Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
1. Τι συμπέρασμα βγαίνει? Ότι ο μισθός του εργαζόμενου στα του Θεού και του ποιμνίου Του, είναι και νόμιμος, και δίκαιος και αποδεκτός από τον Θεό. Πάνω απ όλα είναι λογικός και γι αυτό είναι και απολύτως αποδεκτός ακόμα και στο επίπεδο των ανθρώπων. Εργάστηκες, δικαιούσαι το μισθό σου. Όλοι οι άνθρωποι δηλαδή που εργάζονται σε υπηρεσίες των ανθρώπων, ακόμα και πονηρές, δικαιούνται μισθό για να φάνε και να ντυθούνε και να συντηρήσουν τις οικογένειές τους, αλλά αυτοί που εργάζονται σε υπηρεσίες (ακόμα και θεωρητικά) του Θεού, όχι μόνο δεν δικαιούνται μισθό αλλά θα τους πάρει και ο διάολος αν λάβουν?
2. Ο Παύλος ξεκαθαρίζει ότι όχι μόνο επιλέγει να μην πάρει μισθό για το κήρυγμα του Ευαγγελίου στο οποίο εργάζεται αδιάκοπα, αλλά προτιμάει να πεθάνει κι όλας πριν κάνει κάτι τέτοιο. (Θα μπορούσα εδώ να προσθέσω σαν αντίστοιχο παράδειγμα και τον σύγχρονο Απόστολο Παύλο του ελληνικού χριστιανισμού, τον Πατροκοσμά. Άσπρα δεν πήρε ποτέ, και είχε και αυτός ακριβώς την ίδια προσέγγιση με τον Παύλο). Ούτε ένα σεντς δεν θα δεχόντουσαν σαν μισθό για την εργασία τους στα του Ευαγγελίου. Κατ επιλογήν όμως, ξεκάθαρα, και σίγουρα όχι επειδή δεν το δικαιούνται.
Το γιατί κάνουν αυτή την επιλογή γίνεται ξεκάθαρο στην Καινή Διαθήκη και από τον Κύριο τον ίδιο αλλά και σε πολλά άλλα σημεία. Ίσως το πιο ξεκάθαρο είναι το
Το πράγματα είναι απλά. Κάθε έργο δικαιούται μισθό. Άπαξ και ο μισθός πληρωθεί, δεν δικαιούται πλέον τίποτα ο εργάτης για εκείνο το έργο.
Για κάποια έργα επί της γης, υπάρχει μισθός και επίγειος αλλά και επ ουράνιος. Πολλές φορές συμφέρει πάρα πολύ να μην πληρωθεί το έργο με επίγειο μισθό, γιατί ο επουράνιος είναι εκθετικά μεγαλύτερος.
Ναι λοιπόν, θα συνέφερε όλους τους ιερείς να μην πληρώνονται μισθό για το έργο που κάνουν στο ποίμνιο, μιας και θα έμενε ανοιχτό το δικαίωμα και θα τους αποδιδόταν εκθετικά πολλαπλάσιος μισθός στον ουρανό. Ακριβώς το ίδιο όμως θα συνέβαινε και με έναν ιατρό, που εργάζεται να θεραπεύει και επιλέγει τελικά να μην πάρει μισθό για τη θεραπεία αλλά να περιμένει να δικαιωθεί στον ουρανό. Με έναν δάσκαλο και τα μαθήματα, με ένα ταξιτζή και τις μεταφορές, με έναν που κάνει απλά ελεημοσύνη... εκ του περισσεύματος.
Μακάριος ο άνθρωπος που παραιτείται από επίγειο μισθό εργαζόμενος το καλό, εμπιστευόμενος τον Πατέρα του στον ουρανό να του ανταποδώσει.
Κατακριτέος όμως ο εργάτης για το μισθό που λαμβάνει για την εργασία του, δεν μπορεί να είναι!
Ο ιερέας δεν είναι εργάτης ρε φίλε μαθετά... Δεν παράγει έργο... Τα μυστέρια και οι τελετές δεν είναι έργα... δεν παράγουν οικονομικό αποτέλεσμα... ή μήπως παράγουν;
το ξαναγράφω για να το χωνέψεις.... όταν πλερώνεται, μισθό ο ιερέας, διαπράττει σιμωνία... τα tips εξαιρούνται...
student έγραψε: 13 Ιούλ 2024, 13:49
Στην τελική, ο Παύλος ξεκαθάρισε τα πράγματα με έναν αρκετά απόλυτο τρόπο....
εἰ δέ τις τῶν ἰδίων καὶ μάλιστα τῶν οἰκείων οὐ προνοεῖ, τὴν πίστιν ἤρνηται καὶ ἔστιν ἀπίστου χείρων...
Υποχρεούται πρώτα ο άνθρωπος να φροντίσει να ταΐσει, να ποτίσει, να ντύσει, να φροντίσει την οικογένειά του...
όμορφα... ας πάει να εργαστεί στον οικονομικό τομέα που είναι για όλους και να φροντίσει να ταΐσει, να ποτίσει, να ντύσει, να φροντίσει την οικογένειά του...
κι ας κάμνει τον παπά αφιλοκερδώς δίχως να διαπράττει σιμωνία...
student έγραψε: 13 Ιούλ 2024, 13:49
μετά ας κάνει ότι θέλει με τον επίγειο και τον επ ουράνιο μισθό. Να κατηγορείται όμως κι όλας γιατί αποδέχθηκε το δικαίωμα του, να λάβει μισθό για την εργασία του ώστε να φροντίσει πρώτα τις υποχρεώσεις του, ακούγεται κάπως...
Spoiler
ΥΓ. Λείπει άλλη μια φρασούλα που πρόσθεσε ο Παύλος από το αρχικό εδάφιο
Η κατηγορία που εκφράζεται στο νήμα είναι ένα άριστο παράδειγμα του εμποδίου που μπορεί να προκύψει ενάντια στο έργο του Ευαγγελίου, αν μεσολαβεί μισθός.
Θα μπορούσε κάλλιστα να το είχε γράψει και σαν "Ἀλλὰ δὲν μετεχειρίσθημεν τὴν ἐξουσίαν ταύτην· ἀλλ᾿ ὑποφέρομεν πάντα"...γιατί όλο και κάποιος καλοπροαίρετος με επίγνωση Κυρίου θα βρεθεί να μας κατηγορήσει για ...σιμωνία.
Το ξαναγράφω... τα μυστήρια και οι τελετές δεν είναι εργασία... αλλά βέβαια έχει μπολιαστεί τόσο καλά η σιμωνία που την θεωρείς ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΡΓΑΤΗ... εργολαβία είναι η εκκλησία;
Αμα σε λέω πως τους πηρε ο διάλος και τους σήκωσε... να το χωνέψεις...
βέβαια ο δικός τους διάολος... διό,τι για μας τους υπολοιπους το θέμα υπαρξης θεου - /όλου είναι still debatable...
1. Τι συμπέρασμα βγαίνει? Ότι ο μισθός του εργαζόμενου στα του Θεού και του ποιμνίου Του, είναι και νόμιμος, και δίκαιος και αποδεκτός από τον Θεό. Πάνω απ όλα είναι λογικός και γι αυτό είναι και απολύτως αποδεκτός ακόμα και στο επίπεδο των ανθρώπων. Εργάστηκες, δικαιούσαι το μισθό σου. Όλοι οι άνθρωποι δηλαδή που εργάζονται σε υπηρεσίες των ανθρώπων, ακόμα και πονηρές, δικαιούνται μισθό για να φάνε και να ντυθούνε και να συντηρήσουν τις οικογένειές τους, αλλά αυτοί που εργάζονται σε υπηρεσίες (ακόμα και θεωρητικά) του Θεού, όχι μόνο δεν δικαιούνται μισθό αλλά θα τους πάρει και ο διάολος αν λάβουν?
2. Ο Παύλος ξεκαθαρίζει ότι όχι μόνο επιλέγει να μην πάρει μισθό για το κήρυγμα του Ευαγγελίου στο οποίο εργάζεται αδιάκοπα, αλλά προτιμάει να πεθάνει κι όλας πριν κάνει κάτι τέτοιο. (Θα μπορούσα εδώ να προσθέσω σαν αντίστοιχο παράδειγμα και τον σύγχρονο Απόστολο Παύλο του ελληνικού χριστιανισμού, τον Πατροκοσμά. Άσπρα δεν πήρε ποτέ, και είχε και αυτός ακριβώς την ίδια προσέγγιση με τον Παύλο). Ούτε ένα σεντς δεν θα δεχόντουσαν σαν μισθό για την εργασία τους στα του Ευαγγελίου. Κατ επιλογήν όμως, ξεκάθαρα, και σίγουρα όχι επειδή δεν το δικαιούνται.
Το γιατί κάνουν αυτή την επιλογή γίνεται ξεκάθαρο στην Καινή Διαθήκη και από τον Κύριο τον ίδιο αλλά και σε πολλά άλλα σημεία. Ίσως το πιο ξεκάθαρο είναι το
Το πράγματα είναι απλά. Κάθε έργο δικαιούται μισθό. Άπαξ και ο μισθός πληρωθεί, δεν δικαιούται πλέον τίποτα ο εργάτης για εκείνο το έργο.
Για κάποια έργα επί της γης, υπάρχει μισθός και επίγειος αλλά και επ ουράνιος. Πολλές φορές συμφέρει πάρα πολύ να μην πληρωθεί το έργο με επίγειο μισθό, γιατί ο επουράνιος είναι εκθετικά μεγαλύτερος.
Ναι λοιπόν, θα συνέφερε όλους τους ιερείς να μην πληρώνονται μισθό για το έργο που κάνουν στο ποίμνιο, μιας και θα έμενε ανοιχτό το δικαίωμα και θα τους αποδιδόταν εκθετικά πολλαπλάσιος μισθός στον ουρανό. Ακριβώς το ίδιο όμως θα συνέβαινε και με έναν ιατρό, που εργάζεται να θεραπεύει και επιλέγει τελικά να μην πάρει μισθό για τη θεραπεία αλλά να περιμένει να δικαιωθεί στον ουρανό. Με έναν δάσκαλο και τα μαθήματα, με ένα ταξιτζή και τις μεταφορές, με έναν που κάνει απλά ελεημοσύνη... εκ του περισσεύματος.
Μακάριος ο άνθρωπος που παραιτείται από επίγειο μισθό εργαζόμενος το καλό, εμπιστευόμενος τον Πατέρα του στον ουρανό να του ανταποδώσει.
Κατακριτέος όμως ο εργάτης για το μισθό που λαμβάνει για την εργασία του, δεν μπορεί να είναι!
Ο ιερέας δεν είναι εργάτης ρε φίλε μαθετά... Δεν παράγει έργο... Τα μυστέρια και οι τελετές δεν είναι έργα... δεν παράγουν οικονομικό αποτέλεσμα... ή μήπως παράγουν;
το ξαναγράφω για να το χωνέψεις.... όταν πλερώνεται, μισθό ο ιερέας, διαπράττει σιμωνία... τα tips εξαιρούνται...
Spoiler
student έγραψε: 13 Ιούλ 2024, 13:49
Στην τελική, ο Παύλος ξεκαθάρισε τα πράγματα με έναν αρκετά απόλυτο τρόπο....
εἰ δέ τις τῶν ἰδίων καὶ μάλιστα τῶν οἰκείων οὐ προνοεῖ, τὴν πίστιν ἤρνηται καὶ ἔστιν ἀπίστου χείρων...
Υποχρεούται πρώτα ο άνθρωπος να φροντίσει να ταΐσει, να ποτίσει, να ντύσει, να φροντίσει την οικογένειά του...
όμορφα... ας πάει να εργαστεί στον οικονομικό τομέα που είναι για όλους και να φροντίσει να ταΐσει, να ποτίσει, να ντύσει, να φροντίσει την οικογένειά του...
κι ας κάμνει τον παπά αφιλοκερδώς δίχως να διαπράττει σιμωνία...
student έγραψε: 13 Ιούλ 2024, 13:49
μετά ας κάνει ότι θέλει με τον επίγειο και τον επ ουράνιο μισθό. Να κατηγορείται όμως κι όλας γιατί αποδέχθηκε το δικαίωμα του, να λάβει μισθό για την εργασία του ώστε να φροντίσει πρώτα τις υποχρεώσεις του, ακούγεται κάπως...
Spoiler
ΥΓ. Λείπει άλλη μια φρασούλα που πρόσθεσε ο Παύλος από το αρχικό εδάφιο
Η κατηγορία που εκφράζεται στο νήμα είναι ένα άριστο παράδειγμα του εμποδίου που μπορεί να προκύψει ενάντια στο έργο του Ευαγγελίου, αν μεσολαβεί μισθός.
Θα μπορούσε κάλλιστα να το είχε γράψει και σαν "Ἀλλὰ δὲν μετεχειρίσθημεν τὴν ἐξουσίαν ταύτην· ἀλλ᾿ ὑποφέρομεν πάντα"...γιατί όλο και κάποιος καλοπροαίρετος με επίγνωση Κυρίου θα βρεθεί να μας κατηγορήσει για ...σιμωνία.
Το ξαναγράφω... τα μυστήρια και οι τελετές δεν είναι εργασία... αλλά βέβαια έχει μπολιαστεί τόσο καλά η σιμωνία που την θεωρείς ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΡΓΑΤΗ... εργολαβία είναι η εκκλησία;
Αμα σε λέω πως τους πηρε ο διάλος και τους σήκωσε... να το χωνέψεις...
βέβαια ο δικός τους διάολος... διό,τι για μας τους υπολοιπους το θέμα υπαρξης θεου - /όλου είναι still debatable...
Πρώτον, δεν καταλαβαίνω αυτή τη σύνδεση του έργου με το οικονομικό αποτέλεσμα. Ο δάσκαλος που διδάσκει τα παιδιά τι οικονομικό αποτέλεσμα παράγει? Ο ψυχολόγος που βοηθάει μια ψυχή να ισιώσει τι οικονομικό αποτέλεσμα παράγει? Ο δήμαρχος που τελεί πολιτικό γάμο τι οικονομικό αποτέλεσμα παράγει?
Δεύτερον, Ο Θεός τον οποίο πιστεύω, μισθωτοί ιερείς του οποίου είναι και αυτοί που κατηγορείς, έχει κάνει ξεκάθαρο ότι τα μυστήρια και τις τελετές τα θεωρεί εργασίες που παράγουν έργο...και άρα δικαιούνται αντιμισθία
Οι Λευίτες άλλωστε ήταν ολόκληρη φυλή, και η μεγαλύτερή τους ενασχόληση ήταν τα μυστήρια και οι τελετές στο ναό. Όχι μόνο το μετρούσε σαν έργο αλλά έδωσε και εντολή στις άλλες 11 φυλές να αποδίδουν συγκεκριμένο ποσοστό του δικού τους οικονομικού έργου σαν μισθό στους ιερείς.
Οπότε εγώ σαν πιστός του Θεού, που έχω σαν κριτήρια διάκρισης τη διδασκαλία, τις εντολές και τις οδηγίες Του, ανατρέχω σε αυτές και συμπεραίνω όπως ξεκάθαρα απέδειξα ότι είναι πνευματικά νόμιμες και δίκαιες.
Εσύ σαν τι προσπαθείς να κρίνεις αν οι πιστοί και οι ιερείς του Θεού της βίβλου είναι σε παράβαση σύμφωνα με τη διδασκαλία του Θεού τους? σαν εχθρός, σαν αντίπαλος, σαν έξωθεν κατήγορος, σαν δεν έχω τίποτα καλύτερο να κάνω και έτσι μου μπήκε μπρίζα να διαολοστείλω κανά χριστιανό?
Και αφού μπήκες τελικά στον όποιο ρόλο επέλεξες με το όποιο κίνητρο στην καρδιά σου,
με ποια κριτήρια και επιχειρήματα καταλήγεις στα συμπεράσματά σου? Με το...τα μυστήρια δεν παράγουν λεφτά άρα είναι σιμωνία...επειδή έτσι το λέω γω...και αν το φωνάξω δυνατά γίνεται ...αλήθεια?
taxalata xalasa έγραψε: 13 Ιούλ 2024, 00:291. οικονομική εκμετάλλευση από τον κλήρο των χριστιανικών μυστηρίων, τελετών κτλ. ή ιερών πραγμάτων, εικόνων, αγίων λειψάνων κτλ. (το αδίκημα / αμάρτημα της σιμωνίας)
2. εξαγορά εκκλησιαστικού αξιώματος (κατηγορείται ότι περιεβλήθη τον τίτλο του μητροπολίτη διαπράττοντας σιμωνία)
Είναι νομοθετημένη η Σιμωνία μέσω του μισθού που λαμβάνουν οι ιερείς για την τέλεση των χριστιανικών μυστηρίων, τελετών κτλ. ή περιφοράς και έκθεσης ιερών πραγμάτων, εικόνων, αγίων λειψάνων κτλ.;
Δεν έχεις αλλη δουλεια βραδιάτικα?
Ξερω πολλους ιερεις και οι περισσοτεροι ειναι εντιμοι ανθρωποι και βιοπαλαιστες. Αν ο κοσμος θελει να τους δωσει ενα 5ευρω αμα διαβασουν ενα τρισαγιο ειναι μεγαλη υποθεση να τη συζηταμε?
Και στο γιατρο που μας κανει καλα ενω πληρωνεται απο το δημοσιο και του κανουμε ενα δωρο, κακο ειναι κι αυτο? Ειναι κομπλεξ να ασχολειται καποιος με κατι που δεν πιστευει.
Φιλικα.
Δεν συμφωνώ. Υπάρχει ένα ρητό που λέει πως ο άθεος είναι πιο κοντά στον Θεό από αυτόν που υποκρίνεται ότι πιστεύει. Και είναι λογικό, τρώγεται γιατί μέσα του ενδιαφέρεται να πιστέψει, αλλά (ακόμη) δεν μπορεί.
taxalata xalasa έγραψε: 13 Ιούλ 2024, 00:291. οικονομική εκμετάλλευση από τον κλήρο των χριστιανικών μυστηρίων, τελετών κτλ. ή ιερών πραγμάτων, εικόνων, αγίων λειψάνων κτλ. (το αδίκημα / αμάρτημα της σιμωνίας)
2. εξαγορά εκκλησιαστικού αξιώματος (κατηγορείται ότι περιεβλήθη τον τίτλο του μητροπολίτη διαπράττοντας σιμωνία)
Είναι νομοθετημένη η Σιμωνία μέσω του μισθού που λαμβάνουν οι ιερείς για την τέλεση των χριστιανικών μυστηρίων, τελετών κτλ. ή περιφοράς και έκθεσης ιερών πραγμάτων, εικόνων, αγίων λειψάνων κτλ.;
Δεν έχεις αλλη δουλεια βραδιάτικα?
Ξερω πολλους ιερεις και οι περισσοτεροι ειναι εντιμοι ανθρωποι και βιοπαλαιστες. Αν ο κοσμος θελει να τους δωσει ενα 5ευρω αμα διαβασουν ενα τρισαγιο ειναι μεγαλη υποθεση να τη συζηταμε?
Και στο γιατρο που μας κανει καλα ενω πληρωνεται απο το δημοσιο και του κανουμε ενα δωρο, κακο ειναι κι αυτο? Ειναι κομπλεξ να ασχολειται καποιος με κατι που δεν πιστευει.
Φιλικα.
Δεν συμφωνώ. Υπάρχει ένα ρητό που λέει πως ο άθεος είναι πιο κοντά στον Θεό από αυτόν που υποκρίνεται ότι πιστεύει. Και είναι λογικό, τρώγεται γιατί μέσα του ενδιαφέρεται να πιστέψει, αλλά (ακόμη) δεν μπορεί.
Κι εγώ δεν συμφωνώ με τη γενίκευση...υπάρχει κάποιες φορές κάτι που ονομάζεται "καλή ανησυχία" και μοιάζει πολύ με αυτό που περιγράφεις. Αυτό όχι μόνο κόμπλεξ δεν είναι αλλά σχεδόν πάντα είναι και ευλογημένο...
Ότι είναι πιο κοντά στον Θεό από έναν υποκριτή πιστό αυτός που έχει την καλή ανησυχία και αναζητά, αυτό είναι ίσως σίγουρο...
σχεδόν όλοι όμως είναι πιο κοντά στο Θεό από τους υποκριτές...γενικά...
πόσο μάλλον τους υποκριτές ...πιστούς.
1. Τι συμπέρασμα βγαίνει? Ότι ο μισθός του εργαζόμενου στα του Θεού και του ποιμνίου Του, είναι και νόμιμος, και δίκαιος και αποδεκτός από τον Θεό. Πάνω απ όλα είναι λογικός και γι αυτό είναι και απολύτως αποδεκτός ακόμα και στο επίπεδο των ανθρώπων. Εργάστηκες, δικαιούσαι το μισθό σου. Όλοι οι άνθρωποι δηλαδή που εργάζονται σε υπηρεσίες των ανθρώπων, ακόμα και πονηρές, δικαιούνται μισθό για να φάνε και να ντυθούνε και να συντηρήσουν τις οικογένειές τους, αλλά αυτοί που εργάζονται σε υπηρεσίες (ακόμα και θεωρητικά) του Θεού, όχι μόνο δεν δικαιούνται μισθό αλλά θα τους πάρει και ο διάολος αν λάβουν?
2. Ο Παύλος ξεκαθαρίζει ότι όχι μόνο επιλέγει να μην πάρει μισθό για το κήρυγμα του Ευαγγελίου στο οποίο εργάζεται αδιάκοπα, αλλά προτιμάει να πεθάνει κι όλας πριν κάνει κάτι τέτοιο. (Θα μπορούσα εδώ να προσθέσω σαν αντίστοιχο παράδειγμα και τον σύγχρονο Απόστολο Παύλο του ελληνικού χριστιανισμού, τον Πατροκοσμά. Άσπρα δεν πήρε ποτέ, και είχε και αυτός ακριβώς την ίδια προσέγγιση με τον Παύλο). Ούτε ένα σεντς δεν θα δεχόντουσαν σαν μισθό για την εργασία τους στα του Ευαγγελίου. Κατ επιλογήν όμως, ξεκάθαρα, και σίγουρα όχι επειδή δεν το δικαιούνται.
Το γιατί κάνουν αυτή την επιλογή γίνεται ξεκάθαρο στην Καινή Διαθήκη και από τον Κύριο τον ίδιο αλλά και σε πολλά άλλα σημεία. Ίσως το πιο ξεκάθαρο είναι το
Το πράγματα είναι απλά. Κάθε έργο δικαιούται μισθό. Άπαξ και ο μισθός πληρωθεί, δεν δικαιούται πλέον τίποτα ο εργάτης για εκείνο το έργο.
Για κάποια έργα επί της γης, υπάρχει μισθός και επίγειος αλλά και επ ουράνιος. Πολλές φορές συμφέρει πάρα πολύ να μην πληρωθεί το έργο με επίγειο μισθό, γιατί ο επουράνιος είναι εκθετικά μεγαλύτερος.
Ναι λοιπόν, θα συνέφερε όλους τους ιερείς να μην πληρώνονται μισθό για το έργο που κάνουν στο ποίμνιο, μιας και θα έμενε ανοιχτό το δικαίωμα και θα τους αποδιδόταν εκθετικά πολλαπλάσιος μισθός στον ουρανό. Ακριβώς το ίδιο όμως θα συνέβαινε και με έναν ιατρό, που εργάζεται να θεραπεύει και επιλέγει τελικά να μην πάρει μισθό για τη θεραπεία αλλά να περιμένει να δικαιωθεί στον ουρανό. Με έναν δάσκαλο και τα μαθήματα, με ένα ταξιτζή και τις μεταφορές, με έναν που κάνει απλά ελεημοσύνη... εκ του περισσεύματος.
Μακάριος ο άνθρωπος που παραιτείται από επίγειο μισθό εργαζόμενος το καλό, εμπιστευόμενος τον Πατέρα του στον ουρανό να του ανταποδώσει.
Κατακριτέος όμως ο εργάτης για το μισθό που λαμβάνει για την εργασία του, δεν μπορεί να είναι!
Ο ιερέας δεν είναι εργάτης ρε φίλε μαθετά... Δεν παράγει έργο... Τα μυστέρια και οι τελετές δεν είναι έργα... δεν παράγουν οικονομικό αποτέλεσμα... ή μήπως παράγουν;
το ξαναγράφω για να το χωνέψεις.... όταν πλερώνεται, μισθό ο ιερέας, διαπράττει σιμωνία... τα tips εξαιρούνται...
Spoiler
student έγραψε: 13 Ιούλ 2024, 13:49
Στην τελική, ο Παύλος ξεκαθάρισε τα πράγματα με έναν αρκετά απόλυτο τρόπο....
εἰ δέ τις τῶν ἰδίων καὶ μάλιστα τῶν οἰκείων οὐ προνοεῖ, τὴν πίστιν ἤρνηται καὶ ἔστιν ἀπίστου χείρων...
Υποχρεούται πρώτα ο άνθρωπος να φροντίσει να ταΐσει, να ποτίσει, να ντύσει, να φροντίσει την οικογένειά του...
όμορφα... ας πάει να εργαστεί στον οικονομικό τομέα που είναι για όλους και να φροντίσει να ταΐσει, να ποτίσει, να ντύσει, να φροντίσει την οικογένειά του...
κι ας κάμνει τον παπά αφιλοκερδώς δίχως να διαπράττει σιμωνία...
student έγραψε: 13 Ιούλ 2024, 13:49
μετά ας κάνει ότι θέλει με τον επίγειο και τον επ ουράνιο μισθό. Να κατηγορείται όμως κι όλας γιατί αποδέχθηκε το δικαίωμα του, να λάβει μισθό για την εργασία του ώστε να φροντίσει πρώτα τις υποχρεώσεις του, ακούγεται κάπως...
Spoiler
ΥΓ. Λείπει άλλη μια φρασούλα που πρόσθεσε ο Παύλος από το αρχικό εδάφιο
Η κατηγορία που εκφράζεται στο νήμα είναι ένα άριστο παράδειγμα του εμποδίου που μπορεί να προκύψει ενάντια στο έργο του Ευαγγελίου, αν μεσολαβεί μισθός.
Θα μπορούσε κάλλιστα να το είχε γράψει και σαν "Ἀλλὰ δὲν μετεχειρίσθημεν τὴν ἐξουσίαν ταύτην· ἀλλ᾿ ὑποφέρομεν πάντα"...γιατί όλο και κάποιος καλοπροαίρετος με επίγνωση Κυρίου θα βρεθεί να μας κατηγορήσει για ...σιμωνία.
Το ξαναγράφω... τα μυστήρια και οι τελετές δεν είναι εργασία... αλλά βέβαια έχει μπολιαστεί τόσο καλά η σιμωνία που την θεωρείς ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΡΓΑΤΗ... εργολαβία είναι η εκκλησία;
Αμα σε λέω πως τους πηρε ο διάλος και τους σήκωσε... να το χωνέψεις...
βέβαια ο δικός τους διάολος... διό,τι για μας τους υπολοιπους το θέμα υπαρξης θεου - /όλου είναι still debatable...
Πρώτον, δεν καταλαβαίνω αυτή τη σύνδεση του έργου με το οικονομικό αποτέλεσμα. Ο δάσκαλος που διδάσκει τα παιδιά τι οικονομικό αποτέλεσμα παράγει? Ο ψυχολόγος που βοηθάει μια ψυχή να ισιώσει τι οικονομικό αποτέλεσμα παράγει? Ο δήμαρχος που τελεί πολιτικό γάμο τι οικονομικό αποτέλεσμα παράγει?
Δεύτερον, Ο Θεός τον οποίο πιστεύω, μισθωτοί ιερείς του οποίου είναι και αυτοί που κατηγορείς, έχει κάνει ξεκάθαρο ότι τα μυστήρια και τις τελετές τα θεωρεί εργασίες που παράγουν έργο...και άρα δικαιούνται αντιμισθία
Οι Λευίτες άλλωστε ήταν ολόκληρη φυλή, και η μεγαλύτερή τους ενασχόληση ήταν τα μυστήρια και οι τελετές στο ναό. Όχι μόνο το μετρούσε σαν έργο αλλά έδωσε και εντολή στις άλλες 11 φυλές να αποδίδουν συγκεκριμένο ποσοστό του δικού τους οικονομικού έργου σαν μισθό στους ιερείς.
Οπότε εγώ σαν πιστός του Θεού, που έχω σαν κριτήρια διάκρισης τη διδασκαλία, τις εντολές και τις οδηγίες Του, ανατρέχω σε αυτές και συμπεραίνω όπως ξεκάθαρα απέδειξα ότι είναι πνευματικά νόμιμες και δίκαιες.
Εσύ σαν τι προσπαθείς να κρίνεις αν οι πιστοί και οι ιερείς του Θεού της βίβλου είναι σε παράβαση σύμφωνα με τη διδασκαλία του Θεού τους? σαν εχθρός, σαν αντίπαλος, σαν έξωθεν κατήγορος, σαν δεν έχω τίποτα καλύτερο να κάνω και έτσι μου μπήκε μπρίζα να διαολοστείλω κανά χριστιανό?
Και αφού μπήκες τελικά στον όποιο ρόλο επέλεξες με το όποιο κίνητρο στην καρδιά σου,
με ποια κριτήρια και επιχειρήματα καταλήγεις στα συμπεράσματά σου? Με το...τα μυστήρια δεν παράγουν λεφτά άρα είναι σιμωνία...επειδή έτσι το λέω γω...και αν το φωνάξω δυνατά γίνεται ...αλήθεια?
1. ήσαντε οι Λευίτες (με τα blue jeans) Χ.Ο. σαν κι εσένα;
2. εσύ σαν πίστος ανήκεις στην ομάδα του Ρίζου...
3. αυτό το «επειδή έτσι το λεώ γω...και αν το φωνάξω γίνεται ...αλήθεια» είναι η ιστορία της θρησκείας που πιστεύεις... δεν πρέπει να σενοχλάει...
btw από το Lexigram
•[καπηλεία της χριστιανικής πίστης με εμπόριο εκκλησιαστικών μικροαντικειμένων]
χριστεμπόριο / χριστεμπορία: η έκθεση σε δημόσια προσκύνηση προς άγραν χρημάτων είναι απαράδεκτη, εμπαιγμός, χριστεμπορία και ασέβεια και μερικές φορές ειδωλολατρία
•[οικονομική εκμετάλλευση από τον κλήρο των χριστιανικών μυστηρίων, τελετών κτλ. ή ιερών πραγμάτων, εικόνων, αγίων λειψάνων κτλ.] σιμωνία: το αδίκημα / αμάρτημα της σιμωνίας
αλλα και οσοι πιστοι, προσερχονται
στα μυστηρια ως αναξιοι ......
οι πιστοι ομως γιατι δεν απολαμβανουν
ισοις οροις, οπως και οι ιερεις,
επιδομα αναπηριας ;
αναλγητον κρτς δικαιου και διακρισεων !
..............................................
αλλα και οσοι πιστοι, προσερχονται
στα μυστηρια ως αναξιοι ......
οι πιστοι ομως γιατι δεν απολαμβανουν
ισοις οροις, οπως και οι ιερεις,
επιδομα αναπηριας ;
αναλγητον κρτς δικαιου και διακρισεων !
..............................................
θα σε βάλω γραμματέα δικαίου... όταν φτιάξω λογοκρατία...
αλλα και οσοι πιστοι, προσερχονται
στα μυστηρια ως αναξιοι ......
οι πιστοι ομως γιατι δεν απολαμβανουν
ισοις οροις, οπως και οι ιερεις,
επιδομα αναπηριας ;
αναλγητον κρτς δικαιου και διακρισεων !
..............................................
θα σε βάλω γραμματέα δικαίου... όταν φτιάξω λογοκρατία...
...... δικαιου και διακρισεων ....παρακαλω .........
δεν ειναι σωστο μονο το ενα (μονομερεια) .........
δικαιο και αδικαιο....... μια τριχα απεχουν ....
για να μην πω οτι πανε αγκαλια .......
αλλο ηθελα να σε ρωτησω .......
λες, ετσι οπως ειναι τα πραγματα,
ο μισθος των κληρικων ειναι ειδος σιμωνιας ....
δηλ. πως πρεπει να ειναι ;
.............................................
αλλα και οσοι πιστοι, προσερχονται
στα μυστηρια ως αναξιοι ......
οι πιστοι ομως γιατι δεν απολαμβανουν
ισοις οροις, οπως και οι ιερεις,
επιδομα αναπηριας ;
αναλγητον κρτς δικαιου και διακρισεων !
..............................................
θα σε βάλω γραμματέα δικαίου... όταν φτιάξω λογοκρατία...
...... δικαιου και διακρισεων ....παρακαλω .........
δεν ειναι σωστο μονο το ενα (μονομερεια) .........
δικαιο και αδικαιο....... μια τριχα απεχουν ....
για να μην πω οτι πανε αγκαλια .......
αλλο ηθελα να σε ρωτησω .......
λες, ετσι οπως ειναι τα πραγματα,
ο μισθος των κληρικων ειναι ειδος σιμωνιας ....
δηλ. πως πρεπει να ειναι ;
.............................................
...αμισθοι...
τα tips δεν ειναι σιμωνια... μπορούν να ζήσουν από τις εισφορές (φιλοδωρήματα) των πιστών...
να καθαρίσει και η παπαδομούργα...
βέβαια η εκκλησία έχει εκτάσεις (που τάχα τις πήρε με φιλοδωρήματα πιστών, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα)
ας πάνε οι παπάδες να σκάψουν να βάλουν πατάτες να τρώνε... .η και να τις πουλάνε στην λαϊκιά αγορά...
δεν απαγορεύεται η εργασία στον και η πληρωμή από τον παραγωγικό τομέα...
αλλά όταν πληρώνεται μισθό για να παριστάνει τον παπά είναι θεσμοθετημένη σιμωνία...
θα σε βάλω γραμματέα δικαίου... όταν φτιάξω λογοκρατία...
...... δικαιου και διακρισεων ....παρακαλω .........
δεν ειναι σωστο μονο το ενα (μονομερεια) .........
δικαιο και αδικαιο....... μια τριχα απεχουν ....
για να μην πω οτι πανε αγκαλια .......
αλλο ηθελα να σε ρωτησω .......
λες, ετσι οπως ειναι τα πραγματα,
ο μισθος των κληρικων ειναι ειδος σιμωνιας ....
δηλ. πως πρεπει να ειναι ;
.............................................
...αμισθοι...
τα tips δεν ειναι σιμωνια... μπορούν να ζήσουν από τις εισφορές (φιλοδωρήματα) των πιστών...
να καθαρίσει και η παπαδομούργα...
βέβαια η εκκλησία έχει εκτάσεις (που τάχα τις πήρε με φιλοδωρήματα πιστών, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα)
ας πάνε οι παπάδες να σκάψουν να βάλουν πατάτες να τρώνε... .η και να τις πουλάνε στην λαϊκιά αγορά...
δεν απαγορεύεται η εργασία στον και η πληρωμή από τον παραγωγικό τομέα...
αλλά όταν πληρώνεται μισθό για να παριστάνει τον παπά είναι θεσμοθετημένη σιμωνία...
αμισθοι ...... φυσικα εννοεις απο το κρατος ...
κατ' ιδιαν εμμισθοι ομως αποδεκτο .......
αν δεις τον ορισμο της σιμωνιας που εδωσες,
τιπς και φιλοδωρηματα ειναι η πυλη εισοδου της ....
για την επιβιωση τους, εκτος απο το να σκαβουν
και να βαζουν πατατες, μπορουν να κοψουν και
την δεη να εχουν λαμπες πετρελαιου, καλα για
πλυντηριο τωρα αστεια πραγματα, στο χερι ολα,
μιλαμε για προπολεμικη ελλαδα, δηλ. εκτος τοπου
και χρονου .......
ομως αν καποιος παπας θελησει να ζησει στην συγχρονη
πραγματικοτητα θα υπαρχει επιλογη ..... να ανοιξει
προπατζιδικο και στα δυσκολα η παπαδια κομμωτηριο ......
...... δικαιου και διακρισεων ....παρακαλω .........
δεν ειναι σωστο μονο το ενα (μονομερεια) .........
δικαιο και αδικαιο....... μια τριχα απεχουν ....
για να μην πω οτι πανε αγκαλια .......
αλλο ηθελα να σε ρωτησω .......
λες, ετσι οπως ειναι τα πραγματα,
ο μισθος των κληρικων ειναι ειδος σιμωνιας ....
δηλ. πως πρεπει να ειναι ;
.............................................
...αμισθοι...
τα tips δεν ειναι σιμωνια... μπορούν να ζήσουν από τις εισφορές (φιλοδωρήματα) των πιστών...
να καθαρίσει και η παπαδομούργα...
βέβαια η εκκλησία έχει εκτάσεις (που τάχα τις πήρε με φιλοδωρήματα πιστών, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα)
ας πάνε οι παπάδες να σκάψουν να βάλουν πατάτες να τρώνε... .η και να τις πουλάνε στην λαϊκιά αγορά...
δεν απαγορεύεται η εργασία στον και η πληρωμή από τον παραγωγικό τομέα...
αλλά όταν πληρώνεται μισθό για να παριστάνει τον παπά είναι θεσμοθετημένη σιμωνία...
αμισθοι ...... φυσικα εννοεις απο το κρατος ...
κατ' ιδιαν εμμισθοι ομως αποδεκτο .......
αν δεις τον ορισμο της σιμωνιας που εδωσες,
τιπς και φιλοδωρηματα ειναι η πυλη εισοδου της ....
για την επιβιωση τους, εκτος απο το να σκαβουν
και να βαζουν πατατες, μπορουν να κοψουν και
την δεη να εχουν λαμπες πετρελαιου, καλα για
πλυντηριο τωρα αστεια πραγματα, στο χερι ολα,
μιλαμε για προπολεμικη ελλαδα, δηλ. εκτος τοπου
και χρονου .......
ομως αν καποιος παπας θελησει να ζησει στην συγχρονη
πραγματικοτητα θα υπαρχει επιλογη ..... να ανοιξει
προπατζιδικο και στα δυσκολα η παπαδια κομμωτηριο ......
τα tips δεν ειναι σιμωνια... μπορούν να ζήσουν από τις εισφορές (φιλοδωρήματα) των πιστών...
να καθαρίσει και η παπαδομούργα...
βέβαια η εκκλησία έχει εκτάσεις (που τάχα τις πήρε με φιλοδωρήματα πιστών, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα)
ας πάνε οι παπάδες να σκάψουν να βάλουν πατάτες να τρώνε... .η και να τις πουλάνε στην λαϊκιά αγορά...
δεν απαγορεύεται η εργασία στον και η πληρωμή από τον παραγωγικό τομέα...
αλλά όταν πληρώνεται μισθό για να παριστάνει τον παπά είναι θεσμοθετημένη σιμωνία...
αμισθοι ...... φυσικα εννοεις απο το κρατος ...
κατ' ιδιαν εμμισθοι ομως αποδεκτο .......
αν δεις τον ορισμο της σιμωνιας που εδωσες,
τιπς και φιλοδωρηματα ειναι η πυλη εισοδου της ....
για την επιβιωση τους, εκτος απο το να σκαβουν
και να βαζουν πατατες, μπορουν να κοψουν και
την δεη να εχουν λαμπες πετρελαιου, καλα για
πλυντηριο τωρα αστεια πραγματα, στο χερι ολα,
μιλαμε για προπολεμικη ελλαδα, δηλ. εκτος τοπου
και χρονου .......
ομως αν καποιος παπας θελησει να ζησει στην συγχρονη
πραγματικοτητα θα υπαρχει επιλογη ..... να ανοιξει
προπατζιδικο και στα δυσκολα η παπαδια κομμωτηριο ......
αμισθοι ...... φυσικα εννοεις απο το κρατος ...
κατ' ιδιαν εμμισθοι ομως αποδεκτο .......
αν δεις τον ορισμο της σιμωνιας που εδωσες,
τιπς και φιλοδωρηματα ειναι η πυλη εισοδου της ....
για την επιβιωση τους, εκτος απο το να σκαβουν
και να βαζουν πατατες, μπορουν να κοψουν και
την δεη να εχουν λαμπες πετρελαιου, καλα για
πλυντηριο τωρα αστεια πραγματα, στο χερι ολα,
μιλαμε για προπολεμικη ελλαδα, δηλ. εκτος τοπου
και χρονου .......
ομως αν καποιος παπας θελησει να ζησει στην συγχρονη
πραγματικοτητα θα υπαρχει επιλογη ..... να ανοιξει
προπατζιδικο και στα δυσκολα η παπαδια κομμωτηριο ......