Σελίδα 11 από 27

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 25 Νοέμ 2018, 21:56
από Rakomelofronas
μίστερ μαξ έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 19:45
Rakomelofronas έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 19:17
μίστερ μαξ έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 17:58 Ναι μεν, αλλά αυτό που καθορίζει το φύλο σου, δεν ειναι ανάμεσα στα σκέλια σου, αλλά ανάμεσα στα αυτιά σου (συμφωνα με τους ειδικούς)
Το βιολογικό φύλο είναι πολύ απλό: ΧΧ και ΧΥ. Εξαιρέσεις υπάρχουν αλλά είναι παθήσεις. Το κοινωνικό φύλο, αν υπάρχει τέτοιο πράγμα και δεν είναι απλά ο χαρακτήρας του καθετί, είναι διαφορετική κατηγορία. Το αν κάτι το θεωρεί πιο σημαντικό από το βιολογικό φύλο, πρόβλημά του.
hold your horses. Αυτό που αναφέρεις είναι το γoνιδιακό φύλο. Μπορεί να υπάρχουν διαφορές με το φαινοτυπικό φύλο. Η διαφοροποίση δεν σημαίνει πως ειναι πάθηση, σύμφωνα με τον όρισμό της πάθησης.
Δεν έχει κανένα νόημα να θεωρήσεις ως χωριστό φύλο ορισμένες εξαιρέσεις οι οποίες ρυθμίζονται μια χαρά στο τρέχον πλαίσιο. Είναι σαν να λέμε οτιτα εξαδαχτυλα είναι χωριστή μορφή ατόμου και όχι ατομικό χαρακτηριστικό (η υπερρυθμιση που ανεφερα πιο πανω). Επίσης, ο φαινοτυπος προκύπτει από τον γονοτυπο οπότε η απόπειρα να εξεταστούν χωριστά αυτά τα δύο βιολογικα χαρακτηριστικα στο πλαίσιο της εμφυλης θεωρίας δεν έχει ιδιαίτερη αξία, εκτός φυσικά αν θεωρήσουμε ότι αυτού του είδους οι ιδιαιτερότητες είναι η βιολογική βάση των διαφόρων μειοψηφικων ταυτοτήτων κοινωνικού φύλου, οπότε ακυρώνεται όλη η εμφυλη θεωρία. Απ' όσο ξέρω, αυτή η θεώρηση δεν ισχύει.

Σε κάθε περίπτωση, η αποπειρα εύρεσης βιολογικής βάση στην αλλοσεξουαλικη και αλλοφυλικη συμπεριφορά είναι λανθασμένη. Είναι το ψευτοδίλημμα "η ομοφυλοφιλία είναι φυσική ή κοινωνική;" σε πιο γενική μορφή. Το ζήτημα είναι η επιλογή. Κατά τη γνώμη μου, ο σεξουαλικός και εμφυλος αυτοπροσδιορισμός (κοινωνικό φυλο) πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα (ο πρώτος είναι ήδη έτσι), σε αντίθεση με το (βιολογικο) φύλο, το οποίο προς το παρόν έχει σημαντικες συνέπειες (πχ συμμετοχή σε αθλήματα).

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 25 Νοέμ 2018, 22:01
από μίστερ μαξ
Rakomelofronas έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 21:56
μίστερ μαξ έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 19:45
Rakomelofronas έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 19:17

Το βιολογικό φύλο είναι πολύ απλό: ΧΧ και ΧΥ. Εξαιρέσεις υπάρχουν αλλά είναι παθήσεις. Το κοινωνικό φύλο, αν υπάρχει τέτοιο πράγμα και δεν είναι απλά ο χαρακτήρας του καθετί, είναι διαφορετική κατηγορία. Το αν κάτι το θεωρεί πιο σημαντικό από το βιολογικό φύλο, πρόβλημά του.
hold your horses. Αυτό που αναφέρεις είναι το γoνιδιακό φύλο. Μπορεί να υπάρχουν διαφορές με το φαινοτυπικό φύλο. Η διαφοροποίση δεν σημαίνει πως ειναι πάθηση, σύμφωνα με τον όρισμό της πάθησης.
Δεν έχει κανένα νόημα να θεωρήσεις ως χωριστό φύλο ορισμένες εξαιρέσεις οι οποίες ρυθμίζονται μια χαρά στο τρέχον πλαίσιο. Είναι σαν να λέμε οτιτα εξαδαχτυλα είναι χωριστή μορφή ατόμου και όχι ατομικό χαρακτηριστικό (η υπερρυθμιση που ανεφερα πιο πανω). Επίσης, ο φαινοτυπος προκύπτει από τον γονοτυπο οπότε η απόπειρα να εξεταστούν χωριστά αυτά τα δύο βιολογικα χαρακτηριστικα στο πλαίσιο της εμφυλης θεωρίας δεν έχει ιδιαίτερη αξία, εκτός φυσικά αν θεωρήσουμε ότι αυτού του είδους οι ιδιαιτερότητες είναι η βιολογική βάση των διαφόρων μειοψηφικων ταυτοτήτων κοινωνικού φύλου, οπότε ακυρώνεται όλη η εμφυλη θεωρία. Απ' όσο ξέρω, αυτή η θεώρηση δεν ισχύει.

Σε κάθε περίπτωση, η αποπειρα εύρεσης βιολογικής βάση στην αλλοσεξουαλικη και αλλοφυλικη συμπεριφορά είναι λανθασμένη. Είναι το ψευτοδίλημμα "η ομοφυλοφιλία είναι φυσική ή κοινωνική;" σε πιο γενική μορφή. Το ζήτημα είναι η επιλογή. Κατά τη γνώμη μου, ο σεξουαλικός και εμφυλος αυτοπροσδιορισμός (κοινωνικό φυλο) πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα (ο πρώτος είναι ήδη έτσι), σε αντίθεση με το (βιολογικο) φύλο, το οποίο προς το παρόν έχει σημαντικες συνέπειες (πχ συμμετοχή σε αθλήματα).
Σχετικά με την πρώτη παράγραφο:
Δεν έπιασες το νοημα της ερώτησης. Τοσο ο φαινότυπος όσο και τα γονίδια είναι βιολογικές καταστάσεις. Γιατι θες να έχουν τα γονίδια προταιρεότητα στο τι ονομάζεται βιολογικό φύλο;

Σχετικα με την δεύτερη παραγραφο:
Συμφωνώ.

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 25 Νοέμ 2018, 22:31
από SuperRogue
μίστερ μαξ έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 22:01Τοσο ο φαινότυπος όσο και τα γονίδια είναι βιολογικές καταστάσεις.
Γιατί βρε άνθρωπε σκοτώνεις Βιολογία λυκείου τόσο άκαρδα.

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 25 Νοέμ 2018, 23:31
από Rakomelofronas
Τρελός_του_Χωριού έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 19:58 Κατά την άποψη μου, η γλωσσολογική τύπου κριτική, για να περιοριστώ πιο πολύ σε αυτή, δεν είναι πάντοτε αδόκιμη.
ακολουθεί σεντονάτο κείμενο
Για παράδειγμα, σύμφωνα με γλωσσολογικές θεωρίες, ο αρχαιότερος τύπος επιθέτων θεωρούνται τα διγενή και τρικατάληκτα. Αυτό επειδή πρώτα υπήρξε ο διαχωρισμός μεταξύ έμψυχων και άψυχων και αργότερα ακολούθησε ο διαχωρισμός σε αρσενικά, θηλυκά και ουδέτερα.
Επίσης, υπάρχουν και διγενή και μονοκατάληκτα, όπως ὁ, ἡ βλάξ και ὁ, ἡ πένης. Αλλά και διγενή και τρικατάληκτα, όπως ὁ,ἡ ἀθάνατος, τὸ ἀθάνατον, ὁ,ἡ τιμωρός, το τιμωρόν και ὁ, ἡ τύραννος, τὸ τύραννον.

Αν ενδιαφέρεται παραπάνω κάποιος, μπορεί να ψάξει και να βρει, όσον αφορά την ινδοευρωπαϊκή ομογλωσσία ποιοι και γιατί θεωρούνται αρχαιότεροι τύποι, ποιος ήταν ο πρώτος διαχωρισμός και άλλα σχετικά.

Μπορεί η γλώσσα, ή καλύτερα ο τρόπος χρήσης κάποιων λέξεων και το περιεχόμενο που έχουν να αντανακλά κάποιες απόψεις. Αλλά αυτό μπορεί να γίνει αποκομμένα, από το χώρο και το χρόνο που γινόταν η χρήση αυτών;

Πριν έρθω σε πιο σύγχρονες περιόδους, οι οποίες σχετίζονται περισσότερο με γλώσσες της ινδοευρωπαϊκής ομογλωσσίας και όπως αυτές αναπτύχθηκαν περισσότερο στην Ευρώπη, ας δούμε τι συμβαίνει σε άλλες γλωσσικές ομάδες.

Ας λάβουμε υπόψιν στην αφρικανική γλώσσα Zande, η οποία μιλιέται σε περιοχές του Κονγκό, του Σουδάν και της Κεντρικής Αφρικανικής Δημοκρατίας διαθέτει 4 γένη: ένα για το αρσενικό, ένα για το θηλυκό, ένα για τα ζώα και ένα για τα άψυχα.

Αλλά ας πάμε στην Ασία. Σε γλώσσες, όπως τα τουρκικά και τα κορεάτικα, υπάρχουν προσωπικές αντωνυμίες, άρθρα ή καταλήξεις σε επίθετα και ουσιαστικά που δηλώνουν γένος; Η ερώτηση είναι περισσότερο ρητορική, μιας και δεν διαθέτουν. Αυτό όμως σημαίνει ότι εδώ και τόσους αιώνες που έχει η γλώσσα τους ένα τέτοιο γνώρισμα δεν προκύπτουν έμφυλα ζητήματα, προκαταλήψεις και άλλα σχετικά; Εδώ στα τουρκικά, που υπήρξαν λέξεις που διέθεταν αρσενικό και θηλυκό, διότι ήταν ξένα δυτικά δάνεια, έχουν αντικατασταθεί από καθαρά τουρκικές λέξεις. Αυτός σημαίνει ότι έχουν λυθεί όλα τα υπόλοιπα ζητήματα;

Ακόμα οι παραπάνω ιδιότητες δεν παρατηρούνται και στα φαρσί; Δηλαδή, σε μία ινδοευρωπαϊκή γλώσσα; Και οι ομιλούντες αυτή τη γλώσσα, κατόρθωσαν λόγω μία τέτοιας γλώσσας να ξεπεράσουν τα όποια κοινωνικά προβλήματα ή αντανακλά η γλώσσα τους το πόσο έχει, εδώ και αιώνες, ξεπεράσει τέτοια προβλήματα;

Από την άλλη, κάποιες λέξεις και έννοιες, ανάλογα την εποχή και τη χρήση της λέξης, αλλάζει η απόχρωση της λέξης ή έχει μία από παραπάνω έννοιες ανάλογα στο πως χρησιμοποιείται.

Βλέπετε, τη γερμανική λέξη Volk, που συνήθως σημαίνει λαός. Αυτή, όμως, δεν άρχισε ανάμεσα σε πρωτοναζιστικούς παγγερμανιστικούς κύκλους να έχει μια άλλη έννοια, τέτοια ώστε την περίοδο του Γ’ Ράιχ όταν γινόταν χρήση της λέξης Volksgemeinschaft, σήμαινε απλά λαϊκή κοινότητα; Γιατί τότε αποδίδεται ως εθνολαϊκή ή/και εθνοφυλετική κοινότητα στις μέρες μας, όταν γίνεται αναφορά στη ναζιστική περίοδο;

(σημ. για όποιον ενδιαφέρεται για ευφημισμούς και για εκγερμανισμούς της εποχής εκείνης, υπάρχει το βιβλίο της Karen Doerr, Nazi-Deutsch/Nazi German: An English Lexicon of the Language of the Third Reich.)

Για να φθάσουμε στις ΗΠΑ, και πως μία τέτοια τάση αρχικά απέκτησε ριζώματα εκεί. Είναι η επιλογή χρήσης λέξεων μοναδικό χαρακτηριστικό ενός ρεύματος ή αποτελεί μία παράλληλη εξέλιξη μίας υπάρχουσας τάσεως;

Για να μην κάνω χρονική αναδρομή, σε ζητήματα που άπτονται της αγγλοσαξονικής κουλτούρας και πως αυτή απέκτησε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στις ΗΠΑ, γενικότερα στην εποχή μας παρατηρείται παράλληλη ανάπτυξη ευφημισμών του τύπου παράπλευρες απώλειες [collateral damage], βελτιωμένες ή ενισχυμένες τεχνικές ανάκρισης [enhanced interrogation techniques], μεταξύ θέσεων εργασίας [between jobs] και συρρίκνωση [downsizing], το οποίο στα ελληνικά αποδίδεται συνήθως ως μείωση προσωπικού.

(άνοιγμα περένθεσης: για να μην αρχίσω να μιλάω για τη λέξη gentrification, και όταν αυτή συμβαίνει ιδίως σε περιοχές της Καλιφόρνια όπου ζουν φτωχοί και μειονότητες και πως αναγκάζονται να φεύγουν τελικά, για να ζουν υπάλληλοι ή στελέχη εταιριών τύπου Google, σε μία εταιρία που εργάζονται 2,5% αφροαμερικανοί και 3,6 % λατινοαμερικανοί, αλλά οι υπάλληλοί τους είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι σε ζητήματα γλώσσας και αντωνυμιών. Α, μη το ξεχάσω υπάρχει συνδικάτο εργαζομένων στη συγκεκριμένη εταιρία και αλληλεγγύη για όσους κάνουν δουλειές του ποδαριού; κλείσιμο παρένθεσης)

Όταν σε τηλεοπτικά προγράμματα και ραδιοφωνικές εκπομπές μπαίνει ένας ήχος για να μην ακουστούν κάποιες λέξεις, όταν σε άλμπουμ υπάρχει προειδοποίηση για το περιεχόμενο των στίχων. Ακόμα και πριν την έναρξη τηλεοπτικών εκπομπών υπάρχει προειδοποίηση σχετικά με το περιεχόμενο γλώσσας ή σκηνών. Όταν το βιβλίο του Μαρκ Τουέιν Οι περιπέτειες του Χακλμπέρι Φιν ήταν απαγορευμένο, στα τέλη του 19ου αιώνα, σε δημόσια βιβλιοθήκη της Μασαχουσέτης, εξαιτίας της χρήσης άσεμνης γλώσσας, ενώ στις μέρες μας εκδόθηκε αναθεωρημένη έκδοσης που απαλείφει τη λέξη νέγρος. Όταν το 1955 υπήρξε η τηλεοπτική διασκευή του βιβλίου στο τηλεοπτικό κανάλι ABC δεν υπήρχε καμία αναφορά στη δουλεία, για να μην δυσαρεστήσει κάποιους ευαίσθητους της εποχής, όπως επίσης δεν ήταν αφροαμερικάνός αυτός που υποδύθηκε τον Τζιμ.

Τέλος, τα ακρώνυμα γενικότερα έχουν ευρεία χρήση στα αγγλικά και κυρίως στην αμερικάνικη γλώσσα. Αν και εγώ όποτε τα ακούω δε μπορώ να ξεχάσω την ευρεία χρήση τους από τον αμερικανικό στρατό, από τη λέξη Jeep, μέχρι τη λέξη FYI.

Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ρατσιστές και νεοφασίστες, οι οποίοι θα βρουν τρόπο να εκφράσουν και να προσαρμόσουν τη ρητορική τους στη γλώσσα της εποχής. Από την άλλη, όμως, δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και ζητήματα τα οποία πρέπει να προκαλέσουν προβληματισμό και να παρατηρηθούν, όπως τα παραπάνω, πιο σφαιρικά και πιο διεισδυτικά.
Αυτά! :wave:

ΥΓ. αναρωτιέμαι άμα γινόταν ανάλογη συζήτηση για τα γαλλικά και τα γερμανικά. :D
Συμφωνώ ότι οι ευφημισμοί και η ανανοηματοδότηση υπάρχουν σε όλες τις γλώσσες. Μία απλή προσθήκη ή αφαίρεση στη γλώσσα δεν λύνει ένα υπαρκτό πρόβλημα αλλά ενδεχομένως καθιστά δυσκολότερη τη δυνατότητα ελεύθερου διαλόγου με νόημα πάνω σε αυτό. Βίαιες αλλαγές στη γλώσσα κι επίμονες προσπάθειες να αλλάξουμε καθιερωμένα σχήματα κι εκφράσεις είναι ενδείξεις απόπειρας βίαιης και ύπουλης αλλαγής στον τρόπο σκέψης, παρακάμπτοντας την πειθώ, τα επιχειρήματα και άλλα... παρωχημένα εργαλεία. Πιο πάνω χρησιμοποίησα συστηματικά το ουδέτερο γένος αλλά το πιθανότερο είναι να ξένισα παρά να κατέστησα πιο ορατή τη σεξουαλική και έμφυλη ποικιλομορφία. Ένα άλλο παρόμοιο πείραμα μπορεί να χρησιμοποιεί τον πληθυντικό αντί για το ουδέτερο γένος και να αναφέρει ρητά τη λέξη "άτομο" ή "άτομα" όπου χρειάζεται για να ρέει καλύτερα ο λόγος.
μίστερ μαξ έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 22:01Σχετικά με την πρώτη παράγραφο:
Δεν έπιασες το νοημα της ερώτησης. Τοσο ο φαινότυπος όσο και τα γονίδια είναι βιολογικές καταστάσεις. Γιατι θες να έχουν τα γονίδια προταιρεότητα στο τι ονομάζεται βιολογικό φύλο;
Ο φαινότυπος είναι το αποτέλεσμα της έκφρασης - "μετάφρασης" του γονότυπου πχ γονίδιο του μαύρου μαλλιού (γονότυπος) και μαύρο μαλλί (φαινότυπος). Στην πράξη δεν είναι τόσο απλοϊκή και ένα προς ένα η αντιστοίχιση αλλά η ουσία είναι ότι γονίδια και εγγενή σωματικά χαρακτηριστικά δεν μπορούν να εξεταστούν χωριστά. Αν σε ενόχλησε ο χαρακτηρισμός "πάθηση", τον αφήνουμε στην άκρη. Ενδεχομένως να ισχύει σε ορισμένες περιπτώσεις αλλά σε άλλες όχι. Η ουσία είναι ότι δεν υπάρχει αναλυτική χρησιμότητα για τη θεωρία του κοινωνικού φύλου να εξετάζουμε εξαιρέσεις και υποπεριπτώσεις στο βιολογικό φύλο.

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 25 Νοέμ 2018, 23:36
από μίστερ μαξ
SuperRogue έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 22:31
μίστερ μαξ έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 22:01Τοσο ο φαινότυπος όσο και τα γονίδια είναι βιολογικές καταστάσεις.
Γιατί βρε άνθρωπε σκοτώνεις Βιολογία λυκείου τόσο άκαρδα.
δεν σκότωσα την βιολογία, μην ανησυχείς.

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 25 Νοέμ 2018, 23:39
από μίστερ μαξ
Rakomelofronas έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 23:31
μίστερ μαξ έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 22:01Σχετικά με την πρώτη παράγραφο:
Δεν έπιασες το νοημα της ερώτησης. Τοσο ο φαινότυπος όσο και τα γονίδια είναι βιολογικές καταστάσεις. Γιατι θες να έχουν τα γονίδια προταιρεότητα στο τι ονομάζεται βιολογικό φύλο;
Ο φαινότυπος είναι το αποτέλεσμα της έκφρασης - "μετάφρασης" του γονότυπου πχ γονίδιο του μαύρου μαλλιού (γονότυπος) και μαύρο μαλλί (φαινότυπος). Στην πράξη δεν είναι τόσο απλοϊκή και ένα προς ένα η αντιστοίχιση αλλά η ουσία είναι ότι γονίδια και εγγενή σωματικά χαρακτηριστικά δεν μπορούν να εξεταστούν χωριστά. Αν σε ενόχλησε ο χαρακτηρισμός "πάθηση", τον αφήνουμε στην άκρη. Ενδεχομένως να ισχύει σε ορισμένες περιπτώσεις αλλά σε άλλες όχι. Η ουσία είναι ότι δεν υπάρχει αναλυτική χρησιμότητα για τη θεωρία του κοινωνικού φύλου να εξετάζουμε εξαιρέσεις και υποπεριπτώσεις στο βιολογικό φύλο.
Δεν διαφώνησα για την σχέση γονοτυπου-φαινότυπου, ουτε τόσο για την λέξη πάθηση. Διαφώνησα στο ότι θεωρείς πως είμαστε τα γονίδα μας και αν κάτι στον φαινότυπο αποκλείνει απο το τι εκφράζαν τα γονίδια μας, σημαίνει πως υπάρχει κάποιου είδους πρόβλημα. Η τελική ερώτηση είναι: είμαστε τα γονίδια μας ή είμαστε ο φαινότυπος μας;

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 25 Νοέμ 2018, 23:45
από Athos
ΠΟΥΣΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΑ
ΚΛΩΤΣΙΑ ΣΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ

νεοαριστερά

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 25 Νοέμ 2018, 23:57
από the comet the course the tail
έχω αρχίσει να ανησυχώ με την σταδιακή αβγοποίηση των θαμώνων του φορουμ και το βίτσιο μερικών να ασχολούνται μαζί τους.

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 26 Νοέμ 2018, 00:07
από ST48410
blackpaint έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 16:34
ST48410 έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 15:23 ... για τα "παραβιαστικά βλεμματα"
https://migada71.files.wordpress.com/20 ... -edito.pdf

διαβασε τι λενε οι ιδιες για το ζητημα
Ποιος τα γράφει αυτά φίλε μου; Αν δεν είχα κοιτάξει τις πληροφορίες ψηλά θα πίστευα ότι το γράφει γυναίκα από Αραβική χώρα. Το διαβάζω και μου φαίνεται ότι η σκοπιά τους είναι τόσο έντονα ξένη με την πραγματικότητα και τόσο πολιτικοποιημένη που μοιάζει να αποκλείει την πλειοψηφία των γυναικών γύρω μας. Με τις υπερβολές και τα ψέματα θα διεκδικηθούν τα όποια δίκαια αιτήματα;

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 26 Νοέμ 2018, 00:08
από Rakomelofronas
μίστερ μαξ έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 23:39Δεν διαφώνησα για την σχέση γονοτυπου-φαινότυπου, ουτε τόσο για την λέξη πάθηση. Διαφώνησα στο ότι θεωρείς πως είμαστε τα γονίδα μας και αν κάτι στον φαινότυπο αποκλείνει απο το τι εκφράζαν τα γονίδια μας, σημαίνει πως υπάρχει κάποιου είδους πρόβλημα. Η τελική ερώτηση είναι: είμαστε τα γονίδια μας ή είμαστε ο φαινότυπος μας;
ΟΚ, αν καταλαβαίνω καλά, εστιάζεις σε μη γονιδιακούς παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τον φαινότυπο (πχ περιβάλλον), πάντα όμως στο πλαίσιο που θέτει ο γονότυπος. Και πάλι, ποια χρησιμότητα υπάρχει στο να αποδίδουμε διαφορετική ταυτότητα βιολογικού φύλου σε δύο άτομα με πχ χρωμοσώματα ΧΧ αλλά με πολύ διαφορετική διαμόρφωση των εξωτερικών γεννητικών τους οργάνων; Προσωπικά το βλέπω περισσότερο ως μια άστοχη απόπειρα να αποδομηθεί η δυαδικότητα (και) του βιολογικού φύλου με κοινωνιολογικά κριτήρια, νοηματοδοτώντας με το ζόρι μια διαφορά ως ετερότητα.

"Θηλυκότητες" μάλλον εννοούν όλα τα άτομα που αυτοπροσδιορίζονται (και) ως θηλυπρεπή, ανεξάρτητα από το βιολογικό τους φύλο και τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό.

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 26 Νοέμ 2018, 01:27
από SuperRogue
μίστερ μαξ έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 23:36
SuperRogue έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 22:31
μίστερ μαξ έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 22:01Τοσο ο φαινότυπος όσο και τα γονίδια είναι βιολογικές καταστάσεις.
Γιατί βρε άνθρωπε σκοτώνεις Βιολογία λυκείου τόσο άκαρδα.
δεν σκότωσα την βιολογία, μην ανησυχείς.
Φαινότυπος και γονότυπος αναφέρονται σε γονίδια. Τα XY είναι χρωμοσώματα.

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 26 Νοέμ 2018, 07:16
από μίστερ μαξ
Rakomelofronas έγραψε: 26 Νοέμ 2018, 00:08
μίστερ μαξ έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 23:39Δεν διαφώνησα για την σχέση γονοτυπου-φαινότυπου, ουτε τόσο για την λέξη πάθηση. Διαφώνησα στο ότι θεωρείς πως είμαστε τα γονίδα μας και αν κάτι στον φαινότυπο αποκλείνει απο το τι εκφράζαν τα γονίδια μας, σημαίνει πως υπάρχει κάποιου είδους πρόβλημα. Η τελική ερώτηση είναι: είμαστε τα γονίδια μας ή είμαστε ο φαινότυπος μας;
ΟΚ, αν καταλαβαίνω καλά, εστιάζεις σε μη γονιδιακούς παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τον φαινότυπο (πχ περιβάλλον), πάντα όμως στο πλαίσιο που θέτει ο γονότυπος. Και πάλι, ποια χρησιμότητα υπάρχει στο να αποδίδουμε διαφορετική ταυτότητα βιολογικού φύλου σε δύο άτομα με πχ χρωμοσώματα ΧΧ αλλά με πολύ διαφορετική διαμόρφωση των εξωτερικών γεννητικών τους οργάνων; Προσωπικά το βλέπω περισσότερο ως μια άστοχη απόπειρα να αποδομηθεί η δυαδικότητα (και) του βιολογικού φύλου με κοινωνιολογικά κριτήρια, νοηματοδοτώντας με το ζόρι μια διαφορά ως ετερότητα.

"Θηλυκότητες" μάλλον εννοούν όλα τα άτομα που αυτοπροσδιορίζονται (και) ως θηλυπρεπή, ανεξάρτητα από το βιολογικό τους φύλο και τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό.
Οχι, ισως δεν τα εξηγώ σωστά. Καταρχήν η κλασσική διάσταση μεταξύ περιβάλλοντος-γονιδίων δεν ξερω κατα πόσο είναι σωστή διοτι το περιβάλλον επιρρεάζει και τα γονίδια. Ωστοσο, λέμε πως ο άνθρωπος είναι αποτέλεσμα των γονιδίων και του περιβάλλοντος του. Ωστόσο η εμμονή πως το βιολογικό φύλο είναι τα γονίδια μας, αγνοεί πως ο εγκέφαλος κάποιου, με βιολογικές διαδικασίες του/της, λέει πως είναι το συγκεκριμένο φύλο. Αρα η ερώτηση μου είναι γιατι θεωρουμε πως αν είναι να βρουμε το φύλο κάποιου κοιτάμε τα γονίδια του και οχι τον εγκέφαλο του;

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 26 Νοέμ 2018, 09:24
από Ασέβαστος
blackpaint έγραψε: 24 Νοέμ 2018, 22:34 Η αυριανη μερα, η 25η Νοεμβρίου έχει ανακηρυχθεί από τον ΟΗΕ ως Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των γυναικών. Θα παρακαλουσα τον εθνικο οχετο του φορουμ να μην παραλειψει να την γελοιοποιησει και αυτην.
επειδη χτες ηταν κυριακη και δεν μπηκα πχορουμ, μπορω να την γελοιοποιήσω σημερα;

ευχαριστω.

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 26 Νοέμ 2018, 09:26
από OANNHSEA
the comet the course the tail έγραψε: 25 Νοέμ 2018, 23:57 έχω αρχίσει να ανησυχώ με την σταδιακή αβγοποίηση των θαμώνων του φορουμ και το βίτσιο μερικών να ασχολούνται μαζί τους.
Ακόμα δεν είδες τίποτα...
Σε μερικά χρόνια θα δεις και άλλα πράγματα....

.

Re: Oι θηλυκότητες, οι προσφύγισσες και τα λοατκι@+ υποκείμενα απέναντι στην έμφυλη βία.

Δημοσιεύτηκε: 26 Νοέμ 2018, 09:36
από Naranjita
όσο συνεχίζουν τις αηδίες οι αριστερότητες, τόσο θα αυξάνεται ο εθνικισμός.