Ο Λιακό βρήκε τον ανταγωνιστή του από την απέναντι όχθη.
Βρε αφήστε τον σας λέω. Δείτε λίγο τι έγραψε και με τι συχνότητα πέτάει σχόλια το ένα πίσω από το άλλο. Δεν είναι καλά. Ας πάει σπίτι του κάποιος που τον ξέρει να τσεκάρει.
Nero έγραψε: 04 Μάιος 2019, 17:51
Τι σχήμα περι απογόνων και προγόνων που έχει στο μυαλό σου είναι εντελώς παιδικό, νηπιακό θα έλεγα
Nero. Υπάρχουν στοιχεία πολιτισμικά μεταξύ των οποίων μπορείς να βρεις συγγένειες ή να μην βρεις. Και όταν ρωτάει η Juno αν υπάρχει άλλος λαός που να έχει περισσότερα κοινά στοιχεία με εκείνους από εμάς νομίζω ότι το ερώτημα είναι νόμιμο και δίκαιο.
Σε ένα παρόμοιο θέμα είχα απαντήσει τα παρακάτω στο Northern. Spoiler
Δεν σου μίλησα για συγγένεια αίματος ή για DNA ή οτιδήποτε σχετικό μεταξύ των Ελλήνων και των αρχαίων Ελλήνων. Δεν θα μου έκανε εντύπωση να υπάρχει μεγαλύτερη συγγένεια στο DNA μεταξύ ημών και εκείνων αλλά ας μιλήσει κάποιος που τα κατέχει αυτά. Δεν τα ξέρω και δεν με πολυενδιαφέρουν.
1. Το ότι είμαστε ανοργάνωτο κράτος και η παιδεία μας ή τα τρέχοντα επιστημονικά μας επιτεύγματα μέτρια δεν δικαιολογεί το να θεωρείται κάποιος άλλος απόγονος περισσότερο από εμάς. Άντε πες πχ στην Αθηνά Ωνάση ότι δεν είναι απόγονος του Αριστοτέλη επειδή ας πούμε δεν έχει το επιχειρηματικό του δαιμόνιο
2. Έχεις μια αδικαιολόγητα κακή εντύπωση για το Βυζάντιο. Μπορεί να υπήρξαν καταστροφές έργων και συγγραμμάτων αλλά περιορίζεσαι μόνο σε αυτό. Αν στο μυαλό σου ως Βυζάντιο έχεις μόνο μία μεγάλη αυτοκρατορία με θεοκρατία και ίντριγκες ανάμεσα στους διεκδικητές του θρόνου, απλά επιλέγεις να πιστεύεις κάτι που ταιριάζει στην άποψή σου. Το Βυζάντιο στις δόξες του δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την Δύση. Έχει λογίους, τέχνη και επιστήμες. Δεν είναι μία υπανάπτυκτη στρατιωτική μηχανή.
3. Το τι εξέλιξη υπήρχε εκεί το φανερώνουν όχι μόνο τα αρχιτεκτονικά έργα που διασώζονται αλλά και η σημαντικότατη επίδραση των Ελλήνων λογίων που καταφεύγουν μετά την πτώση του στην Δύση (κυρίως Ιταλία) και έχουν ενεργό ρόλο στην Αναγέννηση.
4. Προσπέρασες εντελώς την μητρική γλώσσα. Είτε σου αρέσει είτε όχι η γλώσσα μας είναι ότι κοντινότερο στην αρχαία ελληνική. Η μητρική γλώσσα που μαθαίνεις όταν στα πρώτα στάδια γνωρίζεις τον κόσμο, όταν αναπτύσσονται οι έννοιες είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον τρόπο που σκέπτεσαι και αντιλαμβάνεσαι τα πράγματα.
5. Στο ζήτημα της παιδείας και των συνηθειών. Δες για παράδειγμα την επίδραση της Pop κουλτούρας που είναι κατά κύριο λόγο αμερικάνικη στην σύγχρονη εποχή. Ντυνόμαστε με τα ρούχα τους, βλέπουμε τις ταινίες τους και ξεσηκώνουμε μόδες; Σαφώς. Είμαστε Αμερικανοί; Όχι βέβαια αν και επηρεαζόμαστε σε μεγάλο βαθμό. Δεν αρκούν τα παραπάνω. Το ίδιο δεν αρκεί και για έναν Σκανδιναβό που θα εντρυφήσει στην μελέτη του αρχαίου κόσμου ώστε να τον χαρακτηρίσεις "Έλληνα". Και μόνο που χρησιμοποιούμε κατ' εξοχήν 2 αμερικάνικες εφευρέσεις (τον υπολογιστή και το κινητό) θα έπρεπε να μας θεωρείς όλους Αμερικανούς. Όπως λοιπόν όλοι σήμερα χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή που αποτελεί ένα σημαντικότατο εργαλείο, δεν γινόμαστε Αμερικανοί, ομοίως και αυτοί δεν γίνονται Έλληνες όταν εξελίσσουν το θέατρο, όταν έχουν ως πολίτευμα την δημοκρατία, όταν φιλοσοφούν. Το ότι τα επιτεύγματα του ανθρώπινου πνεύματος γίνονται κληροδότημα όλης της ανθρωπότητας δεν σημαίνει ότι αυτοί που τα επινόησαν παύουν πλέον να είναι πρόγονοί μας και γίνονται εκείνων που τα εξελίσσουν περισσότερο.
6. Υπάρχουν πολλά χαρακτηριστικά αλλά ένα είναι κύριο και εφόσον ζεις στο εξωτερικό θα σου έχει κάνει μεγαλύτερη εντύπωση: "ποιος είμαι εγώ;" - "ποιος είσαι εσύ" ή στο πιο λαϊκό "ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε;"
Όσο ενοχλητική και αν σου ακούγεται (και είναι) αυτή η έκφραση κρύβει μια στάση απέναντι στα πράγματα η οποία χαρακτήρισε αυτή την γωνιά της γης και πυροδότησε τρομακτικές εξελίξεις σε διάφορους τομείς.
* Αμφισβητήθηκε το θείο, η δύναμη ή οι ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του -> προσπάθεια κατανόησης αρχών, ιδιαίτερα σημαντική για την ανάπτυξη των επιστημών
* Αμφισβητήθηκε η αρχή και εξουσία του άρχοντα/βασιλιά/τυράννου (-> εκλογές για επιλογή του καλύτερου/καταλληλότερου -> δημοκρατία)
* Το άτομο συνειδητοποιεί την διαφορετικότητά του και διεκδικεί τα πρωτεία σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας -> τεράστια ώθησε στις τέχνες αφού αυτό που κάνω εγώ πρέπει να είναι χαρακτηριστικά διαφορετικό από το δικό σου. Το υπογράφω κιόλας
Μπορείς βεβαίως εδώ να προσθέσεις και όλα τα κουσούρια που συνοδεύουν διαχρονικά το πόσο ατομικιστές είμαστε.
7. Μην προσπερνάς επίσης την επίδραση 400 χρόνων κατοχής από έναν λιγότερο πολιτισμένο κατακτητή.
Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά στοιχεία είναι η κοσμοαντίληψη και στάση ζωής του ανθρώπου. Η ατομικότητα ή οποία έγινε κινητήριος δύναμη μιας σειράς εξελίξεων στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Ξέρουμε κάτι για αυτό αναφορικά με τους Κυκλαδίτες;
Ζαποτέκος έγραψε: 04 Μάιος 2019, 16:40
Μεγάλο μέρος της υστεροκυκλαδικής περιόδου ( και της υστερομινωικής/τμήμα της νεοανακτορικής και της μετανακτορικής περιόδου ) ήταν σίγουρα ελληνικά.
Από πότε περίπου; Ποια είναι τα στοιχεία που συνηγορούν σε αυτό και δεν υπάρχουν πριν;
Για το κυρίως θέμα τώρα, δεν γνωρίζουμε τι γλώσσα μιλούσαν οι προϊστορικοί Κυκλαδίτες και μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ εφόσον δεν άφησαν κάποια γραφή που να αναμένει αποκρυπτογράφηση όπως οι Μινωίτες (όπου εκεί υπάρχει ελπίδα κάποια στιγμή να μάθουμε). Επομένως δεν μπορεί να θεωρηθεί ο πολιτισμός τους ελληνικός και οι φορείς του Ελληνες.
Θεωρείται συνήθως μη ελληνικός/προελληνικός πολιτισμός για λόγους όπως:
α) Ξεκινά από τα τέλη της 4ης χιλιετίας π.Χ. και ένα μεγάλο μέρος του χρονικά ακμάζει σε περίοδο που προηγείται της παραδοσιακής θεωρίας περί άφιξης των Ελλήνων γύρω στο 2200π.Χ. Η γενική κατεύθυνση των πρώιμων ελληνόφωνων (Μυκηναίων και λοιπών ελληνικών φύλων της ιστορικής περιόδου) είναι από την ηπειρωτική Ελλάδα προς το Αιγαίο και τα μικρασιατικά παράλια.
β)Αρχαίες μαρτυρίες αναφέρουν ότι στα περισσότερα νησιά κατοικούσαν βάρβαροι.
γ) Πολλά ονόματα των Κυκλάδων δεν έχουν ελληνική ετυμολογία (Κύθνος, Μύκονος, Σίφνος, Σέριφος, Πάρος, Νάξος, Τήνος κ.α.). Άρα κάποια απ' αυτά θα πρέπει να αποτελούν γλωσσικό κατάλοιπο των παλιότερων κατοίκων του Κυκλαδικού πολιτισμού.
Jimmy81 έγραψε: 04 Μάιος 2019, 18:13
Για το κυρίως θέμα τώρα, δεν γνωρίζουμε τι γλώσσα μιλούσαν οι προϊστορικοί Κυκλαδίτες και μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ εφόσον δεν άφησαν κάποια γραφή που να αναμένει αποκρυπτογράφηση όπως οι Μινωίτες (όπου εκεί υπάρχει ελπίδα κάποια στιγμή να μάθουμε). Επομένως δεν μπορεί να θεωρηθεί ο πολιτισμός τους ελληνικός και οι φορείς του Ελληνες.
Θεωρείται συνήθως μη ελληνικός/προελληνικός πολιτισμός για λόγους όπως:
α) Ξεκινά από τα τέλη της 4ης χιλιετίας π.Χ. και ένα μεγάλο μέρος του χρονικά ακμάζει σε περίοδο που προηγείται της παραδοσιακής θεωρίας περί άφιξης των Ελλήνων γύρω στο 2200π.Χ. Η γενική κατεύθυνση των πρώιμων ελληνόφωνων (Μυκηναίων και λοιπών ελληνικών φύλων της ιστορικής περιόδου) είναι από την ηπειρωτική Ελλάδα προς το Αιγαίο και τα μικρασιατικά παράλια.
β)Αρχαίες μαρτυρίες αναφέρουν ότι στα περισσότερα νησιά κατοικούσαν βάρβαροι.
γ) Πολλά ονόματα των Κυκλάδων δεν έχουν ελληνική ετυμολογία (Κύθνος, Μύκονος, Σίφνος, Σέριφος, Πάρος, Νάξος, Τήνος κ.α.). Άρα κάποια απ' αυτά θα πρέπει να αποτελούν γλωσσικό κατάλοιπο των παλιότερων κατοίκων του Κυκλαδικού πολιτισμού.
Nero έγραψε: 04 Μάιος 2019, 17:51
Τι σχήμα περι απογόνων και προγόνων που έχει στο μυαλό σου είναι εντελώς παιδικό, νηπιακό θα έλεγα
Nero. Υπάρχουν στοιχεία πολιτισμικά μεταξύ των οποίων μπορείς να βρεις συγγένειες ή να μην βρεις. Και όταν ρωτάει η Juno αν υπάρχει άλλος λαός που να έχει περισσότερα κοινά στοιχεία με εκείνους από εμάς νομίζω ότι το ερώτημα είναι νόμιμο και δίκαιο.
Σε ένα παρόμοιο θέμα είχα απαντήσει τα παρακάτω στο Northern. Spoiler
Δεν σου μίλησα για συγγένεια αίματος ή για DNA ή οτιδήποτε σχετικό μεταξύ των Ελλήνων και των αρχαίων Ελλήνων. Δεν θα μου έκανε εντύπωση να υπάρχει μεγαλύτερη συγγένεια στο DNA μεταξύ ημών και εκείνων αλλά ας μιλήσει κάποιος που τα κατέχει αυτά. Δεν τα ξέρω και δεν με πολυενδιαφέρουν.
1. Το ότι είμαστε ανοργάνωτο κράτος και η παιδεία μας ή τα τρέχοντα επιστημονικά μας επιτεύγματα μέτρια δεν δικαιολογεί το να θεωρείται κάποιος άλλος απόγονος περισσότερο από εμάς. Άντε πες πχ στην Αθηνά Ωνάση ότι δεν είναι απόγονος του Αριστοτέλη επειδή ας πούμε δεν έχει το επιχειρηματικό του δαιμόνιο
2. Έχεις μια αδικαιολόγητα κακή εντύπωση για το Βυζάντιο. Μπορεί να υπήρξαν καταστροφές έργων και συγγραμμάτων αλλά περιορίζεσαι μόνο σε αυτό. Αν στο μυαλό σου ως Βυζάντιο έχεις μόνο μία μεγάλη αυτοκρατορία με θεοκρατία και ίντριγκες ανάμεσα στους διεκδικητές του θρόνου, απλά επιλέγεις να πιστεύεις κάτι που ταιριάζει στην άποψή σου. Το Βυζάντιο στις δόξες του δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την Δύση. Έχει λογίους, τέχνη και επιστήμες. Δεν είναι μία υπανάπτυκτη στρατιωτική μηχανή.
3. Το τι εξέλιξη υπήρχε εκεί το φανερώνουν όχι μόνο τα αρχιτεκτονικά έργα που διασώζονται αλλά και η σημαντικότατη επίδραση των Ελλήνων λογίων που καταφεύγουν μετά την πτώση του στην Δύση (κυρίως Ιταλία) και έχουν ενεργό ρόλο στην Αναγέννηση.
4. Προσπέρασες εντελώς την μητρική γλώσσα. Είτε σου αρέσει είτε όχι η γλώσσα μας είναι ότι κοντινότερο στην αρχαία ελληνική. Η μητρική γλώσσα που μαθαίνεις όταν στα πρώτα στάδια γνωρίζεις τον κόσμο, όταν αναπτύσσονται οι έννοιες είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον τρόπο που σκέπτεσαι και αντιλαμβάνεσαι τα πράγματα.
5. Στο ζήτημα της παιδείας και των συνηθειών. Δες για παράδειγμα την επίδραση της Pop κουλτούρας που είναι κατά κύριο λόγο αμερικάνικη στην σύγχρονη εποχή. Ντυνόμαστε με τα ρούχα τους, βλέπουμε τις ταινίες τους και ξεσηκώνουμε μόδες; Σαφώς. Είμαστε Αμερικανοί; Όχι βέβαια αν και επηρεαζόμαστε σε μεγάλο βαθμό. Δεν αρκούν τα παραπάνω. Το ίδιο δεν αρκεί και για έναν Σκανδιναβό που θα εντρυφήσει στην μελέτη του αρχαίου κόσμου ώστε να τον χαρακτηρίσεις "Έλληνα". Και μόνο που χρησιμοποιούμε κατ' εξοχήν 2 αμερικάνικες εφευρέσεις (τον υπολογιστή και το κινητό) θα έπρεπε να μας θεωρείς όλους Αμερικανούς. Όπως λοιπόν όλοι σήμερα χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή που αποτελεί ένα σημαντικότατο εργαλείο, δεν γινόμαστε Αμερικανοί, ομοίως και αυτοί δεν γίνονται Έλληνες όταν εξελίσσουν το θέατρο, όταν έχουν ως πολίτευμα την δημοκρατία, όταν φιλοσοφούν. Το ότι τα επιτεύγματα του ανθρώπινου πνεύματος γίνονται κληροδότημα όλης της ανθρωπότητας δεν σημαίνει ότι αυτοί που τα επινόησαν παύουν πλέον να είναι πρόγονοί μας και γίνονται εκείνων που τα εξελίσσουν περισσότερο.
6. Υπάρχουν πολλά χαρακτηριστικά αλλά ένα είναι κύριο και εφόσον ζεις στο εξωτερικό θα σου έχει κάνει μεγαλύτερη εντύπωση: "ποιος είμαι εγώ;" - "ποιος είσαι εσύ" ή στο πιο λαϊκό "ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε;"
Όσο ενοχλητική και αν σου ακούγεται (και είναι) αυτή η έκφραση κρύβει μια στάση απέναντι στα πράγματα η οποία χαρακτήρισε αυτή την γωνιά της γης και πυροδότησε τρομακτικές εξελίξεις σε διάφορους τομείς.
* Αμφισβητήθηκε το θείο, η δύναμη ή οι ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του -> προσπάθεια κατανόησης αρχών, ιδιαίτερα σημαντική για την ανάπτυξη των επιστημών
* Αμφισβητήθηκε η αρχή και εξουσία του άρχοντα/βασιλιά/τυράννου (-> εκλογές για επιλογή του καλύτερου/καταλληλότερου -> δημοκρατία)
* Το άτομο συνειδητοποιεί την διαφορετικότητά του και διεκδικεί τα πρωτεία σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας -> τεράστια ώθησε στις τέχνες αφού αυτό που κάνω εγώ πρέπει να είναι χαρακτηριστικά διαφορετικό από το δικό σου. Το υπογράφω κιόλας
Μπορείς βεβαίως εδώ να προσθέσεις και όλα τα κουσούρια που συνοδεύουν διαχρονικά το πόσο ατομικιστές είμαστε.
7. Μην προσπερνάς επίσης την επίδραση 400 χρόνων κατοχής από έναν λιγότερο πολιτισμένο κατακτητή.
Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά στοιχεία είναι η κοσμοαντίληψη και στάση ζωής του ανθρώπου. Η ατομικότητα ή οποία έγινε κινητήριος δύναμη μιας σειράς εξελίξεων στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Ξέρουμε κάτι για αυτό αναφορικά με τους Κυκλαδίτες;
ρε συ, ποια ατομικότητα και ποια αμφισβήτηση του θείου μου λες. Μιλάμε για έναν μάλλον όχι πολύ μεγάλο αριθμό ψαράδων που ζούσαν που ζουσαν στα ξερονήσια του Αιγαίου και η κοινωνική τους οργάνωση ήταν τέτοια που τους επέτρεψε να φτιάχνουν ανθρώπινα ομοιώματα, διακοσμημένα οικιακά σκεύη και κοσμήματα από ψαροκόκαλο που σήμερα βρίσκουμε χαριτωμένα, δηλαδή έπαιζαν σε επίπεδα γηγενών της Πολυνησίας πάνω κάτω. Όταν λέμε πολιτισμό δεν εννοούμε κάτι τόσο περίπλοκο όσο της κλασικής Αθήνας. Βασικά και για τα επίπεδα της εποχής δεν νομίζω ότι πλησίαζαν και πολύ τη μέση Ανατολή, πως θα μπορούσαν άλλωστε με τα μέσα που είχαν....
Ζαποτέκος έγραψε: 04 Μάιος 2019, 16:40
Μεγάλο μέρος της υστεροκυκλαδικής περιόδου ( και της υστερομινωικής/τμήμα της νεοανακτορικής και της μετανακτορικής περιόδου ) ήταν σίγουρα ελληνικά.
Από πότε περίπου; Ποια είναι τα στοιχεία που συνηγορούν σε αυτό και δεν υπάρχουν πριν;
Γύρω στο 1400 π.Χ. πήγαν Μυκηναίοι στις Κυκλάδες και στην Κρήτη.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Nero έγραψε: 04 Μάιος 2019, 18:22
ρε συ, ποια ατομικότητα και ποια αμφισβήτηση του θείου μου λες. Μιλάμε για έναν μάλλον όχι πολύ μεγάλο αριθμό ψαράδων που ζούσαν που ζουσαν στα ξερονήσια του Αιγαίου και η κοινωνική τους οργάνωση ήταν τέτοια που τους επέτρεψε να φτιάχνουν ανθρώπινα ομοιώματα, διακοσμημένα οικιακά σκεύη και κοσμήματα από ψαροκόκαλο που σήμερα βρίσκουμε χαριτωμένα, δηλαδή έπαιζαν σε επίπεδα γηγενών της Πολυνησίας πάνω κάτω. Όταν λέμε πολιτισμό δεν εννοούμε κάτι τόσο περίπλοκο όσο της κλασικής Αθήνας. Βασικά και για τα επίπεδα της εποχής δεν νομίζω ότι πλησίαζαν και πολύ τη μέση Ανατολή, πως θα μπορούσαν άλλωστε με τα μέσα που είχαν....
Δεν γνωρίζω ούτε προσπαθώ να κάνω τον έξυπνο. Αυτός πάντως που κατασκευάζει κάτι τέτοιο δεν μου φαίνεται για απλός ψαράς. Εννοώ ότι μια τέτοια λεπτεπίλεπτη κατασκευή δεν γίνεται απλώς τρίβοντας πέτρες. Μοιάζει μάλλον με κάτι που φτιάχνει κάποιος που έχει περάσει κάποια προηγούμενα στάδια και έχει πλέον εξειδικευμένα εργαλεία.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ST48410 την 04 Μάιος 2019, 18:38, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Ζαποτέκος έγραψε: 04 Μάιος 2019, 16:40
Μεγάλο μέρος της υστεροκυκλαδικής περιόδου ( και της υστερομινωικής/τμήμα της νεοανακτορικής και της μετανακτορικής περιόδου ) ήταν σίγουρα ελληνικά.
Από πότε περίπου; Ποια είναι τα στοιχεία που συνηγορούν σε αυτό και δεν υπάρχουν πριν;
Γύρω στο 1400 π.Χ. πήγαν Μυκηναίοι στις Κυκλάδες και στην Κρήτη.
Οι γνωστές τοιχογραφίες στα ανάκτορα της Κνωσού σε ποιούς αποδίδονται; Ξέρουμε πότε χρονολογούνται;
Nero έγραψε: 04 Μάιος 2019, 17:51
Τι σχήμα περι απογόνων και προγόνων που έχει στο μυαλό σου είναι εντελώς παιδικό, νηπιακό θα έλεγα
Nero. Υπάρχουν στοιχεία πολιτισμικά μεταξύ των οποίων μπορείς να βρεις συγγένειες ή να μην βρεις. Και όταν ρωτάει η Juno αν υπάρχει άλλος λαός που να έχει περισσότερα κοινά στοιχεία με εκείνους από εμάς νομίζω ότι το ερώτημα είναι νόμιμο και δίκαιο.
Σε ένα παρόμοιο θέμα είχα απαντήσει τα παρακάτω στο Northern. Spoiler
Δεν σου μίλησα για συγγένεια αίματος ή για DNA ή οτιδήποτε σχετικό μεταξύ των Ελλήνων και των αρχαίων Ελλήνων. Δεν θα μου έκανε εντύπωση να υπάρχει μεγαλύτερη συγγένεια στο DNA μεταξύ ημών και εκείνων αλλά ας μιλήσει κάποιος που τα κατέχει αυτά. Δεν τα ξέρω και δεν με πολυενδιαφέρουν.
1. Το ότι είμαστε ανοργάνωτο κράτος και η παιδεία μας ή τα τρέχοντα επιστημονικά μας επιτεύγματα μέτρια δεν δικαιολογεί το να θεωρείται κάποιος άλλος απόγονος περισσότερο από εμάς. Άντε πες πχ στην Αθηνά Ωνάση ότι δεν είναι απόγονος του Αριστοτέλη επειδή ας πούμε δεν έχει το επιχειρηματικό του δαιμόνιο
2. Έχεις μια αδικαιολόγητα κακή εντύπωση για το Βυζάντιο. Μπορεί να υπήρξαν καταστροφές έργων και συγγραμμάτων αλλά περιορίζεσαι μόνο σε αυτό. Αν στο μυαλό σου ως Βυζάντιο έχεις μόνο μία μεγάλη αυτοκρατορία με θεοκρατία και ίντριγκες ανάμεσα στους διεκδικητές του θρόνου, απλά επιλέγεις να πιστεύεις κάτι που ταιριάζει στην άποψή σου. Το Βυζάντιο στις δόξες του δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την Δύση. Έχει λογίους, τέχνη και επιστήμες. Δεν είναι μία υπανάπτυκτη στρατιωτική μηχανή.
3. Το τι εξέλιξη υπήρχε εκεί το φανερώνουν όχι μόνο τα αρχιτεκτονικά έργα που διασώζονται αλλά και η σημαντικότατη επίδραση των Ελλήνων λογίων που καταφεύγουν μετά την πτώση του στην Δύση (κυρίως Ιταλία) και έχουν ενεργό ρόλο στην Αναγέννηση.
4. Προσπέρασες εντελώς την μητρική γλώσσα. Είτε σου αρέσει είτε όχι η γλώσσα μας είναι ότι κοντινότερο στην αρχαία ελληνική. Η μητρική γλώσσα που μαθαίνεις όταν στα πρώτα στάδια γνωρίζεις τον κόσμο, όταν αναπτύσσονται οι έννοιες είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον τρόπο που σκέπτεσαι και αντιλαμβάνεσαι τα πράγματα.
5. Στο ζήτημα της παιδείας και των συνηθειών. Δες για παράδειγμα την επίδραση της Pop κουλτούρας που είναι κατά κύριο λόγο αμερικάνικη στην σύγχρονη εποχή. Ντυνόμαστε με τα ρούχα τους, βλέπουμε τις ταινίες τους και ξεσηκώνουμε μόδες; Σαφώς. Είμαστε Αμερικανοί; Όχι βέβαια αν και επηρεαζόμαστε σε μεγάλο βαθμό. Δεν αρκούν τα παραπάνω. Το ίδιο δεν αρκεί και για έναν Σκανδιναβό που θα εντρυφήσει στην μελέτη του αρχαίου κόσμου ώστε να τον χαρακτηρίσεις "Έλληνα". Και μόνο που χρησιμοποιούμε κατ' εξοχήν 2 αμερικάνικες εφευρέσεις (τον υπολογιστή και το κινητό) θα έπρεπε να μας θεωρείς όλους Αμερικανούς. Όπως λοιπόν όλοι σήμερα χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή που αποτελεί ένα σημαντικότατο εργαλείο, δεν γινόμαστε Αμερικανοί, ομοίως και αυτοί δεν γίνονται Έλληνες όταν εξελίσσουν το θέατρο, όταν έχουν ως πολίτευμα την δημοκρατία, όταν φιλοσοφούν. Το ότι τα επιτεύγματα του ανθρώπινου πνεύματος γίνονται κληροδότημα όλης της ανθρωπότητας δεν σημαίνει ότι αυτοί που τα επινόησαν παύουν πλέον να είναι πρόγονοί μας και γίνονται εκείνων που τα εξελίσσουν περισσότερο.
6. Υπάρχουν πολλά χαρακτηριστικά αλλά ένα είναι κύριο και εφόσον ζεις στο εξωτερικό θα σου έχει κάνει μεγαλύτερη εντύπωση: "ποιος είμαι εγώ;" - "ποιος είσαι εσύ" ή στο πιο λαϊκό "ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε;"
Όσο ενοχλητική και αν σου ακούγεται (και είναι) αυτή η έκφραση κρύβει μια στάση απέναντι στα πράγματα η οποία χαρακτήρισε αυτή την γωνιά της γης και πυροδότησε τρομακτικές εξελίξεις σε διάφορους τομείς.
* Αμφισβητήθηκε το θείο, η δύναμη ή οι ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του -> προσπάθεια κατανόησης αρχών, ιδιαίτερα σημαντική για την ανάπτυξη των επιστημών
* Αμφισβητήθηκε η αρχή και εξουσία του άρχοντα/βασιλιά/τυράννου (-> εκλογές για επιλογή του καλύτερου/καταλληλότερου -> δημοκρατία)
* Το άτομο συνειδητοποιεί την διαφορετικότητά του και διεκδικεί τα πρωτεία σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας -> τεράστια ώθησε στις τέχνες αφού αυτό που κάνω εγώ πρέπει να είναι χαρακτηριστικά διαφορετικό από το δικό σου. Το υπογράφω κιόλας
Μπορείς βεβαίως εδώ να προσθέσεις και όλα τα κουσούρια που συνοδεύουν διαχρονικά το πόσο ατομικιστές είμαστε.
7. Μην προσπερνάς επίσης την επίδραση 400 χρόνων κατοχής από έναν λιγότερο πολιτισμένο κατακτητή.
Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά στοιχεία είναι η κοσμοαντίληψη και στάση ζωής του ανθρώπου. Η ατομικότητα ή οποία έγινε κινητήριος δύναμη μιας σειράς εξελίξεων στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Ξέρουμε κάτι για αυτό αναφορικά με τους Κυκλαδίτες;
ρε συ, ποια ατομικότητα και ποια αμφισβήτηση του θείου μου λες. Μιλάμε για έναν μάλλον όχι πολύ μεγάλο αριθμό ψαράδων που ζούσαν που ζουσαν στα ξερονήσια του Αιγαίου και η κοινωνική τους οργάνωση ήταν τέτοια που τους επέτρεψε να φτιάχνουν ανθρώπινα ομοιώματα, διακοσμημένα οικιακά σκεύη και κοσμήματα από ψαροκόκαλο που σήμερα βρίσκουμε χαριτωμένα, δηλαδή έπαιζαν σε επίπεδα γηγενών της Πολυνησίας πάνω κάτω. Όταν λέμε πολιτισμό δεν εννοούμε κάτι τόσο περίπλοκο όσο της κλασικής Αθήνας. Βασικά και για τα επίπεδα της εποχής δεν νομίζω ότι πλησίαζαν και πολύ τη μέση Ανατολή, πως θα μπορούσαν άλλωστε με τα μέσα που είχαν....
Ναι, οικισμοί με οργανωμένο οργανωμένο πολεοδομικό σχέδιο, μέγαρα (ανάκτορα ή ιερά;) και υπόγειες εγκαταστάσεις αποχέτευσης. Όπως αυτά στην Πολυνησία.
Αφού δεν σου βγαίνει απάντηση, γιατί άντε να βρεις ποιος άλλος τους διεκδικεί για να ζυγίσουμε ποιος είναι πιο κοντά τους, τώρα τους υποβιβάζεις σε πρωτόγονους.
Jimmy81 έγραψε: 04 Μάιος 2019, 18:21
Θα αφομοιώθηκαν από τους Ελληνες. Άλλοι μπορεί να διώχτηκαν σε κοντινούς τόπους (π.χ. Μικρά Ασία) και άλλοι να εξοντώθηκαν σε συγκρούσεις.
Τώρα θα δεις, θα σου κάνει και εσένα επίθεση ο Nero.
Εγώ συμφωνώ μαζί σου. Αν και αμφιβάλλω αν εξοντώθηκαν σε συγκρούσεις γιατί από αυτά που ξέρουμε δεν τους έχω ικανούς για καμία σοβαρή μάχη, προφανώς αφομοιώθηκαν.