θεία μυστήρια τών Χριστιανών.
Πέμπτο που πρέπει να πούμε είναι αυτό που στηλιτεύει περισσότερο την ασέβεια και τη μισοχριστία τους: Γιατί δηλαδή στέκεστε στη θεία εικόνα και ξετυλίγετε αυτές τις φλυαρίες, ενώ πρέπει να αναλάβετε τον αγώνα εναντίον του ίδιου του εικονιζόμενου; (πράγμα που κρύβουν ως τώρα). Γιατί αυτό που κυοφορείτε στο μυαλό σας, τον αδιάλλακτο δηλαδή πόλεμο εναντίον του Χριστού, δεν το φανερώνετε αυτό και με τα χείλη και με γυμνό πρόσωπο, αλλά με το πρόσχημα της εικόνας;
Ας μας πουν ότι, επειδή οι Έλληνες νομίζουν ότι ο Χριστός εμφανίσθηκε όμοιος με αυτούς, οι Ρωμαίοι επίσης ότι μοιάζει περισσότερο μ' αυτούς, οι Ινδοί πάλι με τη δική τους μορφή, και οι Αιθίοπες είναι φανερό επειδή μοιάζει με αυτούς. Επειδή συμβαίνουν αυτά, ποιος είναι ο αληθινός Χριστός; ποιος από αυτούς που νομίζουν οι διάφοροι;
Δεν πρέπει άραγε να ομολογούν ότι δεν πιστεύουν ότι ο Χριστός επιδήμησε με σάρκα στη γη; Και πραγματικά γι' αυτούς τους άθλιους ούτε και επιδήμησε. Γιατί η κακία που εκδήλωσαν εναντίον των εικόνων, αυτή αποκαλύφθηκε πολύ πρωτύτερα ως λύσσα εναντίον του εικονιζόμενου, γιατί παρακινημένοι από τη διαφορά που νόμισαν εκείνοι ότι υπάρχει, γνωμάτευσαν την πλήρη απόρριψη εκείνου που νόμισαν ότι έχει διαφορά.
Βλέπεις ποιος ήταν ο σκοπός τους και πού απέβλεπε το τέχνασμά τους εναντίον της εικόνας;
Αλλά κοντά σε όσα είπαμε, πρέπει να πούμε εκείνο, όχι σ' αυτούς (γιατί είναι ανάξιοι), αλλά στους πιστούς και φιλόχριστους, ότι η ανομοιότητα των απεικονήσεων δεν καταστρέφει τη φύση και την αλήθεια της εικόνας.
Γιατί το χρώμα δεν αποδίδει μόνο το σώμα και τη μορφή του εικονιζομένου, αλλά και κάποια διάθεση και πράξη που τη συνοδεύει, και δήλωση παθών, και αφιέρωση σε ιερούς τόπους, και ερμηνεία επιγραφών, και άλλα εξαίρετα σύμβολα, που είναι τελείως αδύνατο να μην παραληφθεί κάποιο, αν όχι τα περισσότερα, στις εικόνες των πιστών. Με την έλλειψη τών οποίων, δεν κατανοούμε λιγότερο, την έννοια και την τιμή του προσώπου που εικονίσθηκε, (απ' ό,τι αν ήταν όλα παρόντα)· πράγμα που είναι ο σκοπός της εικονογραφίας.
Αυτά με συντομία και όπως απαιτεί ο επιστολικός τύπος. Η ακρίβεια όμως της εργασίας με παραχώρηση του Θεού, θα παραπεμφθεί στο οικείο της θέμα.
Με πράσινο έχω όπου νομίζω πως υπάρχει εθνοτική αναφορά και με κόκκινο εκεί που υπάρχει θρησκευτική. Όποιος θέλει ας πεί μια γνώμη.
Πάντως δεχνει να σε πειράζει
Τότε σε διαβεβαιώ πως όχι! Και αν φάνηκε κάτι τέτοιο και πείραξε εσένα, ζητάω συγγνώμη, λάθος το διατύπωσα γραπτώς τότε.
Καλαβρία έγραψε: 02 Απρ 2019, 14:56
Σωστά...
Το παράξενο ειναι οτι τα ιδια γίνονταν επι Γενναδιου Σχολαρίου επι Κοσμά Αιτωλού αλλά και στα χρόνια που γράφτηκε η Καινη Διαθήκη.
Δηλαδη το Ελληνας χρησιμοποιουνταν αλλοτε με την θρησκευτικη και αλλοτε με την εθνικη σημασία.
Γενικά τα παραμύθια οπως πχ ''Οπου βλέπετε Ελληνες σημαινε παντα ελλαδικος -κατοικος του ελλαδικου θέματος''
η πχ '''''Οπου οι Αρβανιτες αυτοπροσδιοριζονταν ως Γρέτσι σημαινε πάντα θρησκευτικά πιστεύω'''...
Ειναι απλά για εχουν μια συνέχεια τα διαφορα ιδεολογήματα.
Εσκεμμένες γενικεύσεις
Κοσμάς Αιτωλός
'''' δεν είστε Έλληνες, δεν είστε ασεβείς, αιρετικοί, άθεοι, αλλ’ είστε βαπτισμένοι εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος,''''
Προφανώς η λέξη Ελληνας χρησιμοποιειτε με την θρησκευτικη εννοια ,
Δηλαδη ''Δεν εισθε ειδολολατρες, δεν εισθε ασεβεις ουτε άθεοι ουτε αιρετικοί''
Βεβαια αυτό το χωρίο εχει χρησιμοποιηθεί για να αποδείξει οτι ο Κοσμας ο Αιτωλός ήταν ..ανθέλληνας![]()
![]()
![]()
Παλαιοελλαδίτης έγραψε:Βέβαια θυμάμαι και τις προσωπικές ειρωνείες που μου πούλαγες πριν καμιά διετία για πράγματα για τα οποία δεν είχες ιδέα, αλλά δεν πειράζει, σε διαβάζω ούτως ή άλλως.
Στην εποχή του αναφέρεται. Και δε νομίζω να έχει νόημα να ψάχνουμε τον "πρώτο", γιατί, όπως φαίνεται, ποτέ δεν σταμάτησε εντελώς να χρησιμοποείται και αυτή η σημασία. Πιο δόκιμο είναι να εστιάσουμε στο πότε άρχισε να φθίνει και πότε να ξαναγίνεται trend.Ζαποτέκος έγραψε: 01 Απρ 2019, 19:24 Ο Φώτιος γίνεται έτσι ο πρώτος λόγιος που αρχαϊζει με το Έλληνες για τους Βυζαντινούς ή δεν πιάνεται γιατί αναφέρεται στην περίοδο 1 - 600 μ.Χ. , όταν δηλαδή πραγματικά υπήρχαν Έλληνες ;
Ο Ακροπολίτης περιγράφει τη διαδικασία με την οποία οι Γραικοί έγιναν Ρωμαίοι. Αρχικά υπήρχε μια ενιαία ρωμαϊκότητα και μετά το "διαζύγιο" δύο διακριτές, της Παλαιάς και της Νέας Ρώμης. Το Γραικοί και το Ιταλοί ήταν δευτερεύουσες προσηγορίες (κυρίως εξωνύμια) που τις χρησιμοποιούσαν για να ξεχωρίζουν μεταξύ τους.Ο Ακροπολίτης ήταν διχασμέμη προσωπικότητα ;Θεωρεί τους Βυζαντινούς Γραικούς, αλλά του αρέσει και η αυσονικότητα.
μήπως ήταν τρολ;;; lolΔιώξανε τους Ιταλούς από την γή των Αυσόνων ; !
νταξ, δεν είναι και η επιτομή της ελληνικότητας να ταυτίζεις το εθνικό σου όνομα με την ειδωλολατρίαΚαλαβρία έγραψε: 02 Απρ 2019, 14:56 Κοσμάς Αιτωλός
'''' δεν είστε Έλληνες, δεν είστε ασεβείς, αιρετικοί, άθεοι, αλλ’ είστε βαπτισμένοι εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος,''''
Προφανώς η λέξη Ελληνας χρησιμοποιειτε με την θρησκευτικη εννοια ,
Δηλαδη ''Δεν εισθε ειδολολατρες, δεν εισθε ασεβεις ουτε άθεοι ουτε αιρετικοί''
Βεβαια αυτό το χωρίο εχει χρησιμοποιηθεί για να αποδείξει οτι ο Κοσμας ο Αιτωλός ήταν ..ανθέλληνας![]()
![]()
![]()
Λέει κιόλας ότι οι Ιταλοί πήραν τις επιστήμες από τους Γραικούς.Pertinax έγραψε: 02 Απρ 2019, 22:48 Ο Ακροπολίτης περιγράφει τη διαδικασία με την οποία οι Γραικοί έγιναν Ρωμαίοι. Αρχικά υπήρχε μια ενιαία ρωμαϊκότητα και μετά το "διαζύγιο" δύο διακριτές, της Παλαιάς και της Νέας Ρώμης. Το Γραικοί και το Ιταλοί ήταν δευτερεύουσες προσηγορίες (κυρίως εξωνύμια) που τις χρησιμοποιούσαν για να ξεχωρίζουν μεταξύ τους.
Μάλλον οι ελληνόφωνοι το "Αύσονες" το είχαν κάνει δικό τους όπως το "Ρωμαίοι".μήπως ήταν τρολ;;; lol
Αν σε βοηθάει, αφορούσε το κράξιμο που έριχνα σε (κυρίως) προπαγανδιστικά μπλογκς τύπου Κόκκινος Φά(σ)κελος και τη δημοσιότητα/αναπαραγωγή με αναφορά που έχουν, χωρίς κατ' εμέ να την αξίζουν, τη στιγμή που άλλοι μπλόγκερς στην καλύτερη έχουμε την ''τιμή'' να βλέπουμε τα κείμενά μας αυτούσια με άλλο ονοματεπώνυμο. Αφορμή ήταν ο Γρηγόρης Σούρλας.Pertinax έγραψε: 02 Απρ 2019, 22:48Παλαιοελλαδίτης έγραψε:Βέβαια θυμάμαι και τις προσωπικές ειρωνείες που μου πούλαγες πριν καμιά διετία για πράγματα για τα οποία δεν είχες ιδέα, αλλά δεν πειράζει, σε διαβάζω ούτως ή άλλως.![]()
Γιατί όμως έγινε αυτή η ταύτιση δεν εξετάζουν αρκετοί.Όλοι οι λαοί πριν τον χριστιανισμό ήσαν πολυθειστές με την εξαίρεση των Εβραίων.Γιατί ο όρος 'Ελληνας" έφθασε να σημαίνει τον πολυθειστή επί χριστιανισμού;η απάντηση μάλλον είναι ότι το θέμα δεν είναι απλά μια διαφορετική θρησκεία αλλά ένας ολόκληρος πολιτισμός,ο αρχαίος που εθεωρείτο διάφορος ή και αντίπαλος του χριστιανισμού.Αυτό περιελάμβανε τη φιλοσοφία,την τέχνη,τον αθλητισμό (ολυμπιακοί αγώνες) τα συγγράμματα κλπ.Και όλα αυτά όσον αφορά την αρχαιότητα ήσαν βασικά ελληνικά.Οι Ρωμαίοι είχαν την διοίκηση και τον στρατό αλλά η κουλτούρα είχε ελληνική σφραγίδα.Επομένως Έλληνας ή ελληνίζων ορίζεται όχι μόνο ο αρχαιόθρησκος αλλά ο οπαδός του αρχαίου πολιτισμού γενικά και δεν μπορούσε να γινει αλλιώς.Pertinax έγραψε: 02 Απρ 2019, 22:54 νταξ, δεν είναι και η επιτομή της ελληνικότητας να ταυτίζεις το εθνικό σου όνομα με την ειδωλολατρία
πατησιωτης έγραψε: 03 Απρ 2019, 14:02
Γιατί όμως έγινε αυτή η ταύτιση δεν εξετάζουν αρκετοί.Όλοι οι λαοί πριν τον χριστιανισμό ήσαν πολυθειστές με την εξαίρεση των Εβραίων.Γιατί ο όρος 'Ελληνας" έφθασε να σημαίνει τον πολυθειστή επί χριστιανισμού;η απάντηση μάλλον είναι ότι το θέμα δεν είναι απλά μια διαφορετική θρησκεία αλλά ένας ολόκληρος πολιτισμός,ο αρχαίος που εθεωρείτο διάφορος ή και αντίπαλος του χριστιανισμού.Αυτό περιελάμβανε τη φιλοσοφία,την τέχνη,τον αθλητισμό (ολυμπιακοί αγώνες) τα συγγράμματα κλπ.Και όλα αυτά όσον αφορά την αρχαιότητα ήσαν βασικά ελληνικά.Οι Ρωμαίοι είχαν την διοίκηση και τον στρατό αλλά η κουλτούρα είχε ελληνική σφραγίδα.Επομένως Έλληνας ή ελληνίζων ορίζεται όχι μόνο ο αρχαιόθρησκος αλλά ο οπαδός του αρχαίου πολιτισμού γενικά και δεν μπορούσε να γινει αλλιώς.
Αν θυμάμαι καλά, είχες χρησιμοποιήσει κάποιο βιβλίο του Γιαννάκενα; Ε, αυτό με είχε τσιγκλήσειΠαλαιοελλαδίτης έγραψε: 03 Απρ 2019, 11:23Αν σε βοηθάει, αφορούσε το κράξιμο που έριχνα σε (κυρίως) προπαγανδιστικά μπλογκς τύπου Κόκκινος Φά(σ)κελος και τη δημοσιότητα/αναπαραγωγή με αναφορά που έχουν, χωρίς κατ' εμέ να την αξίζουν, τη στιγμή που άλλοι μπλόγκερς στην καλύτερη έχουμε την ''τιμή'' να βλέπουμε τα κείμενά μας αυτούσια με άλλο ονοματεπώνυμο. Αφορμή ήταν ο Γρηγόρης Σούρλας.Pertinax έγραψε: 02 Απρ 2019, 22:48Παλαιοελλαδίτης έγραψε:Βέβαια θυμάμαι και τις προσωπικές ειρωνείες που μου πούλαγες πριν καμιά διετία για πράγματα για τα οποία δεν είχες ιδέα, αλλά δεν πειράζει, σε διαβάζω ούτως ή άλλως.![]()
Τώρα γιατί είχες τσιμπήσει εσύ (που δεν θυμάμαι να έχεις γράψει κάτι για αυτή την περίοδο) είναι κάτι που ακόμη δεν έχω καταλάβει.![]()
Οι Μακκαβαίοι δεν τα είχαν με τους Σελευκίδες, αλλά με τους Ιουδαίους που εξελληνίζονταν πολιτισμικά και εισήγαγαν ελληνικές πρακτικές στην ιουδαϊκή θρησκευτική λατρεία. Υπήρχαν εξελληνισμένοι αρχιερείς του Ναού όπως ο Ιάσων, ο Μενέλαος κ.α. Άρα οι εβραιο-ταλιμπάν θεωρούσαν ως ειδωλολατρία/ελληνισμό και τον πολιτισμικό εξελληνισμό.Ζαποτέκος έγραψε: 03 Απρ 2019, 15:04
Μάλλον οι ρίζες πάνε πίσω στην κόντρα Μακκαβαίων - Σελευκιδών. Τότε η ειδωλολατρία ταυτίστηκε με τον ελληνισμό και το Έλληνας με τον γκοΐμ ( εθνικό ). Διαβάζουμε στο Β΄Μακκαβαίων :
ἐπὶ τὸν Ἑλληνικὸν χαρακτῆρα τοὺς ὁμοφύλους μετῆγε = ήρχισεν να εισάγη τα ελληνικά ήθη και έθιμα στους ομοεθνείς του Ιουδαίους.
ἦν δ᾿ οὕτως ἀκμή τις Ἑλληνισμοῦ καὶ πρόσβασις ἀλλοφυλισμοῦ = ΄Ητο δε τόσον μεγάλη η ακμή του εξελληνισμού, της ειδωλολατρικής εκτροπής και η φορά προς τας συνηθείας των αλλοφύλων
καὶ τὰς μὲν πατρῴους τιμὰς ἐν οὐδενὶ τιθέμενοι, τὰς δὲ Ἑλληνικὰς δόξας καλλίστας ἡγούμενοι. = Και τους μεν πατροπαραδότους τιμίους νόμους εις ουδέν υπελόγιζαν, τας δε ελληνικάς αντιλήψεις και συνήθειας αρίστας εθεωρούσαν.
Ωπα. Πώς ερμηνεύεται το τελευταίο; Ότι ο Αρτέμιος απαρνήθηκε τη ρωμαϊκή πολιτεία και την ελληνική θρησκεία για χάρη του Χριστού ή ότι απαρνήθηκε τις κοσμικές εθνοτικές ταυτότητες για χάρη της χριστιανικής;Στον Βίο του Αγίου Αρτεμίου θα δείς το Έλληνας να χρησιμοποιείται και εθνοτικά και θρησκευτικά όπως στον Φώτιο :
........................
Ταῦτα ὁ παραβάτης καὶ τοῦ Θεοῦ ἀλλότριος Ἰουλιανὸς ἀκούσας παρὰ τοῦ μάρτυρος, ἀπεφήνατο κατ' αὐτοῦ ταυτηνὶ τὴν ἀπόφασιν· Ἀρτέμιον τὸν τοὺς θεοὺς ἐνυβρίσαντα, καὶ τοὺς Ῥωμαϊκούς τε καὶ ἡμετέρους καταπατήσαντα νόμους, Χριστιανόν τε αὑτὸν ἀντὶ Ῥωμαίου καὶ Ἕλληνος καθομολογήσαντα, ,[/i]