Λοξίας έγραψε: 10 Σεπ 2024, 16:37
Αχθος Αρουρης έγραψε: 07 Σεπ 2024, 23:13
Isildur έγραψε: 05 Σεπ 2024, 10:02
Κοίτα, η αλήθεια είναι ότι μόνο δι αντιπροσώπων έχουμε ρήσεις τού Χριστού. Ο ίδιος δεν άφησε τίποτα γραπτό, για να ξέρουμε στα σίγουρα τι είπε.
Ξέρω, διαφωνούν ο Μπουμπούκος κι ο Βελό, αλλά...
ακομη και αν ειχε αφησει γραπτο κειμενο ο ιησους,
αυτο δεν σημαινει οτι θα ξεραμε στα σιγουρα τι ειπε .....
το γραπτο ειναι καταγραφη σκεψεων και καθε αλλο
παρα σκεψεις ειναι η διδασκαλια του .....
αλλωστε γενικα, γραπτο και προφορικη διδασκαλια,
δεν συμφωνουν παντα ....... μπορει να γραφεις άλλα
και να λες άλλα
δηλ. ενα γραπτο δεν ειναι εγγυηση
για το τι ειπες ......
το γραπτο εχει μειονεκτηματα ...... δεν αλλαζει,
δεν απαντα,
δεν διδασκει .....................
.....................................................
Αν επιμένεις στο υπογραμμισμένο κα στο μπολνταρισμένο, τότε...
Κανένα πατερικό κείμενο (Μ. Βασιλείου, Ιωάννου Χρυσόστομου, κ.λπ), δεν είναι εγγύηση για το τι είπαν.
Ούτε και το γραπτό (πέτρινο) κείμενο με τις δέκα εντολές, είναι εγγύηση για το τι ακριβώς είπε ο Θεός...
Αν το γραπτό δεν διδάσκει και δεν απαντά και έχει τέτοια μειονεκτήματα (!;)...τότε να πετάξουμε όλα τα γραπτά αριστουργήματα της ανθρώπινης διανόησης και να βασιστούμε μόνο στην προφορική διδασκαλία. Και, προφανώς, ούτε και τα θεολογικά γραπτά διδάσκουν και δεν απαντούν...
Συνεπώς,
ούτε στα απαντητικά του Μ. Βασιλείου να δώσουμε σημασία...
αυτη ηταν η απαντηση μου στον Isildur που ειπε ...... ότι μόνο δι αντιπροσώπων έχουμε ρήσεις τού Χριστού, και οτι Ο ίδιος δεν άφησε τίποτα γραπτό, για να ξέρουμε στα σίγουρα τι είπε............
απαντησα σχετικα με αυτο, δηλ. απαντησα οτι αν ειχαμε απο τον ιησου κατι γραπτο ΔΕΝ θα ξεραμε στα ΣΙΓΟΥΡΑ τι ειπε ο ιησους .......
η απαντηση μου αυτη περιοριζεται σε αυτο που ειπε συγκεκριμενα ο Isildur, δεν ειναι σχετικη για τα παντα, δεν εχει σχεση με αυτα που αναφερεις με τα οποια βεβαιως δεν θα μπορουσα να διαφωνησω ..............
ενα γραπτο δεν αποτελει εγγυηση οτι αυτα που εγραψες συμφωνουν με αυτα που ειπες, αυτο το αναφερω ΓΕΝΙΚΑ, δειγμα του συγχρονου πολιτισμου μας που εχει σημειο αναφορας σχεδον αποκλειστικα τον γραπτο λογο ....... ενα γραπτο δεν αλλαζει γνωμη, δεν μπορει να αλλαξει, ο συγγραφεας μπορει να αλλαξει και να λεει ακομη εως και τα αντιθετα ........ εσυ το ρωτας αλλα αυτο δεν απαντα .....
................................
την αποψη μου οτι το γραπτο δεν διδασκει, την στηριζω σ’ ενα σχολιο αποσπασματος
απο τον φαιδρο του πλατωνος για την γραφη .......
ενας αιγυπτιος θεος, ο θευθ, πηγε στον βασιλια της αιγυπτου αμμωνα για να του επιδειξει ολες τις τεχνες που ανακαλυψε, αναμεσα τους και την γραφη .... ο βασιλιας τον ρωτουσε σε τι ωφελει η καθεμια τεχνη και αναλογα με την εξηγηση, αλλες τεχνες
τις εβρισκε σωστες κι αλλες λαθος ...... οταν εφτασε στην γραφη, ο θεος θευθ εξηγησε στον βασιλια οτι η γραφη θα κανει σοφοτερους τους αιγυπτιους και θα πλουτισει την μνημη τους .... ο βασιλιας απαντησε οτι η γραφη αντι να ωφελησει θα βλαψει ......
<<Γιατί η γραφή θα φέρει λήθη στις ψυχές όσων τη μάθουν,μια και αυτοί σίγουρα θα παραμελήσουν τη μνήμη τους· δείχνοντας εμπιστοσύνη στη γραφή, θα φέρνουν στη θύμισή τους κάτι όχι από μέσα τους, από τον ίδιο τον εαυτό τους,αλλά από κάποια ξένα εξωτερικά σημάδια. Αυτό που ανακάλυψες δεν είναι το φάρμακο της μνήμης αλλά της υπόμνησης. Στους μαθητές σου δεν φέρνεις την αληθινή σοφία αλλά μόνο την επίφαση της σοφίας. Τους κάνεις να ακούν απλώς πολλά, χωρίς να τους διδάσκεις, και τελικά νομίζουν ότι γνωρίζουν και πολλά, ενώ κατά κανόνα δεν γνωρίζουν τίποτε· γίνονται μάλιστα φορτικοί σε κάθε συντροφιά, αφού παριστάνουν τους σοφούς,χωρίς να ειναι>> (Φαίδρος 274c-275b)
η διανοητικη γνωση αποκτημενη μεσα απο τα βιβλια, μπορει να σε ελευθερωνει απο την πληρη αγνοια της αληθειας, δεν σε ελευθερωνει απο το κακο .... απο μια κακιά επιθυμια....ενα παθος ......... υπ’ αυτην την αποψη, η διδασκαλια μεσα απο το διαβασμα τι αλλο ειναι παρα διανοητικη γνωση ;
διαβαζω πατερες, αλλα οταν βγω στον δρομο αυτο που βλεπω δεν ειναι πατερες
αλλα θηρια στα κλουβια τους (οι πολλοι, οχι ολοι) ........
χαιρε ευχειμεριας ............
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,