Φυσικά και δεν μπορείς να πεις κάτι τέτοιο Αρίστο...Αρίστος έγραψε: 24 Σεπ 2024, 21:46Εγω δεν θα σου πω οτι το βεβαιωνουν ιδρυτες θρησκειων και αγιοι, ουτε πως στο συγκεκριμενο θεμα ειχαν παρομοιες τοποθετησεις η αρχαιοελληνικη θρησκεια και ο Χριστιανισμος.Λοξίας έγραψε: 24 Σεπ 2024, 18:47 Το θέμα έχει (σχεδόν) εξαντληθεί σε ατελείωτες φορουμικές (και όχι μόνον) συζητήσεις τις περασμένες δεκαετίες.
Έτσι, όταν επανέρχεται από νέους-νεαρούς χρήστες, δεν μπαίνω στην συζήτηση.
Μου κάνει όμως (μικρή) εντύπωση το ότι παλιοί χρήστες, όπως ο Αρίστος, φαίνεται σαν να "ξεχνούν" κάποια σημεία κλειδιά.
Το πρόβλημα δεν είναι αν ο Θεός είναι ή δεν είναι δίκαιος, αν τιμωρεί ή όχι, αν (μας) αγαπάει και θα αποδώσει τα του Καίσαρος τω Καίσαρι.
Το πρόβλημα είναι η μεταχρονολογημένη τιμωρία ή ανταμοιβή.
Δεν έχει επιστρέψει κανείς για να μας διαβεβαιώσει ότι ο τάδε (αμετανόητος) βιαστής τιμωρείται όπως του αξίζει, ενώ ο δείνα καλός άνθρωπος απολαμβάνει τον πρέποντα μισθό! Αυτή η αβεβαιότητα, αυτό το ΘΑ, αυτό που μετατίθεται για τις καλένδες, είναι το πρόβλημα.
Ποιός ακριβώς βεβαιώνει πως "έτσι έχουν τα πράγματα"; Κανείς!
Φυσικά, αν είσαι πιστός, δεν το βλέπεις σαν πρόβλημα. Το πιστεύεις τόσο πολύ, όσο και ένας ινδουϊστής την μετενσάρκωση.
Και πιθανόν να κοροϊδέψεις τον ινδουϊστή που πιστεύει τέτοιες χαζομάρες, με την ίδια ένταση που και αυτός θα κοροϊδέψει εσένα...
Όμως το σίγουρο, είναι πως κοροϊδεύετε μεν ο ένας τον άλλον, αλλά κανείς από τους δυο σας (τρεις σας, τεσσερίς σας...δεκαπέντε σας), δεν έχει κάτι χειροπιαστό. Όλα χάνονται στην αχλύ της μεταχρονολόγησης...
Για να ισχυριστείς κάτι τέτοιο, οφείλεις πρώτα να τεκμηριώσεις ότι η βεβαίωση του τάδε ιδρυτή θρησκείας ή του δείνα άγιου, στηρίζεται σε αποδείξιμα τεκμήρια. Όσο δεν το κάνεις, έξω από το πλαίσιο της όποιας θρησκείας, δεν έχουν καμία αξία τέτοιες βεβαιώσεις.
Ναι, αυτή είναι η άποψή σου και το τι πιστεύεις.Αρίστος έγραψε: 24 Σεπ 2024, 21:46Θα σου πω ομως πως εφοσον υπαρχει θεος πρεπει να ειναι και δικαιος, διαφορετικα θα μεροληπτουσε αρα και δεν θα ηταν θεος. Επιπλεον θα σου πω οτι ειναι συμφωνο και με τις αντιληψεις της ανθρωπινης δικαιοσυνης η επιβραβευση του καλου και η τιμωρια του κακου, διαφορετικα το κακο θα θριαμβευε ανενοχλητο. Τελος θα σου διευκρινισω οτι δεν πιστευω σε αιωνιες κολασεις, ουτε πιστευω πως την επιβαλει ο θεος την κολαση, θεωρω οτι ο ιδιος ο παλιανθρωπισκος που πεθαινει δεν μπορει να τα βρει με το τερας που εχει δημιουργησει σαν εαυτο, υπαρχει δηλαδη κοσμοδικια και οτι τιμωρουμαστε απο τις ιδιες τις συνεπειες των πραξεων μας και τον εαυτο που διαμορφωνουν. Η θεια δικαιοσυνη πιθανολογω οτι αρκεστηκε να φτιαξει ενα συμπαν καθρεφτη που μας επιστρεφει σαν αντανακλαση τις συνεπειες των πραξεων μας. Δεν υπαρχουν διαολισκοι που θα μας οδηγησουν με πηρουνες σε καζανια, η τιμωρια οπως και η επιβραβευση γινεται χωρις εξωτερικες επεμβασεις.
.
Το καταλαβαίνω και δεν έχω αντίρρηση, αλλά δεν λύνει το πρόβλημα της μεταχρονολόγησης της τιμωρίας και της ανταμοιβής.


