Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε: 01 Μάιος 2020, 02:07
Τώρα βέβαια μετά από τόσα χρόνια έχει γίνει της μόδας το ρεμπέτικο στους κύκλους των κουλτουρέ τύπων, αλλά αυτό δεν είναι ευθύνη του Βαμβακάρη. Μάλλον, θα γελούσε αμήχανα αν έβλεπε ποιοί τον ακούν σήμερα και πως τον παρουσιάζουν.Τα λεφτά δε θα τα αρνούνταν πάντως
Πρώτον, το ρεμπέτικο είχε γίνει τρελή μόδα ήδη στη δεκαετία του 1930.
Δεύτερον, ο Βαμβακάρης δεν περίμενε το "σήμερα" να γελάσει αμήχανα ή μη με τους "κουλτουρέ" τύπους: τον Ιανουάριο του 1949 τον παρουσίασε ο Χατζιδάκις ενώπιον κοινού που πιο "κουλτουρέ" δεν υπήρχε και κάθονταν μέχρι και χάμω γιατί δεν είχε θέσεις. Και δεν μου φάνηκε καθόλου αμήχανος: "Γεια σας παίδες!" τους είπε, μόλις είδε πήχτρα στην κουλτούρα το Θέατρο Τέχνης...
ΥΓ.
Βέβαια το νήμα έχει γίνει τουρλουμπούκι και καλό θα ήταν όσοι ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο νήμα να μείνουν στο κατά πόσον εθίγη το ηθικό δικαίωμα του Κρ. ή όχι. Το εάν είναι καλός συνθέτης ή όχι, ας πάει να τεθεί στο κατάλληλο της μουσικής νήμα. Το περί του σωματότυπού του ζήτημα επίσης ας πάει να τεθεί αλλού. Τα περί ρεμπέτικου κλπ επίσης ας πάνε σε ένα κατάλληλο τόπο στη Μουσική (εκεί θα μπορούσα να τοποθετηθώ κι εγώ κατά δύναμιν).
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε: 01 Μάιος 2020, 02:07
Τώρα βέβαια μετά από τόσα χρόνια έχει γίνει της μόδας το ρεμπέτικο στους κύκλους των κουλτουρέ τύπων, αλλά αυτό δεν είναι ευθύνη του Βαμβακάρη. Μάλλον, θα γελούσε αμήχανα αν έβλεπε ποιοί τον ακούν σήμερα και πως τον παρουσιάζουν.Τα λεφτά δε θα τα αρνούνταν πάντως
Πρώτον, το ρεμπέτικο είχε γίνει τρελή μόδα ήδη στη δεκαετία του 1930.
Δεύτερον, ο Βαμβακάρης δεν περίμενε το "σήμερα" να γελάσει αμήχανα ή μη με τους "κουλτουρέ" τύπους: τον Ιανουάριο του 1949 τον παρουσίασε ο Χατζιδάκις ενώπιον κοινού που πιο "κουλτουρέ" δεν υπήρχε και κάθονταν μέχρι και χάμω γιατί δεν είχε θέσεις. Και δεν μου φάνηκε καθόλου αμήχανος: "Γεια σας παίδες!" τους είπε, μόλις είδε πήχτρα στην κουλτούρα το Θέατρο Τέχνης...
ΥΓ.
Βέβαια το νήμα έχει γίνει τουρλουμπούκι και καλό θα ήταν όσοι ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο νήμα να μείνουν στο κατά πόσον εθίγη το ηθικό δικαίωμα του Κρ. ή όχι. Το εάν είναι καλός συνθέτης ή όχι, ας πάει να τεθεί στο κατάλληλο της μουσικής νήμα. Το περί του σωματότυπού του ζήτημα επίσης ας πάει να τεθεί αλλού. Τα περί ρεμπέτικου κλπ επίσης ας πάνε σε ένα κατάλληλο τόπο στη Μουσική (εκεί θα μπορούσα να τοποθετηθώ κι εγώ κατά δύναμιν).
Όσο και να χτυπιέστε το ρεμπέτικο του 1930 ήταν ένα ραπ για τους Πειραιώτες εκείνης της εποχής. Το ότι ήταν μόδα χαίρω πολύ, δε λέω
και κάτι διαφορετικό, οι τύποι σαν τον Άγη το παρουσιάζουν ως κάτι το επαναστατικό, το παράνομο, το απόκρυφο που αντιμετώπιζε διώξεις
από τα στίφη των αστών και των κομμουνιστών. Είναι η κουλτουρέ ανάγνωση της ιστορίας, πιστή στην εικόνα κατά την οποία ο Βαμβακάρης
έμπαινε στα Βούρλα απλά και μόνο επειδή ήταν ένας ατίθασος καλλιτέχνης, τέλος πάντων έχεις δίκιο στο ότι το νήμα έχει γίνει τουρλουμπούκι οπότε
δε συνεχίζω άλλο.
Όσον αφορά τη μεταπολεμική περίοδο, η καριέρα του Βαμβακάρη είχε πάρει τη κάτω βόλτα. Πιθανόν αδίκως,
αν θέλετε να το γράψουμε αυτό, εις ότι αφορά τη μουσική του ποιότητα αλλά απολύτως εύλογα σε σχέση με
ότι γράφω σε αυτό το νήμα: Πως οι καλλιτέχνες ποντάρουν στις αισθήσεις του κοινού για να κάνουν επιτυχία.
Ο Βαμβακάρης του 1930, μπορεί να ήταν βιρτουόζος μουσικά αλλά δεν είχε να πει πολλά πράγματα το 1950,
έπρεπε να βρεθεί κάποιος Τσιτσάνης άνθρωπος της εποχής εκείνης για να το βοηθήσει να κάνει ένα rebranding
και να επανέλθει στον αφρό.
Χάρη στις εξεγέρσεις των νησιωτών και το φόβο δυνητικής επιστροφής της ακροδεξιάς, έκλεισε τα σύνορα στους λαθρο κι έγινε δημοφιλής στον κόσμο. Αυτό (σε συνδυασμό με τη γνώση του κόσμου για το εγχώριο δημόσιο σύστημα υγείας) τον βοήθησε και στο να πείσει τον κόσμο να καθίσει στο σπίτι και να πάρει μέτρα αυτοπροστασίας και αργότερα να επιβάλλει (σε μεγάλο βαθμό) την καραντίνα. Έτσι γλιτώσαμε!
Κατα τα λοιπά, διέπραξε διάφορα καραγκιοζιλίκια (όλα αριστερόστροφα, εκτός ίσως απο τη θεωρία (εαν ισχύει) για την αλλαγή στάσης για τις μάσκες) το ένα μετά το άλλο κατα συρροή. Φαίνεται να είναι, ένας ακόμη μεταπολιτευτικός.
Εξώδικο στον Δήμο Αθηναίων έστειλε ο Σταμάτης Κραουνάκης, ζητώντας χρηματική αποζημίωση.
Ο γνωστός μουσικοσυνθέτης, ζητά χρηματική αποζημίωση επειδή η Αλκηστις Πρωτοψάλτη, κατά την διάρκεια της αφιλοκερδούς συναυλίας της πάνω σε φορτηγό, σε δρόμους της Αθήνας, είπε τραγούδια του, χωρίς, όπως αναφέρει, να έχει δώσει την άδειά του.
Ο Κραουνάκης είχε επιτεθεί στην Πρωτοψάλτη, σχολιάζοντας μάλιστα αρνητικά το γεγονός ότι πέρασε από το Μέγαρο Μαξίμου, τραγουδώντας μπροστά στον πρωθυπουργό, στο πλαίσιο του εγχειρήματος «Από τον δρόμο με αγάπη», μια ιδέα που είχε την στήριξη του Δήμου Αθηναίων.
Ο γνωστός συνθέτης είχε προϊδεάσει πως θα κινηθεί νομικά και το έπραξε, στέλνοντας εξώδική διαμαρτυρία στον Δήμο Αθηναίων, αλλά και την εταιρία «Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων Α.Ε», ζητώντας να ενημερωθεί για το ποσό που προτίθεται να του καταβάλει ο Δήμος «εντός προθεσμίας πέντε ημερών». Στο εξώδικο αναφέρει πως το ποσό θα διατεθεί στους «πάσχοντες και αδυνατούντες καλλιτέχνες δημιουργούς».
hellegennes έγραψε: 19 Μάιος 2020, 02:42
Λεφτά του κόσμου. Θέλει να τον πληρώσουν οι πολίτες επειδή ακούστηκαν δυο τραγούδια του στους δρόμους μια μέρα.
Μίζερο ζώο.
καλά εννοείται ότι θα ήταν κρατικά λεφτά, δεν το έβαλα γιατί θα ήταν πλεονασμός. Ο Κραουνάκης και το σινάφι του δεν ακουμπάνε ποτέ λεφτά αν δεν είναι το φορολογούμενου, εδώ και δεκαετίες. Τρώνε μόνο γκουρμέ
Και δεν είναι ότι θέλει να φάει λεφτά το παπάρι, το χειρότερο είναι που προσπαθεί να τσεπώσει λεφτά αλλά με τον μανδύα της αριστερίλας. Ότι τάχα θίχτηκε το ευαίσθητο πολιτικό του αίσθημα που τον άκουσε ο Μητσοτάκης
hellegennes έγραψε: 19 Μάιος 2020, 02:42
Λεφτά του κόσμου. Θέλει να τον πληρώσουν οι πολίτες επειδή ακούστηκαν δυο τραγούδια του στους δρόμους μια μέρα.
hellegennes έγραψε: 19 Μάιος 2020, 02:42
Λεφτά του κόσμου. Θέλει να τον πληρώσουν οι πολίτες επειδή ακούστηκαν δυο τραγούδια του στους δρόμους μια μέρα.
Μίζερο ζώο.
Άφηνέ τους κι εσύ να μπαίνουν και να αρπάζουν κονσέρβες από τα ράφια.
Ο κόσμος έχει δικαίωμα στη δωρεάν τροφή...
Cavaliere έγραψε: 30 Απρ 2020, 13:45
Έχεις κάθε δικαίωμα να προστατεύεις το τραγούδι σου όταν χρησιμοποιείται για πολιτική προπαγάνδα. Θα ένιωθα πολύ άσχημα αν ακουγότανε τραγούδι μου ενώ έκανε την πρωθυπουργική του προπαγάνδα ο καθένας, είτε Τσίπρας, είτε Κούλης, είτε Φραπετζόγλου.
Τρίζουν τα κόκαλα του Carl Orff.
Σκέψου όμως πόσοι νεοέλληνες δεν θα άκουγαν τις μουσικάρες του Εβραίου νεοπάγανου χωρίς το εκλεπτυσμένο γούστο του Σιδερένιου.
Ας τρίζουν και μερικά κόκαλα, ντεντκαντανς.