Δεν νομιζω οτι αντανακλα κατι ιδιαιτερο μιας και η αιμομειξια δεν καθοταν και πολυ καλα με τους αρχαιους Ελληνες (τουλαχιστον οχι η αιμομειξια αδελφων. Κατι που για τους Αιγυπτιους ηταν ψιλονορμαλ αλλα για τους Ελληνες ηταν big NO-NO)
Ο Δίας μια χαρά εκφράζει το ακραίο πατριαρχικο προτυπο των αρχαίων Ελλήνων
Το οποιο ηταν το ισχυον προτυπο της εποχης.
Καποια στιγμη πρεπει να σταματησουμε να βλεπουμε και να κρινουμε ανθρωπους και πρακτικες περασμένων αιωνων με τα γυαλια του 21ου αιωνα.
Και για να δωσω ενα παράδειγμα ο Αποστολος Παυλος ηταν κατα της δουλειας αλλα ποτε δεν ειπε καταργηστε την. Και τον σκλαβο που το εσκασε απο τον Φιλημονα τον εστειλε πισω με την παρακληση να μην τιμωρηθει μονο. Δεν του ειπε να τον ελευθερωσει ουτε αυτον ουτε τους υπολοιπους.
Γιατι? Γιατι πολυ απλα αυτο ηταν το ισχυον προτυπο της εποχης. Το να πει κατι τοσο ακραιο και "αιρετικο" θα επεφτε σε αυτια κωφων. Χωρια που θα γινοταν στοχος απο ολη την κοινωνια.
Ηξερε οτι δεν εχει ερθει ακομα η ωρα για αυτο. Οτι η κοινωνια ειναι παντελως ανωριμη να δεχτει κατι τετοιο.
Δεν αντιλέγω οι θρησκείες έρχονται για να δώσουν ιδεολογικό άλλοθι στην εξουσία και στην αυθαιρεσία της.
Θα διαφωνήσω ως προς τα αυτιά κωφών. Διοτι στην αρχαία Ελλάδα αναπτύχθηκε η υλιστικη αθεια όπου η απόρριψη των Θεών οδήγησε πολλούς φιλοσόφους στην απόρριψη της εξουσίας συνεπώς και τις δουλειάς.
Το αποτέλεσμα ήταν να γίνουν προσπάθειες να δημιουργηθούν πόλεις κρατοι που είχαν καταργήσει την δουλειά και εφάρμοσαν μια μορφή πρώιμου σοσιαλισμού. Χαρακτηριστικό παραδειγμα η πολιτεία του ήλιου στην περγαμο.
zteo έγραψε: 29 Σεπ 2024, 11:20
Ο Δίας μια χαρά εκφράζει το ακραίο πατριαρχικο προτυπο των αρχαίων Ελλήνων
Το οποιο ηταν το ισχυον προτυπο της εποχης.
Καποια στιγμη πρεπει να σταματησουμε να βλεπουμε και να κρινουμε ανθρωπους και πρακτικες περασμένων αιωνων με τα γυαλια του 21ου αιωνα.
Και για να δωσω ενα παράδειγμα ο Αποστολος Παυλος ηταν κατα της δουλειας αλλα ποτε δεν ειπε καταργηστε την. Και τον σκλαβο που το εσκασε απο τον Φιλημονα τον εστειλε πισω με την παρακληση να μην τιμωρηθει μονο. Δεν του ειπε να τον ελευθερωσει ουτε αυτον ουτε τους υπολοιπους.
Γιατι? Γιατι πολυ απλα αυτο ηταν το ισχυον προτυπο της εποχης. Το να πει κατι τοσο ακραιο και "αιρετικο" θα επεφτε σε αυτια κωφων. Χωρια που θα γινοταν στοχος απο ολη την κοινωνια.
Ηξερε οτι δεν εχει ερθει ακομα η ωρα για αυτο. Οτι η κοινωνια ειναι παντελως ανωριμη να δεχτει κατι τετοιο.
Δεν αντιλέγω οι θρησκείες έρχονται για να δώσουν ιδεολογικό άλλοθι στην εξουσία και στην αυθαιρεσία της.
Θα διαφωνήσω ως προς τα αυτιά κωφών. Διοτι στην αρχαία Ελλάδα αναπτύχθηκε η υλιστικη αθεια όπου η απόρριψη των Θεών οδήγησε πολλούς φιλοσόφους στην απόρριψη της εξουσίας συνεπώς και τις δουλειάς.
Το αποτέλεσμα ήταν να γίνουν προσπάθειες να δημιουργηθούν πόλεις κρατοι που είχαν καταργήσει την δουλειά και εφάρμοσαν μια μορφή πρώιμου σοσιαλισμού. Χαρακτηριστικό παραδειγμα η πολιτεία του ήλιου στην περγαμο.
Που διαλύθηκε εις τα εξ ων συνετέθη ως μία ακόμη ουτοπία.
zteo έγραψε: 29 Σεπ 2024, 11:20
Ο Δίας μια χαρά εκφράζει το ακραίο πατριαρχικο προτυπο των αρχαίων Ελλήνων
Το οποιο ηταν το ισχυον προτυπο της εποχης.
Καποια στιγμη πρεπει να σταματησουμε να βλεπουμε και να κρινουμε ανθρωπους και πρακτικες περασμένων αιωνων με τα γυαλια του 21ου αιωνα.
Και για να δωσω ενα παράδειγμα ο Αποστολος Παυλος ηταν κατα της δουλειας αλλα ποτε δεν ειπε καταργηστε την. Και τον σκλαβο που το εσκασε απο τον Φιλημονα τον εστειλε πισω με την παρακληση να μην τιμωρηθει μονο. Δεν του ειπε να τον ελευθερωσει ουτε αυτον ουτε τους υπολοιπους.
Γιατι? Γιατι πολυ απλα αυτο ηταν το ισχυον προτυπο της εποχης. Το να πει κατι τοσο ακραιο και "αιρετικο" θα επεφτε σε αυτια κωφων. Χωρια που θα γινοταν στοχος απο ολη την κοινωνια.
Ηξερε οτι δεν εχει ερθει ακομα η ωρα για αυτο. Οτι η κοινωνια ειναι παντελως ανωριμη να δεχτει κατι τετοιο.
Δεν αντιλέγω οι θρησκείες έρχονται για να δώσουν ιδεολογικό άλλοθι στην εξουσία και στην αυθαιρεσία της.
Θα διαφωνήσω ως προς τα αυτιά κωφών. Διοτι στην αρχαία Ελλάδα αναπτύχθηκε η υλιστικη αθεια όπου η απόρριψη των Θεών οδήγησε πολλούς φιλοσόφους στην απόρριψη της εξουσίας συνεπώς και τις δουλειάς.
Το αποτέλεσμα ήταν να γίνουν προσπάθειες να δημιουργηθούν πόλεις κρατοι που είχαν καταργήσει την δουλειά και εφάρμοσαν μια μορφή πρώιμου σοσιαλισμού. Χαρακτηριστικό παραδειγμα η πολιτεία του ήλιου στην περγαμο.
Η οποια διαλυθηκε απο τους Ρωμαιους που εφαρμοσαν πιο φιλολαικη πολιτικη απο τον Αριστονικο (μετεπειτα Ευμενη Γ') και με πρωτοβουλια του Δημαρχου Γρακχου μοιραστηκαν τα πλουτη της Περγάμου (που κρατουσε κρυμμενα ο Ευμενης στο θησαυροφυλακιο του) στους φτωχους της Ρώμης.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
zteo έγραψε: 29 Σεπ 2024, 11:25
Το θετικό με την θρησκεία των αρχαίων Ελλήνων είναι ότι ήταν λαμογιστικη οτιναναι, μιας και δεν υπήρχαν ιερά κείμενα ώστε να επιβάλλουν κάποιο είδος δόγματος. Η κάθε πόλη λάτρευε τους θεούς όπως την βόλευε.
Τα ιερατείο δεν είχαν εξουσία τότε.
Ειχε εξουσια. Ακομα και ηγεμονες εκαναν οτι τους προσταζε το Μαντειο (των Δελφων, του Κλαρου, του Αμφιαραου, οι Σιβυλλες και καμια 20αρια αλλα Μαντεια)
Απλα ηταν πολυ subtle και διαφευγει η εξουσια τους με την πρωτη ματια.
Στην κλασσική περίοδο τα ιερατείο δεν έχουν εξουσία εντός στην πόλη κρατος. Πουθενά δεν ήταν κοινωνικό στρώμα ιεραρχικά ψηλά οπως για παράδειγμα στην Αίγυπτο.
Όσο για τα Μαντεια στην ουσία ηταν συγκεκαλυμενα πολιτικά συμβούλια κρατών που καθορίζονται τις μεταξύ τους σχέσεις.
Εάν θυμάμαι καλα Αμφικτυονιες όπου ούτε εκεί τα ιερατείο παίζανε κάποιο ρόλο.
Πέρα από το ότι η πολιτεία του ήλιου και η επανάσταση των σκλάβων του Σπάρτακου είχαν την ίδια κατάληξη (για διαφορετικούς λόγους) το σίγουρο είναι ότι αφορούσαν σε μία αντίσταση κατά των Ρωμαίων.
Αυτό τί σχέση έχει με την πατριαρχία στον αρχαιοελληνικό κόσμο;
Καποια στιγμη πρεπει να σταματησουμε να βλεπουμε και να κρινουμε ανθρωπους και πρακτικες περασμένων αιωνων με τα γυαλια του 21ου αιωνα.
Και για να δωσω ενα παράδειγμα ο Αποστολος Παυλος ηταν κατα της δουλειας αλλα ποτε δεν ειπε καταργηστε την. Και τον σκλαβο που το εσκασε απο τον Φιλημονα τον εστειλε πισω με την παρακληση να μην τιμωρηθει μονο. Δεν του ειπε να τον ελευθερωσει ουτε αυτον ουτε τους υπολοιπους.
Γιατι? Γιατι πολυ απλα αυτο ηταν το ισχυον προτυπο της εποχης. Το να πει κατι τοσο ακραιο και "αιρετικο" θα επεφτε σε αυτια κωφων. Χωρια που θα γινοταν στοχος απο ολη την κοινωνια.
Ηξερε οτι δεν εχει ερθει ακομα η ωρα για αυτο. Οτι η κοινωνια ειναι παντελως ανωριμη να δεχτει κατι τετοιο.
Δεν αντιλέγω οι θρησκείες έρχονται για να δώσουν ιδεολογικό άλλοθι στην εξουσία και στην αυθαιρεσία της.
Θα διαφωνήσω ως προς τα αυτιά κωφών. Διοτι στην αρχαία Ελλάδα αναπτύχθηκε η υλιστικη αθεια όπου η απόρριψη των Θεών οδήγησε πολλούς φιλοσόφους στην απόρριψη της εξουσίας συνεπώς και τις δουλειάς.
Το αποτέλεσμα ήταν να γίνουν προσπάθειες να δημιουργηθούν πόλεις κρατοι που είχαν καταργήσει την δουλειά και εφάρμοσαν μια μορφή πρώιμου σοσιαλισμού. Χαρακτηριστικό παραδειγμα η πολιτεία του ήλιου στην περγαμο.
Η οποια διαλυθηκε απο τους Ρωμαιους που εφαρμοσαν πιο φιλολαικη πολιτικη απο τον Αριστονικο (μετεπειτα Ευμενη Γ') και με πρωτοβουλια του Δημαρχου Γρακχου μοιραστηκαν τα πλουτη της Περγάμου (που κρατουσε κρυμμενα ο Ευμενης στο θησαυροφυλακιο του) στους φτωχους της Ρώμης.
Ε ναι φιλολογική πολιτική με αρπαγμενους θησαυρούς ξέρω και εγώ να κανω
zteo έγραψε: 29 Σεπ 2024, 11:36
Δεν αντιλέγω οι θρησκείες έρχονται για να δώσουν ιδεολογικό άλλοθι στην εξουσία και στην αυθαιρεσία της.
Θα διαφωνήσω ως προς τα αυτιά κωφών. Διοτι στην αρχαία Ελλάδα αναπτύχθηκε η υλιστικη αθεια όπου η απόρριψη των Θεών οδήγησε πολλούς φιλοσόφους στην απόρριψη της εξουσίας συνεπώς και τις δουλειάς.
Το αποτέλεσμα ήταν να γίνουν προσπάθειες να δημιουργηθούν πόλεις κρατοι που είχαν καταργήσει την δουλειά και εφάρμοσαν μια μορφή πρώιμου σοσιαλισμού. Χαρακτηριστικό παραδειγμα η πολιτεία του ήλιου στην περγαμο.
Η οποια διαλυθηκε απο τους Ρωμαιους που εφαρμοσαν πιο φιλολαικη πολιτικη απο τον Αριστονικο (μετεπειτα Ευμενη Γ') και με πρωτοβουλια του Δημαρχου Γρακχου μοιραστηκαν τα πλουτη της Περγάμου (που κρατουσε κρυμμενα ο Ευμενης στο θησαυροφυλακιο του) στους φτωχους της Ρώμης.
Ε ναι φιλολογική πολιτική με αρπαγμενους θησαυρούς ξέρω και εγώ να κανω
Για την συγκεκριμενη περιοδο εχει σημασια απο που ηρθε ο πλουτος? Ανεβηκε το επιπεδο των προλεταριων της Ρωμης? Αυτο εχει σημασια.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
Καποια στιγμη πρεπει να σταματησουμε να βλεπουμε και να κρινουμε ανθρωπους και πρακτικες περασμένων αιωνων με τα γυαλια του 21ου αιωνα.
Και για να δωσω ενα παράδειγμα ο Αποστολος Παυλος ηταν κατα της δουλειας αλλα ποτε δεν ειπε καταργηστε την. Και τον σκλαβο που το εσκασε απο τον Φιλημονα τον εστειλε πισω με την παρακληση να μην τιμωρηθει μονο. Δεν του ειπε να τον ελευθερωσει ουτε αυτον ουτε τους υπολοιπους.
Γιατι? Γιατι πολυ απλα αυτο ηταν το ισχυον προτυπο της εποχης. Το να πει κατι τοσο ακραιο και "αιρετικο" θα επεφτε σε αυτια κωφων. Χωρια που θα γινοταν στοχος απο ολη την κοινωνια.
Ηξερε οτι δεν εχει ερθει ακομα η ωρα για αυτο. Οτι η κοινωνια ειναι παντελως ανωριμη να δεχτει κατι τετοιο.
Δεν αντιλέγω οι θρησκείες έρχονται για να δώσουν ιδεολογικό άλλοθι στην εξουσία και στην αυθαιρεσία της.
Θα διαφωνήσω ως προς τα αυτιά κωφών. Διοτι στην αρχαία Ελλάδα αναπτύχθηκε η υλιστικη αθεια όπου η απόρριψη των Θεών οδήγησε πολλούς φιλοσόφους στην απόρριψη της εξουσίας συνεπώς και τις δουλειάς.
Το αποτέλεσμα ήταν να γίνουν προσπάθειες να δημιουργηθούν πόλεις κρατοι που είχαν καταργήσει την δουλειά και εφάρμοσαν μια μορφή πρώιμου σοσιαλισμού. Χαρακτηριστικό παραδειγμα η πολιτεία του ήλιου στην περγαμο.
Που διαλύθηκε εις τα εξ ων συνετέθη ως μία ακόμη ουτοπία.
Δεν διαφωνώ για την κατάληξη απλά μην παρουσιάζεται την κατάσταση ως " αυτιά κωφών " παραλειποντας γεγονότα που δείχνουν ότι δεν ήταν έτσι.
Θυμήθηκα τώρα τον Νίτσε που - αντιγράφοντας πάλι κάποιον, εν προκειμένω τον Φρίντριχ Σλέγκελ της Lucinde και τον Χάινριχ Χάινε - έλεγε τι ωραία διονυσιακή ελευθεροερωτική ηθική είχαν οι αρχαίοι που γαμιόσαντε όλοι με όλους στους μύθους τους και στα μυστήριά τους, και μετά ήρθε ο Χριστός και γέμισε τον πλανήτη ανέραστους καλόγερους.
zteo έγραψε: 29 Σεπ 2024, 11:25
Το θετικό με την θρησκεία των αρχαίων Ελλήνων είναι ότι ήταν λαμογιστικη οτιναναι, μιας και δεν υπήρχαν ιερά κείμενα ώστε να επιβάλλουν κάποιο είδος δόγματος. Η κάθε πόλη λάτρευε τους θεούς όπως την βόλευε.
Τα ιερατείο δεν είχαν εξουσία τότε.
Ειχε εξουσια. Ακομα και ηγεμονες εκαναν οτι τους προσταζε το Μαντειο (των Δελφων, του Κλαρου, του Αμφιαραου, οι Σιβυλλες και καμια 20αρια αλλα Μαντεια)
Απλα ηταν πολυ subtle και διαφευγει η εξουσια τους με την πρωτη ματια.
Στην κλασσική περίοδο τα ιερατείο δεν έχουν εξουσία εντός στην πόλη κρατος. Πουθενά δεν ήταν κοινωνικό στρώμα ιεραρχικά ψηλά οπως για παράδειγμα στην Αίγυπτο.
Όσο για τα Μαντεια στην ουσία ηταν συγκεκαλυμενα πολιτικά συμβούλια κρατών που καθορίζονται τις μεταξύ τους σχέσεις.
Εάν θυμάμαι καλα Αμφικτυονιες όπου ούτε εκεί τα ιερατείο παίζανε κάποιο ρόλο.
Nα θυμισω οτι ο αρχηγος της θρησκειας ο Αρχων Βασιλευς (ουσιαστικα ο Αρχιερεας της πολης οπου ειχε ενα loose control επι του ιερατειου) δεν ηταν μονο θρησκευτικο αξιωμα αλλα και πολιτικο ως μελος των 9 Αρχοντων.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
zteo έγραψε: 29 Σεπ 2024, 11:36
Δεν αντιλέγω οι θρησκείες έρχονται για να δώσουν ιδεολογικό άλλοθι στην εξουσία και στην αυθαιρεσία της.
Θα διαφωνήσω ως προς τα αυτιά κωφών. Διοτι στην αρχαία Ελλάδα αναπτύχθηκε η υλιστικη αθεια όπου η απόρριψη των Θεών οδήγησε πολλούς φιλοσόφους στην απόρριψη της εξουσίας συνεπώς και τις δουλειάς.
Το αποτέλεσμα ήταν να γίνουν προσπάθειες να δημιουργηθούν πόλεις κρατοι που είχαν καταργήσει την δουλειά και εφάρμοσαν μια μορφή πρώιμου σοσιαλισμού. Χαρακτηριστικό παραδειγμα η πολιτεία του ήλιου στην περγαμο.
Που διαλύθηκε εις τα εξ ων συνετέθη ως μία ακόμη ουτοπία.
Δεν διαφωνώ για την κατάληξη απλά μην παρουσιάζεται την κατάσταση ως " αυτιά κωφών " παραλειποντας γεγονότα που δείχνουν ότι δεν ήταν έτσι.
1 προσπαθεια που κατεληξε σε αποτυχια.
Αλλη?
Μη μου πεις για το Σπαρτακο γιατι δεν ηταν ο ρομαντικος ηρωας που παρουσιασε ο Κερκ Νταγκλας.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
Η οποια διαλυθηκε απο τους Ρωμαιους που εφαρμοσαν πιο φιλολαικη πολιτικη απο τον Αριστονικο (μετεπειτα Ευμενη Γ') και με πρωτοβουλια του Δημαρχου Γρακχου μοιραστηκαν τα πλουτη της Περγάμου (που κρατουσε κρυμμενα ο Ευμενης στο θησαυροφυλακιο του) στους φτωχους της Ρώμης.
Ε ναι φιλολογική πολιτική με αρπαγμενους θησαυρούς ξέρω και εγώ να κανω
Για την συγκεκριμενη περιοδο εχει σημασια απο που ηρθε ο πλουτος? Ανεβηκε το επιπεδο των προλεταριων της Ρωμης? Αυτο εχει σημασια.
Όχι διότι την θέση των προλετάριων την είχαν οι δούλοι και αυτών το επίπεδο δεν ανέβηκε.
Που διαλύθηκε εις τα εξ ων συνετέθη ως μία ακόμη ουτοπία.
Δεν διαφωνώ για την κατάληξη απλά μην παρουσιάζεται την κατάσταση ως " αυτιά κωφών " παραλειποντας γεγονότα που δείχνουν ότι δεν ήταν έτσι.
1 προσπαθεια που κατεληξε σε αποτυχια.
Αλλη?
Μη μου πεις για το Σπαρτακο γιατι δεν ηταν ο ρομαντικος ηρωας που παρουσιασε ο Κερκ Νταγκλας.
Πιθανών να υπήρχαν και άλλες που απλά δεν τις γνωρίζουμε λόγω μη ιστορικής καταγραφής του. Φυσικά όλες αποτυχημένες μιας και δεν καθόρισαν τις εξελίξεις.
Ειχε εξουσια. Ακομα και ηγεμονες εκαναν οτι τους προσταζε το Μαντειο (των Δελφων, του Κλαρου, του Αμφιαραου, οι Σιβυλλες και καμια 20αρια αλλα Μαντεια)
Απλα ηταν πολυ subtle και διαφευγει η εξουσια τους με την πρωτη ματια.
Στην κλασσική περίοδο τα ιερατείο δεν έχουν εξουσία εντός στην πόλη κρατος. Πουθενά δεν ήταν κοινωνικό στρώμα ιεραρχικά ψηλά οπως για παράδειγμα στην Αίγυπτο.
Όσο για τα Μαντεια στην ουσία ηταν συγκεκαλυμενα πολιτικά συμβούλια κρατών που καθορίζονται τις μεταξύ τους σχέσεις.
Εάν θυμάμαι καλα Αμφικτυονιες όπου ούτε εκεί τα ιερατείο παίζανε κάποιο ρόλο.
Nα θυμισω οτι ο αρχηγος της θρησκειας ο Αρχων Βασιλευς (ουσιαστικα ο Αρχιερεας της πολης οπου ειχε ενα loose control επι του ιερατειου) δεν ηταν μονο θρησκευτικο αξιωμα αλλα και πολιτικο ως μελος των 9 Αρχοντων.
Ήταν πολιτικός ηγέτης με έναν τυπικο και ανούσιο θρησκευτικό τίτλο.
Στην Αθήνα ή στην Σπάρτη μπορείς να μου πεις ποια ήταν η θέση των ιερέων?
Για παράδειγμα το ιερατείο του Δία θα μπορούσε να επιβάλει η έστω να επιρρεασει τις αποφάσεις τις Απελας η της Εκκλησίας του Δήμου.
Στον αντίποδα τα ιερατείο επιρρεαζαν τις αποφάσεις του Φαραώ η του Μεγάλου Βασιλιά της Περσίας.
Για να μην πάω στον Μεσσαιωνα όπου ο Παπάς επιρρεαζει τις αποφάσεις των βασιλιαδων της Δυτικης Ευρώπης.
Μιλάω για οργανωμένο ιερατείο θεσμοθετημενο υψηλά στην κοινωνική ιεραρχία όχι εάν δίναν σε κάποιο πολιτικό κάποιο θρησκευτικό τίτλο. Αυτός δεν ανήκει σε κανένα ιερατείο
zteo έγραψε: 29 Σεπ 2024, 11:45
Στην κλασσική περίοδο τα ιερατείο δεν έχουν εξουσία εντός στην πόλη κρατος. Πουθενά δεν ήταν κοινωνικό στρώμα ιεραρχικά ψηλά οπως για παράδειγμα στην Αίγυπτο.
Όσο για τα Μαντεια στην ουσία ηταν συγκεκαλυμενα πολιτικά συμβούλια κρατών που καθορίζονται τις μεταξύ τους σχέσεις.
Εάν θυμάμαι καλα Αμφικτυονιες όπου ούτε εκεί τα ιερατείο παίζανε κάποιο ρόλο.
Nα θυμισω οτι ο αρχηγος της θρησκειας ο Αρχων Βασιλευς (ουσιαστικα ο Αρχιερεας της πολης οπου ειχε ενα loose control επι του ιερατειου) δεν ηταν μονο θρησκευτικο αξιωμα αλλα και πολιτικο ως μελος των 9 Αρχοντων.
Ήταν πολιτικός ηγέτης με έναν τυπικο και ανούσιο θρησκευτικό τίτλο.
Στην Αθήνα ή στην Σπάρτη μπορείς να μου πεις ποια ήταν η θέση των ιερέων?
Για παράδειγμα το ιερατείο του Δία θα μπορούσε να επιβάλει η έστω να επιρρεασει τις αποφάσεις τις Απελας η της Εκκλησίας του Δήμου.
Στον αντίποδα τα ιερατείο επιρρεαζαν τις αποφάσεις του Φαραώ η του Μεγάλου Βασιλιά της Περσίας.
Για να μην πάω στον Μεσσαιωνα όπου ο Παπάς επιρρεαζει τις αποφάσεις των βασιλιαδων της Δυτικης Ευρώπης.
Μιλάω για οργανωμένο ιερατείο θεσμοθετημενο υψηλά στην κοινωνική ιεραρχία όχι εάν δίναν σε κάποιο πολιτικό κάποιο θρησκευτικό τίτλο. Αυτός δεν ανήκει σε κανένα ιερατείο
Στη Σπάρτη π.χ. δεν εστειλαν στρατο κατα των Περσων καθως ηταν η γιορτη του Απολλωνος Καρνειου και απαγορευοταν να φυγει στρατος απο την Σπαρτη (θρησκευτικη απαγορευση που ουτε ο Βασιλιας ουτε η Απέλλα μπορουσαν να ακυρωσουν).