masterridley έγραψε: 22 Νοέμ 2024, 01:28Βαρύ το τίμημα αλλά I'll take it like a man. Όμως δεν θα είχε περισσότερο νόημα να αποκλείεται το τραγούδι του τρέχοντος γύρου; Θέλω να πω, τώρα μπορεί να γίνει game το σύστημα, δλδ να δεις ότι το τραγούδι σου είναι αδύναμο και είπτηδες να μην δώσεις βαθμούς στους άλλους.
Επίσης, αυτό μειώνει το κίνητρο για τον επόμενο γύρο. Τώρα πρέπει να πετάξω το τραγούδι που είχα βάλει ή να το μετακινήσω και η επόμενη εβδομάδα δεν θα έχει τόσο ενδιαφέρον για μένα
Πώς μπορεί να γίνει game το σύστημα όταν αφαιρείς το τραγούδι του επόμενου γύρου; Ίσα-ίσα, κάτι τέτοιο θα μπορούσε θεωρητικά να γίνει αν αφαιρείς τη βαθμολογία του τραγουδιού του ίδιου γύρου. Επειδή ο άλλος μπορεί να δει τον γύρο και να σκεφτεί "δυνατός γύρος αυτός, το δικό μου μάλλον μαλακία είναι και θα πατώσει. Καλύτερα να μη στείλω βαθμολογία και ανεβάσω τους άλλους, έτσι κι αλλιώς οι βαθμοί που θα χάσω δεν θα είναι και πολλοί". Και μάλιστα αυτό θα μπορούσες να το κάνεις και πάνω από μια φορά. Ενώ τώρα, πού ξέρεις πώς θα είναι ο επόμενος γύρος και τί βαθμολογία θα έπαιρνε το δικό σου;
Εννοείται ότι αυτό το θέμα το είχαμε αντιμετωπίσει από την αρχή, και υπήρχαν διάφορες σκέψεις:
1) Να μην γίνεται τίποτα, δηλαδή να παραμένει η βαθμολογία ως έχει και αυτός που δεν βαθμολόγησε να μην είχε καμμία ποινή. Αυτό προτάθηκε στη βάση του "όλοι μια παρέα είμαστε, δεν έγινε επίτηδες, και τί έγινε αν κάποιος δεν βαθμολογήσει έναν γύρο;" Φυσικά αυτή η λύση εγκαταλείφθηκε γρήγορα, διότι όσο ερχόταν και άλλοι παίκτες δεν ήμασταν όλοι πλέον "μια παρέα", κάποιοι θα μπορούσαν να το εκμεταλλευτούν όχι λόγω βαθμοθηρίας αλλά επειδή απλά βαριόντουσαν ή ήταν αναβλητικοί και επειδή στο τέλος-τέλος κάποιους τους ενδιέφερε και η δικαιοσύνη στη βαθμολογία.
2) Να αφαιρείται η βαθμολογία του κομματιού του ίδιου γύρου, με ανάλογη προσαρμογή ΟΛΩΝ των βαθμολογιών. Δηλαδή αν βγάζαμε τη βαθμολογία ενός κομματιού που κάποιος του είχε δώσει πχ 7, θα έπρεπε ΟΛΑ τα κομμάτια κάτω από 7 να ανέβουν κατά ένα βαθμό. Με excel/application αυτό θα ήταν εύκολο να γίνει, αλλά τί γίνεται όταν έχεις 3 μηδενικά; Ποιό απ'αυτά θα πάρει τη μονάδα; Μια λύση σ'αυτό ήταν κάτι που εφαρμόστηκε βαθμολογώντας και με αρνητική βαθμολογία, ώστε κανένα κομμάτι να μην έχει τον ίδιο βαθμό με άλλο. Σε ένα παιχνίδι είχαμε φτάσει μέχρι το -6. Σε ένα άλλο παιχνίδι, τα μηδενικά μετρούσαν όλα για μηδέν, απλά οι παίκτες έβαζαν 0, 00 και 000 ώστε να ξέρουμε σε περίπτωση αποχώρησης ποιά θα πάρουν πόντους. Αυτό βέβαια είχε διάφορα προβλήματα, το πιο σημαντικό εκ των οποίων ήταν πως οι παίκτες κουράζονταν να διαχωρίζουν κομμάτια που είχαν βάλει έτσι κι αλλιώς στον πάτο της βαθμολογίας, δηλαδή δεν είχε και πολύ νόημα να τους βάζεις να επιλέξουν ποιό από τα πχ 7 μηδενικά τους ήταν καλύτερο και ποιό χειρότερο.
3) Να αφαιρείται η βαθμολογία του κομματιού του ίδιου γύρου αλλά ΧΩΡΙΣ προσαρμογή των βαθμολογιών. Δηλαδή απλά να έλειπαν οι βαθμοί που είχε πάρει το τραγούδι αυτού που δεν βαθμολόγησε. Αυτό φυσικά πέρα από το ότι δεν φαινόταν καθόλου ωραίο στους πίνακες ("πού πήγαν τα 12άρια αυτών των παικτών;"), επηρέαζε και τους πίνακες των στατιστικών που πλέον θα ήταν λιγότερο ακριβείς.
4) Να παραμένει η βαθμολογία του τραγουδιού, αλλά να μπαίνει μια βαθμολογική ποινή, δηλαδή να αφαιρούνται πχ από την τελική βαθμολογία 50 ή 100 βαθμοί. Αυτό προφανώς δεν έχει νόημα, διότι αν κάποιος τερματίσει πχ 20 βαθμούς πίσω από τον πρώτο αλλά του έχουν αφαιρεθεί 100 βαθμοί, είναι προφανές ότι είναι ο ουσιαστικός νικητής. Ακόμα και να είχε βαθμολογήσει κανονικά και να είχε δώσει 12άρι σ'αυτόν που βγήκε πρώτος μετά την "ποινή", και πάλι ο "τυπικός" νικητής δεν θα μπορούσε να περάσει τον "ουσιαστικό" νικητή.
5) Μια extreme λύση που μάλιστα είχε εφαρμοστεί μια-δυο φορές, ήταν αν κάποιος εξαφανιστεί και δεν βαθμολογήσει χωρίς να έχει ειδοποιήσει, να βγαίνει εντελώς από το παιχνίδι. Να αναπροσαρμόζονται όλες οι βαθμολογίες σαν να μην υπήρχε ποτέ αυτός ο παίκτης και να μην υπάρχει δυνατότητα επιστροφής. Αυτό φαίνεται πολύ ριζικό μέτρο, αλλά σκεφτείτε ότι κάποιον μπορεί να τον ξέραμε μόνο ως σπάνια ιντερνετική παρουσία και ξαφνικά να εξαφανιζόταν μετά τον πρώτο γύρο, δεν θέλαμε να βλέπουμε συνέχεια κενές γραμμές και στήλες στους πίνακες. Αλλά πάντως το μέτρο ήταν πολύ σκληρό γι'αυτούς που απλά κάτι τους έτυχε, οπότε αποφασίστηκε απλά μετά από 2-3 γύρους απουσίας να υπάρχει δυνατότητα αντικατάστασης.
Εντωμεταξύ πέρα από τα πρακτικά υπάρχουν και ουσιαστικά προβλήματα σε όλες αυτές τις λύσεις:
- Αν ο παίκτης από ένα σημείο και μετά είχε απλά εξαφανιστεί, τί θα κάναμε; Δηλαδή τώρα ο MAS επανήλθε πριν ξεκινήσει ο επόμενος γύρος. Αν επανερχόταν σε 10 μέρες ή σε 20 μέρες, τί θα κάναμε μέχρι τότε; Θα βάζαμε τα τραγούδια του κανονικά σε κάθε γύρο και μετά θα κάναμε προσθαφαιρέσεις;
- Εδώ δεν είμαστε πρωτάθλημα ποδοσφαίρου για να αφαιρούμε βαθμούς και αυτό να έχει πραγματικές συνέπειες, δηλαδή να μη βγει η ομάδα στην Ευρώπη ή να φάει πρόστιμο. Εδώ αν κάποιος δεν βαθμολόγησε έναν γύρο αλλά το κομμάτι του πήγε φανταστικά, είναι εντελώς αταίριαστο να το εξαφανίσουμε. Και τί νόημα έχει να του αφαιρέσουμε πχ 100 πόντους και να χάσει από αυτό την πρώτη θέση στην τελική βαθμολογία, αφού όλοι θα ξέρουν πως με αυτό το φανταστικό κομμάτι που σάρωσε στη βαθμολογία, εκείνος είναι ουσιαστικά νικητής;
- Για το κομμάτι που έχει ήδη συμμετάσχει πιθανόν να έχουν γραφτεί και ωραία σχόλια τα οποία θα περάσουν στην εφαρμογή και θα φαίνονται συνέχεια, ακόμα και σε επόμενα παιχνίδια. Αν απλά αφαιρεθούν όλα αυτά, όταν θα κοιτάμε τη βαθμολογία και τα σχόλια του πρώτου παιχνιδιού μετά από λίγο καιρό, δεν θα θυμόμαστε καν τί έγινε.
Οι κανόνες που ισχύουν σήμερα είναι αποτέλεσμα πείρας αιώνων, εξαντλητικών ερευνών των καλυτέρων διεθνών πανεπιστημίων και συστηματικής μελέτης από τους διαπρεπέστερους επιστήμονες παγκοσμίως (μαθηματικούς, στατιστικολόγους, προγραμματιστές, κοινωνιολόγους, μουσικολόγους, ψυχίατρους, top models κτλ).