το τελικό αποτέλεσμα μετράει, ευχαριστώ για την επισήμανση, δεν έχω ιδέα από παλιούς τύπους αεροσκαφών.Nandros έγραψε: 27 Αύγ 2019, 18:09Μια μικρή λεπτομέρεια που δεν αλλάζει το αποτέλεσμα. Δεν είχαμε τότε P-47, αλλά κάποια άλλα:
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_opera ... _Civil_War
Curtiss SB2C Helldiver: Αυτό δούλεψε πολύ.
.
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
"Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Lord Brum την 27 Αύγ 2019, 18:52, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Σκότωσε τον ζαίο που κρύβεις μέσα σου!
-
Εμπεδοκλής
- Δημοσιεύσεις: 23372
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 13:13
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
Γιατί έχει αυτός; Αν πάνε στη wikipedia και γράψουν ότι είχαν πυρηνικά, θα σου πει ότι είχαν πυρηνικά...Lord Brum έγραψε: 27 Αύγ 2019, 18:36το τελικό αποτέλεσμα μετράει, ευχαριστώ για την επισύναψη, δεν έχω ιδέα από παλιούς τύπους αεροσκαφών.Nandros έγραψε: 27 Αύγ 2019, 18:09Μια μικρή λεπτομέρεια που δεν αλλάζει το αποτέλεσμα. Δεν είχαμε τότε P-47, αλλά κάποια άλλα:
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_opera ... _Civil_War
Curtiss SB2C Helldiver: Αυτό δούλεψε πολύ.
.
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
Εμπεδοκλής έγραψε: 27 Αύγ 2019, 18:38Γιατί έχει αυτός; Αν πάνε στη wikipedia και γράψουν ότι είχαν πυρηνικά, θα σου πει ότι είχαν πυρηνικά...Lord Brum έγραψε: 27 Αύγ 2019, 18:36το τελικό αποτέλεσμα μετράει, ευχαριστώ για την επισήμανση, δεν έχω ιδέα από παλιούς τύπους αεροσκαφών.Nandros έγραψε: 27 Αύγ 2019, 18:09
Μια μικρή λεπτομέρεια που δεν αλλάζει το αποτέλεσμα. Δεν είχαμε τότε P-47, αλλά κάποια άλλα:
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_opera ... _Civil_War
Curtiss SB2C Helldiver: Αυτό δούλεψε πολύ.
.
Σκότωσε τον ζαίο που κρύβεις μέσα σου!
- Nandros
- Δημοσιεύσεις: 28770
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
- Phorum.gr user: Nandros
- Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
Εμπεδοκλής έγραψε: 27 Αύγ 2019, 18:38Γιατί έχει αυτός; Αν πάνε στη wikipedia και γράψουν ότι είχαν πυρηνικά, θα σου πει ότι είχαν πυρηνικά...Lord Brum έγραψε: 27 Αύγ 2019, 18:36το τελικό αποτέλεσμα μετράει, ευχαριστώ για την επισύναψη, δεν έχω ιδέα από παλιούς τύπους αεροσκαφών.Nandros έγραψε: 27 Αύγ 2019, 18:09
Μια μικρή λεπτομέρεια που δεν αλλάζει το αποτέλεσμα. Δεν είχαμε τότε P-47, αλλά κάποια άλλα:
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_opera ... _Civil_War
Curtiss SB2C Helldiver: Αυτό δούλεψε πολύ.
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
P-47 βομβάρδισαν τον Γράμμο , τα Curtiss SB2C Helldive τα κατέρριπταν οι Ιάπωνες σαν μύγες, νιώσε λέμε.Nandros έγραψε: 27 Αύγ 2019, 18:09Μια μικρή λεπτομέρεια που δεν αλλάζει το αποτέλεσμα. Δεν είχαμε τότε P-47, αλλά κάποια άλλα:
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_opera ... _Civil_War
Curtiss SB2C Helldiver: Αυτό δούλεψε πολύ.
.
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
Αληθεια ποσες δοιμιριες των ΜΑΤ χρειαστηκαν για να εκκενωσουν κτιρια που ειχαν καταφυγει ταλαιπωροι ανθρωποι.Τοση τσαμπα μαγκια μονο για τα καναλια. 
Κουλης για Τέμπη
Και εγω υπάλληλος ειμαι
Και εγω υπάλληλος ειμαι
- Nandros
- Δημοσιεύσεις: 28770
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
- Phorum.gr user: Nandros
- Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
https://www.ptisidiastima.com/tag/sb2c-5-helldiver/Στύγιος έγραψε: 27 Αύγ 2019, 20:16P-47 βομβάρδισαν τον Γράμμο , τα Curtiss SB2C Helldive τα κατέρριπταν οι Ιάπωνες σαν μύγες, νιώσε λέμε.Nandros έγραψε: 27 Αύγ 2019, 18:09Μια μικρή λεπτομέρεια που δεν αλλάζει το αποτέλεσμα. Δεν είχαμε τότε P-47, αλλά κάποια άλλα:
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_opera ... _Civil_War
Curtiss SB2C Helldiver: Αυτό δούλεψε πολύ.
.
SB2C-5 «Χελλντάϊβερ», τα αεροπλάνα του Εμφυλίου.
https://el.wikipedia.org/wiki/Curtiss_S ... E%AF%CE%B1
Το SB2C Helldiver σε Ελληνική Υπηρεσία.
https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_ ... ar_service
P-47 - Operators / H Ελλάδα ΔΕΝ περιλαμβάνεται!
Νιώσε λέμε.
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
Εγώ ξέρω ότι Χαρικέην και P -47 πήραν μέρος. Αν κάνω λάθος ζητώ συγγνώμη.Nandros έγραψε: 27 Αύγ 2019, 20:33https://www.ptisidiastima.com/tag/sb2c-5-helldiver/Στύγιος έγραψε: 27 Αύγ 2019, 20:16P-47 βομβάρδισαν τον Γράμμο , τα Curtiss SB2C Helldive τα κατέρριπταν οι Ιάπωνες σαν μύγες, νιώσε λέμε.Nandros έγραψε: 27 Αύγ 2019, 18:09
Μια μικρή λεπτομέρεια που δεν αλλάζει το αποτέλεσμα. Δεν είχαμε τότε P-47, αλλά κάποια άλλα:
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_opera ... _Civil_War
Curtiss SB2C Helldiver: Αυτό δούλεψε πολύ.
.
SB2C-5 «Χελλντάϊβερ», τα αεροπλάνα του Εμφυλίου.
https://el.wikipedia.org/wiki/Curtiss_S ... E%AF%CE%B1
Το SB2C Helldiver σε Ελληνική Υπηρεσία.
https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_ ... ar_service
P-47 - Operators / H Ελλάδα ΔΕΝ περιλαμβάνεται!
Νιώσε λέμε.
.
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
Μλαει για τσαμπα μαγκια ο απολογητακος των Εξαρχειων...zteo έγραψε: 27 Αύγ 2019, 20:19 Αληθεια ποσες δοιμιριες των ΜΑΤ χρειαστηκαν για να εκκενωσουν κτιρια που ειχαν καταφυγει ταλαιπωροι ανθρωποι.Τοση τσαμπα μαγκια μονο για τα καναλια.![]()
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
οποιος θελει να κανει τον φιλανθρωπο ας το κανει με τη δικη του περιουσια ... το να βγαζει ο Συριζα μεταναστες ως καλυψη των στεκιων των μπαχαλακιδων ειναι τουλαχιστον υποκρισια ... κυβερνηση ητανε ας φροντιζε να τους βρει στεγη
η προσοχη μας στο Καστελοριζο
- Nandros
- Δημοσιεύσεις: 28770
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
- Phorum.gr user: Nandros
- Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
Aircraft of the Greek Civil WarΣτύγιος έγραψε: 27 Αύγ 2019, 21:17Εγώ ξέρω ότι Χαρικέην και P -47 πήραν μέρος. Αν κάνω λάθος ζητώ συγγνώμη.Nandros έγραψε: 27 Αύγ 2019, 20:33https://www.ptisidiastima.com/tag/sb2c-5-helldiver/Στύγιος έγραψε: 27 Αύγ 2019, 20:16
P-47 βομβάρδισαν τον Γράμμο , τα Curtiss SB2C Helldive τα κατέρριπταν οι Ιάπωνες σαν μύγες, νιώσε λέμε.
SB2C-5 «Χελλντάϊβερ», τα αεροπλάνα του Εμφυλίου.
https://el.wikipedia.org/wiki/Curtiss_S ... E%AF%CE%B1
Το SB2C Helldiver σε Ελληνική Υπηρεσία.
https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_ ... ar_service
P-47 - Operators / H Ελλάδα ΔΕΝ περιλαμβάνεται!
Νιώσε λέμε.
.
Airspeed Oxford: A small number of these utility aircraft were used by the RHAF for liaison and transport.
Auster: A ubiquitous light plane of the period, the RHAF used the Auster as an observation and liaison aircraft and for numerous light duties. Most were A.O.P. 6 models.
Avro Anson: Some of these utility aircraft were employed by the RHAF from the force's formation through the end of the civil war.
Bristol Beaufighter: A heavier ground-attack aircraft, the Beaufighter Mark VIF (and some Mark VIII) was used by No. 108 Sqn. during the early RAF involvement in Greece. These were replaced by later model Mark X Beaufighters of No. 252 Sqn. later, although they were not heavily used by that point. The Beaufighters armed with rockets were particularly effective as an early support aircraft in operations during 1945. The Beaufighter ended its role with the withdrawal of No. 252 Sqn. in 1946.
Curtiss SB2C Helldiver: Forty of these dive bombers were acquired by the RHAF in late 1948 from the United States Navy. They proved to be the best strike aircraft of the RHAF and played an important role in the final operations to end the civil war.
deHavilland Mosquito: Only a few of these aircraft were utilized by RAF units in Greece, with a small number of Mark XXVI aircraft employed by No. 55 Sqn. After the withdrawal of RAF units, however, it was reported that Mosquitoes of No. 13 Sqn. conducted reconnaissance during 1948 on behalf of the Greek government.
Douglas Boston: This light bomber was the backbone of the RAF units which maintained a presence in Greece from the end of active operations in 1945 to the withdrawal of the RAF in 1946.
Douglas C-47 Skytrain and Dakota: Primary transport of the Allies in the later half of World War II, the Dakota accompanied the RAF to Greece and was heavily used to supply British forces there. Dakotas comprised the only South African Air Force aircraft to be operated there. Many were transferred to the RHAF, as were a number of C-47s from US stocks. Some were outfitted with crude bomb racks for use on heavier raids.
Hawker Hurricane: A single unit of Hurricane Mark IV aircraft, No. 6 Sqn., deployed with the first RAF units, but was withdrawn before taking a role in the conflict.
Martin Baltimore: A small number of these light bombers were acquired by the RHAF from the RAF and employed by No. 13 Sqn. in general support duties.
North American T-6 Texan and Harvard: Large numbers of these useful aircraft were operated by the RHAF during the civil war. Most were AT-6 versions from the United States, although a number of the Harvard model from the RAF were acquired as well. They were useful as liaison, observation, and light strike aircraft and were a critical part of the effectiveness of other Greek strike aircraft during the operations in 1948.
Supermarine Spitfire: Backbone of both the RAF and RHAF during their operations in the war, the Spitfire was operated in both Mark V and Mark IX versions for most of the conflict. The RHAF did begin receiving some Mark XVI models later in the conflict, while the RAF had operated a number of the Mark XI for photo-reconnaissance. Heavily used for strafing and later for napalm strikes, the Spitfire lacked range and ammunition in the strike role. Additionally, it proved more vulnerable to ground fire than the other types operated by the RHAF.
Supermarine Walrus: A single unit of these amphibian aircraft was deployed for mine-spotting duties in the Adriatic.
Vickers Wellington: Past its primary life as a bomber, Wellingtons of the RAF Coastal Command were deployed to Greece to assist RAF forces there. They carried out a number of support tasks, including leaflet and bombing missions. Originally the Mark XIII was used, although some Mark XIV also arrived. A small number found their way into the Greek inventory.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
Nandros έγραψε: 27 Αύγ 2019, 21:28Aircraft of the Greek Civil WarΣτύγιος έγραψε: 27 Αύγ 2019, 21:17Εγώ ξέρω ότι Χαρικέην και P -47 πήραν μέρος. Αν κάνω λάθος ζητώ συγγνώμη.Nandros έγραψε: 27 Αύγ 2019, 20:33
https://www.ptisidiastima.com/tag/sb2c-5-helldiver/
SB2C-5 «Χελλντάϊβερ», τα αεροπλάνα του Εμφυλίου.
https://el.wikipedia.org/wiki/Curtiss_S ... E%AF%CE%B1
Το SB2C Helldiver σε Ελληνική Υπηρεσία.
https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_ ... ar_service
P-47 - Operators / H Ελλάδα ΔΕΝ περιλαμβάνεται!
Νιώσε λέμε.
.
Airspeed Oxford: A small number of these utility aircraft were used by the RHAF for liaison and transport.
Auster: A ubiquitous light plane of the period, the RHAF used the Auster as an observation and liaison aircraft and for numerous light duties. Most were A.O.P. 6 models.
Avro Anson: Some of these utility aircraft were employed by the RHAF from the force's formation through the end of the civil war.
Bristol Beaufighter: A heavier ground-attack aircraft, the Beaufighter Mark VIF (and some Mark VIII) was used by No. 108 Sqn. during the early RAF involvement in Greece. These were replaced by later model Mark X Beaufighters of No. 252 Sqn. later, although they were not heavily used by that point. The Beaufighters armed with rockets were particularly effective as an early support aircraft in operations during 1945. The Beaufighter ended its role with the withdrawal of No. 252 Sqn. in 1946.
Curtiss SB2C Helldiver: Forty of these dive bombers were acquired by the RHAF in late 1948 from the United States Navy. They proved to be the best strike aircraft of the RHAF and played an important role in the final operations to end the civil war.
deHavilland Mosquito: Only a few of these aircraft were utilized by RAF units in Greece, with a small number of Mark XXVI aircraft employed by No. 55 Sqn. After the withdrawal of RAF units, however, it was reported that Mosquitoes of No. 13 Sqn. conducted reconnaissance during 1948 on behalf of the Greek government.
Douglas Boston: This light bomber was the backbone of the RAF units which maintained a presence in Greece from the end of active operations in 1945 to the withdrawal of the RAF in 1946.
Douglas C-47 Skytrain and Dakota: Primary transport of the Allies in the later half of World War II, the Dakota accompanied the RAF to Greece and was heavily used to supply British forces there. Dakotas comprised the only South African Air Force aircraft to be operated there. Many were transferred to the RHAF, as were a number of C-47s from US stocks. Some were outfitted with crude bomb racks for use on heavier raids.
Hawker Hurricane: A single unit of Hurricane Mark IV aircraft, No. 6 Sqn., deployed with the first RAF units, but was withdrawn before taking a role in the conflict.
Martin Baltimore: A small number of these light bombers were acquired by the RHAF from the RAF and employed by No. 13 Sqn. in general support duties.
North American T-6 Texan and Harvard: Large numbers of these useful aircraft were operated by the RHAF during the civil war. Most were AT-6 versions from the United States, although a number of the Harvard model from the RAF were acquired as well. They were useful as liaison, observation, and light strike aircraft and were a critical part of the effectiveness of other Greek strike aircraft during the operations in 1948.
Supermarine Spitfire: Backbone of both the RAF and RHAF during their operations in the war, the Spitfire was operated in both Mark V and Mark IX versions for most of the conflict. The RHAF did begin receiving some Mark XVI models later in the conflict, while the RAF had operated a number of the Mark XI for photo-reconnaissance. Heavily used for strafing and later for napalm strikes, the Spitfire lacked range and ammunition in the strike role. Additionally, it proved more vulnerable to ground fire than the other types operated by the RHAF.
Supermarine Walrus: A single unit of these amphibian aircraft was deployed for mine-spotting duties in the Adriatic.
Vickers Wellington: Past its primary life as a bomber, Wellingtons of the RAF Coastal Command were deployed to Greece to assist RAF forces there. They carried out a number of support tasks, including leaflet and bombing missions. Originally the Mark XIII was used, although some Mark XIV also arrived. A small number found their way into the Greek inventory.
Το Χαρικέην ήταν βομβαρδιστικό , το σπιτφάιαρ όχι. Eπιμένω ότι το 1949 δεν υπήρχε Βασιλική Αεροπορία και P-47 βομβαρδίσανε το Γράμμο..
- Highlander
- Δημοσιεύσεις: 17451
- Εγγραφή: 24 Ιούλ 2018, 16:43
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
Ο ΣΗΡΙΖΑ ΥΠΟΧΡΑΙΩΝΕ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΑΙΣ ΝΑ ΜΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΡΟΥΝ ΑΝΕΝΟΧΛΙΤΟΙ ΟΙ ΜΠΑΧΑΛΑΚΙΔΕΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΝΑΝΤΗΟΝ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ. ΔΙΕΔΟΣΤΑΙ11!!!11nostromos έγραψε: 27 Αύγ 2019, 21:23 οποιος θελει να κανει τον φιλανθρωπο ας το κανει με τη δικη του περιουσια ... το να βγαζει ο Συριζα μεταναστες ως καλυψη των στεκιων των μπαχαλακιδων ειναι τουλαχιστον υποκρισια ... κυβερνηση ητανε ας φροντιζε να τους βρει στεγη
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
κοψε την αποπειρα χιουμορ ... δεν το εχειςHighlander έγραψε: 27 Αύγ 2019, 21:44Ο ΣΗΡΙΖΑ ΥΠΟΧΡΑΙΩΝΕ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΑΙΣ ΝΑ ΜΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΡΟΥΝ ΑΝΕΝΟΧΛΙΤΟΙ ΟΙ ΜΠΑΧΑΛΑΚΙΔΕΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΝΑΝΤΗΟΝ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ. ΔΙΕΔΟΣΤΑΙ11!!!11nostromos έγραψε: 27 Αύγ 2019, 21:23 οποιος θελει να κανει τον φιλανθρωπο ας το κανει με τη δικη του περιουσια ... το να βγαζει ο Συριζα μεταναστες ως καλυψη των στεκιων των μπαχαλακιδων ειναι τουλαχιστον υποκρισια ... κυβερνηση ητανε ας φροντιζε να τους βρει στεγη
η προσοχη μας στο Καστελοριζο
- Nandros
- Δημοσιεύσεις: 28770
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
- Phorum.gr user: Nandros
- Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία
Re: "Εσπασε" το άβατο στα Εξάρχεια
Στο παραπάνω κείμενο, όπου RHAF = Royal Hellenic Air Force.Στύγιος έγραψε: 27 Αύγ 2019, 21:40Το Χαρικέην ήταν βομβαρδιστικό , το σπιτφάιαρ όχι. Eπιμένω ότι το 1949 δεν υπήρχε Βασιλική Αεροπορία και P-47 βομβαρδίσανε το Γράμμο..Nandros έγραψε: 27 Αύγ 2019, 21:28Aircraft of the Greek Civil WarΣτύγιος έγραψε: 27 Αύγ 2019, 21:17
Εγώ ξέρω ότι Χαρικέην και P -47 πήραν μέρος. Αν κάνω λάθος ζητώ συγγνώμη.
Airspeed Oxford: A small number of these utility aircraft were used by the RHAF for liaison and transport.
Auster: A ubiquitous light plane of the period, the RHAF used the Auster as an observation and liaison aircraft and for numerous light duties. Most were A.O.P. 6 models.
Avro Anson: Some of these utility aircraft were employed by the RHAF from the force's formation through the end of the civil war.
Bristol Beaufighter: A heavier ground-attack aircraft, the Beaufighter Mark VIF (and some Mark VIII) was used by No. 108 Sqn. during the early RAF involvement in Greece. These were replaced by later model Mark X Beaufighters of No. 252 Sqn. later, although they were not heavily used by that point. The Beaufighters armed with rockets were particularly effective as an early support aircraft in operations during 1945. The Beaufighter ended its role with the withdrawal of No. 252 Sqn. in 1946.
Curtiss SB2C Helldiver: Forty of these dive bombers were acquired by the RHAF in late 1948 from the United States Navy. They proved to be the best strike aircraft of the RHAF and played an important role in the final operations to end the civil war.
deHavilland Mosquito: Only a few of these aircraft were utilized by RAF units in Greece, with a small number of Mark XXVI aircraft employed by No. 55 Sqn. After the withdrawal of RAF units, however, it was reported that Mosquitoes of No. 13 Sqn. conducted reconnaissance during 1948 on behalf of the Greek government.
Douglas Boston: This light bomber was the backbone of the RAF units which maintained a presence in Greece from the end of active operations in 1945 to the withdrawal of the RAF in 1946.
Douglas C-47 Skytrain and Dakota: Primary transport of the Allies in the later half of World War II, the Dakota accompanied the RAF to Greece and was heavily used to supply British forces there. Dakotas comprised the only South African Air Force aircraft to be operated there. Many were transferred to the RHAF, as were a number of C-47s from US stocks. Some were outfitted with crude bomb racks for use on heavier raids.
Hawker Hurricane: A single unit of Hurricane Mark IV aircraft, No. 6 Sqn., deployed with the first RAF units, but was withdrawn before taking a role in the conflict.
Martin Baltimore: A small number of these light bombers were acquired by the RHAF from the RAF and employed by No. 13 Sqn. in general support duties.
North American T-6 Texan and Harvard: Large numbers of these useful aircraft were operated by the RHAF during the civil war. Most were AT-6 versions from the United States, although a number of the Harvard model from the RAF were acquired as well. They were useful as liaison, observation, and light strike aircraft and were a critical part of the effectiveness of other Greek strike aircraft during the operations in 1948.
Supermarine Spitfire: Backbone of both the RAF and RHAF during their operations in the war, the Spitfire was operated in both Mark V and Mark IX versions for most of the conflict. The RHAF did begin receiving some Mark XVI models later in the conflict, while the RAF had operated a number of the Mark XI for photo-reconnaissance. Heavily used for strafing and later for napalm strikes, the Spitfire lacked range and ammunition in the strike role. Additionally, it proved more vulnerable to ground fire than the other types operated by the RHAF.
Supermarine Walrus: A single unit of these amphibian aircraft was deployed for mine-spotting duties in the Adriatic.
Vickers Wellington: Past its primary life as a bomber, Wellingtons of the RAF Coastal Command were deployed to Greece to assist RAF forces there. They carried out a number of support tasks, including leaflet and bombing missions. Originally the Mark XIII was used, although some Mark XIV also arrived. A small number found their way into the Greek inventory.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE ... F%83%CE%B7
Ελληνική Πολεμική Αεροπορία
Κατά την περίοδο της Βασιλευομένης Δημοκρατίας η αεροπορική δύναμη ονομαζόταν Ελληνική Βασιλική Αεροπορία (EBA).
Μετά την υποχώρηση των γερμανικών δυνάμεων από την Ελλάδα το 1944 και την απελευθέρωση η Ελληνική Αεροπορία επέστρεψε στη χώρα, όπου και έλαβε μέρος στον Εμφύλιο Πόλεμο, που κράτησε μέχρι το 1949.
Εγώ έφερα πηγές που σε διαψεύδουν.
Περιμένω τις δικές σου πηγές.
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 167 Απαντήσεις
- 3414 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Λίνο Βεντούρα
-
- 45 Απαντήσεις
- 1710 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Esperos
-
- 0 Απαντήσεις
- 236 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Kauldron
-
- 206 Απαντήσεις
- 4021 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΓΑΛΗ