Σελίδα 2 από 3
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 15:25
από Dwarven Blacksmith
ΓΑΛΗ έγραψε: 18 Ιαν 2025, 14:10
Dwarven Blacksmith έγραψε: 18 Ιαν 2025, 13:52
ΓΑΛΗ έγραψε: 18 Ιαν 2025, 13:49
Δεν τίθεται θέμα ετυμολογίας αλλά ερμηνείας.
Οπότε, πάμε πάλι.
Τι θεωρείς ότι εννούσε ο Παύλος;
Μα δε με απασχολεί. Σημασία έχει τι εννοεί σήμερα ο Τάκης όταν τη λέει.
Ε, αν δεν σε απασχολεί, τότε προς τί η παρέμβαση;
Στην τελική, ας πει ο "Τάκης" τι εννοεί, αν αυτό έχει σημασία για σένα. Θα πεις αν συμφωνείς με τον Τάκη και όλα θα πάνε καλά.
Το δικό μου ερώτημα πάντως αφορούσε σε μια συγκεκριμένη άποψη, του Απόστολου Δοξιάδη.
Κατανοητόν;
Μα με την άποψη του Δοξιάδη είναι που διαφωνώ, για το λόγο που εξήγησα.
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 15:29
από ΓΑΛΗ
Dwarven Blacksmith έγραψε: 18 Ιαν 2025, 15:25
ΓΑΛΗ έγραψε: 18 Ιαν 2025, 14:10
Dwarven Blacksmith έγραψε: 18 Ιαν 2025, 13:52
Μα δε με απασχολεί. Σημασία έχει τι εννοεί σήμερα ο Τάκης όταν τη λέει.
Ε, αν δεν σε απασχολεί, τότε προς τί η παρέμβαση;
Στην τελική, ας πει ο "Τάκης" τι εννοεί, αν αυτό έχει σημασία για σένα. Θα πεις αν συμφωνείς με τον Τάκη και όλα θα πάνε καλά.
Το δικό μου ερώτημα πάντως αφορούσε σε μια συγκεκριμένη άποψη, του Απόστολου Δοξιάδη.
Κατανοητόν;
Μα με την άποψη του Δοξιάδη είναι που διαφωνώ, για το λόγο που εξήγησα.
Η ερμηνεία που δίνεις εσύ ποια είναι;
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 15:32
από Dwarven Blacksmith
ΓΑΛΗ έγραψε: 18 Ιαν 2025, 15:29
Dwarven Blacksmith έγραψε: 18 Ιαν 2025, 15:25
ΓΑΛΗ έγραψε: 18 Ιαν 2025, 14:10
Ε, αν δεν σε απασχολεί, τότε προς τί η παρέμβαση;
Στην τελική, ας πει ο "Τάκης" τι εννοεί, αν αυτό έχει σημασία για σένα. Θα πεις αν συμφωνείς με τον Τάκη και όλα θα πάνε καλά.
Το δικό μου ερώτημα πάντως αφορούσε σε μια συγκεκριμένη άποψη, του Απόστολου Δοξιάδη.
Κατανοητόν;
Μα με την άποψη του Δοξιάδη είναι που διαφωνώ, για το λόγο που εξήγησα.
Η ερμηνεία που δίνεις εσύ ποια είναι;
Το εξήγησα, δεν με ενδιαφέρει η ερμηνεία του Δοξιάδη επί του Παύλου αλλά η ερμηνεία του Δοξιάδη για το πώς ορίζεται η σημασία μιας φράσης.
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 15:36
από Ζενίθεδρος
6.6 τοῦτο γινώσκοντες, ὅτι ὁ παλαιὸς ἡμῶν ἄνθρωπος συνεσταυρώθη ἵνα καταργηθῇ τὸ σῶμα τῆς ἁμαρτίας, τοῦ μηκέτι δουλεύειν ἡμᾶς τῇ ἁμαρτίᾳ· 6.7 ὁ γὰρ ἀποθανὼν δεδικαίωται ἀπὸ τῆς ἁμαρτίας.
Ο παλιός εαυτός, πριν τον βάπτισμα, πέθανε. Σε αυτόν τον νεκρό αναφέρεται ο Απ. Παύλος.
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 15:38
από Μπίστης
Δεν πιστεύω πως ισχύει για τον Ααρών Αβουρή ...

Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 15:39
από ΓΑΛΗ
Dwarven Blacksmith έγραψε: 18 Ιαν 2025, 15:32
ΓΑΛΗ έγραψε: 18 Ιαν 2025, 15:29
Dwarven Blacksmith έγραψε: 18 Ιαν 2025, 15:25
Μα με την άποψη του Δοξιάδη είναι που διαφωνώ, για το λόγο που εξήγησα.
Η ερμηνεία που δίνεις εσύ ποια είναι;
Το εξήγησα, δεν με ενδιαφέρει η ερμηνεία του Δοξιάδη επί του Παύλου αλλά η ερμηνεία του Δοξιάδη για το πώς ορίζεται η σημασία μιας φράσης.
Δώσε τον δικό σου ορισμό/ερμηνεία της συγκεκριμένης φράσης.
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 17:49
από ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
δεδικαίωται: έχει ελευθερωθεί, έχει πάψει να αμαρτάνει
Είναι λυμένο το ζήτημα αιώνες τώρα...
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 19:57
από ΓΑΛΗ
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 18 Ιαν 2025, 17:49
δεδικαίωται: έχει ελευθερωθεί, έχει πάψει να αμαρτάνει
Είναι λυμένο το ζήτημα αιώνες τώρα...
Η αμαρτία είναι θρησκευτική έννοια. Εννοώ ότι για την ίδια ακριβώς πράξη, οι χ θα το κρίνουν ως χρέος και οι ψ ως αδίκημα.
Κατά τη γνώμη μου, το ζητούμενο είναι σε ποιον δίνεται η ηθική αναφορά.
Αν είναι κάποιος άθεος, θα κριθεί από τους ανθρώπους, αν είναι πιστός της οποιασδήποτε θρησκείας, θα κριθεί από τον θεό.
Κι επειδή ο Παύλος ήταν Χριστιανός, το "δεδικαίωται" δεν το εκλαμβάνω ως δικαίωση του νεκρού από τους ανθρώπους αλλά ως απαλλαγή από το κατηγορητήριο των ανθρώπων, γιατί η τελική κρίση θα δοθεί από τον θεό.
Με μία πιο κυνική προσέγγιση, σημαίνει αδιαφορία για την ανθρώπινη κρίση.
.
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 20:33
από nemo
ΓΑΛΗ έγραψε: 18 Ιαν 2025, 19:57
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 18 Ιαν 2025, 17:49
δεδικαίωται: έχει ελευθερωθεί, έχει πάψει να αμαρτάνει
Είναι λυμένο το ζήτημα αιώνες τώρα...
Η αμαρτία είναι θρησκευτική έννοια. Εννοώ ότι για την ίδια ακριβώς πράξη, οι χ θα το κρίνουν ως χρέος και οι ψ ως αδίκημα.
Κατά τη γνώμη μου, το ζητούμενο είναι σε ποιον δίνεται η ηθική αναφορά.
Αν είναι κάποιος άθεος, θα κριθεί από τους ανθρώπους, αν είναι πιστός της οποιασδήποτε θρησκείας, θα κριθεί από τον θεό.
Κι επειδή ο Παύλος ήταν Χριστιανός, το "δεδικαίωται" δεν το εκλαμβάνω ως δικαίωση του νεκρού από τους ανθρώπους αλλά ως απαλλαγή από το κατηγορητήριο των ανθρώπων, γιατί η τελική κρίση θα δοθεί από τον θεό.
Με μία πιο κυνική προσέγγιση, σημαίνει αδιαφορία για την ανθρώπινη κρίση.
.
ισως για τις ανθρωπινες μικροαμαρτιες ολων μας να υπαρχει η αδιαφορια για την ανθρωπινη κριση
αν ηταν για κατι μεγαλυτερο δεν νομιζω να αδιαφορει κανεις
το δεν θα αμαρτανει ξανα μου φαινεται πιο σωστο
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 21:06
από ΓΑΛΗ
nemo έγραψε: 18 Ιαν 2025, 20:33
ΓΑΛΗ έγραψε: 18 Ιαν 2025, 19:57
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 18 Ιαν 2025, 17:49
δεδικαίωται: έχει ελευθερωθεί, έχει πάψει να αμαρτάνει
Είναι λυμένο το ζήτημα αιώνες τώρα...
Η αμαρτία είναι θρησκευτική έννοια. Εννοώ ότι για την ίδια ακριβώς πράξη, οι χ θα το κρίνουν ως χρέος και οι ψ ως αδίκημα.
Κατά τη γνώμη μου, το ζητούμενο είναι σε ποιον δίνεται η ηθική αναφορά.
Αν είναι κάποιος άθεος, θα κριθεί από τους ανθρώπους, αν είναι πιστός της οποιασδήποτε θρησκείας, θα κριθεί από τον θεό.
Κι επειδή ο Παύλος ήταν Χριστιανός, το "δεδικαίωται" δεν το εκλαμβάνω ως δικαίωση του νεκρού από τους ανθρώπους αλλά ως απαλλαγή από το κατηγορητήριο των ανθρώπων, γιατί η τελική κρίση θα δοθεί από τον θεό.
Με μία πιο κυνική προσέγγιση, σημαίνει αδιαφορία για την ανθρώπινη κρίση.
.
ισως για τις ανθρωπινες μικροαμαρτιες ολων μας να υπαρχει η αδιαφορια για την ανθρωπινη κριση
αν ηταν για κατι μεγαλυτερο δεν νομιζω να αδιαφορει κανεις
το δεν θα αμαρτανει ξανα μου φαινεται πιο σωστο
Και ποιος κρίνει το τί είναι πταίσμα, πλημμέλημα ή κακούργημα; Η ανθρώπινη ή η θεία δικαιοσύνη;
Γιατί στην τελική ο θέος για όσους πιστεύουν είναι ένας. Η ανθρώπινη κρίση για τη βαρύτητα του κάθε αδικήματος, αφορά σε δισεκατομμύρια απόψεις.
Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι η ερμηνεία του Δοξιάδη, που αφορά σαφώς στη θρησκευτική ανάλυση έχει γίνει τσιτάτο που εκφέρουν οι θιγμένοι από το το "δεδικαίωται" για τον Σημίτη (χωρίς αναφορά στον Δοξιάδη) και μας εξηγούν ότι σημαίνει "απαλάσσεται".
https://periodista.gr/η-έλενα-ακρίτα-τα ... τον-κώστα/
https://www.kathimerini.gr/opinion/read ... dikaiotai/
Το ότι απαλάσσεται και από τη δική τους άποψη, ούτε καν τους περνάει από το μυαλό.

Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 21:37
από nemo
η ηθικη της ανθρωπινης φυσης θα κρινει και εδω θα πω οτι δεν απαλασσεται κανενας
το τι θα κανει ο θεος ειναι δικο του θεμα
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 22:18
από hellegennes
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 18 Ιαν 2025, 17:49
δεδικαίωται: έχει ελευθερωθεί, έχει πάψει να αμαρτάνει
Είναι λυμένο το ζήτημα αιώνες τώρα...
Μάλιστα. Στα δικά σου ελληνικά λοιπόν "δεδικαίωται" σημαίνει "έχει πάψει να αμαρτάνει" και αυτό έχει λυθεί κιόλας εδώ και αιώνες.
Δηλαδή εδώ ο Παύλος ήθελε να πει κάτι αυτονόητο, λες, ότι ο νεκρός δεν μπορεί πια να αμαρτήσει γιατί είναι νεκρός, δεν μπορεί να φάει γιατί είναι νεκρός, δεν μπορεί να κατουρήσει γιατί είναι νεκρός κ.ο.κ.
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 22:26
από Αλιόσα
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 19 Ιαν 2025, 01:14
από taxalata xalasa
απο της αμαρτίας δεδικαιώται ο αποθανόν γαρ... ύφαλος...
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 21 Ιαν 2025, 13:16
από Μπίστης