!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Κοινωνικά θέματα και προβληματισμοί
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Προσοχή: Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομαστικά η φωτογραφικά ποινικών καταδικών οποιουδήποτε βαθμού & αιτιολογίας καθώς εμπίπτουν στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ατόμου. Τυχόν δημοσιοποίηση τέτοιων δεδομένων ενδέχεται να επιφέρει ποινικές κυρώσεις στο συντάκτη. Επιτρέπεται μόνο αν έχει δοθεί εισαγγελική εντολή και μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτή ισχύει. Οφείλετε σε κάθε περίπτωση να ζητήσετε με αναφορά τη διαγραφή της ανάρτησης πριν παρέλθει το χρονικό διάστημα της νόμιμης δημοσιοποίησης. Η διαχείριση αποποιείται κάθε ευθύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες αν παραβιάσετε τα παραπάνω.
Άβαταρ μέλους
ik_90
Δημοσιεύσεις: 1663
Εγγραφή: 20 Οκτ 2022, 18:45

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ik_90 »

Το νήμα το άνοιξα πριν σχεδόν δυο χρόνια, όταν το πρόβλημα ήταν ορατό μεν, όχι τόσο καθολικά αποδεκτό δε (πολλοί ακόμα ειρωνεύονταν τη χρήση της λέξης «woke», ενώ τώρα διαπιστώνουν ότι αυτά τα ανεγκέφαλα όχι απλώς υπάρχουν, αλλά η κοσμοθέασή τους αρχίζει και γίνεται η επίσημη κοσμοθέαση της Δύσης!) Γι' αυτόν τον λόγο θα επιχειρήσω μια εννοιολογική σύγκριση των όρων «προοδευτισμός» και «συντηρητισμός», όχι τόσο με την πραγματική τους έννοια, αλλά με αυτή που χρησιμοποιούνται και να καταδείξω το πόσο ζωτικής σημασίας είναι ο τρόπος που χρησιμοποιούμε λέξεις και έννοιες για τον τρόπο που βλέπουμε τον ίδιο τον κόσμο:

Το πρόβλημα του συντηρητισμού στη Δύση

Η ανθρωπότητα εν γένει χρωστάει σχεδόν τα πάντα, όσον αφορά στην εξέλιξη του κόσμου μου μας, στη δύση. Είτε θετικά είτε αρνητικά. Ο δυτικός υπήρξε ανέκαθεν πρωτοπόρος και ο πιο επιδραστικός άνθρωπος στη γη, είτε με θετικό είτε με αρνητικό τρόπο. Επειδή δε υπήρξε ανέκαθεν πρωτοπόρος, υπήρξε και προοδευτικός. Η πρόοδος τώρα, ορίζεται ως ανάπτυξη, βελτίωση, σταδιακή εξέλιξη προς κάτι καλύτερο. Από την άλλη, η συντήρηση ορίζεται ως η διατήρηση σε καλή κατάσταση, ενώ πολιτικά ως η αντίσταση προς τους νεωτερισμούς. Έχουμε, δηλαδή, μία έννοια (πρόοδος) αμιγώς θετική και μία άλλη (συντήρηση) υποκειμενική, μιας και το να συντηρείς κάτι καλό είναι θετικό ενώ το να συντηρείς κάτι προβληματικό είναι αρνητικό.

Και εδώ έρχεται το πρόβλημα του συντηρητισμού για τον Δυτικό άνθρωπο. Ενώ, όλοι οι υπόλοιποι λαοί βρίσκουν αξία στη διατήρηση των εθίμων τους και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της κουλτούρας τους, ο δυτικός (εκφυλισμένος) άνθρωπος θέλει να τα αποδομήσει. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει η χρήση της γλώσσας, για τη σημασία της οποίας έχω μιλήσει πάμπολλες φορές. Μέσες άκρες, όποιος την ελέγχει, ελέγχει την οπτική του κόσμου για τα πράγματα. Στη δύση τώρα, όπου συστημικά και σταδιακά, μετά την πτώση της ΕΣΣΔ προωθείται η παγκοσμιοποίηση, έχουμε μια ιδεολογική εμμονή με την «πρόοδο» και μια ολική απόρριψη της προηγούμενης καθεστηκυίας τάξης πραγμάτων. Η πίστη σε παραδοσιακές βάσεις του δυτικού πολιτισμού (φυλή, έθνος*, θρησκεία, παραδοσιακή οικογένεια) θεωρείται στην καλύτερη συντηρητική, στη χειρότερη οπισθοδρομική και πρέπει να εξαλειφθεί.

Αυτό το βλέπουμε παντού, από τον πολιτικό λόγο μέχρι τα ΜΜΕ. Τα τελευταία, που έχουν (δυστυχώς) σχεδόν αποκλειστικά τον ρόλο της διαμόρφωσης της κοινής γνώμης, προβάλουν τις χειρότερες εκδοχές συντηρητικών ανθρώπων. Δεν χρειάζεται να πω πολλά παραδείγματα, μόνο να δούμε πόση προβολή πήρε πριν κάποιους μήνες ο «Παλαιοχριστιανός λαγουμάνθρωπος», οι εθνικιστές τότε που είχαν κάνει το μπάρμπεκιου μόνο για Χριστιανούς με χοιρινά έξω από δομές λάθρο και τώρα με τον πρόσφατο νόμο για τους γάμους των ομοφυλόφιλων, η προβολή μόνο ασόβαρων και γραφικών αντιφρονούντων. Φυσικά αυτό γίνεται σκόπιμα, ώστε ο απλός κόσμος, που κινείται στο ενδιάμεσο, να κάνει ασυνείδητα τη σύνδεση παραδοσιακός/συντηρητικός = γραφικός/αναχρονιστικός.

Σε όλα τα παραπάνω κυρίαρχο ρόλο παίζει, βέβαια, ο καπιταλισμός, ο οποίος δεν γνωρίζει ιδεολογίες, παρά ελεύθερη αγορά και κέρδος. Γι' αυτό βλέπουμε τις μεγαλύτερες πολυεθνικές να στηρίζουν και να προωθούν το ιδεολογικό αφήγημα της εμμονικής ενασχόλησης με την αυτοδιάθεση, τον αυτοπροσδιορισμό κοκ. Είναι το κατάλληλο οικονομικό (κατ' επέκταση και κοινωνικό) σύστημα για έναν κόσμο που επικεντρώνεται στην αξία της μονάδας. Οι φιλελεύθερες αξίες των δεξιών αλλά και οι ελευθεριακές των (σύγχρονων) αριστερών (παρόλη τη θεωρία τους για το αντίθετο οι τελευταίες) επικεντρώνονται στο άτομο και στην απομάκρυνσή του από το σύνολο. Σε αυτό το τελευταίο, προφανώς τεράστιο ρόλο παίζει η τεράστια αλλαγή στην αλληλεπίδρασή μας και στην ίδια μας την οπτική για την κοινωνία που επέφεραν τα κοινωνικά δίκτυα.

Γυρνώντας στο πρόβλημα του συντηρητισμού, τώρα, όταν ένα σύστημα αρχίζει να εδραιώνεται, είναι λογικό να φέρει απέναντί του, όχι μόνο σοβαρούς και ιδεολογικούς αντιφρονούντες, αλλά και ανθρώπους που δεν αισθάνονται καλά με τη ζωή τους, που είναι παρίες κ.λπ. Αυτοί οι τελευταίοι χρησιμοποιούνται ως το παράδειγμα προς αποφυγήν για τον μέσο ανθρωπάκο, το «κοίτα μην γίνεις έτσι.» Ουσιαστικά συντελείται μια απόλυτη γενίκευση, ένα τσουβάλιασμα των όσων διαφωνούν με τις επιταγές του «προοδευτισμού» ώστε ο μέσος ανθρωπάκος να φοβάται μην χαρακτηριστεί «πρωτόγονος», «ρατσιστής», «ομοφοβικός», έτσι κάμπτει τις αντιστάσεις του και τις καταπίνει αμάσητα. Η δύση, τέλος, πιστή στον χαρακτηρισμό της ως πρωτοπόρα (όταν είσαι πρωτοπόρος σε όλα, είσαι και στη μαλακία) απορρίπτει και αποδομεί και όλα τα υπόλοιπα που διαχρονικά τη χαρακτήριζαν, σε μια άνευ προηγουμένου αυτοάρνηση και αυτοακύρωση των παραδοσιακών αξιών και της ίδιας της της ταυτότητας.

*με αστερίσκο, γιατί η έννοια του έθνους είναι πολύ πρόσφατη σε σχέση με τις άλλες.
“No idea is as absurd as the idea of progress.”
― Julius Evola, Revolt Against the Modern World
Άβαταρ μέλους
Dr Socrates
Δημοσιεύσεις: 2102
Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dr Socrates »

Γιώργος Ρακκάς στο newshub.gr: Πως από τη Γαλλική θεωρία φτάσαμε στο ρεύμα Woke (Podcast)
https://www.newshub.gr/el/geopolitiki/g ... ke-podcast
Άβαταρ μέλους
Dr Socrates
Δημοσιεύσεις: 2102
Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dr Socrates »

Γουοκισμος: Ένας ατμοσφαιρικός ολοκληρωτισμός
Απόσπασμα από το βιβλίο της Natalie Heinich, Γουοκισμός, ο νέος ολοκληρωτισμός, που κυκλοφορεί από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις.

«Ο ολοκληρωτισμός, από την στιγμή που θα βρεθεί στη εξουσία, αντικαθιστά συστηματικά όλα τα πραγματικά ταλέντα, ανεξάρτητα από τις προτιμήσεις τους, με εκείνους τους φανατικούς και τους ηλιθίους των οποίων η έλλειψη οξύνοιας και δημιουργικού πνεύματος αποτελούν την καλύτερη εγγύηση της νομιμοφροσύνης τους[1]», διέγνωσε η Χάνα Άρεντ σε ένα περίφημο βιβλίο της. Αυτή η αμείλικτη διαπίστωση (τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τον σταλινισμό και τον φασισμό) ταιριάζει στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τον γουοκισμό, με μία μόνο διαφορά: την «εξουσία». Διότι αυτό το κίνημα δεν έχει την ιδιότητα μιας κρατικής εξουσίας, σε αντίθεση με τα «ολοκληρωτικά συστήματα», με βάση τα οποία η φιλόσοφος είχε οικοδομήσει την ανάλυσή της: τον φασισμό, στα δεξιά, και τον σταλινισμό, στα αριστερά (τα δεινά του μαοϊσμού δεν ήταν ακόμη γνωστά την εποχή που έγραφε το βιβλίο της). Είναι όμως γεγονός ότι, πριν εδραιωθεί ένα πολιτικό «καθεστώς», με κρατικές εξουσίες, υπάρχουν νοοτροπίες, τάσεις, προδιαθέσεις που διευκολύνουν την έλευσή του.

Για τον λόγο αυτόν, η αναλογία με τον ολοκληρωτισμό, και ιδιαίτερα με τον σοβιετικό ολοκληρωτισμό, είναι απολύτως θεμιτή, αρκεί να επεκτείνουμε την έννοια του ολοκληρωτισμού πέρα από την αυστηρή άσκηση μιας εδραιωμένης εξουσίας. Ο ισλαμολόγος Ζιλ Κεπέλ (Gilles Kepel) έχει προτείνει την έννοια του «ατμοσφαιρικού ισλαμισμού» για να περιγράψει τις στρατηγικές ισλαμοποίησης των δυτικών κοινωνιών από τους οπαδούς του πολιτικού ισλάμ: με ανάλογο τρόπο θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για «ατμοσφαιρικό ολοκληρωτισμό» σε σχέση με αυτή την ήπια, διάχυτη, πολιτισμική μορφή ολοκληρωτισμού που είναι ένας ολοκληρωτισμός χωρίς κράτος – αυτό ακριβώς που αποτελεί σήμερα ο γουοκισμό...


Αναλογία, έγραψα: μπορεί κανείς να στοιχηματίσει ότι οι οπαδοί της «αφύπνισης» θα βιαστούν να απορρίψουν κάθε σύγκριση με τον ολοκληρωτισμό υποστηρίζοντας ότι «δεν μπορούμε να συγκρίνουμε» αυτά τα δύο. Αλλά η έννοια της αναλογίας δεν σημαίνει καθόλου ότι οι δύο όροι της σύγκρισης ταυτίζονται σε όλα τα σημεία· και η σύγκριση με την ευριστική έννοια αποκαλύπτει όχι μόνο τις ομοιότητες αλλά και τις διαφορές. Βεβαίως, θα ήταν ανόητο να θέλουμε να ταυτίσουμε τον γουοκισμό με τον φασισμό, τον ναζισμό ή τον σταλινισμό, δεδομένου ότι είναι προφανείς οι διαφορές σε σχέση με το ζήτημα της εξουσίας. Δεν πρέπει όμως να μας εμποδίσουν να επισημαίνουμε τις ομοιότητες που είναι ολοφάνερες, αρκεί να γνωρίζουμε τη γένεση και την ιστορία των διάφορων ολοκληρωτισμών.



Μια πρώτη ομοιότητα συνίσταται στην αναστρεψιμότητα του καλού και του κακού: αυτό που αρχικώς φάνταζε ενάρετο –για παράδειγμα το εξισωτικό ιδεώδες της γαλλικής Επανάστασης ή το κομμουνιστικό ιδεώδες της οκτωβριανής Επανάστασης– μετατρέπεται σταδιακά σε μηχανισμό καταπίεσης, χωρίς αυτή η εξέλιξη να γίνεται αντιληπτή, καθώς είναι πολύ ισχυρή η προσκόλληση στο ιδεώδες· έτσι, το τελευταίο λειτουργεί ως πέπλο που καλύπτει τις ενοχλητικές πραγματικότητες, και συγκεκριμένα την καταπάτηση των ελευθεριών και την κατάληψη της εξουσίας από μια κάστα ηγετών που αποκτούν δικαίωμα ζωής και θανάτου επάνω στους συμπολίτες τους. Όπως επισημαίνει ο Σέργκιου Κλάινερμαν, με την πλούσια ρουμάνικη εμπειρία του, αναφορικά με τον γουοκισμό που έχει διεισδύσει ακόμα και στα μαθηματικές σχολές της Αμερικής: «Αυτό που ξεκίνησε με την απόλυτα δικαιολογημένη πρόθεση της πάλης εναντίον των διακρίσεων, στη βάση της φυλής, του φύλου και της εθνοτικής καταγωγής, με σκοπό να δημιουργηθεί μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή, περισσότερη ανεκτικότητα και δικαιοσύνη, προκάλεσε το ακριβώς αντίθετο από αυτό που επεδίωκε – δηλαδή, μεγαλύτερο διχασμό, λιγότερη ανεκτικότητα και λιγότερη δικαιοσύνη. Έτσι, αντί για μία πιο ολοκληρωμένη ενότητα, έχουμε βρεθεί σήμερα μπροστά σε μια κοινωνία που χάνει ταχέως την πίστη στους πιο θεμελιώδεις ενοποιητικούς θεσμούς της



Μια δεύτερη ομοιότητα με τους ιστορικούς ολοκληρωτισμούς προκύπτει άμεσα από την προηγούμενη, με την έννοια ότι η επιμονή της πίστης στο ιδεώδες έχει ως αποτέλεσμα μια αξιοσημείωτη ικανότητα αρνητισμού μπροστά σε προφανείς εκτροπές. Αυτό συνέβη με την άρνηση να ανοίξει κανείς τα μάτια του μπροστά στην Τρομοκρατία της μετεπαναστατικής Γαλλίας, ή μπροστά στις αυθαίρετες εκτελέσεις, τις μαζικές εξορίες ή τον οργανωμένο λιμό στη Σοβιετική Ένωση, είτε μπροστά στην καταστροφή ενός χιλιόχρονου πολιτισμού και τα μαοϊκά στρατόπεδα αναμόρφωσης· γιατί πώς μπορεί κανείς να παραδεχτεί, χωρίς να χάσει όλες τις αυταπάτες του, ότι είναι δυνατόν μια επαναστατική ουτοπία να μεταλλαχθεί σε ένα καθεστώς που σφαγιάζει τις ίδιες τις αρχές του; Άρνηση, απόρριψη ή –ακόμα χειρότερα– αποσιώπηση ενός προβλήματος που αποφεύγουμε εντέχνως να αναγνωρίσουμε, είτε από φόβο είτε υπερασπιζόμενοι τα συμφέροντά μας. Δυστυχώς, δεν συνιστά προσβολή για τους σημερινούς πανεπιστημιακούς το γεγονός ότι αγνοούν αυτό που υπήρξε, πριν από ογδόντα χρόνια, ο λυσενκισμός στην ιστορία της βιολογίας, με την επιδίωξη των σοβιετικών αρχών να επιβάλουν μια ιδεολογική και απόλυτα νοθευμένη αντίληψη της επιστημονικής αλήθειας. Φαίνεται, ωστόσο, πως δεν έχουμε αποκτήσει ανοσία απέναντι στην αναβίωση τέτοιου τύπου παραλογισμών, καθώς διαπιστώνουμε κάποιες χονδροειδείς επιθέσεις εναντίον της ακαδημαϊκής ελευθερίας, με την προσπάθεια να επιβληθούν στα αμφιθέατρα ιδεολογικά δόγματα. [Δυστυχώς, η πραγματικότητα του γουοκισμού δικαιώνει τον Τζωρτζ Όργουελ όταν υποστήριζε πως «οι διανοούμενοι ρέπουν προς τον ολοκληρωτισμό πολύ περισσότερο από ό,τι οι απλοί άνθρωποι».

Ένα τρίτο κοινό σημείο μεταξύ γουοκισμού και ολοκληρωτισμού είναι η ικανότητα να προφέρονται με αυτοπεποίθηση αναλήθειες, ως άμεση συνέπεια της αδιαφορίας για την αλήθεια, όπως επισημάναμε αναφορικά με τον ιδεολογισμό. Θα δώσουμε μόνο ένα παράδειγμα για να μην επιβαρύνουμε και άλλο το κείμενο: στη μπροσούρα του για την υπεράσπιση του γουοκισμού, ο Φρανσουά Κυσέ υποστηρίζει πως το κίνημα Ρεπουμπλικανική Άνοιξη[3] «δημιουργήθηκε στη Γαλλία σε αντιπαράθεση με τον νόμο Γάμος για όλους[4]». Ωστόσο, ο νόμος για τον γάμο ψηφίστηκε το 2013, ενώ το κίνημα Ρεπουμπλικανική Άνοιξη ιδρύθηκε το 2016, ως αντίδραση στην άνοδο του ισλαμισμού, και συγκεκριμένα μετά τις επιθέσεις του 2015. Εδώ, μπορούμε να αναγνωρίσουμε μια τυπική σταλινική χειραγώγηση: διατυπώνουμε ένα ψεύδος ικανό να αμαυρώσει τον αντίπαλο, τον οποίο ταυτίζουμε με ένα στρατόπεδο (τη Δεξιά) που θεωρείται αποσυνάγωγο.

Μια άλλη μέθοδος κοινή στον γουοκισμό και τον σταλινισμό είναι η νοσηρή αντιστροφή, παραδείγματα της οποίας είδαμε με τις «στρεβλές αναστροφές» που χαρακτηρίζουν τον ιδεολογισμό. Ο Όργουελ είχε αναδείξει κάποια ρητορικά τεχνάσματα με τα οποία όποιος ασκούσε κριτική στο σοβιετικό καθεστώς στο όνομα της ελευθερίας κατηγορούνταν ότι δεν έκανε τίποτε άλλο από το να συγκαλύπτει την πραγματική του φύση ως «υπηρέτης του μεγάλου κεφαλαίου». Στο ίδιο πνεύμα, οι υπερασπιστές της αυτονομίας της επιστήμης κατηγορούνται σήμερα ότι «παίζουν το παιγνίδι της άκρας δεξιάς» και οι οπαδοί της κοσμικότητας ότι είναι «ισλαμοφοβικοί». Παρομοίως και οι «σταυροφόροι» του αντιγουοκισμού, με το να κατηγορούν την ιδεολογία της αφύπνισης ότι επιβάλλει το ταυτοτικό ζήτημα «ενάντια στην καλή οικουμενικότητα», δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να «αποκρύπτουν το ταυτοτικό κίνητρο» της δικής τους λογικής «που είναι, στην καλύτερη περίπτωση, δυτική και ευρωκεντρική και, στη χειρότερη, εθνική και ρατσιστική[5]»: με λίγα λόγια, ένοχος είναι αυτός που επισημαίνει το πρόβλημα, μια και η οικουμενικότητα δεν μπορεί παρά να είναι κοινοτιστική, η οποία, από την πλευρά των αντιγουοκιστών, θα είναι υποχρεωτικά ένας ακροδεξιός ταυτοτισμός.

Η ολοκληρωτική νοοτροπία μπορεί επίσης να αναγνωριστεί από την ικανότητά της στην υπερβολή: άλλοτε, όλοι οι Εβραίοι ήταν εκμεταλλευτικά αρπακτικά, όλοι οι Δυτικοί ήταν καπιταλιστές, και όλοι οι διανοούμενοι ήταν εχθροί του Λαού, και έπρεπε να αναμορφωθούν. Σήμερα, ο ρατσισμός δεν χαρακτηρίζει κάποια άτομα αλλά το ίδιο το κράτος που τον μεταβάλλει σε «συστημική» αρχή. Άλλωστε, όπως είδαμε, «όλα είναι πολιτική» (άρα όλα μπορούν να ελέγχονται από τους θεματοφύλακες της νέας ηθικής), χωρίς να υπολογίζουμε ότι «όλα είναι κοινωνικές κατασκευές», επομένως μπορούν και να αποδομούνται κατά το δοκούν· πρόκειται για την ύβρη[6] της παντοδυναμίας του υποκειμένου, το οποίο δεν μπορεί να περιορίζεται από καμία κοινωνική, βιολογική ή υλική πραγματικότητα: το παιδί-βασιλιάς, δυστυχώς, ενηλικιώθηκε (έτσι νομίζει, βέβαια).

Από τη ροπή στην υπερβολή προκύπτει επίσης η τάση στην απολυτοποίηση: μετριοπάθεια και αποχρώσεις δεν έχουν θέση στην ολοκληρωτική νοοτροπία, η οποία προωθεί μια αταλάντευτη προσήλωση σε σκοπούς που έχουν εγκριθεί και έχουν αναχθεί σε ιερά ιδεώδη τα οποία κανοναρχεί αδιαλείπτως μια κατήχηση που έχει αποκλείσει κάθε σχετικοποίηση, κάθε αμφισβήτηση. Ο Ρεϊμόν Αρόν το επεσήμαινε ήδη από τη δεκαετία του 1950, σε σχέση με την κυριαρχία του μαρξισμού στα πανεπιστήμια: «Προσπαθώντας να ερμηνεύσω τη στάση των διανοουμένων, που είναι αμείλικτοι απέναντι στις ανεπάρκειες των δημοκρατιών και επιεικείς απέναντι στα μεγαλύτερα εγκλήματα, αρκεί να διαπράττονται στο όνομα αγαθών θεωριών, προσέκρουσα κατ’ αρχάς στις ιερές λέξεις: Αριστερά, Επανάσταση, προλεταριάτο[7]». Σήμερα, ο καθαγιασμός των σκοπών περνάει μέσα από άλλες «ιερές λέξεις» («κοινωνικό φύλο», «αποαποικιοποίηση», «διατομεακότητα», «φυλετικοποίηση»), αλλά η ουσία παραμένει πάντα η ίδια.

Από την υπερβολή στην ιεροποίηση, εύκολα περνάει κανείς, τελικά, στον ριζοσπαστισμό –αυτή την εξεζητημένη μορφή ανοησίας– ο οποίος μοιραία γοητεύει: τίποτα δεν συγκλονίζει τόσο όσο μια ριζοσπαστική πρόταση, διότι ο εξτρεμισμός εντυπωσιάζει πάντα περισσότερο από τη μετριοπάθεια. Αυτό είναι ακόμα πιο προφανές στην πολύ ιδιαίτερη «οικονομία της προσοχής», που έχουν δημιουργήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου πρέπει κανείς να σπρώχνει τα πράγματα στα άκρα προκειμένου να ακουστεί. Έτσι ευνοούνται αυτομάτως οι τοποθετήσεις που ανήκουν σε αυτό που ο Μαξ Βέμπερ ονόμαζε «ηθική της πεποίθησης» σε αντίθεση με την «ηθική της ευθύνης»: η πρώτη τείνει να επιβεβαιώνει επιτακτικά τη σχέση του υποκειμένου με αξίες, προκρίνοντας την αλήθεια και την αυθεντικότητα του συναισθήματος· η δεύτερη μεριμνά πρωτίστως για τους επιδιωκόμενους στόχους, τα μέσα που εφαρμόζονται και τις συνέπειες των πράξεων, προκρίνοντας τον πραγματισμό και τον ορθολογισμό. Στηριζόμενος στη θυματοποίηση και την αγανάκτηση, ο γουοκισμός ευνοεί υποχρεωτικά λόγια που αρμόζουν στην ηθική της πεποίθησης, πράγμα που δεν είναι κακό καθαυτό αλλά έχει μεγάλες πιθανότητες να προσελκύσει πρωτίστως τα ευάλωτα πνεύματα, προνομιακούς αποδέκτες της ολοκληρωτικής νοοτροπίας. Έτσι επιβάλλεται στον δημόσιο χώρο ένα «ριζοσπαστικό φαίνεσθαι» το οποίο, όπως γράφει και πάλι ο Ταγκιέφ, «δεν κάνει κακό σε κανέναν αλλά έχει το πλεονέκτημα ότι προσφέρει έναν αέρα διανοητικής ελευθερίας στα πιο κομφορμιστικά μυαλά».

Ιδού, λοιπόν, πώς ο πολυπολιτισμός διολίσθησε προς τον κοινοτιστικό ταυτοτισμό και πώς ο τελευταίος μετατρέπεται, μπροστά στα μάτια μας, σε ολοκληρωτισμό. Άγριες πρακτικές λογοκρισίας επιβάλλονται από μικρο-συλλογικότητες που αυτοεξουσιοδοτούνται, αψηφώντας τον νόμο, ενώ η πολιτικοποίηση προς όλα τα αζιμούθια μεταμορφώνει τους ακτιβιστές σε νομοθέτες και δικαστές, στο όνομα του «όλα είναι πολιτική», ρήση τόσο αγαπητή στις φασιστικές πολιτοφυλακές, τους σταλινικούς απαράτσνικους και τους αριστεριστές κληρονόμους τους. Και όπως συμβαίνει σε κάθε ολοκληρωτική ατμόσφαιρα, ο φόβος βασιλεύει, κυρίαρχος, τόσο στις πανεπιστημιουπόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών όσο και στα γραφεία των προέδρων των γαλλικών πανεπιστημίων.
Πηγη https://ardin-rixi.gr/archives/259232
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Dr Socrates την 22 Σεπ 2024, 14:36, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.
Άβαταρ μέλους
Garcia
Δημοσιεύσεις: 3249
Εγγραφή: 26 Ιούλ 2023, 04:09
Phorum.gr user: Garcia

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Garcia »

Η αριστερά θα σώσει το κοσμακη από τη δυτική παρακμή. :smt005: :c020:
Άβαταρ μέλους
Dr Socrates
Δημοσιεύσεις: 2102
Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dr Socrates »

Γ. Καραμπελιάς: Η αντίθεση των εθνικών κοινωνιών στην woke ατζέντα φέρνει εκλογικό σάρωμα σε ΕΕ
Στην συζήτησή του Γιώργου Καραμπελιά με τον Λάμπρο Καλαρρύτη (Εμείς οι Έλληνες, Παραπολιτικά FM, 01-10-2024) ο εκδότης και συγγραφέας αναφέρεται στις πολιτικές παρενέργειες που προκαλεί η πολιτισμική σύγκρουση στην Δύση μεταξύ της κουλτούρας της ακύρωσης και της παραδοσιακής ταυτοτικής αντίληψης των εθνικών κοινωνιών.
https://www.youtube.com/watch?v=rI4KSN89pJ0
Άβαταρ μέλους
Dr Socrates
Δημοσιεύσεις: 2102
Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dr Socrates »

Woke: Η αποδόµηση του ευρωπαϊκού –ελληνικού;– πολιτισµού
Απόσπασμα από την εισαγωγή των Γιώργου Καραμπελιά & Γιώργου Ρακκά στο βιβλίο, woke- Η καθολική αποδόμηση που κυκλοφορεί από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις. 5 Οκτωβρίου 2024
Όπως τόνιζε ο Κριστόφ Γκιλουί, «οι παγκοσμιοποιημένες ελίτ έχουν συγκροτήσει μια συμμαχία με τον αστερισμό των φυλετικών, μεταναστευτικών και πολιτισμικών μειονοτήτων, εκφράζοντας την πραγματικότητα της “νέας παγκόσμιας πόλης”, των οικονομικών και πολιτιστικών κέντρων της παγκοσμιοποίησης, τα οποία θρέφονται από παγκόσμιες ροές κεφαλαίων, προϊόντων και ανθρώπων, έχοντας ως εκ τούτου αποεδαφικοποιηθεί και αποσχιστεί από την υπόλοιπη εθνική κοινωνία.....
πηγη https://ardin-rixi.gr/archives/259431
Άβαταρ μέλους
Dr Socrates
Δημοσιεύσεις: 2102
Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dr Socrates »

Η εκκολαπτόμενη αγριότητα
του Τάκη θεοδωρόπουλου
https://www.kathimerini.gr/opinion/5629 ... agriotita/



Η βία μεταξύ των ανηλίκων και το «σύνδρομο του αυτοδικαιωματισμού»
Η εγκαθίδρυση του δικαιωματισμού και η ηθική του γούστου. Το φαινόμενο της ξεδιάντροπης βίας εμπερικλείει και συνοδεύει μια συνολική παρακμή.
https://www.huffingtonpost.gr/entry/e-v ... f543da?y5s





Ευγ. Σαρηγιαννίδη: Αιτία για τη βία των ανηλίκων είναι η αδυναμία της οικογένειας να διαπαιδαγωγήσει
https://www.youtube.com/watch?v=phayKbAfhNA




Βία και Εγκληματικότητα: Το δυστοπικό πρόσωπο της Ελλάδος
Του Γεωργίου Παπασίμου
https://ardin-rixi.gr/archives/254847
Άβαταρ μέλους
Dr Socrates
Δημοσιεύσεις: 2102
Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dr Socrates »

Woke: Η ενδόρρηξη της Δύσης
Γιώργος Ρακκάς
https://www.voria.gr/article/woke-i-end ... o1z47YoVcw


Mετά τα Κίτρινα Γιλέκα, τα Κόκκινα Στιλό
Το κίνημα των εκπαιδευτικών στη Γαλλία, το «σοκ των γνώσεων» και πώς οι ευρωπαϊκές χώρες ουκ οίδασι τι ποιούσι
Σώτη Τριανταφύλλου
https://www.athensvoice.gr/epikairotita ... ina-stilo/


Γιατί αυξάνεται η βία και η παραβατικότητα των ανηλίκων
ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΙΔΗ ΕΥΓΕΝΙΑ
https://slpress.gr/koinonia/giati-afxan ... -anilikon/
Zanis
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 28 Οκτ 2024, 21:13

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Zanis »

Γενικα τελος στην εποχη της αγνοτητας...Πλεον με την τεχνολογια ολα εχουν γινει λιγοτερο συναισθηματικα και πολυ πιο ωμα! Σκεφτειται πως ειμασταν το 2007 και πως τωρα...Θεωρητικα ολοι οι δεικτες τωρα δειχνουν καλυτερα...αλλα πλεον απολαμβανεις πολυ λιγοτερο την ζωη! Ολος ο συγχρονος δυτικος τροπος ζωης σε εχει κανει να μην απολαμβανεις τπτ και απλως ματαιοδοξα να κυνηγας το περισσοτερο...Ηθικη πλεον δεν υπαρχει! Η Δυση χρειαζεται ενα αγριο reset!
Άβαταρ μέλους
ik_90
Δημοσιεύσεις: 1663
Εγγραφή: 20 Οκτ 2022, 18:45

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ik_90 »

«Τελικά, μπορούμε να προσδιορίσουμε την πιο βαθιά οντολογική βάση για την Τέταρτη Πολιτική Θεωρία. Εδώ πρέπει να δώσουμε προσοχή όχι μόνο στις θεολογίες και τις μυθολογίες, αλλά και στη στοχαστική φιλοσοφική εμπειρία ενός ιδιαίτερου φιλοσόφου, ο οποίος είχε κάνει μια μοναδική προσπάθεια για τη δημιουργία μιας θεμελιώδους Οντολογίας: της περιβάλλουσας τα πάντα, παράδοξης, βαθιάς και διεισδυτικής μελέτης του Όντος. Αναφέρομαι στον Martin Heidegger.
Μια συνοπτική περιγραφή της ιδέας του Heidegger έχει ως εξής: στην αρχή της φιλοσοφικής σκέψης, οι άνθρωποι (πιο συγκεκριμένα οι Ευρωπαίοι και, ακόμα πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες) πρόβαλαν το αίτημα του Όντος ως το εστιακό σημείο της σκέψης τους. Κάνοντάς το όμως πρωταρχικό θέμα τους, διακινδύνευσαν να μπερδευτούν με τις λεπτές αποχρώσεις της περίπλοκης σχέσης μεταξύ του ντος και της σκέψης, μεταξύ του καθαρού Όντος (Seyn) και της έκφρασής του στην Υπαρξη (Seinde), μεταξύ της ανθρώπινης εμπειρίας τού να είσαι στον Κόσμο (Dasein - να είσαι εκεί) και του «είναι» αυτού καθαυτού (Sein). Αυτή η αποτυχία εμφανίζεται ήδη στις διδασκαλίες του Ηρακλείτου για τη φύση και τον λόγο. Μετά είναι εμφανής στο έργο του Παρμενίδη και τελικά στον Πλάτωνα, ο οποίος τοποθέτησε τις Ιδέες μεταξύ ανθρώπου και ύπαρξης, και όρισε την αλήθεια ως αυτό που αντιστοιχούσε σε αυτές. Έτσι, η αναφορική θεωρία της γνώσης έφθασε, στο αποκορύφωμά της, στην αποτυχία. Αυτό γέννησε την αποξένωση, οδηγώντας τελικά στην υπολογιστική σκέψη (des rechmende Denken) και, ακολούθως, στην ανάπτυξη της τεχνολογίας.
Σιγά-σιγά ο άνθρωπος έχασε τη θέα της καθαρής ύπαρξης και ακολούθησε τον δρόμο του μηδενισμού. Η ουσία της τεχνολογίας (με βάση τη σχέση της με τον κόσμο) εκφράζει αυτόν τον συνεχώς αυξανόμενο μηδενισμό. Στη Νέα Εποχή, αυτή η τάση φθάνει στο αποκορύφωμά της. Η τεχνική ανάπτυξη Ge-stell υποκαθιστά τελικά την Ύπαρξη και στεφανώνει την «ανυπαρξία». Ο Heidegger μίσησε τον Φιλελευθερισμό, θεωρώντας τον ως μια έκφραση της «πηγής της υπολογιστικής σκέψης», η οποία βρίσκεται στην καρδιά του «Δυτικού μηδενισμού»...

...άν αποκρυπτογραφήσουμε σωστά τη λογική πίσω από το ξεδίπλωμα της ύπαρξης, τότε η σκεπτόμενη Ανθρωπότητα μπορεί να σωθεί με την ταχύτητα της αστραπής, την ίδια ακριβώς στιγμή του μέγιστου κινδύνου της. «Εκεί που βρίσκεται ο κίνδυνος, αναπτύσσεται επίσης και εκείνο που σώζει», αναφέρει ο Heidegger από την ποίηση του Freidrich Holderlin.»


Από την Τέταρτη Πολιτική Θεωρία του Αλεξάνταρ Ντούγκιν, ενός από τους μεγαλύτερους σύγχρονους στοχαστές. Ανατριχιαστικά προφητικός.
“No idea is as absurd as the idea of progress.”
― Julius Evola, Revolt Against the Modern World
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Κοινωνικά θέματα”