Ό,τι να ‘ναιfoscilis έγραψε: 29 Φεβ 2024, 08:24Επισης τα αρχικα ρεμπετικα ειχαν κυριως κιθαρα και/ή βιολι. Το μπουζουκι εγινε δημοφιλες στο ρεμπετικο (και γενικα στο ελληνικο τραγουδι) με το μνημειωδες instrumental "Μινορε του Τεκε" (Ιωαννης Χαλικιας, ΗΠΑ 1932) που εισηγαγε και ολες τις βασικες φορμες παιξιματος, κατα τη γνωμη μου εξαιρετικα επηρεασμενο με τη σειρα του απο τα τεντωματα της Blues.Σέλευκας έγραψε: 28 Φεβ 2024, 20:24 1. Ρεμπέτικο.
Το ρεμπέτικο είναι μια αστική μουσική δηλαδή των μεγάλων πόλεων και ειδικά του υπόκοσμου και των τεκέδων και παίζεται με το μπουζούκι αποκλειστικά. Εχει προβληθεί σαν η αυθεντική μουσική των Ελλήνων και η πιο παλιά. Εχω ακούσει τον Γκόραν Μπρέγκοβιτς να λέει οτι ολες οι μουσικές των Βαλκανίων κατάγονται απο το ρεμπέτικο.
Το ρεμπέτικο όμως δεν είναι τόσο παλιό. Εμένα οι παππούδες μου δεν το ήξεραν καν γιατί δεν υπήρχε οσο ήταν νέοι. Το ρεμπέτικο δημιουργήθηκε αρχικά με την έλευση των προσφύγων το 1922 αλλά στην πραγματικότητα δημιουργήθηκε απο την ξακουστή Τετράδα του Πειραιά. Νομιμοποιήθηκε σαν καλλιτεχνικό είδος απο την ομιλία του Χατζιδάκη στις 31 Ιανουαρίου του 1949. Ναι μεν το ρεμπέτικο χρησιμοποίησε ολους τους παραδοσιακούς ελληνικούς ρυθμούς (αλλά και ξένους) όμως δεν είναι τόσο παλιό και τόσο ιστορικό όσο νομίζουμε. Είναι μια παράδοση πρόσφατη. Πρόσφατα άκουγα συνέντευξη της Στέλας Γκρέκας που έλεγε οτι το ρεμπέτικο στην εποχή της υπήρχε αλλά αυτήν δεν το ήξερε και δεν ηταν διαδεδομένο.
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
- Λίνο Βεντούρα
- Δημοσιεύσεις: 12445
- Εγγραφή: 05 Δεκ 2018, 18:51
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
Fluffy έγραψε: 25 Αύγ 2021, 12:22 Στον καπιταλισμό κυριαρχεί η αντίληψη της κυρίαρχης τάξης, γιαυτό είναι και κυρίαρχη.
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
Καμια σχεση με γαβ γαβ, απο Ελληνική μουσική ακούω μονο Δημοτικά.Imperium έγραψε: 29 Φεβ 2024, 13:48Γιατί, όσο να 'ναι, από σαλωνάδικες μαντολινάτες καντάδες, είναι πιο απολαυστικός ο Τσιτσάνης.Ερμής έγραψε: 28 Φεβ 2024, 20:31 Τα έχουμε ξαναπεί, το ρεμπέτικο δεν είναι τίποτα άλλο πέρα από μια τραπ πριν από εκατό χρόνια. Απορώ γιατί εχει θεοποιηθεί έτσι.
Βέβαια, αν τα γούστα σου τείνουν πιο προς το καψουροτράγουδο ή το γαβ-γαβ, αλλάζει το θέμα.
Αλλά η αλήθεια είναι ότι πριν 70 χρόνια θα άκουγες Χιώτη, και θα τον εκθείαζες κι όλας, δεν καταλαβαίνω αυτήν την μονδερνα γουόκ φασιστοαντίδραση στα ρεμπέτικα.
Όσο για το φάλτσο, δε ξερω εμένα αυτη η φωνη ων ρεμπετων (και ειδικά του τσιτσάνη) μου τρυπάει τα αυτιά.
Αστο αυτο, πες οκ ειναι θέμα γούστου. Αυτη η θεοποίηση των στίχων περι παρανομίας και ουσιών είναι πανομοιότυπη με το σήμερα. Απλά τότε ήταν χασίσια και λουλάδες και τώρα είναι κοκα, τότε ήταν "αθορυβες" και τώρα είναι γκάνια.
"Chiedi a un bambino di disegnare una macchina e sicuramente la farà rossa"
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
Όταν λες εξ αυτοψίας βεβαιότητα, τί εννοείς; Ότι εξέταζες παράγραφο, παράγραφο και σκίτσο ή φωτο της κάθε επανέκδοσης;ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 29 Φεβ 2024, 13:54Μερσί για την απάντηση.ΓΑΛΗ έγραψε: 29 Φεβ 2024, 13:38 αλλά σε μία από τις επανεκδόσεις που έκανε ο Κέδρος, κάπου στις αρχές '90 με κάποιες προσθήκες στα κείμενα, σκίτσων κλπ, που γίνονται σε όλες τις επανεκδόσεις. Και είχα αναλάβει την επιμέλεια του μοντάζ και του τυπογραφείου.
Ωστόσο, είχα μείνει με την εξ αυτοψίας βεβαιότητα ότι, μετά τη μεγάλη επανέκδοση από τον ΚΕΔΡΟ το 1979, οποιαδήποτε επανέκδοση έκτοτε είναι απλώς επανεκτύπωση εκείνης του 1970, χωρίς δηλ. καμμία άλλη προσθήκη.![]()
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
Δεν έχεις ακούσει και πολλά παλιά ρεμπέτικα ε;Λίνο Βεντούρα έγραψε: 29 Φεβ 2024, 14:08Ό,τι να ‘ναιfoscilis έγραψε: 29 Φεβ 2024, 08:24Επισης τα αρχικα ρεμπετικα ειχαν κυριως κιθαρα και/ή βιολι. Το μπουζουκι εγινε δημοφιλες στο ρεμπετικο (και γενικα στο ελληνικο τραγουδι) με το μνημειωδες instrumental "Μινορε του Τεκε" (Ιωαννης Χαλικιας, ΗΠΑ 1932) που εισηγαγε και ολες τις βασικες φορμες παιξιματος, κατα τη γνωμη μου εξαιρετικα επηρεασμενο με τη σειρα του απο τα τεντωματα της Blues.Σέλευκας έγραψε: 28 Φεβ 2024, 20:24 1. Ρεμπέτικο.
Το ρεμπέτικο είναι μια αστική μουσική δηλαδή των μεγάλων πόλεων και ειδικά του υπόκοσμου και των τεκέδων και παίζεται με το μπουζούκι αποκλειστικά. Εχει προβληθεί σαν η αυθεντική μουσική των Ελλήνων και η πιο παλιά. Εχω ακούσει τον Γκόραν Μπρέγκοβιτς να λέει οτι ολες οι μουσικές των Βαλκανίων κατάγονται απο το ρεμπέτικο.
Το ρεμπέτικο όμως δεν είναι τόσο παλιό. Εμένα οι παππούδες μου δεν το ήξεραν καν γιατί δεν υπήρχε οσο ήταν νέοι. Το ρεμπέτικο δημιουργήθηκε αρχικά με την έλευση των προσφύγων το 1922 αλλά στην πραγματικότητα δημιουργήθηκε απο την ξακουστή Τετράδα του Πειραιά. Νομιμοποιήθηκε σαν καλλιτεχνικό είδος απο την ομιλία του Χατζιδάκη στις 31 Ιανουαρίου του 1949. Ναι μεν το ρεμπέτικο χρησιμοποίησε ολους τους παραδοσιακούς ελληνικούς ρυθμούς (αλλά και ξένους) όμως δεν είναι τόσο παλιό και τόσο ιστορικό όσο νομίζουμε. Είναι μια παράδοση πρόσφατη. Πρόσφατα άκουγα συνέντευξη της Στέλας Γκρέκας που έλεγε οτι το ρεμπέτικο στην εποχή της υπήρχε αλλά αυτήν δεν το ήξερε και δεν ηταν διαδεδομένο.
https://rembetiko.gr/t/%CE%BF%CE%B9-%CF ... %82/6783/7
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45100
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
Τι εννοείς πώς μου ήρθε; Υπάρχουν πλείστες εμφανίσεις του Σάντα Κλάους με την σύγχρονη εικόνα του από τον 19ο αιώνα. Ορίστε μία του 1884, πριν καν ιδρυθεί η Coca Cola Company:Imperium έγραψε: 29 Φεβ 2024, 13:56Καθόλου. Απορρώ πως σου 'ρθε.hellegennes έγραψε: 29 Φεβ 2024, 13:44Αυτό είναι μύθος.Imperium έγραψε: 29 Φεβ 2024, 13:18 Ακόμα και ο Άγιος Βασίλης όπως παρουσιάζεται σήμερα, από μια διαφήμιση της Κοκα-Κολα του 1930 είναι
Για την ακρίβεια, η μυθοπλασία είχε στηριχτεί αρχικά σε μεγάλο βαθμό στο ποίημα, Night Before Christmas του Clement Clark Moore, που χρησιμοποίησε η Κοκα-Κόλα σαν βάση.
Στοιχεία διάσπαρτα υπήρχαν μεν στην Γερμανική παράδοση, αλλά η οριστική τελική μορφή έδεσε με τον Santa της Κοκα-Κολα Κορπορέισον.

Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
- ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 2401
- Εγγραφή: 24 Σεπ 2019, 15:07
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
Ναι, έχω κάνει αντιπαραβολή της έκδοσης του 1979 (αυτή είναι η μεγάλη επανέκδοση της αρχικής του 1968, με πλείστες προσθήκες) με τις επόμενες και, όσο θυμάμαι, πρόκειται για επανεκδόσεις/ανατυπώσεις χωρίς περαιτέρω προσθήκεςΓΑΛΗ έγραψε: 29 Φεβ 2024, 14:09 Όταν λες εξ αυτοψίας βεβαιότητα, τί εννοείς; Ότι εξέταζες παράγραφο, παράγραφο και σκίτσο ή φωτο της κάθε επανέκδοσης;![]()
Αυτή την εικόνα δίνει και ο κατάλογος της ΕΒΕ
Δεν παίρνω και όρκο, αλλά...
Από την αποπλανητική έλξη στον σημειωτικό τυχοδιωκτισμό μια αμφίκρημνη παλινδρομία
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
Είπαμε την τελική μορφή.hellegennes έγραψε: 29 Φεβ 2024, 14:44
Τι εννοείς πώς μου ήρθε; Υπάρχουν πλείστες εμφανίσεις του Σάντα Κλάους με την σύγχρονη εικόνα του από τον 19ο αιώνα. Ορίστε μία του 1884, πριν καν ιδρυθεί η Coca Cola Company:
![]()
Με κόκκινη σκουφιά, ταρανδους, έλκηθρα, κλπ.
Φυσικά υπήρχαν κάποιες παλιότερες μορφές που έμοιαζαν, αλλά δεν είχε τυποποιηθεί ακόμα. Υπήρχαν και πράσινοι και καφέ ντυμένοι Αη Βασίλιδες.
Το σάιτ της Κοκα-κολα:
https://www.coca-colacompany.com/about- ... vent-santa
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
Και ο Γερμανικός είναι Santa Klaus, ο Άγιος Νικόλαος όχι Saint Basil.
Πως προέκυψε αυτό;
Πως προέκυψε αυτό;
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
Εγώ θυμάμαι τον όγκο δουλειάς που πέρασε από τα χέρια μου. Αν ήταν απλή ανατύπωση της προηγούμενης έκδοσης, θα έμπαινε μια αλλαγή φιλμ στα πρωτοσέλιδα που θα άλλαζε απλώς τον αριθμό της έκδοσης κλπ και θα τέλειωνε η ιστορία. Το να θυμάμαι τί ακριβώς, άλλαξε, διορθώθηκε σε έναν τόμο τέτοιων διαστάσεων, είναι μάλλον χλωμό.ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 29 Φεβ 2024, 14:53Ναι, έχω κάνει αντιπαραβολή της έκδοσης του 1979 (αυτή είναι η μεγάλη επανέκδοση της αρχικής του 1968, με πλείστες προσθήκες) με τις επόμενες και, όσο θυμάμαι, πρόκειται για επανεκδόσεις/ανατυπώσεις χωρίς περαιτέρω προσθήκεςΓΑΛΗ έγραψε: 29 Φεβ 2024, 14:09 Όταν λες εξ αυτοψίας βεβαιότητα, τί εννοείς; Ότι εξέταζες παράγραφο, παράγραφο και σκίτσο ή φωτο της κάθε επανέκδοσης;![]()
Αυτή την εικόνα δίνει και ο κατάλογος της ΕΒΕ
Δεν παίρνω και όρκο, αλλά...
Σε κάθε περίπτωση, δεν κατάλαβα ποιο ήταν το πόιντ της συγκεκριμένης παρέμβασης. Λέμε τώρα.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45100
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
Καταρχήν βλέπεις ότι και η ίδια η κόκα κόλα λέει ότι δεν είναι δική της επινόηση αλλά εννοείται ότι θα προσπαθούσε να οικειοποιηθεί αυτήν την εικόνα γιατί την χρησιμοποίησε ευρύτατα και προσπάθησε να συνδέσει το όνομά της με αυτήν.Imperium έγραψε: 29 Φεβ 2024, 15:02 Και ο Γερμανικός είναι Santa Klaus, ο Άγιος Νικόλαος όχι Saint Basil.
Πως προέκυψε αυτό;
Ο ελληνικός Άγιος Βασίλης πάντα γιορταζόταν την Πρωτοχρονιά. Η εικόνα του αναμίχθηκε με αυτήν του Σάντα Κλάους κάποια στιγμή μετά τον Β΄ΠΠ. Πότε ακριβώς δεν ξέρει κανείς.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
Είναι πολύ παλιότερη η ιστορία. Και φτάνει μέχρι τις παγανιστικούς μύθους, που από ένα σημείο και μετά αρχίζει η αλληλεπίδραση μεταξύ τους με την όποια συνέχεια υπήρξε ακόμη και στα χριστιανικά παραδοσιακά έθιμα της κάθε περιοχής.Imperium έγραψε: 29 Φεβ 2024, 15:02 Και ο Γερμανικός είναι Santa Klaus, ο Άγιος Νικόλαος όχι Saint Basil.
Πως προέκυψε αυτό;
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
Το χασίσι στην ρεμπέτικη παράδοση έχει ρίζες θρησκευτικές, στις Απταλικες και Σουφικες παραδόσεις ως το βότανο (μεταξύ άλλων) του Αγίου Ηλία. Αν βρεθείς σε θρησκευτικές γιορτές πχ στην Ιρανική επαρχία θα δεις ότι ακόμα και σήμερα ετοιμάζεται και καταναλώνεται τελετουργικά.Ερμής έγραψε: 29 Φεβ 2024, 14:09Καμια σχεση με γαβ γαβ, απο Ελληνική μουσική ακούω μονο Δημοτικά.Imperium έγραψε: 29 Φεβ 2024, 13:48Γιατί, όσο να 'ναι, από σαλωνάδικες μαντολινάτες καντάδες, είναι πιο απολαυστικός ο Τσιτσάνης.Ερμής έγραψε: 28 Φεβ 2024, 20:31 Τα έχουμε ξαναπεί, το ρεμπέτικο δεν είναι τίποτα άλλο πέρα από μια τραπ πριν από εκατό χρόνια. Απορώ γιατί εχει θεοποιηθεί έτσι.
Βέβαια, αν τα γούστα σου τείνουν πιο προς το καψουροτράγουδο ή το γαβ-γαβ, αλλάζει το θέμα.
Αλλά η αλήθεια είναι ότι πριν 70 χρόνια θα άκουγες Χιώτη, και θα τον εκθείαζες κι όλας, δεν καταλαβαίνω αυτήν την μονδερνα γουόκ φασιστοαντίδραση στα ρεμπέτικα.
Όσο για το φάλτσο, δε ξερω εμένα αυτη η φωνη ων ρεμπετων (και ειδικά του τσιτσάνη) μου τρυπάει τα αυτιά.
Αστο αυτο, πες οκ ειναι θέμα γούστου. Αυτη η θεοποίηση των στίχων περι παρανομίας και ουσιών είναι πανομοιότυπη με το σήμερα. Απλά τότε ήταν χασίσια και λουλάδες και τώρα είναι κοκα, τότε ήταν "αθορυβες" και τώρα είναι γκάνια.
Το "παράνομο" στοιχείο ξεκίνησε από το κυνήγι που του έρριξαν οι Σουνίτες Οθωμανοί και οι Δυτικοί ταλιμπάνοι διάδοχοί τους. Παρανομία έξω απ αυτό, ελάχιστη. Πιο πολύ στο παράνομο ήταν οι κατσαπλιάδες λήσταρχοι του Δημοτικού, οι κλέφτες και η καλοπαρέα τους. Εκεί να δεις γκάνια και τραπ.
Τώρα, για την φωνή του Τσιτσάνη, ΟΚ, δεν είναι πάντα μέλι, αλλά απ' το να ακούω Ρουβά και Ρέμο δε βαριέσαι...
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
εχω κάποια αβεβαιότητα για το κοκκινο χρώμα τυπωμενο με λιθογραφία πάνω σε χαλκογραφια κατα το 1884hellegennes έγραψε: 29 Φεβ 2024, 14:44Τι εννοείς πώς μου ήρθε; Υπάρχουν πλείστες εμφανίσεις του Σάντα Κλάους με την σύγχρονη εικόνα του από τον 19ο αιώνα. Ορίστε μία του 1884, πριν καν ιδρυθεί η Coca Cola Company:Imperium έγραψε: 29 Φεβ 2024, 13:56Καθόλου. Απορρώ πως σου 'ρθε.
Για την ακρίβεια, η μυθοπλασία είχε στηριχτεί αρχικά σε μεγάλο βαθμό στο ποίημα, Night Before Christmas του Clement Clark Moore, που χρησιμοποίησε η Κοκα-Κόλα σαν βάση.
Στοιχεία διάσπαρτα υπήρχαν μεν στην Γερμανική παράδοση, αλλά η οριστική τελική μορφή έδεσε με τον Santa της Κοκα-Κολα Κορπορέισον.
![]()
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
Για πες γι αυτό αν μπορείς κάτι παραπάνωImperium έγραψε: 29 Φεβ 2024, 15:16
Το χασίσι στην ρεμπέτικη παράδοση έχει ρίζες θρησκευτικές, στις Απταλικες και Σουφικες παραδόσεις ως το βότανο (μεταξύ άλλων) του Αγίου Ηλία.
δὸς αὐτοῖς, Κύριε, κατὰ τὰ ἔργα αὐτῶν ... κατὰ τὰ ἔργα τῶν χειρῶν αὐτῶν δὸς αὐτοῖς, ἀπόδος τὸ ἀνταπόδομα αὐτῶν αὐτοῖς
Re: Παραδόσεις που δεν είναι και τόσο αυθεντικές.
ναι ειναι ο αγιος Νικολαος των Χριστουγέννων οχι ο Αγιος Βασίλειος της Πρωτοχρονιάς. Ειναι το φαινόμενο του συγκριτισμού, οπως η Ισις με την Δήμητρα.Imperium έγραψε: 29 Φεβ 2024, 15:02 Και ο Γερμανικός είναι Santa Klaus, ο Άγιος Νικόλαος όχι Saint Basil.
Πως προέκυψε αυτό;
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 83 Απαντήσεις
- 1226 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Niki
-
- 40 Απαντήσεις
- 1532 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Chilloutbuddy
-
- 22 Απαντήσεις
- 803 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Kauldron
-
- 107 Απαντήσεις
- 2604 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ