και οι δευτερες; παιζει να ειναι πρωτο 10ημερο Ιουλιου;
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Τραγωδία στα Τέμπη
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Προσοχή: Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομαστικά η φωτογραφικά ποινικών καταδικών οποιουδήποτε βαθμού & αιτιολογίας καθώς εμπίπτουν στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ατόμου. Τυχόν δημοσιοποίηση τέτοιων δεδομένων ενδέχεται να επιφέρει ποινικές κυρώσεις στο συντάκτη. Επιτρέπεται μόνο αν έχει δοθεί εισαγγελική εντολή και μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτή ισχύει. Οφείλετε σε κάθε περίπτωση να ζητήσετε με αναφορά τη διαγραφή της ανάρτησης πριν παρέλθει το χρονικό διάστημα της νόμιμης δημοσιοποίησης. Η διαχείριση αποποιείται κάθε ευθύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες αν παραβιάσετε τα παραπάνω.
Προσοχή: Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομαστικά η φωτογραφικά ποινικών καταδικών οποιουδήποτε βαθμού & αιτιολογίας καθώς εμπίπτουν στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ατόμου. Τυχόν δημοσιοποίηση τέτοιων δεδομένων ενδέχεται να επιφέρει ποινικές κυρώσεις στο συντάκτη. Επιτρέπεται μόνο αν έχει δοθεί εισαγγελική εντολή και μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτή ισχύει. Οφείλετε σε κάθε περίπτωση να ζητήσετε με αναφορά τη διαγραφή της ανάρτησης πριν παρέλθει το χρονικό διάστημα της νόμιμης δημοσιοποίησης. Η διαχείριση αποποιείται κάθε ευθύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες αν παραβιάσετε τα παραπάνω.
-
talaipwros
- Δημοσιεύσεις: 27573
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 18:54
Re: Τραγωδία στα Τέμπη
- Υδράργυρος
- Δημοσιεύσεις: 26265
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 17:47
Re: Τραγωδία στα Τέμπη
Μενουμε ευρωπη
-
independent44
- Δημοσιεύσεις: 1890
- Εγγραφή: 09 Φεβ 2021, 23:36
- Phorum.gr user: independent_44
Re: Τραγωδία στα Τέμπη
- Bill Hicks
- Δημοσιεύσεις: 6423
- Εγγραφή: 14 Μάιος 2018, 22:48
Re: Τραγωδία στα Τέμπη
ναι, μόνο ξέχασε να πει ότι τους κατήργησαν αυτοί!Jimmy81 έγραψε: 06 Μαρ 2023, 14:50Τουλάχιστον για τα έτη 2015-2016 (κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) σύμφωνα με το άρθρο, υπήρχε επαρκής αριθμός σταθμαρχών στη Λάρισα. Άρα ο Παππάς πρέπει να λέει κάποιες αλήθειες εδώ.Spoiler
Αυτό ακριβώς. Πρόκειται για διαφορετικά θέματα και το καταλαβαίνει εύκολα οποιοσδήποτε δεν έχει παρωπίδες. Ο καθένας ας φέρνει ό,τι στοιχεία βρίσκει και βλέπουμε τι ισχύει και τι όχι. Μπορεί να λέει μούφες, μπορεί και όχι. Μπορεί να λέει εν μέρει αλήθειες που όμως έχουν αξία για την έρευνα του θέματος. Εγώ ας πούμε βρήκα το παρακάτω άρθρο από το Βήμα, με μια γρήγορη αναζήτηση.Bic έγραψε: 06 Μαρ 2023, 14:22Καταλαβαίνω τι λες, κι εσύ κι ο ταλ. Απλά είπα, ότι το γεγονός πως καταδικάστηκε για κάτι δεν τον κάνει αναγκαστικά αναξιόπιστο σε ό,τι πει, οπουδήποτε για οτιδήποτε. Αυτό που είπε δε για τους διπλούς σταθμάρχες επί των ημερών του(ς), ελέγχεται αρκετά εύκολα πιστεύω αν ισχύει ή όχι. Κι αν λέει φίδια, τότε ναι, μαζί σου.sharp έγραψε: 06 Μαρ 2023, 14:03
Δεν έχει πλέον αξιοπιστία, αυτό αποδεδειγμένα με επίσημη απόφαση Ελληνικού δικαστηρίου. Αν δεν τα μετράμε κι αυτά, τότε διαλύουμε τα πάντα και θα διορίζονται βοσκοί και αχθοφόροι για σταθμάρχες.
https://kosmoslarissa.gr/blog/%CF%84%CE ... E%B1%CF%82
Στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας μέχρι και πριν από μερικά έτη εργάζονταν την κάθε στιγμή έξι σταθμάρχες και όχι ένας 60χρονος υπάλληλος μόνος του, με τον κίνδυνο να διαπράξει το μοιραίο λάθος που οδήγησε στον όλεθρο των Τεμπών. Από αυτούς τους έξι οι δύο ήλεγχαν το σύστημα σηματοδότησης, οι άλλοι δύο ήταν υπεύθυνοι για το επονομαζόμενο σύστημα τηλεδιοίκησης με τους αισθητήρες κίνησης των συρμών, ενώ υπήρχε και ένας βοηθός του κεντρικού σταθμάρχη. Στο σύνολό τους είναι προφανές ότι θα αντιλαμβάνονταν αμέσως τη λάθος πορεία του συρμού και δεν θα επέτρεπαν ποτέ το λάθος που οδήγησε στον θάνατο 57 άτομα.
Υποστελέχωση
Χαρακτηριστική, έτσι, ήταν η περίπτωση της υποστελέχωσης του σιδηροδρομικού σταθμού της Λάρισας, όπου μέχρι το 2015-2016 εργάζονταν έξι υπάλληλοι ανά βάρδια. Οι υπάλληλοι αυτοί είχαν στην ευθύνη τους τα ηλεκτρονικά συστήματα επιτήρησης των γραμμών, τα οποία αργότερα «ξηλώθηκαν» ή αδρανοποιήθηκαν, με μεγάλη καθυστέρηση στην επανατοποθέτησή τους. Ολα τα παραπάνω εξελίσσονταν παράλληλα με τη διαδικασία μείωσης του προσωπικού και τις ανακατατάξεις που τελικώς οδήγησαν στη θέση του σταθμάρχη τον 59χρονο πρώην αχθοφόρο, ο οποίος είχε νωρίτερα μεταταχθεί για 12 χρόνια στο υπουργείο Παιδείας.
kosmoslarissa.gr έγραψε:Από αυτούς τους έξι οι δύο ήλεγχαν το σύστημα σηματοδότησης, οι άλλοι δύο ήταν υπεύθυνοι για το επονομαζόμενο σύστημα τηλεδιοίκησης με τους αισθητήρες κίνησης των συρμών, δύο ανά πάσα στιγμή έξυναν τ'αρχίδια τους (;), ενώ υπήρχε και ένας βοηθός του κεντρικού σταθμάρχη.
I have taken drugs before and I had a real good time... didn’t murder anybody, didn’t rob anybody, didn’t rape anybody... didn’t lose ONE fuckin’ job, laughed my ass off... and went about my day!
Re: Τραγωδία στα Τέμπη
Η απολογία του σταθμάρχη: Δεν θυμάμαι τι έγινε - Εικάζω ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία
Διαβάστε το κείμενο της απολογίας του σταθμάρχη - Οσα είπε 7,5 ώρες στην ανακρίτρια - Πώς προσπάθησε να ρίξει τις ευθύνες σε μηχανοδηγούς και συναδέλφους
Όλη την απολογία του μοιραίου σταθμάρχη Λάρισας, που οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών παρουσιάζει το protothema.gr. O 59χρονος υπάλληλος, στις επτάμιση ώρες που βρισκόταν ενώπιον της ανακρίτριας, χωρίς απολογητικό υπόμνημα απάντησε στις ερωτήσεις και μίλησε για όλα. Για τη θέση του στο σταθμαρχείο, για το πώς έγινε σταθμάρχης στα 59 του χρόνια και φυσικά τι συνέβη το βράδυ της περασμένης Τρίτης.
Ο Βασίλης Σαμαράς προσπάθησε να ρίξει τις ευθύνες στους μηχανοδηγούς, στους άλλους σταθμάρχες, στην απειρία τους και στο φόρτο εργασίας, τονίζοντας ωστόσο και τα δικά του λάθη. «Με πήρε τηλέφωνο η αστυνομία και με ρώτησε αν έχουμε κάποιο ατύχημα ή εκτροχιάση. Όταν έκλεισα το τηλέφωνο με την αστυνομία με πήρε τηλέφωνο η πυροσβεστική και με ενημέρωσε ότι έγινε σύγκρουση τρένων στον Ευαγγελισμό. Δεν μπορώ να συνειδητοποιήσω πώς έχει γίνει το συμβάν. Δεν θυμάμαι τι έγινε. Εγώ είχα δει στον πίνακα ότι όταν γύρισα τα κλειδιά, αφού μπήκε το 2597, οι λυχνίες ήταν λευκές σταθερά. Αυτό που μπορώ να εικάσω είναι ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και στη συνέχεια ξεκούμπωσε και γύρισα στην παρακαμπτήριο δίχως όμως να αλλάξουν οι λυχνίες στον πίνακα», είπε στην απολογία του.
Όλη η απολογία του σταθμάρχη
Τι απολογείσαι;
«Στις 7/2/1989, πρσλήφθηκα στον ΟΣΕ αρχικά σαν εργάτης στο τρενάκι του Πηλίου και μετά το έτος 1990 ήρθα στον ΟΣΕ Λάρισας στο τμήμα αποσκευών και εμπορευμάτων μέχρι και 30/4/2011 που καταργήθηκε το συγκεκριμένο τμήμα. Ξεκίνησα ως φορτωτής, εν συνεχεία ζυγιστής και επί 6-7 χρόνια ήμουν επιστάτης. Το έτος 2011 την 1 Μαΐου μετακινηθήκα με μετάταξη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Λάρισας. Στις 6/7/2022 με κινητικότητα του 1ου κύκλου του έτους 2022, επέστρεψα στον ΟΣΕ προκειμένου να εργαστώ ως σταθμάρχης με βάση τις θέσεις της κινητικότητας που υπήρχαν στην Λάρισα».
Στην ερώτηση της ανακρίτριας ποια είναι τα κριτήρια που πρέπει να πληροί κάποιος για να υποβάλει αίτηση στα πλαίσια της κινητικότητας για να τοποθετηθεί ως σταθμάρχης, ο 59χρόνος απάντησε το εξής: «Να έχει απολυτήριο λυκείου και δεν θυμάμαι αν υφίσταται και κάποιο ηλικιακό κριτήριο».
Ερώτηση: Απαιτείται προηγούμενη προϋπηρεσία σε άλλο πόστο του ΟΣΕ;
Απάντηση: «Όχι δεν απαιτείται».
Ερώτηση: Τι αφορούσαν οι θέσεις κινητικότητας για τον ΟΣΕ;
Απάντηση: Οι θέσεις κινητικότητας, αφορούσαν μόνο μόνιμους υπαλλήλους. Με βάση τις θέσεις κινητικότητας στην Λάρισα υπήρχαν τέσσερις θέσεις σταθμάρχη και τέσσερις η πέντε θέσεις κλειδούχος. Συνολικά οι θέσεις κινητικότητας στην Ελλάδα ήταν 112 εκ των οποίων καλύφθηκαν οι έξι δηλαδή δύο σταθμάρχες, εγώ στη Λάρισα και ένα σταθμάρχης στο Λιανοκλάδι και τέσσερις διοικητικοί. Για να καταστεί δυνατή η κινητικότητα ενός υπαλλήλου πρέπει να έχει την έγκριση της διεύθυνσης στην οποία ήδη υπηρετεί και να υπάρχουν και θέσεις στην υπηρεσία στην οποία επιθυμεί να μετακινηθεί. Η σχέση εργασίας που με συνέδεε με τον ΟΣΕ ήταν σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου με νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου. Ο φορέας υποδοχής της αιτήσεως μου, δηλαδή ο ΟΣΕ, ενέκρινε την αίτηση μου και πέρασα από προφορική συνέντευξη και μετά βγήκε η απόφαση με την οποία έγινε δεκτή η αίτηση μου και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ. Η συνέντευξη μου έλαβε χώρα με τηλεδιάσκεψη ενώπιον τριμελούς επιτροπής που είχε ορίσει η διοίκηση του ΟΣΕ, περίπου τον Μάιο του 2022 και λογικά έχει καταγραφεί ώστε να γίνει απομαγνητοφώνηση αυτής. Δεν θυμάμαι το ονόματα των μελών της επιτροπής σίγουρα όμως θα βρίσκονται στα αρχεία της διοίκησης και λογικά είναι αναρτημένα και στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ, διότι προκειμένου οι επιτροπές αυτές να είναι έγκυρες, γίνεται δημόσια ανάρτηση των ονομάτων των μελών της επιτροπής. Στις 6/7/ 2022, έκανα αναφορά ανάληψης υπηρεσίας στην Γ’ Επιθεώρηση του ΟΣΕ Λάρισας της Διευθύνσεις κυκλοφορίας στην οποία προϊστάμενος είναι ο Δημήτριος Νικολάου. Εργάζομαι ήδη 35 χρόνια και απομένουν άλλα πέντε για την συνταξιοδότηση μου. Μέχρι να ξεκινήσει η θεωρητική μου με εκπαίδευση, την 1/2022, πήγαινα υποχρεωτικά σε διάφορους σταθμούς για να βλέπω. Στους σταθμούς αυτούς με έστελνε ο προϊστάμενος μου Δημήτριος Νικολάου. Στις 1/8/2022, Ξεκίνησε η θεωρητική μου εκπαίδευση, η οποία είχε διάρκεια έως και 21/10/2022. Στην θεωρητική αυτή η εκπαίδευση ήμασταν 38 άτομα στη Θεσσαλονίκη κι άλλα 40 άτομα στην Αθήνα. Τέλος Ιουλίου, ο ΟΣΕ προσέλαβε για να καλύψει υπηρεσιακές ανάγκες στην Λάρισα άλλους 13 σταθμάρχες, οι οποίοι θα αμείβονταν με μπλοκάκι. Από 22/10/2022 μέχρι και 21/1/2023 κάναμε πρακτική εκπαίδευση σε διάφορους σταθμούς, με βάση το πρόγραμμα που εξέδιδε η Επιθεώρηση. Στα πλαίσια της πρακτικής μου εκπαίδευσης, έκανα προϋπηρεσία στη Λάρισα, στον Παλαιοφάρσαλο, στην Καλαμπάκα και στο Λιτόχωρο. Μετά το τέλος της τρίμηνης πρακτικής εκπαίδευσης, στις 23/1/ 2023, Εξεταστικά με γραπτά και στις 24/1/2023 προφορικά στην Θεσσαλονίκη, ενώπιον της επιτροπής που έχει ορίσει η διοίκηση του ΟΣΕ.
tempi-trena-45
Ερώτηση: Ποιο ήταν το περιεχόμενο τις εξετάσης σας;
Απάντηση: Η εξέταση αφορούσε στην κυκλοφορία των συρμών, την ηλεκτροκίνηση, τα συστήματα GMSR και ETCS, τα οποία είναι ηλεκτρονικά συστήματα. Το 1ο βρίσκεται εντός του γραφείου του σταθμάρχη και μέσα στις αμαξοστοιχίες, ενώ το δεύτερο είναι στις αμαξοστοιχίες και στην υποδομή (μέσα στις σιδηροδρομικές γραμμές). Το GSMR, υπάρχει σε όλα τα σταθμαρχεία και χρησιμοποιείται για ενδοεπικοινωνία μεταξύ των σταθμών, η οποία καταγράφεται, είναι δε εγκατεστημένο σε κάποιες αμαξοστοιχίες αλλά όχι σε όλες και δεν λειτουργεί. Εξεταστήκαμε και στις υποδομές, δηλαδή σε ό,τι αφορά στις σιδηροδρομικές γραμμές. Στις εξετάσεις που δώσαμε, δεν απέτυχε κάνεις. Στις 24/1/2023 μας κάλεσε ο προϊστάμενος ο κ. Νικολάου και μας έδωσε ένα προσωρινό πρόγραμμα μέχρι τις 31/1/2023. Τα προγράμματα της υπηρεσίας των σταθμαρχών και των κλειδούχων τα βγάζει ο προϊστάμενος της Επιθεώρησης Λάρισας κύριος Νικολάου, μαζί με το γραμματέα. Εγώ από 25/1/2023 μέχρι 31/1/2023, τοποθετήθηκα στο σταθμό της Λάρισας, στη νυχτερινή βάρδια ως βοηθητικός, με ωράριο εργασίας από 22:00- 06:00. Υπήρχε αρχαιότερος σταθμάρχης στην ίδια βάρδια και μάλιστα το ωράριο του έληγε στις 07:00. Υπηρέτησα τρεις μέρες μαζί με την κυρία Γ. Α., (25 26,27 Ιανουαρίου) και με τον Χ. Τ. (28 29,30 Ιανουαρίου), ενώ στις 31 του μηνός είχα ρεπό. Από 1/2/ 2023 έως και 14/2/ 2023, ήμουν στον σταθμό Καλαμπάκας, ο οποίος έχει μια γραμμή κυκλοφορίας, μοναδικός σταθμάρχης, από ώρα 10:30 έως 19:30 γιατί ο συγκεκριμένος σταθμός έχει μόνο μία βάρδια καθώς έχει μόνο έξι δρομολόγια με εξασφάλιση σταθμάρχη, λόγω ελιγμών που πρέπει να γίνουν και δύο δρομολόγια χωρίς. Στις 15 και 16/2/ 2023, είχα ρεπό και στις 17 και 18/2/2023 είχα υπηρεσία στην Καλαμπάκα, ως μοναδικός σταθμάρχης πάλι. Στις 19/2/ 2023 είχα ρεπό. Στις 20/2/2023 πήγα στο σταθμό των Νέων Πόρων και έκανα μάθητεία, δίπλα στη Σταθμάρχη Νέων Πόρων και στις 21 και 22/2/2023 έκανα πρωινή βάρδια 07:00-15:00 στους Νέους Πόρους ως μοναδικός σταθμάρχης. Ο σταθμός των Νέων Πόρων έχει μια βάρδια ημερησίως από 13:30 έως 21:30. Εγώ στις 21 και 22/2/2023 πήγα και εκτέλεσα πρωινή βάρδια μαζί με κλειδούχο, διότι έπρεπε να γίνουν κάποιες εργασίες και θα είχε αποκοπή γραμμής και κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών μεταξύ Νέων Πόρων και Λιτοχώρου θα γινόταν μόνο από τη γραμμή ανόδου σε μόνη γραμμή. Τις ημέρες αυτές στις 13:30 ήρθε η κυρία Ζ. ως απογευματινή βάρδια και ανέλαβε υπηρεσία και από 13:30- 15:00, κάναμε μαζί την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών. Στις 23/2/ 2023 έκανα μαθητεία νυχτερινή βάρδια στο σταθμό της Λάρισας, δίπλα στην κυρία Ε. Τ. Από 24/2/2023 έως και 28/2/2023 είχα υπηρεσία νυχτερινής βάρδιας από ώρα 22:00 – 07:00 στο σταθμό της Λάρισας μόνος μου.
Ερώτηση: Κατά τη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας πόσα δρομολόγια διέρχονται από το σταθμό της Λάρισας;
Απάντηση: Διέρχονται 13 δρομολόγια εκ των οποίων τα 9 διέρχονται μεταξύ των ωρών από 22:09 έως 00:30.
Ερώτηση: Ο αριθμός των απασχολουμένων στην εκάστοτε βάρδια από ποιον ορίζεται;
Απάντηση: Ορίζεται από τον εσωτερικό κανονισμό κυκλοφορίας του ΟΣΕ και σε κάθε σταθμό, ορίζεται από τον προϊστάμενο της επιθεώρησης και συγκεκριμένα από τον κύριο Νικολάου. Μέχρι τις 25 Ιανουαρίου 2023, σε κάθε βάρδια στο σταθμό Λάρισας, υπηρετούσε να σταθμάρχης. Οι βάρδιες είναι 06:00- 15:00 (πρωινή), 14:00-23:00 (απογευματινή) και 22:00-07:00 (βραδινή). Από τις 25 Ιανουαρίου 2023 που προστέθηκαν στην υπηρεσία άλλοι 14 σταθμάρχες, ορίστηκε να υπηρετούν δύο σταθμάρχες στην πρωινή βάρδια, δύο στην απογευματινή και ένας στην βραδινή. Αυτό το όρισε η Γ’ Επιθεώρηση με εντολή από την διοίκηση. Στην απογευματινή βάρδια εκτελούνται περίπου 16 με 18 δρομολόγια.
Ερώτηση: Από τις ώρες 22:00 έως 23:00 που συμπίπτουν η απογευματινή με την βραδινή βάρδια, πόσοι σταθμάρχες υπηρετούν στο σταθμό;
Απάντηση: Κανονικά υπηρετούν τρεις σταθμάρχες. Δύο οι απογευματινοι και ένας ο βραδινός. Συνολικά στην Περιφέρεια στην οποία επεκτείνεται η εξουσία της Γ’ Επιθεώρησης, υπηρετούν περίπου 26 με 27 άτομα σταθμάρχες, συμπεριλαμβανομένων εμού και των 13 συναδέλφων μου.
treno-tempi_334
Ερώτηση: Όταν υπηρετούν ταυτόχρονα τρεις σταθμάρχες, ποιος ρυθμίζει την κυκλοφορία;
Απάντηση: Ο αρχαιότερος σταθμάρχης ρυθμίζει την κυκλοφορία και οι νεότεροι συντάσσουν τα τηλεγραφήματα, τα υποδείγματα και ο νυχτερινός σταθμάρχης ενημερώνεται για την κυκλοφορία. Επικεφαλής είναι πάντοτε ο αρχαιότερος και ανάλογα με τις ανάγκες μοιράζονται τα καθήκοντα.
Ερώτηση: για ποιο λόγο, ενώ οι πιο απαιτητικές ώρες της βραδινής βάρδιας είναι μεταξύ 22:00 και 00:30, η βάρδια εκτείνεται μέχρι της 23:00 και όχι μέχρι τις 00:30; Και ποιος είναι που αποφασίζει για την υπηρεσία ενός ή περισσοτέρων σταθμαρχών εκείνη την ώρα;
Απάντηση: Επτά τρένα διέρχονται από το σταθμό της Λάρισας από ώρα 22:00 έως 23:00. Γι’ αυτό και η απογευματινή βάρδια ορίζεται ως τις 23:00 όπως φαίνεται και από το φύλλο παρουσίας σταθμαρχών.
Ερώτηση: Ποιος το ορίζει αυτό;
Απάντηση: Ο προϊστάμενος του τμήματος επιθεώρησης.
Ερώτηση: Υπάρχει κάποιο πρωτόκολλο ή κανονισμός βάσει του οποίου αποφασίζεται η τοποθέτηση ενός νέου σταθμάρχη σε έναν απαιτητικό σταθμό όπως αυτός της Λάρισας;
Απάντηση: Δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάποιος κανονισμός. Είναι θέμα της διοίκησης, δηλαδή της Γ’ επιθεώρησης, η οποία παίρνει εντολές από την κεντρική διοίκηση της Αθήνας. Η απόφαση της Γ’ επιθεώρησης η οποία παίρνει εντολές από την κεντρική διοίκηση για την υπηρεσία των νέων σταθμαρχών.
Ερώτηση: Γνωρίζετε αν υπάρχει κανονισμός όποιος να οριζει πόσες συνεχόμενες νυχτερινές βάρδιες μπορεί να υπηρετήσει κάποιος σταθμάρχης;
Απάντηση: Έλειπα 11 χρόνια από την υπηρεσία και δε γνωρίζω αν έχει αλλάξει ο κανονισμός και τι ισχύει. Ο κανονισμός που ίσχυε μέχρι και το έτος 2011 όπου υπηρετούσα όπως γνωρίζω, προέβλεπε μέχρι επτά ημέρες συνεχόμενες βραδινή υπηρεσία. Την επόμενη ημέρα την όγδοη προβλεπόταν ρεπό και την μεθεπόμενη μέρα προβλεπόταν η πρωινή ή η απογευματινή βάρδια. Για τις άλλες βάρδιες δεν υπήρχαν αντίστοιχοι περιορισμοί στον προηγούμενο κανονισμό.
Ερώτηση: Τι ώρα προσήλθατε στην υπηρεσία σας στις 28/2/2023;
Απάντηση: Η έναρξη της βάρδιας μου ήταν στις 22:00. Περί τις 21:15 με 21:20 δέχτηκα τηλεφώνημα από τον συνάδελφο μου τον Γ. Τ. οποίος υπηρετούσε στην βραδινή βάρδια, στο σταθμό Παλαιοφαρσάλων από ώρα 22:00 έως 06:00 αυτός βρισκόταν στο σταθμό της Λάρισας αναμένοντας το τρένο για να πάει στο σταθμό Παλαιοφάρσαλο και με ενημέρωσε ότι ο απογευματινός σταθμάρχης ο κύριος Π. Κ. Ήταν να με ενημερώσει για την εκτέλεση της κυκλοφορίας, λόγω ενός συμβάντος στο σταθμό Παλαιοφαρσάλων. Ο Π. με ενημέρωσε ότι θα Παλαιοφάρσαλα είχαν πέσει ηλεκτροφόρα καλώδια στην αμαξοστοιχία 56, η οποία εκτελούσε δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα να αποκοπεί η γραμμή ανόδου από Παλαιοφάρσαλο έως Λάρισα. Για τον λόγο αυτό λοιπόν, η κυκλοφορία μέχρι τον σταθμό της Λάρισας, θα έπρεπε να γίνει σε μονή γραμμή και συγκεκριμένα στην γραμμή καθόδου Παλαιοφαρσάλων – Λάρισας με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία να μπει στον σταθμό Λάρισας ανάποδα. Εάν η αμαξοστοιχία ερχόταν κανονικά θα έπρεπε να κινηθεί στην δεύτερη γραμμή, η οποία είναι γραμμή ανόδου, λόγω όμως της ανωτέρω βλάβης για να κινηθεί από Παλαιοφάρσαλο προς Λάρισα θα έπρεπε να κινηθεί στην πρώτη γραμμή που είναι η γραμμή καθόδου και μέσω παρακαμπτήριας στη Λάρισα, να μπει στη γραμμή ανόδου. Έτσι θα έπρεπε να κινηθούν όλες οι αμαξοστοιχιες από Παλαιοφάρσαλο προς Λάρισα μέχρι να αποκατασταθούν οι βλάβες. Όταν πήγα στις 21:20 στο σταθμό στη γραμμή ανόδου ήταν η αμαξοστοιχία 56 σαν κενό υλικού, δηλαδή ήταν με μηχανή ντίζελ και είχε πάρει νέα αρίθμηση 93506. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία έφυγε στις 21:50 κανονικά για Θεσσαλονίκη από τη γραμμή ανόδου με εντολή του σταθμάρχη Κ. Π. Μετά από λίγη ώρα περί τις 22:10 ήρθε κανονικά στη γραμμή καθόδου (1η γραμμή) η αμαξοστοιχία 63 με κατεύθυνση από την Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα.
treno-nekroi
Ερώτηση: Ποιος σταθμάρχης υποδέχτηκε την συγκεκριμένη αμαξοστοιχία.
Απάντηση: Εγώ μαζί με τον κύριο Π. , συγκεκριμένα εγώ ήμουν στο ράδιοτηλέφωνο και στα τηλεγραφήματα και ο κύριος Π. την κυκλοφορία και στην αναχώρηση. Ο κύριος Χ. παρακολουθούσε δίχως να έχει κάποιο συγκεκριμένο καθήκον. Με διάφορα 1-2 λεπτών περίπου αφίχθη στο σταθμό Λάρισας και αμαξοστοιχία με αριθμό 2575 από Βόλο και μπήκε στην 6η γραμμή αντί να μπει στην 3η γραμμή γιατί η 3η γραμμή ήταν κατειλημμένη από την αμαξοστοιχία προαστιακού 2594, η οποία πραγματοποιούσε δρομολόγιο Λάρισα - Θεσσαλονίκη με ώρα αναχώρησης από τη Λάρισα στις 18:35 και είχε ακινητοποιηθεί λόγω βλάβης στο ύψος του εργοστασίου Ζαχάρεως. Η απογευματινή βάρδια έστειλε μηχανή για να την φέρει πίσω στο σταθμό. Η μηχανή έφυγε στις 20:40 και γύρισε στις 21:25. Η αμαξοστοιχία 2575 που ήρθε από Βόλο, μπήκε στην 5η γραμμή μέσω των κλειδιών 116 και 115. Για να πάει η 2575 στην 6η γραμμή γύρισα τα κλειδιά 116 και 115 σε παρακαμπτήριο και όταν η αμαξοστοιχία μπήκε στην 6η γραμμή επανέφερα τα κλειδιά σε ευθεία γραμμή. Αυτό συνέβη περι ώρα 22:05 με 22:10. Όπως προείπα εντός του σταθμού ήταν και η αμαξοστοιχία 63. Την στιγμή εκείνη ρυθμίσαμε την κυκλοφορία και οι τρεις σταθμάρχες. Περί τις 22:10 με 22:15 ο Χ. Π. αναχώρησε. Λίγο μετά περι ώρα 22:20 με 22:25 αναχώρησε και ο Κ. Π.
Ερώτηση: Την στιγμή της αναχώρησής του κυρίου Π. υπήρχαν τρένα εντός του σταθμού;
Απάντηση: Ναι υπήρχαν, ο προαστιακός 2594, ο οποίος θα έφευγε μετά το πέρας της αναχωρήσεώς των επιβατικών τρένων, όταν θα μας έδινε την εντολή ο ρυθμιστής κυκλοφορίας. Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας βρίσκεται στην Αθήνα και ενημερώνεται από το σταθερό υπηρεσιακό τηλέφωνο που βρίσκεται στο σταθμαρχείο ή από το GSMR προφορικά από τον εκάστοτε σταθμάρχη για τις αναχωρήσεις και τις αφίξεις όλων των τρένων για να γνωρίζει την θέση της κάθε αμαξοστοιχίας. Εκείνη την ημέρα βάρδια ρυθμιστή κυκλοφορίας, όταν εγώ πήγα στο σταθμό, εκτελούσε ο Π. Κ. Εκτός της όπως 2594 και περι ώρα 22:20 και 22:25 βρισκόταν στο σταθμό της Λάρισας και η αμαξοστοιχία 2575 από Βόλο στην 6η γραμμή. Από τις 22:25 περίπου μένω μοναδικός σταθμάρχης στο σταθμό της Λάρισας, περιμένοντας την άφιξη της αμαξοστοιχίας 2597 προαστιακός από Θεσσαλονίκη για Λάρισα, η οποία θα ερχόταν στις 22:35 περίπου στο σταθμό όπως και ήρθε. Η 2597 κινήθηκε κανονικά προς το σταθμό της Λάρισας στη γραμμή καθόδου και για να εισέλθει και να μπει στη γραμμή προαστιακού όπως έπρεπε γύρισα τα κλειδιά 118 Β και 118 Α στη διαγώνιο 117 Β και 117 Α στη διαγώνιο και το κλειδί 111.Για να μπει ο προαστιακός στη θέση του.
Ερώτηση: Με ποιον τρόπο γυρίσατε τα κλειδιά σε διαγώνια θέση;
Απάντηση: Κάνοντας χρήση των κλειδιών που βρίσκονται στην επάνω πλευρά του ηλεκτρονικού πίνακα κίνησης που βρίσκεται στο γραφείο του σταθμάρχη.
Ερώτηση: Όταν τα κλειδιά βρίσκονται σε ευθεία γραμμή είναι αναμμένη κάποια λυχνία πάνω στον πίνακα κίνησης;
Απάντηση: Ναι, είναι η λυχνία που βρίσκεται εκεί που είναι το κλειδί. Όταν το φως της λυχνίας είναι λευκό και δεν πάλλεται αυτό σημαίνει ότι είναι κλειδωμένο το κλειδί, δηλαδή είναι ασφαλισμένο, είτε σε ευθεία είτε σε διαγώνιο και μπορεί να περάσει το τρένο κανονικά. Όταν το φως της λυχνίας είναι λευκό και αναβοσβήνει, σημαίνει ότι το κλειδί δεν έχει ασφαλίσει και πρέπει ο σταθμάρχης να στείλει τον κλειδούχο για να το ασφάλισει χειροκίνητα. Αν η λυχνια ανάψει κόκκινο σημαίνει βλάβη. Οι γνώσεις που έχω όσον αφορά στον ηλεκτρικό πίνακα ελέγχου, είναι στο να γυρίζω χειροκίνητα το κλειδί και να προβαίνω σε χάραξη πορείας. Κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης παρακολουθούσα με τους παλαιούς σταθμάρχες που έκαναν τους χειρισμούς στον πίνακα. Όταν η αμαξοστοιχία 2597 εισήλθε από το κλειδί 118 στη γραμμή ανόδου και κατευθύνθηκε προς το κλειδί 117 για να πάει στην 3η γραμμή, ο μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας με ενημέρωσε ότι τα κλειδιά 115 και 116 ήταν ανάποδα, δηλαδή σε παρακαμπτήριο. Η ένδειξη που είχα εγώ στον πίνακα για αυτά ήταν οτι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία. Τότε του είπα να κάνει πίσω για να διευθετήσω τα κλειδιά. Τα γύρισα δυο φορές στον πινάκα και τα κλειδιά επανήλθαν σε ευθεία γραμμή και η αμαξοστοιχία μπήκε κανονικά στη γραμμή του προαστιακού. Θέλω να αναφέρω ότι την προηγούμενη μέρα την 05:00 πρωινή, τα κλειδιά 116 και 115 δεν κλείδωναν και αναβόσβηναν στον πίνακα και προσπάθησα να τα σταθεροποιήσω αλλά δεν τα κατάφερα και έστειλα τον κλειδούχο να το κάνει χειροκίνητα. Μέχρι όμως να φτάσει στο σημείο, δούλεψαν τα κλειδιά από τον πίνακα και τον γύρισα πίσω. Αυτό το συμβάν καταγράφηκε στο βιβλίο παράδοσης - παραλαβής. Όλη την ώρα αυτή, οι λυχνίες είχαν σταθερό λευκό φως. Αφού μπήκε η 2597 στη θέση της, γύρισα στην ευθεία τα κλειδιά 117 και 118 για να ‘ναι έτοιμα για τις αμαξοστοιχίες 62, την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 και την 1564 που αναμενόταν να έρθουν στο σταθμό. Ο πίνακας μου έδειχνε ότι τα κλειδιά έχουν κλειδώσει και έχουν μπει στην ευθεία, το φως από τις λυχνίες ήταν λευκό και έδωσα εντολή στον κλειδούχο να πάει στο κλειδί 101 Α και Β και να απασφαλίσει χειροκίνητα τις αρπάγες και να τα γυρίσει στη διαγώνιο. Στις 22:58 περίπου, η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στο Μεζουρλό, στο οποίο βρίσκεται το κλειδί 101 και είπα στον Μηχανοδηγό να περιμένει γιατί ο κλειδούχος δεν είχε σταθεροποίησει το κλειδί. Μόλις το σταθεροποίησε διαγώνια, ώστε το τρένο από τη γραμμή καθόδου στην οποία έχει έρθει λόγω βλάβης στα Παλαιοφάρσαλα να περάσει κανονικά στη γραμμή άνοδου από διαγώνιο, ενημέρωσα τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62 με τηλεγράφημα με αριθμό νομίζω 45 ότι από γραμμή καθόδου μέσω διαγωνίου εισέρχεται στην γραμμή ανόδου. Ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας δε μου έδωσε δικό του αριθμό τηλεγραφήματος, αλλά επανέλαβε αυτά που του είπα και εγώ αντιλήφθηκα ότι ειχε κατανοήσει αυτά που του είπα και η αμαξοστοιχία αφίχθη στη γραμμή ανόδου (2η) στο σταθμό στις 23:02 με περίπου 53 λεπτά καθυστέρηση, για να αποβίβασει επιβάτες τη Λάρισα και να επιβίβασει επιβάτες με κατεύθυνση Κατερίνη, Πλατύ και τερματικό σταθμό Θεσσαλονίκη.
Ερώτηση: Στις 23:02 που αφικνείται η αμαξοστοιχία 62 στο σταθμό ποια είναι η θέση σας;
Απάντηση: Είμαι στο γραφείο κινήσεως. Βγήκα να δω το τρένο που έμπαινε μέσα εκείνη την ώρα πριν σταματήσει και ξαναμπήκα μέσα για να ενημερώσω τον σταθμάρχη Παλαιοφάρσαλων ότι αμαξοστοιχία 62 αφίκετο και αφικνομένη γραμμή ελεύθερη.
Ερώτηση: Έπρεπε να αναφέρετε στον μηχανοδηγό της 62 σε ποια γραμμή θα κινούνταν η αμαξοστοιχία;
Απάντηση: Ναι έπρεπε να του το αναφέρω.
Ερώτηση: Πως έπρεπε να του αναφέρετε;
Απάντηση: Ο ένας τρόπος ήταν με το ράδιοτηλέφωνο, δηλαδή όταν του έδωσα το τηλεγράφημα 47 να αναφέρω ταυτόχρονα ότι κινείται σε διπλή γραμμή ανόδου. Ο άλλος τρόπος ήταν να του δώσω υπόδειγμα 1001 που θα έγραφα: «κυκλοφορείτε σε διπλή γραμμή ανόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πορων. Αν του έδινα το υπόδειγμα 1001 θα του έλεγα στο τηλεγράφημα 47 ότι «περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου και σύμφωνα με το υπόδειγμα 1001 πάτε μέχρι το φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων».
Ερώτηση: Γιατί δεν προβήκατε σε καμιά εξ’αυτών των ενεργειών;
Απάντηση: Λόγω του φόρτου εργασίας εκείνη την ώρα δεν πρόλαβα να κόψω το 1001 και ξέχασα να του το διαβιβάσω και με το ράδιοτηλέφωνο. Η αμαξοστοιχία, αναχώρησε στις 23:04 προς Νέους Πόρους. Ο μηχανοδηγός μου είπε εντάξει και πρέπει να επανέλαβε το τηλεγράφημα 47. Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι το άκουσα. Όμως δεν μου έδωσε δικό του νούμερο τηλεγραφήματος ως όφειλε. Η αμαξοστοιχία έφυγε και με το DSMR ενημέρωσα τον σταθμό Νέων Πόρων ότι η αμαξοστοιχία 62 αναχώρησε στις 23:04 και η αμαξοστοιχία 2597 αφίχθη. Στις 23:10 έδιωξα την 2576 με κατεύθυνση από Λάρισα για Βόλο από την 6η γραμμή και μέσω διαγωνίου στη γραμμή Βόλου μέσω των κλειδιών 115 και 116.
Ερώτηση: Από τις 23:04 που φεύγει η αμαξοστοιχία 62 που βρίσκεστε;
Απάντηση: Είμαι μέσα στο σταθμαρχείο και μιλάω στο τηλέφωνο με το σταθμάρχη Βόλου ότι έφυγε αμαξοστοιχία 2576 στις 23:10 και κόβω το υπόδειγμα 1001 για την 2598, ενώ ταυτόχρονα με το GSMR η σταθμάρχης Νέων Πόρων μου έδωσε τηλεγράφημα ότι η εμπορική αμαξοστοιχία 63503 αναχώρησε στις 23:05 από το σταθμό των Νέων Πόρων για Λάρισα, κινούμενη στη γραμμή καθόδου. Γύρω στις 23:15 με 23:20 ο μηχανοδηγός της 1564 με κατεύθυνση από Παλαιοφάρσαλο προς Λάρισα με κάλεσε στο ράδιοτηλέφωνο και μου είπε ότι φτάνει και του απάντησα ότι μπαίνεις από την γραμμή καθόδου την 1η γραμμή μέσω διαγωνίου στη γραμμή ανόδου την 2η και σταματάς. Ενημέρωσα τον κλειδούχο για να γυρίσει τα κλειδιά στην αιχμή 101 σε ευθεία γραμμή και να έρθει στο κλειδι 102 οι 105 δεν θυμάμαι ακριβώς και να το γυρίσει από κυρία σε παρακαμπτήρια γραμμή ώστε η αμαξοστοιχία 1564 να κατευθυνθεί στο μηχανοστάσιο. Ο λόγος που δεν απευθύνθηκα στον κλειδούχο, ήταν ότι δεν μπορούσα να γυρίσω το κλειδί από τον πίνακα λόγω κόκκινο κυκλώματος. Η χαλασμένη αμαξοστοιχία 2594 πατούσε σε μία επαφή και αυτό στον πίνακα ελέγχου φαίνεται ως κόκκινο κύκλωμα. Μόλις τελείωσα αυτή την εργασία με πήρε τηλέφωνο ο ρυθμιστής έλξης από Θεσσαλονίκη και με ενημέρωσε ότι στον πίνακα του στην Θεσσαλονίκη βλέπει κόκκινο κύκλωμα στην Ραψάνη πράγμα που σημαίνει ότι είχε γίνει διακοπή ρεύματος. Αμέσως μετά κοίταξα το ηλεκτρικό πίνακα για να δω μήπως είχε βλάβη και δεν διαπίστωσα βλάβη πουθενά. Ταυτόχρονα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχιας 2598 μου ανέφερε ότι δεν έχει ρεύμα το τρένο. Την ίδια στιγμή με πήρε τηλέφωνο η αστυνομία και με ρώτησε αν έχουμε κάποιο ατύχημα ή εκτροχιάση. Όταν έκλεισα το τηλέφωνο με την αστυνομία με πήρε τηλέφωνο η πυροσβεστική και με ενημέρωσε ότι έγινε σύγκρουση τρένων στον Ευαγγελισμό. Δεν μπορώ να συνειδητοποιήσω πως έχει γίνει το συμβάν. Δεν θυμάμαι τι έγινε. Εγώ είχα δει στον πίνακα οτι όταν γύρισα τα κλειδιά, αφού μπήκε το 2597, οι λυχνίες ήταν λευκές σταθερά. Αυτό που μπορώ να εικάσω είναι ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και στη συνέχεια ξεκούμπωσε και γύρισα στην παρακαμπτήριο δίχως όμως να αλλάξουν οι λυχνίες στον πίνακα.
Ερώτηση: Ο πίνακας ελέγχου κατά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας ή έστω και μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας, σας έδειξε βλάβη;
Απάντηση: Δεν αντιλήφθηκα κάτι τέτοιο. Αν έδειξε κάτι τέτοιο ήμουν απασχολημένος και δεν το πρόσεξα.
Ερώτηση: Διαπιστώσατε κάποια βλάβη στον πίνακα ελέγχου που να αφορά στο κλειδί 118;
Απάντηση: Όχι δεν διαπίστωσα καμιά βλάβη. Την στιγμή που ενημερώθηκα από την πυροσβεστική για την σύγκρουση των τρένων, κάλεσα και τις δύο αμαξοστοιχίες και δεν μου αποκρίθηκε καμιά, ενημέρωσα δε την σταθμάρχη Νεων Πόρων για να καλέσει κι αυτή αλλά δεν υπήρχε καμιά απόκριση και εκεί κατάλαβα τι είχε συμβεί. Το άρθρο 1204 του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας ΟΣΕ ορίζει ότι όταν ο μηχανοδηγός διαπιστώσει σε περιοχές σταθμών ή κόμβων πως τελικά η αμαξοστοιχία ακολουθεί λόγω του τρόπου διευθέτησης των αλλαγών από το προσωπικό της υποδομής, διαφορετική πορεία απο αυτή που υποδείχθηκε, μέσω σημάτων ή δελτίων ή διαφορετική από αυτή που αντιστοιχεί στο δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας, τότε οφείλει να προβεί σε άμεση στάθμευση της αμαξοστοιχίας και στη συνέχεια συνεννοείται με το σταθμάρχη ή τον κεντρικό χειριστή».
Ερώτηση: Εσείς ποια πορεία υποδείξατε στο μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62 και μέσω ποιον σημάτων;
Απάντηση: Εγώ του είπα ότι περνάει με κόκκινο φωτόσημο εξόδου και συνεχίζει μέχρι και φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων. Έπρεπε να μου πει γιατί τα κλειδιά είναι σε διαγώνιο και όχι σε ευθεία.
Ερώτηση: Εσείς οφείλετε να τον ενημερώσετε σε ποια γραμμή θα έπρεπε να κινείται;
Απάντηση: Ναι όπως προείπα, έπρεπε να του πω ότι κινείται σε διπλή γραμμή ανόδου. Δεν του είπα όμως να κινηθεί σε μόνη γραμμή καθόδου.
Ερώτηση: Κοιτώντας κάποια στιγμή τον πίνακα ελέγχου ενός εγγυτάτου χρόνου από την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας, θα μπορούσατε να έχετε διαπιστώσει σε ποια γραμμή κινούνταν αμαξοστοιχία; Υπάρχουν κάποιες λυχνίες στον πίνακα που να δείχνουν σε ποιά γραμμή κινείται το τρένο;
Απάντηση: Υπάρχουν λυχνίες στον ηλεκτρικό πίνακα που δείχνουν την πορεία του τρένου για όσο δείχνει ο πίνακας. Στη γραμμή ανόδου, το σημείο που αποτυπώνεται στον ηλεκτρικό πίνακα, έχει εμβέλεια μέχρι το ύψος της 110 Πτέρυγας Μάχης. Εκεί υπάρχει μόνιμο κόκκινο κύκλωμα. Παρότι δε ότι αριστερά του πίνακα υπάρχουν κι άλλες λυχνίες αυτές δεν λειτουργούν λόγω του κόκκινου κυκλώματος που βρίσκεται στο ύψος της 110 Πτέρυγας Μάχης. Δεν ξέρω αν κάθονταν και οι άλλοι σταθμάρχες έως τις 23:00 ίσως να μη γινόταν ότι έγινε, εάν αποδειχθεί η δική μου αμέλεια. Εάν ο μηχανοδηγός μου έλεγε ότι μπήκε στη γραμμή από την άνοδο στην κάθοδο πάλι δεν θα γινόταν τίποτα αυτό το επιβεβαιώνει και ο προϊστάμενος μου ο κύριος Νικολάου. Εάν μου ζητουσε υπόδειγμα 1001 θα σταματούσε η πορεία του τρένου και θα έστελνα τον κλειδούχο να δει τι έχει γίνει απ’τη στιγμή που εγώ είχα ενδείξεις ότι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία. Ο μηχανοδηγός σίγουρα είχε αντιληφθεί ότι κινείται στη γραμμή καθοδου. Έπρεπε να με φωνάξει και να με ρωτήσει γιατί κινείται εκεί κι αν θα συνεχιστεί η οχι. Απ’τη στιγμή που δεν του ανέφερα ότι κινείται μέσω διαγωνίου στην κάθοδο, έπρεπε να σταματήσει και να φωνάξει γιατί το κλειδί είναι ανάποδα. Δεν πρόλαβα να ενημερώσω τον προϊστάμενο μου τον κύριο Νικολάου ή την επιθεώρηση ότι οι κύριοι Π. και Χ. είχαν αποχωρήσει στις 22:15 ο πρώτος και 22:05 με 22:10 ο δεύτερος αντιστοίχως λόγω του φόρτου εργασίας…».
Η νομική άποψη
Ο νομικός εκπρόσωπος κάποιων οικογενειών που έχασαν τους δικούς τους ανθρώπους κ. Ανδρέας Θεοδωρόπουλος αναφερόμενος στην υπόθεση επισημαίνει στο protothema.gr πως «Η απολογία του σταθμάρχη, δεν έπεισε ούτε την κυρία ανακρίτρια, ούτε εμάς τους δικηγόρους των θυμάτων, οι οποίοι οι οποίοι διαμέσω των συγγενών έχουμε διοριστεί για να προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε τις αιτίες αυτού του πολύνεκρου δυστυχήματος που στέρησε τη ζωή από εκατό και πλέον ανθρώπους. Η Δικαιοσύνη πρέπει να φανεί αντάξια στο ύψος που της αναλογεί, για να αποδώσει το δίκαιο στους συγγενείς των θυμάτων, τους πραγματικούς υπεύθυνους και όχι να αποκρύψει στοιχεία όπως κάποιοι κατηγορούμενοι θα ήθελαν να πράξουν από την Δικαιοσύνη. Νομίζω ότι δεν θα υπάρξει καμία κωλυσιεργία ορίζοντας νέο ειδικό εφέτη-ανακριτή, η υπόθεση θα λάβει νέες διαστάσεις με τους πραγματικούς ενόχους, πολιτικούς προϊσταμένους και λοιπούς να λαμβάνουν την θέση του κατηγορουμένου και το εδώλιο του δικαστηρίου να βρίσκονται οι πραγματικοί ένοχοι και οχι τα εξιλαστήρια θύματα. Ως δικηγόρος των θυμάτων σας αναφέρω οτι δεν θα σταματήσουμε και θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας μέχρι να δικαιωθούν οι ψυχές των ανθρώπων που έφυγαν».
https://www.protothema.gr/greece/articl ... stigmiaia/
Η αλήθεια είναι μίσος γι' αυτούς που μισούν την αλήθεια.
- Λίνο Βεντούρα
- Δημοσιεύσεις: 12445
- Εγγραφή: 05 Δεκ 2018, 18:51
Re: Τραγωδία στα Τέμπη
Γιατί, παρά τα όσα λέγονται στην Ελλάδα από εδώ κι από εκεί, ούτε πανεπιστήμια έχουμε, ούτε πολυτεχνεία, ούτε μηχανικούς, προγραμματιστές και επιστήμονες.Fipps έγραψε: 06 Μαρ 2023, 21:49Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει σώνει και ντε να το αγοράσουμε απ' έξω...George_V έγραψε: 06 Μαρ 2023, 20:57 Δεν ξερω αν ειχε μπει και πιο πριν αλλα αχρηστο το συστημα που θα μπορουσε να ειχε αποτρέψει την τραγωδια.
Και το πληρωσαμε και 25 εκατομμυρια.
Πηγη: https://www.newsit.gr/ellada/tempi-axri ... a/3722117/Τέμπη: Αχρηστεύτηκε σύστημα αξίας 25 εκατ. ευρώ που θα σταματούσε αυτόματα τα τρένα
Όλο και περισσότερες είναι οι αποκαλύψεις για τα συστήματα που ποτέ δεν μπήκαν σε λειτουργία στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας μετά την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα αχρηστεύτηκε επί της ουσίας το σύστημα ETCS (European Train Control System) για το οποίο δόθηκαν 25 εκατομμύρια ευρώ για να αποκτηθεί και έχει τη δυνατότητα να σταματά αυτόματα τα τρένα.
Σύμφωνα με το Open πρόκειται για την κήρυξη ενός νέου διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού από τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ προκειμένου να επαναφέρουν το σύστημα αυτό, το οποίο έχει εγκατασταθεί στα τρένα, αλλά έχει χαλάσει και δεν είναι πια λειτουργικό.
Είναι ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα που αν λειτουργούσε στις γραμμές και στα τρένα θα μπορούσε αυτόματα από υπολογιστή να φρενάρει την αμαξοστοιχία χωρίς να μεσολαβήσει ο μηχανοδηγός και έτσι να αποτραπεί το δυστύχημα.
Πρόκειται για ένα αυτοματοποιημένο σύστημα της ταχύτητας του τρένου το οποίο μπορεί υπό προϋποθέσεις να φρενάρει το τρένο.
Οπως αναφέρει το Open αυτές οι συμβάσεις ξεκίνησαν από το 2007 με κόστος 25 εκατ. ευρώ, έγινε μια αρχική παράδοση το 2016 και ενώ τα συστήματα που είχαν μπει στα τρένα και δεν λειτουργούσαν, είχαν ήδη υποστεί τις πρώτες φθορές. Η τελική παράδοση έγινε το 2018 και με την Αρχή που είχε αναλάβει τ+ο έργο να υποστηρίζει ότι υπάρχουν φθορές στο συγκεκριμένο σύστημα. Η ΓΑΙΑ ΟΣΕ επανήλθε κάνοντας νέο διαγωνισμό ώστε το σύστημα να ξαναγίνει λειτουργικό.
Είχε εγκατασταθεί σε 88 συρμούς και 129 βαγόνια και δεν λειτούργησε ποτέ γιατί δεν υπήρχε στις ράγες το σύστημα και χάλασε. Οι δύο διαγωνισμοί που έγιναν τους τελευταίους δύο μήνες βγήκαν άγονοι.
Πανεπιστήμια έχουμε,Πολυτεχνεια έχουμε, μηχανικούς έχουμε, προγραμματιστές έχουμε, τα πάντα έχουμε για να στήσουμε από μόνοι μας ένα τέτοιο σύστημα και να μας πάει πιο φθηνά και να είναι και περισσότερο συμβατό με το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τα τρένα που λειτουργούμε.
Οκ ίσως δεν μπορούμε να παράγουμε το hardware. Ε ας αγοράσουμε μόνο αυτά απ'έξω μέχρι να μάθουμε να τα παράγουμε και αυτό από μόνοι μας. Δεν μιλάμε για κάποια τεχνολογία που δεν την κατέχουμε ως χώρα.
Fluffy έγραψε: 25 Αύγ 2021, 12:22 Στον καπιταλισμό κυριαρχεί η αντίληψη της κυρίαρχης τάξης, γιαυτό είναι και κυρίαρχη.
-
πατησιωτης
- Δημοσιεύσεις: 39932
- Εγγραφή: 06 Ιαν 2019, 06:41
- Phorum.gr user: πατησιωτης
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
- Καραμελίτσα
- Δημοσιεύσεις: 11024
- Εγγραφή: 17 Σεπ 2020, 17:35
Re: Τραγωδία στα Τέμπη
Σε αντίστοιχα πράγματα υπάρχουν τρεις λόγοι. Μπορεί το σύστημα να είναι όντως πολύ πιο φτηνό να το αγοράσεις έτοιμο από το φτιάξεις. Εϊναι και το θέμα της τεχνικής υποστήριξης κιόλας. Υποθέτω εξαρτάται από την πολυπλοκότητα και τις απαιτήσεις. Ο δεύτερος λόγος είναι ιδεολογικός: τα δημόσια έργα πρέπει να δίνονται σε ιδιώτες, ακόμα κι αν είναι πιο ακριβά, αλλιώς για ποιο λόγο να στηρίζουν οι ολιγάρχες την κυβέρνηση; Ο τρίτος λόγος είναι ότι αν αναπτύσσεις ένα σύστημα μόνος σου δεν έχει μίζες.Fipps έγραψε: 06 Μαρ 2023, 21:49
Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει σώνει και ντε να το αγοράσουμε απ' έξω...
Πανεπιστήμια έχουμε,Πολυτεχνεια έχουμε, μηχανικούς έχουμε, προγραμματιστές έχουμε, τα πάντα έχουμε για να στήσουμε από μόνοι μας ένα τέτοιο σύστημα και να μας πάει πιο φθηνά και να είναι και περισσότερο συμβατό με το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τα τρένα που λειτουργούμε.
Οκ ίσως δεν μπορούμε να παράγουμε το hardware. Ε ας αγοράσουμε μόνο αυτά απ'έξω μέχρι να μάθουμε να τα παράγουμε και αυτό από μόνοι μας. Δεν μιλάμε για κάποια τεχνολογία που δεν την κατέχουμε ως χώρα.
Ποιοι από τους τρεις ισχύουν στην προκειμένη περίπτωση, θα πρέπει να βρει κανείς το κόστος ανάπτυξης και τις δυνατότητες. Δεν τα έχουμε τα δεδομενα, αλλά κάλλιστα θα μπορούσε να τα βρει ένας εισαγγελέας.
Z
Re: Τραγωδία στα Τέμπη
Να δούμε που είμαστε αυτή τη στιγμή.
- Ο άπειρος σταθμάρχης ήταν μόνος για δυο λόγους. Ο ένας επειδή οι παλιοί πήγαν σε άλλους σταθμούς με απόσπαση για να πάρουν εκτός έδρας. Ο δεύτερος λόγος επειδή τον «έχωσαν» το τετραήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Ο υπεύθυνος των βαρδιών πείρε άδεια για λόγους υγείας αφού είχε γίνει το δυστύχημα!!!!!!!!!!!!!!! και δεν κάθισε να απαντήσει και να διευκολύνει την έρευνα για 60 νεκρούς (αθάνατο δημόσιο).
- ο 59 χρονών πρωτόπειρος προσλήφθηκε με νόμο που επιτρέπει να προσληφθεί χωρίς όριο ηλικίας κάποιος που έχει ξαναδουλέψει στον ΟΣΕ. Ο συγκεκριμένος ηταν αχθοφόρος. Ποια η λογική; Δημοσιοσοσιαλισμός είναι γατάκι, τι λογική θες; (μέσα ειναι αυτο το πολίτευμα γιατί απέξω απο την κιβωτό του Νωε είναι άλλο).
- Δεν υπήρχε ένα ηλεκτρικό σύστημα του ενός εβρού για να μην χαθούν θέσεις εργασίας , για να πάρουν μιζα για συστήματα εκατομμυρίων και επειδή οι γύφτοι δεν άφησαν καλώδια.
- απο τους 57 (αριθμός χωρίς Αλβανούς, Πακιστανούς , τουρίστες κλπ) το πολύ να σκοτώθηκαν 15 απο την σύγκρουση ενώ οι άλλοι πέθαναν απο μια εξωγήινης προέλευσης έκρηξη που κανένας δεν μας είπε τι ήταν ενώ όλες οι πιθανολογήσεις έχουν απορριφθεί. Η ΝΑSΑ δεν έχει απαντήσει.
- Ο άπειρος σταθμάρχης ήταν μόνος για δυο λόγους. Ο ένας επειδή οι παλιοί πήγαν σε άλλους σταθμούς με απόσπαση για να πάρουν εκτός έδρας. Ο δεύτερος λόγος επειδή τον «έχωσαν» το τετραήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Ο υπεύθυνος των βαρδιών πείρε άδεια για λόγους υγείας αφού είχε γίνει το δυστύχημα!!!!!!!!!!!!!!! και δεν κάθισε να απαντήσει και να διευκολύνει την έρευνα για 60 νεκρούς (αθάνατο δημόσιο).
- ο 59 χρονών πρωτόπειρος προσλήφθηκε με νόμο που επιτρέπει να προσληφθεί χωρίς όριο ηλικίας κάποιος που έχει ξαναδουλέψει στον ΟΣΕ. Ο συγκεκριμένος ηταν αχθοφόρος. Ποια η λογική; Δημοσιοσοσιαλισμός είναι γατάκι, τι λογική θες; (μέσα ειναι αυτο το πολίτευμα γιατί απέξω απο την κιβωτό του Νωε είναι άλλο).
- Δεν υπήρχε ένα ηλεκτρικό σύστημα του ενός εβρού για να μην χαθούν θέσεις εργασίας , για να πάρουν μιζα για συστήματα εκατομμυρίων και επειδή οι γύφτοι δεν άφησαν καλώδια.
- απο τους 57 (αριθμός χωρίς Αλβανούς, Πακιστανούς , τουρίστες κλπ) το πολύ να σκοτώθηκαν 15 απο την σύγκρουση ενώ οι άλλοι πέθαναν απο μια εξωγήινης προέλευσης έκρηξη που κανένας δεν μας είπε τι ήταν ενώ όλες οι πιθανολογήσεις έχουν απορριφθεί. Η ΝΑSΑ δεν έχει απαντήσει.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
- Υδράργυρος
- Δημοσιεύσεις: 26265
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 17:47
Re: Τραγωδία στα Τέμπη
Εχουν γίνει τελείως χυδαίοι
Δε φταίμε εμείς, να το πασοκ φταίει. Το καλό πασοκ ντε, όχι το κακό που πήρε το βυτίο και το άδειασε στον συριζα
Re: Τραγωδία στα Τέμπη
Οι ασυρματοι δεν λειτουργουσαν; συμφωνα με αυτα που ακουστει, υπαρχουν ασυρματοι για ολους τους μηχανοδηγους και τους σταθμαρχες.
Η κινητη τηλεφωνια δεν τους καλυπτε; ας επαιρναν μερικα κινητα να μιλανε. Σιγα το κοστος για εναν οργανισμο.
Και εαν δεν τους καλυπτε, ας επαιρναν δορυφορικα τηλεφωνα. Αυτα θα τους καλυπταν σιγουρα.
Η κινητη τηλεφωνια δεν τους καλυπτε; ας επαιρναν μερικα κινητα να μιλανε. Σιγα το κοστος για εναν οργανισμο.
Και εαν δεν τους καλυπτε, ας επαιρναν δορυφορικα τηλεφωνα. Αυτα θα τους καλυπταν σιγουρα.
- Otto Weininger
- Δημοσιεύσεις: 38340
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:29
- Τοποθεσία: Schwarzspanierstraße 15
Re: Τραγωδία στα Τέμπη
Let them make the first mistake. We make the last move.
- Otto Weininger
- Δημοσιεύσεις: 38340
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:29
- Τοποθεσία: Schwarzspanierstraße 15
Re: Τραγωδία στα Τέμπη
Let them make the first mistake. We make the last move.
- Υδράργυρος
- Δημοσιεύσεις: 26265
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 17:47
Re: Τραγωδία στα Τέμπη
Ενημέρωση από τα παραπολιτικά...
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 65 Απαντήσεις
- 1847 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Saturn
-
- 3 Απαντήσεις
- 165 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Stinger
-
- 29 Απαντήσεις
- 1003 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Αχθος Αρουρης
-
- 0 Απαντήσεις
- 148 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Kauldron


