Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
Δημοσιεύτηκε: 06 Ιαν 2022, 20:18
Μόνο μία είναι η ιδεολογία.
ΖΗΤΩ Ο ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ
ΖΗΤΩ Ο ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Chainis έγραψε: 28 Ιούλ 2022, 21:44 Όσο για το "από πότε" το κεφάλαιο υπάρχει από τότε που η πρώτη οργανωμένη κοινωνία ανθρώπων κατάφερε να δημιουργήσει απόθεμα υλικών αγαθών για μελλοντική χρήση.
Ισχύει αυτό. Στην Ελλάδα που κυρίαρχη τάξη είναι οι ΔΥ διαχέεται η ιδεολογία που τους διόρισε παντού μέσα από τους μηχανισμούς του ίδιου του κράτους αφού είναι δικό τους. Αυτό είναι πιο άμεσο σε σχέση με τους περίπλοκους κοινωνικούς μηχανισμούς που πρέπει να χτίσει κάποια άλλη τάξη για να κυριαρχήσει.Fluffy έγραψε: 03 Απρ 2021, 19:03 Παίρνοντας υπόψιν μας το προηγούμενο νήμα για ηθική ως μορφή κοινωνικής συνείδησης σε τούτω εδώ εξετάζουμε την ιδεολογία. Πάνω στην οικονομική βάση στέκεται το επικοδόμημα δίκαιο, ηθική, πολιτική κτλπ. Και η ιδεολογία εντάσσεται σε αυτό το επικοδόμημα. Εϊναι σημαντικό να πουμε εδώ πως οι διαφορες μορφές αλληλεπηδρούν μεταξύ τους αλλά και με την οικονομική βάση. Η ιδεολογία της κοινωνίας λοιπόν είναι η ιδεολογία της κυρίαρχης τάξης, με διάφορους μηχανισμούς (σχολεία, μμε) διαχέει την αντίληψη της για τον κόσμο στην κοινωνία με αποτέλεσμα και οι εκμεταλλ4ευόμενοι από την αστική τάξη να βλέπουν τον κόσμο όπως η ίδια. Αν μπορούμε, θα πούμε πως η αστική τάξη φτιάχνει έναν κόσμο κατεικόνα και καθομοίωσιν σε ιδεολογικό επίπεδο.
Ενδιαφέρον έχει η υπέρμετρη ανάπτυξη του ατομικισμού ως κυρίαρχης ιδεολογίας στον κοινωνοικονομικο σχηματισμό που ακουει στο όνομα καπιταλισμός.
Ξαναβάζω αυτά που είχαν λεχθεί για το πως το σσυτημα γεννάει τα τέραταΕρμής έγραψε: 10 Οκτ 2022, 11:22Kαι οι αλβανοι διαρρήκτες βιαστές επίσης έξω αλλά αυτοί ήταν μπραβόνια της Φυσσα.Υδράργυρος έγραψε: 10 Οκτ 2022, 11:16Ο Λιγνάδης πάντως που είχε φωτο με τον Κούλη είναι έξω. Όπως και να το κάνουμε μετράειΑσέβαστος έγραψε: 10 Οκτ 2022, 11:08
ο πατουλη και ο κουλης βγαινουν φωτο με οτι εχει σφυγμο, μπας και τους ψηφισει. οπως και καθε αλλος πολιτικος. εχω φωτο με τον πελετιδη, ειμαι ισχυρος, η ειμαι κομμουνι;
τετοια εγκληματα δεν εχουν απολυτως καμμια σχεση με πολιτικη, και οποιος τα συγχεει ειναι επειδη ειναι καθικι, η παντελως ηλιθιος. η και τα 2.
Είπαμε έχουμε τον πιο χυδαίο φιλοκυβερνητισμό. Άμα κουνάς το σημαιάκι της ΝΔ βγάζεις λεφτά, αποκτάς ασυλία
Το θέμα είναι άλλο όμως.
Το θέμα είναι πως αυτοί που βάζετε πολιτικό πρόσιμο στο σκουπιδαριό είστε για κλωτσιές στην καλύτερη που στην ουσία αθώωνουν την πράξη και ποινικοποιούν την πολιτική κατεύθυνση. Πιθανό θεωρείτε το βιασμό και εκπόρνευση της δωδεκάχρονης μικρότερης σημασίας απο το οτι είναι Δεξιος, αριστερος, κεντρώος.
Η ιδεολογία της κυρίαρχης τάξης αντιλαμβάνεται την κοινωνία σαν από άθροισμα ατόμων και αυτή την ιδεολογία τη διαχέει και στην υπόλοιπη κοινωνία. Τα άτομα λοιπόν συμφωνα με την αστική ιδεολογία είναι αντικείμενα, αντικείμενα που μας πολεμούν, αντικείμενα που μας ικανοποιούν, αντικείμενα που τα πουλάμε και τα αγοράζουμε όπως τις κούκλες.Fluffy έγραψε: 24 Απρ 2021, 07:14 Απόσπασμα από τη συμβολή της Κατερίνας Γεράκη στον προσυνεδριακό διάλογο του 21ου συνεδριου του κκε
Η έννοια χρειάζεται διευκρίνιση. Με τον όρο εννοούμε την προσπάθεια να εμφανιστούν υπαρκτά προβλήματα που γεννά το εκμεταλλευτικό σύστημα, όχι ως κοινωνικά φαινόμενα, αλλά ως παραβίαση των δικαιωμάτων του ατόμου, που είναι ατομική του υπόθεση να τα διαχειριστεί και να διεκδικήσει την όποια κρατική ρύθμιση (π.χ. ρατσισμός, βία κατά των γυναικών, ομοφοβία κ.ά.).
Το ζήτημα έχει βαθιές ιδεολογικές ρίζες. Σχετίζεται με την αντανάκλαση του οικονομικού ανταγωνισμού στη συνείδηση, τη μεταφυσική ανάλυση της κοινωνίας ως άθροισμα των ξεχωριστών ατόμων, τα οποία διατηρούν τάχα τον δικό τους «ζωτικό χώρο» που δεν πρέπει να παραβιάζεται. Ετσι, τα άλλα άτομα δεν είναι «συγκοινωνοί» ή συνάδελφοι, αλλά ξένοι, ανταγωνιστές, οιονεί εχθροί. Στην καλύτερη περίπτωση, τα ξεχωριστά άτομα αναπτύσσουν μεταξύ τους κάποια «συναλλαγή» - «ανταλλαγή». Τα πάντα μπορούν να μπουν στην αγορά, όπως ακόμα και η αξιοπρέπεια σε ένα τηλεπαιχνίδι «survivor», το σώμα στην πορνεία (δικαίωμα της αυτοδιάθεσής του)!

ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 05 Απρ 2021, 07:14 Η οποιαδηποτε ανθρωπινη ιδεολογια , σε ολους τους τοπους και τις εποχες στην ιστορια της ανθρωποτητας, δεν ειναι τιποτε αλλο παρα διανοητικα κατασκευασματα τα οποια καλυπτουν αναγκες και εξυπηρετουν συφεροντα καποιων , οι οποιοι χρησιμοποιουν αυτη την ιδεολογια και την επιβαλουν η προπαγανδιζουν στους υπολοιπους .
Μια ιδεολογια δε οι οπαδοι της περισοτερο την ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ για να επιβαλουν την εξουσια τους μεσω αυτης , παρα την πιστευουν ως ιδεολογια !!
Συμφωνώ με τη χυδαιότητα και την ιδεολογία.Sol έγραψε: 10 Οκτ 2022, 12:28 Με αφορμή αυτό:
Ξαναβάζω αυτά που είχαν λεχθεί για το πως το σσυτημα γεννάει τα τέραταΕρμής έγραψε: 10 Οκτ 2022, 11:22Kαι οι αλβανοι διαρρήκτες βιαστές επίσης έξω αλλά αυτοί ήταν μπραβόνια της Φυσσα.Υδράργυρος έγραψε: 10 Οκτ 2022, 11:16
Ο Λιγνάδης πάντως που είχε φωτο με τον Κούλη είναι έξω. Όπως και να το κάνουμε μετράει
Είπαμε έχουμε τον πιο χυδαίο φιλοκυβερνητισμό. Άμα κουνάς το σημαιάκι της ΝΔ βγάζεις λεφτά, αποκτάς ασυλία
Το θέμα είναι άλλο όμως.
Το θέμα είναι πως αυτοί που βάζετε πολιτικό πρόσιμο στο σκουπιδαριό είστε για κλωτσιές στην καλύτερη που στην ουσία αθώωνουν την πράξη και ποινικοποιούν την πολιτική κατεύθυνση. Πιθανό θεωρείτε το βιασμό και εκπόρνευση της δωδεκάχρονης μικρότερης σημασίας απο το οτι είναι Δεξιος, αριστερος, κεντρώος.
Η ιδεολογία της κυρίαρχης τάξης αντιλαμβάνεται την κοινωνία σαν από άθροισμα ατόμων και αυτή την ιδεολογία τη διαχέει και στην υπόλοιπη κοινωνία. Τα άτομα λοιπόν συμφωνα με την αστική ιδεολογία είναι αντικείμενα, αντικείμενα που μας πολεμούν, αντικείμενα που μας ικανοποιούν, αντικείμενα που τα πουλάμε και τα αγοράζουμε όπως τις κούκλες.Fluffy έγραψε: 24 Απρ 2021, 07:14 Απόσπασμα από τη συμβολή της Κατερίνας Γεράκη στον προσυνεδριακό διάλογο του 21ου συνεδριου του κκε
Η έννοια χρειάζεται διευκρίνιση. Με τον όρο εννοούμε την προσπάθεια να εμφανιστούν υπαρκτά προβλήματα που γεννά το εκμεταλλευτικό σύστημα, όχι ως κοινωνικά φαινόμενα, αλλά ως παραβίαση των δικαιωμάτων του ατόμου, που είναι ατομική του υπόθεση να τα διαχειριστεί και να διεκδικήσει την όποια κρατική ρύθμιση (π.χ. ρατσισμός, βία κατά των γυναικών, ομοφοβία κ.ά.).
Το ζήτημα έχει βαθιές ιδεολογικές ρίζες. Σχετίζεται με την αντανάκλαση του οικονομικού ανταγωνισμού στη συνείδηση, τη μεταφυσική ανάλυση της κοινωνίας ως άθροισμα των ξεχωριστών ατόμων, τα οποία διατηρούν τάχα τον δικό τους «ζωτικό χώρο» που δεν πρέπει να παραβιάζεται. Ετσι, τα άλλα άτομα δεν είναι «συγκοινωνοί» ή συνάδελφοι, αλλά ξένοι, ανταγωνιστές, οιονεί εχθροί. Στην καλύτερη περίπτωση, τα ξεχωριστά άτομα αναπτύσσουν μεταξύ τους κάποια «συναλλαγή» - «ανταλλαγή». Τα πάντα μπορούν να μπουν στην αγορά, όπως ακόμα και η αξιοπρέπεια σε ένα τηλεπαιχνίδι «survivor», το σώμα στην πορνεία (δικαίωμα της αυτοδιάθεσής του)!
Το ίδιο μπορεί να θεωρηθεί μια γυναίκα και ένα 12χρονο παιδί. Η χυδαιότητα λοιπόν είναι ιδεολογία.
https://twitter.com/istos_net_gr/status ... 32/photo/1Sol έγραψε: 10 Οκτ 2022, 12:44 Αυτό δεν είναι αντεπιχείρημα για το από που πηγάζει η ιδεολογία ως μορφή κοινωνική συνείδησης, αυτό είναι καθρεφτάκι σε επίπεδο νηπίων.
Π.χ. δεν εξηγεί γιατί συγκεκριμένος χώρος δημιουργεί ιδεολογήματα, από που πηγάζουν αυτά. Αυτό είναι ο σταλιν είχε μουστακι, ο χιτλερ είχε μουστάκι αρα και οι 2 ήταν αυταρχικοί άρα το μουστακι είναι αυταρχικο χαρακτηριστικό. Παιδαριώδες επιχείρημα.

Θα ξαναβάλω αυτό απόσπασμα και νομίζω φωτίζει πως η οικονομική βάση αναπλαθει την κοινωνική συνείδηση και την ατομική ψυχολογιαΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: 23 Δεκ 2022, 11:42Sol έγραψε: 23 Δεκ 2022, 11:39 Τα φαινόμενα σηψης θα αυξάνονται οσο έχουμε μια σάπια από το μεδούλι κοινωνία.![]()
ας δούμε σήμερα ποιες είναι οι "αξίες" που προάγονται συστηματικά στη κοινωνία μέσω των μεινστριμ μίντια και της μεινστριμ τέχνης και θα καταλάβουμε πολλά
Fluffy έγραψε: 24 Απρ 2021, 07:14 Απόσπασμα από τη συμβολή της Κατερίνας Γεράκη στον προσυνεδριακό διάλογο του 21ου συνεδριου του κκε
[...]
Το ζήτημα έχει βαθιές ιδεολογικές ρίζες. Σχετίζεται με την αντανάκλαση του οικονομικού ανταγωνισμού στη συνείδηση, τη μεταφυσική ανάλυση της κοινωνίας ως άθροισμα των ξεχωριστών ατόμων, τα οποία διατηρούν τάχα τον δικό τους «ζωτικό χώρο» που δεν πρέπει να παραβιάζεται. Ετσι, τα άλλα άτομα δεν είναι «συγκοινωνοί» ή συνάδελφοι, αλλά ξένοι, ανταγωνιστές, οιονεί εχθροί. Στην καλύτερη περίπτωση, τα ξεχωριστά άτομα αναπτύσσουν μεταξύ τους κάποια «συναλλαγή» - «ανταλλαγή». Τα πάντα μπορούν να μπουν στην αγορά, όπως ακόμα και η αξιοπρέπεια σε ένα τηλεπαιχνίδι «survivor», το σώμα στην πορνεία (δικαίωμα της αυτοδιάθεσής του)!
Κατερίνα Γεράκη
Μέλος του Τμήματος Δικαιοσύνης και Λαϊκών Ελευθεριών της ΚΕ του ΚΚΕ