!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Κοινωνικά θέματα και προβληματισμοί
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Προσοχή: Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομαστικά η φωτογραφικά ποινικών καταδικών οποιουδήποτε βαθμού & αιτιολογίας καθώς εμπίπτουν στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ατόμου. Τυχόν δημοσιοποίηση τέτοιων δεδομένων ενδέχεται να επιφέρει ποινικές κυρώσεις στο συντάκτη. Επιτρέπεται μόνο αν έχει δοθεί εισαγγελική εντολή και μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτή ισχύει. Οφείλετε σε κάθε περίπτωση να ζητήσετε με αναφορά τη διαγραφή της ανάρτησης πριν παρέλθει το χρονικό διάστημα της νόμιμης δημοσιοποίησης. Η διαχείριση αποποιείται κάθε ευθύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες αν παραβιάσετε τα παραπάνω.
User_601

Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από User_601 »

Σημερινη ειδηση.
Βρετανικό Μουσείο: Στάζουν νερά κοντά στα Γλυπτά του Παρθενώνα
Νερά στάζουν από το ταβάνι του Βρετανικού Μουσείου κοντά στα Γλυπτά του Παρθενώνα, με αποτέλεσμα γύρω από το έκθεμα να υπάρχουν τέσσερις πλαστικές λεκάνες…
Η διευθύντρια επικοινωνίας του μουσείου, ερωτηθείσα σχετικά από τον ΑΝΤ1, απάντησε:

«Υπήρξε ένα μικρό συμβάν κατά τη διάρκεια των πρόσφατων βροχοπτώσεων όταν μικρή ποσότητα νερού μπήκε στη γκαλερί. Κανένα από τα γλυπτά δεν έχει πάθει κάτι, και το θέμα αντιμετωπίστηκε. Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά τις ευθύνες μας για τη φροντίδα της συλλογής. Η διατήρηση της συλλογής έχει θεμελιώδη σημασία για το Βρετανικό Μουσειο''
https://www.cnn.gr/news/kosmos/story/15 ... parthenona
Κάπως έτσι… φυλάσσονται τα μάρμαρα του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο. Όπως βλέπετε στις φωτογραφίες, που μας έστειλε αναγνώστης του enikos.gr, τα ταβάνια του μουσείου στάζουν.

Οι υπεύθυνοι έχουν τοποθετήσει στο πάτωμα κουβάδες για να συλλέξουν το νερό που πέφτει. Σε άλλα σημεία έχουν απλώσει χαρτιά. Όλα αυτά στην αίθουσα του Παρθενώνα, όπου φυλάσσονται τα Μάρμαρα του Παρθενώνα.
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
http://www.enikos.gr/international/6145 ... fylassonta

-Ειναι το ιδιο βρετανικο μουσειο,που βεβαια εκεινα τα παλια χρονια ειχε γινει κλεπταποδοχος,βασικα η βρετανικη κυβερνηση ,πισω απο το βρετανικο μουσειο, και ειχε αγορασει τα γλυπτα του Παρθενωνα απο τον κλεφτη λορδο ελγιν,με συναινεση του βρετανικου κοινοβουλιου.
-Ειναι εκεινο το ιδιο μουσειο,που ειχε τριψει με συρμα και οξυ τα γλυπτα,επειδη ηταν κιτρινα,για να ασπρισουν,χωρις να εχουν ιδεα οτι το κιτρινο,αυτη η κιτρινη ''πετσα'',ειναι αυτη που προστατευει τα γλυπτα απο την φθορα.
-Ειναι το ιδιο μουσειο που εκανε συμποσια,επι πληρωμη σε διαφορους συλλογους,ακριβως στην αιθουσα την γλυπτων του παρθενωνα,που ετρωγαν και ΚΑΠΝΙΖΑΝ.
-Ειναι το ιδιο μουσειο που ελεγε ΠΡΙΝ φτιαχτει το μουσειο της ακροπολης,οτι δεν μας τα δινει,διοτι εμεις δεν ξερουμε και δεν μπορουμε να τα φυλαξουμε σωστα,ενω ειναι γνωστο οτι εχουμε τα καλυτερα μουσεια και εξαιρετικους αρχαιολογους.
Οταν δε,φτιαχτηκε το μουσειο της ακροπολης,ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ,το παιζουν κινεζοι.

Και αυτοι,ΒΑΖΟΥΝ ΚΟΥΒΑΔΕΣ ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ,ΕΠΕΙΔΗ ΣΤΑΖΕΙ ΤΟ ΤΑΒΑΝΙ!
Οταν σε διαφορες ερευνες,το 80/100 των ερωτηθεντων βρετανων υποστηριζει την επιστροφη των γλυπτων του παρθενωνα(και οχι μαρμαρων,δεν ειναι μαρμαρα κουζινας ,ουτε του ελγιν,δηλάδη του κλεφτη,ειναι γλυπτα του παρθενωνα),στο μερος που ανηκουν/

Λιγα λογια για αυτους που δν ξερουν την ιστορια αυτων των γλυπτων,εργο του Φειδια και των μαθητων του,το πως δηλαδη κατεληξαν στο βρετανικο μουσειο.
Να σημειωσουμε οτι ουτε καν ο σουλτανος δεν ειχε δωσει την αδεια για να κλαπουν τα γλυπτα,διοτι αυτο επικαλεστηκε ο ελγιν,αλλα εχε δωσει αδεια για να σχεδιαστουν επιτοπου απο καλλιτεχνες,που ο ελγιν ηθελε να τοποθετησει.Ηταν η ΠΡΟΦΑΣΗ.
Δύο αιώνες παρανομίας από το Βρετανικό Κοινοβούλιο για τα γλυπτά του Παρθενώνα

Διακόσια χρόνια πριν, στις 7 Ιουνίου 1816, το Βρετανικό Κοινοβούλιο ψήφισε θετικά και η κυβέρνηση αγόρασε τα Γλυπτά που είχε αρπάξει ο λόρδος Ελγιν από τον Παρθενώνα. Η αγορά έγινε με χρήματα της κυβέρνησης διά μέσου του Βρετανικού Μουσείο όπου η κυβέρνηση τα παραχώρησε και όπου μεταφέρθηκαν εξόδοις του λόρδου Ντυβέν. Ήταν μια εγκληματική πράξη, καθώς κατά τη διαδικασία έγινε φανερό πως επρόκειτο για κλεμμένες αρχαιότητες. Μια πράξη που καθόρισε το πλαίσιο στο θέμα μη επιστροφής των γλυπτών στην Ελλάδα. Όπως λέει ο κ. Δημήτρης Παντερμαλής, πρόεδρος του Δ.Σ. στο Μουσείο Ακρόπολης, ήταν αυτή που καθόρισε τα πάντα. Διότι είναι άλλο να συνδιαλέγεσαι με τους απογόνους κάποιου ευγενή και άλλο να έχεις να αντιμετωπίσεις το Βρετανικό Μουσείο και πίσω από αυτό, μια ολόκληρη κρατική οντότητα.

Ψηφίζοντας την αγορά των γλυπτών του Παρθενώνα το βρετανικό κοινοβούλιο ουσιαστικά νομιμοποίησε τη συλλογή του Έλγιν λέει ο κ. Παντερμαλής, ο οποίος θέτει πρωτίστως ηθικό θέμα. Διότι, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο Βρετανικό Κοινοβούλιο, υπήρξε αμφισβήτηση των μεθόδων με τις οποίες αποκτήθηκαν τα γλυπτά και της δικαιοδοσίας που είχε ο Έλγιν να τα μεταφέρει. Το Βρετανικό Κοινοβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία (82 υπέρ, 30 κατά) την αγορά. Ο διαπρεπής αρχαιολόγος επικεντρώνει το θέμα «στο γεγονός ότι όχι απλώς είχαν αρπάξει από το μνημείο αυτά τα έργα αλλά πολλά από αυτά τεμαχίστηκαν, έσπασαν, δηλαδή η διαχείριση έγινε με τρόπο, ο οποίος δεν είναι κολακευτικός ούτε για τη Βρετανία, ούτε για την ιστορία της δημιουργίας των μουσείων στην Ευρώπη».

Αλλά η μοιραία εκείνη απόφαση του Βρετανικού Κοινοβουλίου, κάθε άλλο παρά εξασφάλιζε την κυριότητα των παρθενώνειων γλυπτών. Έτσι, όπως πρόσφατα αποκαλύφθηκε σε πόρισμα των νομικών Τζέφρυ Ρόμπερτσον, Νόρμαν Πάλμερ και Αμάλ Κλούνεϊ, που είχε ζητηθεί από την τότε ελληνική κυβέρνηση το 2014 και δόθηκε στη δημοσιότητα τον περασμένο μήνα από την εφημερίδα Guardian, το κοινοβούλιο έκανε το 1963 νέα πράξη για αυτά. Με αυτήν «ξεπλένει» τα κλοπιμαία του Έλγιν, καθώς τα μέλη του έχουν αντιληφθεί πως δεν διαθέτουν καθαρά παραστατικά απόκτησης. Δίνουν de facto πιστοποιητικά στο Βρετανικό Μουσείο. Αυτό μπορεί να καταπέσει σε οποιοδήποτε διεθνές δικαστήριο σύμφωνα με το πόρισμα. Κανένα κράτος δεν μπορεί να νομιμοποιήσει παράνομες πράξεις υπηκόου του σε ξένη χώρα με αναδρομική κάλυψη. Μετά και τα ναζιστικά εγκλήματα, οι διεθνείς νόμοι είναι υπεράνω των εθνικών που έχουν περάσει από κάποια κοινοβούλια.

Το Βρετανικό Κοινοβούλιο έδωσε το 1816 έγκριση να αγοραστούν τα γλυπτά αντί 35.000 στερλινών και ενώ ο Έλγιν ζητούσε τα διπλά, λέγοντας πως είχε κάνει έξοδα 68- 75 χιλιάδων λιρών Αγγλίας. Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους πρέπει να πούμε ότι το 1800 ο μισθός μιας υπηρέτριας ήταν έως 40 στερλίνες τον χρόνο, ο μισθός ενός μηχανικού έως 110, ενώ ο Έλγιν πρόσφερε στον σπουδαίο βρετανό ζωγράφο Ουίλιαμ Τέρνερ 700 με 800 στερλίνες για να σχεδιάσει τα γλυπτά (αυτή ήταν η πρώτη άδεια που είχε) αλλά εκείνος δεν δέχτηκε και έτσι επελέγη ο Ιταλός Λουζιέρι.

Ο λόρδος Έλγιν στήριξε όλα του τα επιχειρήματα στο ότι είχε φιρμάνι του σουλτάνου, στο ότι έσωσε τα γλυπτά από καταστροφές που έκαναν οι Τούρκοι και στο ότι οι Έλληνες δεν αντέδρασαν. Τα επιχειρήματα καταρρίφθηκαν ένα προς ένα από την ομάδα νομικών που συνέταξε το πρόσφατο πόρισμα. Ειδικά το πρώτο επιχείρημα, για το φιρμάνι, καταρρίπτεται όπως θα δούμε πιο κάτω, και από τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Κρήτης Βασίλη Δημητριάδη και από την γενική διευθύντρια αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού Ελενα Κόρκα.
Ως προς την «διάσωση», ο λόρδος Έλγιν και μαζί του το Βρετανικό Κοινοβούλιο που δέχτηκε το επιχείρημα, δεν μπορούν να ισχυριστούν ότι τα γλυπτά προστατεύθηκαν, επειδή ο κλέφτης δεν έχει το δικαίωμα να προβάλει προς υπεράσπισή του πως τα φύλαξε καλύτερα από τον ιδιοκτήτη. Άλλωστε, η Ελλάδα μετά από λίγο ελευθερώθηκε από τον οθωμανικό ζυγό. Ακόμα και κατά τα έτη της Επανάστασης και παρά τις πολιορκίες της Ακρόπολης, δεν έπαθαν το παραμικρό όσα είχαν μείνει στο μνημείο. Επιπροσθέτως, υπάρχουν επιστολές που έχει αποκαλύψει η κα Κόρκα, σύμφωνα με τις οποίες οι οθωμανοί δεν είχαν επιτρέψει σε κανέναν ποτέ να αποσπάσει οτιδήποτε από τον «Ναό των ειδώλων» όπως τον αποκαλούσαν, επειδή τον σέβονταν ως μνημείο. Άλλωστε, η χώρα ήταν υπό κατοχή και ακόμα και αν είχαν δώσει την άδεια, παρανόμως δόθηκε. Επιπροσθέτως, το οθωμανικό δίκαιο προέβλεπε ότι όλες οι αρχαιότητες ανήκαν στον Σουλτάνο, άρα, όπως μας λέει διαπρεπής Έλληνας νομικός, η εξαγωγή τους απαγορευόταν. Ακόμη και αν ο Έλγιν είχε νόμιμη άδεια αφαίρεσης και εξαγωγής, που δεν είχε, εφόσον το δίκαιο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας το απαγόρευε, η άδεια δεν θα είχε καμιά ισχύ.

Επομένως, το επιχείρημα «No Elgin, no marbles» (αν δεν υπήρχε ο Έλγιν δεν θα υπήρχαν τα μάρμαρα) απλώς αποτελεί προπαγάνδα. Η αλήθεια είναι πως χωρίς τον Έλγιν, τα γλυπτά θα ήταν στον Παρθενώνα μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας.

Ποτέ δεν αποδείχθηκε ότι ο άρπαγας λόρδος τα έσωσε υπό τον οθωμανικό νόμο ή ότι αυτό έγινε υπό συνθήκες έκτακτη ανάγκης. Ήταν ένα μεγάλο «φάουλ» από το Βρετανικό Κοινοβούλιο. Παρότι μάλιστα ο λόρδος Μέριτ δήλωσε πως υπήρξαν σθεναρές αντιθέσεις Ελλήνων, οι βουλευτές έκαναν σαν να μην άκουσαν τίποτα.

Η Μεγάλη Βρετανία είναι υπόλογη για τις πράξεις του Έλγιν, αφού σύμφωνα με τον διεθνή νόμο οι πράξεις ενός πρέσβη αντανακλούν στο κράτος του ακόμα και αν δεν έχουν σχέση με το ρόλο του ως πρέσβη. Η Ελλάδα ήταν τότε κατεχόμενο κράτος και τα μνημεία της, ιδίως τα θρησκευτικά, έπρεπε να τυγχάνουν σεβασμού. Ο Έλγιν δήλωσε επανειλημμένα πως ενήργησε αυτοβούλως ως ιδιώτης και όχι ως πρεσβευτής της χώρας του. Είναι όμως φανερό πως αν δεν κατείχε αυτή τη διπλωματική θέση δεν θα είχε καταφέρει το παραμικρό. Πρόκειται για μια υπόθεση διάτρητη που στερείται ηθικής.
Το φιρμάνι που μόνο φιρμάνι δεν ήταν
«Φιρμάνι ή Επίσημο Γράμμα του Καϊμακάν Πασά προς τον Καδή ή Προϊστάμενο Δικαστή και προς τον Βοεβόδα ή Διοικητή της Αθήνας το 1801.

Σε ειδοποιούμε ότι ο ειλικρινής Φίλος ή Εξοχότητα του Λόρδος Έλγιν Έκτατος Πρεσβευτής από την Αγγλική Αυλή στην Πύλη της Ευτυχίας, μας έχει βεβαιώσει ότι είναι γνωστό πως οι περισσότερες Φράγκικες [χριστιανικές] Αυλές επιθυμούν να διαβάσουν και να μελετήσουν τα βιβλία, γλυπτά και άλλα επιστημονικά έργα των Αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων. Και ότι ειδικότερα, οι υπουργοί, φιλόσοφοι, επίσκοποι και άλλοι σημαίνοντες Άγγλοι ενδιαφέρονται για τα γλυπτά που έχουν μείνει από την εποχή των προαναφερθέντων Ελλήνων και τα οποία βρίσκονται στις ακτές του Αρχιπελάγους και σε άλλες περιοχές. Και εξαιτίας αυτού του πράγματος έχουν στείλει από καιρού εις καιρόν ανθρώπους για να εξερευνήσουν και να εξετάσουν τα αρχαία κτίρια και γλυπτά.

Και πως επειδή ορισμένοι φιλότεχνοι της Αγγλικής Αυλής θέλουν να δουν τα αρχαία κτίρια και τα περίεργα γλυπτά στην Πόλη των Αθηνών και τα παλαιά τείχη που σώζονται από τον καιρό των Ελλήνων, που βρίσκονται τώρα στο εσωτερικό μέρος του προαναφερθέντος τόπου. Όθεν αυτός [δηλ. ο πρεσβευτής] έχει προσλάβει πέντε Άγγλους ζωγράφους που μένουν τώρα στην Αθήνα, για να παρατηρήσουν και να εξετάσουν και επίσης να αντιγράψουν τα γλυπτά που υπάρχουν εκεί από την αρχαιότητα.

Κι ακόμη μας έχει ζητήσει, ειδικά για αυτή τη φορά, να γραφεί και να διαταχθεί ότι για όσον καιρό οι προαναφερθέντες ζωγράφοι θα μπαίνουν και θα βγαίνουν στο φρούριο αυτής της πόλης, που είναι ο τόπος της μελέτης, και θα τοποθετούν ικριώματα γύρω από τον αρχαίο Ναό των Ειδώλων που υπάρχει εκεί. Και θα κατασκευάζουν εκμαγεία των προαναφερθέντων κοσμημάτων και γλυπτών σε κονίαμα ή γύψο. Και θα καταμετρούν τα λείψανα των άλλων ερειπωμένων οικοδομημάτων που βρίσκονται εκεί. Και θα σκάβουν, όταν το κρίνουν απαραίτητο, τα θεμέλια για να ανακαλύψουν επιγραφές που μπορεί να έχουν καλυφθεί από σκουπίδια. Να μην υπάρξει καμία διακοπή ούτε εμπόδιο στην εργασία τους από τον Δισδάρη ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο. Κανείς να μην αναμειχθεί με τα ικριώματα ή τα εργαλεία που μπορεί να χρειαστούν στις εργασίες τους. Και πως όταν θελήσουν να πάρουν μαζί τους θραύσματα πέτρας που φέρουν παλιές επιγραφές ή γλυπτά, να μην υπάρξει καμία αντίρρηση. (….)

Ειδικά, καθώς δεν υπάρχει κίνδυνος αν τα προαναφερθέντα γλυπτά και κτίρια παρατηρηθούν και σχεδιαστούν. (….)»

Ανεξαρτήτως από το πώς τιτλοφορείται, το κείμενο αυτό, που σώζεται σε ιταλική μετάφραση, μόνο φιρμάνι δεν είναι. Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης Βασίλης Δημητριάδης, είχε παρουσιάσει σε συνέδριο το 2000 στοιχεία, που καταρρίπτουν το επιχείρημα. Όπως πολύ χαρακτηριστικά είπε, «το έγγραφο του Έλγιν ισοδυναμεί, σήμερα, με μια συστατική επιστολή ενός αντιπροέδρου κυβέρνησης προς νομάρχη με την οποία ζητείται η εξυπηρέτηση ενός φίλου.» Και σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν ήταν φιρμάνι, δεν θα αποτελούσε έγγραφο με το οποίο αποκτά κανείς κυριότητα επάνω σε αντικείμενο.

Ο κ. Δημητριάδης απέδειξε, όμως, πως ο όρος χρησιμοποιείται εσφαλμένα. Δεν είχε τη δομή ενός φιρμανιού, τη γλώσσα που το πρωτόκολλο επέβαλε ούτε και κάποια υπογραφή από τον Σουλτάνο (τα φιρμάνια ξεκινούσαν με τη γενεαλογία του Σουλτάνου που τα υπέγραφε, συνέχιζαν με συγκεκριμένο τρόπο και έκλειναν με υπογραφή). Πρώτες έρευνες από το υπουργείο Πολιτισμού στα αρχεία της Κωνσταντινούπολης το 1999, δεν είχαν εντοπίσει φιρμάνι εκεί όπου θα έπρεπε να βρίσκεται αν υπήρχε.
Τη συνέχεια έδωσε η Έλενα Κόρκα με πολυετείς έρευνες σε αρχεία. Κατέληξε ότι ήταν μια «χαριστική» επιστολή ενός αξιωματούχου, του αναπληρωτή του Μεγάλου Βεζύρη και ότι ακόμα και αυτό το υπερέβη κατά πολύ. Πράγμα που συνιστά παρανομία.

Η κα Κόρκα μας είπε πως η ιταλική μετάφραση του λεγόμενου φιρμανιού περιήλθε στη Μεγάλη Βρετανία με την αγορά των γλυπτών. Τότε αποκτήθηκαν και όλα τα συνοδά έγγραφα, τουλάχιστον όσα είχαν διασωθεί. Η έρευνά της είναι λεπτομερής, και έχει στηρίξει τη διδακτορική της διατριβή στα Μάρμαρα του Παρθενώνα.

Η ίδια γράφει άρθρο για το φιρμάνι στο περιοδικό «Ανθέμιο» της Ένωσης Φίλων Ακροπόλεως (το τεύχος που είναι αφιερωμένο στα 200 χρόνια από την απόφαση του Βρετανικού Κοινοβουλίου, μόλις κυκλοφόρησε). Με την επιστολή, σημειώνει, ζητούνταν «η ευνοϊκή αντιμετώπιση του συνεργείου του Elgin από τους προεστούς της Αθήνας, προκειμένου να γίνει αποτύπωση, σχέδια και λήψη εκμαγείων από τα μνημεία της Ακρόπολης, καθώς και ανασκαφή και πιθανή απομάκρυνση από τα ερείπια γύρω από τον Παρθενώνα κάποιων τμημάτων ενεπίγραφων ή με γλυπτή διακόσμηση, με σαφή διευκρίνηση όμως ότι δεν θα επερχόταν καμία βλάβη ή φθορά στο κτήριο». Αυτή η… λεπτομέρεια παρασιωπάται, και όλοι στηρίζονται στη δυνατότητα που δίνεται στον Έλγιν να απομακρυνθούν τμήματα ενεπίγραφα ή με γλυπτή διακόσμηση. Ναι. Όμως χωρίς βλάβη ή φθορά στο κτήριο. Άρα, μόνο για όσα θα προέκυπταν από ανασκαφές.

Ενδιαφέρον είναι το εύρημα της αρχαιολόγου Τατιάνας Πούλου, στο ίδιο αφιερωματικό τεύχος του «Ανθεμίου». Αναφερόμενη στον ζωγράφο Τζοβάνι Λουζιέρι που είχε επιλεγεί από τον Έλγιν για να τον βοηθήσει στην «υψηλή» αποστολή του, σχολιάζει επιστολή του αιδεσιμότατου Φίλιπ Χαντ, δεξιού χεριού του Έλγιν στην επιχείρηση αρπαγής. Εντοπίσθηκε στο αρχείο Έλγιν και είναι, περίπου, ό,τι περιγράφεται στο λεγόμενο «φιρμάνι» με συμπληρώματα «γραφειοκρατικής» σύνταξης. Δηλαδή ο Έλγιν έδωσε συγκεκριμένο κείμενο γραμμένο από τον… άνθρωπο του Θεού στον Καϊμακάμη, προκειμένου εκείνος να το αντιγράψει.

Η χειραγώγηση των αξιωματούχων αποδεικνύεται και από την κα Κόρκα. Όπως προσθέτει, οι οθωμανικές αρχές στην Αθήνα ζήτησαν αναδρομική κάλυψή τους από την Υψηλή Πύλη (προφανώς επειδή γνώριζαν ότι είχαν παρανομήσει). Ο βεζύρης Γαζί Γιουσούφ Ζιγιά στέλνει επιστολή προς τον βοεβόδα- και μάλλον και στον δισδάρη της Αθήνας- με την οποία τους ευχαριστεί για την πρέπουσα υποδοχή και φιλοξενία προς τον Έλγιν το 1802. Συμπεραίνεται ευλόγως ότι η Υψηλή Πύλη δεν γνώριζε τι είχε κάνει ο Έλγιν στον Παρθενώνα, αλλά δι’ αυτής της πλαγίας οδού το νομιμοποίησε. Και η αρχαιολόγος τονίζει: «η αδυναμία όλων των κειμένων αυτών είναι η ασάφειά τους και η ρητορικότητα των οθωμανικών εκφράσεων».

Σε επιστολή του Σερ Ρίτσαρντ Αντερ, ο οποίος χρημάτισε, επίσης, πρέσβης της Μεγάλης Βρετανίας στην Κωνσταντινούπολη, αναφέρεται στον Έλγιν ότι οι οθωμανοί αξιωματούχοι της Πόλης αρνήθηκαν κατηγορηματικά πως είχε οποιοδήποτε δικαίωμα στα Μάρμαρα. Μεγάλο μέρος της συλλογής βρισκόταν ακόμα στην Αθήνα και ο βοεβόδας ζητούσε άδεια εξαγωγής. Ο Ουίλιαμ Σεν Κλαιρ αναφέρει στο βιβλίο του πως οι αξιωματούχοι του απάντησαν ότι ο Έλγιν «δεν είχε λάβει ποτέ άδεια να αφαιρέσει αρχαιότητες από την Ακρόπολη και δεν είχε καμία ιδιοκτησία επ’ αυτών.

Εντέλει η άδεια για να φύγει το δεύτερο μέρος της συλλογής δόθηκε το 1810 με έγγραφο του Καϊμακάμη Χουσεΐν Κιαμήλ προς τον βοεβόδα της Αθήνας. Ένα κείμενο που και πάλι έχει ασάφειες. Δεν αναφέρεται πουθενά «οθωμανική διοικητική αποδοχή αποξήλωσης γλυπτών από τα μνημεία της Ακρόπολης». Αναφέρονται σπασμένα μάρμαρα και αγγεία και δίνεται η άδεια μεταφοράς τους μετά από δώρα αξίας 1480 πιάστρων και 100 στερλινών στην Κωνσταντινούπολη και ένα ακόμη δώρο απροσδιόριστης αξίας στον Καϊμακάμη.

Όταν ο Έλγιν κλήθηκε να αποδείξει στο Βρετανικό Κοινοβούλιο πως οι ενέργειές του ήταν νόμιμες, ζήτησε από τον Ανταίρ νέα τροποποιημένη επιστολή, στην οποία να εμφαίνεται κάτι τέτοιο, απολύτως ψευδές όπως μας οδηγούν πλέον τα γεγονότα να πιστέψουμε. Μετά από πολλές τροποποιήσεις και διαγραφές σε σχέδια επιστολών, ο Έλγιν ικανοποιείται και στέλνει στον Ανταίρ το σχέδιο που του ζητά να καθαρογράψει και να αποστείλει στον ίδιον. Είναι η τελευταία παρανομία, σε μια σειρά παρανομιών και μόνο.
[...]Όπως αναφέρεται στον φάκελο διεκδίκησης των μαρμάρων, που στάλθηκε στη Μεγάλη Βρετανία, «από το 1801 έως το 1804 τα συνεργεία του Έλγιν δρούσαν στην Ακρόπολη, προκαλώντας σημαντικές ζημίες στα γλυπτά και το ίδιο το μνημείο, αποσπώντας και διαμελίζοντας ένα σημαντικό μέρος (περίπου το ήμισυ) από το σωζόμενο γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα, μαζί με ορισμένα αρχιτεκτονικά μέλη, όπως ένα κιονόκρανο και ένα σπόνδυλο από κίονα. Σήμερα μεταξύ Αθήνας και Λονδίνου βρίσκονται διαμελισμένα πολλά τμήματα συχνά από το ίδιο γλυπτό.

Από τους 97 σωζόμενους λίθους της ζωφόρου του Παρθενώνα, οι 56 βρίσκονται στο Λονδίνο και οι 40 στην Αθήνα. Από τις 64 σωζόμενες μετόπες, οι 48 βρίσκονται στην Αθήνα και οι 15 στο Λονδίνο. Από τις 28 σωζόμενες μορφές των αετωμάτων, οι 19 βρίσκονται στο Λονδίνο και οι 9 στην Αθήνα.

Η μεταφορά με πλοία αυτών των ανεκτίμητης αξίας αρχαιοτήτων στην Αγγλία αντιμετώπισε δυσκολίες, αφού γινόταν από λιμάνι σε λιμάνι. Ένα πλοίο βούλιαξε και τα γλυπτά, ύστερα από παρατεταμένη έκθεση στην υγρασία των διάφορων λιμανιών, έφτασαν τελικά στη Βρετανία. Στο Λονδίνο μεταφέρθηκαν σε διάφορες αποθήκες, αφού ο Λόρδος Έλγιν είχε χάσει την περιουσία του, εξαιτίας των τεράστιων ποσών που δαπάνησε για τα συνεργεία του, τη μεταφορά των γλυπτών και τις δωροδοκίες των Τούρκων αξιωματούχων, έτσι ώστε να του είναι αδύνατο να τα στεγάσει σε δικό του χώρο. Έτσι ύστερα από την υποθήκευση της συλλογής του από το Βρετανικό κράτος, αναγκάστηκε να πουλήσει τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στη Βρετανική Κυβέρνηση, η οποία και τα μετέφερε το 1816 στο Βρετανικό Μουσείο».
Τα υπολοιπα εδω https://www.liberal.gr/arthro/55601/epi ... enona.html
Γιωργης

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιωργης »

Ναι, είδαμε και το υπέρ έθνος των Ελ. Που οποίος γουστάρει πετάει λάδια στα μουσεία η κρεμάει πανό του Βελουχιώτη η βοθροδοξοι που τα σπάζουν για να χτίσουν εκκλησίες.
User_601

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από User_601 »

Γιωργης έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:06 Ναι, είδαμε και το υπέρ έθνος των Ελ. Που οποίος γουστάρει πετάει λάδια στα μουσεία η κρεμάει πανό του Βελουχιώτη η βοθροδοξοι που τα σπάζουν για να χτίσουν εκκλησίες.
Τα κουβαδακια σου και σε αλλη παραλια πληζ.
Nero

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero »

Εκτός και κοιμηθεί πάλι η ελληνική κυβέρνηση,τα γλυπτά μας έχουν ευκαιρία να επαναπατριστούν και θα μας βοηθήσει η μαμά ΕΕ. Πρέπει να τα διεκδικήσουμε στη συμφωνία για το Μπρεξιτ. Αν δε μας δώσουν πίσω τα γλυπτά να παίρνουν φάρμακα απο την Ινδία :D
Γιωργης

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιωργης »

Ποιος ο λόγος να γυρίσουν τα αγάλματα
Nero

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero »

Γιωργης έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:11 Ποιος ο λόγος να γυρίσουν τα αγάλματα
Για το πήξιμο των μπρεξιτάδων και για μια καλή σφαλιάρα στην εθνική τους υπερηφάνεια :102:
User_601

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από User_601 »

Nero έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:13
Γιωργης έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:11 Ποιος ο λόγος να γυρίσουν τα αγάλματα
Για το πήξιμο των μπρεξιτάδων και για μια καλή σφαλιάρα στην εθνική τους υπερηφάνεια :102:
Οχι.
Διοτι: τα παρθενωνια γλυπτα ανηκουν στον παρθενωνα,ειναι προιον κλεπταποδοχης,που αν κανετε τον κοπο να διαβασετε....ΙΣΧΥΕΙ ΝΟΜΙΚΟΤΑΤΑ,διοτι δεν ειναι δυνατον το μουσειο της ακροπολης να εχει ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ και τα αυθεντικα να βρισκονται στο βρετανικο μουσειο,ΠΡΟΙΟΝ ΚΛΕΠΤΑΠΟΔΟΧΗΣ.
Διοτι..........[..]:Η απογύμνωση του Παρθενώνα, µεταξύ 1801-1811, κατέστρεψε ανεπανόρθωτα την δομική ακεραιότητα του μνημείου. Η αφαίρεση των µετοπών είχε ως επακόλουθο τον ακρωτηριασμό ορισμένων παρακείμενων αρχιτεκτονικών και δομικών στοιχείων και την καταστροφή του κτιρίου. Τα γλυπτά της ζωφόρου αποκόπηκαν από τις υποστηρικτικές πλάκες για να διευκολυνθεί η µμεταφορά τους. Ένα δωρικό κιονόκρανο κόπηκε στα δύο για τον ίδιο λόγο. Ουσιαστικά δομικά στοιχεία του ναού (γείσα και τρίγλυφα) καταστράφηκαν.
Διοτι[..]-Από ντοκουμέντα στα αρχεία του Βρετανικού Μουσείου, γνωρίζουμε ότι το 1937-38 καθαρίστηκαν µε μεταλλικές βούρτσες και λειαντικά, πράξη η οποία κατέστρεψε ανεπανόρθωτα την επιφάνεια ενός μεγάλου αριθμού γλυπτών. Οι επιβλαβείς αυτές επεμβάσεις έχουν επιβεβαιωθεί από την ειδική ομάδα των Ελλήνων επιστημόνων, οι οποίοι εξέτασαν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, τον Οκτώβριο του 1999.

(Ο καταστροφικός καθαρισμός έγινε με εντολή του λόρδου Ντιβέν, διότι είχε την άποψη πως τα αρχαία γλυπτά ήταν ολόλευκα. Κάτι που έχει καταρριφθεί εντελώς με τις έρευνες στο Μουσείο Ακρόπολης).

Διοτι:-Έργα τέχνης από όλες τις περιόδους του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού εκτίθενται σε μουσεία και αίθουσες τέχνης σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε να προσφέρουν σε εκατομμύρια ανθρώπους την ευκαιρία να τα απολαύσουν, να τα εκτιμήσουν και να τα μελετήσουν. Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, όμως, αποτελούν µια µμοναδική περίπτωση. Ο γλυπτικός διάκοσμος και τα αρχιτεκτονικά στοιχεία του Παρθενώνα δεν δημιουργήθηκαν σαν αυτόνομα έργα τέχνης, εξ αρχής επινοήθηκαν και σχεδιάστηκαν σαν αναπόσπαστα μέρη του μνημείου. Το μνημείο αυτό, που κτίσθηκε τον 5ο αιώνα π.Χ., στέκεται ακόμα στην Ακρόπολη των Αθηνών.

Ο Παρθενώνας, σύμβολο της Αθηναϊκής δημοκρατίας, αντιπροσωπεύει την τέχνη του Κλασικού Ελληνικού πολιτισμού στο αποκορύφωμά της. Η Ακρόπολη, την οποία κοσμεί ο Παρθενώνας, ήταν το ιερό κέντρο της αρχαίας Αθήνας που μάζευε γύρω του όλες τις σημαντικές λειτουργίες της πόλης (την Αγορά, την Πνύκα, τα θέατρα, κλπ.). Ο Παρθενώνας παραμένει το έμβλημα της πόλης των Αθηνών και το σύμβολο της Ελληνικής πολιτιστικής ταυτότητας. Αποτελεί επίσης, μέρος της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, ένα από τα πρώτα μνημεία που η UNESCO συμπεριέλαβε στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Πράγματι, είναι το σήμα κατατεθέν της UNESCO.

και παρα πολλα αλλα διοτι,ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΑΣ Ή ΣΤΟΚΟΣ,ΣΑΝ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΔΩ..,ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙς.
Άβαταρ μέλους
Nandros
Δημοσιεύσεις: 28770
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
Phorum.gr user: Nandros
Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nandros »

Γιωργης έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:11 Ποιος ο λόγος να γυρίσουν τα αγάλματα
Για τον ίδιο λόγο που εσύ θα ζητήσεις να ταφείς πίσω στην πατρίδα σου.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Nero

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero »

Εσθήρ έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:24
Nero έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:13
Γιωργης έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:11 Ποιος ο λόγος να γυρίσουν τα αγάλματα
Για το πήξιμο των μπρεξιτάδων και για μια καλή σφαλιάρα στην εθνική τους υπερηφάνεια :102:
Οχι.
Διοτι: τα παρθενωνια γλυπτα ανηκουν στον παρθενωνα,ειναι προιον κλεπταποδοχης,που αν κανετε τον κοπο να διαβασετε....ΙΣΧΥΕΙ ΝΟΜΙΚΟΤΑΤΑ,διοτι δεν ειναι δυνατον το μουσειο της ακροπολης να εχει ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ και τα αυθεντικα να βρισκονται στο βρετανικο μουσειο,ΠΡΟΙΟΝ ΚΛΕΠΤΑΠΟΔΟΧΗΣ.
Διοτι..........[..]:Η απογύμνωση του Παρθενώνα, µεταξύ 1801-1811, κατέστρεψε ανεπανόρθωτα την δομική ακεραιότητα του μνημείου. Η αφαίρεση των µετοπών είχε ως επακόλουθο τον ακρωτηριασμό ορισμένων παρακείμενων αρχιτεκτονικών και δομικών στοιχείων και την καταστροφή του κτιρίου. Τα γλυπτά της ζωφόρου αποκόπηκαν από τις υποστηρικτικές πλάκες για να διευκολυνθεί η µμεταφορά τους. Ένα δωρικό κιονόκρανο κόπηκε στα δύο για τον ίδιο λόγο. Ουσιαστικά δομικά στοιχεία του ναού (γείσα και τρίγλυφα) καταστράφηκαν.
Διοτι[..]-Από ντοκουμέντα στα αρχεία του Βρετανικού Μουσείου, γνωρίζουμε ότι το 1937-38 καθαρίστηκαν µε μεταλλικές βούρτσες και λειαντικά, πράξη η οποία κατέστρεψε ανεπανόρθωτα την επιφάνεια ενός μεγάλου αριθμού γλυπτών. Οι επιβλαβείς αυτές επεμβάσεις έχουν επιβεβαιωθεί από την ειδική ομάδα των Ελλήνων επιστημόνων, οι οποίοι εξέτασαν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, τον Οκτώβριο του 1999.

(Ο καταστροφικός καθαρισμός έγινε με εντολή του λόρδου Ντιβέν, διότι είχε την άποψη πως τα αρχαία γλυπτά ήταν ολόλευκα. Κάτι που έχει καταρριφθεί εντελώς με τις έρευνες στο Μουσείο Ακρόπολης).

Διοτι:-Έργα τέχνης από όλες τις περιόδους του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού εκτίθενται σε μουσεία και αίθουσες τέχνης σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε να προσφέρουν σε εκατομμύρια ανθρώπους την ευκαιρία να τα απολαύσουν, να τα εκτιμήσουν και να τα μελετήσουν. Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, όμως, αποτελούν µια µμοναδική περίπτωση. Ο γλυπτικός διάκοσμος και τα αρχιτεκτονικά στοιχεία του Παρθενώνα δεν δημιουργήθηκαν σαν αυτόνομα έργα τέχνης, εξ αρχής επινοήθηκαν και σχεδιάστηκαν σαν αναπόσπαστα μέρη του μνημείου. Το μνημείο αυτό, που κτίσθηκε τον 5ο αιώνα π.Χ., στέκεται ακόμα στην Ακρόπολη των Αθηνών.

Ο Παρθενώνας, σύμβολο της Αθηναϊκής δημοκρατίας, αντιπροσωπεύει την τέχνη του Κλασικού Ελληνικού πολιτισμού στο αποκορύφωμά της. Η Ακρόπολη, την οποία κοσμεί ο Παρθενώνας, ήταν το ιερό κέντρο της αρχαίας Αθήνας που μάζευε γύρω του όλες τις σημαντικές λειτουργίες της πόλης (την Αγορά, την Πνύκα, τα θέατρα, κλπ.). Ο Παρθενώνας παραμένει το έμβλημα της πόλης των Αθηνών και το σύμβολο της Ελληνικής πολιτιστικής ταυτότητας. Αποτελεί επίσης, μέρος της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, ένα από τα πρώτα μνημεία που η UNESCO συμπεριέλαβε στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Πράγματι, είναι το σήμα κατατεθέν της UNESCO.

και παρα πολλα αλλα διοτι,ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΑΣ Ή ΣΤΟΚΟΣ,ΣΑΝ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΔΩ..,ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙς.
οταν κάνουμε copy paste,βάζουμε πηγή


https://www.liberal.gr/arthro/55601/epi ... enona.html
Γιωργης

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιωργης »

Τα αγάλματα θα μείνουν Αγγλία. Κάποιοι έχουμε δώσει αγώνες για αυτά. Δεν μπορεί ο κάθε τριτοκοσμικός να τα διεκδικεί επειδή έτυχε να ζει στη χώρα όπου ζούσαν και οι ελληνες.
User_601

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από User_601 »

Nero έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:28
Εσθήρ έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:24
Nero έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:13

Για το πήξιμο των μπρεξιτάδων και για μια καλή σφαλιάρα στην εθνική τους υπερηφάνεια :102:
Οχι.
Διοτι: τα παρθενωνια γλυπτα ανηκουν στον παρθενωνα,ειναι προιον κλεπταποδοχης,που αν κανετε τον κοπο να διαβασετε....ΙΣΧΥΕΙ ΝΟΜΙΚΟΤΑΤΑ,διοτι δεν ειναι δυνατον το μουσειο της ακροπολης να εχει ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ και τα αυθεντικα να βρισκονται στο βρετανικο μουσειο,ΠΡΟΙΟΝ ΚΛΕΠΤΑΠΟΔΟΧΗΣ.
Διοτι..........[..]:Η απογύμνωση του Παρθενώνα, µεταξύ 1801-1811, κατέστρεψε ανεπανόρθωτα την δομική ακεραιότητα του μνημείου. Η αφαίρεση των µετοπών είχε ως επακόλουθο τον ακρωτηριασμό ορισμένων παρακείμενων αρχιτεκτονικών και δομικών στοιχείων και την καταστροφή του κτιρίου. Τα γλυπτά της ζωφόρου αποκόπηκαν από τις υποστηρικτικές πλάκες για να διευκολυνθεί η µμεταφορά τους. Ένα δωρικό κιονόκρανο κόπηκε στα δύο για τον ίδιο λόγο. Ουσιαστικά δομικά στοιχεία του ναού (γείσα και τρίγλυφα) καταστράφηκαν.
Διοτι[..]-Από ντοκουμέντα στα αρχεία του Βρετανικού Μουσείου, γνωρίζουμε ότι το 1937-38 καθαρίστηκαν µε μεταλλικές βούρτσες και λειαντικά, πράξη η οποία κατέστρεψε ανεπανόρθωτα την επιφάνεια ενός μεγάλου αριθμού γλυπτών. Οι επιβλαβείς αυτές επεμβάσεις έχουν επιβεβαιωθεί από την ειδική ομάδα των Ελλήνων επιστημόνων, οι οποίοι εξέτασαν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, τον Οκτώβριο του 1999.

(Ο καταστροφικός καθαρισμός έγινε με εντολή του λόρδου Ντιβέν, διότι είχε την άποψη πως τα αρχαία γλυπτά ήταν ολόλευκα. Κάτι που έχει καταρριφθεί εντελώς με τις έρευνες στο Μουσείο Ακρόπολης).

Διοτι:-Έργα τέχνης από όλες τις περιόδους του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού εκτίθενται σε μουσεία και αίθουσες τέχνης σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε να προσφέρουν σε εκατομμύρια ανθρώπους την ευκαιρία να τα απολαύσουν, να τα εκτιμήσουν και να τα μελετήσουν. Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, όμως, αποτελούν µια µμοναδική περίπτωση. Ο γλυπτικός διάκοσμος και τα αρχιτεκτονικά στοιχεία του Παρθενώνα δεν δημιουργήθηκαν σαν αυτόνομα έργα τέχνης, εξ αρχής επινοήθηκαν και σχεδιάστηκαν σαν αναπόσπαστα μέρη του μνημείου. Το μνημείο αυτό, που κτίσθηκε τον 5ο αιώνα π.Χ., στέκεται ακόμα στην Ακρόπολη των Αθηνών.

Ο Παρθενώνας, σύμβολο της Αθηναϊκής δημοκρατίας, αντιπροσωπεύει την τέχνη του Κλασικού Ελληνικού πολιτισμού στο αποκορύφωμά της. Η Ακρόπολη, την οποία κοσμεί ο Παρθενώνας, ήταν το ιερό κέντρο της αρχαίας Αθήνας που μάζευε γύρω του όλες τις σημαντικές λειτουργίες της πόλης (την Αγορά, την Πνύκα, τα θέατρα, κλπ.). Ο Παρθενώνας παραμένει το έμβλημα της πόλης των Αθηνών και το σύμβολο της Ελληνικής πολιτιστικής ταυτότητας. Αποτελεί επίσης, μέρος της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, ένα από τα πρώτα μνημεία που η UNESCO συμπεριέλαβε στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Πράγματι, είναι το σήμα κατατεθέν της UNESCO.

και παρα πολλα αλλα διοτι,ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΑΣ Ή ΣΤΟΚΟΣ,ΣΑΝ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΔΩ..,ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙς.
οταν κάνουμε copy paste,βάζουμε πηγή


https://www.liberal.gr/arthro/55601/epi ... enona.html
Την εχω βαλει στο πρωτο μου ποστ.για αυτο εγραψα τα υπολοιπα στην πηγη.
ΓΙΑ ΔΕΣ ΤΙ ΓΡΑΦΩ ΣΤΟ ΤΕΛΟς ΤΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟς

Τα υπολοιπα εδω https://www.liberal.gr/arthro/55601/epi ... enona.html
ΓΙΑ ΤΣΕΚΑΡΕ ΤΟ.
ΥΓ,Οχι σε εμενα αυτα αγαπουλα.Εγω ΠΑΝΤΑ βαζω την πηγη σε κοπυ.Αλλου αυτα.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος User_601 την 21 Δεκ 2018, 21:44, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ
Δημοσιεύσεις: 31010
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 21:47

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ »

Γιωργης έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:31 Τα αγάλματα θα μείνουν Αγγλία. Κάποιοι έχουμε δώσει αγώνες για αυτά. Δεν μπορεί ο κάθε τριτοκοσμικός να τα διεκδικεί επειδή έτυχε να ζει στη χώρα όπου ζούσαν και οι ελληνες.

Πράγματι, πολλές αφρικανικές χώρες έχουν θέσει αυτό το θέμα τον τελευταίο καιρό

https://www.facebook.com/thedailyshow/v ... 484214670/
Ο χρήστης που γκρέμισε τον εθνολαϊκισμό
Nero

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero »

ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:34
Γιωργης έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:31 Τα αγάλματα θα μείνουν Αγγλία. Κάποιοι έχουμε δώσει αγώνες για αυτά. Δεν μπορεί ο κάθε τριτοκοσμικός να τα διεκδικεί επειδή έτυχε να ζει στη χώρα όπου ζούσαν και οι ελληνες.

Πράγματι, πολλές αφρικανικές χώρες έχουν θέσει αυτό το θέμα τον τελευταίο καιρό

https://www.facebook.com/thedailyshow/v ... 484214670/
Καλό το τσούξιμο των ελ εθνολαικιστών αγαπητέ αλλά πλέον νομίζω εφόσων πρόκειται για διαμάχη κράτους μέλους της ΕΕ(έστω και Παρίας) με εχθρικός κράτος που διαταράσσει την ισορροπία μας,είναι επιτακτική η σύμπραξη με το πρώτο. Κάθε μέσο πίεση είναι καλό και μπορούμε να τους κάνουμε ζημιά ακόμα και με τα μάρμαρα,ακόμα καλύτερα :003:
User_601

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από User_601 »

Ναι και μια τριτοκοσμικη εφημεριδα,μια αγγλικη..και αυτη τασσεται υπερ της επιστρφης των γλυπτων
Guardian: «Να επιστραφούν στην Ελλάδα τα γλυπτά του Παρθενώνα»
Βρετανός δημοσιογράφος και κριτικός τέχνης τάσσεται υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων
Να επιστραφούν στην Αθήνα τα Μάρμαρα του Παρθενώνα ζητάει με εκτενές άρθρο του ο δημοσιογράφος και κριτικός τέχνης Τζόναθαν Τζόουνς, συνεργάτης της εφημερίδας Guardian εδώ και 15 χρόνια.

Τα γλυπτά δημιουργήθηκαν στην Αθήνα τον 5ο αιώνα π.Χ. για να διακοσμήσουν τον Παρθενώνα, τον ναό της Αθηνάς, που ακόμα και σήμερα δεσπόζει στον ορίζοντα της ελληνικής πρωτεύουσας, αναφέρει ο Τζόναθαν Τζόουνς στο άρθρο του, που έχει τίτλο «Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι τα ωραιότερα έργα τέχνης στον κόσμο και γι' αυτό πρέπει να τα επιστρέψουμε».

«Η λυπηρή αλήθεια», αναφέρει ο δημοσιογράφος και κριτικός τέχνης, «είναι ότι στο Βρετανικό Μουσείο τα γλυπτά του Παρθενώνα δεν μπορεί να τα θαυμάσει κανείς στην τελειότητά τους. Κυρίως γιατί παρουσιάζονται σε μια γκρίζα, νεοκλασική αίθουσα όπου οι πέτρινοι τοίχοι της δεν κάνουν αντίθεση με τα λίθινα έργα τέχνης και σε καμία περίπτωση δεν τα αναδεικνύει». Επομένως, κατά την άποψή του, το Βρετανικό Μουσείο πρέπει είτε να βρει τα χρήματα για να τα εκθέτει με σύγχρονο τρόπο ή να τα επιστρέψει στην Ελλάδα, όπου τα γλυπτά μπορούν να ιδωθούν ως ένα σύνολο, με θέα μάλιστα τον Παρθενώνα.

Ο Τζόναθαν Τζόουνς παραδέχεται ότι αρχικά έβρισκε τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων ως υπέρμετρα εθνικιστικά, θεωρώντας ότι δεν αποδιδόταν επαρκής σημασία στην καλλιτεχνική αξία τους και στη σημασία τους ως ενιαίο έργο τέχνης.
Για το λόγο αυτό μάλιστα, όπως υπενθυμίζει, είχε πάρει μέρος σε πανεπιστημιακό αγώνα επιχειρηματολογίας τασσόμενος κατά της επιστροφής των Γλυπτών στην Αθήνα. Σημειώνει, επίσης, ότι η ελληνική πλευρά πρέπει να αναγνωρίσει ότι τα γλυπτά έχουν συντηρηθεί καλά στο Βρετανικό Μουσείο, σε αντίθεση με τα γλυπτά που είχαν απομείνει εκτεθειμένα στη ρύπανση της αττικής ατμόσφαιρας. «Όμως αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Τη δεκαετία του 1970, όταν ο ίδιος ο Παρθενώνας διαβρωνόταν από τον κακό αέρα, τα γλυπτά ήταν ασφαλέστερα στο Λονδίνο. Σήμερα ανήκουν στο Μουσείο Ακρόπολης», είναι το τελικό συμπέρασμά του.
«Εθνικιστική ή όχι, η Ελλάδα έχει αποδείξει πως αγαπάει την τέχνη και την αντιμετωπίζει ως αυτό που είναι. Η Ελλάδα και όχι το Βρετανικό Μουσείο αξίζει να είναι ο θεματοφύλακας της μεγαλύτερης τέχνης του κόσμου. Για τον κόσμο. Και για την τέχνη», καταλήγει το άρθρο.
https://www.naftemporiki.gr/story/84712 ... parthenona
Επισης και κατι τριτοκοσμικες δημοσκοπησεις,υποστηριζουν την επιστροφη των γλυπτων στην γεννετηρα τους
Δημοσκοπήσεις για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα

Βρετανικό ντοκυμαντέρ που φιλοξενήθηκε στην εκπομπή του παρουσιαστή William G. Stewart - Απρίλιος 1996 (κανάλι 4).
Μετά την παρουσίαση ενός ντοκυμαντέρ σχετικά με την αφαίρεση των Μαρμάρων του Παρθενώνα από τον λόρδο Έλγιν και το ελληνικό αίτημα για την επιστροφή τους, πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική σφυγμομέτρηση με τα ακόλουθα αποτελέσματα: από τους 99.340 ανθρώπους που τηλεφώνησαν για να καταγράψουν την ψήφο τους οι 91.822 υποστήριξαν την πρόταση για την επιστροφή των Μαρμάρων, πράγμα που σημαίνει ότι 92,5% ψήφισαν υπέρ της επιστροφής.

Δημοσκόπηση MORI - 25 Σεπτεμβρίου 1998.
Στο ερώτημα "εάν γινόταν ένα δημοψήφισμα σχετικά με το αν θα πρέπει ή όχι τα Μάρμαρα να επιστραφούν στην Ελλάδα, τι θα ψηφίζατε;" που έθεσε η εταιρεία δημοσκοπήσεων MORI στη Μ. Βρετανία την 25η Σεπτεμβρίου 1998, 39% του κοινού ψήφισε υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα, 15% κατά και ένα 18% ήταν αναποφάσιστο. Σε αντίστοιχη έρευνα στο Βρετανικό Κοινοβούλιο ένα ποσοστό 47% ψήφισε υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων στην Ελλάδα, 44% ψήφισε κατά , ενώ, 9% ήταν οι αναποφάσιστοι. Συγκεκριμένα από τους βουλευτές του Εργατικού κόμματος του Βρετανικού Κοινοβουλίου ένα ποσοστό 57% ψήφισε υπέρ της επιστροφής, 33% κατά και 10% ήταν οι αναποφάσιστοι. Από τους βουλευτές του Συντηρητικού κόμματος υπέρ της επιστροφής ψήφισε το 9%, κατά το 83% και 8% ήταν οι αναποφάσιστοι.

Ιστοσελίδα επικοινωνίας του BBC - 3 Δεκεμβρίου 1999.
Στην ερώτηση "Πρέπει τα Ελγίνεια Μάρμαρα να παραμείνουν στο Βρετανικό Μουσείο;" η οποία τέθηκε στο Βρετανικό κοινό από το BBC, όχι απάντησε το 51%, ναι το 20%, ενώ το 10% του κοινού δεν εξέφρασε γνώμη.

Αρθρο του Economist - 18 Μαρτίου 2000.
Η δημοσκόπηση του Economist.
Σε δημοσκόπηση που διενήργησε η εφημερίδα Economist, στο ερώτημα "Αν γινόταν ελεύθερη ψηφοφορία στο Κοινοβούλιο για την επιστροφή των Ελγινείων στην Ελλάδα, θα το υποστηρίζατε ή οχι;", το 66% των μελών του Βρετανικού Κοινοβουλίου ψήφισε υπέρ της επιστροφής και το 34% κατά. Το 84% των βουλευτών του Εργατικού κόμματος ψήφισε υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα, ενώ το 16% ψήφισε κατά. Το 13% των βουλευτών του Συντηρητικού κόμματος ψήφισε υπέρ της επιστροφής, ενώ το 87% κατά. Το 83% των βουλευτών του Φιλελεύθερου κόμματος ψήφισε υπέρ της επιστροφής, ενώ το 17% ψήφισε κατά. Από το σύνολο των μικρών κομμάτων του Βρετανικού Κοινοβουλίου το 61% ψήφισε υπέρ της επιστροφής, ενώ το 39% ψήφισε κατά. Στο ερώτημα εάν "θα επιστρέψουν τα Ελγίνεια Μάρμαρα στην Ελλάδα μέσα στα επόμενα 10 χρόνια;" που τέθηκε στους βουλευτές του Βρετανικού Κοινοβουλίου, το 41% των βουλευτών ψήφισε θετικά, ενώ το 59% ψήφισε αρνητικά. Αναλυτικότερα, το 54% των βουλευτών του Εργατικού κόμματος ψήφισε υπέρ, ενώ το 46% ψήφισε κατά. Το 10% των βουλευτών του Συντηρητικού κόμματος ψήφισε υπέρ, ενώ το 90% κατά. Το 43% των βουλευτών του Φιλελεύθερου κόμματος ψήφισε υπέρ, ενώ το 57% κατά. Από τα διάφορα άλλα κόμματα, το 31% των βουλευτών ψήφισε υπέρ, ενώ το 69% κατά.

Ιστοσελίδα του CNN - Τέχνη και Ύφος - Οκτώβριος 2000.
Τον Οκτώβριο του 2000 σε ιστοσελίδα του CNN ζητήθηκε από τους τηλεθεατές να ψηφίσουν για το αν "Πρέπει οι Βρετανοί να επιστρέψουν στην Ελλάδα τα Γλυπτά που αποσπάστηκαν από τον Παρθενώνα πριν 200 χρόνια;". Στην ψηφοφορία συμμετείχαν 5.492 άτομα. Το 82% ψήφισε υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών στην Ελλάδα, το 18% ψήφισε κατά.

Εκπομπή συζήτησης στο BBC - 22 Αυγούστου 2001.
Σε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε από το BBC στις 22 Αυγούστου του 2001 oι τηλεθεατές κλήθηκαν να δώσουν τη γνώμη τους στην εξής ερώτηση: "Πρέπει τα Ελγίνεια Μάρμαρα να επιστραφούν στην Ελλάδα;". Ψήφισαν: 41 τηλεθεατές υπέρ της επιστροφής, 22 κατά και 2 δεν εξέφρασαν γνώμη.

Ιστοσελίδα CNN.com./WORLD - 18 Ιανουαρίου 2002.
Σε ιστοσελίδα του CNN στις 18 Ιανουαρίου του 2002 τέθηκε το ερώτημα εάν "Πρέπει η Μ. Βρετανία να επιστρέψει τα λεγόμενα Ελγίνεια Μάρμαρα στην Ελλάδα;". Ψήφισαν συνολικά 1714 άτομα από τα οποία τα 1294(ποσοστό 75%) ψήφισαν υπέρ της επιστροφής και 420(ποσοστό 25%) κατά.

Η δημοσκόπηση MORI - Σεπτέμβριος 2002.
Σε δημοσκόπηση της MORI που διενεργήθηκε το Σεπτέμβριο του 2002 φάνηκε ότι υπάρχει σημαντική υποστήριξη του κοινού για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αθήνα. Η δημοσκόπηση δείχνει ότι 56% του κοινού θα υποστήριζε την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Μόνο 7% πιστεύει ότι η Μ. Βρετανία πρέπει να τα κρατήσει. Το υπόλοιπο 37% είναι αναποφάσιστο. Αυτό σημαίνει ότι η συνολική μερίδα του λαού που θα υποστήριζε την επιστροφή των Μαρμάρων, υπερτερεί σε αριθμό από εκείνους που ακόμη υποστηρίζουν την παραμονή τους στην Βρετανία, σε ποσοστό 6 προς 1.

Οι Δημοσκοπήσεις που διεξήχθησαν από την ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ - Δεκέμβριος 2003.
Μια δημοσκόπηση κοινής γνώμης έγινε σε 1002 ενήλικες από την ICM Research στις 18 και 19 Δεκεμβρίου 2003. Σε ερώτηση εάν το Βρετανικό Μουσείο θα πρέπει να επιτρέψει την επανένωση των Μαρμάρων του Παρθενώνα προκειμένου να εκτεθούν πάλι στην Αθήνα, το 73% συμφώνησε και μόνο το 18% διαφώνησε. Σε ερώτηση εάν το Βρετανικό Μουσείο θα πρέπει να προχωρήσει σε μια δέσμευση κατά το Ολυμπιακό έτος 2004, για την έκθεση των Μαρμάρων στην Αθήνα, το 77% συμφώνησε. Μόνο το 16% διαφώνησε. Σε ερώτηση σχετικά με την πρόσφατη ελληνική πρόταση να επιτραπεί στο Βρετανικό Μουσείο να διατηρήσει την κατοχή των Μαρμάρων που βρίσκονται στο Λονδίνο, στην περίπτωση μακροχρόνιου δανεισμού τους στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο μάλιστα βρίσκεται σε οπτική επαφή με τον χώρο του μνημείου στην Αθήνα, το 81% είπε ότι το Βρετανικό Μουσείο πρέπει να δεχθεί την πρόταση. Μόνο το 13% διαφώνησε. Μια δημοσκόπηση σε 156 επισκέπτες του Βρετανικού Μουσείου πραγματοποιήθηκε κατά την έξοδό τους από αυτό, στις 19 και 20 Δεκεμβρίου 2003, από την Fieldwork UK. Όταν ρωτήθηκαν τι είδαν στο Βρετανικό Μουσείο, μόνο ο ένας στους πέντε επισκέπτες είπε ότι επισκέφθηκε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Σε ερώτηση εάν το Βρετανικό Μουσείο θα πρέπει να δεσμευτεί ότι θα εκθέσει τα Γλυπτά στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, το 63% συμφώνησε. Μόνο το 33% διαφώνησε. Σε ερώτηση εάν το Βρετανικό Μουσείο θα πρέπει να δεχθεί την πρόσφατη ελληνική πρόταση περί ιδιοκτησιακού καθεστώτος των Μαρμάρων το 67% συμφώνησε. Μόνο το 32% διαφώνησε.

Η δημοσκόπηση MORI - 19-24 Σεπτεμβρίου 2008.
Η εταιρεία δημοσκοπήσεων Mori το Σεπτέμβριο του 2008 πραγματοποίησε δημοσκοπική έρευνα σε 2,109 Βρετανούς πολίτες ηλικίας μεγαλύτερης των 16 ετών. Το 50% των ερωτηθέντων είχε γνώση του ζητήματος ενώ από αυτό το ποσοστό, το 69% δήλωσαν ότι υποστηρίζουν την επιστροφή των γλυπτών στην Ελλάδα, ενώ 19% δήλωσαν αντίθετοι. Οι συμμετέχοντες επίσης ερωτήθηκαν για την απάντησή τους σε περίπτωση δημοψηφίσματος: το 47% θα ήταν υπέρ της επιστροφής, το 10% θα ψήφιζε κατά, ένα ποσοστό 16% δήλωσε αναποφάσιστο – τέλος, 27% δε θα συμμετείχαν στο δημοψήφισμα. Από το 2002, οπότε και είχε πραγματοποιηθεί η προηγουμένη δημοσκόπηση από τη MORI , το ποσοστό υπέρ της επιστροφής έχει αυξηθεί κατά 7 βαθμούς, ενώ κατά 6 βαθμούς έχει μειωθεί το ποσοστό που επιθυμεί να παραμείνουν τα μάρμαρα στο Λονδίνο. Το γεγονός αυτό είναι ενδεικτικό της μεταβολής της γνώμης της βρετανικής κοινότητας τα τελευταία χρόνια. Τέλος, μόλις 9% των ερωτηθέντων γνώριζαν για το Νέο Μουσείο Ακρόπολης.

Διαδικτυακή δημοσκόπηση της Βρετανικής Guardian που διεξήχθη τον Ιούνιο του 2009.
Με τίτλο " Is it time to return the Parthenon Marbles ?"η βρετανική εφημερίδα Guardian πραγματοποίησε το Ιούνιο του 2009 διαδικτυακή δημοσκόπηση για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα. Το αποτέλεσμα της δημοσκοπικής έρευνας υπέρ του επαναπατρισμού των μαρμάρων του Παρθενώνα άγγιξε το 95% των συμμετεχόντων!
https://www.culture.gr/el/parthenonas/S ... spx?iID=10
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος User_601 την 21 Δεκ 2018, 21:55, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
Nandros
Δημοσιεύσεις: 28770
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
Phorum.gr user: Nandros
Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία

Re: Το απίστευτο θράσος του Βρετανικού μουσείου

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nandros »

Γιωργης έγραψε: 21 Δεκ 2018, 21:31 Τα αγάλματα θα μείνουν Αγγλία. Κάποιοι έχουμε δώσει αγώνες για αυτά. Δεν μπορεί ο κάθε τριτοκοσμικός να τα διεκδικεί επειδή έτυχε να ζει στη χώρα όπου ζούσαν και οι ελληνες.
Είπε ο λαζοντόιτς, που επειδή έφαγε σουκρούτ την είδε άριος γερμανός και ρατσιστής!
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Κοινωνικά θέματα”