Ασέβαστος έγραψε: 14 Απρ 2021, 08:55
ST48410 έγραψε: 13 Απρ 2021, 23:51
Ενδεχομένως έχω καταλάβει λάθος το μέτρο γιατί βλέπω ότι σοβαροί χρήστες αντιδρούν. Θα γράψω ένα παράδειγμα και όποιος βλέπει κάτι λάθος ας κάνει ένα κόπο να μου εξηγήσει. Έστω ένα ξενοδοχείο σε περιοχή που δεν είναι πλήρως τουριστική αλλά δουλεύει όλο το χρόνο. Λειτουργεί φουλ τους 6 μήνες και τους άλλους 6 χαλαρά. Αν ο ξενοδόχος ήθελε ρεσεπτιονίστ που θα χτυπάει 10ωρα και 12ωρα το καλοκαίρι σίγουρα θα έδινε αρκετά παραπάνω από το βασικό ακόμα και αν ο άλλος είναι χαλαρός το δεύτερο εξάμηνο. Τώρα θα του πει χτύπα υπερωρίες με το βασικό το καλοκαίρι και το χειμώνα πάλι με το βασικό θα σε αφήνω αντίστοιχες ώρες να φύγεις νωρίτερα.
Ο εργαζόμενος θα δουλέψει για ένα μισθό της πλάκας με τον οποίο πλέον δεν θα μπορεί να ζήσει οικογένεια (ούτε κι ο ίδιος αν δεν έχει κάτι από το σπίτι του) και όλα θα ήταν καλά αν ο έξτρα χρόνος που έχει το χειμώνα θα είναι πλήρως ρυθμισμένος εξαρχής (και όχι στην διακριτική ευχέρεια του αφεντικού "τράβα σήμερα νωρίτερα, δεν έχουμε άλλες αφίξεις") και αν υπήρχαν πολλές part time δουλειές για να βρει μια δεύτερη απασχόληση στον έξτρα χρόνο που θα έχει να βγάλει επιπλέον χρήματα. Όμως ξέρουμε ότι στις παρούσες συνθήκες τίποτα από τα 2 δεν παίζει. Με ωράριο λάστιχο, που σου διαμορφώνει ο άλλος κατά το κέφι του, δεν μπορείς να κάνεις δεύτερη δουλειά.
Ο εργαζόμενος του παραδείγματος θα δει τελικά μία σοβαρή μείωση του εισοδήματός του. Που κάνω λάθος;
στο οτι δεν εχει μονο εναν εργαζομενο.
α) περιπτωση. δουλευουν ολοι, παντα, 8ωρα. τους ζορικους μηνες εχει 100 εργαζομενους, τους χαλαρους 50.
β)περιπτωση. εχει μονιμα 75 εργαζομενους, που δουλευουν 10ωρα στα ζορια, 6ωρα στα χαλαρα.
στη β περιπτωση, αλλοι κερδιζουν, αλλοι χανουν. και για τον εργοδοτη, περιπου τα ιδια θαναι.
Ίσως δεν το έγραψα πολύ καλά. Θα κάνω μία ακόμα προσπάθεια.
Αναφέρθηκα σε πολύ συγκεκριμένο επάγγελμα. Του ρεσεψιονίστ. Γιατί εκεί ο ξενοδόχος δεν μπορεί να βάλει τον καθένα να το κάνει. Πρέπει να υπάρχει καλή γνώση του σχετικού λογισμικού και να είναι το άτομο προσεκτικό αφού θα χρεώσει πιστωτικές κάρτες ή θα πάρει μετρητά. Εκεί κάθε λάθος μετράει.
Μία μικρή ξενοδοχειακή μονάδα (10-30 δωμάτια) έχει συνήθως ένα άτομο ανά βάρδια. Ανάλογα με τα αστέρια του ξενοδοχείου θα χρειαστεί 2 άτομα τη μέρα (8-16:00 και 16-12:00) ή και τρίτο για νυκτερινή βάρδια. Συνήθως όταν σκάνε πολλοί τουρίστες μαζί ξεχειλώνουν οι ώρες τις προηγούμενης βάρδιας για να υπάρχει και δεύτερο άτομο να εξυπηρετεί. Δεν νοείται να καθυστερεί ο τουρίστας που έχει έρθει ταλαιπωρημένος από ταξίδι να περιμένει να πάρει το κλειδί με τις ώρες, ούτε αυτός που πρέπει να πληρώσει για να φύγει να προλάβει καράβι ή αεροπλάνο. Συχνά βοηθά και ο ίδιος ο ξενοδόχος ή μέλη της οικογένειας αν είναι οικογενειακή επιχείρηση. Σε αυτή τη δουλειά οι όποιο άλλοι εργαζόμενοι (καμαριέρες, μάγειρες, αχθοφόροι) είναι αδύνατο να βοηθήσουν.
Μία τέτοια θέση σε δυνατό προορισμό ή έστω σε ξενοδοχείο που έχει κίνηση προσφέρει μηνιάτικο που δεν το βλέπει κανένας εργαζόμενος ανάλογων προσόντων σε υπαλληλική εταιρική θέση. Γιατί αυτός θα χτυπήσει και 12ώρα Ιούλιο - Αύγουστο και ας ξέρεις πως Μάιο - Οκτώβριο θα έχει και ώρες που θα του δίνεις να κάνει κάτι άλλο (αν ανανεώνει υλικό στα κοινωνικά δίκτυα πχ) γιατί δεν έχει τόση δουλειά η ρεσεψιόν.
Αυτός τώρα θα τη φάει με το νόμο πολύ άσχημα. Τις έξτρα ώρες θα του τις δώσει σαν ρεπό τους χαμηλούς μήνες. Αν ήμασταν χώρα που υπήρχε περίσσια προσφορά part time εργασίας δεν θα υπήρχε πρόβλημα. Θα έβρισκε να κάνει κάτι άλλο τη μία μέρα που κάθεται και στο τέλος θα ήταν λίγο πάνω ή λίγο κάτω από τώρα. Τώρα απλά θα μειωθεί το εισόδημά του.