Ο ιερέας δεν είναι εργάτης ρε φίλε μαθετά... Δεν παράγει έργο... Τα μυστέρια και οι τελετές δεν είναι έργα... δεν παράγουν οικονομικό αποτέλεσμα... ή μήπως παράγουν;student έγραψε: 13 Ιούλ 2024, 13:49taxalata xalasa έγραψε: 13 Ιούλ 2024, 12:58
όποιος πλερωνεται για να κάνει μυστηρια και τελετες διαπραττει σιμωνια... τέλος...
όλα τ αλλα που γραφεις είναι κωλοτουμπες....Μακάριος ο άνθρωπος που παραιτείται από επίγειο μισθό εργαζόμενος το καλό, εμπιστευόμενος τον Πατέρα του στον ουρανό να του ανταποδώσει.Spoiler
Ας κάνω μια διευκρίνιση ...για το αρχείο πρώτιστα... για όποιον...μακάρι και για εσένα
Στο εδάφιο που παρέθεσα παραπάνω υπάρχει μία ακόμα φράση του Παύλου...
Ἐὰν ἡμεῖς ἐσπείραμεν εἰς ἐσᾶς τὰ πνευματικά, μέγα εἶναι ἐὰν ἡμεῖς θερίσωμεν τὰ σαρκικὰ σας;
Ἐὰν ἄλλοι μετέχωσι τῆς ἐφ᾿ ὑμᾶς ἐξουσίας, δὲν πρέπει μᾶλλον ἡμεῖς; Ἀλλὰ δὲν μετεχειρίσθημεν τὴν ἐξουσίαν ταύτην·
Λίγο πιο κάτω ο Παύλος εξηγεί και λίγο παραπάνω τι εννοεί και γιατί κάνει την επιλογή
Δὲν ἐξεύρετε ὅτι οἱ ἐργαζόμενοι τὰ ἱερὰ, ἐκ τοῦ ἱεροῦ τρώγουσιν; οἱ ἐνασχολούμενοι εἰς τὸ θυσιαστήριον, μετὰ τοῦ θυσιαστηρίου λαμβάνουσι μερίδιον;Οὕτω καὶ ὁ Κύριος διέταξεν, οἱ κηρύττοντες τὸ εὐαγγέλιον νὰ ζῶσιν ἐκ τοῦ εὐαγγελίου.
Πλήν ἐγὼ οὐδὲν τούτων μετεχειρίσθην, οὐδὲ ἔγραψα ταῦτα, διὰ νὰ γείνῃ οὕτως εἰς ἐμέ· διότι καλὸν εἶναι εἰς ἐμὲ νὰ ἀποθάνω μᾶλλον, παρὰ νὰ ματαιώσῃ τις τὸ καύχημά μου.
1. Τι συμπέρασμα βγαίνει? Ότι ο μισθός του εργαζόμενου στα του Θεού και του ποιμνίου Του, είναι και νόμιμος, και δίκαιος και αποδεκτός από τον Θεό. Πάνω απ όλα είναι λογικός και γι αυτό είναι και απολύτως αποδεκτός ακόμα και στο επίπεδο των ανθρώπων. Εργάστηκες, δικαιούσαι το μισθό σου. Όλοι οι άνθρωποι δηλαδή που εργάζονται σε υπηρεσίες των ανθρώπων, ακόμα και πονηρές, δικαιούνται μισθό για να φάνε και να ντυθούνε και να συντηρήσουν τις οικογένειές τους, αλλά αυτοί που εργάζονται σε υπηρεσίες (ακόμα και θεωρητικά) του Θεού, όχι μόνο δεν δικαιούνται μισθό αλλά θα τους πάρει και ο διάολος αν λάβουν?
2. Ο Παύλος ξεκαθαρίζει ότι όχι μόνο επιλέγει να μην πάρει μισθό για το κήρυγμα του Ευαγγελίου στο οποίο εργάζεται αδιάκοπα, αλλά προτιμάει να πεθάνει κι όλας πριν κάνει κάτι τέτοιο. (Θα μπορούσα εδώ να προσθέσω σαν αντίστοιχο παράδειγμα και τον σύγχρονο Απόστολο Παύλο του ελληνικού χριστιανισμού, τον Πατροκοσμά. Άσπρα δεν πήρε ποτέ, και είχε και αυτός ακριβώς την ίδια προσέγγιση με τον Παύλο). Ούτε ένα σεντς δεν θα δεχόντουσαν σαν μισθό για την εργασία τους στα του Ευαγγελίου. Κατ επιλογήν όμως, ξεκάθαρα, και σίγουρα όχι επειδή δεν το δικαιούνται.
Το γιατί κάνουν αυτή την επιλογή γίνεται ξεκάθαρο στην Καινή Διαθήκη και από τον Κύριο τον ίδιο αλλά και σε πολλά άλλα σημεία. Ίσως το πιο ξεκάθαρο είναι το
Προσέχετε νὰ μή κάμνητε τὴν ἐλεημοσύνην σας ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, διὰ νὰ βλέπησθε ὑπ᾿ αὐτῶν· εἰ δὲ μή, δὲν ἔχετε μισθὸν πλησίον τοῦ Πατρὸς σας τοῦ ἐν τοῖς οὐρανοῖς.
Ὅταν λοιπὸν κάμνῃς ἐλεημοσύνην, μή σαλπίσῃς ἔμπροσθέν σου, καθὼς κάμνουσιν οἱ ὑποκριταὶ ἐν ταῖς συναγωγαῖς καὶ ἐν ταῖς ὁδοῖς, διὰ νὰ δοξασθῶσιν ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων· ἀληθῶς σᾶς λέγω, ἔχουσιν ἤδη τὸν μισθὸν αὑτῶν
Το πράγματα είναι απλά. Κάθε έργο δικαιούται μισθό. Άπαξ και ο μισθός πληρωθεί, δεν δικαιούται πλέον τίποτα ο εργάτης για εκείνο το έργο.
Για κάποια έργα επί της γης, υπάρχει μισθός και επίγειος αλλά και επ ουράνιος. Πολλές φορές συμφέρει πάρα πολύ να μην πληρωθεί το έργο με επίγειο μισθό, γιατί ο επουράνιος είναι εκθετικά μεγαλύτερος.
Ναι λοιπόν, θα συνέφερε όλους τους ιερείς να μην πληρώνονται μισθό για το έργο που κάνουν στο ποίμνιο, μιας και θα έμενε ανοιχτό το δικαίωμα και θα τους αποδιδόταν εκθετικά πολλαπλάσιος μισθός στον ουρανό. Ακριβώς το ίδιο όμως θα συνέβαινε και με έναν ιατρό, που εργάζεται να θεραπεύει και επιλέγει τελικά να μην πάρει μισθό για τη θεραπεία αλλά να περιμένει να δικαιωθεί στον ουρανό. Με έναν δάσκαλο και τα μαθήματα, με ένα ταξιτζή και τις μεταφορές, με έναν που κάνει απλά ελεημοσύνη... εκ του περισσεύματος.
Κατακριτέος όμως ο εργάτης για το μισθό που λαμβάνει για την εργασία του, δεν μπορεί να είναι!
το ξαναγράφω για να το χωνέψεις.... όταν πλερώνεται, μισθό ο ιερέας, διαπράττει σιμωνία... τα tips εξαιρούνται...
όμορφα... ας πάει να εργαστεί στον οικονομικό τομέα που είναι για όλους και να φροντίσει να ταΐσει, να ποτίσει, να ντύσει, να φροντίσει την οικογένειά του...student έγραψε: 13 Ιούλ 2024, 13:49 Στην τελική, ο Παύλος ξεκαθάρισε τα πράγματα με έναν αρκετά απόλυτο τρόπο....
εἰ δέ τις τῶν ἰδίων καὶ μάλιστα τῶν οἰκείων οὐ προνοεῖ, τὴν πίστιν ἤρνηται καὶ ἔστιν ἀπίστου χείρων...
Υποχρεούται πρώτα ο άνθρωπος να φροντίσει να ταΐσει, να ποτίσει, να ντύσει, να φροντίσει την οικογένειά του...
κι ας κάμνει τον παπά αφιλοκερδώς δίχως να διαπράττει σιμωνία...
Το ξαναγράφω... τα μυστήρια και οι τελετές δεν είναι εργασία... αλλά βέβαια έχει μπολιαστεί τόσο καλά η σιμωνία που την θεωρείς ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΡΓΑΤΗ... εργολαβία είναι η εκκλησία;student έγραψε: 13 Ιούλ 2024, 13:49 μετά ας κάνει ότι θέλει με τον επίγειο και τον επ ουράνιο μισθό. Να κατηγορείται όμως κι όλας γιατί αποδέχθηκε το δικαίωμα του, να λάβει μισθό για την εργασία του ώστε να φροντίσει πρώτα τις υποχρεώσεις του, ακούγεται κάπως...
Spoiler
ΥΓ. Λείπει άλλη μια φρασούλα που πρόσθεσε ο Παύλος από το αρχικό εδάφιο
Ἐὰν ἄλλοι μετέχωσι τῆς ἐφ᾿ ὑμᾶς ἐξουσίας, δὲν πρέπει μᾶλλον ἡμεῖς; Ἀλλὰ δὲν μετεχειρίσθημεν τὴν ἐξουσίαν ταύτην· ἀλλ᾿ ὑποφέρομεν πάντα διὰ νὰ μή προξενήσωμεν ἐμπόδιόν τι εἰς τὸ εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ.
Η κατηγορία που εκφράζεται στο νήμα είναι ένα άριστο παράδειγμα του εμποδίου που μπορεί να προκύψει ενάντια στο έργο του Ευαγγελίου, αν μεσολαβεί μισθός.
Θα μπορούσε κάλλιστα να το είχε γράψει και σαν "Ἀλλὰ δὲν μετεχειρίσθημεν τὴν ἐξουσίαν ταύτην· ἀλλ᾿ ὑποφέρομεν πάντα"...γιατί όλο και κάποιος καλοπροαίρετος με επίγνωση Κυρίου θα βρεθεί να μας κατηγορήσει για ...σιμωνία.
Αμα σε λέω πως τους πηρε ο διάλος και τους σήκωσε... να το χωνέψεις...
βέβαια ο δικός τους διάολος... διό,τι για μας τους υπολοιπους το θέμα υπαρξης θεου - /όλου είναι still debatable...