Βαισκά του έδωσε τον Σταυρό μαζί με το «Εν τούτω Νίκα».
Η ιστορία επαναλαμβάνεται.
Ποιο ακριβως στοιχειο του Κωνσταντινου εχει ο Τραμπ?
Αν το καλοσκεφτεις, η ιδεολογική μεταστροφή των ΗΠΑ, της οποίας βασικός φορέας είναι ο Τραμπ, είναι της ίδιας κλίμακας με αυτή που έφερε ο Κωνσταντίνος στη ρωμαικη αυτοκρατορια υιοθετώντας τον χριστιανισμό.
Well... Technically no...
Διαβασε τι εγραψα πιο πανω.
Δεν υιοθετησε το Χριστιανισμο (αυτο εγινε 70 χρονια μετα)
Μονο που ο Κωνσταντινος δεν εκανε τιποτα απο τα δυο που λες. Ποια η συνδεση του λοιπον?
Εκανε χριστιανικη τη Ρωμη και της εδωσε ενα νεο προσανατολισμο.
.
Ουτε καν.
Το Διαταγμα των Μεδιολανων εδωσε ανεξιθρησκεια μονο. Δεν εκανε καμια Ρωμη χριστιανικη.
Το μονο που εκανε ηταν οτι στριμωξε στο Ρωμαικο Πανθεον τον Χριστο ως αλλη μια θεοτητα αναμεσα στις πολλες που ειχαν βαλει και οι προκατοχοι του και παρέμεινε ο ιδιος ως Pontifex Maximus της Ρωμαικης πολυθειστικης λατρειας. (και οι διαδοχοι του το ιδιο. Ο Γρατιανος ηταν που εγκατέλειψε τον τιτλο του Pontifex Maximus που εφεραν ολοι οι προκατοχοι του απο τον Καισαρα και μετα).
Χριστιανικη εγινε η Ρωμη πολυ αργοτερα το 394 με το Διαταγμα της Θεσσαλονικης οπου εγινε επισημη θρησκεια ο Χριστιανισμος.
Οπως και νεο προσανατολισμο δεν της εδωσε. Παρεμεινε σε οτι ηξερε η Ρωμη. Το κεντρο βαρους ειχε ηδη μετατοπιστει ανατολικα απο τον Διοκλητιανο και ο Κωνσταντινος το συνεχισε απλα.
Η ανεξιθρησκεια των Μεδιολανων ηταν το μονο που χρειαζοταν για να γινει και νομιμα χριστιανικη η Ρωμαικη Ανατολη καθως οι Χριστιανοι ηταν πλειοψηφια στις μεγαλες πολεις αλλα τους διωκαν συχνα.
Κι αυτο το αναγνωρισε η ιδια η Ορθοδοξη Εκκλησια και γι' αυτο αγιοποιησε τον Κωνσταντινο.
Εκανε χριστιανικη τη Ρωμη και της εδωσε ενα νεο προσανατολισμο.
.
Ουτε καν.
Το Διαταγμα των Μεδιολανων εδωσε ανεξιθρησκεια μονο. Δεν εκανε καμια Ρωμη χριστιανικη.
Το μονο που εκανε ηταν οτι στριμωξε στο Ρωμαικο Πανθεον τον Χριστο ως αλλη μια θεοτητα αναμεσα στις πολλες που ειχαν βαλει και οι προκατοχοι του και παρέμεινε ο ιδιος ως Pontifex Maximus της Ρωμαικης πολυθειστικης λατρειας. (και οι διαδοχοι του το ιδιο. Ο Γρατιανος ηταν που εγκατέλειψε τον τιτλο του Pontifex Maximus που εφεραν ολοι οι προκατοχοι του απο τον Καισαρα και μετα).
Χριστιανικη εγινε η Ρωμη πολυ αργοτερα το 394 με το Διαταγμα της Θεσσαλονικης οπου εγινε επισημη θρησκεια ο Χριστιανισμος.
Οπως και νεο προσανατολισμο δεν της εδωσε. Παρεμεινε σε οτι ηξερε η Ρωμη. Το κεντρο βαρους ειχε ηδη μετατοπιστει ανατολικα απο τον Διοκλητιανο και ο Κωνσταντινος το συνεχισε απλα.
Η ανεξιθρησκεια των Μεδιολανων ηταν το μονο που χρειαζοταν για να γινει και νομιμα χριστιανικη η Ρωμαικη Ανατολη.
Κι αυτο το αναγνωρισε η ιδια η Ορθοδοξη Εκκλησια και γι' αυτο αγιοποιησε τον Κωνσταντινο.
.
Bασικα για την Α Οικουμενική Σύνοδο τον αγιοποίησε αλλά ουσιαστικά αυτό ήταν η χριστιανική εκδοχή του ρωμαϊκού deificatio.
H Ανατολή έγινε χριστιανική επισημα επί Θεοδοσίου όχι γιατί ο Θεοδόσιος ήταν κάβας φανατικός η είδε κάτι στον χριστιανισμό αλλά ως αντίδραση στους hardliners reactionary παγανιστές που απείλησαν την εξουσία του.
Η στάση του Νικόμαχου και του Ευγένιου και η μάχη παρά τω Φριγιδω που ακολούθησε ήταν η ταφόπλακα της παλαιάς θρησκείας και την έβαλαν οι ίδιοι οι παγανιστές καθώς μέχρι τότε δεν υπήρχε πρόβλημα πέραν των κάποιων τριβών και μικρών εντάσεων. Μέχρι τότε ο Θεοδόσιος όπως και οι προκάτοχοι του ήταν ουδέτεροι και δεν έπαιρναν θέση παρά μόνο εάν οι εντάσεις απειλούσαν τη δημόσια ασφάλεια η την σταθερότητα (βλ. Επεισόδια Αλεξάνδρειας και πολιορκία Σεραπειου).
Αν δεν είχε γίνει αυτό θα είχαν επιβιώσει για μεγαλύτερο διάστημα.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
Αρίστος έγραψε: 25 Μαρ 2025, 15:39
Κατι περιεργο παιζει με Κωνσταντινουπολη στους Τραμπικους και ισως το περι Μεγαλου Κωνσταντινου δεν ειπωθηκε τυχαια.
.
Ειπαμε να κανουμε την τριχα τριχια.
Αλλα εσεις την εχετε κανει καδενα αγκυρας του Tιτανικου.
Γεώργιε, υπάρχει μέρος δίκιου πιστεύω σε αυτά που λέει ο Αρίστος
Δεν είναι μόνος του ο Ελπιδοφόρος σε αυτό
Το περι Μ.Κωνσταντίνου, ήτανε βαρύ. Ακόμα και για τον Ελπιδοφόρο..
ΥΓ: ποστάρω με καθυστέρηση γιατί είχαμε κάτι έκτακτα με μπαχαλάκηδες και παρακρατικούς στην παρέλαση παραδίπλα
Θα διαβάσω να δω τί ειπώθηκε μπας και με κάλυψε κάποιος
Αρίστος έγραψε: 25 Μαρ 2025, 15:39
Κατι περιεργο παιζει με Κωνσταντινουπολη στους Τραμπικους και ισως το περι Μεγαλου Κωνσταντινου δεν ειπωθηκε τυχαια.
.
Ειπαμε να κανουμε την τριχα τριχια.
Αλλα εσεις την εχετε κανει καδενα αγκυρας του Tιτανικου.
Γεώργιε, υπάρχει μέρος δίκιου πιστεύω σε αυτά που λέει ο Αρίστος
Δεν είναι μόνος του ο Ελπιδοφόρος σε αυτό
Το περι Μ.Κωνσταντίνου, ήτανε βαρύ. Ακόμα και για τον Ελπιδοφόρο..
ΥΓ: ποστάρω με καθυστέρηση γιατί είχαμε κάτι έκτακτα με μπαχαλάκηδες και παρακρατικούς στην παρέλαση παραδίπλα
Θα διαβάσω να δω τί ειπώθηκε μπας και με κάλυψε κάποιος
Πέραν από κάποιες διαδικτυακές τρολλιες και κάποια σκόρπια "Make Constantinople Greek again" δεν υπάρχει καμία άλλη ένδειξη. Ότι διακινείται είναι στο επίπεδο της ψεκας.
Αν υπάρξουν σοβαρές ενδείξεις και οχι ψεκιες το ξανά συζητάμε.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
Το Διαταγμα των Μεδιολανων εδωσε ανεξιθρησκεια μονο. Δεν εκανε καμια Ρωμη χριστιανικη.
Το μονο που εκανε ηταν οτι στριμωξε στο Ρωμαικο Πανθεον τον Χριστο ως αλλη μια θεοτητα αναμεσα στις πολλες που ειχαν βαλει και οι προκατοχοι του και παρέμεινε ο ιδιος ως Pontifex Maximus της Ρωμαικης πολυθειστικης λατρειας. (και οι διαδοχοι του το ιδιο. Ο Γρατιανος ηταν που εγκατέλειψε τον τιτλο του Pontifex Maximus που εφεραν ολοι οι προκατοχοι του απο τον Καισαρα και μετα).
Χριστιανικη εγινε η Ρωμη πολυ αργοτερα το 394 με το Διαταγμα της Θεσσαλονικης οπου εγινε επισημη θρησκεια ο Χριστιανισμος.
Οπως και νεο προσανατολισμο δεν της εδωσε. Παρεμεινε σε οτι ηξερε η Ρωμη. Το κεντρο βαρους ειχε ηδη μετατοπιστει ανατολικα απο τον Διοκλητιανο και ο Κωνσταντινος το συνεχισε απλα.
Η ανεξιθρησκεια των Μεδιολανων ηταν το μονο που χρειαζοταν για να γινει και νομιμα χριστιανικη η Ρωμαικη Ανατολη.
Κι αυτο το αναγνωρισε η ιδια η Ορθοδοξη Εκκλησια και γι' αυτο αγιοποιησε τον Κωνσταντινο.
.
Bασικα για την Α Οικουμενική Σύνοδο τον αγιοποίησε αλλά ουσιαστικά αυτό ήταν η χριστιανική εκδοχή του ρωμαϊκού deificatio.
H Ανατολή έγινε χριστιανική επισημα επί Θεοδοσίου όχι γιατί ο Θεοδόσιος ήταν κάβας φανατικός η είδε κάτι στον χριστιανισμό αλλά ως αντίδραση στους hardliners reactionary παγανιστές που απείλησαν την εξουσία του.
Η στάση του Νικόμαχου και του Ευγένιου και η μάχη παρά τω Φριγιδω που ακολούθησε ήταν η ταφόπλακα της παλαιάς θρησκείας και την έβαλαν οι ίδιοι οι παγανιστές καθώς μέχρι τότε δεν υπήρχε πρόβλημα πέραν των κάποιων τριβών και μικρών εντάσεων. Μέχρι τότε ο Θεοδόσιος όπως και οι προκάτοχοι του ήταν ουδέτεροι και δεν έπαιρναν θέση παρά μόνο εάν οι εντάσεις απειλούσαν τη δημόσια ασφάλεια η την σταθερότητα (βλ. Επεισόδια Αλεξάνδρειας και πολιορκία Σεραπειου).
Αν δεν είχε γίνει αυτό θα είχαν επιβιώσει για μεγαλύτερο διάστημα.
Μιας και ανεφερες την Α Οικουμενικη Συνοδο κι αυτην ο Κωνσταντινος τη συγκαλεσε και αυτος ηταν ενας ακομη λογος που αγιοποιηθηκε και ονομαστηκε ισαποστολος.
Η ανεξιθρησκεια των Μεδιολανων ηταν το μονο που χρειαζοταν για να γινει και νομιμα χριστιανικη η Ρωμαικη Ανατολη.
Κι αυτο το αναγνωρισε η ιδια η Ορθοδοξη Εκκλησια και γι' αυτο αγιοποιησε τον Κωνσταντινο.
.
Bασικα για την Α Οικουμενική Σύνοδο τον αγιοποίησε αλλά ουσιαστικά αυτό ήταν η χριστιανική εκδοχή του ρωμαϊκού deificatio.
H Ανατολή έγινε χριστιανική επισημα επί Θεοδοσίου όχι γιατί ο Θεοδόσιος ήταν κάβας φανατικός η είδε κάτι στον χριστιανισμό αλλά ως αντίδραση στους hardliners reactionary παγανιστές που απείλησαν την εξουσία του.
Η στάση του Νικόμαχου και του Ευγένιου και η μάχη παρά τω Φριγιδω που ακολούθησε ήταν η ταφόπλακα της παλαιάς θρησκείας και την έβαλαν οι ίδιοι οι παγανιστές καθώς μέχρι τότε δεν υπήρχε πρόβλημα πέραν των κάποιων τριβών και μικρών εντάσεων. Μέχρι τότε ο Θεοδόσιος όπως και οι προκάτοχοι του ήταν ουδέτεροι και δεν έπαιρναν θέση παρά μόνο εάν οι εντάσεις απειλούσαν τη δημόσια ασφάλεια η την σταθερότητα (βλ. Επεισόδια Αλεξάνδρειας και πολιορκία Σεραπειου).
Αν δεν είχε γίνει αυτό θα είχαν επιβιώσει για μεγαλύτερο διάστημα.
Μιας και ανεφερες την Α Οικουμενικη Συνοδο κι αυτην ο Κωνσταντινος τη συγκαλεσε και αυτος ηταν ενας ακομη λογος που αγιοποιηθηκε και ονομαστηκε ισαποστολος.
.
Δε διαφωνώ με αυτό.
Αλλά δεν έκανε χριστιανική την αυτοκρατορία (αυτό έγινε 70 χρόνια μετά) και δεν της έδωσε νέο προσανατολισμό (αυτό είχε γίνει ήδη 30 χρόνια πριν).
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
Ρε φιλε ο Κωνσταντινος προσεταιριζομενος τους Χριστιανους αλλαξε την ιστορια, δεν θα υπηρχε ουδεποτε Θεοδοσιος και ανακηρυξη του Χριστιανισμου σε επισημη κρατικη θρησκεια αν δεν ειχε υπαρξει ο Κωνσταντινος.
Αρίστος έγραψε: 25 Μαρ 2025, 18:25
Ρε φιλε ο Κωνσταντινος προσεταιριζομενος τους Χριστιανους αλλαξε την ιστορια, δεν θα υπηρχε ουδεποτε Θεοδοσιος και ανακηρυξη του Χριστιανισμου σε επισημη κρατικη θρησκεια αν δεν ειχε υπαρξει ο Κωνσταντινος.
.
Εχμ, ο Κωνσταντίνος έβρασε κανονικά την ερωμένη του στο μπόιλερ της εποχής, διέταξε τον θάνατο του Λικίνιου και του γιου του.
Αρίστος έγραψε: 25 Μαρ 2025, 18:25
Ρε φιλε ο Κωνσταντινος προσεταιριζομενος τους Χριστιανους αλλαξε την ιστορια, δεν θα υπηρχε ουδεποτε Θεοδοσιος και ανακηρυξη του Χριστιανισμου σε επισημη κρατικη θρησκεια αν δεν ειχε υπαρξει ο Κωνσταντινος.
.
Δεν έκανε την αυτοκρατορία χριστιανική όμως όπως ισχυρίστηκες. Απλά έβαλε ακόμα έναν θεό στο ρωμαϊκό πάνθεο μαζί με τον Δία, την Ίσιδα, τον Μίθρα, την Κυβέλη κλπ.
Βασικά αν δεν υπήρχε ο Διοκλητιανός δεν θα υπήρχε ούτε ο Κωνσταντίνος.
Η Αυτοκρατορία είχε περάσει μια κολοσσιαίων διαστάσεων κρίση τον τρίτο αιώνα που απείλησε τα θεμέλια της και την έσπρωχνε βίαια στην κατάρρευση.
Το σταμάτημα της κατάρρευσης και την αλλαγή πορείας την πιστώνεται όλη ο Διοκλητιανός τις πολιτικές του οποίου συνέχισε ο Κωνσταντίνος.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
Αρίστος έγραψε: 25 Μαρ 2025, 18:25
Ρε φιλε ο Κωνσταντινος προσεταιριζομενος τους Χριστιανους αλλαξε την ιστορια, δεν θα υπηρχε ουδεποτε Θεοδοσιος και ανακηρυξη του Χριστιανισμου σε επισημη κρατικη θρησκεια αν δεν ειχε υπαρξει ο Κωνσταντινος.
.
Εχμ, ο Κωνσταντίνος έβρασε κανονικά την ερωμένη του στο μπόιλερ της εποχής, διέταξε τον θάνατο του Λικίνιου και του γιου του.
Τη γυναίκα του τη Φαύστα έβρασε όχι την ερωμένη του Μινερβινα.
Επίσης πιθανότατα έφαγε και τον πεθερό του Μαξιμιανό (αν και επισήμως φέρεται να αυτοκτόνησε) αλλά εκεί είχε ένα δίκιο καθώς ο Μαξιμιανός αποπειράθηκε να τον δολοφονήσει και τον έσωσε η Φαύστα που τον προειδοποίησε και άλλαξε δωμάτια με αποτέλεσμα ο Μαξιμιανός να σφάξει έναν υπηρέτη καταλάθος και όχι τον Κωνσταντίνο
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.