Ρουμ έγραψε: 04 Δεκ 2019, 14:34
Ρουμ έγραψε: 25 Νοέμ 2019, 15:28
ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ....
Κουτσονικας και αναφορές στα απομνημονευματα του για
Σουλιωτες και Αλβανους .....
Διαχωρισμος Σουλιωτων και Αλβανων
''''[b
]Αντέστησαν οι Αλβανοι, αλλά οι Σουλιώτες ορμησαν [/b]και τους τα πήραν'''
''''οι Αλβανοι ιδοντες οτι ανοιγετω επικυνδυνο πολεμος δι αυτους θελησαν να συννενοηθουν με τους Σουλιωτας'''
Ταυτιση Σουλιωτων και Ελληνων
'''Περι της αποτυχιας της εκστρατειας του Μαρκου Μπότσαρη και των λοιπων Ελλήνων'''
'''Μετά την αναχωρηση των Ρώσων ηλθον οι Αγγλοι οπου και διετηρησαν τους Σουλιώτες μετα των λοιπων Ελλήνων '''
Οι Αλβανοι στο τριτο πλυθυντικο προσωπο
'
'Της Ηπειρου οι Αλβανοι διδουν ως όνομα το του Σκιπεταρι'''
'''Προσετι οι Αλβανοι στα τραγουδια τους εξυμνουν πολύ τους Aετους , τον δε αετον ονομάζουν Σκιπε'''
'''Δεν αποκλείεται ετσι να έλαβον την ονομασια του Σκιπεταρη''
Ποιοι να '''ελαβον''' την ονομασια Σκιπεταρη ...Μα φυσικά οι Αλβανοί
Αρα το να αποκαλουσαν οι Σουλιωτες τον εαυτο τους ως Σκιπεταρ απλά
ΑΠΟΚΛΕΊΕΤΑΙ
Καταληξαμε τελικά οτι οι Σουλιωτες αποκλείεται να καλουσαν τον εαυτο τους Σκιπεταρ
Παμε τωρα παρακάτω
Ξέρεις τι με προβληματίζει στον Κουτσονίκα ; Ότι ήταν οπαδός της πελασγικής θεωρίας Πελασγοί = Αλβανοί = Έλληνες. Σε ένα σημείο νομίζω πως βάζει τον Μάρκο Μπότσαρη να λέει στους μουσουλμάνους Αλβανούς πως ανήκουν στην ελληνική φυλή και συνεπώς δεν θα έπρεπε να πολεμούν εναντίον των Ελλήνων.
Πάντως υπάρχουν μουσουλμανικές πηγές που ονομάζουν "Ρωμαίους" τους Σουλιώτες. Ο Βελή πασάς ( 1803 ) , γιός του Αλή , τους λέει "Ρωμέ(γ)ους" στις επιστολές του που σώζονται στο Αρχείο του Αλή πασά στην Γεννάδειο Βιβλιοθήκη. Ο Μπεκίρ Τζογαδούρος ομοίως ( "Ρομέγη" ) ( Βλ. Φαγκριδας , Σούλι , σελ. 23 και 25 ). Ο Ψαλίδας , γραμματέας του Αλή πασά , τους λέει "Γραικούς" και η Ελληνική νομαρχία τους κατατάσσει αναμφίβολα στους Έλληνες :
Ἡ διαυθέντευσις τῶν Σουλιώτων κατὰ τοῦ τῆς Ἠπείρου τυράννου, ἀρκετῶς θέλει τοὺς ἀποδείξει, ὅτι ἡ Ἑλλὰς γεννᾷ ἀκόμη Λεωνίδας καὶ Θεμιστοκλεῖς. (...) Οἱ Σουλιῶτες, ἄνδρες συνηθισμένοι εἰς τὸν θεληματικὸν κόπον μιᾶς ἡσύχου ζωῆς, ἀνυπόδουλοι, ἐξ ἀρχῆς τῆς κατοικήσεώς των εἰς ἐκεῖνα τὰ ὑψηλὰ βουνά, ἔζουν εὐτυχεῖς μακρὰ ἀπὸ τὴν πολυτέλειαν καὶ κακοήθειαν τῶν διεφθαρμένων πολιτειῶν, ἀνδρεῖοι ὡς ἐλεύθεροι, φιλόξενοι ὡς Ἕλληνες, καὶ στρατιῶται ὡς διαυθεντευταὶ τῆς πατρίδος των. Αὐτοί, λέγω, οἱ ἥρωες, ἡ τιμὴ τῆς ὑποδουλωμένης Ἑλλάδος, καὶ βεβαία ἀρχή τε καὶ πρόξενος τῆς πλησίον ἐλευθερώσεώς της, παρακινούμενοι ἀπὸ τὸν θεῖον ἔρωτα τῆς ἐλευθερίας καὶ πατρίδος των, ἐταπείνωσαν τὴν αὐθάδειαν τοῦ τυράννου, πολεμοῦντες τον ἀδιακόπως καὶ νικοῦντες τον, καὶ οὕτως ἐδιαυθέντευσαν διὰ δεκαπέντε χρόνους τὴν πατρίδα των, μὲ ἀνήκουστον θάρρος καὶ μεγαλοψυχίαν.(...) Ἰδοὺ ὁ Λυκοῦργος βλέπει ἄλλους Σπαρτιάτας εἰς τοὺς Σουλιῶτας καὶ Μανιάτας. Βέβαια Τα "Γραικός" και 'Ρωμιός" εδώ μπορεί να έχουν την έννοια του χριστιανού όπως στην επιστολή των Χειμαρριωτών τον 16ο αι. στον πάπα που ήταν γλωσσικά Ρωμιοί/Γραικοί και Αρβανίτες , αλλά θρησκευτικά ήταν όλοι Ρωμιοί/Γραικοί . Πάντως τα παραπάνω δείχνουν πως οι Σουλιώτες ήδη προεπαναστατικά ήταν αλληλένδετα συνδεδεμένοι με τον νέο ελληνισμό. Μανιάτες ( ελληνόφωνοι ) και Σουλιώτες ( ελληνόφωνοι και αρβανιτόφωνοι ) δεν διέφεραν στα μάτια του Ανωνύμου. Και αυτό θα συνέβαινε και με άλλους αρβανιτόφωνους.