Τραγέλαφος έγραψε: 15 Ιαν 2019, 12:03
Από τους ελάχιστους, που αν μεταφερόταν με χρονομηχανή στην Αθήνα του 5ου αιώνα π.Χ. θα μπορούσε να συνεννοηθεί με τους γύρω του.
Όχι, δεν θα μπορούσε
Πανάξιος.
Η εποχή δεν έχει σπουδαίους
Ήταν
gassim έγραψε: 07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.
Τραγέλαφος έγραψε: 15 Ιαν 2019, 12:03
Από τους ελάχιστους, που αν μεταφερόταν με χρονομηχανή στην Αθήνα του 5ου αιώνα π.Χ. θα μπορούσε να συνεννοηθεί με τους γύρω του.
Όχι, δεν θα μπορούσε
Υπό ποια έννοια;
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Τραγέλαφος έγραψε: 15 Ιαν 2019, 12:03
Από τους ελάχιστους, που αν μεταφερόταν με χρονομηχανή στην Αθήνα του 5ου αιώνα π.Χ. θα μπορούσε να συνεννοηθεί με τους γύρω του.
Όχι, δεν θα μπορούσε
Υπό ποια έννοια;
Κανενας, είτε φιλόλογος, είτε αρχαιολόγος δεν θα μπορούσε να μιλήσει με Αθηναίο του 5ου αιώνα.
Θα μπορούσε πιθανόν να συνεννοηθεί αλλά φαντάζομαι θα φώναζαν τους φίλους τους να γελάσουν
Θα μπορούσε υπό συνθήκες να μιλήσει με Αθηναίους στα ελληνιστικά χρόνια
gassim έγραψε: 07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.
Κάτι αντιφατικό διακρίνω παραπάνω. Λες «όχι, δεν θα μπορούσε (να συνεννοηθεί)» και μετά λες «θα μπορούσε πιθανόν να συνεννοηθεί».
Γνώμη μου είναι ότι το οποιοδήποτε εμπόδιο προφοράς και διγλωσσίας θα μπορούσε εύκολα να προσπεραστεί αν παρίστανες τον κωφάλαλο και η συνεννόηση γινόταν μόνο γραπτά.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
hellegennes έγραψε: 15 Ιαν 2019, 19:24
Κάτι αντιφατικό διακρίνω παραπάνω. Λες «όχι, δεν θα μπορούσε (να συνεννοηθεί)» και μετά λες «θα μπορούσε πιθανόν να συνεννοηθεί».
Γνώμη μου είναι ότι το οποιοδήποτε εμπόδιο προφοράς και διγλωσσίας θα μπορούσε εύκολα να προσπεραστεί αν παρίστανες τον κωφάλαλο και η συνεννόηση γινόταν μόνο γραπτά.
Ρε συ καταλαβαίνεις τι λέω, μην αρχίζεις τα δικολαβίστικα.
Ο καλύτερα καταρτισμένος σύγχρονος φιλόλογος μιλώντας μπροστα σε φυσικούς ομιλητές της Αττικής θα ήταν αδύνατον να κάνει συζήτηση
Θα μπορούσε να συνεννοηθεί· να ζητήσει νερό και φαί και να πιει και να φάει. Να πει ποιος είναι. Τέτοιες κουβέντες και μέχρι εκεί
Γραπτά θα είχε περισσότερες δυνατότητες, αν ξεπερνούσε το ζήτημα της μεγαλογράμματης γραφής
gassim έγραψε: 07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.
Νομίζω ότι το τραβάς λίγο. Νερό και φαΐ θα μπορούσε να ζητήσει ο οποιοσδήποτε χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Δεν χρειάζεται καν σύνταξη για τόσο βασική συνεννόηση.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Freiderikos Papazaf
Με θλίψη διάβασα σήμερα την είδηση του θανάτου, του φιλολόγου-ιστορικού-φιλοσόφου Σαράντου Καργάκου. Είναι πραγματικά θλιβερό να φεύγει ένας τέτοιος επιστήμονας, με βάση τους υπολογισμούς του οποίου, σήμερα θα έπρεπε να μιλάμε όλοι γκρικλις και να έχουμε γίνει ομοφυλόφιλοι ή "πούστηδες" (όπως προτιμούσε να λέει ο μπάρμπα Σαράντος).
Ποιός μπορεί να ξεχάσει άλλωστε τον μπάρμπα Σαράντο, όταν έδινε εκείνες τις αείμνηστες διαλέξεις στυλ Μπαμπινιώτη πριν κάνα δεκάρι χρόνια;
Νομίζω δεν μπορεί να σκεφτεί κανείς ένα πιο εικονικό δίδυμο από αυτούς τους δύο τύπους, εάν θέλει να ορίσει το φαντασιακό περίγραμμα ενός φιλολόγου της προηγούμενης 30ετίας.
Εννοώ, ότι πηγαίναμε ακόμη γυμνάσιο όταν θα ακούγαμε "Μπαμπινιώτης" και "Καργάκος" και θα επιβαλλόταν από την έδρα της 60αρας φιλολόγου να μας πιάσει ομαδικό τσουτσούριασμα. Γιατί ως γνωστόν οι τύποι αυτοί ήταν αυθεντίες ή τουλάχιστον έτσι έπρεπε να νομίζουμε τότε.
Περνώντας τα χρόνια και αφού καταλάβαμε ότι την ίδια μπούρδα που μπορείς να ακούσεις σε ενα καφενείο, είναι εξίσου πιθανό να την ακούσεις και από ένα έδρανο πανεπιστημίου, πρώτα αρχίσαμε να σπάμε πλάκα μεταξύ μας και λίγο αργότερα ήρθε και η απομυθοποίηση της αυθεντίας.
Γιατί αυθεντία είναι ακριβώς αυτό τελικά• η άνεση να εκφράζω εγωιστικά τις κακεντρεχείς απόψεις μου για ένα οργανωμένο σύνολο ανθρώπων, χωρίς να λαμβάνω υπόψη την πολυμορφική πυραμίδα της κοινωνίας, τις συνεχώς μεταβαλλόμενες κοινωνικές δυνάμεις και τους συσχετισμούς, μέσω των οποίων, αυτή διαλέγεται και εξελίσσεται.
Η άποψη δηλαδή, ότι ένα έθνος "εκπουστεύεται", επειδή το λέει ο Καργάκος ή "αφελληνίζεται" έτσι απλά, επειδή το λέει ο Μπαμπινιώτης, αφαιρεί από την ανθρώπινη σκέψη και ιστορία όλη της την δυναμική, ενώ υποβιβάζει τον άνθρωπο ως μονάδα, σε ένα έρμαιο και άβουλο ον μπροστά στο ιστορικό γίγνεσθαι, ανίκανο να επιλέγει και να δραστηριοποιείται στο περιβάλλον του. Τον καταντά δηλαδή, ένα θλιβερά κομπλεξικό, καχύποπτο και φοβισμένο ατομάκι απέναντι στην γρήγορη κίνηση της κοινωνίας, ενισχύοντας το φόβο του μεταφυσικού και του διαφορετικού.
Δεν χρειάζεται να είναι κανείς γλωσσολόγος ή φιλόσοφος για να το καταλάβει αυτό. Τέτοια ζητήματα εξάλλου έχουν αναλυθεί ήδη από την αρχαιότητα και τους πρώτους φιλοσόφους, που είδαν τον φυσικό κόσμο της διαρκούς κίνησης, σε αντιπαραβολή με την κίνηση των ανθρωπίνων κοινωνιών.
Η εμμονή δε αυτής της γενιάς των "ιστορικών" φιλολόγων και το άγχος της να αποδείξει τους εθνικούς μύθους του ελληνικού κράτους ως αληθείς, κόντρα σε όλα τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, ήταν μια απεγνωσμένη προσπάθεια να αποκαταστήσει μαζί με το κύρος της κρατικής αφήγησης και το κύρος της αυθεντίας τους, που επιτέλους σβήνει και οδηγείται στην αφάνεια.
Εάν είχαν επικρατήσει τέτοιου είδους ουσιοκρατικές και υποκειμενικές αντιλήψεις στον ρου της ιστορίας, η ανθρωπότητα θα είχε υψώσει τείχη και σήμερα θα βρισκόμασταν ακόμη στην εποχή του Χαλκού ή στον Μεσαίωνα.
Εν ολίγοις, όσοι ονειρεύονται "καθαρά" έθνη-σύνολα και "καθαρές" τυποποιημένες γλώσσες, ονειρεύονται ουσιαστικά μια κοινωνία από μούμιες, περήφανες μεν, αλλά μούμιες.»
Ας τον συγχωρέσει ο θεός
Μέσα στα βιβλία του μπορείς να βρεις ενδιαφέρουσες πτυχές και στοιχεία
που πολλοί θα τις θεωρούσαν ανθελληνικές. Π.χ. εξαφάνιση του αρχαίου
ελληνικού πληθυσμού από τον ελλαδικό χώρο με την κάθοδο του Αλάριχου.
Αλληλεγγύη στην κα. Σταυράκη-Πατούλη.
Αλληλεγγύη στην αδελφότητα Κυρίλλου και Μεθοδίου.
Αλληλεγγύη στον κ. Καιρίδη.
Αλληλεγγύη στην κα. Συγγενιώτου.
Εβλεπα ενα βιντεο απο αυτους που τον αποθεωνουν. Το ατομο ειναι τελειως γκαγκα. Προδοτολογιες, μαθητικα παραμυθακια, συνωμοσιολογιες. Με τον λεωνιδα ή με τον εφιαλτη; με τον κολοκοτρωνη λη τον νενεκο; και αλλες τετοιες μαλακιες. Δυστυχως με τετοια μεγαλωσαν γρνιες
Βινόσαυρος έγραψε: 18 Ιαν 2019, 17:57
Ας τον συγχωρέσει ο θεός
Μέσα στα βιβλία του μπορείς να βρεις ενδιαφέρουσες πτυχές και στοιχεία
που πολλοί θα τις θεωρούσαν ανθελληνικές. Π.χ. εξαφάνιση του αρχαίου
ελληνικού πληθυσμού από τον ελλαδικό χώρο με την κάθοδο του Αλάριχου.
και σε ποια σελιδα ποιανου βιβλιου ειπαμε το διαβασες αυτο;
Κόκκορας έγραψε: 18 Ιαν 2019, 22:57αφου το εχεις το βιβλιο,δεν θα δυσκολευτεις.
Δυστυχώς γι' αυτόν το έχω και εγώ. Αντιγράφω:
"Λίγα χρόνια μετά εμφανίζεται ο Αλάριχος (376-410), ο διασημότερος αρχηγός των Βησιγότθων. Αυτός, εκμεταλλευόμενος την αδυναμία του στρατηγού Γεροντίου, λεηλάτησε τη Θράκη και τη Μακεδονία, έφθασε στην Αττική (395), όπου κατέστρεψε πολλούς αρχαίους ναούς, όπως το τελεστήριο της Δήμητρας στην Ελευσίνα, υποκινούμενος από Αρειανούς μοναχούς· κατέλαβε αλλά σεβάστηκε την Αθήνα, όχι μόνο γιατί τον έθελξαν οι λόγιοι αλλά περισσότερο τα δώρα των Αθηναίων. Όμως την ψυχή του Αλαρίχου έθελξε περισσότερο μια άλλη περιοχή. Επωφελούμενος από την εμπλοκή του Βυζαντίου σε πόλεμο κατά των Ούννων, εισέβαλε στην Πελοπόννησο και έφθασε μέχρι Σπάρτης, όπου σκέφθηκε να εγκατασταθεί και να δημιουργήσει δικό του κράτος, όπως ο διάδοχός του Ατάουλφος, ο οποίος ίδρυσε κράτος στη Ν. Γαλλία με πρωτεύουσα την Τουλούζη. Νικήθηκε όμως το 402 στη Φολόη από τον στρατηγό Στιλίχωνα και αναγκάστηκε να στραφεί προς τη Δύση." (σελ. 750-751)
Απ' τα παραπάνω λοιπόν το σαΐνι μας κατάλαβε το εξής:
Βινόσαυρος έγραψε: 18 Ιαν 2019, 17:57εξαφάνιση του αρχαίου ελληνικού πληθυσμού από τον ελλαδικό χώρο με την κάθοδο του Αλάριχου.