Νταρνάκας έγραψε: 03 Μαρ 2019, 21:32
Eχθροί ήταν σίγουρα, αλλά ολετήρες σε καμία περίπτωση. Ούτε καν την κατέκτησαν στρατιωτικά, όπως είπε κι ο Ρακομελόφρων και μάλιστα της φέρθηκαν πολύ με το μαλακό μετά απ' τη Χαιρώνεια, λες και δεν είχε ηττηθεί στο πεδίο της μάχης αλλά είχε συνθηκολογήσει/δηλώσει υποταγή (ενώ οι Αθηναίοι περίμεναν τα χειρότερα). Διάβασε επιτέλους αυτή τη γ@μημένη παράθεση που έκανα σε προηγούμενο ποστ:
εικόνα
Από κει και πέρα, μόνο ως τρολάρισμα μπορώ να εκλάβω το να ισχυρίζεται κάποιος ότι δεν πρέπει στη σημερινή Αθήνα να στηθεί το άγαλμα ενός εχθρού της αρχαίας Αθήνας, λες και η σημερινή Αθήνα είναι η ίδια πόλη-κράτος με την αρχαία και γι' αυτό πρέπει να την ενδιαφέρει αυστηρά και μόνο η δική της πανελλήνια ηγεμονία, η δική της ιστορία και το δικό της γόητρο κι όχι η πρωτεύουσα του σύγχρονου ελληνικού κράτους που ως εκ τούτου οφείλει να προβάλλει τα ιδεώδη της πανελλήνιας ενότητας (και τι καλύτερο σύμβολο γι' αυτό απ' το άγαλμα αυτού που πρώτος υλοποίησε-έστω και με το στανιό-την πολιτική ενοποίηση του ελληνικού κόσμου).
ἀλλ᾽ ἂν ἀφέντες ταῦτ᾽ ἐκεῖν᾽
εἰδῶμεν, ὅτι ἐχθρὸς ἅνθρωπος καὶ τὰ ἡμέτερ᾽ ἡμᾶς ἀποστερεῖ καὶ χρόνον πολὺν ὕβρικε, καὶ ἅπανθ᾽ ὅσα πώποτ᾽ ἠλπίσαμέν τινα πράξειν ὑπὲρ ἡμῶν καθ᾽ ἡμῶν εὕρηται, καὶ τὰ λοιπὰ ἐν αὐτοῖς ἡμῖν ἐστί, κἂν μὴ νῦν ἐθέλωμεν ἐκεῖ πολεμεῖν αὐτῷ, ἐνθάδ᾽ ἴσως ἀναγκασθησόμεθα τοῦτο ποιεῖν, ἂν ταῦτ᾽ εἰδῶμεν, καὶ τὰ δέοντ᾽ ἐσόμεθ᾽ ἐγνωκότες καὶ λόγων ματαίων ἀπηλλαγμένοι· οὐ γὰρ ἅττα ποτ᾽ ἔσται δεῖ σκοπεῖν, ἀλλ᾽ ὅτι φαῦλα, ἂν μὴ προσέχητε τὸν νοῦν καὶ τὰ προσήκοντα ποιεῖν ἐθέλητε, εὖ εἰδέναι.
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ
Κατὰ Φιλίππου α΄ (4) (47-50)
καὶ ἔτι πρὸς τούτῳ πρῶτον μέν, ὦ ἄνδρες Ἀθηναῖοι, τὸν μέγιστον τῶν ἐκείνου πόρων ἀφαιρήσεσθε.
ἔστι δ᾽ οὗτος τίς; ἀπὸ τῶν ὑμετέρων ὑμῖν πολεμεῖ συμμάχων, ἄγων καὶ φέρων τοὺς πλέοντας τὴν θάλατταν. ἔπειτα τί πρὸς τούτῳ; τοῦ πάσχειν αὐτοὶ κακῶς ἔξω γενήσεσθε, οὐχ ὥσπερ τὸν παρελθόντα χρόνον εἰς Λῆμνον καὶ Ἴμβρον ἐμβαλὼν αἰχμαλώτους πολίτας ὑμετέρους ᾤχετ᾽ ἔχων, πρὸς τῷ Γεραιστῷ τὰ πλοῖα συλλαβὼν ἀμύθητα χρήματ᾽ ἐξέλεξε, τὰ τελευταῖ᾽ εἰς Μαραθῶν᾽ ἀπέβη καὶ τὴν ἱερὰν ἀπὸ τῆς χώρας ᾤχετ᾽ ἔχων τριήρη, ὑμεῖς δ᾽ οὔτε ταῦτα δύνασθε κωλύειν οὔτ᾽ εἰς τοὺς χρόνους, οὓς ἂν προθῆσθε, βοηθεῖν.
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ
Κατὰ Φιλίππου α΄ (4) (31-37)
Ήταν εχθρός και ολετήρας των Αθηνών, και άσε σε παρακαλώ τις Εθνικιστικές στρογγυλεύσεις για κανένα άλλο νήμα.
Η απαίτηση του Φιλίππου μετά την νίκη του ήταν να στηθεί άγαλμα (δηλαδή θεϊκή αναπαράσταση) του στην Αγορά, για λόγους ΤΑΠΕΙΝΩΣΗΣ των Αθηναίων.
Σκέψου λοιπόν σήμερα να στηθεί άγαλμα του γιού του Φιλίππου και ΧΩΡΙΣ μάλιστα πόλεμο ή καταναγκασμό. Είναι όσο και να τορίχνουμε στο καλαμπούρι ΟΞΥΜΩΡΟ.
Στην δε ουσία του, όπως προέγραψα, είναι άσκοπο και επιζήμιο για την εικόνα της χώρας στα μάτια της Ευρωπαϊκής οικογένειας. Και ΓΡΑΦΙΚΌ επίσης.