Japetus έγραψε: 15 Αύγ 2019, 11:45
Υπάρχει ολόκληρη προϊστορία... Απίστευτες κόντρες μεταξύ δημοτικών αρχών και εφοπλιστή Μανούση της εταιρείας Σάος και απίστευτη φαγωμάρα...
Σε ένα νησί που φημίζεται τόσο για την ιδιαιτερότητα των κατοίκων του όσο και για το ποιόν των τουριστών του...
Απίστευτα πράγματα συνέβησαν τις προηγούμενες μέρες που δυστυχώς ήταν μια σειρά πολύ κακών συγκυριών...
Μετά τη μηχανική βλάβη του 'Σάος', αμέσως προσέτρεξε για βοήθεια αμφίπλωρο από τη Θάσο -στην αρχή ναυλωμένο από τον Μανούση και μετά από τη δημοτική αρχή- που βοήθησε για τρεις μέρες που όμως δεν μπορεί να εκτελέσει δρομολόγια όταν έχει πάνω από 5 μποφόρ. Τα πλοία αυτά, τα αμφίπλωρα και οι κλασικές παντόφλες, είναι σχεδιασμένα για πορθμειακές συνδέσεις, χωρίς καρίνα, που δεν βγαίνουν σε ανοιχτή θάλασσα. Το συγκεκριμένο βέβαια, έχει τη δυνατότητα να εκτελέσει και πλόες β' κατηγορίας αλλά μόνο ως οχηματαγωγό και όχι ως επιβατηγό, γι αυτό και δεν παίρνει επιβάτες... Την ίδια στιγμή, όσο ο καιρός ήταν καλός, πλόες εκτελούσε και το ταχύπλοο της 'Σάος' που μετέφερε μόνο επιβάτες...
Η λύση που δόθηκε με τη δρομολόγηση του Αζόρες Εξπρές, ήταν συνετή καθώς ήταν το μόνο πλοίο που υπήρχε διαθέσιμο και ήταν σταθμευμένο στο Πέραμα χωρίς να εκτελεί δρομολόγια. Ίσως το πλήρωμα να ναυτολογήθηκε λίγο βιαστικά, το πλοίο να ήταν καιρό χωρίς δοκιμαστικό δρομολόγιο, όμως απέπλευσε και εν μέσω σφοδρών ανέμων προσέγγισε μετά από ολοήμερη πορεία την Αλεξανδρούπολη, φόρτωσε επιβάτες και απέπλευσε τα μεσάνυχτα για Σαμοθράκη.
Εκεί λόγω των ανέμων όπως λέγεται δεν μπόρεσε να δέσει -το λιμάνι είναι όντως μικρό, αλλά αυτό δεν εμπόδιζε στο παρελθόν μεγαλύτερα πλοία να δέσουν- και χωρίς να επιχειρήσει να προσεγγίσει επέστρεψε με χαμηλή ταχύτητα στην Αλεξανδρούπολη. Δυστυχώς, παρά των όσων λέγονται και ακούγονται (βλάβη μηχανής, καιρός, απειρία πληρώματος) για μένα ο κύριος λόγος επιστροφής του πλοίου είναι οι διενέξεις μεταξύ πληρώματος και αγανακτισμένων επιβατών που απείλησαν, κατέλαβαν χώρους, προξένησαν ζημιές ακόμα και κλοπές -που κάποιοι ανόητοι είχαν το θράσος σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης να κοκορευτούν ότι έκαναν 'απαλλοτριώσεις'-. Όλα αυτά αποσιωπήθηκαν από τα ΜΜΕ και την επόμενη μέρα έβγαλε ο καπετάνιος μια λιτή ανακοίνωση ότι αιτείται αποδρομολόγησης λόγω ελλιπών υποδομών στο λιμάνι..
Λόγω σφοδρών ανέμων κανένα πλοίο από αυτά που είναι σε ετοιμότητα δεν κατάφερε τις επόμενες δυο μέρες να προσεγγίσει (το ταχύπλοο Ζέφυρος δηλαδή και το οχηματαγωγό Άναξ) και φτάσαμε στη χθεσινή μέρα που έπεσε ο καιρός και ξανάρχισαν τα δρομολόγια, επιστρατεύοντας επιπλέον και το καταμαράν Άνδρος τζετ που κατέπλευσε από τη Νάξο αφήνοντας προσωρινά τα εκεί δρομολόγιά του και τα κομμένα εισιτήριά του για να συνδράμει της κατάστασης και να αποσυμφορήσει το νησί.. Παρόλα αυτά οι γνωστοί άγνωστοι τουρίστες του κάμπιγκ του νησιού δεν είχαν την υπομονή να το περιμένουν και μόλις προσέγγισε πρώτο το Άναξ για να παραλάβει αυτοκίνητα χθες το βράδι, και ενώ γνωρίζανε ότι δεν επιτρέπεται να πάρει παρά μόνο οχήματα, επιχείρησαν να μπουκάρουν με το ζόρι.. Λιμενικοί και πλήρωμα τους εμπόδισαν και ο καπετάνιος έχοντας προλάβει να φορτώσει μόνο δεκαπέντε οχήματα και πολύ καλά κάνοντας, σηκώθηκε και έφυγε.. Υπάρχουν και βιντεάκια με τους 'αγανακτισμένους' να προτρέπουν να λιθοβολήσουν το πλοίο....
Σήμερα και τα τρία πλοία στη γραμμή βοηθούν στην εκτόνωση της κατάστασης πραγματοποιώντας αλλεπάλληλα δρομολόγια και λογικά, μέχρι το βράδυ θα έχει αποσυμφορηθεί η κατάσταση στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης και ελπίζουμε από αύριο όλα να γυρίσουν πάλι στο κανονικό τους ρυθμό...
Φυσικά αυτό δεν λύνει το χρόνιο πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με την ενδοχώρα, ελπίζουμε το Σάος να επισκευαστεί για να δώσει λύση αφού φύγουν τα εκτάκτως ναυλωμένα Άναξ και Άνδρος τζετ, και να υπάρξει μια συνεννόηση των αρχών του νησιού -τόσο της απερχόμενης όσο και της καινούριας δημοτικής αρχής- για να βρεθεί μια λύση. Ο ίδιος ο πλοιοκτήτης της Σάος δήλωσε ότι μετά από τόσα χρόνια στο νησί και ψυχικής φθοράς, θα αποχωρήσει επιχειρηματικά από το νησί μετά από αυτά που συνέβησαν...