Αρχέλαος έγραψε: 08 Δεκ 2022, 14:02
Διάβασα για το περίφημο παράδειγμα με τις σοκολάτες.
Το παράδειγμα έχει τη σωστή λύση. Απλώς, εγώ στην εκφώνηση θα έβαζα να μοιραστούν δίκαια οι σοκολάτες και να μη περισσέψει κάτι.
Η εξήγηση θα μπορούσε να είναι πιο καλή ή πιο...οπτική για τους μαθητές(βλέπε παρακάτω).
Δεν υπάρχει κανένα λάθος και να τονίσουμε το εξής:
Το βιβλίο είχε λάθη τα οποία έχουν διορθωθεί. Δεν θα ξέφευγε αυτό που είναι και σε λυμένο παράδειγμα, όταν δεν ξέφυγε η άσκηση 4 στη σελίδα 162. Aκολουθεί η διορθωμένη άσκηση:
Το εμπορικό τρίγωνο μιας πόλης περικλείεται από τις οδούς Ιπποκράτους, μήκους
319m, Κλεισθένους, μήκους 271m και Περικλέους, μήκους 205m. Πόσα βήματα
θα κάνει ένας πεζός που κινείται περιμετρικά στο εμπορικό τρίγωνο, αν το κάθε του
βήμα είναι 75cm.
Eδώ το λαθος ήταν το εξής, τα μήκη που είχαν δώσει δεν ικανοποιούσαν την τριγωνική ανισότητα. Το ότι δηλαδή σε κάθε τρίγωνο η μια πλευρά είναι μικρότερη από το άθροισμα των άλλων δύο.
Π.χ. αν η Κλεισθένους δοθεί με μήκος 476 μέτρα ή πιο πάνω, τότε δεν ορίζεται καν εμπορικό τρίγωνο, όπερ άτοπο.
Τώρα για τις σοκολάτες, φυσικά η απάντηση είναι 3/8.
Δεν θα αναπτύξω πολλά και δεν χρειάζεται.
Ας φτιάξει ο καθένας ένα ορθογώνιο χωρίζοντας το σε οκτώ κουτάκια ίσου πλάτους και να χρωματίσει το ένα από αυτά.
Αυτή είναι η πρώτη σοκολάτα και το χρώμα δηλώνει ότι το παιδί πήρε το 1/8 αυτής.
Κάνοντας άλλα δύο τέτοια ορθογώνια, προκύπτει το 3/8.
Υπόψιν ότι η διαδικασία με τα ορθογώνια βοηθάει και σε προβλήματα αναγωγής στην μονάδα κλπ.
Όλα τα παραπάνω έπεισαν απόλυτα τον μεγάλο μου πέρυσι που ήταν στην α γυμνασίου αλλά και άλλους. Μαθητές και με κενά ή δυσκολίες στη διαχείριση προβλημάτων.
Να πούμε και ένα...μυστικό;
Δύο πράξεις ορίζονται, η πρόσθεση και ο πολλαπλασιασμός.
Αυτές "δημιουργούν" την αφαίρεση και την διαίρεση, σχηματικά. Δεν υπάρχουν τέσσερις πράξεις, το οποίο για λόγους απλοποίησης παρουσιάζεται στο σχολικό σύστημα.
Ειδικότερα, η διαίρεση είναι ο πολλαπλασιασμός του διαιρετέου με τον αντίστροφο του διαιρέτη.
Έτσι λοιπόν και όχι μόνον λόγω αυτού, ασφαλώς το κλάσμα έχει και πολλαπλασιαστική φύση, όπως διαπιστώνεται ποικιλοτρόπως.
Και χρειάζεται να γίνει γνωστή, ιδίως για το λύκειο.
Π.χ. πολλές φορές θα πρέπει ο μαθητής να σκεφτεί το απλό αλλά όχι τόσο προφανές αν δεν το βλέπει, ότι το χ/2 γράφεται (1/2) επί χ.
Εν ολίγοις, το βιβλίο της α γυμνασίου έχει άλλα θέματα, ότι απλώνει αρκετά την ύλη και σε μερικά σημεία δεν εξηγεί ακόμα πιο καλά για τον μαθητή.
Λάθος δεν υπάρχει, εδώ διορθώθηκε το λάθος με το εμπορικό τρίγωνο που είναι και πιο...κρυφό. Γιατί βλέπει κάποιους τρεις αριθμούς, θα κάνει την πράξη, όμως όλα αυτά βασίζονται σε ψευδή υπόθεση.
Το βιβλίο της β γυμνασίου είναι καλό.
Το βιβλίο της γ γυμνασίου είναι εξαιρετικά καλό από κάθε άποψη.
Over and out.