Για το δεύτερο που ρωτάς άλλο πράγμα μια (φανταστική) απώτερη καταγωγή και άλλο πράγμα το ταυτοτικό παρόν. Οι αρχαίοι Ρωμαίοι θεωρούσαν ότι ήταν στο συγχρονικό τους παρόν διαφορετικός λαός από τους αρχαίους Έλληνες. Αυτό σημαίνει ότι είχαν ανεγείρει εθνολογικά τοιχεία. Ο Ιουβενάλης που παρέθεσα σου φάνηκε πολύ Έλληνας; Θεωρεί ότι είναι ο ίδιος λαός με τους τότε Έλληνες τους οποίους βρίζει;taxalata xalasa έγραψε: 28 Ιούλ 2024, 15:31έγραψες αλλού...Σαββάτιος έγραψε: 28 Ιούλ 2024, 14:30Οι αρχαίοι Ρωμαίοι ήταν μια πολιτική εθνολογική οντότητα (όπως η αρχαία Αθήνα) που κατάφερε μέσω σωστών επιλογών και πρακτικών να αναπτύξει την πρώτη (πολιτική) εθνική ταυτότητα της ανθρώπινης ιστορίας (δεν ήταν εθνότητα όπως π.χ. οι Εβραίοι, δεν πίστευαν ότι είχαν κοινή καταγωγή). Ο ιδρυτικός μύθος της αρχαίας Ρώμης ήταν ότι ο Ρωμύλος μαζί με κάθε εγκληματικής καρυδιάς καρύδι έκλεψαν τις γυναίκες των Σαβίνων και ίδρυσαν τη Ρώμη. Αυτή είναι η πηγή της ρωμαϊκής υπερυμπληρωματικότητας. Με άλλα λόγια οι αρχαίοι Ρωμαίοι ήταν όπως τους Αμερικανούς με patria (εθνική ευρύτερη πατρίδα) την Ιταλία, είχαν ως κοινή γλώσσα τη λατινική, ως γλώσσα γοήτρου, επιστημών και τεχνών την ελληνική και ως πρώτυπη εθνοπολιτισμική ταυτότητα τη (λατινόφωνη) ρωμαϊκή. Μετά το 212 μ.Χ. αυτά άλλαξαν.
γιατί οι ρωμαίοι είχαν βωμό αφιερωμένο στον Εύανδρο;Οι αρχαίοι Ρωμαίοι είχαν ξεκάθαρα ανεγείρει εθνοτικά τοιχεία με τους αρχαίους Έλληνες. Άρα δεν ήταν ο ίδιος λαός.
γιατί οι Livius, Ovidius, Vergilius, Horatius γράφουν για την Αρκαδική προέλευση του Ευάνδρου;
πως είχαν ανεγείρει εθνοτικά τοιχεία με τους αρχαίους Έλληνες ; Δεν θεωρούσαν Έλληνες τους Αρκάδες;
Όταν γράφω για αρχαίους Ρωμαίους αναφέρομαι στους (πρότυπους) φορείς της προ-212 μ.Χ. της τότε υπάρχουσας ρωμαϊκής ταυτότητας. Κάθε ταυτότητα βρίσκεται σε συνεχή διαπραγμάτευση με το κοινωνικοϊστορικό της περιβάλλον. Κάποτε μεταβάλλει κάποια πολιτισμικά στοιχεία κλπ. Όταν όμως σπάσουν/καταπέσουν τα εθνολογικά τοιχεία στην ιστορική διαχρονία (με ποιους ταυτιζόμαστε εμείς (θεωρούμε ότι είμαστε ο ίδιος λαός) στο ιστορικό παρελθόν μέχρι το παρόν) τότε παύει να υπάρχει αυτή η συλλογικότητα. Σε κάλυψα;