Δηλαδή ένας μύθος τής κλασσικής περιόδου, είναι η πηγή σου γιά το τι έγινε 3.000 χρόνια πριν από τον μύθο.Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 10:21Μονο που οι αρχαιοι συγγραφεις θεωρουσαν οτι η Αθηνα προερχοταν απο την Τριτωνιδα της Λιβυης.
Γι' αυτο και η ονομασια της Τριτογενεια.
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
1.
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Αρίστο, κάπου πρέπει ή να παραθέτεις ΟΛΕΣ τις πληροφορίες ή να ΜΗΝ βασίζεσαι μόνον στις εναλλακτικές θεωρίες...Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 10:21 Μονο που οι αρχαιοι συγγραφεις θεωρουσαν οτι η Αθηνα προερχοταν απο την Τριτωνιδα της Λιβυης.
Είναι παραπληροφόρηση αυτό, Αρίστο
Γι' αυτο και η ονομασια της Τριτογενεια.
.
Εγώ με τα ελάχιστα που γνωρίζω, βρήκα αυτήν την ΠΟΛΥ αξιόπιστη πηγή...
https://lsj.gr/wiki/%CF%84%CF%81%CE%B9% ... E%B9%CE%B1
French (Bailly abrégé)
ας (ἡ) :
le nombre trois et le triangle équilatéral dans la langue des Pythagoriciens.
Étymologie: τρίτος, γένος.
Greek Monolingual
ἡ, Α
1. ως κύριο όν. Τριτογένεια
προσωνυμία της θεάς Αθηνάς
2. στους (Πυθαγορείους) ονομασία του αριθμού τρία και του ισόπλευρου τριγώνου.
[ΕΤΥΜΟΛ. Πρόκειται για σύνθ. λ. με β' συνθετικό -γένεια < -γενής < γένος, ενώ δυσερμήνευτο παραμένει το α' συνθετικό της. Κατά την επικρατέστερη άποψη, ανάγεται στο τακτικό αριθμ. τρῐτος και εμφανίζει μακρό -ι- για μετρικούς λόγους. Σύμφωνα με αυτήν την άποψη, η λ. επιδέχεται διάφορες ερμηνείες, όπως «αυτή που γεννήθηκε την τρίτη ημέρα του μήνα» ή «το τρίτο παιδί μετά τον Απόλλωνα και την Αρτέμιδα» ή «αυτή που επινόησε τους τρεις κύριους δεσμούς της κοινωνικής ζωής» ή «αυτή που, ως αναπαράσταση της φύσης, γεννιέται τρεις φορές τον χρόνο». Πιθανότερη ωστόσο θεωρείται η άποψη ότι η λ. Τριτογένεια έχει σημ. «η πραγματική κόρη του Διός», όπου το τρίτος έχει, κατά κάποιον τρόπο, εμφατική λειτουργία (πρβλ. Τριτοπατρῆς). Λιγότερο πιθανές, εξάλλου, θεωρούνται άλλες απόψεις, που βασίζονται σε θρύλους σχετικά με τη γέννηση της Αθηνάς. Σύμφωνα με αυτές, η λ. συνδέεται με το Τρίτων «ονομ. ποταμού στη Βοιωτία» ή με το Τριτωνίς «ονομ. λίμνης στη Λιβύη ή την Αρκαδία», ενώ άλλοι προτείνουν τη σύνδεση της με έναν τ. τριτώ «κεφάλι», επειδή, κατά την παράδοση, η Αθηνά γεννήθηκε από το κεφάλι του Διός].
Βλέπεις ότι η πιθανότερη ετυμολογία διαψέυδει τον ισχυρισμό σου πως "οι αρχαίοι συγγραφείς...".
Η κλασική παράδοση αναφέρει πως η θεά γεννήθηκε κοντά της πηγής Τριτωνίδος την οποίαν τοποθετούν στην Βοιωτία, ή στην Κρήτη.
Προφανώς η γέννησις της Αθηνάς έγινε κοντά σε υγρό στοιχείο. Δύο, το πολύ τρεις, πηγές αναφέρουν την Λίμνη Τριτωνίδα της Λιβύης ή της Αρκαδίας.
Εσύ πως καταφέρνεις την ελάχιστη μειοψηφία της αρχαιότητος να την παρουσιάζεις σαν πλειοψηφία, δεν είναι και απορίας άξιον...
- alekhine
- Δημοσιεύσεις: 12693
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 14:36
- Phorum.gr user: alekhine
- Τοποθεσία: Highway to ΚΤΕΛ
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 07:04Το 3.500 δεν το λεω τυχαια, τοτε λεει ο Ρομπερτ Γκρεηβς οτι εφτασε η Αθηνά στην Ελλαδα.
να πουμε βεβαια οτι ο ρομπερτ γκρειβς δεν ηταν ιστορικος αλλα συγγραφεας - το βιβλιο του οποιου για τους ελληνικους μυθους οι ιστορικοι το χαρακτηρισαν ενα ματσο τρελες ανοησιες
πατησιωτης έγραψε: 10 Μαρ 2021, 20:59 Ο Σημίτης είναι η συνέχεια του Κωνσταντίνου Καραμανλή,στην Ευρώπη,στα ελληνοτουρκικά,στο ανήκομεν εις την Δύσιν,στην οικονομία,παντού.
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Λοξίας έγραψε: 08 Απρ 2023, 13:37Αρίστο, κάπου πρέπει ή να παραθέτεις ΟΛΕΣ τις πληροφορίες ή να ΜΗΝ βασίζεσαι μόνον στις εναλλακτικές θεωρίες...Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 10:21 Μονο που οι αρχαιοι συγγραφεις θεωρουσαν οτι η Αθηνα προερχοταν απο την Τριτωνιδα της Λιβυης.
Είναι παραπληροφόρηση αυτό, Αρίστο
Γι' αυτο και η ονομασια της Τριτογενεια.
.
Εγώ με τα ελάχιστα που γνωρίζω, βρήκα αυτήν την ΠΟΛΥ αξιόπιστη πηγή...
https://lsj.gr/wiki/%CF%84%CF%81%CE%B9% ... E%B9%CE%B1French (Bailly abrégé)
ας (ἡ) :
le nombre trois et le triangle équilatéral dans la langue des Pythagoriciens.
Étymologie: τρίτος, γένος.
Greek Monolingual
ἡ, Α
1. ως κύριο όν. Τριτογένεια
προσωνυμία της θεάς Αθηνάς
2. στους (Πυθαγορείους) ονομασία του αριθμού τρία και του ισόπλευρου τριγώνου.
[ΕΤΥΜΟΛ. Πρόκειται για σύνθ. λ. με β' συνθετικό -γένεια < -γενής < γένος, ενώ δυσερμήνευτο παραμένει το α' συνθετικό της. Κατά την επικρατέστερη άποψη, ανάγεται στο τακτικό αριθμ. τρῐτος και εμφανίζει μακρό -ι- για μετρικούς λόγους. Σύμφωνα με αυτήν την άποψη, η λ. επιδέχεται διάφορες ερμηνείες, όπως «αυτή που γεννήθηκε την τρίτη ημέρα του μήνα» ή «το τρίτο παιδί μετά τον Απόλλωνα και την Αρτέμιδα» ή «αυτή που επινόησε τους τρεις κύριους δεσμούς της κοινωνικής ζωής» ή «αυτή που, ως αναπαράσταση της φύσης, γεννιέται τρεις φορές τον χρόνο». Πιθανότερη ωστόσο θεωρείται η άποψη ότι η λ. Τριτογένεια έχει σημ. «η πραγματική κόρη του Διός», όπου το τρίτος έχει, κατά κάποιον τρόπο, εμφατική λειτουργία (πρβλ. Τριτοπατρῆς). Λιγότερο πιθανές, εξάλλου, θεωρούνται άλλες απόψεις, που βασίζονται σε θρύλους σχετικά με τη γέννηση της Αθηνάς. Σύμφωνα με αυτές, η λ. συνδέεται με το Τρίτων «ονομ. ποταμού στη Βοιωτία» ή με το Τριτωνίς «ονομ. λίμνης στη Λιβύη ή την Αρκαδία», ενώ άλλοι προτείνουν τη σύνδεση της με έναν τ. τριτώ «κεφάλι», επειδή, κατά την παράδοση, η Αθηνά γεννήθηκε από το κεφάλι του Διός].
Βλέπεις ότι η πιθανότερη ετυμολογία διαψέυδει τον ισχυρισμό σου πως "οι αρχαίοι συγγραφείς...".
Η κλασική παράδοση αναφέρει πως η θεά γεννήθηκε κοντά της πηγής Τριτωνίδος την οποίαν τοποθετούν στην Βοιωτία, ή στην Κρήτη.
Προφανώς η γέννησις της Αθηνάς έγινε κοντά σε υγρό στοιχείο. Δύο, το πολύ τρεις, πηγές αναφέρουν την Λίμνη Τριτωνίδα της Λιβύης ή της Αρκαδίας.
Εσύ πως καταφέρνεις την ελάχιστη μειοψηφία της αρχαιότητος να την παρουσιάζεις σαν πλειοψηφία, δεν είναι και απορίας άξιον...
Πρωτη επιλογη εδω.
English (LSJ)
ἡ, (γίγνομαι) A Trito-born, a name of Athena, Il.4.515, 8.39, Od.3.378, Hes.Th.895,924, IG14.1389ii 1. (Variously expld. in antiquity, from the lake Τριτωνίς in Libya, from which an old legend represents the goddess to have been born, E.Ion872 (anap.), cf. Hdt.4.180; or from Triton, a torrent in Boeotia, Paus.9.33.7, cf. Apollod.1.3.6; or from a spring in Arcadia, Paus.8.26.6; or from τριτώ, Aeol. word for κεφαλή (Sch.Ar.Nu.985, Tz.ad Lyc.519; Athamanian acc. to Nic. (Fr.145) ap.Hsch.), i.e. head-born; or, born on the third day of the month, Ister 26 (the 23rd, τρίτῃ φθίνοντος, Sch.BT Il.8.39); or, the third child after Apollo and Artemis, Suid. s.v. τριτογενής; or, as representing Nature, born thrice in the year, D.S.1.12; or because she was author of the three main bonds of social life, Democr.1b,2.) II the Pythagoreans gave the name Ἀθηνᾶ τ. to the equilateral triangle, Plu.2.381e; cf. τρεῖς, τριάς.
https://lsj.gr/wiki/%CE%A4%CF%81%CE%B9% ... E%B9%CE%B1
Περισσοτερα απο αρθρο μου στο Strange.
Οι Αιγύπτιοι πίστευαν πως η Νηίθ είχε προέλευση από τη Λιβύη και αρκετοί Έλληνες πίστευαν πως η Αθηνά προερχόταν από τη Λιβύη. Σύμφωνα με τον Απολλώνιο το Ρόδιο, η Αθηνά γεννήθηκε στη λίμνη Τριτωνίδα της Λιβύης από κάποια νύμφη που έσμιξε με τον Ποσειδώνα. Αυτή η εκδοχή μας διευκολύνει να καταλάβουμε γιατί ο Όμηρος και ο Ησίοδος αποκαλούσαν την Αθηνά, Τριτογένεια (γεννημένη από την Τριτωνίδα). Ο Ευρυπίδης στην τραγωδία του Ίων αναφέρει πως η Αθηνά αφού γεννήθηκε από το κεφάλι του Διός στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη λίμνη Τριτωνίδα όπου την ανέθρεψαν οι νύμφες της λίμνης. Ο Ηρόδοτος υποστηρίζει πως η Αθηνά λατρευόταν στη Λιβύη και μάλιστα πως η Αιγίδα και τα ρούχα της ήταν τα κλασσικά ρούχα που φορούσαν οι Λίβυες γυναίκες.
Ας δουμε τωρα και τι λεει ο Ηροδοτος.
Θυσίες κάνουν μονάχα στον ήλιο και τη σελήνη· σ᾽ αυτούς κάνουν θυσίες όλοι οι Λίβυες, όσοι όμως ζουν γύρω από τη λίμνη Τριτωνίδα, πρώτ᾽ απ᾽ όλους στην Αθηνά, κατόπι στον Τρίτωνα και τον Ποσειδώνα.
[4.189.1] Και βέβαια τη φορεσιά και τις αιγίδες των αγαλμάτων της Αθηνάς τα πήραν οι Έλληνες από τις Λίβυσσες· γιατί, αν εξαιρέσουμε το ότι τα φορέματα των Λιβυσσών είναι δερμάτινα και τα κρόσσια που κρέμονται από τις αιγίδες σ᾽ αυτές δεν είναι φίδια, αλλά δερμάτινες λουρίδες, σ᾽ όλα τ᾽ άλλα η εμφάνιση είναι η ίδια. [4.189.2] Ακόμα και η λέξη μάς δείχνει ότι η στολή των παλλαδίων μάς ήρθε από τη Λιβύη· γιατί οι Λίβυσσες φορούν πάνω απ᾽ τα ρούχα τους τομάρια αίγας χωρίς το τρίχωμά τους, με πολλά κρόσσια βαμμένα με ριζάρι, κι είναι απ᾽ αυτά τα τομάρια αίγας που οι Έλληνες τους έδωσαν το όνομα αιγίδες. [4.189.3] Και πιστεύω πως οι θρήνοι και οι κοπετοί στις ιεροτελεστίες για πρώτη φορά εκεί ακούστηκαν· γιατί πολύ τα συνηθίζουν οι Λίβυσσες και τα κάνουν ωραία. Και να ζεύουν τέσσερα άλογα στο ίδιο άρμα από τους Λίβυες το έμαθαν οι Έλληνες.
https://www.greek-language.gr/digitalRe ... 0&page=120
.
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
alekhine έγραψε: 08 Απρ 2023, 15:13Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 07:04Το 3.500 δεν το λεω τυχαια, τοτε λεει ο Ρομπερτ Γκρεηβς οτι εφτασε η Αθηνά στην Ελλαδα.
να πουμε βεβαια οτι ο ρομπερτ γκρειβς δεν ηταν ιστορικος αλλα συγγραφεας - το βιβλιο του οποιου για τους ελληνικους μυθους οι ιστορικοι το χαρακτηρισαν ενα ματσο τρελες ανοησιες
Aλλοι τον θεωρουν μεγαλοφυη και αλλοι τον θαβουν.
Η ουσια ειναι οτι η αποψη του για τον ερχομο της Αθηνας γυρω στο 4.000-3.500 π.Χ. στην Ελλαδα εχει τεραστια επιχειρηματα.
Δες γιατι:
α) Tannit or Neith is originally a Berber Libyan Goddess venerated by the Berbers of North Africa from immemorial times. Poets and scholars of all ages knew Her as the Goddess Neith. There is no doubt that the Nit of the Ancient Egyptians, Tanit of the Phoenicians, and Athena of the Greeks were none other than the Libyan Goddess Tannit.
https://tannit-neith.firebaseapp.com/
β) Ο Πλατωνας (και οχι μονο) λεει πως η αιγυπτιακη θεα Νηιθ και η Αθηνα ειναι ιδια.
Eτσι κι αλλιως και οι δυο θεες φορουν την Αιγιδα που ηταν φορεμα των γυναικων της Λιβυης.
Εδω η Νηιθ με την Αιγιδα.
γ) Η Νηιθ τωρα ξεκινησε να λατρευεται στην Αιγυπτο απο την προδυναστικη περιοδο, δηλαδη χρονικα πολυ κοντα στο σημειο που λεει ο Γκρειβς πως εφτασε η λατρεια της απο την Ελλαδα.
Σαν να λεμε καποιοι μεταναστες απο τη Λιβυη εφεραν τη θεα Νηιθ-Αθηνα σε Αιγυπτο και Ελλαδα την 4η χιλιετια π.Χ.
Κι αυτο ερχεται και δενει ακριβως με τις ελληνικες παραδοσεις που λενε πως οι Δαναοι οταν ηρθαν στην Ελλαδα εκτισαν δυο ναους της Αθηνας σε Ροδο και Αργος. Και πως η ιδια η Αθηνα εμαθε στο Δαναο πως να φτιαχνει τα καραβια του με τα 50 κουπια.
.
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Eδω ειναι και ενας χαρτης της Πρασινης Σαχαρας οπως ηταν μεχρι το 3.500 π.Χ.
Μετα εγινε ερημος.
Η Τριτωνιδα ειναι η επανω λιμνη (Lake Fezzan) που εχει εξοδο στη Μεσογειο στο υψος της Λιβυης.
Σημερα ειναι μια σειρα απο βαλτοτοπια.

.
Μετα εγινε ερημος.
Η Τριτωνιδα ειναι η επανω λιμνη (Lake Fezzan) που εχει εξοδο στη Μεσογειο στο υψος της Λιβυης.
Σημερα ειναι μια σειρα απο βαλτοτοπια.

.
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Δεστε κι αυτο.
Νηίθ, η δημιουργός του κόσμου στο Αθέατο Μουσείο
Η "μοναδική και μυστηριώδης" Νηίθ, η δημιουργός του κόσμου, αναδύθηκε χθες από τις αποθήκες του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στην Αίθουσα του Βωμού όπου θα παραμείνει έως την Κυριακή 22 Μαΐου, συστείνοντας στους επισκέπτες του την πανίσχυρη και αρχέγονη αιγυπτιακή θεότητα που λατρευόταν στη χώρα του Νείλου από την 4η χιλιετία π.Χ έως τον 4ο μ.Χ. αιώνα.
Η "Μεγάλη Νιήθ, δημιουργός του κόσμου" είναι το νέο έκθεμα της επιτυχημένης δράσης του ΕΑΜ Αθέατο Μουσείο, που προβάλλει επιλεγμένες αρχαιότητες από τον κόσμο των αποθηκών. Στην προκειμένη περίπτωση, στην Αίθουσα του Βωμού εκτίθεται ένα σύνολο χάλκινων αναθηματικών αγαλματίων της θεότητας Νηίθ, η λατρεία της οποίας εισήχθη μάλλον από τη Λιβύη και κυριάρχησε στην πόλη Σαΐς. Τη θεωρούσαν θεά-παρθένα, αλλά και ταυτόχρονα μητέρα του θεού Ρα. Η θεά Nηίθ αντιστοιχούσε προς τη θεά Αθηνά των αρχαίων Ελλήνων, απεικονιζόταν κι εκείνη οπλισμένη και έφερε το στέμμα τής Κάτω Αιγύπτου στο κεφάλι. Αργότερα ταυτίστηκε με την Αθώρ και την Ίσιδα.
https://www.avgi.gr/tehnes/234766_niith ... to-moyseio
.
Νηίθ, η δημιουργός του κόσμου στο Αθέατο Μουσείο
Η "μοναδική και μυστηριώδης" Νηίθ, η δημιουργός του κόσμου, αναδύθηκε χθες από τις αποθήκες του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στην Αίθουσα του Βωμού όπου θα παραμείνει έως την Κυριακή 22 Μαΐου, συστείνοντας στους επισκέπτες του την πανίσχυρη και αρχέγονη αιγυπτιακή θεότητα που λατρευόταν στη χώρα του Νείλου από την 4η χιλιετία π.Χ έως τον 4ο μ.Χ. αιώνα.
Η "Μεγάλη Νιήθ, δημιουργός του κόσμου" είναι το νέο έκθεμα της επιτυχημένης δράσης του ΕΑΜ Αθέατο Μουσείο, που προβάλλει επιλεγμένες αρχαιότητες από τον κόσμο των αποθηκών. Στην προκειμένη περίπτωση, στην Αίθουσα του Βωμού εκτίθεται ένα σύνολο χάλκινων αναθηματικών αγαλματίων της θεότητας Νηίθ, η λατρεία της οποίας εισήχθη μάλλον από τη Λιβύη και κυριάρχησε στην πόλη Σαΐς. Τη θεωρούσαν θεά-παρθένα, αλλά και ταυτόχρονα μητέρα του θεού Ρα. Η θεά Nηίθ αντιστοιχούσε προς τη θεά Αθηνά των αρχαίων Ελλήνων, απεικονιζόταν κι εκείνη οπλισμένη και έφερε το στέμμα τής Κάτω Αιγύπτου στο κεφάλι. Αργότερα ταυτίστηκε με την Αθώρ και την Ίσιδα.
https://www.avgi.gr/tehnes/234766_niith ... to-moyseio
.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Αρίστος την 08 Απρ 2023, 16:22, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Όχι Αρίστο μου, πρώτη επιλογή είναι το λήμα του LSJ στα ελληνικά! Αλλά και η αγγλική μετάφραση δεν λέει κάτι διαφορετικό, όσο και αν χρωματίζεις την εξήγηση που συμφωνεί με την άποψή σου και αγνοείς τις άλλες εξηγήσεις...Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 15:18 Πρωτη επιλογη εδω.
English (LSJ)
ἡ, (γίγνομαι) A Trito-born, a name of Athena, Il.4.515, 8.39, Od.3.378, Hes.Th.895,924, IG14.1389ii 1. (Variously expld. in antiquity, from the lake Τριτωνίς in Libya, from which an old legend represents the goddess to have been born, E.Ion872 (anap.), cf. Hdt.4.180; or from Triton, a torrent in Boeotia, Paus.9.33.7, cf. Apollod.1.3.6; or from a spring in Arcadia, Paus.8.26.6; or from τριτώ, Aeol. word for κεφαλή (Sch.Ar.Nu.985, Tz.ad Lyc.519; Athamanian acc. to Nic. (Fr.145) ap.Hsch.), i.e. head-born; or, born on the third day of the month, Ister 26 (the 23rd, τρίτῃ φθίνοντος, Sch.BT Il.8.39); or, the third child after Apollo and Artemis, Suid. s.v. τριτογενής; or, as representing Nature, born thrice in the year, D.S.1.12; or because she was author of the three main bonds of social life, Democr.1b,2.) II the Pythagoreans gave the name Ἀθηνᾶ τ. to the equilateral triangle, Plu.2.381e; cf. τρεῖς, τριάς.
Αυτή η εσκεμμένη επιλογή που κάνεις, λέγεται cherry picking Αρίστο.
Ή θα παραθέτεις ΟΛΕΣ τις ερμηνείες ως ισάξιες ή θα τις ιεραρχείς ανάλογα με το πλήθος των αναφορών.
Και δυο αρχαίοι συγγραφείς, ΔΕΝ είναι η πλειοψηφία ανάμεσα στους υπολοίπους αρχαίους συγγραφείς που δίνουν διαφορετική εξήγηση.
Το οποίο, άρθρο σου, δεν καμία ιστορική αξία. Βασίζεται στο cherry picking σου...και δεν κάνει καμία αναφορά στις άλλες, και πολυαριθμότερες, πηγές, που δίνουν άλλη εξήγηση.
Αρίστο, επιχειρείς μία απαξίωση των πολλών πηγών που δίνουν άλλη εξήγηση και έχεις μία εμμονή με την ερμηνεία μιας ισχνής μειοψηφίας.
Και για να υποστηρίξεις αυτήν την μειοψηφική ερμηνεία, φέρνεις μια σύγχρονη πηγή. Έναν συγγραφέα ιστορικής νουβέλας τον οποίο και αναγορεύεις ως αξιόπιστη πηγή και επιχείρημα για την άποψή σου. Και αγνοείς, και πάλι, όλες τις σύγχρονες πηγές που έχουν κάνει ρεζίλι τον Γκρέιβς. 'Αλλο ένα cherry picking.
Οπότε, η άποψή σου καλά κάνει και δημοσιεύεται στο Strange.
ΥΓ.
Ναι ξέρω...θα φέρεις ένα σωρό αντεπιχειρήματα, πως οι δύο αρχαίοι συγγρφείς που φέρνεις εσύ είναι καλύτεροι από τους άλλους δέκα που έχουν διαφορετική εξήγηση. Πως ο Γκρέιβς τάραξε τα νερά του κατεστημένου και γι' αυτό δεν τον χωνεύουν.
Ναι, ξέρω...
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Σε τι ακριβως διαφωνεις με οσα γραφω στο Strange;;;
Οι Αιγύπτιοι πίστευαν πως η Νηίθ είχε προέλευση από τη Λιβύη και αρκετοί Έλληνες πίστευαν πως η Αθηνά προερχόταν από τη Λιβύη. Σύμφωνα με τον Απολλώνιο το Ρόδιο, η Αθηνά γεννήθηκε στη λίμνη Τριτωνίδα της Λιβύης από κάποια νύμφη που έσμιξε με τον Ποσειδώνα. Αυτή η εκδοχή μας διευκολύνει να καταλάβουμε γιατί ο Όμηρος και ο Ησίοδος αποκαλούσαν την Αθηνά, Τριτογένεια (γεννημένη από την Τριτωνίδα). Ο Ευρυπίδης στην τραγωδία του Ίων αναφέρει πως η Αθηνά αφού γεννήθηκε από το κεφάλι του Διός στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη λίμνη Τριτωνίδα όπου την ανέθρεψαν οι νύμφες της λίμνης. Ο Ηρόδοτος υποστηρίζει πως η Αθηνά λατρευόταν στη Λιβύη και μάλιστα πως η Αιγίδα και τα ρούχα της ήταν τα κλασσικά ρούχα που φορούσαν οι Λίβυες γυναίκες.
,
Οι Αιγύπτιοι πίστευαν πως η Νηίθ είχε προέλευση από τη Λιβύη και αρκετοί Έλληνες πίστευαν πως η Αθηνά προερχόταν από τη Λιβύη. Σύμφωνα με τον Απολλώνιο το Ρόδιο, η Αθηνά γεννήθηκε στη λίμνη Τριτωνίδα της Λιβύης από κάποια νύμφη που έσμιξε με τον Ποσειδώνα. Αυτή η εκδοχή μας διευκολύνει να καταλάβουμε γιατί ο Όμηρος και ο Ησίοδος αποκαλούσαν την Αθηνά, Τριτογένεια (γεννημένη από την Τριτωνίδα). Ο Ευρυπίδης στην τραγωδία του Ίων αναφέρει πως η Αθηνά αφού γεννήθηκε από το κεφάλι του Διός στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη λίμνη Τριτωνίδα όπου την ανέθρεψαν οι νύμφες της λίμνης. Ο Ηρόδοτος υποστηρίζει πως η Αθηνά λατρευόταν στη Λιβύη και μάλιστα πως η Αιγίδα και τα ρούχα της ήταν τα κλασσικά ρούχα που φορούσαν οι Λίβυες γυναίκες.
,
-
Νετο Γκουερινο
- Δημοσιεύσεις: 6157
- Εγγραφή: 29 Μαρ 2023, 11:19
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Εγώ πάλι δεν μπορώ να καταλάβω τι σχέση έχει η Αθηνά με τους Δαναούς
Έτσι κι αλλιώς η Αθηνά λατρευόταν κυρίως στην ομώνυμη πόλη όπου κατοικούσαν Ίωνες και όχι Δαναοί
Έτσι κι αλλιώς η Αθηνά λατρευόταν κυρίως στην ομώνυμη πόλη όπου κατοικούσαν Ίωνες και όχι Δαναοί
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Αρίστο, θα σου απαντήσω και για το άρθρο σου στο Strange...
Αλλά θεωρώ πως πρεπει πρώτα να ξεκαθαρίσουν κάποιες θέσεις για να έχουμε κοινή βάση. Αυτό:
Είπε ο Γκρέηβς πως η Αθηνά έφτασε από την Λιβύη το 3.3500 π.Χ και θα το αποδεχθούμε ενάντια σε όλο το ξεφτιλίκι που υπέστη ο Γκρέιβς;
Αλλά θεωρώ πως πρεπει πρώτα να ξεκαθαρίσουν κάποιες θέσεις για να έχουμε κοινή βάση. Αυτό:
Θα συνεχίσεις να το φέρνεις σαν επιχείρημα;Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 07:04Το 3.500 δεν το λεω τυχαια, τοτε λεει ο Ρομπερτ Γκρεηβς οτι εφτασε η Αθηνά στην Ελλαδα.
Είπε ο Γκρέηβς πως η Αθηνά έφτασε από την Λιβύη το 3.3500 π.Χ και θα το αποδεχθούμε ενάντια σε όλο το ξεφτιλίκι που υπέστη ο Γκρέιβς;
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Νετο Γκουερινο έγραψε: 08 Απρ 2023, 16:31 Εγώ πάλι δεν μπορώ να καταλάβω τι σχέση έχει η Αθηνά με τους Δαναούς
Έτσι κι αλλιώς η Αθηνά λατρευόταν κυρίως στην ομώνυμη πόλη όπου κατοικούσαν Ίωνες και όχι Δαναοί
Γιατι οι Δαναοι συμφωνα με την παραδοση οταν πρωτοπηγαν στην Ελλαδα εκτισαν πρωτα ναο της Λυνδιας Αθηνας στη Ροδο και μετα ναο της Πολιαδος Αθηνας στην Ακροπολη του Αργους που οι ιδιοι κατασκευασαν.
Το πιθανοτερο ειναι οτι η λατρεια της Αθηνας μεταφερθηκε στην Αθηνα οταν η πολη ηταν υπο μυκηναικη κατοχη.
.
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Λοξίας έγραψε: 08 Απρ 2023, 16:33 Αρίστο, θα σου απαντήσω και για το άρθρο σου στο Strange...
Αλλά θεωρώ πως πρεπει πρώτα να ξεκαθαρίσουν κάποιες θέσεις για να έχουμε κοινή βάση. Αυτό:Θα συνεχίσεις να το φέρνεις σαν επιχείρημα;Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 07:04Το 3.500 δεν το λεω τυχαια, τοτε λεει ο Ρομπερτ Γκρεηβς οτι εφτασε η Αθηνά στην Ελλαδα.
Είπε ο Γκρέηβς πως η Αθηνά έφτασε από την Λιβύη το 3.3500 π.Χ και θα το αποδεχθούμε ενάντια σε όλο το ξεφτιλίκι που υπέστη ο Γκρέιβς;
Aλλοι τον θεωρουν μεγαλοφυη και αλλοι τον θαβουν.
Η ουσια ειναι οτι η αποψη του για τον ερχομο της Αθηνας γυρω στο 4.000-3.500 π.Χ. στην Ελλαδα εχει τεραστια επιχειρηματα.
Δες γιατι:
α) Tannit or Neith is originally a Berber Libyan Goddess venerated by the Berbers of North Africa from immemorial times. Poets and scholars of all ages knew Her as the Goddess Neith. There is no doubt that the Nit of the Ancient Egyptians, Tanit of the Phoenicians, and Athena of the Greeks were none other than the Libyan Goddess Tannit.
https://tannit-neith.firebaseapp.com/
β) Ο Πλατωνας (και οχι μονο) λεει πως η αιγυπτιακη θεα Νηιθ και η Αθηνα ειναι ιδια.
Eτσι κι αλλιως και οι δυο θεες φορουν την Αιγιδα που ηταν φορεμα των γυναικων της Λιβυης.
Εδω η Νηιθ με την Αιγιδα.
γ) Η Νηιθ τωρα ξεκινησε να λατρευεται στην Αιγυπτο απο την προδυναστικη περιοδο, δηλαδη χρονικα πολυ κοντα στο σημειο που λεει ο Γκρειβς πως εφτασε η λατρεια της απο την Ελλαδα.
Σαν να λεμε καποιοι μεταναστες απο τη Λιβυη εφεραν τη θεα Νηιθ-Αθηνα σε Αιγυπτο και Ελλαδα την 4η χιλιετια π.Χ.
Κι αυτο ερχεται και δενει ακριβως με τις ελληνικες παραδοσεις που λενε πως οι Δαναοι οταν ηρθαν στην Ελλαδα εκτισαν δυο ναους της Αθηνας σε Ροδο και Αργος. Και πως η ιδια η Αθηνα εμαθε στο Δαναο πως να φτιαχνει τα καραβια του με τα 50 κουπια.
.
-
Νετο Γκουερινο
- Δημοσιεύσεις: 6157
- Εγγραφή: 29 Μαρ 2023, 11:19
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Δεν έχει βρεθεί ούτε ένας ναός στην Ελλάδα όχι του 3500 π.χ ούτε του 2000Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 16:36Νετο Γκουερινο έγραψε: 08 Απρ 2023, 16:31 Εγώ πάλι δεν μπορώ να καταλάβω τι σχέση έχει η Αθηνά με τους Δαναούς
Έτσι κι αλλιώς η Αθηνά λατρευόταν κυρίως στην ομώνυμη πόλη όπου κατοικούσαν Ίωνες και όχι Δαναοί
Γιατι οι Δαναοι συμφωνα με την παραδοση οταν πρωτοπηγαν στην Ελλαδα εκτισαν πρωτα ναο της Λυνδιας Αθηνας στη Ροδο και μετα ναο της Πολιαδος Αθηνας στην Ακροπολη του Αργους που οι ιδιοι κατασκευασαν.
Το πιθανοτερο ειναι οτι η λατρεια της Αθηνας μεταφερθηκε στην Αθηνα οταν η πολη ηταν υπο μυκηναικη κατοχη.
.
Όταν διαβάζεις μύθους θα σκέφτεσαι λογικά και θα ψάχνεις να βρεις σύνδεση με αρχαιολογικά στοιχεία,όχι ότι ναναι αρκεί να μας βολεύει
Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...
Νετο Γκουερινο έγραψε: 08 Απρ 2023, 16:40Δεν έχει βρεθεί ούτε ένας ναός στην Ελλάδα όχι του 3500 π.χ ούτε του 2000Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 16:36Νετο Γκουερινο έγραψε: 08 Απρ 2023, 16:31 Εγώ πάλι δεν μπορώ να καταλάβω τι σχέση έχει η Αθηνά με τους Δαναούς
Έτσι κι αλλιώς η Αθηνά λατρευόταν κυρίως στην ομώνυμη πόλη όπου κατοικούσαν Ίωνες και όχι Δαναοί
Γιατι οι Δαναοι συμφωνα με την παραδοση οταν πρωτοπηγαν στην Ελλαδα εκτισαν πρωτα ναο της Λυνδιας Αθηνας στη Ροδο και μετα ναο της Πολιαδος Αθηνας στην Ακροπολη του Αργους που οι ιδιοι κατασκευασαν.
Το πιθανοτερο ειναι οτι η λατρεια της Αθηνας μεταφερθηκε στην Αθηνα οταν η πολη ηταν υπο μυκηναικη κατοχη.
.
Όταν διαβάζεις μύθους θα σκέφτεσαι λογικά και θα ψάχνεις να βρεις σύνδεση με αρχαιολογικά στοιχεία,όχι ότι ναναι αρκεί να μας βολεύει
Φυσικα και εχουν βρεθει ναοι της τριτης χιλιετιας, πιχι οι Πυραμιδες της Αργολιδας, η αρχαιοτερη χρονολογειται το 3.200 π.Χ.
Επιπλεον καποιες απο τις ακροπολεις της Αργολιδας ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΤΗΚΑΝ απο τους Μυκηναιους σε μεγαλες καστροπολεις αλλα οι αρχικες Ακροπολεις ηταν πολυ αρχαιοτερες απο τη μυκηναικη περιοδο.
.