Ζενίθεδρος έγραψε: 24 Οκτ 2024, 08:08
Μετά τα γεγονότα της τελευταίας χρονιάς, μπορεί κάποιος να καταλάβει πόσο δύσκολο θα ήταν για τους Εβραίους να τηρησουν τον μωσαϊκό νόμο, που έλεγε "οφθαλμόν (1) αντί οφθαλμού" και πόσο ανθρωπιστικός ήταν αυτός ο νόμος για το συγκεκριμένο ιστορικό και πολιτιστικό πλαίσιο.
Δεν είναι καθόλου ανθρωπιστικός, είναι ανήθικος και σαδιστικός.
Αν σκοτωθούν χίλιοι Εβραίοι και σε αντίποινα σκοτώσεις χίλιους Παλαιστίνιους, το μόνο που κατάφερες είναι ότι 2 χιλιάδες άνθρωποι σκοτώθηκαν τζάμπα και το πρόβλημα που δημιουργεί θανάτους παραμένει. Που σημαίνει ότι την επόμενη φορά θα σκοτωθούν 3 χιλ γιατί το αντίποινο από τη φύση του δεν είναι ιδιαίτερα προσεκτικό, μετα 4 χιλ και πάει λέγοντας και απλά θα συσσωρεύονται πτώματα επ'άπειρο.
Οι πόλεμοι τελειώνουν όταν ένας απ'τους δύο κερδίσει ή όταν υπάρξει συνθηκολόγηση, τελεία. Αν δεν αφήσεις τον πόλεμο να τελειώσει και αφήνεις πολέμους μισοτελειωμένους τότε οι θάνατοι διαιωνίζονται, και επειδή το ξέρεις ότι αυτό θα γίνει γιατί έχουμε χιλιάδες χρόνια ιστορία, είσαι στην καλύτερη άσχετος και στη χειρότερη ανήθικος. Γι'αυτό και το διεθνές δίκαιο του πολέμου (Συνθήκη της Γενεύης και πέρα) δεν προτείνει το νόμο του Μωϋσή αλλά το νόμο της Αναλογικότητας, δηλαδή ότι η αξία του στρατιωτικού στόχου πρέπει να υπερβαίνει τα πιθανά θύματα, γιατί αναγνωρίζει ότι το καλύτερο πράγμα για την ανθρωπότητα συλλογικά είναι οι πόλεμοι να τελειώνουν κάποτε, και για να γίνει αυτό πρέπει κάποιος να νικήσει ή να νικάει αρκετά ώστε να υποχρεώσει τον άλλο σε συνθηκολόγηση, έστω κι αν αυτό προϋποθέτει περισσότερα θύματα από όσα ίσως θα γούσταρε ο Μωϋσής σε κάθε φάση της αναμέτρησης.
Στο συγκεκριμένο ιστορικό και πολιτιστικό πλαίσιο που λες βέβαια οι πόλεμοι θα διαιωνιστούν έτσι κι αλλιώς γιατί απλά έτσι είναι αυτό το μέρος απ'τον καιρό του Μωυσή και δώθε, αλλά δεν μπορώ και να κατηγορήσω ανθρώπους οι οποίοι ζουν εκεί και ελπίζουν (μάταια) ότι υπάρχει κάποια λύση.