!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μελέτη της γλώσσας, γραμματική, συντακτικό, σχολιασμοί και διευκρινίσεις.
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7871
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 »

skartados έγραψε:Μόνο στο λιντλ Σκοτ υπάρχει αυτή η έρμηνεια η οποία προέρχεται από παρετυμολογια,όπως ακριβώς πάρετεμολογει το λεξικό αυτό τη λέξη Ευρίπος και πολλές άλλες.
Δεν υπάρχει μόνο στο Liddel-Scott. Θα την βρεις και στα λεξικά του Μπαμπινιώτη και του Σταματάκου από αυτά που έχω εγώ τουλάχιστον. Μάλιστα το Liddel-Scott σου δίνει και παραπομπή από το Ιφιγένεια εν αυλίδι του Ευρυπίδη. Στο 420 λέει αλλ' ως μακράν ετείνον, Εύρυτον παρά κρήνιν αναψύχουσι (δηλ. "Επειδή όμως ο δρόμος ήτο πολύς, έμειναν ίν' αναπαυθώσι παρά τα δροσερά ύδατα πηγής").
skartados έγραψε:Οι Αιγύπτιοι έγραψαν αυτά που άκουσαν από τους Αχαιούς,δεν τα εβγαλαν από τον κωλο τους.
Σοβαρεψου λίγο.
Αυτό συνεβη και αργότερα.Πολλές ελληνικές προφορές τις γνωρίζουμε από τα δάνεια που δωθηκαν σε άλλες γλώσσες.
Τις γνωρίζουμε και από περιγραφές των αρχαίων γραμματικών. Το να βγάλεις συμπέρασμα για το τι έλεγαν οι Αχαιοί της δεύτερης χιλιετίας μόνο από το αιγυπτιακό κείμενο είναι επίφοβο. Στα δάνεια μπορεί να σημειωθούν μικροαλλαγές στους φθόγγους από την αρχική γλώσσα προς τη γλώσσα υποδοχής του δανείου. Δες για παράδειγμα τις φθογγικές αλλαγές που υπάρχουν στα τούρκικα "gübre" και "fırça" τα οποία προήλθαν από τα ελληνικά "κοπριά" και "βούρτσα" αντίστοιχα. Προφανώς οι τούρκικες λέξεις ηχητικά είναι κοντά στις ελληνικές αλλά όχι απόλυτα.
skartados έγραψε:Στα έπη,παρόλο που οι πρωταγωνιστές Αχαιοί και Τρώες έχουν την ίδια θρησκεία και λατρεύουν φυσικά τον Δία ως ανώτερο όλων των θεών,Ο Ομηρος τον όνομαζει πελασγικο,μας δινει να καταλάβουμε,ότι ο Δίας ήταν ο αρχέγονος θεός των πελασγών.
Για το "Ζευς Δωδωναίε Πελασγικε" υπάρχει και άλλη ερμηνεία. Ο Στράβων καταθέτει την άποψη του Σουίδα (Z, VII,12) που υποστηρίζει ότι το ιερό της Δωδώνης είχε προέλευση από τη Σκοτούσσα Πελασγία που ανήκει στην Θεσσαλία Πελασγιώτιδα, γι' αυτό και αποκαλούσαν το Δία που λατρευόταν εκεί Πελασγικό.
Αλλά και ως λατρεία των Πελασγών να το λάβουμε δεν ξέρουμε πόσο παλιά θα μπορούσε να είναι.
skartados έγραψε:Στη συνέχεια εχουμε την αναφορά του Ηροδότου ότι το ελληνικό έθνος όταν άρχισε να μιλα την Ελληνική γλωσσα ξεκοψε από το πελασγικο έθνος
Αυτή ισως είναι η μονη αναφορά σε ολόκληρη την αρχαία γραμματεία που θυμιζει την ιε θεωρία ,όπως την αντιλαμβανομαστε εμεις σημερα.
Υπάρχουν και καλύτερες όπως του Διόδωρου Σικελιώτη που λέει ότι όλα τα έθνη στην εποχή του κατάγονται από παλιές ομάδες ανθρώπων που μιλούσαν ξεχωριστές γλώσσες (Α.8). Ειδικά για την άφιξη των Ινδοευρωπαίων στην Ελλάδα οι καλύτερες πηγές στην αρχαία γραμματεία είναι αυτές που μνημονεύουν παλαιούς μη ελληνες κατοίκους και άλλες που εξιστορούν πώς οι Ελληνες έδιωξαν από περιοχές του ελλαδικού χώρου τους προηγούμενους κατοίκους. Σε μυθολογικό επίπεδο οι γιγαντομαχίες-τιτανομαχίες έχουν ερμηνευτεί από μερικούς και ως συγκρούσεις μεταξύ αυτόχθονων και εισβολέων.
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Δεν υπάρχει μόνο στο Liddel-Scott. Θα την βρεις και στα λεξικά του Μπαμπινιώτη και του Σταματάκου από αυτά που έχω εγώ τουλάχιστον. Μάλιστα το Liddel-Scott σου δίνει και παραπομπή από το Ιφιγένεια εν αυλίδι του Ευρυπίδη. Στο 420 λέει αλλ' ως μακράν ετείνον, Εύρυτον παρά κρήνιν αναψύχουσι (δηλ. "Επειδή όμως ο δρόμος ήτο πολύς, έμειναν ίν' αναπαυθώσι παρά τα δροσερά ύδατα πηγής").
Εμας μας ενδιαφέρει το όνομα ευρυτος.
Είδα τι γράφει ο Ευσταθίος στο Ομηρικο λεξικό του,πιο πολύ για τη σημασια της λέξης,όχι για την ετυμολογια και γράφει ότι σημαινει ελκυστος
Την έννοια αυτή την γράφει και ο ησυχιος για το ρυτο μεταξυ άλλων

ῥυτά>· ἱερά, τὰ ἡπατοσκόπα. ἢ τὰ ἑλκυστά
ῥυτοί>· ἑλκυστοί. λίθοι μεγάλοι, διὰ τὸ μέγεθος οὐ δυνάμενοι βα-
σταχθῆναι
ῥυτόν>· ποταμηδόν. πολύ, μέγα. ἑλκυστόν
https://el.m.wikisource.org/wiki/Γλώσσαι/Ρ
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Τις γνωρίζουμε και από περιγραφές των αρχαίων γραμματικών. Το να βγάλεις συμπέρασμα για το τι έλεγαν οι Αχαιοί της δεύτερης χιλιετίας μόνο από το αιγυπτιακό κείμενο είναι επίφοβο. Στα δάνεια μπορεί να σημειωθούν μικροαλλαγές στους φθόγγους από την αρχική γλώσσα προς τη γλώσσα υποδοχής του δανείου. Δες για παράδειγμα τις φθογγικές αλλαγές που υπάρχουν στα τούρκικα "gübre" και "fırça" τα οποία προήλθαν από τα ελληνικά "κοπριά" και "βούρτσα" αντίστοιχα. Προφανώς οι τούρκικες λέξεις ηχητικά είναι κοντά στις ελληνικές αλλά όχι απόλυτα.
Μια μας φέρνεις ως παράδειγμα τι έκαναν οι απατσι,μια οι Τούρκοι,στο τέλος θα μας φέρεις και εξωγήινους.
Τι να κανουμε ρε μητσο δυστυχώς δεν έχω ηχογραφήσει την προφορά των Ελλήνων της 2ης χιλιετίας πχ να την βαλω να παίζει σε σιντι.
Εφερα Ομως μια πηγή που αμφιβαλλω αν την γνωρίζουν σημερα 100 Έλληνες.Πες και κανένα ευχαριστώ.
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Για το "Ζευς Δωδωναίε Πελασγικε" υπάρχει και άλλη ερμηνεία. Ο Στράβων καταθέτει την άποψη του Σουίδα (Z, VII,12) που υποστηρίζει ότι το ιερό της Δωδώνης είχε προέλευση από τη Σκοτούσσα Πελασγία που ανήκει στην Θεσσαλία Πελασγιώτιδα, γι' αυτό και αποκαλούσαν το Δία που λατρευόταν εκεί Πελασγικό.
Αλλά και ως λατρεία των Πελασγών να το λάβουμε δεν ξέρουμε πόσο παλιά θα μπορούσε να είναι.
Αυτό για τον στραβωνα τώρα τι το εβαλες;Για να πεις μια ακόμα μαλακια για το τίποτα;
Έχει τεράστια σημασια για το θεμα μας ότι ενα από τα πιο κοινά χαρακτηριστικά των λεγομένων ινδοευρωπαιων,η λατρεία του Διός,θεωρείται Από τους παλαιότερους συγγραφείς ομηρο και Ησίοδο,ως λατρεία των αυτοχθόνων Πελασγών.
Φαντάσου να ευρισκες εσύ μια αναφορά που να έλεγε ζευς κουργκανικε.Θα Εβγαζες φωτογραφία τα αρχιδια σου και θα μας τα μοστραρες εδώ.
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Υπάρχουν και καλύτερες όπως του Διόδωρου Σικελιώτη που λέει ότι όλα τα έθνη στην εποχή του κατάγονται από παλιές ομάδες ανθρώπων που μιλούσαν ξεχωριστές γλώσσες (Α.8). Ειδικά για την άφιξη των Ινδοευρωπαίων στην Ελλάδα οι καλύτερες πηγές στην αρχαία γραμματεία είναι αυτές που μνημονεύουν παλαιούς μη ελληνες κατοίκους και άλλες που εξιστορούν πώς οι Ελληνες έδιωξαν από περιοχές του ελλαδικού χώρου τους προηγούμενους κατοίκου
Χιλιοαπαντημενα όλα αυτά.Για να μην το κουραζουμε δίνω 1000 ευρώ για έστω μιση αναφορά στην αρχαία γραμματεία ότι οι Έλληνες ήρθαν από αλλού.
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Σε μυθολογικό επίπεδο οι γιγαντομαχίες-τιτανομαχίες έχουν ερμηνευτεί από μερικούς και ως συγκρούσεις μεταξύ αυτόχθονων και εισβολέων.
:smt126 :smt126
Δεν πας καλά μητσο,,για κανένα κοκτέιλ φάρμακων σε βλεπω
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

ς συνεχίσω λίγο τον συλλογισμό μου.
Είναι σίγουρο πως ένα κοινό. χαρακτηριστικό των λεγόμενων ιε λαών είναι η λατρεία του Δία.
Υπάρχει από την Ινδία ως ντιαςπιτερ μεχρι την Ιταλία ως τζουπιτερ.
Στα έπη,παρόλο που οι πρωταγωνιστές Αχαιοί και Τρώες έχουν την ίδια θρησκεία και λατρεύουν φυσικά τον Δία ως ανώτερο όλων των θεών,Ο Ομηρος τον όνομαζει πελασγικο,μας δινει να καταλάβουμε,ότι ο Δίας ήταν ο αρχέγονος θεός των πελασγών.

Στη συνέχεια εχουμε την αναφορά του Ηροδότου ότι το ελληνικό έθνος όταν άρχισε να μιλα την Ελληνική γλωσσα ξεκοψε από το πελασγικο έθνος
Αυτή ισως είναι η μονη αναφορά σε ολόκληρη την αρχαία γραμματεία που θυμιζει την ιε θεωρία ,όπως την αντιλαμβανομαστε εμεις σημερα.
Αυτοί που ασχολούνται με την ιε θεωρία,μας λένε πως υπήρχε ένας πρωτολαος που μιλουσε την πρωτογλωσσα.
Από αυτόν τον λαό άρχισαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο,να ξεχωρίζουν τα λεγόμενα ιε έθνη,η γλώσσα των οποίων βασίστηκε στις ρίζες της πρωτογλωσσας.,
Αυτό ακριβώς μας αναφέρει ο Ηρόδοτος για τη σχέση Ελλήνων,Πελασγών.
Πιθανότατα,η κοιτίδα των πελασγών ήταν η θεσσαλική πεδιάδα,πελασγικον άργος την όνομαζει Ο Ομηρος.
Στη συνέχεια με βάση την αρχαία γραμματεία Ελλήνων και Λατίνων,εξαπλώθηκαν προς βορα,σε ήπειρο,μΜακεδονία,Θράκη,(πιθανότατα ως το Δούναβη)προς νότο ως την Κρήτη,ανατολικά στην μ.Ασία και δυτικά στην Ιταλία.
Έτσι η αρχική μικρη κοιτίδα της Θεσσαλίας,κατέληξε μια πολύ μεγαλη κοιτίδα.
Σε όλες αυτές τις περιοχές βρίσκουμε πολλές ιε γλώσσες.
Όπως λοιπόν ξεκοψαν οι Έλληνες από τους Πελασγούς όταν ξεκίνησαν να μιλούν την Ελληνική γλωσσα,το ίδιο θα έκαναν και οι υπόλοιποι λαοί της περιοχής αυτής.
Αυτά για αρχή.
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Εικόνα
Βρηκα ποιος έγραψε και για την κάθοδο των φρυγων από τις πεδιάδες της Τσεχίας.Τώρα εξηγούνται όλα.
Μιλάμε για φαντασιόπληκτο παπαρα,με στοιχεία κατευθείαν από τα άδυτα του κωλου του.
Άβαταρ μέλους
Αγις
Δημοσιεύσεις: 27938
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:09

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αγις »

skartados έγραψε: 29 Μαρ 2019, 11:21
Για το "Ζευς Δωδωναίε Πελασγικε" υπάρχει και άλλη ερμηνεία. Ο Στράβων καταθέτει την άποψη του Σουίδα (Z, VII,12) που υποστηρίζει ότι το ιερό της Δωδώνης είχε προέλευση από τη Σκοτούσσα Πελασγία που ανήκει στην Θεσσαλία Πελασγιώτιδα, γι' αυτό και αποκαλούσαν το Δία που λατρευόταν εκεί Πελασγικό.
Αλλά και ως λατρεία των Πελασγών να το λάβουμε δεν ξέρουμε πόσο παλιά θα μπορούσε να είναι.
Αυτό για τον στραβωνα τώρα τι το εβαλες;Για να πεις μια ακόμα μαλακια για το τίποτα;
Έχει τεράστια σημασια για το θεμα μας ότι ενα από τα πιο κοινά χαρακτηριστικά των λεγομένων ινδοευρωπαιων,η λατρεία του Διός,θεωρείται Από τους παλαιότερους συγγραφείς ομηρο και Ησίοδο,ως λατρεία των αυτοχθόνων Πελασγών.
Φαντάσου να ευρισκες εσύ μια αναφορά που να έλεγε ζευς κουργκανικε.Θα Εβγαζες φωτογραφία τα αρχιδια σου και θα μας τα μοστραρες εδώ.
:smt005: :smt005: :smt005: :smt005: :blm:
ΖΗΝΗΔΕΩΣ
Άβαταρ μέλους
LOUROS
Δημοσιεύσεις: 1009
Εγγραφή: 19 Απρ 2018, 23:31

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από LOUROS »

Jimmy81 έγραψε: 28 Μαρ 2019, 03:20 Ειδικά για την άφιξη των Ινδοευρωπαίων στην Ελλάδα οι καλύτερες πηγές στην αρχαία γραμματεία είναι αυτές που μνημονεύουν παλαιούς μη ελληνες κατοίκους και άλλες που εξιστορούν πώς οι Ελληνες έδιωξαν από περιοχές του ελλαδικού χώρου τους προηγούμενους κατοίκους. Σε μυθολογικό επίπεδο οι γιγαντομαχίες-τιτανομαχίες έχουν ερμηνευτεί από μερικούς και ως συγκρούσεις μεταξύ αυτόχθονων και εισβολέων.
Το πρόβλημα εδω είναι οτι τώρα ξέρουμε οτι και οι προηγούμενοι κάτοικοι ήταν ΙΕ. Δεν το είχαν προνόμιο οι Ελληνες.
We're on a mission from God 777
Άβαταρ μέλους
Μηχανικός
Δημοσιεύσεις: 12036
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:31
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μηχανικός »

Πότε λένε ότι έγινε η άφιξη των Ινδοευρωπαίων στην Ελλάδα;
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7871
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 »

skartados έγραψε:Εμας μας ενδιαφέρει το όνομα ευρυτος.
Είδα τι γράφει ο Ευσταθίος στο Ομηρικο λεξικό του,πιο πολύ για τη σημασια της λέξης,όχι για την ετυμολογια και γράφει ότι σημαινει ελκυστος
Την έννοια αυτή την γράφει και ο ησυχιος για το ρυτο μεταξυ άλλων

ῥυτά>· ἱερά, τὰ ἡπατοσκόπα. ἢ τὰ ἑλκυστά
ῥυτοί>· ἑλκυστοί. λίθοι μεγάλοι, διὰ τὸ μέγεθος οὐ δυνάμενοι βα-
σταχθῆναι
ῥυτόν>· ποταμηδόν. πολύ, μέγα. ἑλκυστόν
https://el.m.wikisource.org/wiki/Γλώσσαι/Ρ
Μη μπερδεύεσαι. Υπάρχουν δύο λέξεις ρυτός. Η μία είναι αυτή που φέρνεις και σημαίνει συρτός/ συρμένος, ελκυστός/ειλκυσμένος και προέρχεται από τη λέξη "ρύμα" (έλξη, τράβηγμα) και η άλλη που παράγεται από το "ρέω" και σημαίνει ρευστός/ρέων. Το εύρυτος από το απόσπασμα που έφερα του Ευριπίδη προφανώς σχετίζεται με την δεύτερη περίπτωση και το τρεχούμενο νερό πηγής.
skartados έγραψε:Μια μας φέρνεις ως παράδειγμα τι έκαναν οι απατσι,μια οι Τούρκοι,στο τέλος θα μας φέρεις και εξωγήινους.
Τι να κανουμε ρε μητσο δυστυχώς δεν έχω ηχογραφήσει την προφορά των Ελλήνων της 2ης χιλιετίας πχ να την βαλω να παίζει σε σιντι.
Εφερα Ομως μια πηγή που αμφιβαλλω αν την γνωρίζουν σημερα 100 Έλληνες.Πες και κανένα ευχαριστώ.
Τι να κάνουμε ρε Παρασκευά. Τα παραδείγματα μέσα από την καταγεγραμμένη ιστορία μπορούν να φανούν πολύ χρήσιμα καμιά φορά για την έρευνα της προϊστορίας. Το ότι κάποια δεν συμβαδίζουν με την υπόθεσή σου θα έπρεπε να σε προβληματίσει.
skartados έγραψε:Αυτό για τον στραβωνα τώρα τι το εβαλες;Για να πεις μια ακόμα μαλακια για το τίποτα;
Είναι μια διαφορετική άποψη που εσύ ως "αντικειμενικός" μελετητής της αρχαίας γραμματείας πρέπει να συνυπολογίσεις.
skartados έγραψε:Έχει τεράστια σημασια για το θεμα μας ότι ενα από τα πιο κοινά χαρακτηριστικά των λεγομένων ινδοευρωπαιων,η λατρεία του Διός,θεωρείται Από τους παλαιότερους συγγραφείς ομηρο και Ησίοδο,ως λατρεία των αυτοχθόνων Πελασγών.
Αυτά είναι ψίχουλα, περιορισμένα σε μια περιοχή (Δωδώνη) που δεν καθορίζουν ούτε το βάθος χρόνου ούτε την γνησιότητα της όποιας λατρείας. Αλλά και να λάτρευαν το Δία ευρέως δεν σημαίνει ότι η ΙΕ γλώσσα καταγόταν από εδώ. Η αυτοχθονία είναι πάντα σχετική εννοια και μπορεί να υποδηλώνει έναν παλιότερο λαό πριν εμφανιστεί ένας άλλος σε μια περιοχή. Θα μπορούσαν δηλαδή οι Πελασγοί να ήταν κλάδος των Ινδοευρωπαίων που προηγήθηκε της άφιξης των Ελλήνων στην Ελλάδα φέρνοντας την όποια λατρεία του Δία.
skartados έγραψε:Φαντάσου να ευρισκες εσύ μια αναφορά που να έλεγε ζευς κουργκανικε.Θα Εβγαζες φωτογραφία τα αρχιδια σου και θα μας τα μοστραρες εδώ.
Δεν χρειάζεται. Οι θυσίες και ταφές αλόγων από τις στέπες σε παλιότερη εποχή που απαντούν αργότερα σε πολλούς ΙΕ λαούς μου φαίνονται πιο αξιόλογο στοιχείο "τελετουργικής" φύσεως. Ενημερωτικά πάντως, έχουν βρεθεί στα κουργκάν των στεπών της 3ης και 4ης χιλιετίας π.Χ. ανθρωπόμορφες στήλες που λέγεται ότι απεικονίζουν αυτές τις πρώιμες θεότητες του ουρανού, του κεραυνού και του πολέμου.

Heaven, Heroes, and Happiness: The Indo-European Roots of Western Ideology

Εικόνα

Ρώτα και τον Σαββίδη. Θα τα ξέρει.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Jimmy81 την 30 Μαρ 2019, 05:03, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7871
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 »

skartados έγραψε: 29 Μαρ 2019, 11:26
Υπάρχουν και καλύτερες όπως του Διόδωρου Σικελιώτη που λέει ότι όλα τα έθνη στην εποχή του κατάγονται από παλιές ομάδες ανθρώπων που μιλούσαν ξεχωριστές γλώσσες (Α.8). Ειδικά για την άφιξη των Ινδοευρωπαίων στην Ελλάδα οι καλύτερες πηγές στην αρχαία γραμματεία είναι αυτές που μνημονεύουν παλαιούς μη ελληνες κατοίκους και άλλες που εξιστορούν πώς οι Ελληνες έδιωξαν από περιοχές του ελλαδικού χώρου τους προηγούμενους κατοίκου
Χιλιοαπαντημενα όλα αυτά.Για να μην το κουραζουμε δίνω 1000 ευρώ για έστω μιση αναφορά στην αρχαία γραμματεία ότι οι Έλληνες ήρθαν από αλλού.
Μα δεν είπα αυτό. Οπως εσύ αναζητάς παραδόσεις που να ταιριάζουν με κάποια πτυχή της ΙΕ θεωρίας, έτσι κι εγώ αναζητώ παραδόσεις που μπορεί να σχετίζονται με διαφορετικές πτυχές όπως το διώξιμο άλλων λαών ή την αφομοίωσή τους από έναν λαό που αποδεδειγμένα μιλούσε ΙΕ γλώσσα όπως οι Ελληνες. Βασικά οι ελληνικές παραδόσεις είναι ό,τι πιο κοντά σε αυτή την παράμετρο. Μπορεί μεν οι παραδόσεις να έχουν λησμονήσει την απώτατη καταγωγή των Ελλήνων αλλά πρόλαβαν να διασώσουν τις ύστερες συγκρούσεις και τις συγχωνεύσεις με άλλους λαούς στον ελλαδικό χώρο που δεν ήταν ελληνικοί. Αυτές οι παραδόσεις ταιριάζουν με την επικράτηση της ελληνικής γλώσσας στην Ελλάδα :8)
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7871
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 »

skartados έγραψε: 30 Μαρ 2019, 01:16 Εικόνα
Βρηκα ποιος έγραψε και για την κάθοδο των φρυγων από τις πεδιάδες της Τσεχίας.Τώρα εξηγούνται όλα.
Μιλάμε για φαντασιόπληκτο παπαρα,με στοιχεία κατευθείαν από τα άδυτα του κωλου του.
Αμα διάβαζες και τι γράφει θα καταλάβαινες ότι δεν πρέπει να είσαι είρων. Αναφέρεται σε ευρήματα του πολιτισμού Λάουσιτς που εμφανίζονται στη νότια Βαλκανική και στα μέρη μας όπως κεραμική, τεχνουργήματα με σπειροειδής διακοσμήσεις και τάφους. Υπαινίσσεσαι ότι ο Χάμοντ (όπως και ο Borza) ένας είναι από τους γνώστες της μακεδονικής προϊστορίας/προωτοϊστορίας πλάθει ευρήματα από το μυαλό του? Ας είμαστε λίγο σοβαροί... :011:
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Jimmy81 την 30 Μαρ 2019, 05:06, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7871
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 »

skartados έγραψε:Αυτοί που ασχολούνται με την ιε θεωρία,μας λένε πως υπήρχε ένας πρωτολαος που μιλουσε την πρωτογλωσσα.
Από αυτόν τον λαό άρχισαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο,να ξεχωρίζουν τα λεγόμενα ιε έθνη,η γλώσσα των οποίων βασίστηκε στις ρίζες της πρωτογλωσσας.,
Αυτό ακριβώς μας αναφέρει ο Ηρόδοτος για τη σχέση Ελλήνων,Πελασγών.
Πιθανότατα,η κοιτίδα των πελασγών ήταν η θεσσαλική πεδιάδα,πελασγικον άργος την όνομαζει Ο Ομηρος.
Στη συνέχεια με βάση την αρχαία γραμματεία Ελλήνων και Λατίνων,εξαπλώθηκαν προς βορα,σε ήπειρο,μΜακεδονία,Θράκη,(πιθανότατα ως το Δούναβη)προς νότο ως την Κρήτη,ανατολικά στην μ.Ασία και δυτικά στην Ιταλία.
Έτσι η αρχική μικρη κοιτίδα της Θεσσαλίας,κατέληξε μια πολύ μεγαλη κοιτίδα.
Σε όλες αυτές τις περιοχές βρίσκουμε πολλές ιε γλώσσες.
Όπως λοιπόν ξεκοψαν οι Έλληνες από τους Πελασγούς όταν ξεκίνησαν να μιλούν την Ελληνική γλωσσα,το ίδιο θα έκαναν και οι υπόλοιποι λαοί της περιοχής αυτής.
Αυτά για αρχή.
Εχεις παρερμηνεύσει τη μαρτυρία του Ηρόδοτου. Για τους Πελασγούς λέει ότι μιλούσαν βάρβαρη γλώσσα και ότι απορροφήθηκαν από τους Ελληνες. Στην αρχή ζούσαν και οι δύο στον ελλαδικό χώρο αλλά οι Ελληνες κάποια στιγμή ακολούθησαν το δικό τους δρόμο και τους ενσωμάτωσαν. Κάποιες φυλές ελλήνων λέγεται ότι κατάγονταν από εξελληνισμένους Πελασγούς όπως οι Ιωνες/Αθηναίοι όχι όλοι οι Ελληνες. Επίσης ο Ηρόδοτος γράφει ότι δεν πιστεύει ότι οι Πελασγοί έγιναν ισχυρός λαός ούτε πολυάριθμος. Το άλλο πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν στοιχεία όπως η μαρτυρία του Θουκυδίδη και η στήλη της Λήμνου που τους φέρνουν πιο κοντά στους Τυρρηνούς/Ετρούσκους οι οποίοι ήταν μη ινδοευρωπαϊκός λαός.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γλωσσολογία”