Re: Ελληνικές παραγωγές στη διεθνή αγορά
Δημοσιεύτηκε: 04 Φεβ 2020, 20:40
Ενώ ο Λάνθιμος είναι;
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Ενώ ο Λάνθιμος είναι;
Δεν έχω ασχοληθεί με τις πεποιθήσεις του Λάνθιμου (ούτε με τις ταινίες του ούτε με τίποτα που τον αφορά) για αυτό δεν έγραψα για αυτόν.
αυτό.Cavaliere έγραψε: 04 Φεβ 2020, 17:41Όποιος έχει ταλέντο κάνει ταινία και με ένα κινητό. Τίποτα δεν μπορεί να σε εμποδίσει να κάνεις ένα φιλμ. Και αν δεν μπορείς να γυρίσεις ένα καλό φιλμ μέσα στο σπίτι σου, δεν μπορείς να το γυρίσεις και στα στούντιο του Χόλιγουντ.Namrail έγραψε: 04 Φεβ 2020, 16:56Η αλήθεια είναι ότι πέρα από Λάνθιμο και (εσχάτως μόνο) Οικονομίδη δεν έχουμε να επιδειξουμε κατι στη διεθνή αγορά.
Και μάλιστα διάβαζα πρόσφατα ότι μέχρι και ο Οικονομίδης είχε τεράστιο πρόβλημα πόρων, πχ το.μαχαιροβγαλτη τον γύρισε με το ζόρι.
Η αλήθεια είναι πως το μπάτζετ στην εγχώρια σκηνή έχει μικρύνει τόσο που πρέπει κάποιος να έχει πολλά άντερα αν είναι να ασχοληθεί με το χώρο.
Όπως και η παρακάτω εξ ολοκλήρου γυρισμένη σε ένα αυτοκίνητο. Και το αποτέλεσμα, απρόσμενα όμορφο.Namrail έγραψε: 04 Φεβ 2020, 20:39Aυτο ισχύει αλλά δυστυχώς εκτός από τα λεφτά λείπει και η έμπνευση.Cavaliere έγραψε: 04 Φεβ 2020, 17:41Όποιος έχει ταλέντο κάνει ταινία και με ένα κινητό. Τίποτα δεν μπορεί να σε εμποδίσει να κάνεις ένα φιλμ. Και αν δεν μπορείς να γυρίσεις ένα καλό φιλμ μέσα στο σπίτι σου, δεν μπορείς να το γυρίσεις και στα στούντιο του Χόλιγουντ.Namrail έγραψε: 04 Φεβ 2020, 16:56Η αλήθεια είναι ότι πέρα από Λάνθιμο και (εσχάτως μόνο) Οικονομίδη δεν έχουμε να επιδειξουμε κατι στη διεθνή αγορά.
Και μάλιστα διάβαζα πρόσφατα ότι μέχρι και ο Οικονομίδης είχε τεράστιο πρόβλημα πόρων, πχ το.μαχαιροβγαλτη τον γύρισε με το ζόρι.
Η αλήθεια είναι πως το μπάτζετ στην εγχώρια σκηνή έχει μικρύνει τόσο που πρέπει κάποιος να έχει πολλά άντερα αν είναι να ασχοληθεί με το χώρο.
Εδώ. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Criminal_(TV_series)
Σειρά γυρισμένη εξ ολοκλήρου σε ένα γραφείο. Και όμως το αποτέλεσμα ήταν ικανοποιητικό.
Namrail, στο συγκεκριμένο θέμα καλό είναι να γίνει ένας διαχωρισμός για να μη χαθούμε. Το ένα είναι οι ιστορικές σειρές, από τις οποίες απέχει τελείως η Ελλάδα και το άλλο οι κινηματογραφικές ταινίες που γυρίζονται στην Ελλάδα. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.ΓΑΛΗ έγραψε: 03 Φεβ 2020, 22:19Namrail έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:47Αν προσπαθήσεις να κάνεις σειρά ή ταινία με θεματολογία got θα καταλήξει καρικατούρα.με τα μπάτζετ που έχεις. Διότι αυτές οι ταινίες πέρα από το σενάριο βασίζονται πολύ στα εφε, τη σωστή απεικόνιση μαχών , ακριβά κοστούμια, πλήθος κομπάρσων κλπ.ΓΑΛΗ έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:13
Πρώτον, δεν κάνω κάποιο κάλεσμα γιατί ως κράτος, δεν έχουμε ούτε τη δυνατότητα ούτε τη θέληση για κάτι τέτοιο. Και δεν εννοώ μόνον την οικονομική δυνατότητα, γιατί σ' αυτές τις περιπτώσεις μπορούν να γίνουν τόσο ντοκυμαντέρ όσο και ταινίες ή σειρές και με χορηγίες ή συνεργασίες. Και πραγματικά θεωρώ ηλίθιο εθνικό μαζοχισμό, το να βλέπω μέχρι σήμερα να γυρίζονται χολυγουντιανές και γαλλικές παραγωγές με βάση την ελληνική μυθολογία, το να συνεχίζουν οι "προοδευτικοί" Άγγλοι να γυρίζουν σειρές και ταινίες για τους βασιλείς τους, το να καθηλώνουν εκατομμύρια θεατών σειρές όπως το game of thrones και τα αντίστοιχα επικής φαντασίας και στην Ελλάδα να έχουμε μείνει στην εποχή των μεταπολιτευτικών σπηλαίων με τα αμπέχωνα και τα περιστέρια.
Αλλά αυτό το ξέρεις και εσύ, δεν περίμενες εμένα να σου το πω, οπότε δεν καταλαβαίνω καν γιατί το αναφέρεις.
ΓΑΛΗ έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:13 Δεύτερον, τα πρώτα έργα του Λάνθιμου δεν μου άρεσαν καθόλου, γιατί κουβαλούσαν ακριβώς την υπερβολή αυτής της αρρωστημένης αντιφά ψυχοπαθολογίας. Με το που βγήκε έξω χαλάρωσε, τα έργα του απέκτησαν μεγαλύτερο βάθος και λιγότερες γωνίες και η Ευνοουμένη ήταν όντως το καλύτερο έργο του, ίσως γιατί δεν έγραψε αυτός το σενάριο.
Ούτε εμένα μαρεσει ο Λάνθιμος. Για την ακρίβεια μισώ σχεδόν κάθε του ταινία αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι πλέον είναι ένας ελλ σκηνοθέτης καταξιωμένος σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πρόσεξε με. Δεν είπα ούτε για σπιρτόκουτα, ούτε για ψυχές στο στόμα. Δε χαρακτήρισα καλές τις προηγούμενες του Οικονομίδη. Για την ακρίβεια οι προηγούμενες ταινίες αν και είχαν κάποια θετικά στοιχεία έμειναν ημιτελεις.ΓΑΛΗ έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:13 Για το "μικρό ψάρι", κανένα σχόλιο. Αν θεωρείς κάτι τέτοιο, ανώτερη τέχνη, είσαι το κλασσικό δείγμα του νεοέλληνα που θεωρεί ψαγμένες γροθιές στο στομάχι, τους κυνόδοντες, τα σπιρτόκουτα και θεωρεί μικροαστικές τις παραγωγές που δεν θα επαναληφθεί τουλάχιστον 500 φορές το "μαλάκα".
Το μικρό ψάρι όμως ήταν αδιανόητα καλή ταινία, ανέβηκε επίπεδο ο Οικονομίδης με αυτη. Δεν είναι τυχαίο που προκρίθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ του Βερολίνου.
Ήταν μια πλήρης ταινία με εξαιρετικούς συμβολισμούς για τη μαυρίλα μιας κοινωνίας σε κρίση.
Καθόλου αστείο δεν είναι. Ότι.εμφανιζεται στην οθόνη εμπεριέχει μια μορφή προπαγάνδας, με την έννοια ότι επιδιώκει να σου περάσει κάτι. Άρα εκ των πραγμάτων όταν κρίνεις ένα τηλεοπτικό έργο , οποιοδήποτε, κρίνεις μια μορφή προπαγάνδας.ΓΑΛΗ έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:13 Τρίτον, το να εκφράζει ένας κομμουνιστής ενστάσεις για την προπαγάνδα στην οθόνη, είναι απλώς αστείο.
Κάποιες από αυτές τις μορφές τις θεωρείς διδακτικές, αλλες βαρετες, άλλες αρνητικές. Σε κάθε περίπτωση αυτή η κριτική γίνεται από ολουςζ κομμουνιστές και μη.
Ξέρεις το 90% των όσων γράφεις, εμπεριέχουν απάντηση στη σκέψη κάποιου άλλου. Τη δική σου γνώμη δεν την λες συχνά. Αναρωτιέμαι γιατί.ΓΑΛΗ έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:13 Κατά τα άλλα, επειδή υπάρχουν πολλοί με το δικό σου σκεπτικό, μερικές φορές σκέφτομαι ότι έτσι όπως πάει το πράγμα, δεν θα συμβεί και τίποτα τρομακτικό στο σημερινό πολιτισμικό αισθητήριο των προχώ Ελλήνων, αν πάρουν οι Τούρκοι και τη σημερινή πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους.
Και προσωπικώς, από κάτι τύπους σαν και σας, σαφώς προτιμώ τους παραλιακούς Τούρκους.
Αλλά από την άλλη μπορεί να κάνω και.λαθος. Για πες μας λοιπόν ποιο είναι το είδος των ταινιών στο οποιο κατά τη γνώμη σου θα έπρεπε να στραφεί ο ελλ κινηματογραφος για να πάρει τα πάνω του;
Περιμένω κάτι καλύτερο από την απάντηση ότι τα έργα του Λάνθιμου εμπεριέχουν την "αντιφα ψυχοπαθολογία".
Η Ευνοούμενη, μου άρεσε πολύ. Ήταν καλογυρισμένη, εύστοχη και -κατά τη γνώμη μου- πραγματικά "φρέσκια" με την έννοια της πρωτοτυπίας ταινία. Κι επίσης κατά τη γνώμη μου απέδειξε, ότι όταν ο Λάνθιμος δούλεψε σε σενάριο άλλου, απέδωσε καλύτερα ως σκηνοθέτης. Οι προηγούμενες ταινίες του, όπως ο Αστακός και Η θυσία του ιερού ελαφιού (αυτές έχω δει) μπορεί να ήταν πολύ καλύτερες από τον Κυνόδοντα αλλά έσερναν μαζί τους τα κλισέ του Κυνόδοντα σε πιο χαμηλούς τόνους, δηλαδή μια ψυχοπαθολογική εκδικητική εμμονή για τα πρότυπα της οικογένειας, την υποκρισία της συντήρησης κλπNamrail έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:47
Ούτε εμένα μαρεσει ο Λάνθιμος. Για την ακρίβεια μισώ σχεδόν κάθε του ταινία αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι πλέον είναι ένας ελλ σκηνοθέτης καταξιωμένος σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η αλήθεια είναι ότι αν μου έδειχνε κάποιος ανακατεμένες αποσπασματικές σκηνές, από σπιρτόκουτα, ψυχές, ψάρια κλπ όπου δεν εμφανίζεται ο Μουρίκης, δεν θα θυμόμουν ποια είναι ποια. Εκτός αν το μάντρα "τους/τον/την γάμησες ρε μαλάκα", "πως τους/τον/την γάμησες έτσι ρε μαλάκα;", "έτσι γαμούν οι άντρες ρε μαλάκα" κλπ, που παίζει επαναλαμβανόμενο στα 3/5 της κάθε ταινίας, έχει κάποιο φοβερό μήνυμα για τη μαυρίλα της κοινωνίας και την κρίση. Εγώ πιστεύω ότι η επανάληψη αυτής της θεματολογίας είναι κρίση. Ο αποστασιοποιημένος αντιήρωας που φτύνει κατάμουτρα την υποκρισία της συντήρησης, είναι το επαναλαμβανόμενο μέχρι αηδίας σύμβολο της τρέχουσας προχώ συντήρησης.Πρόσεξε με. Δεν είπα ούτε για σπιρτόκουτα, ούτε για ψυχές στο στόμα. Δε χαρακτήρισα καλές τις προηγούμενες του Οικονομίδη. Για την ακρίβεια οι προηγούμενες ταινίες αν και είχαν κάποια θετικά στοιχεία έμειναν ημιτελεις.
Το μικρό ψάρι όμως ήταν αδιανόητα καλή ταινία, ανέβηκε επίπεδο ο Οικονομίδης με αυτη. Δεν είναι τυχαίο που προκρίθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ του Βερολίνου.
Ήταν μια πλήρης ταινία με εξαιρετικούς συμβολισμούς για τη μαυρίλα μιας κοινωνίας σε κρίση.
Τα σενάρια νομίζω ποτέ δεν είναι δικά του. Άλλοι του τα δίνουν.ΓΑΛΗ έγραψε: 05 Φεβ 2020, 15:11 ]
Η Ευνοούμενη, μου άρεσε πολύ. Ήταν καλογυρισμένη, εύστοχη και -κατά τη γνώμη μου- πραγματικά "φρέσκια" με την έννοια της πρωτοτυπίας ταινία. Κι επίσης κατά τη γνώμη μου απέδειξε, ότι όταν ο Λάνθιμος δούλεψε σε σενάριο άλλου, απέδωσε καλύτερα ως σκηνοθέτης. Οι προηγούμενες ταινίες του, όπως ο Αστακός και Η θυσία του ιερού ελαφιού (αυτές έχω δει) μπορεί να ήταν πολύ καλύτερες από τον Κυνόδοντα αλλά έσερναν μαζί τους τα κλισέ του Κυνόδοντα σε πιο χαμηλούς τόνους, δηλαδή μια ψυχοπαθολογική εκδικητική εμμονή για τα πρότυπα της οικογένειας, την υποκρισία της συντήρησης κλπ .
Στον Κυνόδοντα, τα παραπάνω έβγαιναν με μια πρωτόγονη σχεδόν αφέλεια, που δοξάστηκε από τους συνήθεις κριτικούς και το αντίστοιχο κοινό ως "γροθιά στο στομάχι" κλπ κλπ Θυμάμαι ότι τότε είχει βγει και η ιέρεια της προδευτικής νεωτερικότητας, η Διβάνη και είχε πει ότι πρέπει να προβάλλεται στα σχολεία ή μαιευτήρια.![]()
Σε κάθε περίπτωση, εγώ πιστεύω ότι ο Κυνόδοντας είναι μια γελοία μίμηση των ταινιών "Θεώρημα" και "Σαλό" του Παζολίνι και τίποτα περισσότερο.
Οι ταινίες του Οικονομίδη κινούνται γύρω από οργισμένους και πολλές φορές παραβατικους ανθρώπους. Αν βρίζουμε εμείς στην καθημερινότητα είναι λογικό να το κάνουν κι αυτοι. Πολύ παραπάνω.ΓΑΛΗ έγραψε: 05 Φεβ 2020, 15:11
Η αλήθεια είναι ότι αν μου έδειχνε κάποιος ανακατεμένες αποσπασματικές σκηνές, από σπιρτόκουτα, ψυχές, ψάρια κλπ όπου δεν εμφανίζεται ο Μουρίκης, δεν θα θυμόμουν ποια είναι ποια. Εκτός αν το μάντρα "τους/τον/την γάμησες ρε μαλάκα", "πως τους/τον/την γάμησες έτσι ρε μαλάκα;", "έτσι γαμούν οι άντρες ρε μαλάκα" κλπ, που παίζει επαναλαμβανόμενο στα 3/5 της κάθε ταινίας, έχει κάποιο φοβερό μήνυμα για τη μαυρίλα της κοινωνίας και την κρίση. Εγώ πιστεύω ότι η επανάληψη αυτής της θεματολογίας είναι κρίση. Ο αποστασιοποιημένος αντιήρωας που φτύνει κατάμουτρα την υποκρισία της συντήρησης, είναι το επαναλαμβανόμενο μέχρι αηδίας σύμβολο της τρέχουσας προχώ συντήρησης.
Στον αντίποδα θα βάλω μια ελληνική παραγωγή που μου άρεσε. Την κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου "Μικρά Αγγλία" της Καρυστιάνη σε σκηνοθεσία Βούλγαρη.
Το μικρό ψάρι είναι καλή ταινία από πλευράς σκηνοθεσίας και διαλόγων, αλλά έχει κάποιες σοβαρές αδυναμίες που το αποτρέπουν να ξεχωρίσει. Πρώτον, σεναριακά έχει πολλές τρύπες. Θα αναφέρω μόνο ότι ο πρωταγωνιστής είναι πληρωμένος δολοφόνος και δολοφονεί με το πρόσωπό του μονίμως ακάλυπτο ενώ πηγαίνει παντού με το ιδιωτικό του αυτοκίνητο ενώ υπάρχουν και πτυχές της ταινίας οι οποίες δεν εξηγούνται επαρκώς από το σενάριοCavaliere έγραψε: 06 Φεβ 2020, 15:15 Το Μικρό Ψάρι είναι ωραία ταινία, νομίζω ένα μικρό ή μεγάλο αριστούργημα. Δεν μπορώ να βρω κάτι εκεί να μην είναι τέλειο. Για τον Λάνθιμο, δεν μου άρεσε ο Κυνόδοντας, δεν είμαι τρελός με τις ταινίες του, αλλά Η Ευνοούμενη είναι αριστούργημα. Ο διαχρονικά πιο μεγάλος σκηνοθέτης κινηματογράφου που έβγαλε η Ελλάδα ήταν ο Αγγελόπουλος, λόγω μεγάλου οράματος, ο άνθρωπος σκεφτόταν μεγάλα πράγματα, αλλά Το Λιβάδι Που Δακρύζει ήταν γελοία ταινία, αξιολύπητη. Ο Βούλγαρης με απωθεί, είναι βαρετά ακαδημαϊκός, διδακτικός, για ανήλικους βλάκες. Ο Νικολαΐδης και κυρίως ο Παναγιωτόπουλος το είχαν, και από τον παλιό κινηματογράφο, Τζαβέλλας, Κακογιάννης, Κούνδουρος. Και η σύντομη καριέρα του Αλεξανδράκη που έκανε τη Συνοικία Το Όνειρο, μια ταινία που τον πτώχευσε αλλά όμοιά της δεν ξαναγυρίστηκε στην Ελλάδα.
Για μένα δεν ενοχλεί αυτό το σεναριακό κενό. Για τον θέμα του δικηγόρου, εγώ το κατάλαβα ως ακούσια αυτοκτονία, ή κάπως έτσι που το λέγανε, δηλ. δεν σκότωσε τον δικηγόρο με αποτέλεσμα να τον σκοτώσουν αυτοί που τον πληρώνανε ως φονιά. Απλά, σε όλη την ταινία ο τύπος δεν έχει πια δύναμη να ζήσει.Planis έγραψε: 06 Φεβ 2020, 15:40Το μικρό ψάρι είναι καλή ταινία από πλευράς σκηνοθεσίας και διαλόγων, αλλά έχει κάποιες σοβαρές αδυναμίες που το αποτρέπουν να ξεχωρίσει. Πρώτον, σεναριακά έχει πολλές τρύπες. Θα αναφέρω μόνο ότι ο πρωταγωνιστής είναι πληρωμένος δολοφόνος και δολοφονεί με το πρόσωπό του μονίμως ακάλυπτο ενώ πηγαίνει παντού με το ιδιωτικό του αυτοκίνητο ενώ υπάρχουν και πτυχές της ταινίας οι οποίες δεν εξηγούνται επαρκώς από το σενάριοΕπίσης, αν δεν έβλεπα την ταινία στο γρήγορο στο youtube, θα ήταν μία μάλλον βαρετή ταινία αφού κάποιες σκηνές τραβάνε αδικαιολογήτως είς μάκρος.Spoiler
Κανείς δεν μάς εξήγησε γιατί δίστασε να δολοφονήσει τον νεαρό δικηγόρο και ποιος ήταν ο ρόλος του.
αυτό, και για να του μείνει το μπιστόλι ετοιμοπόλεμο στο χέρι (εφόσον ο χρόνος τον πίεζε να διαπράξει όλες τις υπόλοιπες δολοφονίες σε μία μέρα) χωρίς την επιπλοκή του να αναζητήσει νέο όπλο ή να κρατήσει το ίδιο αλλά με βαλλιστική έρευνα για δολοφονία να τρέχει, που θα του περιόριζε την ελευθερία κινήσεων.Cavaliere έγραψε: 06 Φεβ 2020, 15:47Για μένα δεν ενοχλεί αυτό το σεναριακό κενό. Για τον θέμα του δικηγόρου, εγώ το κατάλαβα ως ακούσια αυτοκτονία, ή κάπως έτσι που το λέγανε, δηλ. δεν σκότωσε τον δικηγόρο με αποτέλεσμα να τον σκοτώσουν αυτοί που τον πληρώνανε ως φονιά. Απλά, σε όλη την ταινία ο τύπος δεν έχει πια δύναμη να ζήσει.Planis έγραψε: 06 Φεβ 2020, 15:40Το μικρό ψάρι είναι καλή ταινία από πλευράς σκηνοθεσίας και διαλόγων, αλλά έχει κάποιες σοβαρές αδυναμίες που το αποτρέπουν να ξεχωρίσει. Πρώτον, σεναριακά έχει πολλές τρύπες. Θα αναφέρω μόνο ότι ο πρωταγωνιστής είναι πληρωμένος δολοφόνος και δολοφονεί με το πρόσωπό του μονίμως ακάλυπτο ενώ πηγαίνει παντού με το ιδιωτικό του αυτοκίνητο ενώ υπάρχουν και πτυχές της ταινίας οι οποίες δεν εξηγούνται επαρκώς από το σενάριοΕπίσης, αν δεν έβλεπα την ταινία στο γρήγορο στο youtube, θα ήταν μία μάλλον βαρετή ταινία αφού κάποιες σκηνές τραβάνε αδικαιολογήτως είς μάκρος.Spoiler
Κανείς δεν μάς εξήγησε γιατί δίστασε να δολοφονήσει τον νεαρό δικηγόρο και ποιος ήταν ο ρόλος του.