Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
Maspoli έγραψε: 20 Φεβ 2021, 14:42
Δε βλέπω όμως από και κάνα κύμα να εγκαταλείπει την Αθήνα αφού τόσο άσχημη την βρίσκετε (όντας σε μεγάλο βαθμό αχάριστοι)
Αν και ... βλέπω στα τριήμερα να γίνεται της πουτάνας. Αν αξίζει τόσο πολύ η εξοχή ας κάνουν κάτι μονιμότερο
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 21 Φεβ 2021, 13:52
από ST48410
Πάμε στο 1973 με την Ευρυάλη, έργο για πιάνο. Έβαλε και ο sharp μια midi εκτέλεση στην σελίδα 7. Ας βάλουμε κι εδώ μία κανονική
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 21 Φεβ 2021, 21:29
από ST48410
1974, Gmeeoorh για εκκλησιαστικό όργανο
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 26 Φεβ 2021, 22:45
από ST48410
Περνάμε μερικά έργα και πηγαίνουμε στο 1975
N'Shima για 2 τραγουδίστριες και 5 όργανα
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 28 Φεβ 2021, 23:46
από ST48410
παραμένουμε στο 1975. Φλέγρα για 11 όργανα
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 01 Μαρ 2021, 00:01
από ST48410
Την ίδια χρονιά Ψάπφα (δηλαδή Σαπφώ) για κρουστά
tipiti klop και νύχτα και όποιος άλλος θα ήθελε να ακούσει αλλά τον δυσκολεύει αυτή η μουσική, είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης αυτό το έργο. Λείπει η αρμονία της ατονικής μουσικής που μπορεί να σας ενοχλεί και έχετε κυρίως να αντιμετωπίσετε τους μη επαναλαμβανόμενους ρυθμούς
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 01 Μαρ 2021, 01:37
από sharp
Ανταλλάσω όλα τα έργα του Ξενάκη για μία χαμένη Καντάτα του Μπαχ.
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 01 Μαρ 2021, 01:52
από ST48410
sharp έγραψε: 01 Μαρ 2021, 01:37
Ανταλλάσω όλα τα έργα του Ξενάκη για μία χαμένη Καντάτα του Μπαχ.
Σαν ακροατής θα μπορούσες να το πεις αυτό. Ο Bach είναι ο κορυφαίος της εποχής του και όχι μόνο. Για τον Ξενάκη θα ξέρουμε σε μερικές δεκαετίες ακόμα καλύτερα πόσο σημαντικός ήταν ή δεν ήταν. Επίσης είναι προφανώς δικαίωμά σου να σου αρέσει κάτι και όχι κάτι άλλο.
Αν όμως σε ενδιαφέρει η σύγχρονη σύνθεση αλλάζει το πράγμα. Αλλάζει πολύ. Η χαμένη καντάτα του Bach θα μπορούσε να είναι ένα πολύ ενδιαφέρον έργο αλλά θα ήταν σχετικά απίθανο να πρόσφερε γνώσεις που δεν θα τις έχουμε από όλα τα υπόλοιπα έργα του που είναι και πάρα πολλά. Χωρίς τα έργα του Ξενάκη όμως θα είχες τεράστια κενά και απορίες για την εξέλιξη των πραγμάτων στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα. Και δεν μπορείς να μου φέρεις άλλα 5 ονόματα που να καλύπτουν το κενό αυτών των αποριών. Έχεις πχ Ligeti και Penderecki να χρησιμοποιούν ηχητικές επιφάνειες εκεί στα 60s αλλά με πολύ διαφορετικό τρόπο.
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 01 Μαρ 2021, 09:31
από sharp
Ανταλλάσω όλα τα έργα του 20ου αι., από το 12φθογγο του Σαίνμπεργκ και μετά για μία χαμένη Καντάτα του Μπαχ.
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 01 Μαρ 2021, 11:10
από ST48410
sharp έγραψε: 01 Μαρ 2021, 09:31
Ανταλλάσω όλα τα έργα του 20ου αι., από το 12φθογγο του Σαίνμπεργκ και μετά για μία χαμένη Καντάτα του Μπαχ.
Ναι, αλλά δεν αιτιολόγησες γιατί ακυρώνεις το σκεπτικό μου έτσι εύκολα. Άντε να βοηθήσω λίγο.
sharp έγραψε: 01 Μαρ 2021, 09:31
Ανταλλάσω όλα τα έργα του 20ου αι., από το 12φθογγο του Σαίνμπεργκ και μετά για μία χαμένη Καντάτα του Μπαχ.
Ναι, αλλά δεν αιτιολόγησες γιατί ακυρώνεις το σκεπτικό μου έτσι εύκολα. Άντε να βοηθήσω λίγο.
Σχολή Mannheim και Mozart
John Field και Chopin
ΥΓ. Καλό μήνα!
Ευχαριστώ, επίσης. Περίπλοκο θέμα, οι συνεπαγωγές δεν είναι μονοσήμαντες, οπότε η μεγάλη απάντηση που ζητάς μπορεί να υπάρξει, καιρού δοθέντος.
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 01 Μαρ 2021, 22:26
από ST48410
sharp έγραψε: 01 Μαρ 2021, 22:11
Περίπλοκο θέμα, οι συνεπαγωγές δεν είναι μονοσήμαντες, οπότε η μεγάλη απάντηση που ζητάς μπορεί να υπάρξει, καιρού δοθέντος.
Έχω κάτι πολύ απλό στο μυαλό μου που δεν θέλει πολλές εξηγήσεις. Ότι το έργο κορυφαίων δημιουργών προϋποθέτει τα μικρά βήματα που έκαναν αρκετοί μετριότεροι πριν από αυτούς. Υπό αυτή την έννοια δεν μπορείς να πεις ότι δεν μας χρειάζεται το Mannheim κι ας μην ακούει ποτέ κανείς μας κανένα έργο τους σήμερα. Αν λοιπόν δεν μπορείς να πετάξεις το έργο του Carl Stamitz και του Christian Cannabich πόσο μάλλον δεν μπορείς να πετάξεις το έργο του Ξενάκη. Ανεξάρτητα από την όποια ποιότητά του, ο ρόλος του είναι κομβικής σημασίας για την εξέλιξη των πραγμάτων.
sharp έγραψε: 01 Μαρ 2021, 22:11
Περίπλοκο θέμα, οι συνεπαγωγές δεν είναι μονοσήμαντες, οπότε η μεγάλη απάντηση που ζητάς μπορεί να υπάρξει, καιρού δοθέντος.
Έχω κάτι πολύ απλό στο μυαλό μου που δεν θέλει πολλές εξηγήσεις. Ότι το έργο κορυφαίων δημιουργών προϋποθέτει τα μικρά βήματα που έκαναν αρκετοί μετριότεροι πριν από αυτούς. Υπό αυτή την έννοια δεν μπορείς να πεις ότι δεν μας χρειάζεται το Mannheim κι ας μην ακούει ποτέ κανείς μας κανένα έργο τους σήμερα. Αν λοιπόν δεν μπορείς να πετάξεις το έργο του Carl Stamitz και του Christian Cannabich πόσο μάλλον δεν μπορείς να πετάξεις το έργο του Ξενάκη. Ανεξάρτητα από την όποια ποιότητά του, ο ρόλος του είναι κομβικής σημασίας για την εξέλιξη των πραγμάτων.
Μα δεν με ενδιαφέρουν ούτε τα έργα των Πεντερέτσκι, Λιγκέτι.
Αντιθέτως θεωρώ τις 200 χαμένες Καντάτες του Μπαχ τραγική απώλεια του πολιτισμού μας.
Αλλά θα επανέλθω επεξηγηματικά, όπως απείλησα ήδη
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 01 Μαρ 2021, 22:31
από sharp
Α και ευχαριστώ για τον John Field, δεν τον ήξερα. Έχει αξία από μόνος του, όχι λόγω Chopin, αυτή ίσως είναι μία διαφορά τού πώς βλέπουμε την μουσική.
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 01 Μαρ 2021, 22:35
από ST48410
sharp έγραψε: 01 Μαρ 2021, 22:31
Α και ευχαριστώ για τον John Field, δεν τον ήξερα. Έχει αξία από μόνος του, όχι λόγω Chopin, αυτή ίσως είναι μία διαφορά τού πώς βλέπουμε την μουσική.
Δεν είπα ότι δεν έχει. Όμως ο Chopin είναι αρκετά μεγαλύτερο μέγεθος. Απλά δεν φτάνει αυτό (η ιδιοφυΐα ενός σπουδαίου δημιουργού) για να φτιαχτούν τα έργα υψηλής ποιότητας. Χρειάζεται να πάρει κάτι από τριγύρω. Πολλά δηλαδή. Τι θα είχε γίνει χωρίς αυτά τα τριγύρω; Δεν ξέρω. Πάντως δεν θα είχες αυτή την εξέλιξη.