Λοξίας έγραψε: 09 Απρ 2023, 11:15Δεν διαγράφω κανέναν. Απλώς σου επισημαίνω το γνωστό τοις πάσι, που μόνο εσύ (κάνεις πως) δεν γνωρίζεις.Αρίστος έγραψε: 09 Απρ 2023, 04:41 Δεν θα σου επιτρεψω να διαγραψεις τον Ηροδοτο επειδη μας λες οτι κανει συχνα λαθη.
{...}
Και ο Ηρόδοτος έκανε λάθη και ο Πλάτωνας έκανε λάθη και ο Αριστοτέλης έκανε λάθη και όλοι οι αρχαίοι έκαναν λάθη, των μελαμπόδων Αιγυπτίων συμπεριλαμβανομένων.
Μην επικαλείσαι λοιπόν τον κάθε αρχαίο ως αλάνθαστη πηγή, διότι έχουν πει και μπαρούφες, πως θα το κάνουμε δηλαδή;
Ο Ηρόδοτος λέει πως οι Αυγύπτιοι του είπαν την Τριτωνίδα της Λιβύης, ο Παυσανίας λέει την Τριτωνίδα της Αρκαδίας.
Και οι δύο, αλλά και οι Αιγύπτιοι, που είπαν ό,τι είπαν στον Ηρόδοτο, είναι μερικές χιλιάδες χρόνα μακριά από τα γεγονότα που περιγράφουν. Και ξέρουμε πολύ καλά τι σημαίνουν 3.000 χρόνια απόσταση για την αρχαιότητα...έχουν βγει δεκάδες διαφορετικές εκδοχές του γεγονότος.
Εδώ εσύ έβαλες λόγια στον Ίωνα του Ευριππίδη που ΔΕΝ υπάρχουν στο πρωτότυπο (και ακόμα κάνεις το κορόιδο -αυτό κάτι λέει για εσένα Αρίστο) και δεν θα έβαζαν σάλτσες και παραμύθες οι αρχαίοι;
Εξ άλλου, κάνεις λες και η Αθηνά υπήρξε όντως και εσύ θέλεις να διεκδικήσεις τα χωράφια της από την λίμνη Τριτωνίδα...
Αυτό που ενδιαφέρει, είναι το ποιος είναι ο ιστορικός πυρήνας ενός μύθου, αν υπήρξε βέβαια ιστορικό γεγονός, και όχι το παραμύθι με το οποίο έχει τυλιχτεί ο μύθος.
Εκατό Πλάτωνες να λένε πως η Αθηνά γεννήθηκε στην Τριτωνίδα της Λιβύης, δεν λέει απολύτως τίποτε ένας τέτοιος ισχυρισμός αν αυτός παραμένει στα πλαίσια του μύθου και δεν ξεκολλάει από εκεί. Διότι τότε είναι παραμύθι σαν αυτό του βασιλιά Αρθούρου.
Δέκα συγγραφείς έχουν γράψει για τον βασιλιά Αρθούρο που, στο κάτω κάτω, φέρεται να υπήρξε μερικούς αιώνες πριν. Και δεν αποδεικνύεται με τίποτε η ύπαρξή του.
Ε τώρα τι θέλεις; να αποδεχθούμε a priori την γέννηση της Αθηνάς στην Τριτωνίδα της Λιβύης, επειδή το λέει ο Ηρόδοτος πως του το είπαν οι Αιγύπτιοι; Όταν και οι δύο απέχουν 3.000 χρόνια απο το υποτιθέμενο γεγονός;
Εν τη αποδείξει και ούτω πεισθώμεν, Αρίστο...
Δεν καταλαβες, στερεες αποδειξεις δεν υπαρχουν καλα καλα για τη ΙΕ καταγωγη των Ελληνων και θα υπαρχουν για την καταγωγη της Αθηνας απο τη Λιβυη;
Αυτο που εγραψα εγω στο Strange ειναι οτι "αρκετοί Έλληνες πίστευαν πως η Αθηνά προερχόταν από τη Λιβύη".
To αρκετοι δεν σημαινει ολοι, ουτε απαραιτητα την πλειοψηφια...
σημαινει ομως ενα υπολογισιμο συνολο.
Και απο οτι ειδες το συνολο αυτο εχει σοβαροτατα ονοματα οπως τον Ηροδοτο (που περιγραφει τα εθιμα για την Αθηνα στη Λιβυη και οτι η Αιγιδα ηταν ενδυμα των Λιβυων γυναικων), τον Αισχυλο, τον Απολλωνιο το Ροδιο κλπ. Ακομη και ο Ευρυπιδης αναφερει τη λιμνη Τριτωνιδα σαν καταγωγη της Αθηνας στον Ιωνα (εστω και αν δεν διευκρινιζει για Λιβυη). Για νυμφες οντως δεν ειπε κατι στον Ιωνα οποτε πιθανοτατα εκανε λαθος εδω η πηγη μου για τους Ελληνες κλασσικους που υποστηριζαν αυτη την υποθεση. Μπορει ωστοσο να το ειπε σε αλλλη τραγωδια κι αυτο θα το ψαξω προσεχως (γι' αυτο αργησα να σου απαντησω, ψαχνω σε αλλες τραγωδιες).
Εγω στηριζω στο αρθρο τη συγκεκριμενη λιβυκη καταγωγη και με πολλα ακομη στοιχεια τα οποια δεν θα ανεβασω εδω καθως τα φυλαω για το προσεχες βιβλιο μου.
Και παλι δεν υπαρχει αποδειξη (οπως και σε πλειστα αρχαιολογικα θεματα η μυθολογικα), αλλα αφηνεται στον αναγνωστη να επιλεξει με βαση τα στοιχεια ποιο ειναι το πιθανοτερο σεναριο.
Η ισχυροτερη ωστοσο ενδειξη απο οσες ανεφερα εδω ειναι η Αιγιδα, αν ο Ηροδοτος δεν ψευδεται και την φορουσαν οντως οι Λιβυες γυναικες, τοτε οντως η προελευση της Αθηνας ειναι απο τη Λιβυη.
.
