Αυτό απαντά στην απολύτως στενή προσέγγιση που επιχείρησε ο Λοξίας.
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Υπάρχει Θεός;
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
Re: Υπάρχει Θεός;
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Re: Υπάρχει Θεός;
Δεν έχει άδικο όμως μ' αυτό που λέει για το σχόλιό σου, ότι όλοι είναι παρατηρητές και φαινόμενα ταυτόχρονα. Όλα τα φαινόμενα δεν είναι έλλογα όντα για να μπορούμε να τα χρήσουμε παρατηρητές.
Lando ή Oscar; Ιδού η απορία... 
Re: Υπάρχει Θεός;
Οκ, τότε προσδιόρισε τί ακριβώς αντιλαμβάνεσαι ως "έλλογο" ον. Ή το αν θεωρείς τον εαυτό σου παρατηρητή ή φαινόμενο.Isildur έγραψε: 16 Σεπ 2024, 09:38Δεν έχει άδικο όμως μ' αυτό που λέει για το σχόλιό σου, ότι όλοι είναι παρατηρητές και φαινόμενα ταυτόχρονα. Όλα τα φαινόμενα δεν είναι έλλογα όντα για να μπορούμε να τα χρήσουμε παρατηρητές.
Εγώ νομίζω ότι ισχύουν για όλους και τα δύο.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Re: Υπάρχει Θεός;
Μα, νομίζω ότι το θέμα εδώ δεν αφορά στο τι είναι έλλογο ον, αλλά στο τι δεν είναι. Και είμαι 100% σίγουρος οτι το βότσαλο που πετάς στην θάλασσα για να κάνει γκελ, η κούπα που πίνεις τον καφέ σου, η καρέκλα που κάθεσαι και φυσικά το ηφαίστειο που εκρήγνυται δεν ανήκουν στα έλλογα και άρα είναι κομματάκι δύσκολο να λειτουργήσουν ως παρατηρητές.ΓΑΛΗ έγραψε: 16 Σεπ 2024, 09:42Οκ, τότε προσδιόρισε τί ακριβώς αντιλαμβάνεσαι ως "έλλογο" ον. Ή το αν θεωρείς τον εαυτό σου παρατηρητή ή φαινόμενο.Isildur έγραψε: 16 Σεπ 2024, 09:38Δεν έχει άδικο όμως μ' αυτό που λέει για το σχόλιό σου, ότι όλοι είναι παρατηρητές και φαινόμενα ταυτόχρονα. Όλα τα φαινόμενα δεν είναι έλλογα όντα για να μπορούμε να τα χρήσουμε παρατηρητές.
Εγώ νομίζω ότι ισχύουν για όλους και τα δύο.
Δεν καταλαβαίνω πού το πας και πώς το ερμηνεύεις, θα κάνω μια απόπειρα (δική μου υπόθεση, δεν ξέρω φυσικά πώς το σκέφτεσαι) ότι ακόμα κι αν πει κανείς ότι θα μελετήσει πάνω τους επιδράσεις από άλλα φαινόμενα για να βγάλει κάποια συμπεράσματα (αν λες κάτι τέτοιο δηλαδή), και πάλι αυτό δεν τα κάνει παρατηρητές όλα αυτά τα άψυχα, παρά μόνο δέκτες-αποθήκες δεδομένων. Για παράδειγμα, αν δεις μια ρωγμή στην κούπα που ανέφερα, πιθανόν να βγάλεις κάποια συμπεράσματα για την αλληλοεπίδρασή της με κάτι άλλο. Με τον πάγκο της κουζίνας σου, με το πλυντήριο πιάτων, με κάποιον τρυπιοχέρη που μπορεί να την χρησιμοποίησε... με κάτι τέλος πάντων. Αλλά και πάλι εσύ θα είσαι ο παρατηρητής που θα ερμηνεύσεις το φαινόμενο, όχι η κούπα.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Isildur την 16 Σεπ 2024, 10:14, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Lando ή Oscar; Ιδού η απορία... 
Re: Υπάρχει Θεός;
Σε επίπεδο βότσαλων, φλυτζανιών και συσκευών, ναι, είναι πανεύκολο να είναι κάποιος μονόπλευρος παρατηρητής.Isildur έγραψε: 16 Σεπ 2024, 10:02Μα, νομίζω ότι το θέμα εδώ δεν αφορά στο τι είναι έλλογο ον, αλλά στο τι δεν είναι. Και είμαι 100% σίγουρος οτι το βότσαλο που πετάς στην θάλασσα για να κάνει γκελ, η κούπα που πίνεις τον καφέ σου, η καρέκλα που κάθεσαι και φυσικά το ηφαίστειο που εκρήγνυται δεν ανήκουν στα έλλογα και άρα είναι κομματάκι δύσκολο να λειτουργήσουν ως παρατηρητές.ΓΑΛΗ έγραψε: 16 Σεπ 2024, 09:42Οκ, τότε προσδιόρισε τί ακριβώς αντιλαμβάνεσαι ως "έλλογο" ον. Ή το αν θεωρείς τον εαυτό σου παρατηρητή ή φαινόμενο.Isildur έγραψε: 16 Σεπ 2024, 09:38
Δεν έχει άδικο όμως μ' αυτό που λέει για το σχόλιό σου, ότι όλοι είναι παρατηρητές και φαινόμενα ταυτόχρονα. Όλα τα φαινόμενα δεν είναι έλλογα όντα για να μπορούμε να τα χρήσουμε παρατηρητές.
Εγώ νομίζω ότι ισχύουν για όλους και τα δύο.
Δεν καταλαβαίνω πού το πας και πώς το ερμηνεύεις, θα κάνω μια απόπειρα (δική μου υπόθεση, δεν ξέρω φυσικά πώς το σκέφτεσαι) ότι ακόμα κι αν πει κανείς ότι θα μελετήσει πάνω τους επιδράσεις από άλλα φαινόμενα για να βγάλει κάποια συμπεράσματα (αν λες κάτι τέτοιο δηλαδή), και πάλι κάτι τέτοιο δεν τα κάνει παρατηρητές όλα αυτά τα άψυχα, παρά μόνο δέκτες-αποθήκες δεδομένων. Για παράδειγμα, αν δεις μια ρωγμή στην κούπα που ανέφερα, πιθανόν να βγάλεις κάποια συμπεράσματα για την αλληλοεπίδρασή της με κάτι άλλο. Με τον πάγκο της κουζίνας σου, με το πλυντήριο πιάτων, με κάποιον τρυπιοχέρη που μπορεί να την χρησιμοποίησε... με κάτι τέλος πάντων. Αλλά και πάλι εσύ θα είσαι ο παρατηρητής που θα ερμηνεύσεις το φαινόμενο, όχι η κούπα.
Αλλά ο θεός δεν είναι κούπα και προσωπικώς τουλάχιστον, βρίσκω αστείο να εξετάζεται μόνον ως φαινόμενο από τους "έλλογους" παρατηρητές.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Re: Υπάρχει Θεός;
Μα και το ηφαίστειο στην κατηγορία των βότσαλων, των φλιτζανιών και των συσκευών είναι. Ο Θεός, πού κολλάει; Τι διάλο, άλλο πράγμα διάβασα εγώ στο σχόλιο του Λοξία και του χάρισα χαμογελάκι;...ΓΑΛΗ έγραψε: 16 Σεπ 2024, 10:14Σε επίπεδο βότσαλων, φλυτζανιών και συσκευών, ναι, είναι πανεύκολο να είναι κάποιος μονόπλευρος παρατηρητής.Isildur έγραψε: 16 Σεπ 2024, 10:02Μα, νομίζω ότι το θέμα εδώ δεν αφορά στο τι είναι έλλογο ον, αλλά στο τι δεν είναι. Και είμαι 100% σίγουρος οτι το βότσαλο που πετάς στην θάλασσα για να κάνει γκελ, η κούπα που πίνεις τον καφέ σου, η καρέκλα που κάθεσαι και φυσικά το ηφαίστειο που εκρήγνυται δεν ανήκουν στα έλλογα και άρα είναι κομματάκι δύσκολο να λειτουργήσουν ως παρατηρητές.ΓΑΛΗ έγραψε: 16 Σεπ 2024, 09:42
Οκ, τότε προσδιόρισε τί ακριβώς αντιλαμβάνεσαι ως "έλλογο" ον. Ή το αν θεωρείς τον εαυτό σου παρατηρητή ή φαινόμενο.
Εγώ νομίζω ότι ισχύουν για όλους και τα δύο.
Δεν καταλαβαίνω πού το πας και πώς το ερμηνεύεις, θα κάνω μια απόπειρα (δική μου υπόθεση, δεν ξέρω φυσικά πώς το σκέφτεσαι) ότι ακόμα κι αν πει κανείς ότι θα μελετήσει πάνω τους επιδράσεις από άλλα φαινόμενα για να βγάλει κάποια συμπεράσματα (αν λες κάτι τέτοιο δηλαδή), και πάλι κάτι τέτοιο δεν τα κάνει παρατηρητές όλα αυτά τα άψυχα, παρά μόνο δέκτες-αποθήκες δεδομένων. Για παράδειγμα, αν δεις μια ρωγμή στην κούπα που ανέφερα, πιθανόν να βγάλεις κάποια συμπεράσματα για την αλληλοεπίδρασή της με κάτι άλλο. Με τον πάγκο της κουζίνας σου, με το πλυντήριο πιάτων, με κάποιον τρυπιοχέρη που μπορεί να την χρησιμοποίησε... με κάτι τέλος πάντων. Αλλά και πάλι εσύ θα είσαι ο παρατηρητής που θα ερμηνεύσεις το φαινόμενο, όχι η κούπα.
Αλλά ο θεός δεν είναι κούπα.
Lando ή Oscar; Ιδού η απορία... 
Re: Υπάρχει Θεός;
Καμμία σχέση. Τα φλυτζάνια, οι φριτέζες και τα διαστημόπλοια είναι αμιγώς ανθρώπινα δημιουργήματα και απολύτως κατανοητά στους κατασκευαστές τους.Isildur έγραψε: 16 Σεπ 2024, 10:19Μα και το ηφαίστειο στην κατηγορία των βότσαλων, των φλιτζανιών και των συσκευών είναι. Ο Θεός, πού κολλάει; Τι διάλο, άλλο πράγμα διάβασα εγώ στο σχόλιο του Λοξία και του χάρισα χαμογελάκι;...ΓΑΛΗ έγραψε: 16 Σεπ 2024, 10:14Σε επίπεδο βότσαλων, φλυτζανιών και συσκευών, ναι, είναι πανεύκολο να είναι κάποιος μονόπλευρος παρατηρητής.Isildur έγραψε: 16 Σεπ 2024, 10:02
Μα, νομίζω ότι το θέμα εδώ δεν αφορά στο τι είναι έλλογο ον, αλλά στο τι δεν είναι. Και είμαι 100% σίγουρος οτι το βότσαλο που πετάς στην θάλασσα για να κάνει γκελ, η κούπα που πίνεις τον καφέ σου, η καρέκλα που κάθεσαι και φυσικά το ηφαίστειο που εκρήγνυται δεν ανήκουν στα έλλογα και άρα είναι κομματάκι δύσκολο να λειτουργήσουν ως παρατηρητές.
Δεν καταλαβαίνω πού το πας και πώς το ερμηνεύεις, θα κάνω μια απόπειρα (δική μου υπόθεση, δεν ξέρω φυσικά πώς το σκέφτεσαι) ότι ακόμα κι αν πει κανείς ότι θα μελετήσει πάνω τους επιδράσεις από άλλα φαινόμενα για να βγάλει κάποια συμπεράσματα (αν λες κάτι τέτοιο δηλαδή), και πάλι κάτι τέτοιο δεν τα κάνει παρατηρητές όλα αυτά τα άψυχα, παρά μόνο δέκτες-αποθήκες δεδομένων. Για παράδειγμα, αν δεις μια ρωγμή στην κούπα που ανέφερα, πιθανόν να βγάλεις κάποια συμπεράσματα για την αλληλοεπίδρασή της με κάτι άλλο. Με τον πάγκο της κουζίνας σου, με το πλυντήριο πιάτων, με κάποιον τρυπιοχέρη που μπορεί να την χρησιμοποίησε... με κάτι τέλος πάντων. Αλλά και πάλι εσύ θα είσαι ο παρατηρητής που θα ερμηνεύσεις το φαινόμενο, όχι η κούπα.
Αλλά ο θεός δεν είναι κούπα.![]()
Το ηφαίστειο παίζει στα φυσικά φαινόμενα, που μπορούν να εξαφανίσουν σε χρόνο μηδέν τους παρατηρητές τους.
Ας μην ξεχνάμε ότι οι πρώτοι θεοί των ανθρώπων ήταν τα φυσικά στοιχεία.
ΥΓ. Ο Θεός κολλάει στο θέμα, που αλλού; Σ' αυτήν τη βάση δεν μπήκε στο παιχνίδι η συζήτηση για παρατηρητές και φαινόμενα;
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Re: Υπάρχει Θεός;
Κι αυτό τα καθιστά ικανά να γίνουν παρατηρητές;ΓΑΛΗ έγραψε: 16 Σεπ 2024, 10:25...Isildur έγραψε: 16 Σεπ 2024, 10:19Μα και το ηφαίστειο στην κατηγορία των βότσαλων, των φλιτζανιών και των συσκευών είναι. Ο Θεός, πού κολλάει; Τι διάλο, άλλο πράγμα διάβασα εγώ στο σχόλιο του Λοξία και του χάρισα χαμογελάκι;...ΓΑΛΗ έγραψε: 16 Σεπ 2024, 10:14
Σε επίπεδο βότσαλων, φλυτζανιών και συσκευών, ναι, είναι πανεύκολο να είναι κάποιος μονόπλευρος παρατηρητής.
Αλλά ο θεός δεν είναι κούπα.![]()
Το ηφαίστειο παίζει στα φυσικά φαινόμενα, που μπορούν να εξαφανίσουν σε χρόνο μηδέν τους παρατηρητές τους.
Ας μην ξεχνάμε ότι οι πρώτοι θεοί των ανθρώπων ήταν τα φυσικά στοιχεία.
...
Δεν συνεννοούμαστε, μού φαίνεται. Μήπως να ξαναδιάβαζες το αρχικό σχόλιο (του Λοξία) που πυροδότησε τον εδώ δευτερεύοντα διάλογό μας;
Lando ή Oscar; Ιδού η απορία... 
Re: Υπάρχει Θεός;
Προσπάθεια μετάφρασης του trigger ήταν (που μού ήρθε πρώτο στο μυαλό), δεν το είπα με αρνητική χροιά.
Σαφώς και είναι χαλαρή συζήτηση.
Lando ή Oscar; Ιδού η απορία... 
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20638
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Υπάρχει Θεός;
είστε για κλάσματα...
Το κλάσμα είν'ένα κομμάτι τ' όλου, ή πιο γενικά έναν αριθμό ίσων κομματιών του όλου. Επίσης εκφράζει τον λόγο δύο μεγεθών...
εξού και -∞ = 0 < +∞ < 1
όπου +∞ = έλιξ και γέννηση κλασμάτων...
0 ≠ καταφαντασίαν ακεραιοποιημένα κλάσματα ≠ 1
Εξών το 2 είναι ανύπαρκτο... το 2/+∞ φαντάζεται πως είναι το 2...
και φυσικά είναι λάθος όταν λέμε «είς άνθρωπας»... ενδιαμεσοπαραλείποντας το «κλάσμα» γλωσσικά, που οδηγεί και σε νοητική απώλεια κι severapololiasis πούναι χύτρα του εγώ...
οπότε; να λέτε «ένα κλάσμα άνθρωπος»
είστε για κλάσματα...
Το κλάσμα είν'ένα κομμάτι τ' όλου, ή πιο γενικά έναν αριθμό ίσων κομματιών του όλου. Επίσης εκφράζει τον λόγο δύο μεγεθών...
εξού και -∞ = 0 < +∞ < 1
όπου +∞ = έλιξ και γέννηση κλασμάτων...
0 ≠ καταφαντασίαν ακεραιοποιημένα κλάσματα ≠ 1
Εξών το 2 είναι ανύπαρκτο... το 2/+∞ φαντάζεται πως είναι το 2...
και φυσικά είναι λάθος όταν λέμε «είς άνθρωπας»... ενδιαμεσοπαραλείποντας το «κλάσμα» γλωσσικά, που οδηγεί και σε νοητική απώλεια κι severapololiasis πούναι χύτρα του εγώ...
οπότε; να λέτε «ένα κλάσμα άνθρωπος»
είστε για κλάσματα...
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Re: Υπάρχει Θεός;
Οκ, οπότε ας συνεχίσουμε.
Από τη στιγμή που μπήκε στο παιχνίδι ο παράγων "παρατηρητές-φαινόμενα", μπορούμε να τον εξετάσουμε σε μια άλλη βάση αναφορικά με το θέμα.
Σήμερα υπάρχουν δισεκατομμύρια "έλλογοι" άνθρωποι που αντιλαμβάνονται εξετάζουν ως υπαρκτό ή μη φαινόμενο τον θεό.
Αν δεις* όλους αυτούς τους ανθρώπους ως φαινόμενα (που εκ των πραγμάτων είναι), πόσους και ποιούς θα θεωρούσες ως έγκριτους παρατηρητές;
Έναν, κανέναν, κάτι ενδιάμεσο;
*Χρησιμοποιώ το δεύτερο ενικο πρόσωπο με τη γενική έννοια.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Re: Υπάρχει Θεός;
Δεν το σωζεις θεια.
ΓΑΛΗ έγραψε: 09 Φεβ 2021, 16:09 Προσωπικώς, βρίσκω πολύ πιο γελοία -και σε κάποιο βαθμό επίσης γραφική- τη μεταξωτή θολούρα του σοβαροφανούς λόγου.
Re: Υπάρχει Θεός;
Παρουσιάστηκε αυτοβούλως ο πρώτος έγκριτος έλλογος παρατηρητής φαινομένων.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20638
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 456 Απαντήσεις
- 14678 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Άθεος
-
- 1 Απαντήσεις
- 414 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από 20---
-
- 202 Απαντήσεις
- 5005 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
-
- 16 Απαντήσεις
- 664 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ασέβαστος