Σελίδα 17 από 27

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 16:59
από Καλαβρία
grtex 7381 έγραψε: 18 Μαρ 2019, 16:56 Το 1709 τόσο πολυ που είχαν συγχωνευτεί και επηρεαστεί ο ενας απ’ τον άλλον δεν αποτελούσαν πια διαφορετικό λαό, δε διαφωνώ.
Ήταν όμως ο ίδιος λαός από την αρχή; Γιατί ο Φραντζής ή ο Χαλκοκονδύλης που ήταν παρόν στα γεγονότα λένε το ακριβως αντίθετο.
Σου ξαναλέω οτι η πηγη του Σιμονσ ειναι από το 1379.
Η πηγη του Ενετου η πρωτη ειναι από το 1479.

Οτι η πρωτος αλληλοεπηρεασμος και συγχωνευση εγιναν προ της καθόδου δεν μου εξηγεις γιατι διαφωνείς;;;

Ο Φραντζής τι γράφει;;;

Οτι κλέβανε τους Ρωμιούς;;
Μα λέει οτι '' και δη '''κλέβανε και τους Αρβανίτες
και τους συγγενείς τους ακόμα.
Ιδιον της κουλτουρας που φερανε από τα μέρη που ήρθαν οποτε
και οχι καποιο '''ανθελληνικο μένος'''.....

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 17:04
από Giorgos 574
Επομένως θεωρείς ότι ήταν Ελληνοαλβανοι φυλετικά;

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 17:08
από Giorgos 574
Όταν λες της κουλτουρας που φέρανε εννοεις ότι τα κάνανε αυτα γιατί είχαν και Αλβανική καταγωγή; Αργότερα ο Φραντζής και ο Χαλκοκονδύλης λένε ότι για αρχηγό τους διάλεξαν κάποιον Καντακουζινο που πήρε το Αλβανικό όνομα Γκιν και η γυναίκα του Κουκια.

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 17:09
από Καλαβρία
grtex 7381 έγραψε: 18 Μαρ 2019, 17:04 Επομένως θεωρείς ότι ήταν Ελληνοαλβανοι φυλετικά;
Πάνω κάτω εκει έχω καταλήξει .

Καλύτερη εξήγηση δεν έχω βρεί .

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 17:18
από Καλαβρία
grtex 7381 έγραψε: 18 Μαρ 2019, 17:04 Επομένως θεωρείς ότι ήταν Ελληνοαλβανοι φυλετικά;
Γιατί οχι , :102:
τετοιοι αλλωστε υπάρχουν ως σήμερα ακόμα και στην Σιπερία :8)

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 17:20
από Καλαβρία
Ωραια κουβέντα εχουμε κανει πάντως

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 17:25
από Καλαβρία
Να σου φέρω και μια πηγη ακόμα;;

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 17:49
από Giorgos 574
Όχι εντάξει τεκμηριωμένο είναι το συμπερασμα σου

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 17:50
από Καλαβρία
grtex 7381 έγραψε: 18 Μαρ 2019, 17:49 Όχι εντάξει τεκμηριωμένο είναι το συμπερασμα σου
Οκ

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 19:12
από Καλαβρία
http://thesis.ekt.gr/thesisBookReader/i ... 5/mode/1up

Στη σελίδα 495-96 αναφέροντε τα εξής καταπληκτικά και συγχρόνως αποστομωτικά


''''Ο Αρβανίτης Γιωργος Τελουσης του Λαζαρου ειναι ιππέας στην ομάδα του Αρβανίτη Θωμά Λούση ...
Στην αίτηση αναφέρει οτι ο πατέρας του Λαζαρος ειχε εγκατασταθεί στο Δεσποτάτο ως πολεμιστής ....
Προσχώρησε στους Βενετούς όταν οι τελέυταίοι κατέλαβαν τη Μονεβασιά [από του Τούρκους]
Κατα τη διάρκεια της πολιορκίας της πόλης εβγαινε για αναγνωριστικές και κατασκοπευτικες επιχειρησης και αιχμαλωτιζε σημαντικά πρόσωπα από τις όμορες τουρκοκρατούμενες περιοχές...
Ανάμεσα στα πρόσωπα που έπιασε
ήταν και ένας Αλβανος στασιαστής που σκόπευε να παραδώσει την πόλη στους Τούρκους
[et presse uno albanese rebello]

Ειναι χαρακτηριστική η απαξιωτική αναφορά του στον Αλβανο στρατιώτη
με τον οποίο προφανώς ο Τελούσης δεν φαίνεται να θεωρούσε ότι είχε κοινές αναφορές.'''.... :smt018


''''Ο Προγόνος Σνάτης
αρχηγός στρατιότι στην Βενετική Αλβανία
ενημέρωνε με επιστολή του τις Βενετικές αρχές της Μητρόπολης οτΙ χτύπησε
τους Αλβανους στο Μαργαρίτι ,στο Κάταρο και όλη τη συνοριακή γραμμή με την Τουρκία......1712 :c020:''''

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 19:25
από Giorgos 574
Ο Αλβανος στασιαστης ήταν προφανώς Αρβανιτης (ας πούμε ελληνοαλβανος) που θα εξισλαμιζόταν.
Οι Αλβανοί γενικά ήταν οι δεύτεροι στα Βαλκάνια με τη μεγαλύτερη τάση προς τον εξισλαμισμό (πρώτοι ήταν οι Βόσνιοι).
Ο πρώτος Αρβανιτης οπλαρχηγός που εξισλαμιστηκε ήταν ο Ισαήμ, το 1380 από τον Έλληνα τζιχαντιστη Γαζί Εβρενος

https://books.google.gr/books?id=lMZlDQ ... τα&f=false

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 19:36
από Καλαβρία
grtex 7381 έγραψε: 18 Μαρ 2019, 19:25 Ο Αλβανος στασιαστης ήταν προφανώς Αρβανιτης (ας πούμε ελληνοαλβανος) που θα εξισλαμιζόταν.
Οι Αλβανοί γενικά ήταν οι δεύτεροι στα Βαλκάνια με τη μεγαλύτερη τάση προς τον εξισλαμισμό (πρώτοι ήταν οι Βόσνιοι).
Ο πρώτος Αρβανιτης οπλαρχηγός που εξισλαμιστηκε ήταν ο Ισαήμ, το 1380 από τον Έλληνα τζιχαντιστη Γαζί Εβρενος

https://books.google.gr/books?id=lMZlDQ ... τα&f=false
Συμφωνω .....

Εγω δεν καταλαβα γιατι διαφωνεις με τις κοινοτητες [σε προηγουμενες σελιδες ] .
Ειχανε καταρχην την προσωνυμια nazione;;;

Δευτερον αφου και η Δαλματικη και η Αλβανικη ηταν καθολικες αρα το θεμα δεν ηταν απλά και μονο θρησκευτικο.
Ηταν εθνοθρησκευτικο εκει εχω καταλήξει

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 20:28
από Καλαβρία
Καλαβρία έγραψε: 18 Μαρ 2019, 17:18
grtex 7381 έγραψε: 18 Μαρ 2019, 17:04 Επομένως θεωρείς ότι ήταν Ελληνοαλβανοι φυλετικά;
Γιατί οχι , :102:
τετοιοι αλλωστε υπάρχουν ως σήμερα ακόμα και στην Σιπερία :8)
2 χαρακτηριστικές περιοχές Αλβανόφωνων Ελληνικής καταγωγής στην σημερινή Αλβανία ....

Λιούντζη και Ζαγοριά

Η περιοχη της Λουντζης ειναι μια τετοια χαρακτηριστικη περιοχη ανθρωπων μεικτης καταγωγης
Βρισκετε μεταξυ Αργυροκαστρου και Τεπελενιου και φυσικά δεν συμπεριλαμβάνεται στη λεγόμενη μειονοτικη ζώνη
των 99 αναγνωρισμένω ρωμεικων χωριών...που περιλαμβανει τα κάτω του Αργυροκαστρου αμιγώς ελληνοφωνα χωριά...


Ας δουμε λιγα στοιχεια από το βιβλίο

Published in R. King, N. Mai, S. Schwandner-Sievers (eds.), The New Albanian Migration.
Brighton-Portland, Sussex Academic Press (2005), p. 173-194.

https://halshs.archives-ouvertes.fr/fil ... _2005a.pdf

Λιγα χαρακτηριστικα αποσπασματα απο την παραπανω εργασια …….

¨¨¨¨ Είναι επίσης γνωστό ότι, σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων, και
πίσω στους Οθωμανικούς χρόνους, οι ονομασίες «Έλληνες» και «Ορθόδοξοι Χριστιανοί» ήταν σε μεγάλο βαθμό
συνώνυμο騨¨¨
Γιατί άραγε μόνο σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων ίσχυε σχεδόν πάντα το Ορθόδοξος = Ελληνας=Γραικός
και οχι ας πούμε στην Βουλγαρία και τη Σερβία;;;;;;;
Θα φανεί παρακάτω το γιατί….



Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι, στη ξενιτειά οι περισσότεροι δήλωσαν Έλληνες:
αναμνήσεις από το κουρμπέτ που δείχνουν ότι στην Κωνσταντινούπολη οι Lunxhots
ζώντας μαζί με άλλους ορθόδοξους χριστιανούς από την Ελλάδα και πηγαίνοντας στις ίδιες
εκκλησίες ήταν μέρος της ελληνικής μειονότητας εκεί.
Και στην Αμερική, φάνηκε ευκολότερο,
να δηλώσουν τους εαυτούς τους ως Έλληνες και όχι ως Αλβανοί.¨¨
Δηλαδή τοσο στην Πολη οσο και στην Αμερική
αντι αν δηλώνουν »Αλμπάνιας»
δηλώνανε Γκρικς.


Συνεχιζει ο συγγραφέας ….
¨¨¨¨Μέχρι το τέλος του δέκατου ένατου αιώνα
οι Lunxhots κινήθηκαν μεταξύ δύο ακραίων θέσεων όσον αφορά την εθνοτική υπαγωγη
Από τη μία πλευρά, υπήρξαν όσοι εντάχθηκαν στο αλβανικό εθνικό κίνημα,
και προσπάθησαν να διαδώσουν ένα συναίσθημα της ύπαρξης Αλβανών
Lunxhéri……
Από την άλλη πλευρά ήταν εκείνοι που
επέμεινε στην ελληνικότητα των Lunxhots και αντιτάχθηκαν στην ανάπτυξη μιας
Αλβανική εθνική ταυτότητα μεταξύ των χριστιανών¨¨»’”””
Καθόλου τυχαίες οι λέξεις ΕΠΕΜΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑτης περιοχής
και οσοι περάσανε στην άλλη μεριά και
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΑΛΒΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
……

Αρα στην περιοχή προυπύρχε ελληνικότητα και όχι αλβανικότητα .

Συνεχίζει ο συγγραφέας …
¨¨¨¨Το 1913 και πολλές οικογένειες εγκατέλειψαν την περιοχή
κατά τη διάρκεια και μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο,
να αποφύγουν να γίνουν πολίτες του νέου Αλβανικού κράτους.
Αυτοί οι άνθρωποι καλούνται απο την αλβανικη προπαγανδα ως ¨¨φιλογκρεꨨ...
Δηλαδη πολλοί ανθρωποι αναχωρησαν γιατι ακριβως ασθανονταν Ελληνες και ηρθαν στην Ελλαδα.
Παρολα αυτα ο συνεχιζομενος ελληνισμοςτης περιοχης
απασχολησε τα αλβανικα καθεστώτα οπως θα φανεί παρακάτω.

Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨¨¨Λόγω των αναχωρήσεων των »»φίλογκρεκ» το 1914
και της πολιτικής αλβανισμού που ανέλαβε
το αλβανικό κράτος από τη δημιουργία του, …
»’
Aν πράγματι ηταν ”καθαροι Αλβανοί”
δεν θα χρειαζοτανε το αλβανικό κράτος να αναλάβει ”πολιτική αλβανισμού””.
Κάπως έτσι εξαλβανίστηκε συνειδησιακά η περιοχή .

Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨ Ακούμε σήμερα
από τους ίδιους τους Λουντζιώτες οτι……
«Το 1945 δημιουργήθηκε μια μουσουλμανική ζώνη ασφαλείας
μεταξύ Δροπολης[περιοχη μειονοτικών] και Λουντζης
για να σταματήσει Ελληνισμός της Λιουντζης .
Εκείνη την εποχή, ο κίνδυνος εξελληνισμού ήταν πραγματικός στο Lunxheri ».
Στο χωριό Këllëz ανεφεραν «η Lunxheri περιβάλλεται από μια μουσουλμανική ζώνη ασφαλείας από τον Enver
Hoxha, ο οποίος ήταν ο ίδιος μουσουλμάνος ».¨¨¨¨
Δηλαδη ακομα και το καθεστως Χοτζα-αριστερο κατα τα αλλα
προσπαθησε μεσω εποικισμων
να σιγουρέψει την συνειδησιακή αλλοίωση της περιοχής
μεσω της αποκοπής της απο τις υπολοιπες νοτιότερες ,και αναγνωρισμενες ως μειονοτικές περιοχές.

Συνεχζει ο συγγραφέας….
»»Για παράδειγμα, για να μιλήσουν τα οικογενειακά τους ιστορικά, τα πράγματα γίνονται πολύ λιγότερο σαφεις:
Πχ η μετατοπιση από τη μια εθνική ταυτότητα σε μια άλλη δεν είναι σπάνια ,
Έτσι, πολλές οικογένειες αναγνωρίζουν μια ελληνική καταγωγή λίγες γενιές πριν……¨¨¨¨
Δηλαδη παροτι αισθανοντε σημερα Αλβανοι
κανουν συχνα λογο για προγονους Αλβανους και Ελληνες
η για ελληνικη ριζα της οικογενειας …..



-In my research I have observed how Mixtec ethnicity arises ….–
Εδω αναφερει το προφανες οτι αυτή η περιοχή κατοικειται από ανθπρωπους που ειχαν προγονους και από τους 2 λαους και για αυτο ειναι ''mix”’ οπως λεει …..

Και καταληγει ο συγγραφεας
»’Όλα είναι σαν να χτίστηκε η εθνότητα σε αυτη την
αντίφαση, να είσαι ταυτόχρονα Αλβανός και Έλληνας»»
…..



Ακριβως αυτο ειναι σήμερα μετα από 100 χρονια αλβανικου κράτους….
και Ελληνες και Αλβανοι.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ερευνητής Αραβαντινός
ανέφερε ότι στα χωριά της Λουντζερίας
[Κρίνα Κεστοράτι ,Κακοζι,Δοξάτες,Τρανοσίστα,Σαρακινιστα.Στεγοπουλα,Λάμποβο,Λέκλα κλπ]
μιλιότανε και οι δύο γλώσσες ,πράγμα που σήμερα εχει μεταβληθει σε αμιγή αλβανοφωνία μετα τον αυθαίρειτο ορισμό της λεγόμενης »’μειονοτικής ζώνης»»
των 99 αμιγως ελληνοφωνων χωρίων
και την απαγόρευση της ομιλίας της ελληνικής λαλιάς εκτος αυτών των χωριών.
Ετσι όλοι όσοι ηταν δίγλωσσοι βλεπε Λουντζερία
μετεβλήθηασαν μέσα σε 4 γενιές σε αμιγώς αλβανόφωνους ,πράγμα που όπως είδαμε παραπάνω μετέβαλε σταδιακά και την συνείδησή τους.

Η ελληνική εθνική συνείδηση φαίνεται και από όσα αφορούν της περιοχή της Ζαγοριάς γετονική της Λιούντζης .

Μια γειτονικη της Λιουντζης περιοχη
με παρομοιο με αυτη παρελθον ηταν αυτη της Ζαγοριάς.

Ας δουμε ενα υπομνημα που εστειλαν οι κατοικοι της το 1913
και ενα γραμμα ενος Ζαγορισιου πριν 5 γενιες στους χωριανους του
και θα καταλαβουμε πολλα για το παρελθον των περιοχων αυτων.

..Στις 16 Ιουνίου 1913, οι αντιπρόσωποι των «τμημάτων Ρίζης και Ζαγοριάς» έστειλαν ένα υπόμνημα προς τις Μεγάλες Δυνάμεις.
Χρησιμοποιούν ιστορικά, γεωγραφικά και εθνολογικά επιχειρήματα για να τεθούν τα σύνορα «της Ελληνικής Ηπείρου και της Αυτονόμου Αλβανίας, της οποίας σχεδιάζεται η δημιουργία».
Μεταξύ άλλων αναφέρονται και στο φαινόμενο της διγλωσσίας (που με το καθεστώς του Τζάτζη , επι Χοτζα μεταβλήθη σε αποκλειστική αλβανογλωσσία): «Η στενότης των σχέσεων μετά των Αλβανών εισήγαγε την χρήσιν εκτός της Ελληνικής και της Αλβανικής γλώσσης … το εξαγώμενον εκ της χρήσεων της αλβανικής γλώσσης εις τα βόρεια της Ηπείρου καταπίπτει προ της πραγματικότητος της Εθνικής συνειδήσεως των χριστιανών».
Παρακάτω, προχωρούν στην έκδοση ψηφίσματος μέσω του οποίου ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να εξοπλίσει και να εκπαιδεύσει όλους τους άνδρες από 20 – 40 ετών και μάλιστα τα χωριά τους θα αναλάβουν όλα τα έξοδα. Οι αντιπρόσωποι αυτών των περιοχών εξέλεξαν πενταμελή επιτροπή
για να τηλεγραφήσει τις αποφάσεις τους στον Ελευθέριο Βενιζέλο:
1. Ντίλιος Κ. Βασίλειος, εκ Λαμπόβου
2. Χαρίτος Πέτρος, εκ Νίβανης
3. Χατζηβασιλείου Θωμάς, εκ Μικράς Τσέτας Λαμπόβου
4. Μαρκόπουλος Θεοδώσιος, εκ Λέκλης
5. Γιάσσου Αναστάσιος, εκ Σέπερης….

Ενα ακομα τρανταχτο παραδειγμα για το πως καποιοι πρωην »μη Αλβανοι»
εξελιχθηκαν σε Αλβανοι
με κινητρα ομως ιδιοτελη τις περισσοτερες φορες….

»»Από ένα γράµµα που προέρχεται από τον αποδηµούντα στην Tolosa της Αµερικής, Μ. Μάρκο από το Τόποβο και στέλνεται στον πατέρα του, βλέπουµε ότι στις αρχές του 20ου αι.
οι Ζαγορίσιοι ως προς τη συνείδηση ήταν διηρηµένοι σε δύο στρατόπεδα.
Χαρακτηριστικό του γράµµατος είναι το παρακάτω …..
»’Σας παρακαλώ όπως αφήσετε τον Ελληνικό φανατισµόν,»’
Αρα μεχρι τοτε στο χωριο τους υπηρχε »ελληνικος φανατισμος» δηλαδη εντονη Γραικική συνειδηση.


Τους παρακινουσε ομως να τον εγκαταλειψουν τον »ελληνκό φανατισμό»’
και εξηγουσε τους λογους
»»….αφήσετε την Μεγάλην Ιδέα, διότι δεν µας δίδει ψωμι….»»»
Αυτα ακριβως ηταν σε πολες περιπτωσεις τα κινητρα που κανανε πολλους διγλωσσους χριστιανους ,
στις Αμερικες και τις Ρουμανιες,
να το ριξουν στον Αλβανισμο.



Ενω για τη γλωσσα της περιοχης εχουμε τα παρακατω.

»»Ως προς το θρήσκευµα όλοι οι κάτοικοι ήταν και είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και ως προς την γλώσσα
µιλούσαν την αλβανική παραφθαρµένη και λιγότερο την ελληνική µέχρι που µετά το 1913 περιορίστηκε τόσο πολύ που εγκαταλήφθηκε …
Η µη σωστή χρήση της αλβανικής γλώσσας939 στην περιοχή της Ζαγοριάς, όπως και στις γύρω αλβανόφωνες περιοχές…..»’
939. Vasil Bici, Ceshtje te dygjuhesise ne shkollat e pakicave, σελ. 70

Δηλαδή μιλουσανε και ελληνικά
ενω τα αλβανικά τα μιλούσανε ΠΑΡΕΦΘΑΡΜΕΝΑ.
Βεβαια και αυτοί γίνανε ΑΜΙΓΩΣ αλβανοφωνοι μετα το 1913 και ιδιως μετα την εποχη Χοτζα.

Κατι χαρακτηριστικο ειναι η διατηρηση επωνυμων με κατάληξη
σε οπουλος και ακης αλλα στην αλβανοποιημενη μορφη -οπουλι ,-ακ ,
κατι που συμβαινει ως σημερα στην νοτια Ιταλια
με επωνυμα ανθρωπων ελληνικής καταγωγής
σε καταληξεις οπως
άκης(-ace, -acci,-achi,-aci), -όπουλος(-opolli,-opulo,-opullo,-pollo κτλ), -εας( -ea), -ούδης(-oudi)….

O μελετητης Αραβαντινός αναφερει – διαχωριζει τους κατοικους Ηπειρου και Αλβανιας σε

α]Γραικους η Ελληνες
β]Αλβανους η Σκιπεταρους
γ]Γραικοαλβανους

Για τους τελευταιους αναφερει οτι ειναι απογονοι Ελληνων και Αλβανων
Σε αυτους περιλαμβανει τα χωρια και της Λουντζης και της Ζαγοριας.

Ενώ αναφέρει ότι εκεί μιλιότανε [αλλου λιγότερο αλλού περισσότερο ]και οι 2 γλώσσες .

Από τη Λούντζη ήταν και πρωθυπουργός της Αυτόνομης Βορείου Ηπείρου ο Χρηστάκης Ζωγράφος ,από το Κεστοράτι στα 1914 με τα γνωστά Ζωγράφεια Διδασκαλία.
Από κει και ο Ζάππας με το Ζάπειο .
Ενω και ο Υπουργός Στρατιωτικών ο Δούλης ήταν και αυτός από τη διγλωσση [ τότε] Νιβιτσα.

Ενας γλωσσολογικός χαρτης
με λιγοστα λάθη
αλλα πολυ περισσοτερη ακρίβεια

Το λάθος του είναι οτι θα έπρεπε την επαρχια Μαργαριτίου ως την Ηγουμενίτσα
να μην την ειχε ως δίγλωσση δηλαδή κόκκινο χρώμα
αλλα ως αλβανοφωνη δηλαδη με κίτρινο χρώμα, γιατί ηταν η μόνη από τις επαρχίες της Τσαμουριάς
που ηταν αποκλειστικα μονόγλωσση αλβανόφωνη,
οπως και όλες της πάνω του Τεπελενίου περιοχές :8):8)
Η μισή δηλαδή επαρχία της Τσαμουριάς ήταν σχεδόν απόλυτα αλβανοφωνη [ Μαργαριτι , Γουμενιτσα και εν μερει Κονισπολ]
ενώη αλλή μισή ηταν διγλωσση [ Παραμυθιά ,χωριά των Φιλιατών]


Εικόνα

Επίσης στην επαρχία Πρεμετής την εχει δίγλωσση
ενώ τα πιο πολλά χωρια ηταν αλβανοφωνα ,
διγλωσσα ηταν ελάχιστα -ελληνικα ,αλβανικα και βλαχικα τες πα
[ '''''δικαιολογηται''''' τετοιο λάθος γιατι ο χαρτης γραφτηκε σε περιοδο συζητησης συνορων :smt047 :smt047 ]
Κατα τα άλλα δίνει αξιοπρεπως μια γενικά σωστή εικόνα
πολύ πιο σωστή από οσους αλλους χάρτες κυκλοφορούσανε την εποχή εκείνη και μεταγενεστερα :smt047 :smt047


Ελληνοαλβανοι στην κάτω Ιταλία



Από το 30 λεπτο και 35 δευτερολεπτα ως λίγα λεπτά μετά
φαινετε πως πριν το 1990 υπήρχε κυρίως ρωμεικη συνειδηση στους Αρβανιτες αυτούς που ειχαν καταφυγει από το Μωριά στη νοτια Ιταλία..
Μαλιστα μιλάει ο Αρβανίτης της πρώην Πιανα ντι Γκρέτσι
για την Γρέτσια-σημερινή Ελλάδα
ως πατρίδα

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 21:16
από Καλαβρία
Σε επιστολη που έστειλαν στον Πάπα το 1581 οι Χειμαραίοι , Ρωμαίοι και Αρβανίτες οπως υπογράφουν
της παράλιας νοτιοδυτικής σημερινης Αλβανίας σελ 57-59

https://books.google.gr/books?id=IvACAA ... &q&f=false

Αναφέρουν μεταξύ άλλων τα εξείς εκπληκτικα.....

'''Δια να ελευθερωθούμεν από τας χείρας των άνομων Αγαρηνών '''''...
'''Την φήμη σου εις όλη τη Γραιτζία έκανε να τριγυρίζει'...'''' :8) :8)
''πολύ αγάπη όπου εχεις στο γένος μας των Γραικών''' :8) :8)

'''Να λυτρώσει υμάς και τα παιδιά μας όλης της Γραιτζίας ,οπου καθημερινώς τα παιρνουν οι ασεβεις και τα κάνουν τουρκόπουλα '''
, εδώ προκειται προφανώς για το περίφημο εθελουσιο παιδομάζωμα με σκοπό την '''κοινωνική άνοδο'' :p3: :p3:

'''Να μας στειλεις βοήθεια από το ρένιο της Ανάπολης από το γένος ημών ,Ρωμαίους και Αρβανίταις''' :o :o :o

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2019, 21:38
από Giorgos 574
Ο καθηγητής είπε ότι η κοινότητα ήταν δίγλωσση, ότι δηλαδή μαζί με τους Αρβανίτες είχαν έρθει και Έλληνες πρόσφυγες που αφομοιώθηκαν. Το Σκιαδας δεν είναι Αρβανιτικο επώνυμο ούτε δήλωσε ο παπας ότι είναι Αρβανιτης.
Αυτό με τη Χειμάρρα ανταποκρίνεται στην πράγματικοτητα, μέχρι και σήμερα έχει και ορθόδοξους Αλβανους εκτός από Έλληνες:

https://smerdaleos.files.wordpress.com/ ... anites.jpg

''Ειμεσθε πλήθος ΡΩΜΑΙΟΙ και ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ''