Σελίδα 103 από 149

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 22:57
από stavmanr
Τελικά η άσκηση με τα σοκολατάκια ήταν σωστή ή λάθος;
Πού καταλήξαμε;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 11:00
από Puma
Σαν να τελείωσε απότομα και άδοξα το νήμα. Και κατάληξη δεν υπήρξε.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 11:02
από ST48410
Puma έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:00 Σαν να τελείωσε απότομα και άδοξα το νήμα. Και κατάληξη δεν υπήρξε.
ναι. Μέχρι να ποστάρει κάποιος άλλος κάποια άλλη άσκηση και να ξαναγίνει πανηγύρι.

Πάντως συμφωνήσαμε όλοι ότι το ζήτημα ήταν φιλολογικό. Οι φιλόλογοι όμως δεν μας παίζουν.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 11:05
από Στύγιος
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:02
Puma έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:00 Σαν να τελείωσε απότομα και άδοξα το νήμα. Και κατάληξη δεν υπήρξε.
ναι. Μέχρι να ποστάρει κάποιος άλλος κάποια άλλη άσκηση και να ξαναγίνει πανηγύρι.

Πάντως συμφωνήσαμε όλοι ότι το ζήτημα ήταν φιλολογικό. Οι φιλόλογοι όμως δεν μας παίζουν.
Oύιιι :smt005:

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 11:07
από ST48410
Καλώς τον :wave:

Γκεστ εμφάνιση αλλά θέση δεν παίρνει.

Κουράστηκε και το τρολ οπότε πάει το νηματάκι.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 11:38
από ΓΑΛΗ
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:02
Puma έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:00 Σαν να τελείωσε απότομα και άδοξα το νήμα. Και κατάληξη δεν υπήρξε.
ναι. Μέχρι να ποστάρει κάποιος άλλος κάποια άλλη άσκηση και να ξαναγίνει πανηγύρι.

Πάντως συμφωνήσαμε όλοι ότι το ζήτημα ήταν φιλολογικό. Οι φιλόλογοι όμως δεν μας παίζουν.
Σ' αυτήν την περίπτωση, τίθενται και κάποια άλλα ερωτήματα.

Αν τίθεται θέμα κατανόησης του μαθηματικού προβλήματος λόγω της "φιλολογικής" του ασάφειας στα παιδιά που ξέρουν τη γλώσσα, τί πιθανότητες δίνετε να καταλάβουν την άσκηση τα παιδιά που δεν έχουν ευχέρεια με τη γλώσσα;

Και με βάση ποιας κατηγορίας παιδιών, πρέπει να ευθυγραμμισθεί η διδασκαλία;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 11:44
από Casp
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 18:24 αφήνω αυτό εδω, Ε δημοτικου, σελ 43.

Εικόνα
Όταν έκανα search στο google για την άσκηση, εκτός από αυτή που ανέβασα εγώ από το βιβλίο της Κύπρου, πιο μετά βρήκα και αυτήν αλλά δεν μπήκα στον κόπο να την ανεβάσω κι’ αυτήν γιατί απλά κουράστηκα και δεν ήθελα να δώσω συνέχεια. Μετά από αυτή την εικόνα όμως ήταν που το έραψε κάπως η Γκερ.

3/24 από τις 3 σοκολάτες, αν βάλουμε πληθυντικό (αφού με πληθυντικό γράφτηκε το δικό τους), ή απλά 3/8 ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ, όπως έγραψα ΚΑΙ ΕΓΩ στο ίδιο ποστ που μου το φέρνει ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ.

Μα 3/4 ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ, και ΟΧΙ ΣΟΚΟΛΑΤΩΝ λέει και η εικόνα εδώ, και το βιβλίο της Κύπρου. Αλλά οι κύπριοι μαθηματικοί, ή αυτοί που έγραψαν την άσκηση στο άλλο βιβλίο, δεν ξέρουν τι τους γίνεται.

Κατά τα άλλα δεν είναι απλά αντιπαιδαγωγική η δική μου απάντηση αλλά και ΛΑΘΟΣ. Επειδή το είπε η Γκερ. Επειδή έτσι.

Απλά δεν θέλω να ξαναδιαβάσω το νικ μου εδώ μέσα. Έχει κουράσει η φάση. Επί 4 μέρες έμπαινα στο φόρουμ και διάβαζα παντού προσβολές για μένα και την Γκερ να ξημεροβραδιάζετε για να αποδείξει ότι έχει δίκαιο.

Ας της πει κάποιος λοιπόν ότι είναι πανέξυπνη, ότι όλοι οι άλλοι είναι βλάκες, ότι θα σκίσουμε τα πτυχία μας, ότι δεν θα διδάξουμε ποτέ ξανά σε παιδιά, και όλα καλά. Να μπορέσει επιτέλους να κοιμηθεί ήσυχη το βράδυ.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 11:46
από mao mao
ΓΑΛΗ έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:38
Σ' αυτήν την περίπτωση, τίθενται και κάποια άλλα ερωτήματα.

Αν τίθεται θέμα κατανόησης του μαθηματικού προβλήματος λόγω της "φιλολογικής" του ασάφειας στα παιδιά που ξέρουν τη γλώσσα, τί πιθανότητες δίνετε να καταλάβουν την άσκηση τα παιδιά που δεν έχουν ευχέρεια με τη γλώσσα;

Και με βάση ποιας κατηγορίας παιδιών, πρέπει να ευθυγραμμισθεί η διδασκαλία;
Η ασάφεια δεν έχει να κάνει με το βαθμό κατανόησης της γλώσσας. Όταν μια πρόταση εμπεριέχει ασάφεια και γλωσσολόγος να είσαι, πάλι δεν μπορεί να είσαι σίγουρος για το τι θέλει να πει συντάκτης της.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 11:54
από Puma
ΓΑΛΗ έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:38
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:02
Puma έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:00 Σαν να τελείωσε απότομα και άδοξα το νήμα. Και κατάληξη δεν υπήρξε.
ναι. Μέχρι να ποστάρει κάποιος άλλος κάποια άλλη άσκηση και να ξαναγίνει πανηγύρι.

Πάντως συμφωνήσαμε όλοι ότι το ζήτημα ήταν φιλολογικό. Οι φιλόλογοι όμως δεν μας παίζουν.
Σ' αυτήν την περίπτωση, τίθενται και κάποια άλλα ερωτήματα.

Αν τίθεται θέμα κατανόησης του μαθηματικού προβλήματος λόγω της "φιλολογικής" του ασάφειας στα παιδιά που ξέρουν τη γλώσσα, τί πιθανότητες δίνετε να καταλάβουν την άσκηση τα παιδιά που δεν έχουν ευχέρεια με τη γλώσσα;

Και με βάση ποιας κατηγορίας παιδιών, πρέπει να ευθυγραμμισθεί η διδασκαλία;
Δύσκολο ερώτημα το τελευταίο. Εντελώς συμπτωματικά, τώρα φτιάχνω μια παρουσίαση και κάνω αναφορά στα ευφυή προσαρμοστικά συστήματα διδασκαλίας. Δηλαδή, ένα εκπαιδευτικό λογισμικό που αξιοποιεί ευφυείς τεχνικές ώστε να αναγνωρίσει τις οποίες ασάφειες μπορεί να υπάρχουν στο μυαλό του μαθητή (είτε επειδή είναι προβληματική η άσκηση είτε γιατί το παιδί έχει το δικό του τρόπο να διαχειρίζεται την πληροφορία), θα μπορούσε να προσφέρει εικονική 1-1 καθοδήγηση και μάλιστα με αρκετά καλά αποτελέσματα.

Όμως στην τάξη όπου έχουμε πολλούς μαθητές να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, μοιάζει πιο δύσκολο να προσαρμοστεί η μέθοδος διδασκαλίας βάσει των αναγκών όλων των μαθητών. Βέβαια, οι εκπαιδευτικοί (π.χ. Στύγιος) το γνωρίζουν καλύτερα από εμένα.

Φυσικά, τα παιδιά μπορούν να έχουν 1-1 καθοδήγηση (π.χ. όταν πάνε στο σπίτι τους και το συζητούν με το γονιό). Αλλά αν ο γονιός δεν είναι (καλός) εκπαιδευτικός, τι γίνεται; Βλέπετε ότι τόσες μέρες αδυνατούμε να συμφωνήσουμε όλοι μεταξύ μας.

Πάντως, για την εν λόγω άσκηση, εκτιμώ ότι τα παιδιά θα καταλάβουν μια χαρά την άσκηση. Εμείς, όπως έγραψα και σε άλλο post, ενδεχομένως μπερδευόμαστε γιατί έχουμε στο μυαλό μας και άλλες έννοιες που ακόμα τα παιδιά δεν έχουν διδαχθεί (π.χ. τα ποσοστά). Οπότε συγχέουμε τις πληροφορίες και μπερδευόμαστε.

Τροφή για έντονη σκέψη τα ερωτήματα της ΓΑΛΗ.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 11:57
από ΓΑΛΗ
mao mao έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:46
ΓΑΛΗ έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:38
Σ' αυτήν την περίπτωση, τίθενται και κάποια άλλα ερωτήματα.

Αν τίθεται θέμα κατανόησης του μαθηματικού προβλήματος λόγω της "φιλολογικής" του ασάφειας στα παιδιά που ξέρουν τη γλώσσα, τί πιθανότητες δίνετε να καταλάβουν την άσκηση τα παιδιά που δεν έχουν ευχέρεια με τη γλώσσα;

Και με βάση ποιας κατηγορίας παιδιών, πρέπει να ευθυγραμμισθεί η διδασκαλία;
Η ασάφεια δεν έχει να κάνει με το βαθμό κατανόησης της γλώσσας. Όταν μια πρόταση εμπεριέχει ασάφεια και γλωσσολόγος να είσαι, πάλι δεν μπορεί να είσαι σίγουρος για το τι θέλει να πει συντάκτης της.
Συμφωνώ, αλλά αυτό είναι μια απολύτως ασαφής απάντηση ενώ κατάλαβες το ερώτημα. :)

Σε κάθε περίπτωση, θα το κάνω ακόμη πιο σαφές.

Έστω ότι σε μία τάξη υπάρχει χ αριθμός παιδιών που καταλαβαίνουν τί ζητάει η άσκηση και ψ αριθμός παιδιών που δεν καταλαβαίνουν επειδή απλώς δεν ξέρουν κάποιες λέξεις.

Η άσκηση/ερώτημα δεν είναι απαραίτητο να είναι μαθηματική.

Σε ποια κατηγορία (χ ή ψ) πρέπει να εστιάσει ο δάσκαλος, με δεδομένο ότι αν επιλέξει την ψ η κατηγορία χ θα χάσει το οποιοδήποτε ενδιαφέρον για την παρακολούθηση των μαθημάτων;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 12:05
από Casp
Στο φόρουμ mathematica που έχετε βάλει, όπου σχολιάζουν ασάφειες των βιβλίων, πέτυχα τον αγαπημένο μου καθηγητή στο πανεπιστήμιο. Πολύ ακριβολόγος και πάντα σαφής. Αυτός που μας έκοβε μονάδες με το παραμικρό, ακόμα και για ένα κόμμα ή λάθος σύμβολο. Σε μαθήματα γραμμικής άλγεβρας, πραγματικής και μιγαδικής ανάλυσης, ακόμα και γεωμετρίας. Μαθηματικός με phd από το Harvard. Αυτός μας δίδαξε τα περισσότερα μαθήματα, αυτός έχει και χιλιάδες σχόλια απ’ ότι είδα στο συγκεκριμένο φόρουμ (έπαθα πλάκα), και αυτός είναι και μέλος για θέματα ολυμπιάδων, παγκύπριων εξετάσεων και ελεγκτής σχολικών βιβλίων μαθηματικών. Γενικά, ο αγαπημένος μου καθηγητής έβερ. Ο καθηγητής που τελειώναμε την ύλη (στα 2 εύκολα μαθήματα του πρώτου έτους που μας τα έβαλαν στο τελευταίο έτος) πιο νωρίς και επειδή πορωνόταν, σπαταλούσε άλλη ώρα από τον χρόνο του για να μας δείξει πιο advanced πράγματα με ενθουσιασμό και ΔΙΑΘΕΣΗ να μάθουμε. Και μόνο που έβλεπες το πάθος του για τα μαθηματικά, ήθελες ΚΑΙ ΕΣΥ να μάθεις αυτά που ξέρει.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 12:07
από ST48410
ΓΑΛΗ έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:38
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:02
Puma έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:00 Σαν να τελείωσε απότομα και άδοξα το νήμα. Και κατάληξη δεν υπήρξε.
ναι. Μέχρι να ποστάρει κάποιος άλλος κάποια άλλη άσκηση και να ξαναγίνει πανηγύρι.

Πάντως συμφωνήσαμε όλοι ότι το ζήτημα ήταν φιλολογικό. Οι φιλόλογοι όμως δεν μας παίζουν.
Σ' αυτήν την περίπτωση, τίθενται και κάποια άλλα ερωτήματα.

Αν τίθεται θέμα κατανόησης του μαθηματικού προβλήματος λόγω της "φιλολογικής" του ασάφειας στα παιδιά που ξέρουν τη γλώσσα, τί πιθανότητες δίνετε να καταλάβουν την άσκηση τα παιδιά που δεν έχουν ευχέρεια με τη γλώσσα;

Και με βάση ποιας κατηγορίας παιδιών, πρέπει να ευθυγραμμισθεί η διδασκαλία;
Στις ασκήσεις που συζητήσαμε και είχε σχήμα, δεν νομίζω ότι τα παιδιά θα τα απασχολούσε ο ενικός η ο πληθυντικός. Το πρόβλημα θα εμφανιζόταν στην επόμενη άσκηση χωρίς σχήμα που θα τους ζητούσαν να υπολογιστή το κλάσμα των χ πραγμάτων.

Δεν είμαι σίγουρος ότι όλοι ακολουθούν ευλαβικά το βιβλίο. Μάλλον τα διδάσκουν όπως τα έχουν μάθει.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 12:13
από ST48410
Casp έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:44 Απλά δεν θέλω να ξαναδιαβάσω το νικ μου εδώ μέσα. Έχει κουράσει η φάση. Επί 4 μέρες έμπαινα στο φόρουμ και διάβαζα παντού προσβολές για μένα και την Γκερ να ξημεροβραδιάζετε για να αποδείξει ότι έχει δίκαιο.
Κακώς χαλάς την διάθεσή σου με κάτι τέτοια. Το πιθανότερο είναι ότι μας δουλεύει όλους 4 μέρες τώρα. Το πέσιμο σε σένα ήταν για να κάνει το δούλεμα πειστικό.

Αν κάτι έχει αξία για την ουσία του νήματος είναι οι σοβαρές αναρτήσεις άλλων μελών που μπήκαν στον κόπο να εξηγήσουν τη λογική της χρήσης του πληθυντικού.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 12:16
από Casp
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 12:13
Casp έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:44 Απλά δεν θέλω να ξαναδιαβάσω το νικ μου εδώ μέσα. Έχει κουράσει η φάση. Επί 4 μέρες έμπαινα στο φόρουμ και διάβαζα παντού προσβολές για μένα και την Γκερ να ξημεροβραδιάζετε για να αποδείξει ότι έχει δίκαιο.
Κακώς χαλάς την διάθεσή σου με κάτι τέτοια. Το πιθανότερο είναι ότι μας δουλεύει όλους 4 μέρες τώρα. Το πέσιμο σε σένα ήταν για να κάνει το δούλεμα πειστικό.

Αν κάτι έχει αξία για την ουσία του νήματος είναι οι σοβαρές αναρτήσεις άλλων μελών που μπήκαν στον κόπο να εξηγήσουν τη λογική της χρήσης του πληθυντικού.
Δεν τρόλλαρε :)

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 12:18
από ΓΑΛΗ
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 12:07
ΓΑΛΗ έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:38
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 11:02

ναι. Μέχρι να ποστάρει κάποιος άλλος κάποια άλλη άσκηση και να ξαναγίνει πανηγύρι.

Πάντως συμφωνήσαμε όλοι ότι το ζήτημα ήταν φιλολογικό. Οι φιλόλογοι όμως δεν μας παίζουν.
Σ' αυτήν την περίπτωση, τίθενται και κάποια άλλα ερωτήματα.

Αν τίθεται θέμα κατανόησης του μαθηματικού προβλήματος λόγω της "φιλολογικής" του ασάφειας στα παιδιά που ξέρουν τη γλώσσα, τί πιθανότητες δίνετε να καταλάβουν την άσκηση τα παιδιά που δεν έχουν ευχέρεια με τη γλώσσα;

Και με βάση ποιας κατηγορίας παιδιών, πρέπει να ευθυγραμμισθεί η διδασκαλία;
Στις ασκήσεις που συζητήσαμε και είχε σχήμα, δεν νομίζω ότι τα παιδιά θα τα απασχολούσε ο ενικός η ο πληθυντικός. Το πρόβλημα θα εμφανιζόταν στην επόμενη άσκηση χωρίς σχήμα που θα τους ζητούσαν να υπολογιστή το κλάσμα των χ πραγμάτων.

Δεν είμαι σίγουρος ότι όλοι ακολουθούν ευλαβικά το βιβλίο. Μάλλον τα διδάσκουν όπως τα έχουν μάθει.
Το ερώτημα είναι γενικότερο και δεν αφορά στις συγκεκριμένες ασκήσεις.