Σελίδα 18 από 27
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 08 Νοέμ 2022, 01:34
από hellegennes
Αρχέλαος έγραψε: 08 Νοέμ 2022, 01:08
hellegennes έγραψε: 07 Νοέμ 2022, 13:24
Σύνελθε λίγο. Προσπάθησε να αντιληφθείς γιατί είναι λάθος αυτό που λες. Ποια εταιρεία ξέρεις που έχει αυξήσει τιμές γιατί αυξάνεται ο όγκος πωλήσεών της; Δηλαδή ήμαρτον. Δώσε μου μερικά αληθινά παραδείγματα για να στηρίξεις αυτήν την βλακεία.
Εύστοχες οι τοποθετήσεις στο ζήτημα.
Ένα πολύ απλό παράδειγμα που αποτελεί ένα δείγμα επιβεβαίωσης των όσων γράφεις, αποτελεί γνωστή εταιρεία αναψυκτικών. Αύξηση των πωλήσεων, η τιμή δεν άλλαξε.
Έχω άπειρα παραδείγματα. Θα αρκεστώ σε ένα αναλυτικά. Η εταιρεία ΜΕΓΑ αύξησε τον τζίρο της κατά 230% από το 2010 ως το 2021. Μέχρι το 2020 δεν είχε κάνει καθόλου αυξήσεις, οι τιμές των προϊόντων της ήταν αμετάβλητες.
Για όποιον δεν ξέρει, η ΜΕΓΑ είναι 100% ελληνική εταιρεία, δημιουργός των brands Babylino, Everyday, Sani (Lady/Men), Babycare, Wet Hankies, Pom Pon.
Είναι μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες. Η δε ζήτησή της στο εξωτερικό έχει εκτοξευθεί. Οι εξαγωγές της στο ίδιο διάστημα δεκαπλασιάστηκαν.
Αντίστοιχα δεν αύξησαν τιμές η Chipita στο ίδιο διάστημα (τζίρος 500+ εκατομμύρια) ή η Pepsico, η εταιρεία που έχει την Pepsi, την αντιπροσωπεία της Ferrero (Kinder, Nutella, κτλ) και τα προϊόντα της Tasty (Cheetos, Ruffles, Lays, κτλ). Μιλάμε για εταιρείες με τρελή άνοδο την τελευταία δεκαετία. Η Pepsico δεν έχει κάνει καν ουσιώδεις αυξήσεις τώρα.
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 08 Νοέμ 2022, 15:10
από paul25
Βασικά αυτό που λέει ο hellegennes είναι η φιλοσοφία λειτουργίας ενός σούπερ μάρκετ και ο σκοπός ύπαρξης του. Οι υπεραγορές (super markets) δημιουργήθηκαν με σκοπό να κάνουν μαζικές πωλήσεις ώστε να μην χρειάζεται να βάζουν μεγάλο καπέλο στην τιμή των προιοντων. Τυπικά ο τζίρος ενός σούπερ μάρκετ θα πρέπει να κυμαίνεται 1-3%. Αυτός είναι και ο λόγος που το καλάθι του νοικοκυριού εφαρμόζεται σε σούπερ μάρκετ μεγάλου τζίρου και όχι σε μικρό μπακάλικα (εκεί είναι προαιρετικό).
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 08 Νοέμ 2022, 22:42
από Αρχέλαος
paul25 έγραψε: 08 Νοέμ 2022, 15:10
Βασικά αυτό που λέει ο hellegennes είναι η φιλοσοφία λειτουργίας ενός σούπερ μάρκετ και ο σκοπός ύπαρξης του. Οι υπεραγορές (super markets) δημιουργήθηκαν με σκοπό να κάνουν μαζικές πωλήσεις ώστε να μην χρειάζεται να βάζουν μεγάλο καπέλο στην τιμή των προιοντων. Τυπικά ο τζίρος ενός σούπερ μάρκετ θα πρέπει να κυμαίνεται 1-3%. Αυτός είναι και ο λόγος που το καλάθι του νοικοκυριού εφαρμόζεται σε σούπερ μάρκετ μεγάλου τζίρου και όχι σε μικρό μπακάλικα (εκεί είναι προαιρετικό).

Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2022, 00:31
από paul25
Πρώτος απολογισμός του καλαθιού μετά την πρώτη εβδομάδα.
Ολες οι αλλαγές στο καλάθι του νοικοκυριού και η έλευση της efood
Περισσότερες από 110 αλλαγές σε προϊόντα και τιμές έγιναν από την περασμένη Τετάρτη. Ποιο το εύρος τιμών, ποιο είναι το πιο «βαρύ». Η μάχη στήθος με στήθος των σούπερ μάρκετ και η επικείμενη έλευση της efood.
Αύριο Τετάρτη συμπληρώνεται μία εβδομάδα από την ημέρα που έκανε πρεμιέρα το καλάθι του νοικοκυριού. Εν αναμονή του νέου καλαθιού -θα αναρτηθεί μέχρι αύριο στις 9 το πρωί στο e-katanalotis και σε αυτό θα συμπεριληφθεί και το καλάθι της efood-, το Euro2day.gr με τη βοήθεια του Γιάννη Δοξαρά, ιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου της Warply που χειρίζεται το e-katanalotis.gr, κάνει τον πρώτο απολογισμό για το εύρος τιμών, τον αριθμό των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι της κάθε αλυσίδας, τη μέση αξία αυτού και για τις αλλαγές που έγιναν σε τιμές, προϊόντα και διπλοεγγραφές.
Συνολικά υπήρξαν περισσότερες από 110 αλλαγές σε σύνολο 850 προϊόντων που περιείχαν όλα τα καλάθια που ανέβηκαν την περασμένη Τετάρτη στο e-katanalotis. Σημαντικό μέρος των αλλαγών αφορούσε διπλοεγγραφές που αποτελούσαν το 16% του συνόλου.
Αυτό οφείλεται αφενός στον σύντομο χρόνο τον οποίο είχαν όλοι για να προσαρμοστούν στο νέο αυτό εργαλείο και αφετέρου στην προχειρότητα με την οποία κάποιες αλυσίδες αντιμετώπισαν τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο μια αλυσίδα έκανε 10 αλλαγές, δύο αλυσίδες πάνω από 6, ο αριθμός των αλλαγών στις υπόλοιπες αλυσίδες ήταν χαμηλός μονοψήφιος ενώ πλέον όλες έχουν καλύψει την υποχρέωση των 51 κατηγοριών.
Από την ανάλυση προκύπτει ότι το 55% των προϊόντων είναι ιδιωτικής ετικέτας (Pl) και το 45% επώνυμα. Μια αναλογία που δεν συνάδει με το μέσο καλάθι του Έλληνα καταναλωτή, όπου το μερίδιο των Pl είναι στο 30% των αγορών, συμπεριλαμβανομένης και της Lidl.
Διαφορές υπάρχουν και στον αριθμό των προϊόντων που έχει το κάθε καλάθι. Τα περισσότερα προϊόντα έχει το καλάθι της ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ (97), ακολουθεί το καλάθι του Γαλαξία (96) και έπονται: ΑΒ (74), Μασούτης (71), Σκλαβενίτης (66), Χαλκιαδάκης (65), ΣΥΝΚΑ (65), Κρητικός (58), Bazaar (56), My Market (52), ενώ τα υπόλοιπα καλάθια έχουν από 51 προϊόντα έκαστο, όσες και οι κατηγορίες.
Σε ό,τι αφορά την αξία, το πιο φθηνό καλάθι κοστίζει 121,83 ευρώ και 150,68 ευρώ το ακριβότερο, ενώ μεγάλο είναι το εύρος των τιμών.
Πού «κλείδωσαν» οι τιμές ανά προϊόν
Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζεται το εύρος τιμών -χαμηλότερη, υψηλότερη και μέση τιμή- ανά προϊόν στα 13 καλάθια που αναρτήθηκαν στο e-katanalotis την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου. Το εύρος τιμών ανά προϊόν σχετίζεται με το αν είναι επώνυμο ή pl αλλά και με το βάρος - όγκο της κάθε συσκευασίας που προσφέρει το κάθε καλάθι. (βλέπε πίνακα)
Τι αλλάζει στο καλάθι
Λίγες ώρες πριν την ανάρτηση στο e-katanalotis των νέων «καλαθιών» από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, το υπουργείο Ανάπτυξης αναμένεται να εκδώσει Κοινή Υπουργική Απόφαση για να διορθωθούν προβλήματα στη λειτουργία που εντοπίστηκαν κατά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου. Ένα εξ αυτών των προβλημάτων είναι η σήμανση των προϊόντων του καλαθιού εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Για τον πίνακα των τιμών:
https://www.euro2day.gr/news/economy/ar ... kai-h.html
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2022, 00:54
από independent44
Δεν έχει λόγο η ΝΔ να "εμπαίξει" κανέναν σχετικά με το καλάθι.
Ίσα ίσα έχει κάθε λόγο να το παλέψει ώστε να πετύχει είτε μ' αυτήν τη μορφή είτε με άλλη.
Αν οι υποκλοπές ενδιαφέρουν 1000 άτομα, η ακρίβεια απασχολεί 10.000.000
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2022, 01:31
από hellegennes
Άρα καμμιά κυβέρνηση δεν εμπαίζει ποτέ κανέναν με κανέναν τρόπο, γιατί δεν έχουν λόγο να δυσαρεστήσουν 10 εκατομμύρια άτομα.
Κάτι δεν πάει καλά μ' αυτόν τον συλλογισμό.
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2022, 01:46
από independent44
Είναι κάτι τόσο άμεσο και καθημερινό που δεν τους παίρνει να αποτύχουν.
Σε άλλα θέματα, θα μπορούσαν να ανακοινώσουν κοίτασμα ενώ δεν υπάρχει,
να προαναγγείλουν προσλήψεις και τελικά να μην τις κάνουν,
μια επένδυση που τελικά θα ακυρωθεί,
αλλά εδώ τσούζει το πράγμα.
Στην τελική, μπορεί να δώσουν στους σουπερμαρκετάδες άλλες διευκολύνσεις αρκεί να φανεί ότι το ράφι φθηναίνει.
Και τις "διευκολύνσεις" να τις πληρώσουμε εμείς αργότερα.
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2022, 12:57
από πατησιωτης
Ο Άδωνις ανακοίνωσε τον πρωταθλητή του καλαθιού αυτή την εβδομάδα : Μασούτης.
Θα τον διαφημίζει για μια εβδομάδα και την επόμενη θα διαφημίζει αυτόν που θα κάνει πάλι τις μεγαλύτερες εκπτώσεις.
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2022, 14:14
από hellegennes
πατησιωτης έγραψε: 09 Νοέμ 2022, 12:57
Ο Άδωνις ανακοίνωσε τον πρωταθλητή του καλαθιού αυτή την εβδομάδα : Μασούτης.
Θα τον διαφημίζει για μια εβδομάδα και την επόμενη θα διαφημίζει αυτόν που θα κάνει πάλι τις μεγαλύτερες εκπτώσεις.
Μπορείς να σταματήσεις να αναφέρεις την λέξη "εκπτώσεις" την στιγμή που κανείς δεν έχει κάνει έκπτωση σε τίποτα;
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2022, 14:16
από Zelda
πατησιωτης έγραψε: 09 Νοέμ 2022, 12:57
Ο Άδωνις ανακοίνωσε τον πρωταθλητή του καλαθιού αυτή την εβδομάδα : Μασούτης.
Θα τον διαφημίζει για μια εβδομάδα και την επόμενη θα διαφημίζει αυτόν που θα κάνει πάλι τις μεγαλύτερες εκπτώσεις.
Ε, τοτε να ανακοινωθει μποικοταζ στο Μασουτη
Ακριβεια θελουμε
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2022, 14:23
από zteo
πατησιωτης έγραψε: 09 Νοέμ 2022, 12:57
Ο Άδωνις ανακοίνωσε τον πρωταθλητή του καλαθιού αυτή την εβδομάδα : Μασούτης.
Θα τον διαφημίζει για μια εβδομάδα και την επόμενη θα διαφημίζει αυτόν που θα κάνει πάλι τις μεγαλύτερες εκπτώσεις.
Τωρα έγινε και διαφημιστής σ/Μ ο Άδωνης.
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2022, 14:24
από George_V
To πρωι που πηγα σουπερμαρκετ πηρα ψωμι για τοστ (φιρμα του σουπερμαρκετ) το οποιο ειχε σημανση "καλαθι του νοικοκυριου" (απο σημερα γιατι τις αλλες μερες δεν ηταν στο καλαθι) και τιμη 1.29 ευρω.
Δεν βλεπω καν το λογο να το βαλεις αυτο στο καλαθι του νοικοκυριου γιατι εδω και μηνες που παιρνω το συγκεκριμενο ψωμι για τοστ 1.29 ειχε πάντα. Δεν ειχε αλλαξει η τιμη του.
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2022, 14:32
από hellegennes
George_V έγραψε: 09 Νοέμ 2022, 14:24
To πρωι που πηγα σουπερμαρκετ πηρα ψωμι για τοστ (φιρμα του σουπερμαρκετ) το οποιο ειχε σημανση "καλαθι του νοικοκυριου" (απο σημερα γιατι τις αλλες μερες δεν ηταν στο καλαθι) και τιμη 1.29 ευρω.
Δεν βλεπω καν το λογο να το βαλεις αυτο στο καλαθι του νοικοκυριου γιατι εδω και μηνες που παιρνω το συγκεκριμενο ψωμι για τοστ 1.29 ειχε πάντα. Δεν ειχε αλλαξει η τιμη του.
Κυρίως ο Πατησιωτης φταίει σ' αυτό το νήμα για την δημιουργία της εντύπωσης ότι έχει αλλάξει η τιμή οποιουδήποτε προϊόντος είναι στο καλάθι. Κανενός προϊόντος δεν έχει αλλάξει η τιμή. Το concept είναι ξεκάθαρα μια λίστα με 51 προϊόντα που προτείνει το ΣΜ, ούτε καν με βάση την χαμηλότερη τιμή στην κατηγορία τους (μόνο ο ΑΒ έχω παρατηρήσει ότι το κάνει αυτό).
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2022, 14:48
από under
George_V έγραψε: 09 Νοέμ 2022, 14:24
To πρωι που πηγα σουπερμαρκετ πηρα ψωμι για τοστ (φιρμα του σουπερμαρκετ) το οποιο ειχε σημανση "καλαθι του νοικοκυριου" (απο σημερα γιατι τις αλλες μερες δεν ηταν στο καλαθι) και τιμη 1.29 ευρω.
Δεν βλεπω καν το λογο να το βαλεις αυτο στο καλαθι του νοικοκυριου γιατι εδω και μηνες που παιρνω το συγκεκριμενο ψωμι για τοστ 1.29 ειχε πάντα. Δεν ειχε αλλαξει η τιμη του.
Ο ρολος του καλαθιου ειναι να συγκρατησει οσο το δυνατον τις τιμες και ει δυνατον μεσω ανταγωνισμου να τις μειωσει.Αν ενα συγκεκριμενο προιον δεν εχει μειωθει αλλα δεν αυξανεται κιολας,σημαινει οτι το καλαθι δουλευει.Αν μειωθει κιολας,ακομα καλυτερα.
Re: Ο εμπαιγμός του καλαθιού του νοικοκυριού
Δημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2022, 14:54
από hellegennes
Είναι αδύνατον να συγκρατηθεί η άνοδος των τιμών με αυτόν τον τρόπο. Ο λόγος που ανεβαίνουν αυτήν την στιγμή τα προϊόντα είναι μαζικός. Όταν ανεβαίνει το ψωμί του τοστ, μιας που δόθηκε ως παράδειγμα, ανεβαίνουν ταυτόχρονα όλες οι μάρκες. Είναι αδύνατον μια μάρκα να μείνει στην προηγούμενη τιμή. Αν παραμένει στην ίδια τιμή το συγκεκριμένο προϊόν είναι καθαρά και μόνο γιατί έχουν παραμείνει και όλες οι ανταγωνιστικές φίρμες.
Το μόνο στο οποίο μπορεί να οδηγήσει αυτό το πανηλίθιο μέτρο είναι να κάνουν συμφωνίες τα ΣΜ με συγκεκριμένες φίρμες για να διαφημίζονται στο καλάθι του νοικοκυριού, γιατί είναι μια μορφή διαφήμισης, με αντάλλαγμα κάποιο αντίτιμο για το ΣΜ, το οποίο θα καρπώνεται το ΣΜ φυσικά, όχι ο καταναλωτής.