Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
masterridley έγραψε: 07 Σεπ 2024, 03:29
Ας το κάνουμε πιο πιστευτό, έστω ότι αντί για αυτοκινητάκι έχουμε ένα boeing 10 κιλά οκ? Βάζουμε το δάχτυλο μας από πίσω και το κρατάμε ακίνητο. Τι δύναμη ασκούμε? 0 έτσι, αφού ο διάδρομος δεν έχει αρχίσει να κινείται. Ωραία, όταν αρχίζει να κινείται ο διάδρομος, το αεροπλάνο παραμένει ακίνητο αφού δεν κουνάμε το δάχτυλο μας, αλλά τώρα νιώθουμε μια δύναμη προς τα πίσω. Αυτή η δύναμη είναι η τριβή κύλησης του ελεύθερου τροχού. Έστω ότι διπλασιάζεται η ταχύτητα του διαδρόμου, πόση δύναμη ασκείται τώρα στο ακίνητο δάχτυλο μας? .... ΠΑΛΙ η ίδια δύναμη, η τριβή κύλησης του τροχού!!
Ωραίο παράδειγμα.
Όχι, δεν τσίταρα. Πάτησα reply στο αρχικό χωρίς να δω καν τις απαντήσεις για να έχω την νερντιά να πω ότι απάντησα χωρίς να δω τις κάτω σωστές απαντήσεις. Βρέθηκα προ εκπλήξεως όταν είδα τις άλλες απαντήσεις.
masterridley έγραψε: 07 Σεπ 2024, 03:56
Ρε συ δεν είναι αυτό, είναι το δάχτυλο από πάνω που δεν κάνει νόημα και πολλά άλλα που μπλέκουν.
ναι σωστά, νομιζα διαβασες πρόχειρα αλλα ειδα τωρα, δεν το εγραψα σωστά, πράγματι επρεπε να πώ το σπρώχνεις απο πίσω.
Το εξήγησες μια χαρά νομιζω, για τον διπλασιασμό νομιζω ειναι απλο, με προβληματισες λιγο τωρα που το ειπες και το ξανασκεφτηκα αλλα παλι το ιδιο βλεπω, 100 απο την κινηση του αεροπλάνου η ροδα και αλλα 100 απο την αντιθετη του διαδρόμου, διπλασιασμός.
αυτό πολύ με έχει μπερδέψει, αλλά παίζει να μπερδεύω συστήματα αναφοράς και τέτοια, θα το ξανασκεφτώ αύριο με καθαρό μυαλό. Γιατί κι αυτό που λέει ο χέλης από κάτω μου κάνει κάποιο νόημα. Αυτό που με μπερδεύει είναι ίσως ότι σκέφτομαι όταν οι τροχοί δεν κάνουν match το δρόμο, συνήθως έχουμε ολίσθηση, όχι κύλιση. Τεσπα
αυτό πολύ με έχει μπερδέψει, αλλά παίζει να μπερδεύω συστήματα αναφοράς και τέτοια, θα το ξανασκεφτώ αύριο με καθαρό μυαλό. Γιατί κι αυτό που λέει ο χέλης από κάτω μου κάνει κάποιο νόημα. Αυτό που με μπερδεύει είναι ίσως ότι σκέφτομαι όταν οι τροχοί δεν κάνουν match το δρόμο, συνήθως έχουμε ολίσθηση, όχι κύλιση. Τεσπα
Καληνύχτες ωρέ
λοιπον θυμόουν οτι το ειχα γραψει καλά, ελεγα βλακειες λες, μετα ειδα και πραγματι το εγραψα λαθος, αλλα το βρήκα και πιο πρίν που το σκεφτόμουν μαλλον, εκει το λεω καλύτερα
για τον διπλασιασμο μου μοιαζει πολυ απλο για να καταλαβω τι βλεπεις σαν μπερδεμα, θα δουμε αυριο ισως.
Isildur έγραψε: 07 Σεπ 2024, 00:19
Για... ξαναδιάβασέ το. Ο ιμάντας μπορεί να ματσάρει την ταχύτητα των τροχών, προς την αντίθετη φορά. Αυτό λέει. Δηλαδή.... στην θέση του το αεροπλάνο, δεν προχωράει.
φαντασου ενα αυτοκινητακι πανω σε ενα διαδρομο, εχεις βαλει το χερι σου πίσω του και το σταματησες να μην πεσει, εκεινο γυρναει τις ροδίτσες του , πανω στον διαδρομο χαρουμενο, ακίνητο.
Δεν σε σπρώχνει και πολυ, μονο η τριβή περναει στο χερι σου σαν δυναμη. Σπρώξτο λιγο, ιδια δυναμη με εκεινη που θα εβαζες αν ηταν στο πατωμα θελει να προχωρήσει, απλα στον διαδρομο οι ροδίτσες θα γυρνανε πιο γρηγορα.
mao mao έγραψε: 07 Σεπ 2024, 03:23
τα έχετε μπερδέψει για τα καλά και εσύ και enaon. Ειδικά εκεί που λέτε για διπλασιαμό ταχύτητας επειδή ρολάρει από κάτω ο ιμάντας.
Σκεφθείτε οτι κάνετε διάδρομο στο γυμναστήριο
Άντε πάλι. Δεν είμαστε αεροπλάνα, δεν κινούμαστε πετώντας αέρα πίσω μας. Αν είχα πάνω μου τουρμπίνα και ήμουν σε διάδρομο στο γυμναστήριο θα ήταν ας πούμε το ίδιο.
Δεν έχουμε μπερδέψει τίποτα. Οι τροχοί κινούνται με διπλάσια ταχύτητα γιατί μόλις πιάσει 300 χλμ/ώρα το σκάφος, "τραβάει" τους τροχούς με 300 χλμ ενώ ο ιμάντας τους "τραβάει" με 300 χλμ επίσης. Το αεροπλάνο πηγαίνει μπροστά με 300 χλμ, ο ιμάντας πίσω με 300 χλμ και οι ρόδες κινούνται με 600 χλμ.
Μπορείς να το δεις και στο τελικό πείραμα των Mythbusters που τραβάνε με Αγροτικό το αεροπλάνο προς τα πίσω με ίδια ταχύτητα με την ταχύτητα απογείωσής του. Το αεροπλάνο πηγαίνει μπροστά με την ταχύτητα απογείωσής του (25 μίλια την ώρα) και το φορτηγάκι επίσης πηγαίνει προς τα πίσω με 25 μίλια την ώρα. Το αεροπλάνο απογειώνεται. Τα-ντα! Δεν υπάρχει τρικ, ο ιμάντας και το αεροπλάνο είχαν την ίδια και αντίθετη ταχύτητα, αλλά το αεροπλάνο κινήθηκε πάνω στον ιμάντα. Αν είχαν βάλει μετρητή στους τροχούς θα έβλεπες να κινούνται με 50 μίλια την ώρα.
'Εστω οτι αυτός ο διάδρομος δε λειτουργεί. Κίνεσαι πάνω του με ένα ηλεκτρικό πατίνι με σταθερή ταχύτητα. Έστω οτι ο πατάω το κουμπί και ενεργοποιώ το διάδρομο στην αντίθετη φορά. Πιστέυεις οτι θα διπλασιαστεί η ταχύτητα τον τροχών του πατινιού σου;
Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;
Δημοσιεύτηκε: 07 Σεπ 2024, 04:24
από Unique
Το νήμα βοηθάει στο πώς να πείς ότι είσαι απόφοιτος ΕΠΑΛ, χωρίς να πείς ότι είσαι απόφοιτος ΕΠΑΛ.
Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;
Δημοσιεύτηκε: 07 Σεπ 2024, 04:25
από mao mao
Μόνο μη μου πει κανένας οτι δεν είναι το ίδιο επειδή το πατίνι δεν έχει τουρμπίνα. Δεν θα το αντέξω.
Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;
Δημοσιεύτηκε: 07 Σεπ 2024, 04:26
από enaon
masterridley έγραψε: 07 Σεπ 2024, 04:10
Αυτό που με μπερδεύει είναι ίσως ότι σκέφτομαι όταν οι τροχοί δεν κάνουν match το δρόμο, συνήθως έχουμε ολίσθηση, όχι κύλιση. Τεσπα
Καληνύχτες ωρέ
γιατι να μην κανουν ματς, ελεύθερη περιστροφή κάνουν, δεν ειναι αυτοκίνητο.
καληνυχτα
Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;
Δημοσιεύτηκε: 07 Σεπ 2024, 04:27
από omg kai 3 lol
masterridley έγραψε: 07 Σεπ 2024, 03:29
Airman68, mao mao και omg kai 3 lol δώστε βάση εδώ και θα καταλάβετε.
Ας το κάνουμε πιο πιστευτό, έστω ότι αντί για αυτοκινητάκι έχουμε ένα boeing 10 κιλά οκ? Βάζουμε το δάχτυλο μας από πίσω και το κρατάμε ακίνητο. Τι δύναμη ασκούμε? 0 έτσι, αφού ο διάδρομος δεν έχει αρχίσει να κινείται. Ωραία, όταν αρχίζει να κινείται ο διάδρομος, το αεροπλάνο παραμένει ακίνητο αφού δεν κουνάμε το δάχτυλο μας, αλλά τώρα νιώθουμε μια δύναμη προς τα πίσω. Αυτή η δύναμη είναι η τριβή κύλησης του ελεύθερου τροχού. Έστω ότι διπλασιάζεται η ταχύτητα του διαδρόμου, πόση δύναμη ασκείται τώρα στο ακίνητο δάχτυλο μας? .... ΠΑΛΙ η ίδια δύναμη, η τριβή κύλησης του τροχού!!
Δλδ με την ίδια δύναμη Χ (thrust), το αεροπλάνο παραμένει στην θέση του, ΟΣΟ και να αυξάνει ο διάδρομος ταχύτητα. Αυτό δεν σας οδηγεί κι εσάς άμεσα στην διαίσθηση ότι αν το γκαζώσω λίγο από X σε Χ+1 (κοινώς μετακινήσω ελαφρώς το δάκτυλο μου προς τα μπρος), τότε ο διάδρομος δεν μπορεί να κάνει ΤΙΠΟΤΑ για να κρατήσει το 10κιλο αεροπλάνο μου στη θέση του?
Και οι τροχοί θα έχουν όποια ταχύτητα θέλουν, δεν με νοιάζει (δεν ξέρω πως οι άλλοι βγάλαν 2x και τέτοια, προφανώς τα γκούγκλισαν οι cheaters , ενώ εγώ έφτασα τόσο κοντά μόνος μου ήδη στην σελίδα 2 ). Ένιγουει, ΠΡΟΣΟΧΗ, οι τροχοί θα κάνουν match την ταχύτητα του διαδρόμου σε κάθε περίπτωση, εφόσον ρολάρουν και δεν ολισθαίνουν, δεν γίνεται αλλιώς! Και αυτό θα γίνει ακόμα και αν το αεροπλάνο μου προχωράει μπροστά αργά αλλά σταθερά (σκεφτείτε το προσεκτικά).
Αλλά ας μιλήσουμε και για την αμελητέα τριβή που είπε ο enaon, θέλετε να την κάνουμε 500 τόνους, 1000? (λέμε τώρα). Οκ. Τι ξέρουμε όμως για το thrust του αεροπλάνου; Ξέρουμε σίγουρα ότι μπορεί να νικήσει την τριβή κύλισης για την πλάκα, αφού το βλέπουμε κάθε φορά που απογειώνεται στον πραγματικό κόσμο να νικάει την πολύ μεγαλύτερη αρχική τριβή λόγω αδράνειας!
γιατι το μπερδευεις τοσο προσπαθωντας να εξηγησεις την τριβη;
οι δυναμεις ειναι συγκεκριμενες: 200 τονοι απογειωνονται με τελικη ταχυτητα 300χλμ που αυτο επιτυγχανεται σε μια συγκεκριμενη ευθεια 2 χιλιομετρων
το Thrust speed λοιπον ειναι συγκεκριμενο, και το αεροπλανο δεν επιταχυνει απο 0-100 σε warp speed για να εχει τις αδρανειες που αναφερεις με το πατημα ενος κουμπιου στο thrust, μια και μιλαμε για Boeing 200 τονων οχι μαχητικο, ολοι εχουμε μπει σε αεροπλανο και γνωριζουμε τις επιταχυνσεις της απογειωσης
300χλμ τελικη ταχυτητα δεν ειναι κανενα τραγικο μεγεθος που να μην μπορει να ισοφαριστει ακομα κι αν προερχεται απο τουρμπινες
αυτο εδω στο σημειο που το εχω βαλει ειναι τοσο δυσκολο να το φανταστειτε πανω σε κινουμενο ιμαντα; τα 200Χλμ τα επιασε ανετα
Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;
Δημοσιεύτηκε: 07 Σεπ 2024, 04:29
από enaon
mao mao έγραψε: 07 Σεπ 2024, 04:25
Μόνο μη μου πει κανένας οτι δεν είναι το ίδιο επειδή το πατίνι δεν έχει τουρμπίνα. Δεν θα το αντέξω.
προσπαθησε να μην δίνεις παραδειγματα που η κινηση του οχήματος εχει να κανει με μεταφορά δύναμης στον τροχό/εδαφος, ποδια πατίνια αμαξια ολα αυτα ειναι ασχετα, η μεταφορά δύναμης στο αεροπλάνο γίνεται στον αέρα απευθείας, ο τροχός ειναι ελευθερος, γλύστρα.
mao mao έγραψε: 07 Σεπ 2024, 03:23
τα έχετε μπερδέψει για τα καλά και εσύ και enaon. Ειδικά εκεί που λέτε για διπλασιαμό ταχύτητας επειδή ρολάρει από κάτω ο ιμάντας.
Σκεφθείτε οτι κάνετε διάδρομο στο γυμναστήριο
Άντε πάλι. Δεν είμαστε αεροπλάνα, δεν κινούμαστε πετώντας αέρα πίσω μας. Αν είχα πάνω μου τουρμπίνα και ήμουν σε διάδρομο στο γυμναστήριο θα ήταν ας πούμε το ίδιο.
Δεν έχουμε μπερδέψει τίποτα. Οι τροχοί κινούνται με διπλάσια ταχύτητα γιατί μόλις πιάσει 300 χλμ/ώρα το σκάφος, "τραβάει" τους τροχούς με 300 χλμ ενώ ο ιμάντας τους "τραβάει" με 300 χλμ επίσης. Το αεροπλάνο πηγαίνει μπροστά με 300 χλμ, ο ιμάντας πίσω με 300 χλμ και οι ρόδες κινούνται με 600 χλμ.
Μπορείς να το δεις και στο τελικό πείραμα των Mythbusters που τραβάνε με Αγροτικό το αεροπλάνο προς τα πίσω με ίδια ταχύτητα με την ταχύτητα απογείωσής του. Το αεροπλάνο πηγαίνει μπροστά με την ταχύτητα απογείωσής του (25 μίλια την ώρα) και το φορτηγάκι επίσης πηγαίνει προς τα πίσω με 25 μίλια την ώρα. Το αεροπλάνο απογειώνεται. Τα-ντα! Δεν υπάρχει τρικ, ο ιμάντας και το αεροπλάνο είχαν την ίδια και αντίθετη ταχύτητα, αλλά το αεροπλάνο κινήθηκε πάνω στον ιμάντα. Αν είχαν βάλει μετρητή στους τροχούς θα έβλεπες να κινούνται με 50 μίλια την ώρα.
'Εστω οτι αυτός ο διάδρομος δε λειτουργεί. Κίνεσαι πάνω του με ένα ηλεκτρικό πατίνι με σταθερή ταχύτητα. Έστω οτι ο πατάω το κουμπί και ενεργοποιώ το διάδρομο στην αντίθετη φορά. Πιστέυεις οτι θα διπλασιαστεί η ταχύτητα τον τροχών του πατινιού σου;
Όχι, γιατί το πατίνι κινείται από τους τροχούς του. Αυτό είναι που δεν καταλαβαίνεις.
Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;
Δημοσιεύτηκε: 07 Σεπ 2024, 05:37
από enaon
masterridley έγραψε: 07 Σεπ 2024, 04:10
αυτό πολύ με έχει μπερδέψει
εχεις ενα δικιο, ετσι οπως ειναι η εκφώνηση, η ταχυτητα περιστροφής του τροχου και του ιμαντα θα παει στο απειρο αμεσως, παλι θα πετάξει βεβαια αν υποθέσουμε οτι ο ιμαντας και ο τροχός θα αντεξουν να γυρνανε. Οταν το αεροπλάνο πιασει ενα χιλιομετρο, ο τροχός θα περιστραφει με ρυθμό ενος χιλιομετρου, θα ματσαρει την ταχύτητα ο διαδρομος, ο τροχός θα πιασει τα δυο χιλιομετρα, διαδρομος θα ματσαρει τα 2 χιλιομετρα, ο τροχός θα παει στα 4, ο διαδρομος θα τα ματσαρει, ο τροχος κλπ, απειρο.
επρεπε να γραφουν οτι ο διαδρομος θα ματσαρει την ταχύτητα αεροπλάνου, αλλα δεν μπορουσαν, θα ειχαν απαντησει στην ερώτηση, οποτε το γάμησαν λιγο.
Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;
Δημοσιεύτηκε: 07 Σεπ 2024, 06:01
από omg kai 3 lol
hellegennes έγραψε: 07 Σεπ 2024, 02:53
Η ερώτηση αφορά τους τροχούς, όχι τον κινητήρα του αεροπλάνου. Δεν λέει ότι είναι σχεδιασμένος ο ιμάντας να επιταχύνει με δύναμη ίση με την δύναμη των κινητήρων του αεροπλάνου.
αυτο ακριβως λεει,
τα αεροπλανα οταν φτανουν στον τελικο αεροδιαδρομο απογειωνονται με τις τουρμπινες, ολα τα υπολοιπα υποσυστηματα (πιλοτηριο,καμπινα,κλιματισμος,τροχοι, κλπ) λειτουργουν με εσωτερικες βοηθητικες μηχανες
hellegennes έγραψε: 07 Σεπ 2024, 02:53
Δεν λέει ότι είναι σχεδιασμένος ο ιμάντας να επιταχύνει με δύναμη ίση με την δύναμη των κινητήρων του αεροπλάνου.
Καταλάβετέ το. Για να μπορέσει ο ιμάντας να κρατήσει ακίνητο το αεροπλάνο, θα πρέπει να έχει ίδια ισχύ με το αεροπλάνο.
hellegennes έγραψε: 07 Σεπ 2024, 03:13
Αν το έδαφος από κάτω του ρολάρει προς την άλλην κατεύθυνση, οι τροχοί θα ρολάρουν με μεγαλύτερη ταχύτητα αλλά το αεροπλάνο πάλι θα προχωράει μπροστά εκτός αν το έδαφος ρολάρει από κάτω του με την ίδια ΙΣΧΥ που έχουν οι κινητήρες.
hellegennes έγραψε: 07 Σεπ 2024, 03:21
Ακόμη κι αν είναι χαλασμένοι και δεν γυρνάνε καθόλου, το αεροπλάνο θα σηκωθεί. Θα χρειαστεί μεγαλύτερο διάδρομο ή περισσότερη ισχύ, αλλά θα σηκωθεί.
νατο σιγα-σιγα που γυριζει..
ο ιμαντας ματσαρει την ταχύτητα ελευθερης περιστροφής του τροχου (οποια κι αν ειναι αυτη αποπου κι αν προερχεται)
οριακη απογειωση Boeing 737 με full thrust σε ενα σχετικα μικρο αεροδιαδρομο, αν ειχε μια μικρη παρεμποδιση της ταξης του 20% στην αναπτυξη ταχυτητας/επιταχυνσης με τον τροπο που συζηταμε η απογειωση θα ηταν ανεφικτη:
Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;
Δημοσιεύτηκε: 07 Σεπ 2024, 06:08
από enaon
τουλαχιστον εσύ συζητάς αν η επιπρόσθετη δυναμη λόγω της αυξησης της τριβής απο την μεγαλύτερη ταχύτητα περιστροφης, ειναι αρκετή για να μην το αφήσει να απογειωθεί, δεν λες οτι θα μεινει ακίνητο κλπ, οκ σε ειχα παρεξηγήσει, απλα δεν εχεις καταλάβει το πνεύμα της ερώτησης. Θα πετάξει παντως στην πράξη, δεν ειναι τοσο σοβαρή η διαφορά στην τριβή αν εχει τροχους που αντεχουν.
τα αμαξια γιατι τα εβαζες, ενας θεός ξερει.
Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;
Δημοσιεύτηκε: 07 Σεπ 2024, 06:11
από omg kai 3 lol
enaon έγραψε: 07 Σεπ 2024, 06:08
τουλαχιστον εσύ συζητάς αν η επιπρόσθετη δυναμη λόγω της αυξησης της τριβής απο την μεγαλύτερη ταχύτητα περιστροφης, ειναι αρκετή για να μην το αφήσει να απογειωθεί, δεν λες οτι θα μεινει ακίνητο κλπ, οκ σε ειχα παρεξηγήσει, απλα δεν εχεις καταλάβει το πνεύμα της ερώτησης.
τα αμαξια γιατι τα εβαζες, ενας θεός ξερει.
η ερωτηση ειναι ξεκαθαρη: CAN THE PLANE TAKE OFF?
αν μεινει οριακα ακινητο και δεν απογειωθει ή αν τελικα χρειαστει διπλασιο αεροδιαδρομο απο τον προβλεπομενο για να απογειωθει ειναι και στις δυο περιπτωσεις failure